stopp koking av levende dyr!

Denne underskriftskampanjen må jeg bare dele med dere, det er så utrolig grusomt at ord ikke helt rekker til. Kina, som gjerne vil framstille seg selv som et velutviklet land, henger så utrolig etter når det kommer til dyrevern. De koker levende katter og hunder for å bruke i mat. Levende. Tenk på det. Levende. . . Det er både grusomt og unødvendig. Det er neppe engang vits i å påpeke at et dyr som blir lagt i kokende vann er livredd, i utrolig smerte og og dømt til å lide en langsom, smertefull død.

Jeg ser dette, og tenker på at dette kunne ha vært min lille hund.. Det gjør vondt. Jeg håper så mange av dere vil skrive under HER, og dele dette innlegget. Om det blir spredt til flest mulig så kan vi endre dette, i skrivende stund mangler det 90 000 underskrifter

130 kommentarer
    1. GRÅTER HER…. fy søren noe så kvalmt og forferdelig man ser at de dyrene lider forferdelig mye dustete folk som gjør sånnt mot stakkars dyr kunne godt sett for meg at det var omvendt. okey jeg ble litt sur nå jeg innrømmer det har ikke blogg så kan ikke skrive under på denne saken har dårlig sanvittighet føler jeg.

    2. SKULLE SÅ GJERNE KOKT DISSE MENNESKENE LEVENDE!! Slike mennesker fortjener ikkje å leve for noe i verden!!

    3. Noen folk er bare så SYK i hode!!! Når de klarer å leve med seg selv, etter å ha påført dyr så mye smerte. De skulle fått den samme behandlingen tilbake og fått følt den samme smerten……
      Dette er bare så trist å tenke på 🙁

    4. Nok en gang kom tårene etter å lest om dyrevern på bloggen din!Men det er så bra at du skriver om det! Hadde aldri funnet ut om disse tingene om ikke! Har selvfølgelig signert 🙂

    5. Dette er helt grusomt. Synes det er utrolig bra at du deler denne linken med oss Sophie. Har skevet under 🙂 Nei uff, skal innrømme at tårene kom

    6. Jeg skrev under forrige uke. ÅÅH! DUMME STYGGE MENNESKER!! 🙁 🙁 Disse grusomme menneskene som gjør dette, er ikke verdt noe som helst!!

    7. vet du hva i Kina mangler de noe vesentlig -det heter empati og respekt.
      Min respekt for Kina forsvant for lenge siden, flår levende dyr, kutter finnen av hai til haifinnesuppe,mens de bare slipper haien ut igjen for å drukne. Levende dyr som nøkkelringer og listen bare fortsetter.
      Når det gjelder jentebarn i Kina så er det neste enda verre
      lin

    8. Åherre!
      Så forferdelig, grøsser av å tenke på hvordan det går ann å i det hele tatt koke levende dyr. Det er jo rett og slett helt forferdelig!

    9. Skrev under da jeg så den på Tonje kvamme sin blogg 🙂 fikk i tillegg 6 andre til å skrive under 🙂

    10. At dem henger etter er helt sikkert! Leste her om dagen at de spiser foster for å øke fruktbarheten! Helt sykt!!! De spiste fosterets lår som vi knasker på en maiskolbe likksom:'( kvalmt!!!!

    11. Helt grusomt at det går ann! har tenkt å skrive under, men usikker på om det er noe virus eller noe på den siden, så kan noen som har skrevet under si om det er det eller ikke? Stakkars dyr! 🙁

    12. Helt grusomt:( skjønner ikke hvordan mennesker har hjerte til å holde på slik? dyr er det vakreste på denne jord å fortjener så mye bedre!! skal kose ekstra mye med hunden min i kveld<3 har skrevet under!

    13. Eg har signert for detta var forjævlig. Flott at du bruke bloggen din til fremma sånne saker Sophie, du er gull!

    14. Herregud!! Nå fikk jeg tårer! Jeg er en MEGA dyreelsker, så dette er helt sinnsykt! Jeg visste ikke engang at folk gjorde dette! STOPP DETTE NÅ!

    15. Vil skrive under, men koster det NOE penger? Eller er det helt gratis å kun en statestikk for hvor mange som signerer? (Vet dårlig grunn om det koster penger, men lurer på dette)
      Noen som vet??

    16. Tina, det er gratis.
      Hadde du derimot måttet trykke inn kontonr o.l, ville jeg vært mer bekymret 🙂

    17. Har signert. Har fått bestemor, pappa, mamma, storesøstra mi og venninna mi til å signere. Jeg håper dette vil endre seg raskt! Det er så mye smerter dyr idag må gå gjennom. Men dette må være ett av de verste måtene! Dyr må behandles med respekt av oss mennesker! Jeg er villig til å gjøre hva som helst for å sette en stoppe mot dyreplageri i verden! Dette er helt grusomt og det svir i meg av å tenke på at noen har hjerter til å gjøre noe sånt. Nei, vet du hva.. Verden blir bare galere og galere

    18. Du skal vite du gjør en veldig god jobb Sophie! Det er helt utrolig at noen faktisk kan behandle dyr på denne måten, uten at de stakkars dyra har en eneste sjanse til kjempe i mot, og forsvare seg. Det gjør rett vondt å se at i enkelte andre land, er dyrevern nedprioritert eller ikke iverksatt i det heletatt! Jeg håper av hele mitt hjerte at alle skriver under på denne kampanjen, og fortsetter å kjempe for dyrs rettigheter, for det er dessverre sånn i dagens samfunn at man må skrive under på underskrift kampanjer, for at folk skal få opp øya og skjønne at det må gjøres noe med! Fortsett å stå på ditt, og kjemp for dyrs rettigheter, for du skal vite vi er mange som mener det samme som deg! Jeg for min del beundrer deg for dette engasjementet du har rundt dette, og håper du aldri gir opp! stå på!

    19. Leste dette å så bort på den nydelige katten min som ligger på sofaen.. GRUSOMT! jeg har faktisk ikke ord, så det er ingen tvil om at det skal skrives under her i huset, både jeg, kjæreste og katten.

    20. Jeg er dyreelsker selv om jeg er allergisk, har selv 3 katter i hu å de er jeg veldig glad i. Kunne aldri ha tenkt meg å se de bli levende kokt! Jeg har signert å delt det videre på Facebook. Noe så grusomt!

    21. du som er en dyre (og menneskeforkjemper håper jeg:) ) er du ikke enig at det er EKKELT at Linni fikk diamant øredobber til 30 000 kr?? kanskje skrive et innlegg der du forklarer unge folk om de forferdelige forholdene som ligger bak?
      dama virker så materalistisk at halve kunne være nok

    22. Hva faen. At disse menneskene gjør dette, er helt forferdelig. ALT av dyreplagerib er forferdelig. Jeg har serriøst ikke ord. Får helt vondt. Skal selvfølgelig singnere!

    23. Da har jeg skrevet under. Tusen takk for at du lager innlegg på bloggen din om ting som dyremishandling. Det gjør det mye lettere for meg og andre å finne saker man kan støtte, sånn som denne. Tusen takk igjen 🙂

    24. Da har jeg skrevet under og delt videre på Facebook!
      Det er helt ufattelig grusomt.. Så bra at du tar det opp i hvertfall!!

    25. signert nå! jeg har hund selv, tanken på dette gjør meg kvalm, det er ubeskrivelig grusomt dette de holder på med nede i Kina!

    26. Tror du det er kinesere, selve befolkningen som tror de er et velutviklet land? Nei, det er de som sitter på toppen og får alle innbyggerne til å gjøre drittet for dem. Har du noen gang vært der? I kina? Vært der 12 ganger jeg, sett hvordan det er og hvordan ting fungerer. Det er helt jævlig. Så når de har så jævlige, da er det ikke så rart dyrene har det så jævlige, fordi de vet ikke bedre selv!
      Hilsen ei kinesisk jente på 18 år.

    27. signert! jeg blir seriøst fysisk kvalm av hele dette med Kina. Jeg klarer ikke å forstå noe logikk eller noe som helst grunn til hvorfor i alle dager de holder på sånn???!!!! Jeg kan ikke i det hele tatt skjønne at folk klarer å kaste dyr ned i en glohet panne og bare være så forbanna kald??? Ikke engang vi mennesker straffer hverandre så hardt eller i nærheten! Dette er faktisk det verste jeg har sett og jeg er ikke noe særlig flink dyrevernkjemper MEN har i det siste begynt å engasjere meg mer og mer og sette meg inn i fks, hvordan skjerfene acne blir laget. Jeg er helt sjokka og kommer til å se stygt på hver eneste som har det jævla skjerfet rundt seg. Skal man gå med noe sånt, kunne man like godt gå med en død kanin rundt halsen, ingen forskjell spør du meg!
      Håper alle signerer på dette Sophie la ut, for det kan gjøre en stor forandring! Vi kan ikke redde alle dyrene, men kan redde noen og det er bedre enn ingen.

    28. Omg bare jeg såg bilde kom tårene frem, når jeg begynte å lese begynte tårene å renne, jeg er utrolig følsom når det kommer til dyr, nett som deg. Helt forferdelig, jeg er bare 00/13 år, og er allerede nesten helt vegetarianer.. Jeg hater å spise kjøtt,fisk og sånt, får forferdelig dårlig samvittighet, tårene kommer når jeg ser dyrene i butikken, liksom alt for mye kjøtt og fisk, som va dyr før, og så ser jeg de ligger der, og tenker at dem faktisk kunne ha levd nå, at det kunne vert mitt dyr.. Helt forferdelig. Kommer aldriti l å støtte hva de gjør med dyrene.
      Har signert..
      Du er utrolig bra menneske, du er som brooke davis for meg i tv serien one tree hill, folk ser på hun som bare populær, men seri kke alt hunh ar i hjertet sitt.. Folk aner ikke hvor mye du er.ø du er et forbilde for meg, kommer til å se opp til deg. Du har et utrolig bra hjerte og du fortjener mye. <3

    29. Skrevet under <3
      Helt helt forferdelig at noen kan gjøre noe sånt. Lyst til å putte de jævlene som gjør sånt mot uskyldige dyr i kokende vann sånn at de kan lide mye som det dyrene gjør! Blir så utrolig provosert!

    30. Kan ikke skjønne hvorfor de gjør dette mot levede dyr… det er så mye sykt, har sett i et land der de binder fast en levende gris og lar den henge opp ned i 2-3 dager før de brenner den levende ellernoe… faen så kvalmt.

    31. Helt forjævlig, jeg har allerede skrevet under!
      p.s – du kommer sikkert til å få shitloads med mail fremover. Da jeg skreiv under og delte linken videre fikk jeg en e-mail om hver enkelt person som skreiv under pga den linken jeg la ut 😉 kan tenke meg mange skriver under etter å lest det her på din blogg vertfall!

    32. Fått en så ENORM respekt for deg etter du har engasjert deg for dyrevelferd.
      Tusen hjertelig takk for at du poster sånne viktige saker på bloggen din.
      God natt <3

    33. Kjære lille deg.
      Det blir helt feil av deg å si at du er vegetarianer.
      Når du faktisk spiser kjøtt. Nemlig fisk.
      Fisker er dyr. Undervanns dyr. De er levende. Det er kjøtt.
      Blir så irritert at du sitter å kaller deg vegetarianer,
      For så å spise fisk. Du er ikke vegetarianer. Du spiser kun fisk.
      Det er Foeskjell på å ikke spise kjøtt i det hele tatt, og å bare spise fisk.
      Slutt å misbruke ordet. Respektløse unge

    34. Har skrevet under! Skulle virkelig ikke være nødvendig å måtte ha en så stor kampanje for å få slutt på noe slikt, mennesker burde kunne tenke seg til selv at dette er horribelt og GALT! Mennesker har en stemme de kan beskytte seg med, det har ikke dyrene! Kjenner jeg koker av aggresjon her jeg sitter!

    35. Når jeg sitter å leser det her, ser bilder og så masse videoer, jeg kjenner jeg blir sint i meg. Jeg blir SÅ SINT og blir ordløs. Hvorfor kunne det ikke vært så enkelt å bare reise dit å sette en stopper for det. Hvorfor gjør ikke politiet noe med det, de jobber sikkert med saken, men IKKE NOK.
      At noen i det heletatt klarer å gjør det til en industri med å sitte å mishandle daglig, nesten ikke til å tro hvor groteske vi mennesker egentlig kan være.
      At noen har hjerte til å gjøre det, om hva de tenker når de gjør sånne ting. Hvorfor ikke bare finne seg en annen jobb… Du blir nesten psykisk syk av det. Lurer virkelig på hvordan fremtiden blir….. For en jævlig verden vi lever i
      Veldig bra at noen tar opp dette, og tar insinativ Sophie 🙂 Du er et stort forbilde for meg

    36. Jeg skrev under for noen dager siden. Og ja det er helt forjævli at noen kan gjøre dette. Har ikke ord. Fint at du deler denne saken, så de som ikke har hørt om dette kan skrive under.

    37. Har undersøkt en del, og denne underskriftskampanjen er meningsløs… Som advokat og etterforsker har jeg lang erfaring med slike kampanjer. Det hjelper ikke noe samme hvor mange som skriver under. Underskrifter kan ikke endre ideologien i myndighetene i et land.
      Folk må mer enn gjerne skrive under, men jeg vil at alle skal være klar over at underskriftene ikke endrer noe.
      – Leif

    38. Det kommer ikke til å hjelpe med en vag “Stopp boilig animals!” kampanje fra vesten, altså det finnes ingen grunn til at man skal koke dyr levende, det er uhyre hygienisk. Selvfølgelig skjer det, men det er antagelig ikke noe alle kinesiske familier har på dagsorden slik som de fleste 13-åringene i Norge tror. Kina er et relativt kjipt land å bo i i forhold til Norge, og det er mye fæle ting som skjer der, personlig syntes jeg det hadde vært flott om folk brydde seg kanskje halvparten så mye om de bruddene som skjer på menneskerettighetene som skjer hver dag i Kina som de bryr seg om en flådd kanin. Hva tror dere egentlig at animalske produkter er laget av? Solskinn og kjærlighet?

    39. Skal skrivr under på det! Noe så forferdelig som dette må ta slutt. At noen faktisk vil dyr så vondt er grusomt og helt forferdelig trist. Skal dele dette på min egen blogg!
      Denensomme.blogg.no

    40. Hvorfor tenker du at det er nødvendig og legge til bilder til slike saker? Jeg er veldig sikker på at alle kan tenke seg til hvordan det ser ut selv. Jeg er i hvert fall ikke veldig gira på å se døende dyr, noe som er umulig å unngå ved å være inne på bloggen din. Det er bra at du skriver om dyrevern, men selv har jeg ikke lyst til å gå inn på innleggene siden jeg vet at du legger til torturbilder av dyr.

    41. Har skrevet under for en stund siden..
      Er så grusomt å se det bildet, for det er helt likt min lille hund! Bare tenker sånn “tenk om det var min Teddy..”, for i Kina tar de veldig ofte kjæledyr de finner på gaten (og i folks hjem!) og tar dem til farmer for kjøttet og pelsen deres.
      Så en kommentar her oppe om at du ikke er vegetarianer og at du ikke skal bruke det ordet når du spiser fisk, og joda forsåvidt rett. Du er pesco-vegetarianer – ikke vegetarianer. En vegetarianer spiser hverken fisk eller kjøtt, men en pesco-vegetarianer er en som fks. spiser fisk, men ikke kjøtt, eller bare vilt kjøtt. Så det blir mer korrekt om du kaller deg selv for pesco-vegetarianer 🙂 Men er jo myyye bedre å være pesco-vegetarianer enn å ikke være vegetarianer i det hele tatt!
      Men vil nok anbefale deg å kutte ned på fisken.. Der er nok en del dyremisshandling i fiskeoppdrett også. Jeg selv prøver å kutte ned så mye jeg kan på fisken, og spiser ikke skalldyr som krabbe og hummer, men ble veldig dårlig når jeg ikke spiste hverken fisk eller kjøtt, så måtte spise fisk.. Er nok fordi jeg gikk rett på å kutte ut ALT kjøtt, og hadde ingen erstatning som tofu eller bønner (bønner var så ekkelt..), men det kommer nok :)!

    42. Jeg skjønner ikke at det går ann. Blir helt matt. Veldig bra at du tar det opp på bloggen. har signert.

    43. Signert på change og legger til dette:
      “The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated.” -Gandhi

    44. SOPHIE, ver så snill å oppfordre lesarane til å skrive under på denne!
      “Tyson, Wallmart pork supplier” mishandlar grisane grovt!!! Grisungar vert løfta etter halen og dengt mot golvet til dei blør og dei skrik, dei kastar bowlingkuler i hovudet deira, dei slår dei med harde og skarpe gjenstandar, og dei gravide grisemødrene har så liten plass at dei ikkje kan snu seg eller leggje seg behagelig; PLEASE legg merke til dette! Bruk bloggen og makta til å stoppe det! Tenk at Wallmart selg kjøtet til desse griseoppdrettarane, som er ein av dei største kjedene i heile Amerika…
      http://www.change.org/petitions/tell-tyson-to-stop-torturing-pigs

    45. FY FAEN! Så KLART har jeg skrevet under!!! Skriver alltid under på sånt. Herregud, Kina…… Har ikke ord for hvor mye jeg hater det landet.

    46. Det er en god sak, men det er utrolig unødvendig å legge til bilder. Jeg var IKKE forberedt på dette da jeg klikket meg inn på bloggen din, og jeg blir ALDRI å glemme det bildet. Ja, det er forferdelig at de gjør det, og jeg oppfordrer alle til å skrive under, men vær så snill, ikke legg ut slike bilder!

    47. til daiquiri; det er viktig å legge ut slike saker for NEI alle kan ikke tenke seg til slikt selv! slik er mennesket, man må ofte få det inn med teskje for at man skal skjønne det. mulig jeg tar feil, og håper jeg gjør det, men ut ifra det du skriver virker du som den RETTE personen å vise slikt til, for du virker som en person som lukker øynene og heller ser en annen vei.
      sophie elise har så MANGE unge lesere og jeg synes det er ekstremt viktig at de får øynene opp. slakterier i Norge vil kanskje virker bedre, men det er mye misery, hjerteskjærende scener her og, noe det har blitt meldt om flere ganger her og der.
      til Oda L
      regner med du ikke spiser kjøtt? 🙂
      til advokat Leif: selv om du har x antall år ute i verden og vet at dette ikke funker, så må du vel og vite at dette skaper awareness? dette er en blogg som blir lest av mange unge folk som ofte ikke har blitt tillært slik kunnskap om hvordan dyr blir behandlet i vår verden.
      kanskje det er meningsløst med slike petitions men det som kan hjelpe nå og i fremtiden er å la unge sinn gjøre seg opp en mening om hva man har lyst til å være en del av.
      JA, jeg er vegetarianer, og jeg blir så lei meg over slike videoer. Jeg håper flere unge velger å talk the talk AND walk the walk, og ikke bare synes slike ting er trist, underskriver, og spiser pølser til middag. det er mye man ikke kan bestemme selv som ung her i verden, men dette er virkelig noe man kan ta et standpunkt til, kanskje man til og med kan lære sine foreldre et bedre liv:)

    48. så jævla grusomt. jeg kjenner at det koker inn i meg, har ikke ord og har bare lyst til å skrike ut alt det styggeste jeg kommer på akkurat nå. at noen kan gjøre slikt, fyfaen i helvette. de fortjener dødsstraff, eller enda verre

    49. kan du gi faen i legge ut bilder? skriv heller “trykk på linken for å komme til bildet”. Jeg blir rett og slett kvalm! Idiot

    50. Blir så glad for at noen arbeider for å opplyse andre kg prøver å få slutt på det! Skrev så klart under!

    51. Kan ikke tro det.. tror de ikke at dyr kan kjenne smerte? Jeg får vondt inni meg av å høre at noen dyr må gå gjennom denne grusomme døden, livredde og hjelpeløse…

    52. Dette er helt grusomt men vi gjør mye av det sammr her i Norge, bare med ikke hund og katter da, men med krabber og hummer…
      Og Kina ser hunder og katter på samme måte som vi ser griser og kyr. Men for all del! Håper alle skriver under på dette, men at de også tenker at når de spiser sjødyr/skalldyr så er de som regel også kokt levende… :)Sindre

    53. Tror ikke det er noe jeg hater mer enn Kina om dagen. For et grusomt, uhumanskt land. Herregud, kjenner jeg misliker å være menneske på samme klode som disse grusomme menneskene.

    54. Åhhh så utrolig wææ, nei vet ikke hva jeg si det er joo såå grusomt! For en verden vi lever i….

    55. Jeg blir så sur! Hadde det tatt de jævla kineserene å i det minste drepe dyrene først? Asså haaaallo, er det noen som står å ser på at dyr blir kokt å tenkter at det er greit?

    56. Helt jævlig! har signert og delt på fb. De som ikke kommer inn på linken må bare trykke en gang til så oppdatere den sæ.

    57. Jeg har selvfølgelig signert 🙂 men kunne du sophieelise skrevet hvor mange underskrifter det er igjen om noen dager? Hvis du får vite det da! 😉

    58. bloggen din har blitt for drøy nå Sophie… Blogg.no har lagt inn en sånn varsel før man kommer inn på bloggen din, at man må klikke enten “ok” eller “avbryt” fordi det står at den er veldig støtende for noen… Dette synes jeg ikke noe om:(
      Jeg liker egentlig bloggen din, men nå synes jeg det tydeligvis har gått for langt:/

    59. Når jeg var i Kina, tidligere i år var jeg og såg på det. – Jeg vil ut, første jeg sa når jeg såg det.
      Forferdelige saker. De bare stappet dem nedi og det er rett og slett dyreplageri. Små bur og torturering.

    60. Den skrev jeg selvfølgelig under på. Utrolig bra at du støtter sånn opp for dyrene, godt at noen har ett ekte hjerte for andre enn seg selv. Du vil få belønning for det du gjør for dyrene en gang, bare vent å se og fortsett å stå på!

    61. Helt enig hvordan kan noen gjøre noe sånt mot dyr?!
      Men akner er verre, får nor man koker dyr så dør de men når man river av pelse på dyr levende så dør de ikke:(

    62. Det er helt sykt! Hvordan kan noen gjøre noe sånt mot dyrene! Tenk hvordan de har det, tenk hvordan det føles å bli kokt levende. Dyr har følelser, akkurat som oss mennesker. Får vondt i hjerte av å lese hva de gjør med dyrene. . Jeg jeg kan ikke tenke på hvordan det hadde vært å blitt kokt levende. Dette må vi få en stoppe på!
      -Jeg har selfølgelig skrevet under, og delt på facebook

    63. De spiser ikke katter, det er utrolig farlig for oss mennesker å spise katter, fordi de har en spesiell gass i kroppen som gjør det farlig for oss, jeg er ingen ekspert så jeg vet ikke hva gassen heter

    64. Skjærer i hjertet mitt når jeg ser sånn, helt forferdelig. Jeg skjønner ikke at så mange mennesker mangler empati for dyr?! Det er faktisk helt sykt at man kan oppfostre generasjoner videre også til å behandle dyr på denne måten. Har skrevet under, og håper virkelig det blir en slutt på dette!

    65. Har bodd Kina og maten smaker mye bedre når den er kokt levende. Jeg har prøvd begge deler ved siden av hverandre. Jeg drar snart til Kina igjen, og tenkte å besteille Zhǔ gǒu, favorittmaten min, Smarker i hvertfall mye bedre enn taco.

    66. At ikke myndighetene i forskjellige land snart tar tak i dette og overbeviser Kina om hvor sykt det de tillater faktisk er? Kina er verstingen på dyrevelferd og dyremishandling, og ingenting blir gjort. Folk aksepterer at “Jammen Kina er selvstendig så det er ingenting vi kan gjøre med det.” Og i tillegg finnes det normale, oppegående mennesker som godtar det rundt om i verden, ser jo bare på noen av kommentarene her. Det skulle ikke vært lov å støtte noe så sinnssykt som dette.

    67. Har sett videoen om det før, så kun 5 sek før jeg krysset det ut igjen. Klarer bare ikke å se slikt 🙁 Håper mange skriver under!! Jeg har selv gjort det nå 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg