all in my head

Jeg lever i fornektelsen når det kommer til at jeg faktisk er bosatt i Harstad, nord i norge. Jeg kler meg som om jeg er i sør-europa året rundt. Ekstra lite klær om sommernen, og alt for lite klær om vinteren. Jeg sier også “jeg har sterkt immunforsvar, jeg blir ikke syk”, det finnes ikke litt sant engang. Jeg blir syk om noen i 1 mils omkrets har influensa, og det er altså det som har skjedd nå.

Jeg gikk ut fra huset igår med skinnjakke på meg, og er derfor syk idag. Influensa er det ikke, men hodet mitt er ikke helt på plass. Det er ingen andre enn min egen skyld! Vi blogges i morgen, jeg må hente litt energi. Fram til da kan dere gjerne ønske dere innlegg ♥

Ett bilde fra igår. Jakke fra chiquelle.no, skjørt og strømpebukse fra BIKBOK og genser fra nelly HER 

 

44 kommentarer
    1. Elsker stilen din Sophie, og nesen din er så jævlig perfekt! Digger deg og utseende ditt. Du må absolutt bare ignorere negative kommentarer fordi du har faktisk folk som elsker deg for den du er og som respekterer deg. Du er utrolig smart og ikke ”blond og dum” som mange andre er. Du må være stolt over hvor langt du har kommet, og jeg vedder på at foreldrene dine er utrolig stolt over deg og det burde de være.
      Ha en fin kveld! 🙂

    2. Skjønner deg godt, er akkurt slik jeg er! Men altså jeg kan ikke nekte været i å gå med skjørt og “finere” klær enn en stor stygg bobblejakke x-x iallefall når ikke lommeboka kan betale en ordentlig fin vinterjakke.
      God bedring, fine deg!

    3. Du blir bare NYDELIGERE OG NYDELIGERE Sophie Elise <3 kle stilen din e perfekt å det e du åg 😀 Glaideg <3

    4. go bedring, sophie hvorfor har du ikke håret oppsatt ? komm over arkiv august 2012 å der er du så fiiin på håret. :D??

    5. Hei! jeg lurte på om du kunne skrive et innlegg eller linke nederst i et innlegg eller noe om denne siden
      https://www.facebook.com/pages/La-Ali-Betoi-og-hans-familie-få-bli-i-Norge/178477912350462
      du må ikke men det hadde vært til stor hjelp!
      Dette står i brevet som noen i klassen hans har skrevet for å sende det inn til de som kanskje kan hjelpe de med at Ali og hans familie får bli i norge:
      På vegne av alle Alis venner sender vi dette brevet. Vi ønsker at Ali skal få fortsette å bo i Norge. Vi ønsker å beholde vår gode venn og kamerat. Gjennom to år på samme skole og klasse har vi som medelever, fått et nært forhold til Ali og hans bakgrunn. Han har fortalt oss historier om hvordan han hadde det i Iran, og hvorfor han og hans familie kom til Norge. Og Ali har slitt mye med det som har skjedd med han. Ali har hele veien vært åpen om hva som har skjedd med han. Med en gang Ali kom til Meråker, ble han helt fra starten av inkludert av oss, og med sin humor og lojalitet. Han er en sosial gutt det ikke finnes noe vondt i, og alle jeg kjenner som har vært i kontakt med Ali har fått en positiv opplevelse. Han smiler og ler og er med på alt det vi andre er med på. Han lærte seg også norsk utrolig fort og begynte til og med å snakke trøndersk etter hvert. Han innretta seg raskt i klassen, fikk fort venner og det samme skjedde på videregående. Alle syntes det var utrolig trist når vi fikk høre at Ali måtte dra til Molde så fort. Ali selv forstår heller ikke det, og familien har ikke fått noen forklaring på hvorfor de måtte dra til Molde og ikke være i Meråker i stedet. For 2 måneder siden, da Ali hadde fått beskjed om mulig tilbakesendelse til Iran gjorde Ali ett valg som gjorde oss veldig redde. Han prøvde å ta livet av seg, ved å tenne på seg selv. Vi ble alle veldig redde og forsto hvor fælt dette må være for Ali. Grunnen til at ali gjorde det han gjorde var på grunna av redselen for å bi sendt tilbake til Iran. Ali har også fått vite at om han blir sendt tilbake så blir han tatt av politiet, torturert og senere henrettet. Derfor valgte Ali og gjøre det han gjorde. For å slippe alt dette. At en gutt på 16 år skal oppleve noe sånt er for galt. Ali har også blitt døpt og konfirmert i Meråker, samtidig som oss. Dette vil også medføre forferdelige ting om Ali blir sendt tilbake. Vi vil gjerne ha ali i Norge, han er en av få som faktisk har gjort alt han kan for å innrette seg etter oss, han har lært seg norsk og har fått mange dusin med nye og gode venner som er glade i Ali! Så for guds skyld ta til vettet gjør det som er riktig. Det er ikke verdt og sette en 16 år gammel gutts liv i fare.

    6. ah, go bedring da!:)
      kan du ikke ha et sånn viste du dette om meg innlegg? Det er så gøy:)
      Eller et mer personlig innlegg med egen meninger, følelser og opplevelser..
      Jeg mister ofte lysten til å lese blogger dær man bare blir kjent med d ytre og ikke person inni

    7. ps hadde vært morsomt å lese om koffer du bynte blogge, å koffer du fortsette,ka får dæ t å ville fortsette? føles det som jobb, en plikt, en hobby? ??? hvordan er det å bo i en sånn liten by når du blogge?? oppleve du mye negativt eller positivt, e sjøl fra tromsø så en liten by kan noen ganga føles ut som man blir kvælt av folk som heng sæ oppi livet t andre dem ikke har med å gjøre eller har noen rolle i livet…så om man blogga sku man tru det ble 10000 ganga værre? ka gjør du for å ikke bry dæ ? har du tips?

    8. Du er mye penere nå, uten all restylanen og helt platinablondt hår! Du ser mye mer voksen ut. Og så er du veldig flink til å blogge da, den flinkeste på topplisten atm 🙂

    9. Jeg hadde ikke greid å bo der altså 😮 jeg bor på Toten altså ca nesten to timer unna Oslo med tog, og jeg fryser i hjel nå enda jeg har superundertøy og morgenkåpe og tøfler + dyne på meg :s og alt av varme er på fult haha :p jeg kommer ikke til å overleve denne vinteren :p har knapt begynt vett…

    10. Ønsker meg innlegg om håret ditt eller generelle hårtips fra deg! Tips til hvordan man får tykkere og sunnere hår 🙂

    11. Kjenner meg godt igjen der, jeg bor i kristiansand, men blir jo kaldt her og. Jeg syns de fleste vinterjakker er så stygge, så går med skinnjakke året rundt nesten, anger alltid når jeg går ut døra men, haha

    12. Har sett den før! Synes det er utrolig slemt gjort. Skremme folk, for å underholde andre… Folk kan faktisk få alvorlige psykiske problemer av å oppleve noe så grusomt, og få følger resten av livet. Søk på “elevator prank dead man” på youtube, så får dere se en som er nesten like fæl.

    13. innlegg om ditt første kyss, venna, selvtillit. eller så kan du prøve noe nytt å skrive en novelle eller historie

    14. Hei fine Sophie. Jeg har utrolig mye kjærlighetssorg for øyeblikket, kunne du skrevet et innlegg om noe relatert til det? Det gjør så utrolig vondt, gråter bare hele tiden og jeg tenker virkelig ikke på noe annet. Aner ikke hva jeg skal gjøre. Vil mest av alt ikke leve på en måte, heller være død enn å leve med en slik smerte, hvis du forstår? Du har jo hatt mange kjærester opp gjennom årene og har kanskje erfart noe av det samme? Hadde satt så utrolig stor pris på det, er virkelig helt knust. Verdens fineste Sophie, aldri glem det<3

    15. Anonymous got 1 reply to:
      har du silikon eller ikke?
      sofieelise
      ikke! og kommer nok ikke til å ta det heller, når jeg får tenkt meg om. i would look crazy
      – morsomt å se tilbake på formspringen din:-)

    16. Kan ikke du skriv litt om restylane? Har løst å ta d i leppen, men har sprøyteskrekk, gjør det vondt, e d samme som å få ei sprøyta i armen ? :p
      Kan du skriv litt om din erfaring osv.. om du har skreve om d før, kan du link meg innlegge, eller bare svar her? 🙂 <3

    17. Du kler utrolig godt den hårfargen du har nå! Du er så utrolig fin Sophie! Ønsker deg en god helg <3

    18. Haha. Jeg liker selvironien! Herlig at du kan kødde med deg selv og hvordan du kler deg. Jeg har prøvd å kle på meg mer med alderen, har vel funnet ut at å kle seg utfordrende ikke er ensbetydende med sexy. Men du er fin, jente! Jeg digger deg. Og livssynet du har.
      God bedring, søta!
      Stor klem

    19. Pleier ikke å kommentere på blogger og lignende men må bare si at du ser SÅ mye bedre ut etter du fjernet restylanen! Ikke forandre på deg mer nå for du er bare nydelig når du er naturlig!

    20. Kan du dele litt hemmeligheter, morsomme ting, unknown facts om deg? Er alltid så morsomt å lese og føler da at jeg blir enda bedre kjent med deg 🙂

    21. ¨hadde blitt glad om du laget et innlegg over ALLE nettbutikkene du har handlet i eller skal/har lyst til å handle i 🙂 hva er bra med nettsidene/dårlig ? også vil jeg gjærne ha litt sminketips, altså hvem mascara og foundation, øyenskygge osv som er bra! Har du noen tips til nettshopping kan du gjærne slenge med de også 😀 på forrhånd tusen takk <3

    22. har det også sånn som deg, bor i nord, men lever i fornektelse…En vinter hadde jeg tilogmed på meg tynnstømpebukse i minusgrader og snø

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg