43 eller 83, whatever

I går hadde jeg nok en av de morsomste kveldene på lenge sammen med jentene, tror ikke jeg har ledd så mye på en evighet. Det trengte jeg! Vi fant på så mye rart, og har mange syke planer framover, haha. Jeg var søndags-stygg, og det var ekstra godt, haha. 

Søndagsantrekket mitt, haha! Skjerfet jeg har (på hodet) er fra madlady.se, cardigan er også fra madlady

I ekte”åh-se-hvor-travelt-jeg-har-det,er-på-vei-til-et-viktig-møte”bloggposering! Singletten er fra nelly HER

Men så, til noe helt annet. Er det en ting jeg ikke takler, er det når jeg skriver ting på bloggen og det blir oppfattet som en løgn. Jeg deler ikke alt på bloggen, men det jeg faktisk skriver om er sannhet. Derfor ble det så rart når folk begynte å tvile på at jeg veier 42-43 kg (det pendler mellom dem). Jeg er veldig lav (1.59) og har NULL muskler. Haha var nesten sånn at jeg filmet meg selv gå på vekta, og vurderer det enda. . Ikke for å bidra til kroppspress, men heller det motsatte. Jeg vil ikke at folk skal tro jeg lyver om hva jeg veier for å virke tynnere, haha. Omså jeg veide 43,53 eller 83 så hadde jeg vært ærlig om det. Vekta har for meg lite å si, så lenge man føler seg bra 🙂 Når jeg flytter ut skal jeg ikke ha vekt hjemme! 

 To tilfeldige bilder fra bursdagsfeiringen min! Jeg har på meg jumpsuit fra madlady og sko fra nelly HER 

 

 

Nå skal jeg ta solarium, stikke innom farmor og så drar jeg til Anne-Sofie ♥ Det er såå godt å ha henne hjemme! Tusen takk for alle tipsene deres angående julefilmer forresten, nå har jeg litt å velge i. 

 


Yesterday was probably the most fun i’ve had in a long time, I laughed non-stop all night. I needed that! Me and some of the girls made so many crazy plans, and I had yesterdays makeup and a super-chill outfit. Perfect! 

But now, to a totally different subject. If there is one thing I cant stand, it’s when people say that i’m lying here on my blog. I dont share everything with you, but what I actually do write is always the truth. Thats why it was so weird when i was being called a liar for saying that my weight is 42-43 kg (it’s one or the other). I’m not that tall (159 cm), and I have ZERO muscles. Haha I almost video-taped myself going in the weight, and i’m still thinking about it.. Not to make anyone feel bad! But because I dont want people thinking that i’m lying about being underweight because it’s cool or something, it’s the opposite if you ask me. If i weigh 43 or 83, it dont matter to me as long as I feel good. When i’m moving out, i’m NOT having a weight at home! 

56 kommentarer
    1. Syns det høres ut til å stemme bra! Er litt høyere enn deg (1,64) og har null muskler også, veier 47kg ^^ Så tror absolutt på deg

    2. Off det blir for dumt når folk tror du lyver!!
      Er helt enig med deg, så lenge man føler seg bra så har det svært lite å si hvor mye en veier!:)
      Haha søøte bilder av deg søta 😀 Ser ut som en herlig gjeng på bursdagsbildene også 😀
      Ha en fin dag med tingene du skal, kos deg hos farmor <3
      God lille julaften og glad i deg!

    3. Lurt og ikke ha vekt når du flytter ut ja 🙂 I min familie har vi aldri hatt noe badevekt, er ikke oppvokst med det, tror det er derfor jeg driter i hva jeg veier! Skal selv aldri ha det heller.

    4. Enig med det du sier!
      Men siden du er så mye å reiser bør du jo ha en vekt liggende slikat du kan veie kofferten:P Hehe:)

    5. Men for faen da, om du vil lage kroppspress eller ikke, tar omtrent alle jenter og kanskje gutter som leder bloggen din det du sier til seg. Tror du de menneskene i verden som faktisk lager det presset, har et sterkt ønske om det? Så hvis du alltid skal påpeke at du ikke vil eller vil lage press, kan du like godt holde kjeft om det, eller ikke poste bilder i det hele tatt. Jeg tar meg ikke nær av det, fordi jeg vet, at hvis jeg vil ha en så bra kropp som deg, så må jeg jobbe for det. Men ikke alle har kommet dit, ikke tro det hjelper å si “vil ikke lage kroppspress” til sånne bilder du noen gang legger ut.

    6. Puppan dine ligg garantert på 7-8 kg, og det vil sei at resten av kroppen din veie 35-36 kg og det e heilt absurd og lite troverdi! Du har fett på kroppen, sophie – og en kropsvekt på 35kg har null prosent kropsfett( me mindre du e 1.20 og 7 år) Sei ikje du lyg, æ sei du bør sjekke vekta de:)
      Ha ei fin jul, Sophie!

    7. Mye som sprer seg rask omkring. Jeg har troen på at du veier så lite i og med at du er litt lav. Ikke at det har så mye å si, men jeg vet hvor irriterende det er om noen tviler på vekta og påstår at man lyver. Man får bare så lyst til å motbevise alt, fordi det er DU som vet det best og ingen andre. Du kjenner deg selv best. Ellers håper jeg du får en fin dag sophie, nyt hver dag! 🙂

    8. Herregud folk må slutte å bry seg så mye om vekt, og at de sitter å grubler om du faktisk veier det du sier eller ikke blir bare teit! Jeg så deg i Karl Johan når justin var i norge og du er faktisk veldig mye mindre i virkeligheten enn du ser ut på bloggen!

    9. “Puppan dine ligg garantert på 7-8 kg”
      Unnskyld meg men korleis kan du vite det? Var du med ho til legen? Har du veid puppane til sophie? Står du på badet sammen med ho når ho veie seg?
      Du har ingen rett til å påstå ka puppane og kroppen til sophie veie, du har ingenting med det å gjer og når ho står å fortelle SANNHETEN på bloggen sin så kan du bare pelle deg vekk fra heile bloggen istedet for å lyge i kommentarfeltet hennes. Ho driter i om ho mista 1 teit “fan” som deg

    10. Kan du lage en film, hvor du viser hvordan du får håret ditt som du har det? (med krøllene og rullene) :)))

    11. Jeg er like høy som deg og veier “drøye” ca. 20 kg mer enn deg. Ja jeg har en del muskler, men når jeg ser på bilder av meg selv “vedsiden” av deg må jeg si at det skurrer litt. Jeg er overhodet ikke så mye større enn deg og joa, du har nok en helt annen fasong enn meg, men 20kg nope. Vet ikke helt om jeg strekker meg til å si at du lyver, men som nevnt over her ville jeg kanskje skjekket opp om denne vekta er helt 100% til å stole på.
      Hilsen jente som ikke klarer å skjønne hvordan 20 kg ser så lite ut i forksjell fra to personer.

    12. fy faen hva er deg folk tenker med ? Har dere hørt om noe som heter rask forbrenning ? Har dere hørt om folk som spiser uten å legge på seg ? Jeg er en jente som er 1.64 cm høy og veier faktisk bare 42 kg, jeg spiser veldig mye og ikke sunt i det hele tatt. Jeg har vært hos legen med det fordi mange mener at det er en sykdom, men det er det ikke. Det fins faktisk sånne folk og jeg skjønner ikke hvorfor mange av dere påstår at Sophie lyver, det er bare tragisk.

    13. Da jeg var veldig tynn veide jeg 45 kg og var 172 cm høy, så at Sophie veier rundt det samme og i tillegg er 15 cm lavere er jo absolutt ikke umulig. Hun er jo slank, og om hun hadde veid “normalt”, altså 55-65 hadde hun jo faktisk vært nesten litt tjukk med tanke på hvor lita ho er.

    14. fyfaen blir irritert på dere. Jeg har en venninne som er mye slankere enn meg, men veier fortsatt en del mer. Vet dere hvorfor? Fordi hun har tyngre benoppbygning enn meg. Om jeg er større og har mer muskler, har ikke så mye å si hvis skjelettet mitt veier mye mindre.

    15. Vær stolt over den du er! Jeg er 14 år, 1.70m, 40kg 🙂
      PS: kan du lage et innlegg med julefilmtips?

    16. Your weight is not all, you should learn what important is Sopieelise!!!!
      I am 166cm and my weight is 51kg and i think girls like me, thinking they are fat when they reading this!!!! why are you writting a lot about your low weight is this important for you!!
      then 42kg isnt really much!!!! You can be happy and proud that you can Keep that weigt !!!
      Sorry for my really bad english! ps. I love pictures of you

    17. Til Silje oppi her..
      Det blir jo helt feil og si at 55-65kg på ei som er 1.60 høy er å være feit. Har du masse muskler kan du være kjempe slank og veie godt over 60kg. Veldig unødvendig og sette en skala på kg om når man er overvektig og tjukk, når dette kommer så ann på hva som er fett og hva som er muskler.

    18. Til anonym som sier du har “lettere” skjelett enn venninnen din: alles skjelett ser tilnærmet likt ut, det er ingen som har “mer” bein eller tyngre skjelett enn andre.

    19. Det blir for dumt at folk tror du lyger. Jeg har også silikon, 300gr i hvert bryst, er 1,65m høy og veier 47kg. Med tanke på din høyde burde det altså være fullt mulig for deg å veie rundt 5kg mindre enn meg. Jeg har også null muskler og jeg har veldig lett beinbyggning, noe som også har mye å si på kroppsvekten. Stå på, du er flott!

    20. Det er absolutt ikke løgn, blir oppgitt av folk som sier det, og dessuten er det da ikke galt å skrive hva man veier. Å veie 42 er ikke uvanlig når man er ca 160 cm, jeg er 173 cm og veier 56/57 og har muskler. Så det kan godt stemme :))))))
      Klem og god juuul!

    21. dette er det dummeste jeg har lest ! hva folk veier er forskjellig fra person til person, om dere så er like høye og har nesten lik fasong, så kan det være stor forskjell på vekta.
      venninna mi er 157cm, og veldig tynn og veier 54 kg, når jeg var like tynn som henne, og jeg er 176cm, så veide jeg 45 kg. da hadde vi akkurat de samme målene rundt både mage,armer og bein, bortsett fra at jeg har større hofter enn henne. likevell veide jeg mindre,selv om jeg er 9 cm høyere enn henne. Så alt spiller en rolle her 🙂 at folk kan sitte å rakke ned så mye på ei jente som bare sitter og er ærlig, er bare dumt 🙂
      skaff dere et liv

    22. Elsker elsker blogen din, Sophie!♥ Og gleder meg til serien bloggerne kommer ut, kommer til og følge med 🙂 Det jeg elsker aller mest med bloggen din må være at du 100% ærlig.. også at du har en så grei og sprudlende personlighet♥

    23. Hahhaha, dere som skriver dritt er jo faen meg anonyme i tillegg til at det dere skriver er helt på trynet. Hva vet vel dere om hva ho veier og hva som er vanlig for den høyden? Ho er ca like høy som meg og veier ca like mye som meg, så jo det er mulig. Ho skriver jo ikke dette for å skape kroppspress som ho sa selv, men det omvendte. Det hva ho skriver om er det ho som bestemmer. Om dere ikke liker det ho skriver, burde dere kanskje ikke lese bloggen heller. Er bare for barnslig at dere henger dere opp i sånne ting. Stå på videre, Sophie!:-)

    24. Ut i fra bildene du poster så er du ikke 159cm men rundt 155-156. Så ikke skryt på deg mer høyde enn du har 😉

    25. Jeg forstår deg. Selv er jeg 157 og 39-40 kg, men jeg har jo lutt muskler også da, har veldig lett beinbygning og høy forbrenning så da blir det bare sånn da 🙂

    26. Er skoene behagelige å gå i? 🙂 De fra bursdagen din. Sliter med å gå i noen pumps fra Nelly på typ 14-15 cm hæl, men ser at disse har “knytting” rundt foten + platået er hele 6 cm. Klarer ikke å gå på dem hvis jeg føler at jeg “tipper” framover. Men de var sykt fine, har lyst på 🙂

    27. Jeg tror på at du veier 42-43 kilo. Jeg er 1.75 høy og veier 47-49 kilo, og siden du er en del lavere en meg så stemmer det nok. Jeg burde veie mer egentlig, men har null muskler, haha 😛 🙂

    28. Herreguuud, blir så oppgitt over enkelte folk! Hva en person veier varierer helt utifra hvordan beinbygning man har, og hvor mye muskler/fett man har på kroppen. Man kan ikke sammenligne hverandre, og dømme utifra hvordan en person ser ut fra utsiden. Altså, vekt er vekt, og det har absolutt ingenting å si på hvordan er person ser ut. En person som er veldig tynn kan veie mye mer enn man tror, akkurat som en person som kanskje ser litt større ut kan veie veldig lite. Jeg selv er 170 cm og 40-43 kg, men er likevel ikke sykelig tynn. Men ja, jeg er tynn, akkurat som Sophie. Er likevel ikke så enkelt å gå opp i vekt som folk kanskje tror.. Og jeg synes det er utrolig synd at folk skal gå rundt å hakke på de som er tynne, bare fordi kanskje de veier litt mer selv..

    29. loool jeg er 1.63 og veier 43 kg!!! Gidd å vær patetiske bitches og lukk igjen kjeften istedet :))))

    30. Herlige bilder, haha! 🙂
      Selv var jeg sikker på at jeg kom til å gå opp i vekt (noe jeg håpte på) da jeg selv la inn silikon for noen år siden, men det hadde mer eller mindre ingenting med vekten min å gjøre. Jeg la sammenlagt inn rett rundt en kilo og vekten min gikk egentlig litt ned. Så jeg tror ikke puppene har noe med saken å gjøre, til de som måtte mene det. Jeg lurer på hva mennesker egentlig har som mål om dagen hvis det de gjør på fritiden er å kritisere andres utseende – og enda rarere, andres vekt.
      God jul fine, flotte deg!

    31. Lorraine Engen.: Hm ja det er sant, jeg tror ikke det ble noen forskjell på vekten min etter jeg la inn silikon heller. Kan ikke være hundre prosent sikker, jeg veier meg ikke så ofte, men det skal jo såfall ikke ha noe særlig å si! 🙂

    32. Takk for at du avklarte det med vekta di, Sophie elise. Jeg er da en jente på 14 som er lett påvirket .. dessverre . Så det var deilig å se at vekt spiller lite rolle for deg

    33. Jeg er også 1.59 høy, men veier 50-51. Veide 42-43 for mange år tilbake, men da var jeg så tynn at jeg så syk ut. Vekt er induviduelt, og du ser fin ut med den vekten du har. Jeg derimot, ser veldig beinete ut hvis jeg beveger meg under 50-tallet. Det er mange faktorer som spiller inn, og vi er alle bygd forskjellig. Ikke heng dere for my opp i vekten, det er hva vi ser i speilet som betyr noe.

    34. Det er bra du er ærlig! Men syns det er litt dumt at du skylder på at du er lav og ikke har noen muskler, fordi når du er 1.59 og veier 42 kg er det altfor lite. Du regnes som undervektig og BMI’en din er altfor lav, noe som kan føre til helseskader. Dette er absolutt ikke noe negativt ment mot deg, det er din kropp og det er din vekt. Jeg syns ærlig at kroppen din er dødsfin, men jeg ble helt sjokka når du skrev vekten din. Men jeg kunne aldri tenkt at du ville lyve om det, de som mener du lyver om det er vel bare misunnelig på kroppen din og de vil TRO at du lyver om det. Men du er heldig som har en slik kropp! Jeg er rundt 1.66-67 og veier 56 og jeg er ganske opptatt av vekten min. Jeg syns det er bra at du ikke bryr deg om vekten din og at du ikke skal ha noe vekt når du flytter ut, det skal du være glad for! Jeg er altfor opptatt av vekta mi og prøver å holde meg på 55-56 eller mindre og det er ganske slitsomt å være så opptatt av den.

    35. “Til Silje oppi her..
      Det blir jo helt feil og si at 55-65kg på ei som er 1.60 høy er å være feit. Har du masse muskler kan du være kjempe slank og veie godt over 60kg. Veldig unødvendig og sette en skala på kg om når man er overvektig og tjukk, når dette kommer så ann på hva som er fett og hva som er muskler.”
      Vel, nå snakket jeg utifra Sophies kroppsbygning og ikke generelt. Hadde Sophie lagt på seg 10-15 kg (det måtte ha blitt i fett ettersom hun ikke trener 🙂 ) så er det jo en selvfølge at hun hadde sett litt smålubben ut. Sophie har ikke anlegg til å bli stor og muskulær siden hun er såpass liten og spinkel (no offence!), så om hun skulle gått opp måtte det blitt på den “usunne” måten om vi tenker realistisk. Er selvfølgelig klar over at ei på 1.60 og 60 kg ikke nødvendigvis er feit eller småtjukk, men det er individuelt for alle. Noen kan være det og være tynne, noen kan være det og være feite, sånn er det bare.

    36. sier ikke at du lyver, men du er faktisk undervektig i følge BMI. Og når du har silikon i tilleg så er du veldig undervektig. Blir jo litt beskymra, men selvfølgelig regner jo ikke BMI med muskelmasse osv så er nok ikke så ille hvis du har så lite muskler som du sier… Så lenge du ikke går rundt å sier(hinter til) at alle burde veie det samme, så går det jo greit.

    37. Jeg veier også 43 så dont feel special.. Å til Stine som har kommentert over her, BMI har veldig lite å si. Jeg veier også 43 og har gjort det så lenge jeg kan huske. Jeg vet jeg ligger i kategorien undervektig, men det er ikke noe jeg kan gjøre noe med. Jeg spiser helt normalt/ sunt og trener mye. Det er ingen grunn til bekymring hvis du har lav bmi men lever en normal og sun livsstil. Noen har bare annerledes kropp enn andre. I sophie og mitt tilfelle, en kropp som ikke tar til seg så mye fett.

    38. Wow, så utrolig mye dumt folk kan komme med. Må le litt av stakkarene som ikke klarer å tenke skikkelig da. 🙂 Men men, synes du er utrolig fin uansett hva vekten er. Bryr meg lite om hva vekten min er selv, så lenge jeg fornøyd med hvordan kroppen min er bryr jeg meg da ikke hva vekten sier!

    39. Men.. Det betyr at du har en bmi på 16.5-17…? Under 17.5 indikerer alvorlig anoreksi, og du ser frisk, nydelig og formfull ut. Har aldri sett en så undervektig person se så normalvektig ut, ta det positivt! Alikevell har du rett, du vet din egen vekt bedre enn noen andre.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg