det å gi seg faen

Nå har jeg lest igjennom alle kommentarene deres fra gårdagen, og til min store overaskelse var mange av dere helt utrolig støttende om gårdagens episode! Det var så godt å høre, jeg var så stressa igår mens jeg satt å prøvde å svare dere på livechat, på twitter, på blogg og overalt så jeg ga helt opp til slutt. . Om dere ikke fikk med dere episoden sendes det reprise klokken 21:15 på bliss idag ♥

 

Jeg gleder meg bare til resten av serien når dere får se mer personlige ting, første episode var jo veldig . . “basic” eller hva man skal si, for å bli kjent med oss. Etterhvert kommer det jo til og med litt gråting fra min side, så kanskje jeg får bort stempelet om at jeg “gir meg faen” i alt, haha. Jeg gir meg altså ikke faen, men jeg gir meg faen i ting som ikke betyr noe. Hva andre mener om meg, har jeg ingenting med å gjøre.

Genseren er fra http://6ks.com/ – jeg tipser aldri om sider som ikke er trygge å kjøpe fra, så vet dere det! 

 

Ellers kom siste nummeret av DET NYE ut idag, enkelte av dere har kanskje lest det allerede? Det er iallfall 4 sider intervju med meg der, og jeg ble veldig fornøyd med resultatet. Både bildene og saken ble veldig fin! Det er alltid så rart når jeg blir intervjuet om fortiden, altså hvordan jeg hadde det for et par år siden. De fleste av dere har vel sett Mean Girls? Den scenen når Lindsay Lohan sitter på do og spiser lunsjen sin fordi hun ikke hadde noen, det var meg i en lang periode. Jeg gruet meg til fritimene, fordi da hadde jeg ingen steder å gå, og i friminuttene satt jeg enten på do eller så ble det for jævlig og jeg skulket. Jeg tror det er derfor jeg ikke bryr meg så mye om hva folk mener nå, for har man opplevd noe slikt på ekte så er ikke internettmobbing en dritt i forhold. 

 

Jeg har sagt det før, men jeg kan gjerne si det 1000 ganger til – livet slutter ikke på videregående, tvert imot. Om man ikke føler man passer inn, så finnes det en hel verden der ute, man må bare holde ut. De som har sin “storhetstid” på videregående blir som regel stuck i den bobla der uansett, det har vært min trøst 🙂 Man må sette pris på det man har, enten det er en god familie, snille venner, fin kjæreste eller omså man har ingen av delene – da kan du velge selv å bygge deg opp å bli en ekstremt sterk person. En person som ikke gir faen, men som gir faen i det som ikke betyr noe. Klem! 

102 kommentarer
    1. Ut i fra episoden i går, så kan jeg forstå at folk kanskje synes at du virker litt overlegen og gir litt faen, er derfor litt spent på å følge med videre. Kjenner deg ikke, og liker ikke å dømme noen, men følte det litt jeg også, så kanskje det er alle fordommene vi har etter å ha lest om deg så lenge. Ikke vet jeg, men gleder meg til å følge med videre 🙂

    2. Så bra du ble fornøyd med intervjuet i Detnye. Vurderer bestille meg TV2 Sumo kun på grunn av bloggerne! Hahaha. Trist å lese at deler av fortiden din var vond, men det blir alltid bedre. Som det har blitt 🙂 Ikke bry deg om de tåpelige som prøver å dra deg ned. Slike har det som regel ikke godt med seg selv! Når de må rakke ned på andre.. helt bak mål. Stå på videre hvertfall! Du virker som ei super jente.

    3. Utrolig bra skrevet, du er så flink til å formulere deg! 🙂 og det er en utrolig smart ting å gi faen i ting som ikke betyr noe, da kan man komme langt i livet.. og den kjolen du bruker på de bildene er bare helt.. drømmekjole!
      Gleder meg til å se deg videre i Bloggerne! Er så gøy å kunne følge med på deg på tv :)))

    4. Stå på Sophie, du er utrolig sterk som har oppnåd så mye trossalt alt du har vært igjennom!
      Gleder meg til vi får se andre og nye sider av deg og de andre jentene 🙂 Spennende!
      Gleder meg som sagt til neste episode av Bloggerne – veldig bra konsept og likte godt at episodene varer såpass lenge! 🙂
      Tror jeg må kjøpe meg DET NYE bladet å få lest artikkelen 😀
      Ha en fortsatt fin mandag skjønneste <3 Det fortjener du.

    5. Åh digger deg! og gleder meg til å se mer av “bloggerne” får et veldig bra intrykk av deg,noe jeg egentlig alltid har hatt 🙂 stå på videre!

    6. Gårsdagens episode av bloggerne va en utrolig bra episode! å gud så vakker du var! sjøl om du har tatt noen opperasjoner betyr ikke d at du ikke er ekte, for de er du, det er ikke utsiden som teller det er innsiden, å du har en utrolig bra personlighet som jeg har oppfattet det verfall jeg kjenner jo ikke deg, men har lest bloggen din i flere år å sett mange videoer å klippa av deg, å mine inntrykk av deg er at du er en fantastisk å hærlig jente som er utrolig snill mot alle, å prøver å gjøre andre glad hele tiden selv om du ikke har det bra selv. skulle ønske jeg var akkuratt som deg, si va jeg mener uten å vere redd, ikke bry mej om hva andre tenker om mej! du er utrolig vakker det må du vite! så stå på, du er en fantastisk person! å jeg digger bloggerne, å du er den jeg sitter å venter på at skal dukke opp på skjermen, å jeg gleder meg masse til å se videre på programmet, så bare fortsett å ver deg selv! Dont change so people will like you, just be your self and the right person wil love you for who you are! <3 :*

    7. Hei Sophie <3
      jeg ville bare si at du der såå syykt peen! å at du har en kjempe fin blogg å elsker å lese den. å at Bloggerne er er en serie som jeg vil elske å følge med på<3
      håper du har hatt en fantastisk mandag<3<3

    8. Du er så herlig Sophie, det er helt utrolig! Du klarte deg kjempe bra på BLOGGERENE! Ble imponert, over deg, og håper flest mulig folk ser på, for det er jammen en del folk som trenger å høre på hva du har å si til enkelte ting, – for det er mange ting du faktisk bare har rett i, uten at det er vits i å krangle på det. Rota meg bort nå, men ja, jeg beundrer deg og støtter deg som fast bloggleser!<3

    9. det likte jeg….jeg ble mobbet i norge pga jeg var norsk…. jeg hadde vonde timer, og jeg mistet mammaen min…og nó bor jeg i et dritt land , faren min hart stjelt pengene mine jeg arvet fra mamma som han ikke hadde noe mef ó gjöre fordi de var skilt lenge főr…og nó bor jeg hos en familie har ikke penger til vann engan jeg ville hat pó skolen, men jeg blir ikke knust jeg kjemper hver dag fo ó ha hodet rettet opp og at jeg stór pó mine bein…….og drömmer meg bort i deres verden..nesten alt rosa…:/ jeg hvet du bryr deg ikke om slike komentarer, men du mó hvite hvor sant du snakker og bra du gir faen til negativt. Det gjör jeg ogsó

    10. Hei, jeg lurte på om det går Ann å legge ut episoden på bloggen?:) serien er sikkert kjempe flott, men jeg fikk ikke sett den fordi vi ikke har kanalen.
      Du er sykt fin og har en superbra blogg! Stå på:)

    11. Jeg skal se gårsdagens episoder men er det mulig for deg at du legger ut episodene på bloggen din? Sånn at det er lettere for leserene og se?

    12. Du gir håp på trøtte skole dager! Takk for en utrolig bra blogg, som er ekte, som man kjenner seg igjen i 🙂

    13. Uff, ut i fra hvor dårlig folk skriver i kommentarene, regner jeg med det er mye fjortiser som leser bloggen. Synd at en som er avhengig av store pupper og andelepper liksom skal være et forbilde. Denne verden går under fortere enn man tror. Uff og uff…

    14. Intervjuet i Det Nye var så mye bedre enn det i FHM! Du virket mer ekte i dette intervjuet, og bildene som var brukt passet veldig godt til saken. 🙂 Jeg så Bloggerne i går og koste meg veldig gjennom hele episoden!

    15. Heia! Jeg lurte bare på om du kunne lage et innlegg om det og ta hull i navelen.
      – Ulemper og fordeler
      – Hva man må gjøre de første måndene ovs
      – Hvor mye det koster?
      -Hva er aldersgrensen?
      – Ser det støkt ut når man ikke har den i?
      – Kan hullet gro i gjenn? Hvis det gror i gjenn blir det stykt da?
      – Hva kan man gjøre for og ikke få betennelse?
      – Hva kan man ikke gjøre når man har hull i navelen?
      – Kan man svømme i basseng og i vanlig vann?
      Jeg har lyst på hull i navelen og det er det sikkert mange andre og som har lyst på så det hadde hvert fint om du kunne ha ordnet et lite inleg om det på bloggen!
      Syns du har en veldig finn blogg! Du er et ut av mine forbilder <3

    16. Gleder meg MASSE til søndagen allerede <3 Tror serien blir bare bedre og bedre, og den virket så ekte og bra, man får liksom se hvordan dere er bak bloggen:-) Du gjør en god figur i serien, vakre Sophie <3

    17. Takk gud for en blogger som deg! Utrolig vakker, bryr seg om dyrevelferd og har åpnet øynene mine for en helt ny tankegang! Alt handler ikke bare om her og nå, så hvorfor bru seg om de som ikke kommer til å bety noe for deg senere? Likte måten du skrev dette innlegget på, inspirerende :))

    18. Det nederste bildet av deg der du holder kjolen var helt nydelig 🙂
      Glemte helt av programmet i går, men nå har jeg satt det på opptak så jeg ikke skal glemme det i kveld og! Gleder meg, blir spennende å se 🙂

    19. Jeg har Det Nye bladet liggende på rommet, men jeg har enda ikke sett i det, men gleder meg til å lese om deg : )
      Gleder meg til å se resten av serien, du er toppers Sophie : )

    20. Elsker deg! Har lest bloggen din i minst tre(?) år nå, og kommer ikke til å slutte før du slutter å blogge haha.. Jeg tolker deg som en helt fantastisk person som bryr seg om alle rundt deg, både mennesker og dyr. Beundrer hvordan du kom deg videre fra den litt tøffere tiden i livet og opp til der du er nå! Stå på, du er best! Ikke bry deg om alle som ikke har noe bedre å gjøre enn å rakke ned på deg, og andre for den del. Jeg skal ikke late som om jeg kjenner deg eller noe nå, men ville bare minne deg på hvor fantastisk du virker. Du er ikke som mange av de andre såkalte rosabloggerne, du virker mye mer jordnær og ærlig!

    21. Jeg digger deg Sophie Elise! Jeg har fått sett nye sider av deg, og nå har jeg rett og slett begynt å like deg bedre som person! 🙂 Forresten, kan du linke til genseren du har på bilde? Jeg fant den ikke igjen og den var superfin<3

    22. Det sucks å bo i Danmark, kan ikke se programmet på tv, eller købe DET NYE. 🙁
      Og du skal vide, jeg er trofast leser og fan igennom alt! Elsker deg og bloggen <3

    23. Sophie! Jeg har det akkurat likens på videregående nå som du hadde det….. Ingen å være ilag med og passer ikke inn. Jeg greier ikke dette lenger og slutter på vgs! Du skal være glad for at du greide å gjennomføre 🙂

    24. Fikk ikke sett episoden i går, så tusen takk 😀 Skal definitivt se den i kveld! Har hørt masse positivt om hvordan du er i serien, og gleder meg til å se 🙂 Stå på videre! En av de tingene som gjør deg ulik de andre bloggerne, er at du vet hvordan det er å være den som ikke har noen. Leste noen kommentarer om at du er overfladisk, men de tar feil. Fortsett å blogge, blogg.no blir ikke det samme uten deg:)

    25. Josefine: Så gøy å høre at du har fått høre mye positivt 😀 Er så godt for meg å høre, og er sikker på at det blir bedre og bedre for hver eneste uke 🙂

    26. Jeg gleder meg til å se Bloggerne – episoden. Jeg tok den opp og skal se den så snart jeg har litt eksra tid:) Kan du kanskje skrive et innlegg som handler om nettsider som du ofte kjøper fra? Hvor bra kvaliteten på klærne er, hvor dyrt det er og hvor lang tid det tar fra du trykker på “Bestill/kjøp”-knappen til pakken kommer i postkassen?
      <3

    27. Det var et fint innlegg. 🙂 Jeg blir imponert over hva du har fått til. Jeg husker da du var relativt ny med bloggen, og jeg husker at jeg håpet på at du skulle komme deg oppover og være på topplista, fordi du fortjente det så meget! Du er en av de få bloggerne som klarer å utnytte bloggen din til det fulle, du har blitt en kjendis som driver med ditt og datt og det elsker jeg! 🙂
      Nå skal jeg ikke være så negativ her, men jeg syns den første episoden av Bloggerne var litt sånn: hva er det egentlig som har skjedd? Det har jo ikke handlet om så mye.. Men likevel kommer jeg til å fortsette å se de neste episodene fordi du er med og jeg må jo få med meg deg!

    28. Videregående for meg var ikke noe moro i det hele tatt heller.. Hadde det på den måten du beskrev! Endte opp med mye fravær.. Men nå går jeg på høgskole, og det er som en annen verden, haha! Nye mennesker og et nytt miljø var midt i blinken for meg!

    29. Jeg trodde vgs skulle bli bedre, men ble ikke det ettersom jeg kastet bort alle mulighetene jeg fikk 🙁 håper disse årene går fort! har gått et halvt år på vgs, og lurer på hva jeg skal gjøre.. Er så sykt redd og sjenert 🙁 Tips? :)))
      Du er så fin! hvordan blir jeg som deg…?

    30. Du er så fin på alle måter du <3 ser for meg den som den nye "linni meister" ta det positivt:)

    31. God du er! Skulle ønske jeg var like sterk som deg, og turte å så for meningene mine like mye som du gjør. men en dag så skal nok jeg og klare det, har troa på at jeg kan klare det 🙂 og jeg ser veldig opp til deg når det gjelder det! Selv om det er visse ting du som som jeg aldri ville gjort eller som jeg ikke liker, så digger jeg for at du bare gjør nyaktig hva du vil og driter i hva andre mener om det! En dag er jeg forhåpentligvis der jeg også 🙂

    32. Du har så rett om det du sier om mobbing! Nettmobbibg er ingenting i forhold til “normal mobbing”. Jeg har opplevd dette og gjør det ennå. Det er faktisk så ille at jeg er på vei til å bytte skole…

    33. I går når jeg så bloggerne med mamma så begynte hun å si sånn “åherregud er hun der bimboen med? Hun bryr seg jo ikke om noe annet enn pupper og rosa!” Men da kjeftet jeg litt på henne for jeg vet du er så mye mer. Har lest bloggen din helt siden 2011 nå, og du er et utrolig forbilde. Takk for at du er deg, og gir litt faen i alle andre, samtidig som du klarer å balansere det nok til at det ikke blir for mye faen!

    34. Hei! jeg ville bare si det at jeg syns du har forandret deg veldig positivt i det siste!! jeg liker deg bare mer og mer:) Før så likte jeg deg og, men jeg trodde du kanskje kunne være litt sånn “sur” pågrunn av bildene. men nå så har du de søteste bildene og aller peneste bildene!! det slo meg nå isted da jeg så bildet av det i det bladet, “hun minner meg om Marilyn Monroe”<3 fortsett sånn som du gjør, jeg elsker det og det gjør 60 000 andre også

    35. Med dette inlegget har du virkelig vist blogglesere hvem du er. Jeg skal være helt ærlig, første gang klikket meg innom bloggen din så fikk jeg intrykk av at du var hun med “alt pluss litt til”. Jammen tok jeg feil. Du har nå virkelig vist meg at man ikke kan dømme etter utseende. Takk.

    36. Fint sagt, men jeg har følt meg sånn som deg men mener at internett mobbing er verre, da sprer ryktet man har over til andre skoler og elever og. 🙁

    37. Hei! Kan du svare på hvilken hårfarge du har nå, og hvor håret ditt er fra? Tenker å bestille samme farge fra luxushair, men må vite hvilken farge du har først. Synes den er veldig fin 🙂

    38. Det er så sant det du sier. Jeg tror alle vil oppleve å ha en periode der de rett og slett føler seg litt alene. Det er utrolig bra du skriver slike ting på bloggen, for det hjelper så utrolig mange der ute! Det handler også om at man må klare å legge ting litt bak seg, og gi litt f*** rett og slett. Kanskje du kan skrive ett innlegg om å ikke “la fortiden holde deg igjen”. Du virker så bra, sophie! Stå på vidre <3 klem

    39. Lurte på om det går an å se episoden på nettet eller om du kunne lagt den ut på bloggen? Du er et forbilde Sophie! <3

    40. Lurte på om det går an å se episoden på nettet eller om du kunne lagt det ut på bloggen? Du er et forbilde Sophie! <3

    41. Takk sophie, bare takk! Du sier vi lesere er støttende, men du støtter meg (oss) mer en du noen gang kommer til å skjønne!! Jeg går vidregående nå, og jeg føler ikke jeg passer inn. Ikke for at jeg skiller meg ut på noen som helst måte, men det kan komme av at jeg ikke tørr. Jeg tørr ikke fullt ut å være meg selv, og det er nokk derfor jeg sliter med å finne min plass. Men jeg har venner og folk som jeg er glad i så jeg skal ikke klage på noen som helst måte.
      JEG SER OPP TIL DEG fordi du tørr å være deg selv. Selv om det ikke er lett, og veldig hardt og vanskelig til tider! Du er forresten nydelig (virker som du er det innenfra og ut)!

    42. Åhh, det du skrev på slutten der fikk meg nesten til å gaule. Er selv fra Harstad og er i den kjipe situasjonen akkurat nå, der man føler at man ikke passer inn. Du reddet dagen min <3 Stå på videre, du er best!

    43. Du er kjempeflink og jeg gleder meg til neste episode:) Man får liskom se deg på en helt annen måte.

    44. Så inspirerende det siste du skrev var! hjelper så sykt med slike ord for en som synes tanken på siste halvåret er utholdelig!

    45. Jeg fikk verken sett den på søndag eller i går, har jeg en mulighet til og få se den på nytt en plass? 🙂

    46. Må bare si at den første episoden gjorde at jeg bare går og tripper for å se resten. Synes det er veldig gøy å få se deg på en litt annen måte en kun på bloggen, og jeg synes det var en flott episode!
      Leste også intervjuet ditt igår, og jeg synes det er så bra at du faktisk er ærlig, og ikke dekker til det som kanskje ikke er så perfekt og rosa hele tiden. Det er jo derfor jeg fortsatt leser bloggen din også da, fordi det har en råskap og ærlighet som jeg liker. Samt en masse god inspirasjon til klær osv. Stå på!

    47. brydde du deg ikke når hunden din løp ned på veien? du lå bare i sofaen å holdte på med mobilen din, imens søstra di måtte løpe for å få taki den

    48. du er så utrolig inspirerende og omsorgsfull sophie. er så utrolig glad for at du ligger så høyt i bloggnorge med dine gode meninger og gode ord. stå på!

    49. jeg skal ha skoleball 23.januar, å leter desperat etter kjole. hvilken butikk er den kjolen fra? den var helt utrolig fin !<3

    50. Du er en utrolig inspirerende person, det må jeg si! Selv om jeg av og til begynner å lure på hvor denne intelligensen din tar veien, skuffer du aldri og kommer alltid sterkere tilbake! Elsker at du står for deg selv fullt ut, uansett hvor mange som måtte være mot deg, du er virkelig beundringsverdig:-) Ikke bare ser du bra ut, men du har vist gang på gang at du også greier å tenke lengre enn nesetippen, som er en evne ikke alle er like heldige å ha fått utdelt desverre..

    51. Akkurat sånn jeg har det nå. Er 22 år og har begynt 1 året på videregående. Passer ikke inn med så veldig mange her, de fleste har vel i bunn og grunn dømt meg siden jeg ikke har fullført utdanningen min tidligere, men sannheten er at jeg ikke har fullført pga sterk angst og depresjoner. Menmen, jeg må jo bare komme meg opp, sitte å lese blogger i frimenuttene eller se på serier, lese litt bøker. Men kunne jo ønske jeg hadde fler venner på fritiden og på skolen.

    52. hei Sophie elise du er bare den beste bloggeren i verden. du er så super fin ønsker jeg var som deg . Du får så vakre bilder og kule. Du er den råeste bloggeren. Jeg skjønner ikke at folk skriver stygge kommentarer. de er bar sjalu på deg fordi du er så fin.<3<3<3<3<3<3 e er stor fan av deg <3<3<3<3<3<3

    53. Kjære fine sophie, du gjør så mye fint, å flere mennesker skulle tenkt som deg. Å mange tar silikon å operasjoner, folk kan ikke dømme på det, de bare rakker ned. De gir kritikk for å få seg selv. Du er en flott person, både utvendig og innvendig. Stå på videre! du er et fint forbilde å mange ser opp til deg! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg