Mine tatoveringer

 

Det er flere av dere som har etterspurt ett innlegg om tatoveringene mine og hva disse betyr, så her kommer det! 


Den aller første tatoveringen jeg fikk, tok jeg da jeg var 16 år gammel. På den står det “a smooth sea never made a skilled sailor”, og jeg leste det sitatet i en engelsktime allerede på ungdomsskolen. Jeg følte sitate passet meg bra allerede da, fordi jeg hadde gått igjennom mye vanskelig, og da jeg hadde depresjon tenkte jeg ofte “hva er poenget med dette? hva får jeg ut av all den dritten jeg føler nå?”. Da jeg tok tatoveringen var jeg inne i en ekstremt vanskelig periode, hvor hele den vennegjengen jeg da var i, hadde snudd meg ryggen på grunn av en missforståelse jeg aldri fikk klarnet opp i. Sekundet jeg endelig tok tatoveringen følte jeg meg 1000 kilo lettere, og bestemte meg for at jeg skulle leve etter denne så godt jeg kunne.

 

Tatoveringen tok ca 20 minutter å lage, jeg betalte 1000 kr, og det var ikke spesielt vondt så vidt jeg husker. Om jeg skal beskrive følelsen av å ta en tatovering, så er det neste som å klipe huden sin fort med en pinsett mange ganger på rad, etter hverandre. 

 

 

Den andre tatoveringen jeg tok er kanskje min mest kjente for dere, nemlig “be the change” som jeg har på venstre arm. Det er også denne som betyr mest for meg, fordi jeg ser den nesten hele tiden og er derfor nesten “tvunget” til å tenke på den og hva den står for. Denne tok jeg helt spontant, dagen før første skoledag på tredje videregående, altså nesten ett år etter jeg tok min første. Jeg skulle være med Anne-Sofie da hun skulle ta sin første tatovering, og jeg klarte ikke å la være. Jeg måtte ha en tatovering, jeg også! Sitatet er hentet fra ” be the change you wish to see in the world”, og det er et sitat av Gandhi. Jeg lever mye etter dette, med tanke på arbeidet jeg gjør mot dyremisshandling. Jeg angrer riktgnok på plasseringen på armen, men det er det ingenting jeg kan gjøre med nå!

 

Den kostet 900 kr, og tok vel rundt 10-15 minutter å lage. Det var ikke vondt, etter min mening

 

 

Min tredje tatovering er den eneste tatoveringen jeg har som ikke betyr noe særlig. Jeg synes bare den er fin! Det er et sitat hentet fra toy story, når buzz lightyear sier “to infinity and beyond”, eller “til evigheten og forbi” som dere kanskje husker det på norsk. Derfor har jeg evighetstegnet, og inni det står det ” and beyond”. Jeg synes den er dødsfin, og jeg elsker den!

 

Denne tok jeg i slutten av februar i år, og dagen før jeg dro til Gran Canaria med kjæresten. Selv om jeg både badet og solte meg mens jeg hadde denne, er den like fin idag. Dette var riktignok den vondeste tatoveringen jeg har tatt! Denne betalte jeg 900 kr for, og den var tatt på rundt 10 minutter. 

 

 

Den aller siste tok jeg da jeg var i Alanya i sommer. Det er en “L” og står for mammaen min, som heter Lise. De aller fleste tar jo slike tatoveringer enten til ære for noen som allerede er død, eller så tar de en slik tatovering sammen med mammaen sin, altså at både mor og datter har tatoveringer sammen. Mamma kommer aldri i verden til å få noen tatovering som har med meg å gjøre, det er iallfall helt sikkert! Men, jeg ville uansett ha en til henne, som hun kunne få se nå, mens hun faktisk lever. Den er liten og diskret, og jeg tenker ikke så mye på den, men den er veldig fin å ha uansett. Jeg skal flette inn en “J” i tatoveringen også, som blir for pappa. J skal gå ned fra der L slutter, om dere skjønner hva jeg mener. Slik at man nesten ikke skal kunne se hva det forestiller, bare at jeg skal vite det.

Den tok jeg som sagt i Tyrkia, så jeg husker heller ikke prisen særlig godt, men det var ikke mye billigere enn i norge. Den tok 2 minutter å lage. 

 

 

Hvilken av tatoveringene mine liker dere best? Har dere selv noen tatoveringer? 

 

 

 

70 kommentarer
    1. kjempe fine tattoveringer! liker godt den du har på siden av magen 🙂 jeg har en tattovering, på insiden av armen min står det “Faith, hope & love”, elsker den <3

    2. jeg likte best be the change for det er motto mitt, Jeg har i mange år vært missfornøyd med meg selv pågrunn av vekt men for 4måneder siden tog jeg meg selv sammen å begynnte å trene å jeg føler meg så mye bedre! Så akuratt den likte jeg best!

    3. Liker sitatene “be the change” og den du har ved riddbeinene mest! nyydelige tatoveringer som jeg selv ønsker meg kjempe masse…
      Har selv et kors rett under nakken som er for min morfar som var min bestevenn her iverden som gikk bort i 2008, da var jeg bare 11år og jeg ble alvorig syk (psykisk) og fikk angstanfall hele tiden.. Veldig tøff tid og den betyr så masse for meg! Tok den i alanya og kostet rundt 400 kr.

    4. Liker best den første du tok! 🙂 Skal ta min første tatovering på bursdagen min i februar. Har tenkt å ha “Now I’m a warrior” på ribbeinet, teksten er ifra “Warrior” av Demi Lovato. En sang som jeg kjenner meg igjen i, og som betyr mye for meg! 🙂

    5. Jeg syns alle er kjempe fine jeg 🙂 men jeg syns “be the change” er veldig fint å leve etter og at du hele tiden ser det 🙂 jeg og har vurdert å tatovere noe for å ære mamma og pappa 🙂
      Jeg har mitt eget navn på skulderen Angelita (som betyr lille engel), to fjer på leggen og Stay Strong på hvert av håndleddene mine 🙂 har designet alle selv og er strålende fornøyd med de jeg har og planlegger minne neste tattiser 🙂

    6. har tatovering der det står life goes on. den tok jeg fordi jeg følte at verden gikk i mot meg, men likevel klarte jeg å komme meg videre. så kort sagt betyr den for meg at uansett hvor langt nede og hvor vondt man har det så går livet videre og det blir bedre til slutt

    7. jeg lurer på en ting; er det veldig vondt å ta tatovering der du har ”to infinity and beyond”?
      Jeg synes den første var finest<3

    8. har tatto der det står carpe diem på, samme plass som du har på ribeina, syns den var drit vond å ta, men jeg ahr en veldig liten serte terkel 🙁 like den på foten best !

    9. Liker best A smooth sea never made a skilled sailor!, tenker alltid på deg når jeg ser det sitatet

    10. skal ta tattovering til neste sommer da jeg fyller 16år. Skal ha fighter på håndledet. Bestemte meg for at jeg skal ta den for et år siden og blir mer å mer bestemt på at jeg skal ha den 😉

    11. Der du har “be the change” skal jeg ha “free yourself” men må bare spørre, hvorfor angrer du på plasseringen? Synes den er kjempe fin jeg!

    12. A smooth sea never made a skilled sailor – den er elsk! “Be the change” passer deg utrolig godt. Stå på videre!

    13. Altså… Du sier du ikke er enig med kommenaren om at du er harry? Noe av det mest harry vi finner i verden, det er tatoveringer… Synes du er litt selvmotsigende. Du har jo en veldig classy og fin stil på mange av kjolene dine osv, men de tatoveringene er bare griseharry. Forstår at de har veldig stor betydning for deg, men tror det hadde vært bedre å f.eks vise følelsene dine via kunst..

    14. Du har veldig fine tattoveringer! Jeg tror jeg liker “to infinity and beyond” best, dette på grunn av utseende. Selv har jeg veldig lyst på en tattovering til minne om mammaen min som døde da jeg var 4 år.. Derfor har jeg et spørsmål til deg, er det ikke litt “urettferdig” mot pappaen din da du kun tok moren din sin forbokstav og ikke hans samtidig? <3

    15. Ja jeg har to tattoveringer. Den ene er et anker på foten som søsteren min også har lik. Det står for håp, og at forholdet vårt alltid skal være like sterkt.
      Den andre er tre fredsduer egnet for min avdøde mor. Hun hadde selv en fredsdue som tatovering, og det at jeg vil at hun skal hvile i fred, men ikke minst, at vi alltid er tre uansett om noen er borte.

    16. Har du drevet med selvskading? Det ser ut som arr det du har på armen der du har tattovert ”be the change”. Kan du skrive litt om det?

    17. Veldig fine tattoveringer! <3 men du skrev : Mamma kommer aldri i verden til å få noen tatovering som har med meg å gjøre, det er iallfall helt sikkert! har dere et dårlig forhold til hverandre ? og hvorfor vist det har noe med dei å gjøre ?

    18. Den på foten din er veldig, veldig fin 🙂
      Selv har jeg fire stk, tre tekster (håndleddet, øverst på ryggen og under kravebeinet) og en halvsleeve over den ene armen. Veldig fornøyd, men kunne nok tenkt meg om enda en gang når det kommer til sleeven da den er så stor. Prisene hvor jeg bor er betraktelig mye lavere enn hvor du har gått ser jeg, for halve armen betalte jeg 2500, for eksempel.
      Flott innlegg 🙂

    19. Synes tatoveringene dine er sykt fine alle sammen! Jeg liker “A smooth sea never made a skilled sailor” best, den er bare såååå fiiin <3
      har ikke tatovering selv, men skal ta en på 18års dagen og sannsynligvis mange flere etter det! Synes det er så sykt fint!!

    20. Selvfølgelig er det ikke vondt å ta så små tatoveringer. Vent til du tar en stor en som tar flere timer. DA kan du begynne å snakke smerte.

    21. Kan du Værsåsnill ha videoblogg av deg selv snart? Sminkevideo, spmrunde på video, osv?
      Elsker bloggen din! Bli kjempe inspirert av deg!

    22. Det riktige sitatet fra Gandhi er faktisk “If we could change ourselves, the tendencies in the world would also change. As a man changes his own nature, so does the attitude of the world change towards him. … We need not wait to see what others do.” 🙂

    23. Jeg synes alle tatoveringer dine er sykt fine!! Du er et stort Idol for meg❤️ Hva synes du om tcmn sin pistoltatovering?? Stå på videre😃

    24. Ja, jeg har 3 stykker 🙂 Du syntes sikkert at jeg er gal, men de er alle sammen dedikert til forbildene mine, Robin og Bugge. Skal ha en siste sangtekst fra dem på ribbeina nå i januar, som betyr mye for meg. Tok den første tatoveringen min da jeg var 15 år, og nå blir jeg 18 i 2014, og jeg har enda ikke angret på noen av mine valg!
      Digger deg, Sophie, føler jeg kan åpne meg på din blogg.

    25. Elsker tatoveringene dine! Har selv et anker på høyre håndledd som betyr utrolig mye, den viser at jeg er kristen ettersom det har et skjult kors i seg også betyr det dessuten tro, håp og kjærlighet. Men jeg lurte på hvorfor du angrer på plasseringen av “be the change”? Har tenkt å ta en tatovering der selv, men har tenkt om kanskje skal ta den på ribbeinet i stedet. 🙂

    26. Elsker tatoveringene dine! Planlegger en selv når jeg blir gammel nok.. Nå for tiden trygler jeg bare om disse falske tatoveringene man får tak i på nett.. Men jeg vet allerede hva jeg skal ha, og hvor♥

    27. Syntes den du har på ribbeinan e så fin! Eg har tatovering på bægge arman – et gammelt åpent fuglebur på den eine og en fuggel me en nøkkel på den andre, åsså har eg samboaren sitt navn inni et band i nakken åsså står det Always & Forever, me en gang vi blei ilag bynnte vi å se One Tree Hill når vi møttes(han bodde i Bodø og eg bodde i Narvik) og Haley og Nathan sei jo det tell kværandre, og ætter det bynnte vi åsså å jør det. 🙂 Og 3 år seinare overraska eg han me å tatovere det.

    28. har en rød rose på venstre skulderblad med to knupper på stilken som symboliserer mamma og pappa, også har jeg skrift på venstre arm ” All our dreams can come true if we have the courage to pursue them”, tror nok skrft tattoveringen betyr mest for meg
      Likte den på ribbeina dine best,budskapet er veldig viktig og sant 🙂

    29. Jeg elsker tatoveringen din på foten. Den er så fin.
      Jeg har ingen tatoveringer enda, men jeg er fast bestemt på at jeg skal ha 🙂

    30. Fine tatoveringer! Jeg har en selv, og den ser jeg hver eneste dag. Er så glad i den og det den står for!
      Men du? L’en for mammaen din, blir jo en J hvis man ser den opp ned – kanskje du allerede har en tatovering for pappaen din? 😉

    31. Fine tattoveringer alle sammen! Liker best den du har på ribbeina og den på foten. 🙂 Skal ta en tattovering selv, tror nok den koster litt rundt 1000 lappen siden det er ett lite sitat på 7 ord,pluss jeg vil ha den på ribbeina selv, vet bare ikke på hvilken side helt. 😛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg