opp og ned i vekt

reklamelenker fra nelly 

Hei dere! Nå er jeg på vei til noen venninner for å ha en sløvekveld, og forhåpentligvis får jeg i meg litt mat også. Jeg klarer ikke spise noe annet enn godteri, og satt nettopp å så på bilder av meg selv fra i sommer og herregud – jeg har virkelig gått ned i vekt! Tro det eller ei, men jeg ser på det som alt annet enn positivt. Da jeg var 13-14 år drakk jeg faktisk masse proteinshakes for å gå opp i vekt, og det vil jeg ikke igjennom igjen for å si det mildt. . Kanskje noen av dere har vært i litt samme knipa, og kan komme med tips for å gå opp i vekt? Om eneste løsning er å trene muskler så sier jeg takk, men neitakk haha. .

Ellers har jeg vært og hentet en pakke fra nelly IGJEN, det har virkelig kommet masse pakker nå etter jul og posten stabliserer seg igjen. Hva er deres favoritt? Jeg elsker kjolen!

Topp fra Jean Blush, 99 kr kan kjøpes HER – jeg har den i xs, og er normal i størrelsen. Bruker ikke BH under topper og kjoler med dyp utringning,for dere som har lurt på det.

Kjolen kan kjøpes HER – xs, normal i størrelsen. Eller, trekk det tilbake. PERFEKT i størrelsen! Kjoler i XS pleier å være litt for lang til meg, jeg er 1.59 høy. Men denne satt som et skudd heroin (neida, haha. Skulle skrive “satt som et skudd” så tenkte jeg, hvorfor sier man det egentlig? Ett skudd med hva da?). 

Nye sko, ENDELIG VINTERSKO!!!!! De sorte har faktisk godt feste, så nå slipper jeg å drive ekstremsport bare jeg skal gå utenfor døren. Vi har hatt snø her i snart fire måneder og jeg har likevel gått i sommersko eller hunterstøvler, haha. De kostet 199 kr HER, og pynteskoene med gulldetaljer koster det samme og kan kjøpes HER. 

Nå må jeg avslutte kosestunden her å komme meg ut døren!Tnaw, var ikke dette bildet litt koselig? Søte Rigmor min! En liten funfact: om jeg ikke hadde hatt Rigmor ville bloggen aldri eksistert. Da jeg først fikk Rigmor likte jeg henne ikke, og skulle selge henne og bruke pengene på speilreflekskamera. Jeg fikk penger hos farfar for kameraet, som han skulle få igjen da rigmor ble solgt, og så angret jeg og ville ha henne hos meg likevel. Så, med nytt speilrefleks begynte jeg altså å blogge! Det høres jo sikkert veldig brutalt ut at jeg bare ikke likte henne og skulle sende henne avsted, men sånn var det altså . . Jeg var 16 år, alt for ung til å ha en egen hund mener nå jeg.

Men nå er dette lille gullet min eneste kjærlighet som jeg elsker over alt i verden – utenom når hun springer på veien, da er jeg ikke like stor fan . . ♥ 

127 kommentarer
    1. Er Rigmor rensaset Chihuahua? Synes vanligvis ikke den rasen er så fin, men Rigmor er jo bare helt skjønn!

    2. Du må spise mer variert – mye kjøtt (litt vanskelig siden du er vegetarianer og ikke får ideg så mye proteiner sikkert) eller proteinpulver (kan være lurt å ta når man er vegetarianer), grønnsaker, frukt, pasta .. ikke spis mye godteri, sukker, chips eller/og fastfood. I og med at du går ned i vekt og fremdeles spiser dette, legger ikke “fettet” seg utenpå kroppen, men inni, rundt organene, noe som kan være svært farlig om du fortsetter med dette da man kan utvikle diabetes og inntoleranse ovenfor flere stoffer. Men ja, om du ikke vil trene deg opp til sterker/større kropp, er det bare å spise variert og noelunde sunt ved å tilsette mer proteiner og næringsstoffer i kostholdet ditt. Du kan jo begynne å ta kosttilskudd? Og kanskje omega3 slik at du får i deg viktige oljer/fettstoffer. OG spis MYE fisk. Gjerne fet fisk som makrell. Eller annen sjømat. Sushi f.eks. Det viktigste er at kostholdet er variert og inneholder nok kalorier (dvs. 1600-2000) om du vil gå opp i vekt.

    3. Voksen person på 25 her. Du kan ikke gå opp i vekt når du ikke spiser kjøtt, du går glipp av et solid immunforsvar og viktige oljer fra blant annet fisk. IKKE bruk pulver for å gå opp i vekt, da blir du dårlig i magen og over tid vil du få “elastisk” hud av det, da pulveret er syntetisk og ikke fra kjøtt eller andre kilder. Vær varsom med hva du putter i kjeften, viktig å spise seg mett, men alvorlig talt, det er umulig når man ikke spiser kjøtt. Du må slutte med vegetar-livet da det skaper en mindre muskuløs og motstandsdyktig kropp 😉
      Ingen som skal fortelle deg hvordan du skal leve, men dette er fakta. Om du vil ditt beste så må du spise normalt, ikke være avholds ovenfor kjøtt, dyrene er allerede død så du må ikke tenke på hvordan de har om det er det som er tingen. Spis Soffy, så går du opp i normal vekt og får litt kjøtt på kroppen og en sunnere helse 🙂

    4. Jeg vil også gå opp i vekt. Jeg prøver å spise masse skikkelig mat som grovt brød, egg, grønnsaker, havregryn, og frukt. Protein rik mat istede for proteinshakes. Det er nok det beste å gjøre. Kanskje det er fordi du ikke spiser kjøtt?
      Såå søtt bilde av deg og Rigmor<3

    5. Et regelmessige måltider som frukost, lunsj, middag og kveldsmat dagleg. Planlegg måltida og ikkje hopp over eit måltid. Du må gjerne ete nokre mindre mellommåltid i løpet av dagen.
      Auk feittinntaket noko, fortrinnsvis i form av einumetta eller fleirumetta feitt. Gode kjelder er olje, mjuk margarin, feit fisk, majones, majonespålegg, avokado, nøtter og frø. Feitt aukar energiinnhaldet i maten utan at volumet aukar så mykje. Bruk mjuk margarin på brødet og strø nøtter og frø på salaten, eller ha det i gryteretten. Bruk olje- eller majonesbasert dressing p å salaten og grønsakene. Bruk gjerne avokado som pålegg og i salatar
      Inkluder gode proteinkjelder som reinskåre kjøtt, kylling/kalkun og fisk av alle slag, egg og meieriprodukt i må ltida.
      Drikk gjerne vatn mellom måltida, men ikkje så mye i samband med måltidet. Bruk heller juice eller mjølk til maten, det gjev ekstra kaloriar.
      Tren regelmessig og gjerne styrketrening.
      Unngå snacks, godteri og brus/saft, dei inneheld mykje sukker og ugunstig feitt, men lite vitaminar og mineralar.
      Om dette ikkje hjelp, prøv å ete litt meir til kvart måltid og/eller et fleire mellommåltider.

    6. Spis mye pasta, poteter, kylling, og ellers ting med bra karbohydrat innhold. Riskaker er bra for folk som skal øke vekten, men selvfølgelig ikke spis kun dette! Riskaker er også veldig billig, 8 kr for 100 gram 🙂 Og en styrketrening iblandt hjelper jo mye på, selv om du ikke ville det…

    7. Tor med hammeren: Ehm, unnskyld meg, men du vet at en av verdens sterkeste menn er veganer? 🙂 At kjøtt og fisk er de eneste proteinkildene er BULLSHIT. Og jo, man kan faktisk spise seg mett på vegetar/veganmat. Ikke uttal deg om ting du ikke vet noe om, vær så snill.

    8. Hei! du? jeg var blondine før, så farget jeg meg ganske mørk brun. nå vil jeg gjerne bli blong igjen og lurte på om du hadde noen tips? hvordan jeg slipper å slite mest mulig på det osv?

    9. Mange gode råd her.. Spis ofte, variert og tenk over hva du putter i deg. Proteiner, karbohydrater og sunt fett.
      Har selv hatt lav vekt, og begynte etter hvert og miste håret. Har bare flekker på hodet nå.
      Vekten var for lav, men likevel ikke såå lav.. Poenget er at du trenger ikke være syk for å få konsekvenser av at du veier for lite, så pass på.
      Spis, er mitt råd!

    10. hei, du har en kjempe fin blogg.
      og jeg lagde bloggen på grunn av deg for du inspirerte meg.
      men jeg lurte på om du kunne hjelpe meg med og få mer lesere?
      og du er nydlig fra malin. 🙂

    11. hahah, trur det e nåkka med blinkskudd, at man treff blink med et skudd. eg blei ganske usekker no, men det e no det eg alltid har tenkt..

    12. Du skrev for en stund siden at du ville bli tynnere. Også skrev du for noen dager siden at du kjøpte en shorts som fikk lårene dine til å se tynnere ut, og i tillegg skriver du at du er glad du ikke legger på deg av å spise brownies. Dagen etterpå spør du om råd til hvordan du nå kan legge på deg? Flaut.

    13. øyenbryna såg finere ut på headeren din en der de gjor no :dd
      fortsatt fin da! lykke til med å gå opp i vekt!
      kanskje du kunne begynt å spise mye nøtter, der er det mye kalorier i

    14. Til noen så virker det motsatt når man spiser mye godteri, da at de bare blir tynnere.. D at du blir tynn da, er ikke sunn tynn, du blir rett å slett tynn fordi du har mangel på næringen du skal ha dagelig . Jeg er selv veldig tynn og går aldri opp i vekt. Mn jeg spiser sunn mat og trener, så er ikke tynn på en usunn måte .
      Jeg anbefaler deg til å bremse ned på godteriet max en liten sjokolade pr dag, og holde måltidene.
      Jeg sier ikke dette for å være slem mn for at d er sant: når du spiser myye godteri hver dag iløpet av flere år, og kan gjøre det for at man ikke legger på seg uansett, så kan du plutselig æse ut.. Dette har å mye med alder å gjøre, når jentene blir eldre er det ofte de plutseli går ifra å. VÆre tynn til å bli kraftig. Har sett det på maaange.
      Kosthold har også med hud å gjøre, ser du har litt uren hud, det kan komme av all sukkeret. 🙂

    15. Spis så mye nøtter du bare orker, både med og uten salt! Og også yohurtnøtter/sjokoladenøtter av og til 🙂 prøv å få i deg 5-6 store never hver dag, det hjalp for meg. Synes du det er vanskelig å spise mye vil jeg anbefale å “drikke” mer, da i form av drikkeyohurt/yt, sjokomelk, h-melk osv. Flere glass om dagen. Benyttet meg selv av dette og det funket. Skal du opp i vekt må du innstille deg på det og spise mye mat itillegg til disse tipsene over :))

    16. Kan du svare meg på hvor du kjøper bher?
      Jeg skal ta silikon om en uke, og jeg trenger 65DD, og standardbutikker selger kun 65C, ellers må jeg opp i 80D for de skal passe.. Utrolig irriterende!

    17. Hei, du kan jo gå å snakke med din lege om det. For du kan få piller som gjør at forbrenningen ikke er så stor. Å dermed vil du legge på deg, eller du kan starte å spise mer skikkelig mat og føle en kostplan.

    18. Det er kanskje rart, men jeg gikk opp 17 kg av å spise nugatti sjokoladepålegg (uten brødskive, kun med skje) og oreo kjeks.. Haha.. Veide ikke mer enn 42 kg, og har alltid vært naturlig tynn, men er nærmere 180 cm høy, så følte meg overhodet ikke bra. Men med denne “dietten” gikk jeg altså opp 17 kg på 4 måneder, og har ALDRI følt meg bedre

    19. Utrolige fine sko og fin kjole:) Du er så pen c: Stå på videre Sophie Elise.!
      Hadde betyd mye om du gikk innom bloggen min:)Har lagt ut ett innlegg om ; ” Du er vakker uansett hvordan du ser ut”:) Noe som gjelder alle:)

    20. Du skrev nettopp at du var så glad for at du ikke legger på deg av å spise brownies, men nå vil du plutselig legge på deg? haha what

    21. Har selv hatt samme problemet! Skulle opp i vekt etter en lang periode med lite mat, men jeg ville ikke legge på meg noe spesielt med fett (bare muskler) så styrketrening, protein og karbohydrater + sunne fettsyrer ble løsningen! Spiste veldig mye havregrøt, rødt kjøtt, kylling (men du er jo vegiterianer), poteter, skyr, mager kesam, speltlomper og hadde ulike kosttilskudd. Spiste veldig mye! Viss du prøver å for eksempel spise noen never med nøtter i løpet av en dag, i tillegg til maten vil du gå opp i vekt. Legg ekstra mye ost på skiva og spis mat med høgere kcal/mere mat.
      Drikk sjokomelk, sauser osv. 🙂

    22. Du burde prøve å spise sunt! Mange tror det hjelper å spise masse usunt, men da går man bare ned i vekt.. for kroppen må også ha i seg de stoffene som gjør at kroppen klarer å ta til seg næring og fett! Det vil si at man må ha et variert kosthold hvor man får i seg næring kroppen trenger til å ta opp de fettstoffene du trenger, og i tillegg slenge på litt usunt 🙂
      “satt som et skudd” kommer vell av et skudd med pistol eller noe, ikke sprøyteskudd! 🙂

    23. Jeg syns det var skikkelig skummelt å se Rigmor ved veien i går på episoden av bloggerne.. Dere burde ha henne i bånd når hun er ute og ikke la henne løpe rundt fritt! Ender med hun blir påkjørt hvis dere skal fortsette sånn! Siden du er så opptatt av dyr og hvordan de har det burde hun ikke løpe fritt rundt ved veien å nesten bli påkjørt.. Vær så snill å skaff henne et bånd!!

    24. Eks. på mat du kan spise kan være havregrøt til frokost, omelett med skinke og avokado til lunsj og laks med masse grønnsaker og poteter til middag + mellommåltider som nøtter og skyr :)) Det er viktig å spise regelmessig, og ikke hoppe over måltider!

    25. “Hei dere! Jeg har laget brownies som jeg har småspist på hele kvelden. Det er så godt, er glad jeg kan spise hva jeg vil uten å legge merkverdig på meg :)”

    26. Hei! Kjenner meg veldig igjen i det å ville legge på seg! Jeg må faktisk veie maten og teller kalorier for å få i meg nok med mat til å kunne gå opp i vekt. Har ofte fått høre “hvorfor ikke spise masse feit mat og godteri?” men dette er helt feil om en skal gå opp i vekt, og hvettffall med tanke på at du går ned når du har spist godteri. Kroppen trenger næring, og det finner en ikke i godteri og feit mat.
      Noen tips:
      -Spis 5-6 måltider hver dag
      -Ikke for store måltider.
      -Halvparten av hvert måltid burde bestå av grønnsaker
      -Bytt til fullkorn ris, spagetti osv og mørkt brød
      -Dropp søtsakene
      Prøv å spise så “rent” som mulig(ikke ferdigmat) . I og med at du er vegetarianer regner jeg med at det ikke er så vanskelig 🙂
      Lykke til! Klem 🙂

    27. Eg er 25 år og har til når bare klart å gå opp i vekt når eg trener eller ved graviditet.
      Med trening så gikk eg ikkje opp så veldig, men klarte hvertfall holde vekta stabil. Eg har ganske høy forbrenning.

    28. Kristina: de har nok kontroll. 🙂
      Kan du legge ut det truseløse bildet usensurert?
      Kos deg med venninnene ♥

    29. God kveld Sophie! 🙂
      Prøv å spis ofte, variert og beveg deg så godt du kan iallefall 🙂 Har ikke så mye mer tips eller råd enn det dessverre.. Men gi det en sjans! Syns uansett at du er fin med og uten muskler – bare så det er sagt! hihi :))
      Utroliiig fine innkjøp – elsker stilen din 😀 klassisk og søt 😀
      EELSKET den 2 kjolen 😀 DØDSFIN – perfekt passform og du var supersøt i den <3
      Heerlig bilde av deg og den søte hunden din da, haha! Litt morsom og søt historie da 😀 haha
      Ha en fortsatt fin tirsdagskveld og så må du sove godt når du kommer så langt, klem og kos <3<3

    30. Anne her oppe sier man må spise mye kjøtt. Hun vet ingenting om ernæring. Jeg har skrevet et innlegg om min diett (som er vegansk), og med den holder jeg vekta! spis mye fettrik mat som nøtter , frø, avokado. Bananer er supre, og vil du jukse litt kan du spise noen skjeer med kokosfett og peanøttsmør om dagen (ikek sammen selvsagt… ) Hvorfor liker du ikke proteinshakes?? Lag en dritgod en av frosne bananer, soyamelk, noen medjool dadler, litt peanøttsmør og chiafrø – det er 1000 kalorier det. 2 sånne og du har faktisk fått i deg hele kaloriinntaket for dagen. Anbefaler såklart å spise mer variert enn som så, da, men det er en god måte å få i seg ekstra (og sunne) kalorier iløpet av dagen.
      Så fantastisk nydelig Rigmor var på det siste bildet, forresten. Og jeg får lættis inni emg hver gang jeg tenker på at noen har kalt hunden sin for Rigmor 😀 hehe

    31. PS. Tor med hammeren, han voksne på 25, aner heller ingenting. Folk er virkelig brainwasha. Skummelt at voksne 25 år gamle menn kaller det der for fakta. Og at de leser rosablogger.

    32. Det beste tips fra meg for å gå opp i vekt, til deg som er vegetarianer, må være å bytte ut alle lettprodukter. Lettmelk må byttes ut med helmelk, sokkerfri til sokker osv. Det å bytte yoghurt ut med mager vanilje kesam vil også hjelpe. Ha gjerne i litt frukt også!

    33. Jeg har hatt samme problem i to år. Er vokst opp som vegetarianer i 2 generasjon, og blir forbanna når folk sier jeg skal spise kjøtt, jeg har aldri i hele mitt liv spist kjøtt, og kommer aldri til å gjøre det. Har vært hos spesialister og tjooghei men ingenting har hjulpet. Spiser nå nøtter og avokado heeele tiden, og har gått opp til den vekten jeg vil være på 🙂 avokado kan man jo gjøre så mye godt med! Ta det som et mellommåltid 🙂 og spis nøtter når du er sugen på noe, men ikke sulten 🙂
      Du er en super jente, og jeg er så takknemlig for at du er deg! 🙂
      Ha en fin uke 🙂

    34. Jeg er 16 og fikk min egen hund i fjor 🙂 Synes ikke det er for ungt, og jeg har mildt sagt elsket han så høyt som det går an! Gjør alt for den lille babyen, haha. Ville aldri i livet vurdert å gi han bort, er så glad i han.. Altså, selv om han hadde sett helt grusom ut så hadde jeg ikke byttet han mot noen annen hund i denne verden. Rigmor er forresten skikkelig søt! Husker når du fikk henne, og du fant ut at hun ikke var renraset chihauha(?), men det er jo ikke hvordan de ser ut som betyr noe..
      Når det kommer til å gå opp i vekt så aaner jeg ikke hva du kan gjøre.. Jeg går jo opp 1 kilo i uka om jeg spiser ‘normal’ mengde kalorier per dag (mellom 1000 og 1500), så har aldri hatt det problemet :s skulle sånn ønske det var sånn, for det er ekstremt kjipt å måtte slanke seg i noen uker fordi jeg spiste ‘normalt’ i noen dager..

    35. Såå koselig bilde! Har to valper selv, en på 7mnd og en på 3mnd, litt slitsomt men verdt det. Det eneste jeg kan komme angående det å komme seg opp i vekt er å spise for eksempel noen brødskiver når du står opp, få i deg en skikkelig middag og ha en del mellommåltider flere ganger for dagen (rosiner, nøtter, yoghurt, osv), og selvfølgelig en god kveldsmat. Spis masse frukt også!:-) ha en fin dag.

    36. kjempe søt hund! og må bare si det men jeg elske navnet 🙂 hahaha
      hvis du vil så kan du få litt fett av meg er litt å ta av her hahahaha neida 🙂 meg og min sære humor hihi

    37. Spis hver tredje time helst, du skal på en måte aldri være sulten. Sunt fett som avocado og nøtter er bra. Jeg bytta faktisk ut lettmelken med helmelk en stund og det hjalp en del også, så det å bytte ut lettrømme osv med noe med mer fett funker faktisk 🙂

    38. Drikk masse melk, spis karbohydrater kjeks, pasta, brød, poteter alt som har mye karbohydrater. og selvførgelig som enkelte her over skriver kjøtt er veldig til hjelp å komme opp i vekt men du er jo vegetarianer så det kan jo bli litt vanskelig..cola er også lett å komme i vekt selvførgelig vanlig cola, ikke lett brus.IKKE spis bare godteri og sjokolade da får du null energi og du blir slapp og kjempesur og sliten for blodsukketet går opp og ned…banan er også bra for metter masse og er jo næring i den ♥

    39. Stakkars Rigmor. Etter det ble vist på tv at du ikke gjorde noe da hun løp ut på veien så har det virket som du prøver skikkelig å vise oss at du ikke er sånn. Jeg vil helst tenke at du ikke er sånn, så jeg håper disse kose og klemme bildene med henne som du har lagt ut etter hun løp ut på veien, er mer den du er.

    40. Og du burde ikke gjøre narr av heroin heller, det er mange mennesker som har fått livene sine ødelagt pga det..hva er det du tenker med? Det er ingenting å spøke om..tror ikke du ville ledd hvis lillesøstra di feks tok overdose av heroin fordi hun ikke orket mere av livet…

    41. Hold kjeft, BabyDoll. Fjortissene i dag er så jævla hårsåre. Man kan ikke nevne ett eneste ord uten at det “kan såre noen.” Man begynner ikke å hylgrine av at noen sier “kjolen satt som et skuff heroin” om man har hatt opplevelser med heroin. Idiot.

    42. Jeg vil anbefale deg å forsikre deg om at du får i deg nok protein fra kosten. Det er vanskelig når man er vegetarianer og ikke spiser kjøtt. Spesielt med tanke på proteinkvaliteten som ikke er fullt så god i enkeltmatvarer. Kombiner da ulike linser, bønner, nøtter og frø. Nøtter og frø er dessuten energitett og mane inneholder dessuten essensielle fettsyrer (altså fettsyrer som vi er avhengig av). I den sammenheng vil jeg anbefale deg hempfrø, som inneholder både protein og omega3, samt en god del næring. Hvis det er vanskelig å spise nok mat, ville jeg (fremfor pulverdrikker) istedet lage deilig smoothie, hvor du kan biutte alt fra bær, frukt, oljer, grønnsaker og ellers av næring. Men du spiser vel egg, melk og fisk? Isåfall kan du med fordel øke intaket av dette!

    43. Silje jeg står på mitt uanset og jeg mener at man ikke skal gjøre narr av heroin..det handler ikke om å være hårsår, det handler om å tenke litt på konsekvensene det du skriver får og selvførgrlig hvilke signaler du sender ut. Jeg skjønner jeg er litt mer voksen i hodet enn enkelte andre.

    44. Ville økt inntaket proteiner og fett. Evenutelt spise egg til frokost, og øke fettinntaket ved å unngå transfett og heller øke inntaket umettede fettsyrer, enumettede fettsyrer og flerumettede fettsyrer. Nøtter for eksempel inneholder mye bra fett +++ fisk(!!) Om du ikke liker å knaske så mye nøtter kan du prøve denne smoothien som er ganske god, og inneholder hasselnøtter for fett + næringsrike grønnsaker: 1 liten avokado, 1 dl spinat, 1 ss hasselnøtter, 1 ts revet ingefær, 2 dl eplejuice, + isbiter om man vil. Jeg pleier også å ha i litt selleri.
      Jeg har helt lik kropp som deg omtrent og med en slik kroppsbygning og forbrenning går man ikke opp ved å spise godteri på samme måte som et sunt kosthold. Det vil få deg opp i vekt. I tillegg til kostholds-piller som omega3.
      Dette kan høres helt rart ut, men måten du kan se at fettprosenten din har gått ned på er om du har mindre fett mellom puppene, eller om du har fått et større mellomrom mellom puppene slik at ribbbeinene mellom brystene begynner å stikke mer frem. Så om du har merket det, er det et varseltegn. Er man kvinne og har lite fettprosent, kan det være farlig og mensterasjonssyklusen blir forandret og treg.

    45. På forrige innlegg skreiv du at du var såå glad for at du kan spise brownies osv uten og legge på deg.. på dette innlegget sier du at du vil legge på deg,… ………

    46. Tenkte litt på de du har skrevet om at du har gått ned i vekt..
      Har du kanshe tenkt litt på det at du kanshe har høyt stoffskifte?
      Les litt om det på nett kanshe du finner en løsning på det 😉

    47. Vist du vil opp i vekt fort så kan du prøve å drikke slik “gain” drikke ! er så si det samme som proteinshake, bare du virkelig går opp i vekt. så du må være forsiktig med hvor mye du tar! Kjæresten til venninna mi brukte dette, å han har synlig gått opp !

    48. who gives a shit.. Er så lættis at du sier du GIR FAEN I ALT! Når du faktisk gjør det motsatte 😉 Du kunne jo ikke brydd deg mer om hva folk tenker om deg, bare se på måten du legger deg selv frem på, du er jo sykelig opptatt av oppmerksomhet og hva folk skal synes om deg! Og hvis du tror det er kult å “gi faen” så tar du feil, ingen vil ha sånne som deg som ansatte noe sted. Voks opp, og skjerp deg. Get a fucking grip!

    49. Den satt jo som et skudd heroin! Super fin! Alle skal være så hårsåre, men tror det er viktig å kunne spøke med alvorlige ting hvis ikke ville verden blitt et veldig tragisk sted å leve. Visste med en gang jeg så innlegget at noen super alvorlige skulle kommentere;)

    50. Hei Sophie!
      Jeg slet med akkuratt det samme vekt problemet. Har alltid veid lite og vært tynn. Det var så lett å gå ned i vekt, og veide aldri mer enn 53 kg (Jeg er 173 cm høy, så det er tydelig alt for lite).
      Jeg prøvde absolutt alt i verden. Jeg kom til ett punkt hvor jeg ble helt besatt av å gå opp i vekt. I sommer endret alt seg. Jeg gikk inn i førstegangstjeneste! Her var dagene lange med ekstremt mye fysisk aktivitet. Jeg var også konstant sulten og spiste så mye mat jeg bare kunne. Etter to måneder hadde jeg gått opp hele 10 kg.
      Det jeg tror gjorde det er regelmessig og riktig trening og ikke nødvendigvis et spesiellt kosthold, men faste matvaner. Du trenger ikke spise det og det, bare spis til faste tider og mengder som passer for deg. Å trene hjelper mye, siden muskler veier mer enn fett. Derfor kan det hjelpe og ha en fast dag i uken hvor du løper en tur (med rigmor kanskje) og en anne dag hvor du trener styrke. Kjøpe deg noen vekter som du kan bruke hjemme. Jeg har også en pilates video som jeg bruker mye, og dette er utrolig god trening. Man får en smidig, veltrent kropp og god kondisjon, samtidig som vekten din vil øke på den gode måten!
      Lykke til 🙂

    51. Hei Sophie!
      Jeg slet med akkuratt det samme vekt problemet. Har alltid veid lite og vært tynn. Det var så lett å gå ned i vekt, og veide aldri mer enn 53 kg (Jeg er 173 cm høy, så det er tydelig alt for lite).
      Jeg prøvde absolutt alt i verden. Jeg kom til ett punkt hvor jeg ble helt besatt av å gå opp i vekt. I sommer endret alt seg. Jeg gikk inn i førstegangstjeneste! Her var dagene lange med ekstremt mye fysisk aktivitet. Jeg var også konstant sulten og spiste så mye mat jeg bare kunne. Etter to måneder hadde jeg gått opp hele 10 kg.
      Det jeg tror gjorde det er regelmessig og riktig trening og ikke nødvendigvis et spesiellt kosthold, men faste matvaner. Du trenger ikke spise det og det, bare spis til faste tider og mengder som passer for deg. Å trene hjelper mye, siden muskler veier mer enn fett. Derfor kan det hjelpe og ha en fast dag i uken hvor du løper en tur (med rigmor kanskje) og en anne dag hvor du trener styrke. Kjøpe deg noen vekter som du kan bruke hjemme. Jeg har også en pilates video som jeg bruker mye, og dette er utrolig god trening. Man får en smidig, veltrent kropp og god kondisjon, samtidig som vekten din vil øke på den gode måten!
      Masse lykke til, håper dette hjalp deg litt! 🙂

    52. Du må spise mer variert – mye kjøtt (litt vanskelig siden du er vegetarianer og ikke får ideg så mye proteiner sikkert) eller proteinpulver (kan være lurt å ta når man er vegetarianer), grønnsaker, frukt, pasta .. ikke spis mye godteri, sukker, chips eller/og fastfood. I og med at du går ned i vekt og fremdeles spiser dette, legger ikke “fettet” seg utenpå kroppen, men inni, rundt organene, noe som kan være svært farlig om du fortsetter med dette da man kan utvikle diabetes og inntoleranse ovenfor flere stoffer. Men ja, om du ikke vil trene deg opp til sterker/større kropp, er det bare å spise variert og noelunde sunt ved å tilsette mer proteiner og næringsstoffer i kostholdet ditt. Du kan jo begynne å ta kosttilskudd? Og kanskje omega3 slik at du får i deg viktige oljer/fettstoffer. OG spis MYE fisk. Gjerne fet fisk som makrell. Eller annen sjømat. Sushi f.eks. Det viktigste er at kostholdet er variert og inneholder nok kalorier (dvs. 1600-2000) om du vil gå opp i vekt.

    53. Ikke ta dette feil (!), men jeg skjønner ikke hvorfor du vil opp i vekt? Eller, du skal nå få lov til å ville det selvfølgelig, men sånn som det ser ut på bildene så ser det ut som du har en helt vanlig fettprosent, og du ser bra og sunn ut. Ja, du er liten og nett, men du er da ikke tynn forde! Helt normal.

    54. Nydelig kjole! Digger bloggen din, å digger deg på bloggerne, gleder meg alt til neste ep 😉
      Btw, om du kunne gitt meg noen tips om hverdagsblogging på melding hadde jeg vært veldig takknemmelig! Begynte med fotoblogg på torsdag, men har blitt så ivrig inne her så har egentlig lyst til å skrive om hverdagen min :p Den er da ikke så spennende, så hvordan piffe opp?
      På forhånd, takk 🙂

    55. avsolutt alle som vil lage seg tv2 sumo får en mnd gratis. så det at du gir en måned gratis er jo egentlig bare tull..

    56. Å gå opp i vekt er slitsomt! Så ser den, prøvde for noen år tilbake. Jeg spise 3 måltider å så på hvor mye de andre hadde og imellom stapper jeg i meg godteri. Den følelsen av at du er så mett at du føler der i. Timer etterpå er forferdelig og nå er. Jeg ca aldri mett lengre ser bare at jeg spiser nok og ofte (a)

    57. Jeg er 16 nå, og ville aldri gjort noe sånt med et dyr. Jeg har faktisk to hunder selv, fikk min første da jeg var 10 og hun fikk valper da jeg var 12, og jeg fikk beholde en pluss at jeg fikk halvparten av pengene. Så du kan nok ikke bare si at 16 år er for ungt.. Det er kjempestor forskjell på akkurat det der. For noen er også 20 for ungt liksom. Det kommer helt an på hvordan man har vokst opp og situasjonen man er i. Og ja, begge hundene er og var kun mine. Samtidig som jeg hadde(har) de, hadde(har) mamma også to hunder og min søster én.

    58. Haha, så søtt! Hunden din smiler 😀
      Hunden min gjør også det når hun er glad, og noe av det morsomste med henne er at hun reagerer på ansiktsutrykkene vi lager. Hunder er smarte.

    59. Ikke stress, når jeg var like gammel som deg slet jeg med akkurat det samme, ville opp i vekt. Etterhvert som jeg ble eldre gjorde jeg det også 🙂

    60. Jeg hadde spiseprobelmer før og etterhvert ble jeg for tynn, det var altså veldig viktig for meg å gå opp i vekt.
      Noe som hjalp meg å gå opp i vekt var å spise så mye melkeprodukter og fett som mulig,
      Jeg trenger ikke oppramse alt jeg spiste, men favorittene mine var:
      Til frokost: 2 brødskiver med gulost og 2 glass oboy, man kan også bruke smør under brødskiva, men dette er ikke jeg særlig fan av. Jeg spiste også mye vaniljeyoughurt med banan og honning.
      Til lunsj: pasta og kylling med smelta ost, pesto og olivenolje, også salt. Egg, bacon og tomat bønner.
      Til middag: kjøtt med ovnsbakte poteter, og fløtesaus. Likte også å spise stekt sei med havringskarve, hvor jeg hadde remulade, agurksalat og poteter ved siden av.
      Noe som også er veldig viktig er at selvom man skal gå opp i vekt så er det viktig å ha sunne ting ved siden av, feks. salat.
      Noen andre ting som kan hjelpe deg å gå opp i vekt:
      – alltid ha litt snacks når du ser på tv
      – spise fra store tallerkner (virker veldig teit, men det fungerer)
      – ha dessert etter middag
      – drikke yt etter trening
      Jeg gikk opp 8 kilo på 2 måneder, og trente som jeg alltid har gjort: 4 dager i uka.
      Håper dette hjelper!

    61. Det er utrolig mange nå som har så høy forbrenning at de kan spise all dritt putene og gå opp, men har du prøvd å spise vanlig og variert? De fleste som kan spise all dritt går som regel opp av vanlig middag og et bra kosthold!

    62. jeg ser vel ikke en betydelig vektnedgang siden i sommer på deg, kan være det ikke synes på bilder, men uansett ser du jo normal ut i kroppen!
      begynn å tren, det er mitt råd uansett hva du mener om det, sunt for helsen og du bygger muskler! 🙂

    63. Haha, seriøst. 16, for ung til å ha egen hund? Da skaffer du deg ikke hund i det hele tatt, om du mener det! Jeg var 17 når jeg fikk min første hund. Hadde akkurat fylt 17. Jeg elska han ved første stund!
      Men det handler vel om å ha vett i hue og voksen.

    64. Vil bare si at man ikke trenger så mye proteiner som folk tror. Når det er fylt opp med det iløpet av dagen, tar ikke kroppen det til seg lengre. Man kan få nok proteiner når man er vegetarianer, via bønner, frø, grønnkål o.l. Hvis du vil legge på deg må du spise mer kalorier iløpet av en dag, bruk gjerne nøtter og slike ting for å få opp antallet. Lykke til 🙂

    65. Broren min har gått opp 4 kg på 2 måneder eller noe (og han sliter veldig med det selv liksom) ved å spise GROVT brød (kaloriene holder lenger og det er mer karbohydrater og sånt) med peanøttsmør og nugatti. Men igjen, dette spiser jeg og da… Og har ikke lagt på meg en eneste kilo. Men altså, det kan ha noe med at han spiser 8 brødskiver mens jeg spiser 1.
      Men ihvertfall: Grovt brød! ikke noe loff-tull og pizza

    66. Hei!
      For dere som sliter med å gå opp i vekt kan jeg virkelig anbefale en del kosttilskudd og måltidserstattere fra Tech Nutrition. Dette er nøye sammensatt næring som gjør at du kan gå opp i vekt på en sunn måte! Gå inn på Nettsiden til TN og sjekk ut MealTech og FastGain. 🙂 Jeg bruker produktene selv 🙂

    67. vet at proteinshakes ikke er spesielt godt, men hvis du vil give it a try igjen så må du prøve proteinpulverene fra Myrevolution. Smakene mocca chocolate og peanut chocolate er heeelt fantastiske! Smaker ikke proteinpulver i det hele tatt! Bruker det som kveldskos jeg 😀

    68. Har selv slitt med å gå opp i vekt, ser heller ikke på det og gå ned som positivt.
      Men prøv å lag søte måltider men at det ikke er snop, slik at du får i deg næring, drikk smoothies mellom måltider kan hjelpe eller lag søte måltider som friste og prøv og spis litt ofte 🙂
      Digger bloggen din 🙂

    69. Har gått på kostholdskurs og fikk et veldig godt råd. Alle vet at babyer skal gå fort opp i vekt når de er nyfødte. Hva får babyer å spise? Morsmelk! Min ernæringsfysiolog, og terapaut sa at man kan blande ut morsmelkserstaningen med vann, og bruke den som melk i vaffelrøre. Altså, vanlig vaffelrøre bare med morsmelkserstaning som melk. Flere av hennes kunder hadde prøvd det, og det funket for dem. Er jo en veldig digg måte å gå opp i vekt på 😀 Vafler en kveld eller to i uka, verdt et forsøk vell?

    70. Hei, jeg har blitt veldig inspirert av deg og har nå også valgt og gå over til vegetarisk kost!
      Spørsmålet mitt er egentlig, når du sier godteri? Hva slags godterier er det snakk om da? Ettersom jeg vet man ikke kan spise vanlig godis (pga. gelatinet). Kunne du også ha skrevet litt tips om steder og ting man kan spise når man er ute på reise osv?
      Håper på svar, Anette 🙂

    71. Det er IKKE vanskelig å gå opp i vekt!!! Tror egentlig bare du ikke vil det.
      Spiser du McDonald’s mat hver dag og drikker masse brus, vil dette gi lik metthetsfølelse som annen mat som fisk, grønnsaker osv, selv om McD-mat har mer kalorier per vekt. Spis høykalorimat som nøtter, chips, burger osv ved siden av det du allerede eter. En del er ikke sunt, men hvor usunt er ikke kostholdet ditt fra før?:P Poenget er at det ikke er vanskelig å gå opp i vekt, men vanskeligere dersom man skal være sunn. Du kan lett spise 4-5 cheeseburgere til middag, og dette er 1500 kcal. KUN i middag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg