uansett avstand

I dag har jeg på meg bukse fra weightless.no / jakke fra nevernaked HER / veske fra befresh.no / sko fra nelly session 1.3 (utsolgt) / tskjorte fra carpediiem.no (reklamelenker nelly og nevernaked)


I dag har vært en ekstremt koselig dag i det fine været – oslo har vært som sommer nå, jo! 

Jeg har fått besøk av en venninne fra Sandnes som jeg faktisk aldri har møtt i virkeligheten før. Det er ganske sykt men vi har snakket på facebook i over ett år, og det hele begynte med at Martine (som hun heter) sendte meg brev og ga meg tips til hotell i London etter jeg hadde spurt om det på bloggen. Derifra begynte vi å snakke, og var snakket om alt mellom himmel og jord. Så til dere som lurer på om om jeg kunne ha blitt venn med en bloggleser, her har dere svaret! Martine er en veldig nær venninne som har hjulpet meg igjennom sykt mye, spesielt da jeg hadde det tungt rundt jul kom hun med masse råd og vi snakket i telefonen og jeg fikk trøst. Det er så rart, fordi jeg er jo “bloggleser” selv og beundrer mange bloggere., Vi er alle bare mennesker, og alle fortjener en sjangse – det er viktig å huske på! Ingen er bedre enn andre (utenom de som er slemme med dyr, synes de er litt mindre verdt enn andre for å være ærlig haha

Uansett! Jeg har vist henne litt rundt i oslo, vi har vært hjemme hos meg, møtt noen kompiser på aker brygge, vært ute og spist på vapiano og nå er vi på hotel oslo city centre og sover i to netter. Det er så godt å ta med venninner på hotell! Men pokker, jeg begynner å bli helt crazy. Savner Mathias bare vi er borte fra hverandre i en time. Elsker han!!!

Haha selvutløser på ville veier. . Jentetiiid ♥
Har dere noen gang blitt kjent med noen over nettet, og fått et nært vennskap? Fortell gjerne!
57 kommentarer
    1. kjenner martine og forstår virkeig ikke hvordan hun kan ha hjulpet deg og vært snill! hun er største bitcha du finner i sandnes

    2. Hvilket redigerings pogram bruker du på headeren din på bloggen ?☺️ Elsker bloggen din forresten ❤️

    3. Møtte en utrolig hyggelig gutt og vi snakket samme hver dag i bare noen måneder før vi møttes. Vidre ble det til at vi ble kjerester og trives utrolig godt med han! Fantastisk hva internett kan gjøre!

    4. Møtte de nærmeste vennene mine på en livestream faktisk.. Jeg satt og så på de, og etter det har vi snakket på Facebook osv.. Etter det har vi fått flere i gjengen vår og er en gjeng på rundt 30 stykker.. I august møttes 10 av oss for første gang, og vi har alle reist rundt i landet for å møte hverandre.. Har ikke møtt alle, men dagen etter Miley Cyrus konserten skal nok rundt 20 stykker av oss møtes..

    5. ble kjent med ei på en nettside da vi var rundt 11-12 år gamle. vi ble kjempegode venner, og møttes i virkeligheten flere ganger. nå er vi 17 og 18, og går på samme skole! kjemperart!

    6. Ble faktisk kjent med en av mine nærmeste venner via ask.fm der noen lurte på om jeg kunne begynne å prate på kik med noen tilfeldige som likte den statusen. Vi viste vel hvem hverandre var siden vi kom fra samme by osv, men vi kom ikke fra samme skole og vi hadde aldri snakket sammen eller noe sånt. Vi begynte å prate sammen og kom veldig godt overens. Vi hjalp hverandre mye i perioder hvor begge hadde det vondt og sa hverandre alt før vi hadde møttes. Vi skypet mye og snakket en del i telefonen før vi etterhvert møttes. Har ikke møtt hun mer enn 4-5 ganger, men hun er likevell en god venn jeg kjenner veldig godt.

    7. Jeg kjenner Martine og jeg forstår hvorfor du ville møte hun, hun er så fantastisk og hun har hjulpet meg gjennom masse også!! Hun er så snill og god som gull <3 <3 kos dere videre!!
      Hilsen jente fra bæærgen

    8. Møtte utrolig nok ei jente på habbo, av alle steder. Hun bor ca 1,5 time unna meg og vi snakket sammen i sikkert 1-2 år før hun kom på besøk til meg. Det var en periode som vi var så utroolig gode venner, men dessverre har vi mistet litt av den samme kontakten vi hadde før..

    9. Ville bare dele min lille historie når det kommer til vennskap over nett..
      For ca et år siden satt jeg alene hjemme en kveld, og bestemte meg for å gå på chatroulette. Der møtte jeg en søt gutt, som jeg heldigvis la til på snapchat. Etter at vi hadde snappet i litt over 1 måned, spurte han meg hva jeg het på skype, selvfølgelig sa jeg ja. Jeg var betatt av utseende til gutten, han var jo en drømmegutt for meg (iallfall utseende messig). Tenk deg en veltrent 18 åring.
      Vi skypet over seks timer om dagen. Han hadde ikke bare utseende, men en fantastisk personlighet. Det tok ikke lang tid før jeg var stup forelsket i ham. Jeg bestemte meg for at han SKULLE jeg møte. Det var ikke bare bare, jeg var 15 år. Han bodde lengst sør i Norge, mens jeg bor nesten lengst nord. Men jeg klarte på ett eller annet vis å overtale mamma, å han fikk komme! Vi hadde fatisk bare skypet i 3 uker før han kom på besøk, men det føltes som jeg hadde kjent han hele livet!
      Jeg hadde aldri hatt en kjærste før, så vidt kysset en gutt før jeg møtte han. Han var her i 1 uke, å jeg ble deeply in love (haha). Han var perfekt for meg. Dagene gikk og jeg levde i en drøm, men den dagen han skulle dra, var helt grusom. Jeg gråt i flere timer etter at han hadde satt seg på flyet hjem. Men vi fortsatte å skype da han kom hjem. Og det tok ikke mer enn en måned før han kom tilbake igjen. Jeg ble bare mer og mer betatt av han. Men så gikk det ikke mer enn en måned før han kom tilbake igjen.
      Han er min aller beste venn. Har aldri møtt noen som betyr så utrolig utrolig mye for meg. Det funker dårlig med noe kjærste forhold mellom oss siden det er 5 timer med reising og utrolig dyrt for flybiller 🙁
      Men han har virklig vært der for meg i både tykt å tynt. Han er alltid der, å jeg kan alltid ringe han liksom.
      Sitter faktisk på et hotel i din egen hjemby å skriver dette, haha!
      Hilsen anonym jente, 16 år

    10. Ble godt kjendt med en fra england på et spill. Vi snakket sammen nesten hver kveld i over 1 år, men nå har vi nesten ikke kontakt lenger, pga at vi begge har begyndt å jobbe, og ikke har så mye tid til dataen 🙂

    11. Det er faktisk utrolig hvor mange av oss som har hatt eller har nettvenner. Foe min del møtte jeg en gutt for ca 1,5 år siden, det gikk ikke en dag uten at vi snakket sammen. Han var 17 år og fra London. Det var deilig å ha noen så langt unna å kunne fortelle alt til. Etter et år kanskje, ble han fullstendig forelsket i meg. Jeg hadde ikke de samme følelsene for han, desverre. Det har vært litt av og på, men vi snakker sammen i ny og ne. Men det gikk på en måte nedover etter han tok skrittet ut fra friendzone…

    12. Jeg har også blitt kjent med folk over nettet! En god del faktisk siden jeg bor mye i Tyrkia og har blitt kjent med andre i samme situasjon gjennom blogger og grupper på Facebook. Noen har jeg fortsatt kontakt med, og noen har jeg blitt veldig god venn med også! <3 🙂

    13. For fire år siden, ble jeg kjent med en fyr på facebook. Jeg vet ikke hvordan vi egentlig ble kjent der, men det ble vi. Det jeg ikke visste var at han bodde 10 minutter unna meg, vi hadde gått på samme skole og jeg hadde aldri lagt merke til han, men vi ble utrolig gode venner, men vi bare skypet og slike ting. Vi hadde aldri planer om å møte hverandre, til jeg egentlig ble en smule betatt av han. Så kom det mange andre gutter i veien da, og jeg ble usikker på hvem jeg skulle velge, så skrev han til meg: “Du liker meg, that’s it” og siden det var jeg hodestups forelsket, så jeg tvang han til å bli med meg på en date og en date ble til fler og for 2måneder siden ble vi sammen! 🙂

    14. Møtte mine aller beste venner over nettet faktisk, er merkelig nok sånn jeg har blitt kjent med alle mine nærmeste venner. Kanskje fordi det er så mye lettere å skrive når du forteller hvordan du har enn å snakke og bruke ord. Misunner deg virkelig at du har blitt kjent med en så god venninne, vet godt hvem hun er og hun virker som et fantastisk menneske!

    15. Jeg har møtt ei jente på nett for 3 år siden, og er så heldig at jeg kan kalle hun en av mine beste venner. Problemet er at jeg bor oppe i Nord-Norge, mens hun bor nært Oslo.. Vi har aldri møttes, men jeg håper og vet at vi en dag kommer til å gjøre det!

    16. Er 20 år nå og sammen med en jeg møtte på nett når jeg var 13. Vi har pratet på nett osv, bodde 50 mil fra hverandre, i flere år. Så møttes vi, og nå er vi samboere, og elsker hverandre over alt på jord. Ganske koslig historie 🙂 Vi møttes på Nettby!

    17. Min beste venn er en nettvenn, som jeg ikke har møtt enda. Vi snakker om alt, og hun er den eneste jeg stoler 100% på! Jeg har blitt utrolig glad i henne selvom vi bare har snakket på meldinger, og har hjulpet hverandra gandke mye.

    18. Møtte faktisk en jente over nett,der vi snakket i mange år/skypet/tlf osv, og vi endelig fikk avtalt når jeg kunne fly til henne (endelig blitt gammel nok haha) Og stup forelsket som jeg var i henne så spurte jeg henne om vi skulle prøve et forhold, noe som vi gjorde. Vi har nå vært sammen i 6 år og er fortsatt lykkelig [: Blir vel kanskje en giftering snart og haha

    19. For 1/5 år siden møtte jeg en gutt på nettet, vi snakkes sammen hver dag og han var og er både kjekk og har enn fantastisk personlighet. Etter 5 mnd bestemte vi oss for å endelig møtes og det gjøre vi. Etter det begynte vi å møte hverandre 1-2 ganger i uka, vi ble bare mere og mere kjent og til slutt kom følelsene.
      Vi har nå vært sammen i over 1 år

    20. Jeg kom i en helt tilfeldig kik-gruppe for 9 måneder siden fordi det var en prisutdeling og noen i norske beliebers som er en facebook-gruppa ville lage grupper på kik så vi kunne snakke om dette og sånn også hadde jeg ikke noe bedre å gjøre så jeg skrev meg opp. Etter litt kom jeg i en gruppe og vi begynte å snakke sammen om alt fra himmel og jord og hadde det så gøy hele den natta. Denne prisutedlingen var jo i USA så vi måtte sitte oppe halve natta for å se den på livestream, men hvert fall tilbake til poenget. Etter noen dager snakket vi fortsatt sammen, så begynte folk å melde seg ut, så jeg trodde at dette var som alle de andre kik-gruppene. Den dør ut etter noen dager eller uker. Men det gjorde ikke denne. Vi fortsatte og snakke sammen og til slutt var vi 5 jenter igjen som snakket sammen om alt. To av dem kjente hverandre fra før av, men vi tre andre gjorde ikke det, men vi bodde veldig nærme hverandre. Jeg bodde i Langesund, hun ene bodde i Skien og hun andre bodde i Larvik. Hun som bodde i Skien fikk jeg veldig god kontakt med og vi ble veldig gode venner. Vi snakket sammen om alt, var helt ærlige mot hverandre og var det noe med den ene sa hun det til den andre. Vi skypet sammen hele tiden, sånn ca nesten hver dag. Greia er at vi bodde veldig nærme hverandre. Det tar 30 min med bil fra Langesund til Skien og omvendt, men vi hadde aldri møtt hverandre før. Men for rundt 4 uker siden fikk vi endelig møtt hverandre. Hun er en av mine aller nærmeste venner og vi er med på oppturer og nedturer i livene til hverandre. Og den kik-gruppa lever enda og vi snakker sammen der hver dag.
      Ja, nå skrev jeg en hel bibel, men la gå.

    21. Det er utrulig hva internett kan gjøre.. Det kan gi vennskap for livet, du kan møte noen også blir dere sammens, men det kan også være VELDIG SKUMMELT!! Jeg håper alle husker på det, før di drar ut og møter randome personer. Gjør litt Research om personen før du evt møter han/henne.. for plutselig kan det sitte en gammel kar (gris ) bokom tastaturet og som utgir seg for og være noen helt andre! Som bare er interessert i å missbruke deg osv. Vær forsiktig jenter! det er ikke bestandig at alt er som det ser ut til!

    22. Ble kjent med min tidligere bestevenninne på nettby, faktisk! Vi snakket i et halvt år elns og så møttes vi. Vi var kjempegode venner og møttes veldig mange ganger osv, men så vokste vi fra hverandre. Dumt! Møtte fkatiks kjæresten min gjennom henne så noe åostivt er det jo enda :)<3

    23. Ja , det har jeg. Du blogger ganske bra og du er veldig pen. Jeg pleier å komme her for å få inspirasjon til bloggen min. Jeg håper du kan ta en titt på min, også xD

    24. Haha, jeg har møtt mange av mine gode venner på habbo opp gjennom åra. Er en del år siden jeg slutta der nå, men har fortsatt kontakt med en del av vennene mine derfra! Har møtt sånn 40++ derfra i løpet av åra, noen tilfeldig og andre ikke. Møtte min tidligere bestevenninne der i 2008, men vi har ingen kontakt mer nå…

    25. Jeg møtte faktisk en god kompis av meg, på chatroulette for mange år siden. Jeg og to venninner satt i 9. klasse og tullet på chat’en. Kom over han, og endte av en eller annen grunn opp som venner på facebook. Etter hvert begynte vi å drive på, men ble ikke noe mer fordi han var en gris (haha).
      Nå har begge vokst opp, og spesielt han har modnet en del. Nå er vi veldig gode venner og prater sammen regelmessig. Har et spesielt forhold til han, siden vi har kjent hverandre så lenge og alltid vært ærlige mot hverandre. Begge er nå 20 år. Internett er flott synes nå jeg, på mange måter 🙂

    26. En ting jeg synes er utrolig rart er at du bor på hotell når du faktisk nylig har flyttet til oslo?? Hvorfor?? Bortkastede penger synes nå jeg

    27. Jeg la til min nåværende kjæreste feil på msn da vi var 14 år gamle. Han bodde i Harstad og jeg i Oslo. Vi fikk kjempekontakt med en eneste gang og pratet sammen hver eneste dag. Det var hverandre vi alltid snakket med om alt mulig, og hjalp og støttet hverandre i tykt og tynt. I 2011 møttes vi for første gang etter 5 år som internett/telefon/sms bestevenner, og sommeren 2012 ble vi sammen. Til sommeren har vi vært sammen i 2 år, og har det helt fantastisk sammen 🙂

    28. Det var tider der jeg hadde det ganske tungt, og bare så mørkt på ting. Jeg lagde meg bruker på noe som heter minstall.no . der møtte jeg to fantastiske jenter, som er en del eldre, enn meg, men det er vell det at vi trives sammen som betyr noe? V prater sammen så og si hver dag, og har ingen hemmeligheter oss imellom, har et utrolig sterkt bånd til dem <3

    29. Jag lärde känna en norsk kille i World of Warcraft faktiskt, helt random haha! Nu har vi känt varandra i 2,5år men ännu inte träffats. Hoppas det blir av snart!
      Tror inte att jag kommenterat här förut men har läst bloggen ett tag och måste bara säga att du verkar vara en jättebra person. Keep it up girl!

    30. Så gøy da! 🙂 Ble faktisk kjent en gang med ei jente via blogg og så begynte vi å snakke om ting og etter et par uker så møttes vi faktisk. 🙂 Ganske så enkelt siden vi bodde i samme by! Men så flyttet hun og da mistet vi kontakten. :/

    31. Kjenner følelsen ! :- )) Jeg møtte en utrolig nydelig jente på blogg og så bare begynte vi å snakke. Hun har stått ved min side gjennom alt det vonde jeg har vært igjennom, men vi har ikke fått møtes enda. Noe som er utrolig kjedelig, men vi håper på å møtes snart !

    32. Ser ut til at du nyter livet Sophie og det er bra <3. Også ser jeg at du har på en måte reached awareness or conciousness som gleder meg stort. Det ser jeg i måten du reflekterer over forskjellige emner i bloggpostene dine, for eks det med ekte barbie, dyrevelferd osv. Kjekt å se at det finnes noen oppegående rosabloggere som tør å ta opp sånne emner. You go girl ! Fortsett sånn.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg