mest bare fin

Nå må det bli litt skjerpings. Bare fordi jeg kalte taxisjåføren for en apekatt betyr ikke det at jeg er rasist? Man må slutte å tolke alt som rasisme, det er da det blir skiller. Pappa pleier å kalle meg for en apekatt, roper jeg da “faens rasist” tilbake? Herregud, noen folk trenger en chillpill. 

Etter alt oppstyret den siste tiden tenkte jeg det passet seg fint å komme med et lite sitat fra meg selv, hehe. Dette er noe som kommer på Bloggerne denne søndagen, da episoden handler om min opplevelse av Justin Bieber-konserten i april. Jeg skjønner ikke hvordan folk kan bli sur for min uttalelse her, og det er enda mer komisk å høre fansen hans nå. Han er, like it or not, veldig glad i weed og jeg ser ikke noe vondt i den saken heller. Bare å akseptere at han har endret seg litt siden bollesveisen.

Husk episode 3 på TV2 bliss, sødnag 20:00 ♥ 

 I går kom Anne-Sofie til meg her i oslo, bare for å holde meg med selskap. Jeg ringte henne den dagen jeg fikk anfallet og ikke kunne dra til Vegas, og da planla vi at hun skulle komme hit – det er jeg glad for, for nå skal vi ha det masse gøy sammen! Nå føler jeg faktisk at jeg har vennekrets i oslo, så vi har vært litt sosial siden hun kom. 

Jeg og genseren min som var kul i fjor. Synd jeg begynte å like den nån nettopp, haha. 

Frøken duckface og frøken naturlig. 

Som dere kanskje er klar over samler jeg på Hello Kitty, omså det er dopapir, en svær bamse eller en vibrator (for å sette det på spissen), jeg MÅ ha det om hello kitty er i nærheten, I går skulle jeg kjøpe meg mat på Deli, og da måtte såklart denne flasken bli med. Det er noe av det beste jeg har smakt i mitt liv! 

. . og når vi skulle på polet idag gikk jeg forbi dette egget og da hadde jeg ikke selvkontroll nok til å snu, hehe. Dette kan bli dyrt i lengden! Uansett, planen for oss var faktisk å dra ut idag, men vi er ikke 20 år enda så utelivet i oslo på en fredag kan vel ikke akkurat skrytes så mye av hører jeg. Vi tenkte å dra på hjemmefest i morgen faktisk, har ett par alternativer for det – er så lenge siden jeg har vært på hjemmefest, gleder meg! Anne-Sofie skal faktisk muligens på kino, så da blir jeg her alene inatt. Ikke det at det gjør noe, men hadde overhode ikke vært feil med litt selskap også. Noen frivillige? Haha. 

Vi har vandret litt rundt idag og tatt sol, spist dødsgod pizza på vapiano og vært veldig kalde. Oslo er kaldere enn nordnorge virker det som, helt jævlig vind. 

Jakke fra HER, skjerf fra bikbok, veske fra h&m. 

Skoene fåes kjøpt HER

Nå skal jeg ligge her i hotellsengen og spise godteri mens jeg prøver å legge planer for kvelden! Det frister egentlig ikke å gå ut i snøen, så da er jeg vel stuck her. Daaaa blir det bestilling av mat . . 

 

98 kommentarer
    1. Hei Sophie!
      Jeg lurte bare på om Sheinside er en trygg nettside? Har lest så mye dårlig om dem på nettet, men de har så utrolig mye fint, og jeg vil så gjerne bestille! Noen sier at kvaliteten på klærne er dårlig, at ikke alle får klærne sine og så videre. Vil bare høre litt om dine erfaringer? 🙂

    2. Du hat blitt utrolig til å angrepe leserne dine:o seriøst, sånn var du ikke før? Hva er skjedd med deg? Skjønner det sikkert er irriterende å bli kalt rasist, løgnee og slikt men serr hadde du lagt ut vegas billetten ville du sluppet alle de påståelige meldingene om at du lyver? Og ser du har tatt veldig mye restylane igjen og vet du hva? Synes det er dritfint:) Hvis du liker å være duckface så javel hvorfor ikke ? Leppene dine så jo ganske små ut på Godkveld Norge 🙂

    3. Hei Sophie! Likte veldig godt sitatet ditt angående Bieber,fikk meg til å smile, du har veldig rett! Kos deg i kveld 🙂

    4. Du er så nydelig! men en ting jeg lurer på, du ligner ikke på deg selv i serien i forhold til bildene på bloggen.. er det pga operasjonene? MEN UANSETT SÅ ER DU NYDELIG

    5. Hadde du likt å bli kalt for rasist for alle de feile grunnene, babydoll..?
      Sophie elise jeg elsker deg og bloggen din, stå på 🙂

    6. Det er et par utesteder i Oslo med 18år, men de er som så.. Ikke så mye å skryte av med andre ord. Kos deg videre i Oslo!

    7. Jeg tror 98% av leserne til Sophie skjønner godt hun ikke er rasist uanset selvom hun kaller noen for apekatt.. 🙂

    8. På en butikk her i kristiansund selger de økologisk hello kitty pasta! Det er pasta som er formet som sløyfen til hello kitty! Så utrolig søt 😀 Tenkte på deg når jeg så den.

    9. Syns du har forandret deg mye du også. Merkelig hvordan du kalte deg belieber før, skrev at han var søt, dro på to konserter også plutselig begynner du å rakke ned på fansen hans? Er ikke noe spesielt fan av han, men herregud la gutten være i fred. Leste om at han har slitt med depresjoner i 5 måneder og tatoveringer var hans måte å takle den psykiske smerten, og sånne som deg burde faen meg vite at depresjoner ikke er noe kult.

    10. Du bør virkelig tenke over at det er er småjenter som leser bloggen din og ikke være positiv mht weed.

    11. Du kan jo ikke sammenligne det at din far kaller deg apekatt med det å kalle en som kanskje flere en ganger tidligere har opplevd utrykket “apekatt” i rasistisk mening (altså at det faktisk var ment rasistisk). For det er jo et utrykk som blir brukt rasistisk, selv om det er umulig å vite akkurat hva du mente. Men når din far sier det til deg, så er det jo innlysende at det ikke er slik ment.
      En sammenligning:
      Hvis du kaller en overvektig voksen mann på femti år “en dum bimbo”, så vil han jo åpenbart ikke bry seg. Det blir jo helt meningsløst. Men hvis noen kaller deg det samme, så er det godt mulig du føler det som verre enn femtiåringen. (jeg kjenner ikke deg, så jeg mener ikke du er det. Men du vet jo om ditt eget image og fordommer knyttet til det, så du skjønner vel hva jeg mener)
      Så både “apekatt” og “dum bimbo” kan oppleves forskjellig avhengig av hvem det blir brukt i mot.

    12. “Skoene fåes kjøpt”. Du skriver jo drit dårlig norsk. En ting er at faren din kaller deg apekatt. Du kjenner han jo, og du vet det er tull. Tenk å skrive noe sånt om et annet menneske!

    13. Hvorfor skriver du ingen ting om at folk tror du har løyet om Vegas turen? Hvis det var sant så er det rart at du ikke benekter for det, du bare skyver temaet til siden, veldig irriterende, Hvis du ikke vil skrive om det så kan du bare skrive at du ikke ønsker å kommentere det.

    14. Håper du snart sier noe om deg og Mathias, for det er litt rart at du sier til Se og Hør at dere har gjort det slutt og så til TV2 at dere er sammen igjen…… Er det bare et PR-stunt?
      Det er du selv som har startet disse ryktene, så nå er det kanskje på tide å si noe om dem? Dårlig gjort å lure leserne dine som faktisk leser bloggen din fordi de ønsker å se hva som skjer i livet ditt. Enten du står og lyver eller at dere er on/off så virker dette helt rart. Klart man ikke vil dele alt, men har man sagt A må man si B.
      Man ser jo på deg når du blir intervjuet at du nesten tviler før du sier at dere er sammen.
      Du har selv startet en blogg hvor du utleverer livet ditt i detalj, ikke kom da og si at du ikke har bedt om oppmerksomheten rundt dette. Bare det at journalisten spurte deg om dette med ryktene rundt et brudd viser jo at det har vært NOE som har skjedd, det er helt opplagt. Dette kan du for selv. Liker deg egentlig, men akkurat de siste dagene har det virket som ting har vært veldig fram og tilbake. Det er synd, hadde ikke trodd at du var sånn.

    15. Du kler virkelig det håret du har nå og hvordan du sminker deg! Har aldri sett deg så pen og babe som du er akkurat nå

    16. Den kommentaren her er ikke relatert til dette innlegget 😝
      Lurer på om du vet om noen korte løsvipper som er bra?
      Tenkte jeg skulle høre med deg, ettersom du sikkert har prøvd en del av dem 👍
      😊😊

    17. Du er så fantastisk flott, jeg elskerelskerelsker bloggen din. MEN du burde tenke fem ganger over at det faktisk er småjenter som leser bloggen din og du er postiv til weed? Kanskje ikke det du mente men det virker sånn :p Jeg er ikke en overreagerende hurpe eller noe ikke tro det, men er nok mange ti åringer som faktisk leser det du skriver 🙂 Du er nydelig, loveu åsånnn. kødda

    18. Viss du verkjeleg hadde eit angstanfall på Gardermoen, er det litt rart at du festar og styrar på rett etterpå! Isåfall kunne du jo liksågodt ha reist til Vegas… Det er litt flaut at du unngår emnet når nesten alle openbart har gjennomskua deg. Få sjå noko bevis om at du skulle på tur då? Og NRJ hadde avtalt lenge med deg? Slutt å lyg, herregud! Alle skjønar det.

    19. Haha herregud! Jeg drar den australske kjæresten min fra Australia, som er , gresk, filipinsk og spansk, hit til Norge om noen mnd. Det eneste jeg er redd for med det er rasisme. Men innlegget ditt var ikke noe jeg tenkte over x) herregud!!

    20. Du er så utrolig pen!!! Men lurte på en ting, bruker du briller når du tar solarium?:) HVÆRSÅSNILL Å SVAR ::))))<3333

    21. La gutten være i fred? Han skal få holde på med weed, stoff, tattoos og alko så mye han vil. Men å kjøre i alkoholpåvirket tilstand i 50km/t mer en fartsgrensa e idioti, her hva ikke bare hannes liv i fare men også andre. Og man kan jo tenke slik at hvis noen hadde blitt påkjørt, og så kan man tenke slik at det hva ett familie medlem av dæ sjøl. Det e en grunn til at det e ulovelig å kjøre når man har drukket og det e en grunn til at fartsgrensa e der, og æ håper virkelig han får sæ en smell en dag så han lære litt 🙂 kjendis eller ikke, reglan gjelder for alle.

    22. God fredagskveld Sophie <3
      Hahaha herregud alt folk reagerer på - det var jo bare en talemåte, lol..!
      Koselige bilder - den pizzaen der så farlig god ut i dette sekund *vann i munnen* haha 😀 😀
      Gleder meg til neste episode av Bloggerne - woho!!
      Og noen av Justin Bieber fansa kan bare gå å ta seg en bolle .. Blir jo helt hjernevasket av hele fyren virker det som - huff 🙁
      Håper du fant på noe gøy i kveld - om du ikke bare fikk slappet ordentlig av. Er jo deilig det også igrunn!
      Så må du ha en god natt søvn <3 Hvor lenge blir du i Oslo egentlig?
      Masse gode klemmer fra Stavanger til deg 🙂 <3

    23. Da jeg leste at du hadde skrevet “apekatt” så lo jeg. Jeg lo av de kommentarene og beskyldningene du kom til å få. Ikke fordi det gøy, men fordi folk roper rasisme for ingenting!
      Stå på, vakre deg! Det var absolutt ikke noe rasistisk.

    24. Har masse Hello Kitty saker fra Japan, da jeg har slektninger der.. om du er intr så har jeg sikkert en del du kan få 🙂

    25. Man skjønner at taxi sjåføren var svart i huden når du kaller han for en apekatt! Og det er rasistisk! Jeg har flere ganger hatt det inntrykket av at du er rasist og nå har du bevist meg det…. Hater folk som er rasister og ser ned på de svarte… Er en norsk jente som er oppvokst i oslo og jeg er virkelig glad i utlendinger og svartinger…. Så jeg aksepterer ikke det du sa om taxi sjåføren…!!!!

    26. Ærlig talt så er du helt tåpelig nok, folk er ikke sure fordi han røyker hasj, det er da helt vanlig. Folk er sure fordi han FYLLEKJØRER!

    27. Hei Søta.
      Lurer på noe, angrer du på at du opererte nesa di? Jeg syns du hadd en dødsfin nese før, du er vakker nå også, men helt ærlig så syns jeg du var smellvakker som du var også før du endret den. Jeg syns du er utolig pen! 🙂 Alle de som skriver dritt om utseendet ditt er kun sjalu, believe me!

    28. Lurer på om de som sier folk må slappe av ang Justin Biebers DUI og kappkjøring hadde tenkt likt dersom en fyllekjører hadde drept noen som stod dem nær. Folk som forsvarer slik oppførsel kan umulig være særlig skarpe. Har ingenting med det å være for/imot rusmidler å gjøre, men det å være egoistiske nok til å sette seg bak rattet ruspåvirket. Når det er sagt så er det ingen tvil om at han trenger hjelp. Jeg føler du prøver alt for hardt nå Sophie med å være morsom og provosere. I lengden vil folk gå lei av at du skaper så mye interesse rundt deg som jeg egentlig tror bunner i ingenting. Hinter om det ene eller det andre uten å si hva som er riktig minner meg om ungdomsskolen for å være ærlig.

    29. Om han hadde røyka weed og drukket booze hjemme alene, på en fest elns, så hadde det vært noe annet. Men å kjøre i ruspåvirket tilstand har jeg ingen respekt for og synes ikke det er noe man bare skal akseptere eller unnskylde med at han “bare er veldig glad i weed”, eller “har forandret seg mye siden bollesveisen”. Trodde faktisk du hadde mer vett i hodet enn som så. Hva han vil gjøre med sin egen kropp og helse er helt opp til han selv, men å sette andres liv i fare fordi at han liker weed og ville ha det litt gøy? Skjønner ikke at du mener dette bare er noe å akseptere….

    30. Herregud, nå for tiden er jo alt rasistisk.. Kan man i det hele tatt åpne munnen eller skrive en tekst uten at det er rasistisk? I følge mange her; nei.
      Ro dere ned folkens, dere kan ikke trekke rasismekortet HELE tiden! Og før dere nevner rasime, burde dere tenke litt over omvendt rasime også. Apekatt er ikke rasistisk om dere tenker litt lenger enn det nesa rekker

    31. Hvis taxisjåføren var mørk i huden høres det ganske rasistisk ut. Du sier jo at han ikke snakket norsk eller engelsk, så utenlandsk var han definitivt! Du har dummet deg ut denne gangen. Ikke bra for en toppblogger å være rasist!

    32. Hei! Har tenkt veldig mye på å bli vegetarianer i en stund nå, og lurte på om du kunne skrive et innlegg om vegetarretter og produkter du holder deg unna osv? Tror det hadde vært til stor hjelp for mange 😀

    33. Du begynner å virke (synes jeg ) veldig hard, sint og bitter i innleggene dine, er dette slik du egentlig er eller er det noe som har såret deg utrolig masse som har gjort deg sånn? Virker som du prøver å være fjortisbitchen i 8.klasse men synes seriøst du mister veldig sjarm på det..vil du virkelig at folk skal se på deg som en fjortis bitch? Vil du ha vekk god, snill og omtenksom image og skape et sur og bitter image? Jeg bare lurer, og dette er slik jeg tolker det, selvførgelig mulig jeg tar feil.

    34. Fatter ikke hvordan fansen kan støtte Justin Bieber for det han gjorde. Hadde det vært en hvilken som helst annen person så hadde dere reagert med hvor grusomt det er å kjøre i ruspåvirka tilstand, men siden det er Justin Bieber så går det bra. Fansa hans er faen ikke gode i hodet. Tenk om han hadde drept noen? Mange fantastiske mennesker blir årlig drept av fyllekjørere som ikke tenker på noe annet enn seg selv. Egoistisk er det han er, og jævlig dum. Eier ingen respekt for han lenger. Ikke at jeg hadde så mye i utgangspunktet, men nå er jo ting gått over bord.

    35. bare ikke mist bakke kontakten nå å bli dregd inn i dop helvette som er i tv industrien!!! kult til å bynne med, men så er det ikke det!!! se bare på f.eks miley, justin, zach efron osv…….++++ the joy ride doesent last forever med mindre du ikke tar helt av!!!

    36. Oppfordrer alle til å boikotte denne drittbloggen. Nå gir Sophie dere lesere skylden for at hun tok neseoperasjon også, se på nettsiden til seher.no Hva faen er det som feiler deg egentlig? Du må virkelig jobbe med selvtilliten din. Du legger ut en blogg men legg den ned igjen da om ikke du er sterk nok til å tåle kritikk og negative kommentarer, for det visste du på forhånd kunne være mulig.
      Du er lite voksen som kaller andre mennesker for apekatter, hvor mange år er du igjen?

    37. Hei sophie 🙂 Har noen spørsmål anngående håret ditt (orker ikke å lese meg tilbake på bloggen 😛 )
      Hvor mange ganger har du stripet det før du ble så lys som nå? Jeg har vært rød i håret, og har begynt prosessen mot å bli lysere! Nå etter første omgang hos frisøren har jeg en gylden brun/oransje farge..Grøss og gru!!

    38. hvorfor er du ikke noe med kjæresten din lenger? det virker som at dere ikke er sammen lenger, i og med at han ikke er med deg til oslo lenger osv, og heller ikke kom ned når du hadde anfall. Og før du skulle reise til vegas så skrev du at du gledet deg til å komme bort fra der du er nå. Mens før når du har reist har du alltid skrevet “selvfølgelig kommer jeg til å savne kjæresten min..” Håper iallefall alt går bra med deg, men jeg tenker at det ikke er så rart at flere av leserne dine lurer på dette når du før har vist han så mye på bloggen, mens nå ser vi ingenting av han.

    39. Seriøst? Hva er det her for noe? Opererer du deg for latterlige kommentarer du får på utseendet ditt? Du kommer alltid til å være kjempepen eller kjempestygg i noens øyne, uansett hvordan du ser ut. Slik er det for alle. Du burde gå til psykiater. Du trenger hjelp! Det kommer aldri til å hjelpe deg på noen som helst måter å operere deg. Det oser jo dårlig selvtillit av deg.

    40. Jepp. Enig med en over her, du er gretten, ser dopet ut og oppfører deg svært umodent. Det faller selvsagt i smak hos trettenåringer, men ærlig talt: Du er en voksen kvinne! Legg ned rosabloggen din! GROW UP!

    41. Ååå jeg fikk lyst på pizza nå!!! Rart hvordan et bilde kan gi skikkelig vann i munnen.. Ha en fin dag:)

    42. Den dagen du flytter til Oslo kommer du til å havne med nesa rett i kokain fatet om du ikke allerede er der. men det hadde kanskje vært bra for deg, for da hadde du kanskje “gitt fan” på ordentlig. I stede for å operere deg fordi at noen har sagt noe om utseendet ditt, da gir du deg jo ikke fan. Du henger deg opp i at folk kaller deg rasist, men ikke at de beskylder deg for å lyve dem rett i tryne, ved å lavere å ta dette opp så bekrefter du egentlig bare at alt om Vegas var løgn og angsten. Jævlig rart at ingen av leserne dine har sett deg få anfallet på Gardermoen, for tidligere når du ble kastet ut fra 90’s festen i Bodø har leserne dine vært inne med en gang og kommentert at de hadde sett deg. Du legger opp til den sure stemninga på bloggen din helt selv. Skjerp deg!

    43. Er du sluttet å faste etter kl 20? Hvordan gikk det? Merket du noen endringer i bl.a kroppsvekten når du ikke spiste etter kl 20?

    44. Herregud vis du ikke liker han på grunn av dt han gjord er du ikke en belieber OG HAR ALDRI VÆRT DET!!!!
      Han er 10000000000000000000000 ganger bedre enn deg og, hvis du tror du får flere lesere viss du fortsetter sånn tar du feil.
      SÅ RESPEKT LØST!!

    45. du mente sikkert ikke noe med det du sa men hverdagsrasismen der folk stadig oftere kaller mørkhudede for apekatter er bekymringsfullt. pass på hvordan du uttrykker deg her på bloggen.

    46. Hun unngår å svare dere ang typen, vegas og ALT ANNET fordi dama ikke har noe ordentlig svar å komne med. Sånn har hun alltid gjort. Hun svarer noen få lesere også skriver hun nye innlegg uten å forklare seg. Hun har nok en forklaring, men det blir for kleint å innrømme det for oss lesere. Er bare flaut for hennes del… Og Sophie, kjære “dyreelsker”, er det deilig med hanekam i leppa di? Gud for et naut… Gutter og jenter på 20+ LER godt av deg. Eneste supporten du desverre har er fra fjortissene… Lykke til med livet, du vil aldribli tatt seriøst

    47. Strunta i alla dem hatare ;D Det är så här att du är lite speciell, men mycket positiv och snygg flicka =) Just det att apekatt är ett vanligt “ordtak”. För några kjänsliga gubbar, säger jag bara, ha ha!! Puss

    48. Jeg flytta i sommer til Oslo og kan godt være enig at utelivet i Oslo ikke er noe særlig når du er 18! Men sist helg var jeg på trompeten og de må jeg si var overraskende bra, men vi var en god gjeng på 30 stykk så kan godt være derfor. Baren har nettopp blitt 18 års aldersgrense så om du skal ut anbefaler jeg å gå en liten tur der 🙂

    49. haha du er så cool, sier akkuart det du mener rett fra sjela. Av og til kommer det litt usaklige ting, men jeg digger deg forde. Du er god underholdning uansett. Drit i alle haters, du er deg uansett. Stå på Sopfie Elise! I love you <3

    50. Elsker bloggboblen din.
      Gå til Marna å fiks neglene dine, den har jo nesten grod helt ut🙀
      Fin kveld til deg.

    51. Får je itte vite å hu Såffie har gjort for no gæli? Finner itte no om det i innlegga. Si det da Såffie. Hæ? 😉

    52. huff jeg får helt vondt av dere bloggere og all den dritten dere må ta fra sjalue mennesker.
      jeg er ikke en fan av noen slag, men å lese blogger er godt tidsfordriv. for første gang i dag bestemte jeg meg for å lese komentarer, gud å mennesker er stygge med hverandre.
      dette fortjener ingen og det som blir gjort i kommentarfeltet her, er direkte mobbing.
      la folk leve og si det dem ønsker, ja (ytringsfrihet,) men dette er personlig angrep. altså dem som går inn her og velger å rakke ned på “kunstneren” av bloggen burde skaffe seg et annet liv. og dere kunne kalt dere selv sadister. for de som ikke vet hva det er: et menneske som opplever lyst eller tilfredsstillelse ved å ydmyke eller undertrykke andre mennesker eller å påføre dem smerte.
      stå på du som eier av denne bloggen!

    53. Bieber må jo vokse opp han også.. eller.. ? Folk er så hårsåre, fortsett å skriv fra hjertet, moro å lese!

    54. Noen tanker fra en “gammal” kjerring som tilfeldigvis dumpa borti denne bloggen her. Jeg blir litt skremt av hvilke idealer og forbilder dere unge har idag. Operert både her og der og det synes dere er pent??Ja du er absolutt ikke stygg Sophie Elise, men hadde vært såå mye søtere om du hadde vært naturlige deg,- du hadde ikke trengt en eneste operasjon. Det lyser kunstig lang vei,- du ser ut som Barbie girl. Husk du er et forbilde for mange, og mange vil gjøre som deg, fordi de da tror de blir penere og lykkeligere. Eller.., er jeg helt på jordet?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg