dag 3 i Portugal

reklamelenker nelly 

Utenfor campen. Bassenget vi har gir en veldig fin utsikt mot havet! 

Starter innlegget med å svare på ett spørsmål. Jeg redigerer bildene mine på pixlr.com, det var jo en del som har lurt på det etter innslaget på VGTV. Jeg bruker også picasa noen ganger, og har planer om å lære meg photoshop etterhvert også. Noe ekstra dere lurer på? Jeg svarer mer enn gjerne, leste nettopp igjennom alle kommentarene fra i går. 

I går kveld var første gang jeg og Charlotte dro ned til sentrum av Ericeira for å se oss litt rundt, og jeg må virkelig bare bemerke hvor fantastisk fint det er rundt her. Uten å høres alt for nerd ut nå, det er veldig fin arkitektur, romantiske solnedganger og helt sinnsyke fjell. Så jeg og Charlotte, filosof 1 og 2, vandret litt rundt og tenkte på livet før vi dro tilbake til campen og koste oss med jordbær, sjokolade og enda mer snakk. Hele denne uka har så langt gått langt over mine forventninger, for å være ærlig var jeg litt skeptisk i starten. Meg på surfecamp? Men det er så variert, vi får gjort utrolig mye og menneskene er så avslappet. Dermed kan jeg anbefale surfecamp med lapoint for alle typer mennesker! ¨


I dag var vår tredje dag med surfing og for min del gikk det litt bedre i dag enn i går, men jeg ble fort veldig støl rundt brystpartiet grunnet operasjonen jeg hadde for noen uker siden. Jeg skal jo egentlig ikke trene nå for tiden, og surfing er jo i aller høyste grad trening. . Jeg kjenner litt på angsten noen ganger, og det siste jeg vil er jo å operere på nytt. Denne gangen måtte jeg derfor avslutte litt tidligere enn de andre, og gikk heller opp til campen igjen for å sole meg. Stranden er i gåavstand fra campen, så det er ikke noe problem å bestemme litt selv når man skal gå opp og ned. Men surfebrettet er jo så forbanna tungt at jeg kommer meg knappe 5 meter før jeg banner høyt og roper at jeg ikke klarer mer (er sykt godt trent som dere skjønner). 

Bikini fra wonderland hos nelly, men den er utsolgt nå. 


Meg og min kusine Stine! Cardigan fra sheinside.com, skoene er fra nelly men er utsolgte, skjørtet er fra nelly HER og toppen er Charlotte sin fra carlings. 

Etter noen timer med avslappning ved bassenget dro jeg, Charlotte og Stine mot ett kjøpesenter ikke så langt unna fordi Stine skulle kjøpe seg en ny bikini. Byen vi er i ligger 30 km fra Lisboa, men midt mellom er det ett ganske så fint senter vi besøkte idag. Jeg ble i utgangspunktet bare med for å se på, men man ender jo gjerne opp med litt for mye shopping selv.  . . Jeg har alltid vært veldig kontrollert på pengebruken min, og kjøper meg aldri noe særlig dyre ting, men etter jeg flyttet for meg selv sikler jeg på alt som finnes av interiør og innbiller meg at jeg trenger alt fra servietter til såper, selv om jeg har 100 stk hjemme. Denne gang ble det et telys, fat og bestikk som ble med meg, pluss noen rusbrus fra matbutikken – det koster 7 kr per stk, så hvem kan vel mostå. . Og ja, jeg kjøpte med en gave til kjæresten. Er det noe jeg elsker mer enn han, så er det å kjøpe gaver til han. Jeg elsker å kle han opp, og heldigvis liker han alltid det jeg kjøper (eller så later han bare som, men begge deler funker for meg).


Nå skal jeg og noen av jentene drikke rusbrus og slappe av med game of thrones ♥ Håper alle har det fint hjemme i Norge, eller hvor dere nå er! HUSK FORRESTEN Å RIV NED SIRKUSPLAKETER OM DERE SER NOEN OG SEND DE TIL MEG PÅ MAIL ELLER TWITTER @SOPHYYELISE!!! 

42 kommentarer
    1. Kjempe fine bilder! Bra at du koser deg, det fortjener du:)
      Håper turen blir like bra som begynnelsen 😉

    2. Har fulgt deg i mange år nå, synd du flyttet til oslo! Føler du svikter oss her oppe! Du blir slik som alle andre med dager like som alle andres 🙁 ooog jeg lurer på om du skulle ønsket du hadde sånne mer struttende og mer pinup-pupper på en måte? 🙂 Hadde vært kjekt med et svar for ones..

    3. WOW for ett fantastisk innlegg!!! Masse nydelige fargerike sterke klare bilder av vakker natur, Portugal ser ut som PARADIS! og vet du hva? Du kler å være i paradiset, du stråler jo som en gudinne! Helt fantastisk å se! 🙂 Du er så utrolig amazing Sophie Elise og jeg ser virkelig opp til deg fordi du aldri gir deg før du har gjort drømmene dine til oppfyllelse! Flere ganger jeg tenker hvordan får hun det til? Hva er hemmeligheten? Skulle ønske jeg var like sterk og flink som du er! Men nettopp ved å være den personen du er gir du oss andre både styrke og inspirasjon til at vi skal klare å følge drømmene våre også og ikke være opptatr av hva alle andre mener om det! Du fortjener virkelig å ligge på 1.plassen fordi du helt klart bryr deg om leserne dine og du gir alt for at det skal bli bra og inspirerende innlegg!! Du sa noe på God morgen Norge at du følte at det var så mange som fikk til så mye og at du på en måte ikke følte at du var like flink som dem.Men fy søern hvis du tenker etter tenk så mange drømmer du har hatt som har gått i oppfyllelse! Og jeg er sikker på at det blir en drøss mer i framtiden! 🙂 Stå på! ♥

    4. Har du prøvd betakaroten? Visst ja, er den bra? Hva slags bivirkninger kan du få? Og hvor mye koster det for en? Og visst nei, har du hørt om den er bra?

    5. Hei 🙂 jeg lurte på om du kunne skrive et innlegg om trening? siden du har veldig fin og flat mage, om du har noen tips til eventuelle treningsprogram som gir litt flatere mage?

    6. Du skiver veldig bra! Alltid kjekt å lese dine innlegg:) kos deg videre på tur! Håper at vi får oppleve i vår levetid et sirkus uten dyr! Kjemp videre!

    7. Haha, det er akkurat sånn jeg tenker også! Kjæresten min går i alt jeg kjøper og setter pris på alt, eller i hvert fall tilsynelatende. Men som du sier, works for me! ;D Ser ut som dere koser dere 🙂

    8. Så GLAD du ser ut for tiden! 😀 Og så utrolig vakker!
      Er herlig å se 😀 Ha en fantastisk fin uke videre! 🙂

    9. Spørsmålet om tips til øvelser for flatere mage.. noen er bare skapt slik at de ikke trenger å gjøre noe som helst for å ha flat mage . Og det har vell så mye å si hva du stapper i deg for å få flat mage som det å måtte gjøre “øvelser” for å få det.. om ikke enda mer å si. Man får ikke flat mage uansett hvor mye man trener så lenge man spiser feil.

    10. Jeg lurte på om du en gang i fremtiden kunne fortelle litt om opplevelsen din når du fikk kapsel. Hvordan fant du det ut, hva føltes det ut som, ble puppen deformert osv? og gjerne forklare hvordan resultatet ble etter du oppererte. Jeg har litt angst for dette selv, har på følelsen at noe er galt med den ene puppen min for tiden, og det er ganske beroligende å høre andres erfaringer. 🙂

    11. Jeg må bare få sagt det, det er helt herlig å se hvor godt du ser ut til å ha det nå, Sophie! Du fortjener å nyte hver minste lille ting som skjer i livet ditt, og ikke minst det å ha det godt! Jeg vet at jeg kan smile og ha det fint i min hverdag, hvis jeg vet at du selv har det godt<3
      Du er et utrolig godt menneske, og det er det også mange flere enn bare jeg som ser! Så håper jeg at du koooser deg videre nede i Portugal! 😀

    12. elsker bloggen din!! du lar oss hvertfall kommentere denne bloggen, som hu der rasmussen ikke gjer,hu kan dave får mæ, hu er styggaste person i heile verda!!

    13. Du burde skaffe deg Adobe Bridge før Photoshop, det er mye lettere å redigere bilder raskt og med mindre du skal retusjere bort noe er det mye ville jeg valgt bridge 🙂 Bruker begge deler gjennom skolen og jeg tar ALLTID bildet gjennom bridge før photoshop. Bare et lite tips, bildene dine er jo utrolig fine fra før 🙂

    14. Hei Sophie!
      Ville bare si at jeg synes innslaget fra Harstad på TV, var bra!! Helt sykt den diskusjonen som var på Facebook, og ble virkelig flau over å lese enkelte kommentarer…
      Jeg er selv fra Harstad og synes det er veldig kult at Norges topp-blogger, kommer fra min (VÅR) by!! hehehh ;-P Du har en blogg som passer deg, og er ikke redd for å si det du mener! DÉT LIKE VI VÆLDI GODT!! Første gang jeg har kommentert på bloggen din. Men titter ofte innom – du har veldig fine bilder til tider! ;-D <3
      - a little bit of a kiss,
      Hilde Marie Simonsen
      http://www.alittlebitof.blogg.no

    15. må bare si at, herregud(!!!!) så fint det første bildet, der du står ved surfebretter er!!! ser så naturlig og glad ut, åå!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg