medisin-avhengig

 Om dere tror jeg er en hjernedød idiot fra før av, så skulle dere ha sett meg nå. Jeg har altså kuttet ut medisinene etter operasjonen og hjernen min er nå på det beste kun 20% fungerende om jeg får si det selv. Jeg ser ikke helt klart, jeg skjelver i hele kroppen og jeg har problemer med å formulere settninger.

En telefonsamtale jeg hadde igår kveld ble ganske så komisk. . 

Pappa: Er du trøtt eller?
Meg : njææænååånææ har på nei i har sluttet med på medisin nå litt sliten medisiner bare.’

Under den samtalen skulle vi altså snakke jobb, så det sier seg selv at timingen til å snakke seriøst ikke er den alle beste. I tillegg sovner jeg hele tiden. Jeg må innrømme at det er ganske deilig! Jeg legger meg bare bak i sofaen så tar det under 1 minutt og jeg er i drømmeland. Vanligvis sliter jeg med søvn, så kanskje jeg skal prøve på å bli avhengig av smertestillende medikamenter for å så slutte igjen litt oftere. Så har jeg iallfall søvnen i behold!

 

For øyyeblikket sitter jeg i den gode, store sofaen hos Anette Marie og planlegger dagen min litt. Jeg skal jo faktisk på visning idag, og krysser fingre og tær for at dette er leiligheten jeg kan se meg selv i de neste årene. Jeg har jo sett på flere leiligheter i oslo over lang tid, men det har aldri vært helt rett. . Det skal stemme på alle mulige måter når man skal kjøpe leilighet, alt fra postkassen til toalettskåla skal passe meg perfekt. Dere som selv har gått igjennom prosessen med å kjøpe eget vet nok hvor mye styr det er!

Fine Anette som passer så godt på meg ♥

Det er ikke så fryktelig mye å melde ellers. Jeg kom meg ut fra huset igår for å dra til frisøren og ett høyst etterlengtet besøk på mcdonalds – herregud så godt det var! Ellers har jeg fjernet litt av bandasjen som ligger under brystet, det jeg viser på bildet under kan man fjerne ett døgn etter operasjonen. Jeg var helt blå rundt arrene, men jeg tror jeg dropper å vise dere akkurat det . . Ikke så fryktelig lekkert. 

skrevet i samarbeid  med luxushair

Ellers da, en liten gladnyhet! Om dere er ute etter å kjøpe extensions eller øvrig hårutstyr, har nå luxushair halv pris på HELE butikken! Halv pris på extensions er virkelig ett kupp, da dette i utgangspunktet er ganske så dyrt. Jeg personlig har nå tape i håret, men bruker clipsene fra luxushair når jeg skal pynte meg litt ekstra (de finner dere HER). Tidligere har jeg brukt clips i hele håret, og kan derfor skrive under på at det er av god kvalitet!  

På disse bildene under bruker jeg fult extensionssett fra luxushair. På bildet til venstere er det farge 613/18, og på bildet til høyre er det farge 8 🙂 Fargekartet finner dere HER 

 

Så, dere får ønske meg lykke til på visningen idag! Kanskje dere har noen tips til hva jeg bør tenke på når jeg skal flytte inn i eget? Ting jeg bør se etter? Ting jeg bør kjøpe? Jeg er jo helt blank på dette, så alt taes godt imot! 🙂 

 

 

 

 

reklame luxushair 

56 kommentarer
    1. Sophie, hvilke redigeringsprogram bruker du på det bildet nest øverst hvor du holder deg foran munn? Så utrolig fint. God bedring 🙂

    2. Hva er det du spiser på mcdonalds? Er ikke du vegitarianer? 😀 Jeg er nemlig også det, så finner aldri noe spislig der..
      Lykke til på visning og god bedring <3

    3. Selv om du ikke spiser kjøtt på mcdonalds er det ganske utrolig at du som dyreelsker støtter den kjeden..

    4. Da har du brukt mye Morfin… Jeg ble lagt inn på sykehuset for lungebetennelse som ikke ble bra etter antibiotika. Jeg fikk 12,5 mg/ml tror jeg, husker ikke hva de sa… men det var ikke noe problem med å slutte, jeg var svak for var syk i nesten 1 måned. God bedring! 🙂

    5. Luxushair har en UTROLIG dårlig kundeservice! Anbefaler dere ikke å handle derfra! Har selv kjøpt en del extensions, både tape og clips, fra disse. Siste extensions(med tape) ødela håret mitt, fordi det var en feil ved tapen deres. Verste av alt er at de nektet å ta reklamasjon på det. Anbefales ikke!

    6. En jeg kjenner flyttet til sin egen leilighet for fleere år siden, og han finner alltid noe han mangler hver uke. Det smarteste er vel å kjøpe det en virkelig treng på forhand (eks stekepanne/bestikk/seng/dorull osv) slik at alle pengene ikke flyger med en gang 🙂 Da kan du også slappe litt mer av når du flytter inn, og kjøpe ting som er mindre viktige etter hvert 🙂 Null stress! 🙂

    7. Lykke til på visningen! Håpen du finner drømmeleiligheten. Det bildet av deg der du smiler med tennene var forresten utrolig fint. Du er nydelig Sophie!

    8. Vis hjernen din bare er 20% fungerende er det 2-3% mer enn en normal person. Den gjennomsnittlige person bruker bare ca. 17-18% av hjernen på det meste 🙂

    9. Lykke til, håper det er drømmeleiligheten :)!!!!!vet hvordan det er å gå på de tablettene..ble sykt trøtt og “nevermind” av de 😛 for å ikke snakke om svimete og susete :p men heller det enn å gå rundt å ha smerter er min mening da :p og btw man bruker kun 10% av hjernen på det meste så ikke dårlig av deg å bruke hele 20% 😛 hahaha!

    10. Var ikke du og Anette Marie skikkelig uvenner for en tid siden, etter tigerstaden? lurt veldig på dette..

    11. Sjekk sikringsskapet og se etter “feil” overalt i leiligheta 🙂 ta med noen som har litt peiling på sånt 🙂 vet om mange som har kjøpt katta i sekken, skal ikke stole på de som viser deg leiligheter osv altså. ^^ så er det bare å sette seg ned å skrive ned alt du trenger for stua kjøkkenet badet osv, begynn med kjøkkenet og fokuser bare på det rommet så over til neste rom 🙂

    12. “Vis hjernen din bare er 20% fungerende er det 2-3% mer enn en normal person. Den gjennomsnittlige person bruker bare ca. 17-18% av hjernen på det meste” hahaha, det er bare en myte! Hvorfor i helvete vil kroppen bære rundt på noe den ikke bruker 100%? nei, beklager, du bruker nok 100% av hjernen din 🙂
      McDonalds bruker animalsk fett til å steke ting i…
      Lykke til med jakta 🙂

    13. Kan du si litt om de nye buksene dine, altså om de var verd pengene og om dem er behagelige? 🙂
      Du er SÅÅ heldig som skal få egen leilighet i oslo!:)

    14. Husk å ikke se så mye på fargen på vegen, eller kordan det toalette der ut å diversje. Alt kan ornes med en malekost eller et nytt toalett lokk. En viktig huske regel da du e å ser etter leilighete e å se under vaskaan om det e spor av mugg der eller litt guffent. Huske å se øvert oppe med listen om det e vannskade dær å 🙂

    15. Lykke til med leilighetsvisning! 🙂
      Sjekk elektrisk anlegg som sikringsskap og stikkontakter – at det ikke er brune merker pga overbelastning i anlegget, og kontakter som sitter løst.
      Se etter tegn på vannlekasje, spesielt på bad og kjøkken, men også rundt vinduskarmer, og at sluket på badet faktisk er det laveste punktet sånn at vannet automatisk renner dit og ikke andre steder. I et borettslag skiftes badene med gjevne mellomrom, og skal badene snart renoveres får du plutselig fort 50-100.000 ekstra i fellesgjeld. Samme gjelder om det ikke er balkong til leiligheten og det er planer om å legge dette til leilighetene.
      Det er også viktig at oppgraderinger av vannrelaterte ting som bad og kjøkken, og elektrisk anlegg kan dokumenteres med kvitteringer, ellers kan det fort bli dyrt ift evt forsikringsak.
      Du kan jo også titte på denne linken: http://www.dinside.no/820512/kjope-leilighet-ta-med-denne
      Så lenge det ikke er feil med det elektriske anlegget, bad, lekasjer,isolasjon og støyende forhold ift trafikk og naboer, kan resten gjøres relativt lett for at leiligheten skal bli perfekt.

    16. Det du burde se etter er først og fremst om noe virker mistenkelig, på papirene og i leiligheten. Nå vet jeg ikke om du skal kjøpe eller leie? Hvis du skal kjøpe, så er det veldig viktig å unngå å bli lurt! Vi har nemlig blitt det med vårt hus. Det er litt skjevt, tomannsbolig som er oppdelt helt rart og som gjør oss usikre på hvem som eier hva, og det er ikke brannvegg mellom boligene som gjør at vi ikke kan bruke vårt eget loft.
      Men jeg har sett på en del programmer på tv som handler om det å kjøpe hus. Der var de viktigste tipsene å se etter hovedtingene; sted, hvordan badet er (har det nok plass til vaskemaskin, ekstra hyller osv.?), kjøkkenet og om det er plass til at du kan løse innredningen på en god måte, og f.eks. elektronisk anlegg. Det du ikke burde henge deg opp i er småting som er enkelt å fikse selv, som f.eks. at en av veggene har en farge du ikke liker, 🙂
      God bedring og lykke til med boligjakten 🙂

    17. Fyyyfaen, du er så utrolig vakker!
      Jeg er veldig spent på om du finner den perfekte leiligheten, håper virkelig du finner noe som passer deg midt i blinken! Lykke til på visning <3

    18. Du blir bare penere og penere du! Jeg synes du har sett mye mer ekte, naturlig og kul ut i det siste..har en helt ny utstråling..og kul stil=) Litt mer laidback og oversized samt litt boots osv.. det kler deg så mye bedre!!

    19. Jeg ELSKER at du skal kjøpe, og ikke leie! Skjønner ikke at andre som har økonomi til å kjøpe orker å kaste penger ut av vinduet ved å leie….
      Jeg har et veldig godt tips til deg; bruk finn.no og loppemarkeder for det det er verdt! IKKE for å spare penger, men rett og slett fordi en “ny” leilighet med bare kliss nye møbler er latterlig sterilt og utrolig lite koselig (og det trenger ikke se gammelt ut for det!).
      Ellers annbefaler jeg deg å kjøpe kk-Living.. Etter studering av absolutt alle norske interiørblader har jeg kommet frem til at leilighetene og interiøret som er presentert der er mest “beboelig” 🙂 Annbefaler også å besøke butikker som “hay”, bolia, verket interiør og selvfølgelig min kjære Ikea <3<3
      Helt til slutt; unnskyld for at jeg kommenterer så sjeldent!
      Stor klem fra Helene, å! Ikke nøl med å sende meg en melding eller noe når det kommer til interiør, eller annet du lurer på til leiligheten din! Er over gjennomsnittet interresert i interiør som di kanskje har lagt merke til..... Heheh

    20. Hva er det du spiser på maccern? For du er vel fortsatt vegetarianer? Jeg er også det, og det eneste jeg kan spise der er is og pommes frites

    21. Vil anbefale deg å sette deg ned i hvert enkelt rom med noe å skrive på, og skrive en liste med alt du ser i rommet som er typisk og som du tror du trenger. På kjøkkenet er det lurt å gå igjennom skuffer, tenker på redskaper osv 🙂

    22. godt gjort av hjernen din å fungere 20% ettersom det vanlige mennesket bare bruker rundt 10% av all hjernekapasitet

    23. Heihei!
      Jeg så deg på Hendrix hår i går kveld! Du smilte fra øre til øre mens de stelte med håret ditt! Morsomt å se:))

    24. Ta alltid av deg skoene og gå i sokkelessen! Mange meglere vil ikke at man skal ta av seg på bena og tilbyr sånne posegreier til skoene. Men det som er vikitg med å ta av seg skoene er at du får kjent på om gulvet er bulkete/gammek fuktskade/gulvkaldt/ujenvnt. Ta også å sjekk badet ! Bruk en nøkkel og bank på flisene, sånn sjekker du eventuelle gamle fuktskader 🙂 masse lykke til!

    25. Bildet nummer 4 var helt SYKT fint!! Det er skikkelig pent når du smiler naturlig med tennene. Når du har den vanlige “posen” din, blir det ofte veldig stramt og intens, og slike “lekne” og søte bilder er jo helt nydelige!

    26. Hei hvor er den hvite genseren din fra? Utrolig fin! Syntes at du aldri svarer leserens dine her på bloggen lengre, som jeg ser. litt kjedelig for oss som lurer på ting, kanskje ta deg mer tid til å svare Her på bloggen og, da vil jo kommentarene øke også regner jeg med. 🙂 men stå på videre, for dette var bare et lite tips/tilbake melding. Digger deg!:). Ha en spørsmålsrunde snart kanskje?:). Ha en fin søndag videre og håper leiligheten faller i smak for deg!

    27. Jeg skjønner ikke hvorfor du støtter mcdonalds? Ditt valg selvfølgelig, men synes det var litt rart. Den kjeden er jo så grusom mot dyr. Etter jeg ble vegetarianer har jeg ikkje kjøpt en kopp kaffi der engang. Uansett, god bedring og lykke til med visning 🙂

    28. Hm, som flere her reagerte jeg også på at du spiser på McDonalds. Ingen av de andre fastfood-kjedene er noe bedre heller for den saks skyld.
      Kanskje heller sette litt fokus på dyreplageriet som er blitt til maten de serverer der?

    29. Så spennende og ikke minst lurt å investere i bolig, slik at du kommer tidlig inn på boligmarkedet 🙂 Masse lykke til på visning i dag.
      Vil anbefale deg å holde hodet kaldt, og ikke bli for “desperat” i budrunden, for da kan du ende opp med å betale mye mer enn nødvendig. Ville vært veldig nøye når du skal se badet, sjekke at de har papirer på arbeidet som har blitt utført og garanti. Sjekk hvordan nabolaget er. Hør med megler/selger om det har vært tidligere skader som vannlekkasje, eller hussopp. Når du skal kjøpe så gjelder det å være tålmodig også, noen ganger hender det at man ikke får leiligheten man ønsket men så plutselig så kommer drømmeleiligheten din ute til salgs. Vil anbefale å kjøpe etter sommertid, då er det mindre budpress.
      Beste hadde vært å kjøpt en selveiende leilighet, fremfor andelsleilighet. Siden du er mye ute å reiser så er det ikke regler for utleie i en selveiende leilighet i forhold til andelsleilighet, hvor du bo der 1 år før du kan leie ut + du må søke med jevne mellomrom i tillegg slipper du dyr husleie og betale ned gjeld i borettslaget visst du velger selveiende.
      Jeg vil også anbefale å kjøpe så ny som mulig, være litt mer skeptisk til bygg som er eldre en 40 år da det er store sjanser for vedlikehold og uforutsette utgifter 😉
      Bare send meg en mail visst du trendier mer tips 🙂
      God bedring forresten, du er så utrolig pen og smart. Håper du får en fin søndagskveld 🙂 <3

    30. Syntes det er fint å ikke bare bo sentralt i oslo, men på et sted som man kan komme seg sentralt veldig lett. Litt vanskelig å forklare men håper du skjønner.
      Du burde se etter om huset har alt du trenger, og selv om alt i huset virker perfekt er det alltid noe som ikke er så bra. Alltid noen ulemper. Du burde kanskje også se hvordan miljøet er rundt deg, om det er hyggelige naboer osv 🙂 se også etter hvor nærmeste matbutikk er sånn at du ikke må gå så langt for å handle mat.

    31. Hva spiser du på mc donalds? eneste jeg spiser der er is, pommes frites og frukt :p finnes det f.eks en vegetarburger?? :))

    32. For det første: du er bare så utrolig nydelig! Digger at du virker så ekte og ærlig også!
      For det andre: Hvor er den hvite genseren fra? Den var så fiin :O

    33. Hei! Er halv pris på hele butikken gått ut eller? Var bare 100kr avslag på tape extentions. Hvor mange pakker med tape extentions burde man kjøpe for en full lengde? 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg