sminkevideo – hverdag

Noen av produktene jeg bruker i videoen er sponset 

Min aller første ordentlige sminkevideo! Dette var bare en kjapp gjennomgang av hvordan jeg sminker meg til daglig, men tenker etterhvert å vise dere litt andre looks jeg pleier å ha, både på hår og sminke.

Her har dere ett bilde av all sminken jeg bruker til hverdags. Linker finner dere under bildet 


1. The balm primer / 2. Glo minerals pressed base i fargen honey light  / 3. Glo mineral highlight concealer  4 / Glow bro duo i fargen blonde /5.  Too faced natural eye økenskygge / 6. Too faced chocolate solei i fargen chocolate / 7. Nyx doll lash mascra / 8. Rouge fra chanel / 9 børster fra romwe, nilens jord og elf / leppestift kjøpt i Spania. 

Om jeg skal anbefale en som soleklar favoritt må det være nyx sin doll lash mascara. Den er, som jeg nevner i videoen, helt fantastisk! Det er den mascaraen jeg har brukt i mitt liv som minner mest om falske vipper! Og der er jeg veldig kresen, har brukt falske vipper i flere år og det skal mye til for at jeg “faller” for en mascara. Den er også relativt billig også, 129 kr koster den. 

Dere får rabattkode på coverbrands også! 20% rabatt ved bruk av koden CBSOP varer helt til 21 April – da blir jo mascaraen enda billigere. 


Hva synes dere? Er videoer noe dere vil ha mer av i framtiden? 

 

97 kommentarer
    1. Du kunne prøvd å brukt en mindre kost til å legge kontur under kinnbeina, det så ut på videoen som at du fikk farge litt “all over the place”, og helt frem til leppene :p Jeg legger det akkurat likt som deg ( i panna og kinnene), og det tok meg lang tid å “komme på” at jeg kunne bruke en mindre kost til kinnene haha. Nå får jeg presisert den til akkurat under kinnbeina, ser etter min mening mye bedre ut da 😀

    2. Herregud så søt! Flere videoer, ja, elsker den døse stemmen din, haha!
      Og den “bitchy”-looken er sykt digg! Flott sminket!

    3. Så utrolig fin video du lagde! Kler deg å ha sminkevideoer, har spurt meg selv flere ganger hvorfor har ikke Sophie elise det.. Men please keep going gjør det igjen, gjerne forskjellige looker og det som hadde vært utrolig fint for oss lesere er at du snakker om produkter du absolutt ikke vil kjøpe igjen, så vi kan lære av deg. Mange som ikke er ærlige om sponsede produkter, men det er du og det hadde jeg satt stor pris på <3
      Ha en kjempe fin dag, love you!!

    4. Det er ingen mascara fra Lancôme som heter Telescopic.. Er det L’Oreal sin du mener? 🙂 moro med sminkevideo, du ser jo smashing ut som alltid 🙂

    5. Fin video, ekstra gøy med video da 🙂
      Lurte på hvilket merke og hvilken farge neglelakken din er i? Veldig fin!

    6. Beste sminkevideoen jeg noensinne har sett! Å jeg hsr sett mange, så det sier faktisk en god del. Elsker redigeringen, elsker vinklene på filmingen og elsker sminkelooken:) ja til flere videoer!

    7. syns videoen var ordentlig bra! dette er noe du burde gjøre oftere! det er bra med litt variasjon fra de vanlige innleggene en gang iblant!:D

    8. Elsker sjokoladesolpudderet!! Er så fint, men jeg må også bruke veldig lang tid for å blende det ut da for det ser fort oransj ut om jeg tar på for mye

    9. Du er egentlig ganske bedriten som sier at du skulle kjempe deg igjennom depresjon uten medisin. Tenk på de som er nødt å ha det du før du åpner kjeften noe mer angående det.

    10. Så fint du sminker deg!:-) Liker veldig godt at du lager video, blir noe helt annet enn bare skriving, er så positivt! En ting du kanskje kan tenke på er at du kan stille kameraet ditt på manuell fokus. Du har på auto fokus i denne filmen, sant? Ser i allefall slik ut. Når du har på manuell fokus, blir det mye mer behaglig så se på videoen, men tanke på at da slipper du å se på at fokuset bytter punkt hele tiden. Så, om du stiller kameraet ditt på manuell fokus, og stiller fokuset på f.eks. ansiktet ditt, så blir fokuset der gjennom hele filmen. Bare en liten idè til neste gang:D

    11. EElsker at du snakker inn i filmen på en måte, veldig behagelig, s ser du jo alltiid smashing ut uansett!! 😀 <3

    12. Elsker deg sophie! Ja til flere videoer! Både sminkevideoer og andre 🙂 stå påå kjære, søte og pene deg <3

    13. Åååå, vil ha den mascara’n! Siden du sa den var så fantastisk .-. Og det som er så dumt er at jeg ikke kan kjøpe noe på nette :/

    14. Bruk en mindre kost til solpudder, men dus gjerne ut med en kabuki etterpå, null stress det. Og ang concealer skal den ikke brukes over pudder foundation 🙂 Pudder på pudder.. please. Bruk også en større kost til å duse ut øyenskyggene dine etterpå du har lagt det slik du vil ha det. Da vil du få et finere resultat 🙂 Kun tips, no hate, du er utrolig pen, så det så <3

    15. Hei 🙂
      det var litt morsomt fordi jeg kikket på noen av de gammel videoene du har lagt ut, etter å ha sette denne. Og på en av videoene så sa du noe son som ;” ja i dag har æ fiksa øyenvippan mine, tatt pedikyr og maniky, fiksa håret og nettopp kommet hjem til kjæresten etter en reise.” Litt etterpå sa du at ” ja sånn har jeg jo det ikke, men kanskje de lenger mot sør har det slik nå.” Og det som er litt morsomt er at du faktisk hat det slik nå 🙂 kanskje du kan blogge litt om hvordan det er å være så “berømt” ? Og om du noen gang trudde det skulle bli slik?
      Du er best!

    16. Ååå jeg har så sinnsykt lyst å sminke deg! Sminken du legger er veldig ok og det går helt greit. Er noen ting jeg ville ha gjort annerledes da: når du legger farge på brynene, så ser jeg du ikke fyller ut fra “bøyen” og ned? Jeg ville ha begynt i den “bøyen” og tatt ned der i fra til spissen av øyenbrynene. Så med fargen som er igjen ville jeg ha fylt på fra “bøyen” og ut mot der brynet stopper ved nesebenet. På øyenskyggen ville jeg ha blendet ut med en blending brush, Sigma sin E40 er nydelig til det. Jeg ville også ha brukt en mindre kost til solpudderet, og ikke hatt så mye på. En lett ferskenfarget eller kald rosa pudderrouge i kinnene, litt contour farge i kinnbeina (denne ville jeg lagt før rougen for å blendet fargene i kanten om du skjønner). En annen ting er at jeg kanskje ville brukt en dekkende foundation for oljete hud og tatt et translucent pudder i hele ansiktet etterpå. Ting ble ikke helt i rekkefølge nå, men du skjønner tegninga. Bare noen småting og husk at å blende sminken uannsett hva det nå måtte være er virkelig det som gir penest og naturligst resultat. Men – læring gjør mester! Du er kjempevakker Sophie!

    17. Utrolig bra sminkevideo! Liker den utrolig godt og skulle ønske at folk brukte sånn type metode for og lage sminkevideo da det blir så oversiktlig!! Løøøøv it!

    18. digger hvordan du redigerte videoen! takk for tips om mascaraen 🙂 du er utrolig pen forresten, ihvertfall når du smiler! 🙂 Ha en fin påske <3

    19. Det er helt sykt hvor pen du har blitt, Sophie, mye penere enn du var for noen år tilbake.(ikke vondt ment, det er jo bare positivt) Du har helt rett, naturlig er absolutt ikke alltid finest. Jeg må bare si det, det er helt utrolig, neglene dine, håret og ikke minst ansiktet, du er vakker! <3

    20. sorry ass, men du sminker deg så dårlig. u blender ikke ut øyeskyggen engang, og det ser bare ut som du våkna med gårsdagens sminke. Du burde lære deg litt mer sminketeknikker og hva som passer til ulike type øyner og ansiktesform før du skal liksom “lære” andre om sminke.

    21. Verste sminkerutinen jeg har sett. Altså, du bruker jo ikke pudder i midten av trynet?? Fra nesa og nedover tok du jo ikke noe pudder, og heller ikke fra øynene og ned? Haha hva faen, så ut som en vaskebjørn. Verste tilfellet jeg har sett av en sminkevideo. Og du var jo like shvart som et negerrasshøl i panna! Og de bryna, neineinei…..og atter NEI! Og hva skjer med å ha falske øyevipper OVER vippeextensionet? Og håret ditt, ja det er jo ett annet kapittel. Det var jo så fett at jeg sikkert kunne tatt på pcskjermen min og fått smør på brødskiva. Greit, kvisene dine kan du ikke noe for, men morsomt at du redigerer de helt vekk fra bildene av deg selv. Ellers var leppestiften veldig fin!

    22. Oh my god sophie! hvorfor har du ikke gjort dette før? dette MÅ du fortsette med, om du vil da :p men var veldig bra video! Men du burde investere i gode sminkekoster til ansikt ihvertfall 🙂 så den pudderfoundationen din kan legge seg ordentlig på og man ikke ser du har foundation på, og ikke bare ligge som et lag oppå huden din. Så kan du heller bruke den bakteriebombe greia sånn i nød for touch ups 🙂

    23. Likte videoen godt, men hadde vært kjekt å fått sett litt nærmere hvordan øyenskyggen ble 🙂 Tusen takk for rabattkode, det trengte jeg 😀 Nå skal jeg handle litt, sånn at jeg hjelper deg å få penger 😛

    24. Kjempefin sminkevideo! 🙂
      Forresten det går ikke an å kjøpe kun mascaraen og bruke rabattkoden samtidig 🙁 rabattkoden funker bare om man kjøper noe mer i tillegg til mascaraen…

    25. For en utrolig herlig sminkevideo! Du snakket så avslappet og rolig, og det var en fornøyelse, rett og slett. Du er så vakker, og jeg digger deg mer og mer for hver gang jeg besøker bloggen din.

    26. Fin video!
      Jeg hadde et spørsmål: hvilken størrelse har du i den røde genseren du har bilde av i innlegget “setter pris”?

    27. Fy søren så pen du har blitt! Har fulgt deg siden du startet, og wow… du er virkelig vakker 🙂

    28. Hei! Du sier du ikke bruker dyretestet sminke, men Chanel er dyretestet. Fikk du den i en gave eller noe sånt?

    29. orker egentlig ikke å se på sminkevideoer, men jeg synes din var utrolig gjennomført laget! du setter deg sånn inn i det du holder på med, du er skikkelig flink. og jeg synes du virker skikkelig kul! og pen ikke minst!! you go gurlie

    30. telescopic fra lancôme? Hahahaha næi næi næi….. Hallo i luken! Kordan kan du blande lancôme og loreal?! Haha hoff

    31. Fantastisk sminkevideo! Skikkelig profesjonell og du virker ikke klein i det hele tatt, som man vanligvis kan bli.Nydelig er du også! Bloggen din har begynt å bety mye for meg, det er spennede når du legger så mye i det og har stadig nye innlegg. Nå har jeg bestilt den maskaraen og foundation 😉

    32. Jeg er egentlig en nettmobber, dvs jeg forteller rannveig heitmann at hun må skaffe seg et verdig liv…til deg må jeg atter en gang bare si, at jeg skulle ønske jeg var like drithot

    33. en utrolig bra video! Du så veldig rolig og komfortabel ut, musikken passa inn og var lavt i bakgrunnen og redigeringa var utrolig bra!

    34. Først og fremst: du er utrolig vakker! Du har et nydelig ansikt og utrolig pene øyne! Du har mye bra sminke og resultatet blir fint, men jeg er utdannet hudpleier og har lært mye om makeup så jeg vil bare komme med noen tips til deg for at du kan bli ENDA vakrere (om mulig)!
      Punkt 1 ? Halsen, brystet, ørene og nakken
      For å oppnå et mest mulig naturlig resultat og for å unngå skjolder/ujevnheter/skille, bør man ikke bare sminke selve ansiktet! Man må sminke halsen og brystet, fordi med utringet genser har halsen og brystet en helt annen farge enn ansiktet. Man må også sminke ørene og nakken, fordi med oppsatt hår har ørene og nakken en helt annen farge enn ansiktet.
      Punkt 2 ? Contouring
      – Lyst framhever (lys highlighter OPPÅ kinnbenene framhever selve beinet og skaper en illusjon av det stikker lengre ut enn det egentlig gjør)
      – Mørkt trekker tilbake (mørkt solpudder UNDER kinnbenene skaper en illusjon av at du har et «innhukk» under kinnbenene og du ser dermed tynnere ut og du får mer markerte kinnbein)
      Punkt 3 ? Sminkerekkefølgen
      <3 Primer
      - jevner ut huden
      - gjør at sminken holder lengre
      - påføres i begge hender og smøres godt ut over hele ansiktet, halsen og brystet
      - (du glemte å smøre inn nesen og over leppene, da blir det fort skjoldete)
      <3 Concealer
      - skal være noen nyanser lysere enn din egen hudfarge
      - dekker mørke ringer under øynene, kviser, rødheter, føflekker, arr osv
      <3 Foundation
      - skal være en nyanse lysere enn din egen hudfarge
      - husk å påføre dette på halsen og brystet også for å unngå å få skjolder/ujevnheter/skille!
      <3 Pudder
      - skal være samme nyanse som foundationen
      - skal påføres over hele ansiktet + hals og bryst
      - for å "sette" (feste/låse) makupen
      - for å matte ned huden
      - for å jevne ut eventuelle skjolder
      <3 Solpudder
      - skal være noen nyanser mørkere enn din egen hudfarge
      - skal påføres der solen naturlig treffer ansiktet
      - skal påføres som et tretall (3) på begge sider av ansiktet
      - begynn i midten av pannen, sving inn under kinnbenene og til slutt sving inn under kjeven
      ANDRE TIPS:
      - Bruk en smalere børste når du påfører solpudderet ditt, så får du en mer presis påføring og et skarpere uttrykk. Da slipper du også å få det mørkt helt ned til leppene dine.
      - Helt til slutt bør du ta en børste uten pudder på til å blende alt sammen, slik at du unngår skjolder/ujevnheter/skille. Da vil det se mer naturlig og helhetlig ut.
      - Det samme bør du gjøre med øyenskyggen din, bare duse fargene litt sammen slik at det ikke blir så skarpe overganger!
      Veldig god video, elsker å se sminkevideoer så håper det blir mer av det framover! Jeg håper at noen av tipsene mine blir til hjelp 😀 Klem <3

    35. Du imponerer! Du er veldig vakker, både med og ikke minst uten sminke. Håper å se fler sminkevideoer, dette var du god på!

    36. Enkelte henger seg opp i mye rart, gud så slemme folk kan være mot deg i kommentarfeltet! Håper virkelig du klarer å se forbi de stakkars menneskene som ikke har noe bedre å gjøre, selv om ingen burde fått slikt slengt til seg.. Huff!
      Nydelig sminkevideo! Du er så utrolig vakker ❤️

    37. Jeg har lenge følgt din blogg pga ditt engasjement for dyr. Jeg beundrer deg som er vegetarianer for dyrenes skyld, det står det stor respekt av! Selv om jeg ikke er enig i at det er det samme å bruke pels som å spise kjøtt. Men når du har så sterke uttalelse om dyrevelferd og sminke testet på dyr, og selv reklamerer for merker som tester på dyr på bloggen din, er ikke dette litt dobbeltmoral? Hvis den sminken var en gave/sponset, vil du virkelig bli sponset av store merker som støtter dyretortur? En ting å tenke over. Ellers synes jeg du er kjempe tøff som står frem og kjemper for dyrene. Flere skulle virkelig være mere lik deg 🙂

    38. Du er så vakker!! Dødsbra video du er kjempe flink <3 øyenbrynene er såå fine, hvordan får du det til?? <3 stå på, du er mitt forbilde

    39. Du har helt syke vipper, blir så misunnelig! Hvor har du tatt vippeextensions hen, og hvor mange vipper er det som sitter på dine egne? Bruker du løsvipper med det?

    40. Du burde IKKE ta concealer etter pudder! Det gjør bare at alt ser rart ut, så vil anbefale deg å ta concealer FØR pudder. Du skal alltid ta flytende produkter før tørre 🙂
      Ville også anbefalt deg å bruke en sånn blending kost på øyeskyggen, for å duse de mørke fargene mer ut, da ser det myye penere ut!
      Og kanskje en litt mer gråaktig farge på øyenbrynene? Siden du har en ganske kald hårfarge? Tror det ville sett enda bedre ut.
      xx

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg