silikon = vondt

God kveld Norge var her nettopp for å gjøre ett intervju med meg og familien min om “bloggerne”, og nå ligger jeg i senga og synes veeeeeeeeldig synd på meg selv. Jeg har jo nevnt litt kort her på bloggen før at jeg har hatt en del smerter i venstre bryst, og jeg har allerede vært på Fornebuklinikken en gang for å sjekke det. Da fant de ikke noe merkverdig galt, men det blir altså ikke bedre, og nå er jeg inne i en “vond” periode igjen.. Så, om en måned skal jeg tilbake til klinikken igjen for en grundig sjekk. Gruer meg, det siste jeg ønsker er å operere på nytt. Det var ille nok første gang! 

Trenger litt trøst her jeg ligger. Frivillige? 

 

Håper jeg kommer meg ut fra sengen etterhvert og kan være litt sosial, jeg blir helt gal om jeg ikke har noe å gjøre iløpet av en dag – med venner da, mener jeg! Det er så kjipt med venner som går på skole og jobb, mens jeg bare ligger her og lader opp til å være sosial på kvelden, haha. . :) Uansett vil jeg sende dere en stor takk til dere, mine trofaste bloggsoldater! Min egen lille hær er dere, alltid passer på når presset blir for stort og meningene blir for mange. Jeg setter sånn pris på det ?

Noen små bilder fra igår kveld! Her med Marte og Julie. Begge er faktisk med i en episode av bloggerne som kommer! 

Vet dere hvor kaldt det var her igår? -17 grader. . Hvor kaldt er det hos dere? Har på følelsen av at vi setter rekord her i Harstad snart. 

Fikk i meg litt nøtter igår, hørte det var step one om jeg skulle gå opp i vekt. Chillinøtter, that is! Genseren min er fra http://6ks.com/

122 kommentarer
    1. Går opp i vekt me nøtter? Morsomste jeg har hørt, studerer matprodukter, da må du i så fall hove innpå me masse nøtter å ikke bare en håndfull….

    2. Du er utrolig pen !! Du er min favoritt blogger og jeg digger tv programmet bloggerne siden du er der !!
      Gjere ta en titt på bloggen vår den er ikke like bra som din da:) men jeg skjønner hvis du ikke kommer innom du har sikkert det litt travelt … Men uansett fortsett med den fine bloggen og stå på søte sophie<3

    3. Du er så herlig, elsker at du har egen meninger og jeg synes du er så tøff! Har lest bloggen din helt siden du starta, ser også på bloggerne kun fordi du er med! Uff, ja får håpe du ikke må oppere og god bedring<3
      En liten små kritikk du ser litt sur ut på bloggerne, skulle ønske du smilte litt mer, for du har så fint smil og smil det smitter! Og dessuten hvem elsker ikke at noen smiler :D?

    4. Bor i Karasjok (lite sted i Finnmark). Vi har faktisk kulderekorden i Norge på – 52 grader! Så kaldt har det ikke vært her i år da, men vi hadde faktisk – 34 grader for et par dager siden 🙂

    5. Du bør spise mye karbohydrater viss du vil opp i vekt. Du kan google det viss du vil, men det er første rådet 😀

    6. Jeg har også samme problem som deg- vil gå opp i vekt. Tenkte også jeg skulle begynne å spise nøtter, men er chilinøtter like effektive som f.eks. hasselnøtter? Hvilke nøtter anbefales?

    7. Her i Valdres har det vært -21! Men vet om flere steder i Norge det var vært hele 35 minus og mer!

    8. Neineinei, du må ikke spise chillinøtter… Inneholder masse salt som ikke er godt for deg. Spis usaltet nøtter. Som cashew (USALTET), hasselnøtter og mandler…. IKKE chillinøtter/pistasjnøtter o.l. da de er etterbehandlet.

    9. Ang forje innlegg: det at du føler at du plutselig har blitt veldig tynn, og andre ganger nevner du at du er feit. Altså, det er selvbilde ditt som bestemmer vekten din her. Jeg syns det beste tipset mitt til deg er at du prøver å slutte å være så kritisk, fiksert, nøtaktig osv osv angående hvordan du ser ut! For oss leserne dine, venner og familie ser du helt lik ut UANSETT hva du velger å gjøre med utseende ditt, fordi du ser ut som, og kommer alltid til å være “hun der sophie elise”. Og det er sånn du er. Jeg håper for din egen del at du en dag innser at du aldri kan rømme fra hvem du er, eller hvordan du ser ut. Det beste er å rett og slett GODTA deg selv. Vi har alle ting vi hater ved oss selv. Men det er nyttesløst hat, for du kan aldri endre på det, uansett hvor mye penger du har å bruke på operasjoner. Det du med andre ord KAN gjøre en forbedring på er ditt syn på seg selv psykisk. Jeg lover deg. Og du får det sååå mye bedre med deg selv når du endelig lærer deg å slappe av hvordan du ser ut. En operasjon kan kansje få deg til å slappe av med utseende ditt en måned eller to, men du finner alltid en ny ting på deg selv som du kommer til å hate. Den psykiske delen ved dette er det viktigste.

    10. Hei. Jeg leste reportasjen om deg i det nye i dag, og der det sto om at du ofte føler deg ensom, så følte jeg meg litt mindre alene. Jeg har ofte følt meg ensom på grunn av forskjellige faktorer, blant annet mobbing, sosial angst og dårlig selvfølelse som har gjort at jeg er litt redd for å åpne meg for andre og tørre å være meg selv.
      Så jeg ville bare si at, du er ikke alene, og du hjalp meg med å føle meg mindre alene!:)

    11. Hei 🙂 En liten periode var jeg også for tynn. Men ikke nå lenger. Frappe, honning, og hvetemelprodukter er gode hvis du skal opp i vekt. Dette høres rart ut, men det finnes også tabletter som får deg opp i vekt. Jeg hadde en periode hvor jeg var ALT for tynn, men no more 🙂 Bare husk å spise oftere, og mer 🙂

    12. Kan du skrive et innlegg om deg og Mathias? Er dere sammen eller ikke? Håper dere er sammen, for dere er så fine sammen 🙂

    13. Noen tips for å gå opp i vekt som vegetarianer: spis masse ris/pasta og korn (karbohydrater), egg, ost, bønner og nøtter (protein), avokado og oliven olje (sunne fett-kilder) og spis MASSE frukt og grønt utover dagen (sukker). Håper det hjelper 🙂

    14. Virkelig god bedring 🙂
      Jeg håper av hele mitt hjerte at du ikke må operere på nytt 🙂
      Krysser fingrene for at det ikke er noe galt 🙂

    15. Hei søte jenta 🙂
      Var ikke sikker på om jeg gadd å kommentere/spørre, fordi ettersom jeg ser så svarer du ingen kommentarer… Men prøver… (mulig du har skrevet dette før eller ikke vil fortelle det, men jeg er ny leser så jeg spør likevel…) Hvor mange gram har du lagt inn i hver pupp? Spør fordi jeg planlegger det samme selv 🙂
      Ellers, en fin blogg og du er jo ei søt lita jente da! Så på Bloggerne på søndag, og skal se til søndag og :))

    16. step one til å opp i vekt e potet 🙂 da mene æ gjerne kokt potet, bakt potet o.l. ikke chips eller fries eller ka du vil kalle det! lykke til med å gå opp i vekt:)

    17. ^
      Nøtter er en veldig fin kilde til å gå opp i vekt, inneholder flere kalorier enn potetgull!! Og peanøttsmør, det er virkelig elsk, og har hjulpet meg å gå opp i vekt. Prøv å drikk en del væske med kalorier også, sjokolademelk f.eks hjelper på. Husk også å aldri gå sulten og spis deg goood og mett!! det hjalp mye for meg å gå opp i vekt, og spis hver 3-4 time iallefall. Ikke la det liksom gå 6 timer. Og få i deg en solid posjon frokost. Hehe.

    18. Yoghurtnøtter er mye bedre! Velg de litt sunnere og elsker blandinger med ulike smaker og overraskelser!

    19. Huffda, høres utroolig lite godt ut 🙁 god bedring! lurt å finne ut av hvorfor du har slike smerter..
      elsker bloggen din, inspirasjonskilde nr. 1 <3

    20. Åå du er så nydelig Sophie! Synes du skal vite at du er et strort forbilde for meg og mange andre, og ikke minst inspirerende! Kan ikke si at jeg vet hvordan du har det, for det vet jeg ikke men jeg føler med deg. Synes du virker som en herlig person og ikke bry deg om hva andre sier 🙂 xx

    21. For ordens skyld:
      1. Chili hjelper IKKE på forbrenningen (for den som hevder det).
      2. Mye nøtter kan fungere om man ønsker å legge på seg.
      Forresten er paranøtter, pekannøtter og valnøtter det beste å ha i seg om man vil opp i vekt.

    22. Kan du lage et innlegg med tips som du føler at virker med å gå opp i vekt ?
      På forhånd, takk 🙂

    23. Jeg kan ikke se på deg at du har blitt noe tynnere? Kanskje det bare er deg selv som legger merke til det, fordi du er så kritisk til utseende.
      Syntes du ser kjempe flott ut!
      Hvis du legger til mer karbohydrater i måltidene tine + litt nøtter i mellommåltidene!

    24. Uff da, håper det blir bedre etter hvert 🙂 Kunne du hatt ett innlegg med linker til de forskjellige nettsidene du bestiller klær, smykker osv i? 🙂
      Ha en fin dag videre,:)

    25. Jeg har hørt at for å gå opp i vekt er det lurt å spise med 3 timers mellomrom, altså at du har ett måltid og etter 3 timer spiser du igjen! 🙂

    26. Kommenter ailler, men d der bi for domt. Chilli i seg sjøl, i likheit me ainner sterke kryddersorta, e me på å øk forbrenninga. E vel neppe d du går etter. Du må nok læs litt, forhør deg rundt og tenk litt viar einn som så 🙂 No harm.

    27. Håper det går bra med deg, og at de finrer ut hva det er! Det er ikke gøy å høre.
      Ha en fin kveld 😀

    28. Bare lurer på en ting.. om du har en spessiel utdanning, eller droppa du videregående? Tenkte liksom på hva skal du gjøre når folk slutter å lese bloggen din å folk kanskje ikke er intrisert i å se deg på tv? Du har vell ikkje tenkt å blogge til du er 60? Har du en reserveplan?
      Btw, du valgte jo silikon selv, så du må nok leve med konsikvensene:) men håper det blir bedre!

    29. Tenkte bare fortelle deg at chilli øker forbrenningen:) vet ikke med chilli nøtter, men..
      God bedring også:-)))

    30. Sender masse trøst din vei 🙂 Ikke noe gøy å ha vondt, uansett hvor eller hva som er grunnen. Håper det blir bedre! Blir artig å se mer på Bloggerne fremover, har hatt sansen for deg og bloggen din en god stund nå. 🙂 Klem fra Maria

    31. Går du ikke på skolen? Eller har jobb? Eller er det bare fordi du er syk eller no at du er hjemme?
      Digger bloggen din😚 var -16 her i går..

    32. Hei Hei, ser du har utrolig mange flotte kjoler fra Nelly, og nyedelig er du i alle sammen. Jeg lurte på om det var mulig for deg å fortelle hav du syntes om kolen din, om du liker kvaliteten på dem

    33. Jeg har også silikon og har opplevd perioder der det plutselig har blitt smertefullt, så har det plutselig gått over igjen. Dermed satser jeg på at det er ingenting å bekymre seg for deg heller 🙂 Alt går nok fint! 🙂

    34. Fin , men er ikkje så lurt å legge ut hallnakne bilder av seg sjølv tenk på det du kommer til å angre seinere

    35. her jeg bor var det -41 ! Helt SINNSYKT kaldt
      men er sånn hver vinter så kom ikke som ett sjokk.
      -17 er bare barnemat for oss her vi bor 😀

    36. Lekre bilder av lekker Sophie. 🙂
      Er -17 så kaldt der nord,da? Hehe. -5 her i Oslo.
      Her finner du adressen du kan sende browniesene du lovte meg… 95963231. Jepp! 😉
      Mvh, Per.

    37. Haha du er så søt 😀 😀
      Men stakkars da.. Er ikke godt å ha vondt :/ Men som du selv sier – så er det jo dessverre noen som få smertefulle bivirkninger og andre merker ikke en dritt.. Så ingenting er rettferdig – thats life:-) Men håper de finner utav det og at det ikke er noe alvorlig! God bedring i mens <3
      Gleder meg til mer Bloggerne daaa - kjempe gøy serie 😀
      Hos oss i Rogaland er det svært kaldt - ligger på rundt 2-1-0 og minus 1 ca. Off, misunner bare de som befinner seg i andre verdensdeler nå faktisk haha!! Føler det er så kaldt uansett hvor du er i Norge nå..
      Ha en god onsdagskveld, håper smertene forsvinner skjønne deg <3 Glad i deg 🙂 Kjekt å høre at du setter pris på oss lesere også!

    38. Om du må operere igjen så vil du ikke oppleve like store smerter. Nå har jo huden(og eventuelt musklene) strekt seg. Det vil ikke gjøre vondt med mindre du velger å fylle inn mer.

    39. Hei! Jeg har også slitt med smerter i brystet etter jeg tokk silikon,var på klinikken og skjekka det. De fant ut at det var bryst muskelen min som var for stram,så jeg må gjøre øvelser jeg fikk av fysioterapaut. Du kan jo også prøve det,søk på Google etter øvelser du kan gjøre 🙂
      Lykke til,og god bedring <3

    40. Usaltede nøtter, kjære deg! Saltede nøtter ikke sunt, og spesielt ikke chilinøtter med det ekle belegget rundt!
      Rå cashewnøtter, mandler, paranøtter, valnøtter, pekannøtter! Masse sunt fett 🙂 Og peanøttsmør! 😀 Usalted og usukret, selvfølgelig!
      Men ikke stress vekten for mye… Stress har en tendens til å ha en uønsket effekt på vekt…
      Kos deg 🙂

    41. God bedring, kjære deg! Håper for din del at du slipper operasjon, føler med deg selv om jeg ikke vet akkurat hvordan du har det 🙂 ♥

    42. God bedring! Håper det går over til i morgen :* Digger deg foressten, du er så kul-pen om det går Ann å si det sånn? Eller, ja, vanskelig å forklare, digger deg i alle fall! Synes det var utrolig bra at vi fikk ha TV2 sumo! Elsker allerede “bloggerne”

    43. Jeg har også hatt vondt i venstre pupp etter jeg tok silikon lenge. Det skyldtes at nervevevet i nippelen min hadde ryki når jeg puttet inn silikon og det kan være veldig smertefullt og plagesomme plager. Det sa ihvertfall kirurgen min. og det blir bare værre hvis du operer inn større innlegg fordi det var det jeg ville så da lot jeg være og det blir heller ikke noe bedre hvis du velger operere dem mindre eller ta alt vekk. har du ødelagt vevet i puppen er det no way back og smertene kommer fordi det prøver å gro sammen igjen. Det er så vondt at noen velger å fjerne alt av silikon, men det hjelper ikke like smertefullt. Jeg hadde smerter i 3 år før det gikkk bort, og nå tror jeg det har grodd. Du må bare ta tiden til hjelp rett og slett:) Så du trenger ikke å operere igjen, du kommer bare til å få enda mer vondt og kjempe stygge arr.

    44. Jeg tok silikon for ca 3 måneder siden, har også vær plaget med smerter i brystene, samt har jeg nesten ikke følelse i dem i det heletatt. Verste av alt er at jeg angrer på størrelsen, var redd for å ta for mye, men angrer nå og føler jeg har tatt for lite.. Tror nok jeg kommer til å legge meg under kniven på nytt for å forstørre dem en gang til, selv om smertene var uutholdelige!

    45. Seriøst Elise, den retusjeringa de er ræva. Enten må du ta deg et kurs, eller bare gjøre som alle, legg ut bilde som det er 😉

    46. Uff, det høres virkelig ikke godt ut.. Selv har jeg litt vondt innimellom, og jeg syter av.. Er vell ingenting i forhold til smertene du har etter operasjon osv! Håper det går over snart 🙂
      så man går opp i vekt av nøtter ja… Det var jo godt å vite når jeg prøver som en gal og gå litt ned i vekt, og bytter ut potetgull og snacks med nøtter! Sikkert et bedre alternativ uansett.. 🙂
      Men kjære du, ikke spis chilli hvis du vil gå opp i vekt! Satt akkurat å leste om chili forte, de tablettene som øker forbrennelsen! Hvis du spiser chili så øker du forbrenning og noe annet som gjør at du går ned i vekt (står om det på chiliforte.no).. Så om du skal spise nøtter tror jeg du må finne noe annet! Pistasjnøtter og cashew er nøtter man går opp i vekt av 🙂

    47. JO, man kan gå opp i vekt av nøtter. Hjelper på pga det sunne fettet hvis man spiser nøtter innimellom alt annet!

    48. haha, litt tragisk. så opptatt av bimbo-utseende, også pluttselig vil du opp i vekt? spar meg. du lurer ingen, selv om jeg skjønner at det er for å glatte ut “perfekt”idealet for de som leser.
      Tok ikke du silikon i utlandet? hørt rykter om det hvertfall… da er det vell kanskje ikke så rart det blir litt problemer etterhvert. eller så har du vell tatt litt for mye gram i??? har selv silikon, men mye færre gram en deg (Selvfølgelig). kroppen er ikke lagd for å ha så mye å bære på, så null sympati.

    49. Syns ikke at du er så veldig tynn ? Da jeg så episoden om bloggerne var du fin å rund ? Men var kanskje en stund siden det ble filmet ?

    50. kan du snart ha spørsmålsrunde?
      fint om du svarer:)
      bare et raskt spørsmål, hvor kjøper du bher? skal snart ta silikon selv

    51. Jeg tror det kan ha noe med at protesene dine trenger mere støtte, du går mye (ifølge bloggen din) uten bh og jeg tror du kan få smerter når de ikke blir støttet opp forde det strekker. Har selv silikon, nesten 700 og jeg kan merke det at om jeg ikke bruker bh som støtter bra så får jeg litt vondt..ikke mye men litt.

    52. Proteinfabrikkens Big mass gainer er et godt produkt hvis man ønsker å gå opp i vekt. Den inneholder masse kalorier.

    53. Hei! Jeg opererte meg for straks 3 år siden, på Fornebuklinikken. Jeg sliter med det samme, perioder med smerter i høyre bryst. Jeg fikk sjekket det og det viser seg at nerver ligger i klem og ikke har grodd på samme måte som de var før operasjonen. Jeg fikk beskjed om at en ny operasjon er det eneste som kan gjøre noe med smertene. Jeg har valgt å leve med smertene så lenge de ikke er mere vonde enn de har vært hittil. Alltid en risiko å ta ved operasjoner..
      Linn 🙂

    54. Hei! Jeg synes du er kjempe pen, og du er en utrolig flink blogger. Jeg bor litt utfor harstad og har veldig lyst til og møte deg! Hadde blitt kjempeglad vist du kunne kommentert bloggen min 🙂 ingrimh.blogg.no

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg