etter operasjonen

Nå er jeg ferdig med operasjonen, så da gjenstår den verste delen. . Jeg har jo gjort dette før, og er klar over at de neste 2-3 dagene kommer til å være mildt sagt krevende for min del. . Men slik er det, og jeg har jo i bunn og grunn valgt brystoperasjon selv. Men operasjonen viste seg å være litt mer omfattende enn først antatt, husker ikke helt hva kirurgen fortalte meg rett etter inngrepet men jeg kommer til å ha mer smerter enn jeg først ble fortalt, mest sannsynlig. Så da er det bare å bite tennene sammen å kjøre på! 

 

Det er noe dere som vurderer silikon bør tenke nøye over. Alle opplever det forskjellig, men for meg er det helt forjævlig de neste dagene. Jeg måtte sist gang ha hjelp til å gå på do, og for meg som helst skal være alene i huset før jeg i det hele tatt vurderer å tisse, var det ganske ydmykende. Da sier det seg selv hvor vondt jeg hadde, måtte til og med bli matet av mamma. Men, sekundene før operasjonen, når man får beroligende før narkose, må være noe av det herligste. i dag sa jeg “mmmmhm, ahh jeg kjenner det. Se på alle de fine lysene, da! Blått”.

Buksa er fra weightless.no 

Etter operasjonen blir man fraktet med rullestol til oppvåkningsrommet, og sist gang husket jeg ikke noe av dette. Men denne gangen hadde jeg bestemt meg -. jeg SKULLE huske det! Og hva husker jeg? Jo, jeg husker at jeg selv ligger på operasjonsbordet og sier “denne gangen SKAL jeg huske det” og så husker jeg ikke mer., Haha.. Ellers våknet jeg opp på oppvåkningen av at jeg selv ristet og skalv som ett lite løv, aner ikke hvorfor men det var utrolig skremmende. Klarte ikke å holde kroppen i ro og skjønrte ikke hva som skjedde. I tillegg lå det en jente bak skilleveggen som gråt og ropte på moren sin. . Stakkars. Skal innrømme at jeg ville ha min mamma der også. Er det en ting jeg reagerer sterkt på når det kommer til dette med plastisk kirurgi i norge (og private sykehus generelt) så er det at til tross for en sum på 40 000 får man ikke overnatte der. Etter en narkose synes jeg man bør bli passet på i ett døgn MINST, men man får bare være der noen timer. Jeg personlig klarte da ikke å slappe av, fordi i bakhodet lå tanken om at jeg snart måtte dra uansett. Det er stressende, skremmende og ikke minst krevende å gå ut på egne ben når man har vært igjennom noe slikt., I utlandet får man ligge på klinikkene i minst ett døgn uten ekstra kostnader – så at vi tror at norge er så bra på plastisk kirurgi ser jeg ikke. Vi ligger langt bak på det feltet. 

Stine Mari har drattt til tanten sin, og jeg bor nå hos Anette Marie. Fine, gode Anette. Hva skulle jeg gjort uten henne? Både hun, og datteren hennes Tina er nå min familie i oslo, og er føler jeg meg hjemme. Jeg er trygg. Folk lurer kanskje på hva jeg og Anette har til felles? Hun er jo nesten 10 år eldre enn meg. Svaret er – vi har alt til felles. Iallfall 90% minst. Nå passer hun på at jeg tar medisiner, at jeg holder meg rolig og hun pjusker i håret. Alt jeg trenger! 

 

Dere har kanskje sett Anette i serien tigerstaden? Vel, hun er minst like herlig i virkeligheten. Eller for å være ærlig, så er hun mye bedre. Alle jentene i Tigerstaden skal forresten ha en bloppis søndag 30. mars og selge unna masse klær! Det finner sted på mona lisa huset, som ligger på Grensen 10 i 3 etg. Varer fra 12-18! Vet de har masse fine klær, og da får dere jo hilst på jentene også:-) Kan skrive under på at det er herlige jenter! 

Nå ser jeg på en film med vakreste Angelina Joile, og etter den er ferdig skal jeg ta meg en tabelett mot kvalme og komme meg i seng. Ja, forrsten – kvalme. Når jeg tok silikon første gang spydde jeg på flyet på vei hjem, og denne gangen på klinikken. Dette skjedde ikke under neseoperasjon, men jeg tror det er noe med smertene jeg ikke takler helt. Eller, kroppen min da.. Skummelt å tenke på at jeg faktsik har blitt kuttet i. Visste dere at man blir satt opp på operasjonsbordet når man tar silikon, mens man er i narkose? Det må virkelig se helt sinnsykt ut! 

Meg og søte lille Tina som leker på gulvet. Hun har masse hello kitty leker, heldiggrisen! Tina skal jeg passe på helt til hun blir 20 minst, søteste engelen ♥ 

Om det er noe dere lurer på om slike inngrep generelt kan jeg gjerne prøve å få laget ett innlegg med spm/ svar. Så fyr løs! God natt 🙂 

120 kommentarer
    1. Jeg vil bare si hvor utrolig utrolig sterk jeg synes du er! Du er et av mine få forbilder, og jeg ønsker deg alt godt kjære Sophie Elise <3 Masse masse masse god bedring! Sender varme tanker til deg.
      Jeg vet dette ikke har noenting med dette innlegget å gjøre, men jeg ønsker å fortelle deg hvor fantastisk jeg synes du er! Du er forbildet mitt innen bloggverdenen! Du er en så varm og jordnær person, og nettopp derfor tror jeg du er rett person å spørre i dette tilfellet her.
      Jeg vil nemlig informere deg om denne videoen jeg har laget. Jeg ønsker å få dem ut blant så mange så mulig, da jeg håper den kan hjelpe mennesker som ikke har det så bra. Siden du har en såpass stor blogg med så mange lesere daglig hadde jeg satt kjempe pris på om du ville delt videoen i et innlegg, slik at flere får hjelp av den.
      Jeg har selv vært der, så langt nede, og forteller om dette i videoen. Det er en video om min historie. Historien om angsten som er blitt en del av min hverdag. Er du langt nede selv, eller kjenner du noen som sliter, klikk på linken. Alt jeg ønsker er å hjelpe noen. Omså det kun er én person føler jeg at jeg har lykkes.
      http://www.vektlofterjenta.com/2014/03/04/angsten-som-er-blitt-en-del-av-min-hverdag-min-historie/

    2. God bedring, kjære deg! Håper det gror perfekt denne gangen uten noen komplikasjoner. Stå på, u go gurl!

    3. Hei! Bra du har fått fikset på innkapslingen din! 😀 Men jeg ser du klarer å ta armene høyt, og du sitter på gulvet bøyd. Det ser jo ikke ut som det gjør noe spesielt vondt. Etter min brystoperasjon som jeg tok under muskelen, klarte jeg ikke å gjøre noe i tre/fire dager + at jeg ikke tålte morfin, så jeg måtte gå et par dager uten noe som helst smertestillende. hehe, men egentlig så ser jeg ikke noe problem å måtte under kniven en gang til med tiden 🙂

    4. Skal selv opereres om 40 dager! Jeg lurer på hvordan de holder luftveiene dine fri mens du er i narkose, blir du intubert?

    5. Det kommer ann på hvor du opererer deg 🙂 Jeg fikk en natt på sykehuset på Haugesund Klinikken (privat plastiskkirugi klinikk) ;))

    6. Jeg er så imot plastisk kirurgi. Synes også det er utroligstygt. Folk kommer sikkert til å si at jeg er sjalu når de leser dette (det tror de alltid når noen skriver en ufin kommentar), men jeg kunne ikke vært mindre sjalu for å si det sånn. Jeg er storfornøyd med livet mitt og har ingen planer om å forandre på det. På bloggerne virka du rett og slett dum. Jeg kan fortelle deg at jeg ikke er sjalu og aldri kommer til å bli det. Jeg rett og slett bare misliker hele deg. Utseende og personlighet. Det eneste jeg liker ved deg er respekten for dyr!

    7. eg trur du kanskje blir kvalm av narkosen! 🙂 eg har operert litt, og dei gongane eg har fått narkose har eg kasta opp når eg har vakna eller noken tima seinare 🙂 håpa alt ordna seg no, og at du slepp å gjere dette enda ein gong! u go girl 🙂

    8. Wow, puppene dine er fantastisk fine! Ser naturlig ut samtidig som at de gjør litt ut av seg 🙂
      Masse god bedring! Pass på deg selv, og lytt til kroppen din 🙂
      Jeg leste forresten kristinaandersen sin blogg i stad, og jeg tenkte bare: herregud! Hvordan kan folk kalle deg falsk? Unnskyld meg altså, men du er så ekte og skriver faktisk hva du tenker. Kristina skriver noen veldig falske innlegg der hun er tredjeperson, og alt er så fint alltid..
      Haha, jeg virkelig digger deg! Stå på søta 🙂
      Hilsen en stor fan på 21 år 🙂 hehe

    9. Lisa Vieux: Den første dagen synes jeg ikke det er noe vondt, på grunn av medisinen som enda henger igjen etter narkose. Er først dagen etter det gjør vondt!

    10. Hørtes ikke noe godt ut å spy etter operasjonene, det må jo være jævlig (midlt sagt) vondt? Har operert kneet og hjertet selv, så vet at det kan være helt forjævlig. Masse lykke til og masse god bedring fineste Sophie Elise. <3

    11. Skriv litt om forskjellene fra dag 1 til det er passe normalt?
      Litt oppdateringer for oss som skal igjennom det samme – uten å skremme vette av oss som skal igjennom det senere 🙂

    12. Når jeg opererte meg hadde jeg bare vondt med en gang jeg våknet etter operasjonen. Hadde en 3,5 timers lang kjøretur hjemover igjen rett etterpå uten noen problemer. Selvsagt ikke jeg som kjørte da:) dagene etter gikk helt fint! Forutenom at jeg kastet opp pga narkosen:)
      Opererte du bare det ene brystet? Håper smertene dine går over raskt:) men andre gangen er mye lettere, for da er lommen allerede utstrukket. Med mindre man fyller i mer gram da. Så det er forståelig at du klarer å løfte armene:)

    13. du er den mest fantastiske jenten jeg vet om. herregud så positiv du er. Du står for så utrolig mye bra Sophie. Du har oppnåd så utrolig mye og jeg unner deg alt det gode.
      Og ja. til alle dere som skriver at plastisk kirurgier er stygt. ja hold kjeft. ALLE har noen de ser opp til. men har ikke de fikset på seg tror dere? heh. hvis dere tror de ikke har det så tar dere grådig feil. Absolutt alle de mest og nærmest perfekte personene her i verden har jo opperert seg. Så hvorfor er det så gale om en norsk jente som Sophie gjør det? hun er 18 år for fuckings sake. kjenner jeg blir irritert. Nei det hjelper ikke at jeg eller noen skriver dette, men kanskje noen av dere som leser dette får litt vett i hodet sitt etter hvert.
      skal jeg ta kim, khloe, kourtney eller kendall som ett eksempel? Kardashian familien som de fleste elsker (jeg også). De har alle opperert seg på ett eller annet vis. men det viser seg til at dere bryr dere mer om sophie og hva hun gjør. så folkens. SLUTT. Hun er ett normalt menneske som dere. hun føler seg alene, lite elsket og nedverdig hun også iblandt. Hvis det hjelper å fikse på seg selv for å få opp selvtilitten? så la hun for gud skyld gjøre det da?
      Sophie du er herlig.

    14. Når du opererte nese, var det veldig vont? har hørt flere si at det ser verre ut enn det er, stemmer dette? 🙂 Hva betalte du å hvor tok du det? Ble du da intubert? å siste spørsmålet mitt er når kunne du reise hjem igjen?

    15. Har du merket noe ryggplager? tcmn sier i en spørsmålsrunde at det blir tyngre med silikon. Det er jo selvsagt, men er litt redd for at jeg skal få plager med dette, skal jo snakke med kirurg om dette, men ville høre hva du synes også. Du er forresten den beste bloggeren etter min mening, helt perfekt utseende også, med veldig fine pupper hehe:-) lykke til de neste dagene da!

    16. ooi genseren på det nederste bilde var fiin, hvor er den fra? håper dagene framover går så smertefritt som mulig!

    17. Når man først får kapsel er det stor sjans for at det kommer tilbake igjen. Kroppen din kjemper for å beskytte seg fra implantatene du har fått operert inn. Og den vil fortsette å gjøre det. Vær forsiktig!:) og god bedring!:) denne gangen blir mye lettere enn forrige, siden du bare fjernet en kapsel:)

    18. Hør på Beyoncé – Pretty Hurts, føler den snakker til deg.
      Ain?t got no doctor or pill that can take the pain away
      The pain’s inside
      And nobody frees you from your body
      It’s the soul, that needs surgery
      It’s the soul that needs surgery
      Sjelen din trenger seriøst operasjon, du var fin nok som du var! Hadde du bare hatt selvtillitt hadde du følt deg vakker naturlig. Utrolig trist å lese bloggen din i blant. Selvhatet ditt skinner igjennom hvert ord.

    19. Kanskje du burde vurdere å ta mindre silikon, da er det mindre sjanse for komplikasjoner. Dessuten synes jeg ikke den lille søte kroppen din trenger så mye som du har hatt. Har selv silikon og har hatt komplikasjoner i ettertid.
      🙂

    20. Hei:) jeg er 13 år og har vert gjennom 3 operasjoner:) første gangen var jeg 4 år og da operere jeg bort mandlene og satte dren i ørene. Andre gangen var jeg 5 år og da operere jeg nesa. Jeg måtte opere bort polyppene og jeg fikset på nesa. Nesa mi så ut som din nese. Jeg kastet opp 21 ganger i løpet av to dager. Det var mildt sagt jævlig. Tredje gangen var jeg 6 år og jeg måtte operere hånden. Jeg var ute og sagde noen planker for jeg skulle lage noe. Plutselig sklei sagen ut på hånden og jeg fortsatte å sage til jeg så hva jeg sagde på. Jeg skrek ikke. Jeg ropte at jeg blødde og mamma kom. Vi plastret igjen såret og reiste til syke huset. Noe mer husker jeg ikke. Jeg fikk narkose og ble hasteoperet. Jeg synest de var litt moro å sage meg selv. Jeg er stor fan av deg sophieelise og min drøm er å møte deg❤️ Du lyser opp de mørkeste dager❤️ Tusen uendelig takk❤️

    21. Jeg vurderer veldig å ta silikon, men er usikker pga smertene i ettertid.
      Kan du skrive ett innlegg om smerter, rehabliteringstiden, og hvor lenge man bør være sykemeldt?
      Skal man holde seg unna sol og slikt og? For jeg vil opperere så fort som mulig, men skal til syden i sommer.. Har lest så mye rundt på nettet og om forskjellige klinikker at eg bare blir forvirra.
      Hvor lang tid tar det før man får opperasjon?
      Masse god bedring! Du er herlig!

    22. Selvom du ikke kjenner smertene idag så bør du ikke løfte armene og sitte bøyd slik du gjør. Det vil bare gjøre ting verre imorgen. Hvis man har bedøvelse i benet stikker man ikke en kniv i foten 😉
      Forresten er jeg ganske sikker på at man blir intubert. Jeg ble det og husker at de tok den ut. De fleste husker ikke pga narkosen

    23. Tror nok du ble intubert selv om de kanskje ikke har opplyst om det… i narkose slutter du å puste, så noe hjelp har du garantert fått. Hvis inngrepet tok mer enn 15 min, ble du nok intubert ja.
      Ellers, får man ikke overnatte på offentlige sykehus etter narkose heller. Noen steder må man også reise over to timer etter inngrep. Så det er uansett bra vi har private sykehus å velge, ofte kan de ha bedre ekspertise… 🙂

    24. jeg lurer på hvor mye det kostet å ta neseoperasjonen, og om du kunne utdype deg litt mer i hva du gjore osv.. har veldig lyst til å gjøre det selv, men vil gjærne ha din personlige erfaring!:)
      digger bloggen din sophie du virker så herlig! 😀

    25. opererte brystene mine for 2 år siden, da fikk alle som var undergodt operasjon såve der et døgn med pleiere som KONSTANT maste om at alt var fint. dette var uten ekstra kostnader. det spørs vell heller hvor du opperer deg. dette var i haugesund foresten.

    26. Hvis du opplever flere komplikasjoner med brystene, vil du vurdere å ta ut silikonen da? Slik som Anette valgte å gjøre 🙂
      Du er forresten utrolig pen for tiden, med håret, sminken, smilet og alt!

    27. Jeg hadde ikke sansen for deg før, men vet du hva? 🙂
      Nå blir jeg bare mer og mer glad i deg! Du er et godt menneske.
      God bedring!

    28. ahh shit. Får helt ondt av å forestille meg en sånn type smerte. Det e jo så sentralt åsså.. alle bevegelsa går liksom utåver det område. Håpe virkelig du slepp søvnløse netter og uutholdelige daga <3 Det brae e jo at nu e det gjort så da går det fremover , e enda verre når du vet nåt e galt å man har enda ikke fått fiksa det. God bedring babe <3

    29. Hei søta! Jeg må synes du er utrolig tøff! Jeg har noen spørsmål, som jeg håper du kan svare på!
      – Hvordan fungerer hele prosessen når man tar silikon?
      – Hva skjer egentlig den dagen du kommer på sykehuset og skal opereres, til man er hjemme?
      – Kan vi se arrene dine etter operasjonen?
      Tusen takk for svar!

    30. Har bare hatt en liten operasjon med lokal bedøvelse, og glad for det. Tanken på narkose og smertene skremmer meg skikkelig, og jeg håper jeg er så heldig å aldri måtte ha en stor operasjon i livet mitt. Krysser fingrene for det! Masse god bedring til deg, Sophie, håper du snart blir bra igjen 🙂

    31. Jeg fikk beskjed av kirurgen om at jeg ikke burde løfte armene pga sårene. Da kan du rive de opp igjen eller strekke de. Sånn at du får styggere arr.
      Og om du lurer på hvorfor du skjelver, er det fordi narkosen forlater kroppen. Det er sånn som skjer med narkomaner når de får abstinenser. De begynner å skjelve fordi de ikke får mer narkotika. Og narkose er jo sterke saker så du får rett og slett en reaksjon på det.

    32. virkelig kvalmt! du ødelegger kroppen din helt frivillig og skryter av det til småungene som leser rosapjattet ditt.
      jeg lurer på om jenter er skrudd riktig sammen …

    33. Du ristet på grunn a narkosen, æ gjor asså d etter ett keisersnitt, sjikkeli skummelt!! Men då fikk æ bare en sprøyte så gikk d åver 🙂

    34. Jeg går også rundt med denne faktastisk fine støttebh’en nå, haha 🙂 Håper det går bedre med deg denne gangen, og ber om at jeg selv slipper en operasjon til 🙂

    35. Vil desverre ikke ønske de god bedring! Du valgte den operasjonen selv og visste hva du gikk til. Skjønner meg ikke på jenter som deg som gidder å ta silikon for what? Livet blir nok ikke mer meningsfylt av å ha noen store, uekte pupper. Haha. Synes litt synd i deg som faktisk gjør det mot deg selv. Er det rart du blir kvalm? Kroppen er ikke beregnet for den typen plastisk kirurgi..
      Og de 40 000 du betalte får du nok igjen av å skrive om hvor vondt du har det etter operasjonen. 😉

    36. Hei sophie 🙂 !
      Utrolig sterkt å lese og høre om dette.. :/
      Jeg selv har gått igjennom en bryst oprasjon og er sjeleglad for at det ikke har blitt noen komplikasjoner i ettertid.. Men et lite tips; hadde du tatt det på Colosseumklinikken isteden, hadde man fått overnatningen der, hvis man reiser langveisfra.. Jeg fikk tilbudet om det, men takket nei, pga min kjære kjørte meg inn og hjem.. Jeg var kjempe heldig med smerten i ettertid, hadde kunn vondt på selve dagen å var ute og gikk og styra og ordnet dagen etterpå.. 🙂
      Stå på å masse lykke til videre 🙂 !!
      Klæm fra Marthe 🙂

    37. Enig med deg! Jeg opererte på Budapest klinikken, og der fikk jeg OG samboeren min overnatte en natt. Kunne aldri tenkt meg å vært foruten sykepleierne og leger den første natten etter op. God bedring til deg 😊❤️

    38. Hei Sophie håper alt går bra etter operasjonen 🙂
      Jeg tok selv silikon for snart 2 år siden, og jeg har kjent en svak stikking i brystene som kommer og går :/ Var det slik du følte det? Og tror du det er et tegn på kapseldanning?
      Det hadde vert flott om du ville skrive et utfyllende innlegg om forskjellen på denne operasjonen og den første.
      – Hadde du mer eller mindre smerter?
      – Hvordan opplevde du hele situasjonen? (på klinikken før og etter operasjone)
      – Skiftet du bare ut en av protesene eller begge? Og endret du størrelse på protesene?
      – Måtte du betale like mye som sist? eller er det en annen pris for å bytte protesen etter kapseldanning?
      – Hvordan blir arrene etter to operasjoner? Skjærer de opp samme sted? (kan vi få se bilde?)
      Jeg har 1000 spørsmål når det kommer til operasjon nr 2 vs operasjon nr 1, siden jeg mest sansynelig må ta en ny opperasjon med tiden.
      Og som nevnt over her, ikke løft armene verken opp eller ut fra siden, og ikke gjør noe som belaster bryst musklene. Spesielt nå rett etter operasjonen, selv om du ikke føler smerten så vil dette påvirke arrene og resultatet av brystene når de er ferdig “grodd”.
      Og sist men ikke minst god bedring vakkre deg :* Håper du ikke får flere komplikasjoner!

    39. Hvis du fikk valget mellom å få tilbake puppene du hadde før du tok silikon, eller å måtte gå igjennom alt på nytt – hva ville du valgt?

    40. Nydelig farge på håret! det er fargen jeg har prøvd å oppnå i flere måneder men det blir aldri bra. Blir bare gyllen i toppen, ikke ashy og kald, blir bare ikke fint. Kan du skrive i et annet innlegg hvilke farger du bruker?

    41. Jeg tror nokk bildene er fra før og ikke etterpå for hun har nemlig ikke låv å heve armer over brysthøyde i 6 uker 😉 å det med smertene fikk jeg og beskjed om men dagen etterpå våknet jeg og lurte på når de skulle kommexD tror de verste mine var første døgne etter operasjonen, etter det gikk jeg av meg smertene 😉 men vi er alle forskjellig og reagerer forskjellig 😉 desuten tror jeg og at jo større du tar jo værre er smertene 😉 god bedring 😉 husker og den skjelvingen på oppvåkningsrommet 😉 merkelig de triller deg med rullestol min klinikk i stavanger flyttet meg fra seng til seng 😉 å de holder deg ikke et døgn, pga det er lett narkose og du skal være i nerheten 😉 mennesker så tar større inngrep som gastric bypass å slikt blir på sykehuse i 2 dager 😉 å må være i nerheten i 4 dager etter der 😉 tro meg likte bedre å komme hjem til min seng en de harde sykehus sengene 😉 å det er snakk av erfaring etter gastric bypassen der sengen var hard å vanskelig å sove i 😉 men kom deg på bena å gå litt da blir det mindre smerter 😉

    42. Alle får tilbud om å legge seg inn på hotellet like i nærheten ( nesten vegg i vegg med klinikken) første natta etter operasjon. Der betaler du betraktelig mye mindre enn vanlig siden du får rabatter av klinikken. Da har du lege/kirurg i umiddelbar nærhet 24t etter operasjonen, før du skal inn igjen til sjekk for å se om alt er bra til hjemreise dagen etter. Om du bor mer enn 3 timer unna, vil de helst at du gjør det.
      Man slutter ikke å puste i narkose, man sover! Tror jeg fikk en oksygenmaske over munn og nese under operasjonen.
      Du skal helst ikke løfte armene over hodet ditt de første dagene etter operasjonen, så allerede nå gjør du jo ting som kan forverre :/ Lykke til 🙂 Håper det ordner seg denne gangen!

    43. Bra du har fått fikset dette, synes det var lurt av deg å bare hoppe ut i det istede for å vente og smertene kanskje ble sterkere..håper du blir superfornøyd med resultatet!! Dere som klager på plastisk operasjon hvorfor kan dere ikke bare akseptere at noen synes plastisk operasjon er bra og at det faktisk kan hjelpe på selvtilliten til folk og jeg mener hva er vell bedre enn det? Å få det bedre med seg selv og være fornøyd med seg selv er vell noe alle mennesker ønsker er ikke det noe vi alle streber etter i det lange løp? Man kan være verdens flotteste person selvom man har operert seg! Elsker også Angelina Jolie hun er og blir alltid en av verdens vakreste kvinner, de leppene hennes er uimotståelige men heldige henne har fått de fra naturens side 😛 vi andre må nok ty til restylane eller silikon for å få slike lepper hehe 😛 men du Sophie, lurt av deg å være mest mulig i ro drn første tiden så det ikke oppståt komplikasjoner! Håper du blir tatt godt vare på, høres hvertfall slik ut at du blir det 🙂

    44. Hei sophie, jeg skal også fjerne kapsel bare i begge brystene (!!) til uka , gruer meg en del så kan jo tenke meg hvordan du har det.. Men jeg lurte på, når du har fjernet kapselen, putter de samme protese inn da eller får du ny? Kirurgen min ville bruke de samme , men over alt på nettet står det jo at de får nye så jeg er litt usikker:p jeg må legge under musklene i tillegg fordi jeg har gått ned en del i vekt, å det skal visst være enda vondere..

    45. Camillas, du tar dessverre feil. Alle som får narkose slutter å puste selv. Masken du fikk over munnen husker du fra før du “sovnet”, og den ble etterpå brukt til å puste for deg. Hvis du gjennomgikk et lengre inngrep enn rundt 15 min, ble du garantert intubert. Det varierer fra anestesilege til anestesilege hvor lenge han gidder å holde luftveiene fri manuelt. Lettere for han og tryggere for deg å bli intubert.
      Så, til alle fjortisser som tror det er lættis å operese ditt og datt, dere slutter å puste i narkose! Det er alltid en risiko for at dere ikke våkner igjen. Tenk litt på det :p

    46. Du må ikke løfte armene! Jeg fikk også kapsel første gangen, antakelig på grunn av en blødning etter at jeg strakk armene over hodet (skulle henge opp et håndkle i dusjen) to dager etter operasjonen. Etter andre operasjon hadde jeg overarmene limt inntil kroppen i to uker. Og har ikke fått noen komplikasjoner nå. Jeg er kjempefornøyd med fornebuklinikken!!

    47. Å få ristinge å ukontrolert skjelving ætter en narkose e helt normalt. D e anestesien som e på tur ut av kroppen. Dagkirurgiske pasiænta på offentlig sykehus fær å hjæm bare nån tima ætter endt inngrep, når alt har gått fint utn komplikasjona me sirkulasjon, respirasjon å blødning.

    48. God bedring Sophie! Bare lurte på om du kunne svare på hvorfor du aldri er hos Stine Steen lengre, selv om du er i Oslo? x

    49. Når må du operer dem på nytt? Silikon varer ikke evig og lurer på hvor mange år man kan ha dem før man må sette inn nye?

    50. God bedring! Har noen venniner som har gjort samme inngrep, de sier smærtene er overdrevet:) Håper hverfall det;) Har du tenkt til å ha dem for alltid?

    51. Eh 40 000 ? Nå juger du for leserene dine. Får du kapsling innen 5 år hos fornebuklinikken så får du oprasjonen kostnaddsfritt med mindre du ville skifte protesene til en større str! Da gjelder ikke garantien og da koster det 40.000. Så jeg tror dette bildet ble tatt før du opererte deg. Jeg hadde ikke sjangs til å løfte armene mine når jeg var nyoperert.

    52. Butterfly: koster ca. 32 000 for å legge inn silikon første gang og et proteseskift koster ca. 40.000. Så er derfor jeg lurer på om hun faktisk har tatt i enda mer silikon.

    53. Jeg er 16 snart 17 å føler meg veldig ukomfortabel med meg selv grunnet små pupper. Jeg går ikke i bikini og kun i store gensere. Jeg ønsker å ta silikon og mamma synes det er greit. Vet du om klinikker som tar silikon under 18? Og MÅ man ha godkjenning fra BEGGE foreldre?

    54. Kanskje dumt spørsmål, men.. Gjør det mindre vondt hvis man legger inn mindre? Altså har størrelsen på protesene noe å si på smertene?

    55. Jeg tok silikon for en uke siden i dag, og i dag er egentlig den første dagen jeg ikke har noe særlig smerter. Jeg valgte å ta under muskelen, 250 gram. fy fader så vondt jeg hadde, gråt masse, og kunne ikke bevege meg i det hele tatt de to første dagene. Da kan man jo tenke seg hvordan det gikk seg til når jeg måtte på do? Jeg tisset i en kattesandboks, mens mamma hjalp meg. Utrolig flaut! I tillegg besvimte jeg av smertene dag nr to når jeg skulle reise meg opp.. uff! Men nå begynner det å bli bedre, heldigvis. Tenk nøye gjennom før man tar silikon, det er så mye jeg egentlig ikke var klar over før operasjon.
      Jeg lurer på Sophie Elise, tok du over eller under muskelen og hvor mye? 🙂

    56. Jeg vet at det finnes en klinikk i Haugesund som lar de opererte overnatte, eller de har ikke noe annet valg enn å overnatte, de er utrolig flinke til å ta vare på en etter at en er operert, helt super service så de 40.000 som du har investert i, hadde du ikke angret på der i Haugesund. Du kan google på klinikk Haugesund så kan du lese litt om det faller av interesse

    57. hva syns du om kjente bloggere som åpenbart har tatt silikon, men som aldri velger å svare på komentarer om de har det eller ikke?

    58. Jenny Victoria: Jeg skjønner poenget ditt men tenker hun ville være ærlig å si at hun hadde operert inn enda mere 🙂 hun sa jo at hun bare skulle operere dem pga kapseldannelse, ikke for å gjøre de større? Men om hun opererte de større så får det jo være hennes sak…

    59. God bedring 🙂 sikkert ikke så ille nå som første gangen? 🙂 selv greide jeg også gjøre alt noen timer etter operasjonen og samme dag men dag nr to å Fya :/ og dag nr tre var ikke så koselig akkurat :p husker kjæresten måtte dusje meg osv. Flaut >< men absolutt verdt det 🙂 håper ikke jeg får noe tull med mine ass, opererte rett før jul og skjer det noe før et år får man det vel gratis? Det er jeg veldig opptatt av iaf :p hvis ikke forsikrer jeg de altså! :p

    60. Det du forteller stemmer ganske mye med det jeg opplevde etter operasjonen. Jeg skalv også voldsomt da jeg våknet opp fra narkosen, jeg kastet opp både i bilen på vei hjem og senere på kvelden. Dagene etterpå var grusomme, men alt i alt var det jo verdt det.

    61. Tror du at du hadde hatt bedre selvtillit den dag i dag, enn du hadde FØR du tok silikon, hvis du hadde valgt og ikke ta silikon? Altså at tiden hadde gitt deg en bedre selvtillit, uten at du hadde trengt og gjøre noe. Vil gjerne du skal lage et eget innlegg. Og ville du valgt under eller over muskelen nå, hvis du kunne velge omigjen? Har hørt at over er det letteste og minst vonde, men at under blir et bedre resultat. Og hva er egentlig den store forskjellen mellom runde og dråpeformet silikon? Utenpå huden ser det vel ganske likt ut..eller.?

    62. Dråpeformede gir mer naturlig look mens vanlig runde “ballong” proteser gir unaturlig look. Kommer helt annpå hva man selv synes er penest. Jeg har hatt 350 gram dråpeformede og nå har jeg rundt 700 gram runde “ballong” proteser som jeg vil si jeg er mest fornøyd med 🙂

    63. jeg har selv tatt silikon (under muskelen) men da lå jeg sengeliggende i en uke. og ukene etter var det vanskelig og bevege seg. hvordan i all verden klarer du og løfte armene så høyt så fort? og i tillegg bevege deg rundt?
      lurer også på om du bevarte størrelsen eller om du tok større inplantater denne gangen? 🙂 vurderer det selv om ikke så alt for lenge

    64. Lykke til med de neste dagene! Har selv tatt silikon, og de smertene jeg hadde den første uka var ikke mye gode. Kjenner igjen den ydmykende følelsen du beskriver. Jeg klarte ingenting selv, måtte bare ligge i ro og ha hjelp til alt, ingen god følelse. Jeg har jo litt spm rundt kapslinga da, for er jo super redd for å få det selv.. Hvordan la du merke til det (foruten smertene da) kjenner du det? Håper du blir kvitt smertene og kommer deg fort! 🙂

    65. Hei Sophie!
      Utrolig at du går igjennom dette en gang til, mine spørsmål er som følger da;
      Kunne fortalt litt mere om hvor du la implantene, over eller under muskel? Har du runde, trekantede eller dråpeforma implanter? Og evt det med og bli sikker på hvilken str. Som passer en o hva man ønsker, litt sånn det kanskje kan være fint og tenke seg nøye igjennom og litt om hvordan man skal få så fine arr som mulig og forberedelser til denne type operasjon! 🙂
      Til lykke med nye, håper det virkelig går bra for deg denne gangen og du ikke opplever og måtte inn til en ny operasjon pga. Smerter! 🙂
      + har du samme str. Som før, eller har du fylt eller minsket dem nå? Fin er du uansett! 🙂

    66. Nå har jo eg alderig vert på sykehuset, for å opperere, men eg synes du har et veldig godt poeng. Man burde virkelig bli passet på i minst et døgn etter en opperasjon. Med tanke på at man i tilleg betaler så mye for opperasjonen, synes eg man virkelig burde få litt oppfølgning på sykehuset noen døgn

    67. HVOR er genseren på nederste bilde fra??? ser det er MANGE som har spurt, men ikke noe svar? den var dødsfin!

    68. Itte jeg våknet av narkosen sjalv og ristet jeg også! men har vert i narkose 3 ganger og skjedde bare den 3 gangen :p

    69. Tenk Sophie, du kunne nå ha hatt en liten jente som er like gammel og nydelig som denne søte lille jenta, men du valgte annerledes… Synd!

    70. God bedring! 🙂 Håper det ikke er så ille denne gangen! 🙂
      Ja, værsåsnill å lag ett slikt innlegg! Hadde hjulpet meg masse å få hørt litt av en som har vært gjennom det siden jeg skal gå gjennom det selv i Juli.

    71. plastisk kirurgi er overhodet ikke dårlig i norge! det er ikke dårlig bare fordi du ikke får sove der over natta! hadde helsen din stått på spill hadde du naturligvis fått sove der, men du kommer ikke til å dø bare fordi det gjør vondt. nei, vet du hva, altså. mennesker som ligger til observasjon ligger der oftest uten å ha valgt det – bilulykker, brann, hjernerystelse o.l. også kvinner som har født, men det blir noe helt annet. det er forskjell på å bringe et barn til verden, og å betale 40 000kr for større pupper. mest sannsynlig ingen leger som har respekt for deg og dine valg. mye mer respekt over en som har født et barn.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg