siste dag i Istanbul

 

Nå er jeg og Mathias i Oslo, vi måtte være en dag over her på grunn av to møter jeg skal på i morgen,etterfulgt av et høyst nødvendig frisørbesøk. Der har dere altså grunnen til at kjæresten min har gått med lue hele tiden, han trenger i følge seg selv, en liten klipp. . Så det skal Hendrix få ta seg av imorgen! For meg er det ingen akutt krise, jeg skal bare stripe etterveksten min litt nå før jul. Jeg har jo faktisk bursdag om tre dager også, da vil jeg gjerne være hårfin! 

Men, nok om det. Det er litt bittersweet å tenke på at vi nettopp var i Istanbul! Heldigvis har vi brukt tiden godt.  I går kveld brukte vi tiden på å se oss litt rundt, spise god mat, røyke vannpipe og kose oss sammen. En verdig avsluttning på en veldig fin helgetur!

Luen min er fra HER og jakken min er fra HER . Bildet er tatt ved taksim square, ca 200 meter fra hotellet


I dag morges bestemte solen seg for å komme, i tillegg steg gradestokken betraktelig. Det er jo alltid typisk når vi skal reise fra en plass! Det tror jeg har skjedd hver gang, den siste dagen er alltid den fineste, uansett hvor jeg har reist. Men ikke at jeg skal klage på været, det er jo tross alt desember og noe sydentemperatur hadde det ikke blitt uansett. 

 

Angående krøllene mine, forresten! For å lage krøllene jeg pleier å ha, bruker jeg varme hårruller som vist på bildet under. Disse er kjøpt fra frisør, så jeg vet ikke hvor dere kan få tak i like. Det er bare å lete rundt, det er mye lettere å bedre enn krølltang! Om man vil ha litt slappe krøller som jeg har nå for tiden, trenger man bare å ha hver rull i håret i rundt 2 minutter. Helt genialt! Det er lettest om man får hjelp, men jeg klarer det også fint på egenhånd. 

Og shoppingen min viser jeg når jeg er hjemme i harstad, jeg fant ut at det blir lettere med klesshenger og ordentlig lys. Regner nesten med det er okei, med mindre noen av dere får selvmordstanker grunnet to dagers venting. . Hehe, man skal vel kanskje ikke tulle med slikt? Jeg gjør det uansett, folk må slutte å være så nærtagende. Jeg mener såklart ikke noe vondt ♥

På flyplassen fikk jeg øye på på selveste victoriassecret! Jeg personlig har alltid ment, og mener enda, at butikken er oppskrytt når det kommer til undertøy. Men body lotions, sminkemapper, pengebøker og diverse synes jeg er helt fantastisk derfra! Undertøyet er ikke noe å skryte av, så til dere som ikke har vært der –  ikke bygg opp forventningene så mye. 

Det er såklart veldig fint å være der inne, og man føler seg som en liten prinsesse når man ser på undertøy og lukter all den gode parfymen, haha. .

Dette var en av tingene som ble med meg idag, en passholder! En slik en har jeg hatt lyst på lenge, og endelig er den min. Man kan velge mellom både ekte skinn og fake, så da har alle ett alternativ. Man trenger vel neppe å ha 6 i snitt for å gjette hva jeg valgte?

Flyturen til oslo gikk veldig greit, jeg sov myyye. . Det var forresten herlig usikt over istanbul på vei ut, herregud for en svær by! En taxisjofør fortalte oss at det er over 2000 moskeer i byen, og rundt 20 millioner innbyggere. Det er vanskelig å se for seg. Bare på taksim square rett ved hotellet vårt passerer det rundt 3 millioner mennesker per dag. Og ja, angående taxisjofører og generell svindel. Jeg hadde ikke noen veldig negative oppleveser med det, alle var trivelige og jeg ble ikke lurt mens jeg var i byen. En del av dere advarte jo mot sånt, men det gikk fint – så lenge man er forsiktig skal man nok klare seg fint.

Nå er vi på hotel oslo city centre, mitt faste hjem i oslo. Ettersom jeg er her så ofte så er det viktig for meg å komme til noe fast, slik at jeg ikke føler at jeg alltid reiser . . Om dere skjønner hva jeg mener. Det er godt å komme hit, og føles ikke som en mellomlanding. Nå skal vi straks gå til vapiano å spise kveldsmat, så vi snakkes mer imorgen ♥


Now i’m back in Norway with my boyfriend after a wonderfull weekend in Istanbul. We went out to eat and smoke a water-pipe (haha, is there some other english word for that?) and our last day  was spent packing. I also did some shopping at victorias secret, i will show you later!

We’re in oslo now because we both need to go to the hairdresser, and i have two meetings tomorrow. One of them is going to be great for you guys as well, it’s about a competition i’m trying to make work for you. Hint : a vacation for free. . in maybe thailand, or greece. . How does that sound!? 

49 kommentarer
    1. Utrolig fine bilder! Ser ut som dere har hatt det helt topp! 😀
      Må ha det fint i oslo i morgen og god tur hjem igjen!
      Elsker måten du skriver på og ironien din Sophie, ha en fin kveld videre!
      <3

    2. Lurer på en ting 🙂 Jeg har blogget siden 2008, og har alltid alltid fått kommentarer av de som tar bilder av meg om at “ah nå holder det” etter 3 bilder. Hvordan er det med deg? Hvis kjæresten din tar 7 bilder og du ikke blir fornøyd, tar han da flere om du vil? Vil du at han skal ta fler? Eller dropper dere det. .

    3. For din skyld!
      Du burde da se at extensionet ditt ikke passer med håret ditt! Skaff det nytt eller dropp det….

    4. Victorias secret på flyplasser er jo ikke de ordentlige butikkene. Hvis du reiser til USA f.eks. har de 2.etasjes VS med undertøy og andre ting. Undertøyet derfra er dessuten jævlig deilig å ha på seg så jeg skjønner ikke heelt hva du prøver å få formidle til leserne dine?

    5. hva har skjedd med håret ditt? du hadde så fin ombre farge før, nå ser det grått ut i endene og oransje på toppen. ser helt unaturlig ut. elsket måten du hadde det på før. Skal faktisk ta med et bilde av deg til frisøren og be om sånn ombre som du hadde før 🙂

    6. Selve vannpipen heter Hookah, men man sier som regel at man røyker Shisha.. MEN, man kan også bare si waterpipe

    7. Latterlig at din “oversettelse” til Engelsk ikke gjenngir det som står på Norsk.. Du er vel lættis nok ifra før,om du ikke trenger å drite deg ut med dårlige Engelsk kunnskaper?

    8. Kan du fortelle om det nye kameraet ditt? og vise stativet ditt og alle objektene dine? og pris i tillegg? 😀

    9. du sitter vist bare å sosialt mastruberer foran kameraet med dine faka selfiesmil. hva er det du bidrar med i samfunnet, tenker iallefal ikke på “flokken din” neida like mye individ som iq. Fyll livet med mer enn din egen selvforherligelse så vil du bli rikelig belønnet intelektuelt.

    10. At du ikke har fått kjeft i kommentarfeltet for å være et “dårlig forbilde” for å røyke vannpipe er jo et lite mirakel, haha 🙂 Ser ut som dere har hatt en fin tur!

    11. Hvorfor skriver du ikke at turen er sponset? Reglene sier at du må si tydelig ifra når noe er reklame. Du kan bli anmeldt om du fortsetter slik.

    12. Når kårer du vinneren av den vinterjakka? JEg har fortsatt ikke jakke og det er mange som trenger. Bare for å minne det på det 😉

    13. vil ikke vere slem,men man kan se veldig extensionen, stor forskjell mellom horet, og det er só grótt .;S

    14. Trenger ikke ha 6 i snitt for å skjønne hva du kjøpte? Man trenger ikke ha 6 i snitt for å vite at skoene du kjøpte på Nelly er i ekte skinn heller.. Du hadde de til og med på denne turen.

    15. Så fin du var på bildene i dette innlegget. spes det fra inne på victoria’s s. og det nest siste med Mathias <3

    16. Er hendrix fargeblind eller noe? For håret ditt ser faktisk forferdelig ut til tider. Altså, håret ditt er fint, men ditt hår og extensionet er i helt feil farge, og extensionet ser veldig statisk og “ronja røverdatter” ut på en måte. Blir faktisk litt flau av og se på

    17. Hei så heldig du er som er i Istanbul!
      Jeg lurte på om du kunne skrive et innlegg om innkjøpene dine?
      Forresten du har nydelig hår!

    18. “Man trenger vel neppe å ha 6 i snitt for å gjette hva jeg valgte?” Nei, Sophie, selvfølgelig ikke! Man trenger ikke å være smart for å skjønne hva du valgte, men ærlig talt? skrev du det derr? Haha, det var så teit.. Man må kjenne deg for å vite hva du valgte, man må ha lest bloggen din, man må vite noe om deg for å gjette hva du valgte. Man må ikke ha allvitende kunnskap, og 6 i snitt for å vite det. Haha, det var så jævlig komisk.. Var jo nesten som om at du mente at man skal lære om deg på skolen. Lærer hvem du er, hva du liker, og sist men ikke minst hva faen du ville ha valgt av ekte skinn og fake skinn på en passholder 😉 Kanskje det nye faget? neitakk. Sorry om du synes jeg virket frekk eller noe, var bare litt proviserende, og håper absoulutt ikke det gjorde noe jeg kommenterte det… Jeg skjønner jo selvfølgelig hva du mente da. De som leser bloggen din er vel fullt klar over at du mest sannsynlig valgte fake. men herregud, hahahah var så artig

    19. Det bilde hvor du holder solbrillene var kjempesøtt 😀 Jeg vil også gjerne lese om innkjøp, som noen har nevnt lengre oppe i kommentarfeltet.

    20. Herlige bilder. 😀
      Herregud så mange dritt folk det er som skriver her i kommentarfeltet! Blir flau på deres vegne, ta dere sammen for pokker! Jenta er 19 år og lever livet akkurat som hun vil. En ting er at dere er sjalue, men er det virkelig nødvendig å slenge dritt? Nei herregud, er på internett man ser hvor mange som har elendige foreldre. 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg