lurt på internett

Nå skal jeg komme med en innrømmelse som jeg er helt utrooolig flau over. Jeg vet ikke helt hvordan det fungerer andre steder i landet, men det er ganske typisk her i nord å få seg kjæreste tidlig om man er jente. Og da mener jeg veldig tidlig. Da jeg var 12 år hadde de aller fleste av mine venninner kjærester, og de var også ganske mye eldre. Jeg syntes dette var dødskult og ville gjerne være en av dem, men jeg hadde null pupper, null rumpe, var 1.40 og ellers ikke noe å snu seg to ganger etter (jeg har psykoanalysert dette mye i senere tid og funnet ut at det sikkert er derfor jeg er som jeg er, men det er en helt annen historie). Uansett, mens venninnene mine kort fortalt hadde sex satt jeg hjemme og spilte sim2 og hadde min egen fantasiverden der, og dagene brukte jeg i senga – alene, riktignok. Og med sims2. Etterhvert fant jeg og en annen uheldig kamerat ut at vi skulle lage en falsk profil på det sosiale nettstedet “Blink”, og slik ble mitt alter-ego skapt som flørtet med gutter i harstad, haha. . Dette varte i bare to dager, fordi det ble jo kjedelig å få komplimenter for noen som ikke var meg! Jeg ville heller få komplimenter for hvordan jeg ser ut, ikke for noen andre jeg fant bilder av på google.

Grunnen til at jeg kom på dette er at jeg så filmen Catfish idag sammen med Marte, og den fikk oss naturligvis til å tenke over dette. Altså folk som gir seg ut for å være andre på internett, eller folk som har blitt lurt. Derfor spør jeg dere – har du noen gang gitt deg ut for å være noen andre på internett, og hvorfor? Hvordan gikk det? Helt ærlig nå, dere skal bare være anonyme altså! Eller har du blitt lurt noen ganger? 

Jeg har ikke blitt lurt før på internett, fordi jeg har ikke satt meg selv i en slik situasjon hvor det er mulig. Riktignok ble jeg kjent med en gutt på internett en gang, men vi hadde felles venner og jeg dro faktisk for å besøke han i en annen by og sov der i ett par dager. Det gikk veldig bra, så jeg hadde en “heldig” opplevelse med det hele. Men jeg kjente det i magen når jeg var på vei dit, at “jeg vet jo egentlig ikke hvordan han ser ut”, haha. Jeg hadde jo bare sett profilbilder på facebook. . Sykt at jeg turte, når jeg tenker tilbake på det. 

73 kommentarer
    1. Aldri blitt lurt eller noe i den duren. Har blitt kjent med en igjennom internett, ble bestevenner og holdt kontakten i 5 år, møttes noen ganger. Gikk desverre tapt etter mye krangling og vi vokste vell fra hverandre. Likevel, er det gode minner. 🙂

    2. bel lurt av noen “veninner” som lagde en e-post adresse med navnet til en crush jeg hadde på barneskolen.

    3. Jeg gjorde det sammen som deg fordi jeg ikke følte jeg fikk nok komplimenter i verdagen. Derfor lagde jeg meg en falsk bruker med en jente som var “dødspen” for at jeg skulle få litt komplimenter.. Men de var jo ikke rettet mot meg så jeg gadd ikke mer.. Så kan vel konkludere med at det ikke gikk som jeg hadde forventet 🙂

    4. Ja, har lurt noen, dessverre.. Hadde dårlig selvtillit, var fint å snakke med folk litt anonymt eller som noen de syntes var fin da, haha.. Får vondt av å tenke tilbake.. Er vel 5år siden nå da, har fått god selvtillit til nå heldigvis 🙂

    5. jeg ble lurt en gang i fjorsommer. Jeg møtte en via internett, sa han var 22 år gammel, het Thomas Grandal og bodde i Trondheim. Vi pratet veldig masse, og jeg ble “småforelska” bare av måten vi pratet på. Da vi endelig bestemte oss for å møtes etter ca. 3 mnd med prating så var han jo den samme som på bildene, ekstremt fin å se på og utrolig snill og sjarmerende. Det jeg fant ut i ettertid var at kjæresten til søstra mi hadde jobba med denne såkalte “Thomas Grandal”, det viste seg at han var nærmere 30, hadde dame, het Thomas Giertsen og hadde egentlig bare brukt meg i en dårlig periode med dama. Han har nå blokkert meg på facebook, og de har fått en unge sammen. Jeg vet hva dama hans heter og har lenge hatt lyst til å si noe til henne, men når de først har fått en unge sammen så endrer det litt på ting. Men, han var fortsatt utro, og jeg ble utrolig såra.

    6. Har aldri blitt lurt av noen over Internett, men ble kjent med kjæresten min over nettet. Tok en sjanse å besøkte han helt alene, og det gikk helt fint, har vært sammen i 1 og et halvt år allerede 😀
      Men vil advare andre, vær alltid litt kritisk til de du snakker med på nett, de er jo ikke alltid personene de sier de er.

    7. Lagde en falsk bruker på msn av en pen jente jeg var venn med på face fordi jeg var så forelska i eksen min. Begynnte å snakke til han og en dag fikk jeg en venninne til å ringe han med skjult nummer og late som hun var denne jenta. Vi fikk han til å “møte oss” et sted så satt vi i buskene og så når han kom, haha, så sto det en jente i tlf på et busstopp litt bortafor og vi sa det var hun og at hun ikke så han så han måtte komme bort. Han gjorde faktisk det men vet ikke hva som skjedde siden fordi vi ble så redd for at han skulle se meg så vi løp vekk etter at han hadde gått bort til en annen jente som sikkert trodde han var gal ellernoe haha. Vi var 14 da så det er 3 år siden, litt flaut å tenke på egentlig

    8. Det gjorde fetteten min og, også sa han mannen at han skulle vise puppene sine, også hadde han jo ikke pupper, så han viste brystkassa og han mannen likte det haha

    9. Aner egentlig ikke om jeg har blitt lurt. Men møtte kjæresten min som bor i Oslo over nettet, over chatroulette i 2010, og har vært sammen i 2 år og 3 mnd! 🙂

    10. Jeg har blitt lurt. Jeg snakket med en gutt over nettet og ble kjent med han, vi snakket sammen hverdag. Vi hadde planer om og møtes, helt til jeg fikk vite at han hadde snakket med ene venninen min, som bor 10 minutter unna meg. Han hadde sakt til henne at jeg hadde vist puppene mine til han, også sendte han et fake bilde fra nettet til henne , og det gikk rykte på hele skolen at jeg hadde vist puppene mine til noen jeg ikke hadde gjort det til. Jeg ble mobbet i 2 år. Jeg hadde det veldig tungt de to årene! Jeg snakket med veninnen min som hadde spredd ryktet til alle om hvorfor hun ikke spurte meg først om det var sant, men det fikk jeg ikke svar på. Jeg mistet alt. Jeg hadde lite lyst til å gå på skolen. Jeg blir fortsatt litt mobbet, de bruker og kalle meg “puppejenta”. Jeg prøvde mange ganger og ta livet mitt, men jeg har en storesøster som alltid klarer og få motet mitt opp. jeg beskyllte ikke bare venninen min, men også meg selv..for hvor dom jeg var som gjorde dette. Etter dette har jeg ALDRI snakket med noen fra nettet.

    11. Jeg og ei veninne lagde en gang en falsk profil på nettspillet “go supermodell” som da var poppulært, vi gikk i ca 5-6 klasse. Vi utga oss som en litt stygg og frekk person og egentlig “lurte” ei annen veninne på skolen.. vi hadde nevnt til ei annen veninne at vi hadde laget denne stygge profilen, og hun skulle holde det hemmelig, men plutselig kom det fremm.. ! Det ble en ganske stor sak på skolen og flere ble innblandet. Det var helt forferdelig og vi angret så utrolig mye, noe jeg enda gjør. Men sitvasjonen ble egentlig litt overdrevet , men amikevell!
      Det går jo bra nå og alt er glemmt selvfølgelig! 🙂
      IKKE LAG FALSKE PROFILER!

    12. Ble kjent med en fyr på nettby, haha. Møttes ikke før etter ca fire år, men nå har vi møttes tre ganger på ett år. Snakker fortsatt sammen og er forholdsvis gode venner 🙂 Tror jeg var veldig heldig, kunne fort gått andre vei!

    13. Har ikke plutt lurt, men jeg laget en falsk profil for å stalke eksen til kjæresten min (for tre år siden altså, ikke min nåværende kjæreste!) fordi hun hadde blokket meg på Facebook….hahhaha sjaluuuu sier du eller

    14. Hahah ja faktisk. Det er en ganske uskyldig historie da, men likevel… flaut å innrømme hahah. Men jeg var 12 år da så hvorfor ikke. Det var på nettby og habbo riktignok. Hadde en stor periode i livet mitt hvor jeg var hekta på habbo. Der ble jeg etter hvert veldig godt kjent med en gutt som var et par år eldre enn meg, og vi ble etter hvert “kjærester” om man kan kalle det det. Men man kan jo si at jeg pyntet litt på sannheten når det kom til å fortelle om meg selv da… Fortalte han at jeg var 15 år når jeg egentlig var 11-12. Tror også jeg sa at jeg het noe annet. Etter hvert ville han at jeg skulle lage meg en bruker på nettby sånn at vi kunne bli venner der, og jeg gjorde jo som han sa. Kunne jo ikke si nei for da ville han skjønt at jeg løy. Så jeg laget en bruker, fant bilder på nett av en jente som jeg latet som at jeg var og ja. Lagde også senere en egen msn konto hvor jeg kunne være denne personen, med annet navn og bilder enn meg selv. Haha jeg ble vel litt revet med, og syntes vel det var litt gøy å føle meg “litt eldre” på en måte. Gikk jo lei til slutt da heldigvis, så etter hvert ble alt sammen slettet haha

    15. Jeg har aldri laget en falsk profil eller opplevd å bli lurt, men da jeg var rundt 13-14 år så begynte en gutt som da var 18 å snakke til meg på facebook og vi begynne å snakke med hverandre oftere og oftere, og en dag så lurte han på om jeg ville komme til han (husker alle jenter syntes det var superkult å være sammen med gutter på 18+ år haha), og jeg sa ja og snek meg ut av huset og ba han hente meg og så kjørte vi til han og ja.. Jeg fikk jo da ikke lov av foreldrene mine til å ligge over hos gutter så sa at jeg skulle ligge over hos ei venninne. Det endte faktisk med at vi ble sammen i noen måneder også, haha. Er bare jævlig glad for at han var den han utga seg for å være

    16. hahaha.. jeg husker da jeg gikk i 6. i samme klasse som en gutt som tidligere hadde vært kompisen min. Jeg var litt småforelsket i han og han ble sammen med en jente som var et år eldre og mye “kulere”. De brukte å møtes på doen i friminuttene og sto å kysset i skjul, haha… Jeg og to venninner laget en fake msn-bruker med hans navn og begynte å snakke med kjæresten. Vi fortalte at det var hans nye epostadresse og snakket mye i to dager. Vi skrev så mye drit for at hun skulle slutte å like han, men hun fant selvfølgelig ut til slutt at jeg sto bak og det var sååå flaut!!

    17. Serien Catfish som bruka å gå på MTV e så sykt bra! Skjønne ikke at nåen bli lurt så djævelsk, mannfolk ser bilda av den undertøysmodællen åsså møte di “kjæresten” sin åsså e ho 120+ kilo. Nåen sende jo pænga, smykka osv tell kjærringe dæm ikke engang har møtt, og eg har tell og me sedd nåen som har FØRLÅVA seg me folk dæm ikke engang har sedd på cam og som bærre brukte falske bilda. x)

    18. Har blitt lurt av en mann i USA som viste seg og bo i samme gate som meg hjemme i Norge. Da startet mitt liv som stalked i 5 forferdelige år.
      Politianmeldelser og mange år med mye telefoner og mye greier så gadd han endelig ikkje mer

    19. Jeg har ikke utgitt meg for å ha vært noen andre, men jeg er ekstremt usikker på meg selv. Så jeg har “snakket” med en del gutter jeg ikke kjente i det hele tatt, gjerne fra andre land over nett… Jeg var bare ute etter bekreftelse, det er jeg vel fortsatt… Jeg ville høre at de syns jeg var pen, at jeg var vakker. Særlig når det ikke føltes slik i hverdagen for og si det sånn..

    20. jeg har ikke blitt lurt, men for noen år siden oppdaget jeg biip.no haha. Jeg hadde ekstremt dårlig selvtillitt, og visste ikke helt hva dette var, men jeg la nå ut bilde av meg selv. Det viste seg jo at dette var jo så og si nettby, hvor man ratet hverandre fra 1-6 eller hva det var, og det var så og si en datingside for desperate 13-14 åringer. Jeg fikk mange brev og varsler, men jeg følte meg aldri bra nok. Så jeg byttet ut bildet og navn til en annen jente som gikk på samme skole som meg, som var sååå pen. Varlser strømmet på fra kjekke gutter, og jeg likte det litt. Men det hele stoppet når en fra samme skole som meg hadde funnet meg, og skrev til meg “Hei! Er du også på biip?” e.l. jeg turte ikke svare. Dagen etter hadde denne jenta jeg hadde brukt bilde av funnet det ut, så hun lagde seg sin egen profil på biip, og begynte å sende trusler om å anmelde meg så fort som mulig, og at hun skulle finne ut hvem jeg var osv. Jeg slettet brukeren med en gang, og dagene etterpå var jeg alltid livredd for at hun hadde fant ut at det var meg. Heldigvis tror jeg ikke det, men en ting jeg lærte av det var at jeg ALDRI skal gjøre noe slikt igjen, det var virkelig verdens verste følelse

    21. Haha så rart, den filmen så jeg igår! Aldri skjedd med meg, for jeg holder ikke på med sånne ting. Evig singel hehe..

    22. Eg har blitt lurt av enn sånn mann som da sjulte seg bak et bilde av en fin og ung gutt, han hadde jo bare et profilbilde på facebook og en six-pack til forsidebilde og bare jente venner nesten og ein god del felles venner.. derfor fant vi ut at det var ein mann for vi ferska ann og spredde det til alle andre som var venn med han på den fakeprofilen som han hadde laget, så han blokket alle som fant ut at det var ein mann..

    23. absolutt ikke ont meint, men ser ut som du har kuk på headerbildet. ser jo at d e shortsen, men kan jo se ut som no anna.

    24. jeg og en venninne laget en hel falsk venneflokk på facebook, hahaha! ble venner med mange vi kjente og andre vi visste hvem vi var, egentlig bare for morro skyld. Var faktisk en gutt som venninna mi kjenner godt som lata som han var kjæreste med “meg”..

    25. Jeg gjorde det faktisk en gang! Jeg var ikke gammel, 13 år kanskje? Hadde min første kjæreste og følte meg så utrolig lite trygg på ham. Følte han gikk bak ryggen min og pratet med andre jenter, noe som ble sett på som å være “utro” på den alderen. I alle fall hos oss. Så jeg lagde falsk profil og flørtet med han for å se om teorien min stemte. Og jammen gjorde den det! Haha

    26. Jeg og venninen min opprettet en fake profil på nettby engang. Vi tenkte det ville være moro. Vi fant bilder av en kjent “emo”-jente som var blond, og vi hadde ca. 4-5 bilder av ho. Vi begynte å flørte med en fyr som var den gang rundt 23år og vi snakket dagen lang med han. Han skjønte ikke at profilen var fake, og han ble faktisk forelsket i hun som vi to fremstilte å være. Han ville komme på besøk til “oss” og han ville presentere “oss” for familien sin. Vi prøvde å avslå han på en vennlig måte, men han var så betatt så vi til slutt bare slettet hele profilen. Til den dag idag har jeg litt dårlig samvittighet, fordi jeg vet at han var virkelig forelsket.

    27. Jeg har lurt noen en gang. Hadde en kjæreste som titt og ofte mottok nakenbilder fra ei jente. Det ble en ganske heftig krangel og konfrontasjon ut av dette både mot han og henne. Han ble tilgitt og hun fikk beskjed om å ikke gjøre det igjen. Var så sinna at det nesten ente med håndgemeng mot henne. Men jeg lot det være. Og regnet med at hun tok alvoret, det gjorde hun ikke og sendte flere bilder. Siden jeg da viste at hun måtte være mindre smart opprettet jeg en falsk profil til msn og startet å snakke med henne. Hun falt for hele greia og trodde jeg var en kjekk en kar. Til seinest og sist sendte hun bilder til denne karen også. Akkurat slik jeg regnet med. Og bang, her kommer lærepengen, nå har jeg deg, for du ønsker vel ikke at disse bildene med ansiktet på skal bli sprett på nette? Nei, nei da bør du vel la vær å sende de til gud og hvermann. Jenter er kyniske. Kan hende dette er litt over streken,kanskje til og med direkte ondsinnet, men ja slik ble det da. Dette er dog mange år siden. Men jeg angrer ikke, hvorfor i alle dager skulle jeg? Nei sorry, hevn er hevn!

    28. Hehe jeg trenger ikke være anonym 🙂 jeg og to venninder lagde en falsk profil for å lure våre kompiser, haha :p de var jo helt gale, vi lata som om hu var ei venninde av oss og de masa om å få møte henne, bare EN uke etter greide vi ikke mer for vi knakk sammen av latter… :p men dette er altså 8 år siden eller noe så skammer meg ikke sånn veldig over det nå, men etter det aldri gjort det :p har ikke blitt lurt for jeg har alltid satt meg i hodet når jeg snakker med gutter på nett at jeg SKAL se de på cam, hadde de ikke cam gadd jeg ikke snakke med de 🙂
      Btw min datter Gabriella er egentlig et resultat av dette eller ikke helt fordi vi sa vi var hvem vi var men jeg trodde ikke helt på faren hennes, og jeg fikk se han på cam men nekta møte han før fire år senere, bam ble sammen, bam ble gravid bam flytta sammen bam ble forlova :p og bam her sitter jeg alene :p hehe med to barn da… hadde jo en fra før av 🙂 ^^ jeg ser på catfish the tv show jeg 🙂 har sett filmen også men synes serien er mye bedre eller dokumentaren da :p trodde jeg sku dø av latter da ei trodde a snakka med bow wow siden hun fikk 100.000 norske av han sant, det hun møtte var ei lesbe som kledde seg som en gutt og løy om at hun var en rapper osv :p og de pengene hun ga henne var penger hun hadde spurt familie og venner om å få :p hun var bare interisert i hetrofile jenter, så hun hadde lurt mange jenter til og med hatt sex med de fordi hun hadde alltid på seg strapon dildo slik lammeskinn greier slik at det føltes ekte… synes synd på de jentene som så catfish og hadde liggi med denne lesba haha som faktisk så ut som en 12 år gammel gutt :p

    29. MEN jeg trodde jeg ble lurt en gang. Helt til jeg fikk se han på cam og det var faktisk Pauly D hahahaha derfor jeg sjeldent hørte fra han osv. Men fysj han var/er pervo… Han med blowupen sin fra Jersey shoore vett :p en gang samla nesten alle seg forann camen da ble jeg sjokka

    30. Jeg vet ikke om jeg har blitt lurt. Egentlig… lol.
      Men dette startet for 5-6 år siden. Møtte en gutt på nett, husker ikke hvor og hvordan. Men det skjedde. La oss kalle han for Andrè. Det viste seg at han var 6 år eldre enn meg, nå er han ca 28. Men vi har snakket så mye både på Facebook og MSN. I flere år. Vært flørting mye frem og tilbake i alle disse årene også. I en periode så ga det seg. Men fortsatt hadde jeg aldri sett han på ordentlig. Ifjor begynte vi igjen å flørte, helt til jeg fant ut at han var forlovet gitt, men det hadde ikke stoppet han fra å fortsette å flørte med meg. Jeg vet så å si hvor han jobber og bor (om det er sant da!) . Men har aldri turt å gå forbi jobben hans. Han jobber i et offentlig sted, der andre tusener også går. Der han jobber har jeg mange bekjente, men har følt at det ville høres dumt ut hvis jeg plutselig spurte alle sammen om de vet om denne mannen – André! Nå har vi ikke snakker sammen siden august. Men er fortsatt nysgjerrig. Ble jo så å si forelsket i han fra første stund for 5-6år siden. Kjipt i grunn. Men han får fortsette å være i fantasi-mannen min istedenfor kanskje en løgn 😉 han er fortsatt på Facebook, men vi er ikke venner lenger. Fortsatt forlovet og jeg er fortsatt forelsket og nysgjerrig på hvem han er i virkeligheten.

    31. Ja jeg har blitt lurt av noen som utga seg for å vere min bestevenn:( Hun dreiv å lurte på om jeg ville komme på besøk kl.10 på kvelden:( Hun lurte ikke bare meg men andre av mine venner:( Derfor slutta jeg på det nettstedet:(

    32. Heh, eg har lurt nån en gång ja…! Eg å en kompis velgt oss ut en av bloggeran som låg på 80-90 plass, ei fin jente! Åsså bynt vi å lægg tel massevisa av folk fra bodø, folk som hadde felles vænna, så sa vi at vi kjent den å den person, å at vi sku fløtt tel Bodø, å når eg sei “vi”, mein eg såklart “Jeg”. Trur vi kalla jenta før Caroline, åsså blei vi enig om at vi sku møt nåen jente i Bodø på en klubb, åsså dokka ho Caroline såklart alri opp! Då bynt di å lur på ka som skjedd, å ho sa at ho bynt å bli veldig redd, å då innsåg eg at dæ va ganske ille dæ vi hadde jort… Dæ heile påjekk sånn 3-4 daga, å kompisen min hadde ves sakt ganske masse dritt å vært ganske frekk jenna ho Caroline.. Nåkka eg va imot, men vi hadde jo begge tellgang tel profiln tel ho her Caroline, så dæffer kunn eg liksom ikkje kontroler ka han jor.. Men jah! Aldri igjenn.

    33. Jeg har blitt usatt å blitt ”lurt” på en måte. Jeg var ca. 10 år da en ”gutt” la meg til på msn. På denne tiden godtok jeg alle. Vi pratet mye og jeg skjønte fort at det var noe som var virkelig galt. Denne ”gutten” begynte å nevne personelige ting som såret meg dypt.. Feks at han synes det var utrolig festelig at jeg fikk se pappaen min lide en lang smertefull død.
      Fant ut etter noen måneder at denne var da en av de veninne som sto meg nermest på den tiden. Så etter dette har jeg faktisk vært veldig skeptisk på folk.

    34. Jeg og eksen min lurte en fyr for mange, mange år siden. Vi latet som om vi var en 12 år gammel jente, og han – som var “20” skulle møte denne jenta – med en del stygt prat innimellom på chatten. Vi avtalte tid og sted, og så kjørte vi forbi for å se om han dukket opp. Der stod det ingen tjueåring, men fire menn som må ha vært mellom 30 og 40 år.. Tilfeldig tviler jeg sterkt på at det var, da det ikke er naturlig å stå på det stedet vi avtalte. Utrolig skummelt at fire godt voksne menn skulle møte en 12 år gammel jente de hadde snakket skittent med i lang tid.. Uff, så grusomt.
      ♥ Lizbethosnes.com

    35. Har lurt noen, men ingen skade skjedde. Veldig dårlig samvittighet nå selvfølgelig. Men jeg merker nå at hver gang en gutt som ser bra ut snakker til meg tenker jeg automatisk at det er en “fake profil”. Bare for at ting har faktisk kommet så langt at alle gjemmer seg bak en skjerm på en eller annen måte. Lever i frykten for å bli lurt, fordi jeg gjore det samme selv mot noen andre.. For du vet selv hva de som sitter bak den andre skjermen tenker, og at de ler, og at de har det morro på din bekostning.

    36. jeg føler du skal ikke langt fra oslo ut på landet før det er slik. vi har hytte i fredrikstad, og det med at folk får seg kjæreste og barn osv osv tidligere er et faktum. morsomt 🙂

    37. Venninnene dine hadde sex når de var 12.. Hvilken eldre gutt vil ha sex med en 12åring? Pedofili?
      Det hørtes virkelig ikke bra ut! Det burde du ta tak i, kjempe for de 11-14 åringene som tror de må ha sex så unge.
      Et tema du kunne stått for? Skrevet et ordentlig innlegg med dine egne tanker.

    38. Har du bestilt mye på sheinside? bestilte en jakke for en stund tilbake, men den har enda ikke kommet og jeg har ikke hørt noe mer… har du noen opplevelser med dette?

    39. Vilde:Pakken tar 7 dager elns for å bli sendt, siden det sendes fra singapore og etter det tar det 15-20 dager men spørs om hvordan shipping du har.

    40. Hehe gid så kult å lese bloggen din! Du tørr virkelig og vise hvem du er til leserene dine og det har jeg stor respekt for 🙂 tror jeg har lest bloggen din i snart et år no og går ikke lei altså 😛 Har sett catfish episodene, er litt oppsiktsvekkende at nesten ingen er den de gir seg ut for å være. Viser hvilken syk verden vi lever i..

    41. Det der med venninner med kjærester og har sex, mens du spilte sims… Sånn har jeg det nå! Altså, veninnene mine har begynt å drikke, snuse, røyke litt og er dødspene… Jeg henger litt etter, føler meg ikke helt klar for sånne ting, og elsker å ha min egen verden på sims3!

    42. Jeg og en god veninne lagde en falsk nettby med bilder av en amerikansk tildels ukjent “pornostjerne” (haha) med de største boobsa jeg har sett. Profilen og bildene var sykt bra gjennomført, og vi gjorde jo dette bare for morroskyld. Vi fikk utrolig mye oppmerksomhet fra alle (både gutter og jenter, og gamle griser), og merkelig nok var det ingen som skjønte at dette var en falsk profil. På et tidspunkt ble vi nettbys mest besøkte profil. Vi gikk aldri så langt at vi snakket og flørtet med folk, men vi gjorde alt for å provosere. Det var faktisk sykt gøy. Men siden vi ble såpass populære så var det jo seff en kar som påpekte at dørhåndtaket på døren på et av bildene av dama var “typiske amerikanske dørhåndtak” (du vet sånne kuler), og at det måtte være en falsk profil, så jeg tror en moderator på nettby tilslutt blokkerte oss. Gode minner, flere timer med latter!

    43. Jeg og en venninne lagde en bruker på facbook hvor vi bare fant et bilde på google og lagde ett navn. Vi gjorde det bare for å lure en kompis og vi flørta skikkelig med han og så begynte vi å flørte med vennene hans for å irritere han! Haha, det var sikkelig gøy! Profilen er selvfølgelig slettet nå da! Haha

    44. Jeg har lurt noen.. dessverre.. på barneskolen ble jeg mye mobbet.. hadde briller, kort hår og så ut som en gutt.. jeg var altså ikke den personen folk snudde seg etter. jeg brukte faktisk bilder av ei jeg gikk i klasse med(!!!).. hun var den mest populære jenta i klassen og jeg var sjalu. bilde var alt jeg brukte da.. jeg fortalte hvor gammel jeg var, hvor jeg bodde, alt sånne personlige opplysninger, bortsett fra bilde..
      MEN så ble jeg 13 år, å jeg hadde ei gammal venninne som snakka med masse folk på nettet(var sammen med 30 stk samtidig osv, jævlig løs), så var det en gutt der jeg la merke til. som jeg bare måtte advare. å DA ville jeg være meg selv. da hadde jeg naturligvis fått langt hår og mer former. å han var så fantastisk, at jeg bare måtte være ærlig. vi snakket sammen hver dag. vi snakket om ALT. absolutt alt.
      han fikk seg kjæreste, og det samme gjorde jeg. men ingen av oss klarte å legge fra oss tanken på den andre.. så han gjorde det slutt med kjæresten sin(jeg turte ikke gjøre det samme pga masse personlige greier) men gjorde det etterhvert.
      når jeg ble kjent med han var jeg 13. han var 16. det er nå 7 år siden, vi er samboere og forlovet !:D har aldri hatt det så bra noen gang!:D så det går ann og finne noe seriøst også.
      MEN for all del! vært OBS! ta forhåndsregler! sjekk tlf nr, sjekk navnet. jeg ga ikke tlf nr mitt før jeg fikk hans og hadde sjekka det opp. jeg sjekka navnet hans. jeg snakket masse med bestekompisen hans, jeg snakket med han i nesten 6 år før vi møttes, og jeg møtte han IKKE aleine. første gangen hadde jeg med beste venninna mi. andre gangen ble jeg kjørt og henta av en annen venninne.
      men som sagt, han flytta fra fredrikstad til skien pga meg. vi er lykkelige samboere og forlovet. vi har ingen av oss hatt det så bra som nå!

    45. Jeg ble lurt for noen år siden. Møtte en person på nettby, og vi begynte å prate masse. Han var utrolig søt og snill. Vi videochattet flere ganger per dag, og han ringte meg hver eneste kveld. Jeg ble så betatt… Etterhvert også skikkelig forelska. Han bodde på andre siden av Norge, og derfor kunne vi ikke møtes. Etter å ha snakket i rundt 1,5 år fant vi ut at han skulle komme å besøke meg i sommerferien.
      Den dagen han skulle komme stod jeg å venta på han på flyplassen, men han var ikke på flyet.. etter 2 dager uten at jeg hadde fått høre noen ting ringte han meg, og fortalte at han hadde tatt hurtigruten, og var på vei til meg med taxi. Jeg var så utrolig gira og spent. Jeg stod å fulgte med ut vinduet da taxien kom, og så han komme ut av bilen, men noe stemte ikke.. da han ringte på døra åpnet jeg nervøst, og gav han en klem.. det var denne personen jeg hadde sett på videochatten, og det var samme stemmen jeg hadde hørt i telefonen, men det var en jente..
      Har aldri vært så skuffet og flau i hele mitt liv. Jeg ba henne dra, og så henne aldri igjen.

    46. Jeg har blitt lurt. Det er faktisk ikke lenge siden, ca 1,5 år siden.
      Jeg ble kjent med en gutt på facebook som var 1 år eldre enn meg, vi snakket sammen hver dag i ett år, iløpet av den tiden snakket vi i telefon og skypet. Han bodde ”3 timer” unna meg og hadde ikke tid til å møte meg. Jeg var ganske betatt, fordi han var både overlegen og romantisk i samme slengen, og sa han likte meg ogsånn. Alle visste jo om at jeg var forelska i han, og en dag kom vennina mi bort til meg og sa at hu hadde sett ei i klassa hennes som hadde liksom facebooken ”hans” oppe da på mobilen sin, så jeg spurte denne jenta om hun kjente han, så ble hu brydd og bare ”nei” så gikk hu. Og når jeg snakka med ”han” etter det, så svarte han ikke, så jeg var veldig lei meg en god stund, så fikk jeg plutselig melding fra facebook brukern hans etter 3 uker, og da skrev ”han” en lang bibel om at det var hu jenta da. Hu var lesbe og det var en god kompis av hu som hadde snakket med meg i telefonen heletiden… hahaha
      tok det som et kompliment da, men ble allikevel ganske såret, tåler ikke å se på hu eller kompisen hennes lenger

    47. Var på den tiden når wordfued var inn. Jeg tok et bilde av ei pen dame på plakaten på rommet mitt som profilbilde, og ga meg ut for å være 18-22år, og at jeg jobbet som både advokat og psykiater (kom litt ann på hvem jeg hadde lyst til å være) Hahaa, var sikkert bare 13 år eller noe! Så jeg snakket med forskjellige gutter, både fra norge og utlandet. Fikk mange komplementer over hvor pen og snill ”jeg” var.
      Men når jeg begynte å snakke med en 36 år gammel man, fra tondheim tror jeg det var, som ville møte meg ble alt litt komplisert. Jeg sa at jeg faktisk skulle nordover, og forbi Trondheim i løpet av noen av de neste månedene, og at jeg godt kunne stoppe innom trondheim Vi planla å møtes på en bensinstasjon et bestemt klokkeslett og en bestemt dag.
      Og når den dagen kom, satt jeg hjemme 30 mil derifra, og hadde skikkelig dårlig samvittiget.

    48. Kan ikje akkurat sei at det e vanli her oppe i nord å få sæ kjærest når man e 12(??????????) år gammel, men sekkert dær du kjæm fra så :p

    49. Jeg og en venninne lagde en falsk profil på facebook bare fordi vi kjeda oss. Vi prata med masse folk både som vi kjente og ikke kjente. Jeg tror de vi prata med måtte ha trodd vi var gal siden ingenting av det vi sa ga noen mening.

    50. nja blitt lurt og lurt , folk lyge og skryte på seg ting , men aldri opplevt at noen har lurt meg til å kle av meg på cam eller møte dem og at dem er noen andre enn dem egentlig er , men har aldri tørt å møtt noen via nettet , syns det virke creepy + eg er sjenert , så redd for at han skal synes eg er kjedelig og teit
      men eg føle at en del lyge og bare ute etter sex på nettet

    51. Husker at det var 2 jenter fra klassen som lagde en fake face account.Det lagde en gutt og de snakket dritt til folk de.. Seinere fant noen ut kem det var og begynte å spre det eller noe. Haha alle så alltid stygt på de.. Syns jeg er fortjent da. fått seg en lærepenge 😉

    52. Jeg har aldri utgitt meg for å være en annen enn meg selv, men jeg har blitt “lurt” noen ganger, hvor folk har tatt bilder av kjendiser (ikke a-liste), men sånn smålig kjente i andre land, skrytt på seg ting osv.
      Og har faktisk opplevd at noen har “stjålet” mine bilder og utgitt seg for å være meg, selv om det er tyveri av identitet og JEG ikke ble lurt. Dette var på Nettby og Biip. Det var ekstremt rart, men jeg bare rapporterte sidene, så ble de slettet fra nettstedene 🙂

    53. Wow når du først spør så ja jeg har faktisk utgitt meg for å være en annen på nett. Dette vil da si når jeg var 11-12 år gammel. Det var en “kompis” av meg som jeg utga meg for å være på biip, jeg ble kjent med flere jenter via nett og en av jentene kjente jeg som person selv. Laget en msn til denne brukeren og hadde flere av jentene der, fortalte til slutt sannheten til noen av dem. Men det som er så morsomt er at nå i ettertid er jeg blitt bestevenn med hun ene jeg lurte. På den tiden da jeg holdt på med dette bodde jeg et helt annet sted, men flyttet til Oslo for 3 år siden. Vi satt og snakket om catfish programmet og da nevnte hun det for meg, har aldri ledd så mye i hele mitt liv.
      På en måte litt flaut, men ganske kult at jeg egentlig har kjent bestevenninen min fra før!! haha

    54. Har aldri blitt lurt, tror jeg ihvertfall 😛
      Møtte en gutt på biip-chatten for ca 5 år siden. Har aldri snakket på tlf eller sett ordentlige bilder av han, men vi snakker sammen over meldinger nå og da. Vi snakker bare som venner og jeg anseer han som en av mine beste 🙂 Syns det er veldig morsomt at jeg fortsatt har kontakt med en jeg møtte på nett da jeg var 13. Vi har hatt våre krangler, men også mange fine samtaler 🙂 Han har hjulpet meg med mye, og jeg håper jeg er til hjelp for han også.
      Var også en annen som la meg til på face. Vi snakket litt også møttes vi, som venner fra min side. Han er 7-9 år eldre enn meg, husker ikke helt. På den tiden var jeg 16 og brukte han hovedsaklig til å ha noen som kunne kjøpe drikke til meg. Han er veldig hyggelig, men ønsket mer enn et vennskap, så jeg kuttet kontakten. Jeg syns det ble litt ekkelt, men han respekterte ihvertfall at jeg ikke ville noe mer. Begge to var jo egentlig litt sleipe 😛

    55. det som er sykt er at veninnene dine hadde sex som 12 åringer! æsj, hva faen slags verden er det du lever i? nordlendinger er en skam!

    56. Har aldri blitt lurt over nettet, men har blitt kjent med en av de herligste guttene noensinne. Angrer ingenting 😀

    57. Da jeg var 13 år gammel hadde akkurat min beste venninne flyttet vekk fra meg og jeg hadde så og si ingen venner. Jeg møtte denne jenta som var nesten 3 år eldre enn meg og vi ble ganske gode venninner. Det viste seg derimot at denne jenta ikke var helt ordentlig skrudd sammen. I over to og et halvt år kommuniserte jeg med en fyr som jeg trodde var ekte men i virkeligheten var det denne venninna som satt bak skjermen og kun for å ødelegge meg. Gjennom denne falske identiteten “mishandlet” hun meg både psykisk og verbalt. En dag var alt greit og i det neste sekund hadde jeg gjort noe galt som hun hadde funnet på bare fordi hun hadde det dårlig med seg selv eller et eller annet. Jeg vet ikke. Men hun fikk meg til å føle meg verdiløs, dårlig, syk. Jeg skulket skolen, jeg skjøv familie og bestevenninna mi som flyttet vekk. Hun fikk meg til dette ved å late som i det virkelige liv som hun var min beste venn og på internett så prøvde hun å ødelegge meg gjennom en falsk profil. Jeg var jo ganske naiv da, må jeg si, men jeg trodde jo helt ærlig jeg kunne stole på henne. Det falt meg ikke inn at hun ga seg ut for å være denne fyren. Uansett så ledet alt dette til at jeg fikk store mentale sammenbrudd, jeg skadet meg selv så hardt at jeg ikke hadde mulighet til nesten å fungere i hverdagen og hver natt lå jeg og tenkte på den beste måten å ta livet mitt på. Tilslutt prøvde jeg. Det var også sånn at plutselig så kunne hun plutselig være “enig” med fyren jeg kommuniserte med og da følte jeg meg angrepet fra flere vinkler og ting rotet seg skikkelig til. Det var også sånn at jeg kunne ikke ha det verre enn henne, så hun gjorde alt for at jeg skulle synes synd på henne fremfor meg. Hadde jeg det galt, så hadde hun det og. Jeg fikk tilslutt flere diagnoser og da skulle hun plutselig ha det også. Hun skulle alltid snu tingene til å handle om henne selv. Tilogmed når jeg fikk min egen hund skulle hun plutselig ha en hund. Men den hunden avlivde hun bare et par år etterpå. Hun var med andre ord ganske syk i hodet. Tilslutt fattet jeg mistanke da (og følte meg nokså såret, sint og dum) så jeg fikk en venn av meg som er IT utdannet til å spore alt mulig drit på nettet og dette sporet tilbake til henne. Når jeg konfronterte henne med det så benektet hun alt og prøvde å snu det til at jeg og kompisen min fra videregående hadde “spionert” på henne. Å, hun var sååå såret. Etterhvert innrømte hun det og jeg av en eller annen absurd grunn tilga henne, men da hun avlivde hunden sin for ingen grunn i det hele tatt, som jeg har skrevet tidligere, var det som om en eller annen bryter ble vridd på og jeg eksploderte i et voldsomt raseri og det bar jeg på i hvertfall 1 år. Sååeh.. Det er min erfaring med å bli lurt på nettet. Og det ødela hele ungdomstiden min, fra jeg var 13 til jeg ble 17. I dag har jeg det kjempebra tho, og har ingen kontakt med denne personen i det hele tatt selvom hadde det vært opp til meg skulle denne syke, morbide personen vært tvangsinnlagt.

    58. Jeg er også oppvokst i Nordland, men fikk meg ikke min første kjæreste før jeg var 22 år.
      Du beskriver din høyde, ingen pupper eller rompe, nærmest som en bakenforliggende årsak? Jeg er 175, har 32DD (ingen implantat) og rompe, men svømte ikke i kjærester da jeg var 12. Riktignok var jeg noe tjukkere da jeg var i den alderen, men koste meg med Sims (1) og Nintendo64-spill.
      Nå har jeg funnet meg kjæreste via internett. Jeg er uber-forsiktig på nettet, og avtalte å møtes på en offentlig plass. Vi har sålangt vært sammen i ett år.

    59. Haha gjorde det med venninna mi på match.com en gang.. Morsomme greier, men profilen ble slettet etter en dag fordi folk mistenkte at det var tull hahah

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg