mad titties

reklamelenker nelly 

Cardigan fra nelly HER / ring fra alexinn.se HER / bukse og singlett fra madlady.se / briller fra rayban (jeg er nærsynt, og ikke bare litt). 


Hei fra gardemoen! Akkurat nå sitter jeg og venter på flyet mitt hjem til Harstad, jeg måtte på en dagstur til hovedstaden idag for å skrive under kjøpskontrakten på leiligheten. Nå føler jeg at jeg har litt mer kontroll, og håper jeg snart kan senke skuldrene litt! 

 

Det var en fin dag i Oslo med sol, behagelig temperatur og gode venner. Jeg fikk utforsket litt deler av byen som jeg ikke har sett tidligere, nordnorsk (og halvblind) som jeg er, trodde jeg oslo kun er sentrum, majorstua og grønnland for å sette den på spissen. Det er jo mye mer, og jeg gleder meg til å flytte ned og være litt turist i egen by! Jeg trakk forresten vinneren av DETUR-konkurransen idag tidlig, men hun har enda ikke svart på mail eller facebook. Håper hun svarer snart, om ikke må jeg trekke en ny. 


Forresten, så beklager jeg om noen føler seg støtt eller provosert grunnet at jeg to dager på rad har valgt å bruke plagg med en såkalt “hasjplante” printet på seg. Jeg hverken oppfordrer eller anbefaler noen å prøve ulovlige rusmidler, den moralske debatten får man ta med seg selv uten påvirkelse fra andre – og iallfall ikke meg. Men, lovlig er det uansett ikke og det er heller ikke noe jeg missbruker, så vet dere det. Jeg har selv sett venner og nære havne på helt feil spor, og jeg synes det er ekkelt å være for full til og med. Så folk kan si hva de vil og spekulere i hva de vil – men jeg er en ansvarlig person, og narkotika har jeg ingen interesse av å fronte hverken på bloggen eller på privaten. Men, såklart vil omverdenen alltid tro det verste, og alt av negative rykter drar man til seg. Jeg synes det er kult med klær, bilder og video som flørter litt med den livsstilen, fordi det er den type “kunst” jeg liker og blir tiltrukket av. Om man har en genser på seg som symboliserer noe, trenger ikke det å bety noe personlig.

65 kommentarer
    1. Åå håper du får det fint i Oslo !
      Jeg bor selv i Oslo og jeg er kjempe glad for at du flytter hit ❤❤
      Helt enig med deg åå det siste du skrev om “weed genseren ” !
      Du er så flink med ord og klarer å forklare/unnskylde deg på en bra måte!

    2. Må bare få si at herregud så voksen du har blitt utseendemessig :), Fulgt bloggen din i 3 års tid nå og la veldig merke til når jeg klikket meg inn her nå hvor voksen du er 🙂 hehe :). Positivt!

    3. De klærne var jo bare kule da.. Folk må finne seg andre ting å drive med! Ååå…. Jeg vant ikke, uflaks:P

    4. Sjekk ut Arild Knutsen 😉 Jeg kjenner en selv som misbrukte cannabis, men han er fortsatt 100% for legalisering. (Han er voksen) Og bare så folk vet det, så er det ikke alltid at man begynner med tyngre stoffer fordi hasjrusen er kjedelig. Det selges døgnåpent uten aldersgrense sammen med andre stoffer, (ikke alle selger tyngre stoffer, men mange) og hvis dere tenker dere om litt, så vil dere se at flertallet begynte med alkohol før cannabis. Jeg går selv med klær som har hasjplanter på seg, men jeg har aldri rørt det selv om jeg har blitt tilbudt det. Syns folk må begynne å åpne øyene litt. Til og med moren din kan ha brukt det uten at du vet noenting.
      Og masse lykke til sophie, ser du hvor langt du selv har kommet?:)

    5. har den tanken rundt kunst, det litt abstrakte og provoserende som ofte blir sett på som tabu er utrolig fint når det blir framstilt på en litt vintage måte.

    6. Enig! Folk tar de minste tingene til seg og om de har nok vett i huet til å kommentere, burde de forstå at en hasjplante ikke bare er en hasjplante – det har blitt en form for motetrend å ha på forskjellige klesplagg, smykker og malerier osv. Det selger stort og det er rettet mot en målgruppe som har utrolig stor innflytelse på folk – kjendiser som Rihanna, Miley Cyrus, Snoop Dog osv osv bærer ting som illustrerer nettopp dette symbolet. Klag heller på de som sprer budskapet, enn de som bare følger trenden.

    7. Jeg liker stilen din, shiieeeet!
      Bra skrevet, du klarer å formulere seg så sykt bra! Jeg skjønner hva du mener med at su liker sånn type klær, men jeg vil personlig ikke bruke de, fordi jeg har en kompis som er på vei ut på kjøret (forhåpentligvis ikke, han er en bra gutt <3 ), Så jeg vil ikke oppmuntre hen liksom 🙂
      Du har vokst! (ikke i høyden liksom) Men så lenge som jeg har lest bliggen din, ser ejg virkelig forskjell. På en positiv måte 🙂
      STÅ PÅ!

    8. Åh, grugleder meg til å flytte til Oslo selv neste år! For meg som er født og oppvokst på sørlandet er Oslo kun sentrum. Blir en spennende følelse å utforske Oslos utkant og ghetto litt! Liker egentlig ikke slike plasser, synes det er litt skummelt og rart, men er jo gøy og plutselig finne en lokal butikk og slike ting man ikke visste om 🙂

    9. det er så lavpanna og allmenn “troing” at hasj fører deg til helvete. alle som har prøvd det vet at man ikke mister hemninger av å røyke; du vil heller chille den, se en film, le eller spise. Alkohol derimot får deg til å miste alle hemninger og det under alkoholrus man blir hore og ligger med folk her og der, prøver kola feks, eller andre typer rus, og sier ting man ikke mener, for å nevne noen ting.
      jeg oppmuntrer ikke folk til å røyke, men det er helt FEIL det majoriteten (mange som aldri har prøvd det heller og derfor ikke kan uttale seg) synes og tror. du blir ikke nærkis av å røyke, du kan lettere bli det av å drikke alkohol, for å sette ting på spissen.

    10. Fyfaen Sophie, jeg blir mer og mer imponert over deg for hver dag som går! Du er så nydelig og jeg kjenner meg utrolig igjen i mye av det du mener! Godt å kunne glede seg til å lese noe man kan kjenne seg igjen i hver dag, keep going!

    11. du har blitt så utrolig din i det siste! ikke det at du ikke var fin før altså, for det var du! men du har forandret deg ganske mye de siste årene. og jeg har fulgt bloggen din helt fra starten! jeg føler nesten så jeg kjenner deg. jeg skjønner ikke hvorfor så mange er så dømmende til deg når de aldri har møtt deg? jeg synes iallefall at du virker som en utrolig bra person! skulle gjerne likt å blitt kjent med deg 🙂

    12. Du er så pen og perfekt! Du har en fin slank kropp, du har et pent ansikt, du kler extensions veldig godt!!! Du har utrolig kul stil. Du er snill. Jeg elsker bloggen! Fortsett med den kjempegode jobben du gjør med bloggen! Hilsen en fan 🙂

    13. Til dere som sier at det er ålreit å gå med reklame for en viss plante: Det er en grunn til at det er ulovlig. Svært få av de jeg kjenner som røyker, klarer å la være. Det betyr ikke at de begynner med hardere stoffer, men at de er avhengige av røykinga. Og de er ikke ok å henge med lenger, ikke i det hele tatt. De er småparanoide, sløve og trege. Selv oppfatter de seg ikke slik, og det gjelder kanskje for dere som forsvarer rusbruken også?
      Alkohol? Mange blir aggressive, hemningsløse og ekle i fylla, og gjør ting de aldri ville gjort om de hadde vært edrue. Men de fleste klarer å beherske drikkingen. Det sies at alkohol forsterker det humøret man er i; er man trist – blir man tristere, er man glad – blir man gladere.

    14. Sophie! Leser bloggen din hver dag men jeg legger nesten aldri igjen kommentar noe jeg synes er litt rart egentlig, du skriver så mye smart og selv om du er “rosablogger” er du virkelig omtenksom, snill og står for dine egne meninger! Du virker som en helt fantastisk person som takler utrolig mye hat og kommentarer! Jeg vil bare si at du er helt nydelig og jeg blir stolt av at du er så sterk og er deg selv! Du tørr og si hva du mener selv om du vet at flere tusen sitter her hjemme bak en skjerm og kan rakke ned på deg anonymt, synes det er veldig tøft gjort! selv om du har fake pupper betyr det ikke at du er en fake person med null tanker i hodet, tvert i mot er du den mest ærlige og ekte bloggeren jeg vet om og du får meg til å smile! Jeg føler jeg er skikkelig glad i deg selv om vi aldri har møttes, og du virker så glad for tiden noe som gjør meg veldig glad! Elsker virkelig at du smiler med tennene på bilder, du er helt nydelig! Både på utsiden og innsiden. Tenkte bare å legge igjen en kommentar for en gangs skyld, du får meg alltid i godt humør så tenkte å gjøre dagen din bra også med å skrive en fin kommentar som forhåpentligvis veier litt opp for de stygge kommentarene! De burde du bare drite i, de er jo selfølgelig bare sjalue! Du er virkelig en fantastisk person! <3

    15. Å skikkelig fine bilder!
      jeg lurer på om du kan trekke konkurransen tidlig? mye lettere med tanke på om man må skaffe billetter ellers? :DDD <3 høres kanskje litt frekk ut.. men er så spent, elsker kanye west <3 <3 <3

    16. Hei! Jeg bare lurte på om du kanskje bør navngi de du trekker til konkurransene, så man vet helt sikkert at det ikke er en selv? Jeg har så vanvittig lyst til å vinne, og blir så nervøs for at facebook har silet ut en melding fra f.eks. deg! 🙂

    17. Hvorfor bruker du ikke linser eller briller til vanlig om du er veldig nærsynt?
      Hvilken styrke er synet ditt på?

    18. Du kler så godt hårfargen du har nå! Du har virkelig aldri sett bedre ut! 😀 Kan du skrive litt om hvordan du blir så brun? Tar du sol?

    19. Jeg skal selv flytte til Oslo! Er en flott by og bo i tror jeg 🙂 Eneste jeg sliter med er å finne meg en leilighet. Håper det snart klaffer for meg også 🙂 lykke til 🙂

    20. Men alle kommer jo til å tro at du røyker hasj da ? Det er jo ikke noe og være stolt over. Du er jo en offentlig person her i norge, og om noen ser at du går med en sånn t skjorte offentlig så kommer jo de med en gang til og tro at du røyker. Ikke noe jeg ville ha gjort for og si det sånn

    21. Det å bli tiltrukket av en type kunst og motiver er greit, men jeg synest du burde vite at hasjplanten som er avbildet på genseren din blir brukt som logo av de som er for legalisering av cannabis. Dersom du ikke er for legalisering av cannabis, bør du kanskje revurdere bruken av slike plagg? Ellers synes jeg du framstår som en smart og reflektert jente 🙂

    22. Åhhhhh har aldri kommentert bloggen din før men åhh på de siste bildene du har lagt ut har du vært sykt pen, måtte bare medele det så du fortsetter med slike bilder, kos deg i oslo, bor selv i bærum 😉

    23. Er helt ærlig veldig dårlig på å kommentere, og kommenterer så godt som aldri på noen blogger. Tenkte bare jeg skulle si at det er utrolig gøy å se det fine smilet ditt på bilder så mye nå i det siste (klisjé), du blir mye finere bare ved å smile!

    24. Åh, Sophie, det er så koselig at du har begynt å smile på bloggbildene dine 😀 Det kler deg, og det sprer også glede til oss lesere!

    25. Har du noe sladder du skulle ha delt med vennene dine? Liker du å se på fine bilder? Da anbefaler jeg å ta en titt på bloggen min; playthegame.blogg.no 🙂

    26. Et velmenende tips Princess..ikke bruk klær og diverse med hasjplante på..hvertfall ikke på bloggen..det finnes alltid noen som skal slenge med leppa og i verste fall kan du bli stempla som narkoman..noe du selvførgelig ikke er men du vet hvordan enkelte er..så for å beskytte deg selv litt mot slike anklagelser og rykter så burde du la være å bruke slik. Du er en sterk ildsjel og i mine øyne en slags “Wonderwoman” som virkelig greier å gjøre drømmene dine til virkelighet! Du fortjener ikke å bli stempla som junkie eller at noen sier at du oppfordrer unge til å bruke narkotiske stoffer.

    27. Hei Sophie 🙂
      Først og fremst: Du ser helt super ut!
      Men jeg kommenterer egentlig i utgangspunktet for å høre om du vet noe om hvordan krigsdelfiner har det? Jeg kan ikke se for meg at delfinene har det bra, derfor tenkte jeg å høre med deg – ettersom du er veldig oppdatert og flink på dyrevern-fronten.
      Håper du leser denne kommentaren og evt. gjør noen research om krigsdelfiner (som blant annet blir brukt ved Krim-halvøya nå).
      Håper du får en fin kveld! 🙂
      Alma, 20 år.

    28. Hei;) ang den konkurransen. jeg lurer på hvordan du trekker vinneren? velger du bare et tall ut i fra kommentarene og skroller nedover, eller har du lastet ned et program som trekker den tilfeldige vinneren;) håper på svar;)

    29. for de som ikke skjønner at man kan bruke klær med motiver som man selv synes er fint/kult. så kan du jo trekke frem som eksempel klær med kors. hvor mange er det vel ikke som går med klær/smykker med kors? og hvor mange av de er kristne? et fåtall vil jeg tro… stå på!! du er rå 🙂

    30. Skjønner du er stresset og har mye dårlig tid oppi all flyttingen, men du kan prioritere litt tid til bloggen! Synes også bloggen har blitt kjedligere me årene? 🙁

    31. HOLDA: “Søtt å se deg prøve å forklare rus Fabian. Det var en fin barnesskolevariant.”
      Den typen hersketeknikk er alt for lett å gjennomskue. Grow up!
      Leste du virkelig det jeg skrev uten å legge egne tilleggsbetydninger i det?
      SOPHIE ELISE: Dersom du er nærsynt, hvorfor ikke operere øynene? Er det aldersgrense på det?

    32. Kjære sophie Elise jeg vet ikke hva jeg skulle ha gjort uten deg<3 du er forbilde mitt:D jeg griner når du har d vondt! Og smiler når du er glad! Jeg elsker deg! Håper jeg får møte deg på ordentlig! D er min største drøm! Kommer alltid til og se opp til deg uansett hvor mye stygt andre sier om deg! Du er et flott menneske Sophie Elise<3 er glad i deg<3

    33. Hahah sweet jesus. Jeg liker hasjprint, men jeg røyker ikke.. Vil det si at siden jeg har bilde av Marilyn Monroe på singleten min idag, at jeg var den som drepte henne? Virker som at folk leter etter ting å hakke på deg for. Liker at du er fra Harstad, er fra Sortland selv!
      Oslo er ALT for stort for meg, ahahha. Jeg går meg bort bare jeg står på Oslo S og skal finne neste tog… Sånn er det å være born&bred bygdejente. x)

    34. hahahaha. så sykt dum du er. Oslo er stort kjære deg, så jeg håper for guds skyld at jeg aldri ser deg der. Du hører ikke til her..

    35. Fortsett å smile på bilder! Du er så nydelig, og smilet ditt lyser opp dagen min og gir meg og lyst til å smile mer!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg