dag 1 i Side

 

God kveld fra Side, Tyrkia ♥ Vi koser oss ihjel her borte, og derfor kom oppdateringen litt senere enn vanlig. Den gjør jo som regel det når jeg er borte fra hjembyen, jeg er veldig opptatt av å se og oppleve så mye som mulig når jeg først er på ett nytt sted.

 

 Jeg har hatt litt blanda følelser om å komme tilbake til Tyrkia, men det går over all forventning så langt. Vi har blitt tatt så godt vare på av reiseguidene hos detur, og jeg blir litt ekstra godt passet på fordi jeg fortalte den ene guiden at jeg har vært litt “redd” for dette landet etter bilulykken.. Da fikk jeg ett ekstra nummer jeg kunne ringe, i tilfelle det var noe jeg trengte eller lurte på. Jeg føler meg veldig trygg! Detur har også masse morsomme utflukter å tilby som passer perfekt for meg og Mathias, så vi har sett litt igjennom det idag. I morgen skal vi på jeepsafari og på onsdag er det en utflukt med båt, gleder meg! Veldig billig var det også, tror vi betalte rundt 200 kr per person, og da får man med mat og det hele. 

 

Her kommer noen bilder fra hotell Horus Paradise, som vi begge er enige om må være det fineste vi har bodd på, noen sinne! Vi trives utrolig godt her, og gruer meg allerede til hjemreisen. . Dette er ett hotell jeg kunne tatt med meg både familie og vennegjeng til, det har noe for alle. Treningsom, bar, spillehall, frisør, flere butikker, masse resturanter, tennisbane, masse bassenger. . Vi har ikke vært overalt enda! 

 

Lobbyen 

 

 

frokosten er virkelig svær, og såklart gratis. Jeg kan ikke tro at jeg får spise amerikanske pannekaker med nutella hver dag framover, haha! Det er virkelig en drøm som går i oppfyllelse, tro meg. Ellers kan man forsyne seg av drikke, kaker og mat som man vil på hotellet til alle døgnets tider. Det er litt farlig om man ikke eier selvkontroll *kremt* 


 

Her ser man ett av bassengene. Vi har sett tre bassenger så langt, men jeg tror det skal være fire. . Om jeg ikke tar helt feil. 


 

 

Til dere som spør – ja, jeg er så klart sminkefri når jeg soler meg! 

 

 

Hotellet ligger på stranden, så vi brukte litt tid der også idag. Det er masse vannsporter tilgjengelig, men valget falt ikke overasskende på jetski for oss. Elsker elsker elsker det! Det er mye billigere her enn i for eksempel USA, så dette skal vi nok gjøre flere ganger! Havet her er forresten enda ganske varmt, og i dag var det over 30 grader i solen. Det er perfekt! 

 

Rommet vårt, med balkong som vender seg mot havet. Hotellet (nettsiden HER) har også bungalower, og rom i andre størrelser, men dette passet oss bra. Det er mye større enn det ser ut til på bildene, forresten!

 

 

Jeg har tenkt en del på å ta en ferie med bare mamma, og dette må være stedet jeg vil ta henne til. Det er avslappende, og man trenger knapt å forlate hotellet (mamma er en så stressa person, haha). Jeg ante ikke at været her var så bra nda i oktober, ikke en sky på himmelen idag! Jeg skal lufte ideen litt for henne, så håper jeg på det beste. 

 

I kveld tok vi turen til Side for å spise, hotellet er ganske nært sentrum (bruker 20 minutter på å gå langs stranden), så vi spiste i gamlebyen i kveld. Det var helt OK, men jeg trenger likvel litt Side-tips fra dere lesere! Forsto det slik at ganske mange av dere har vært her tidligere? Nå sitter iallfall jeg og kjæresten og slapper av i det siste av solnedgangen, hvem vet hva vi vinner på ikveld. Kansije noen drinnker fra baren? Det er jo tross alt all inclusive, hehe! 

Min litt kamerask kjæreste, haha. . Han har sine dager hvor han hopper fram på bilder, andre dager ikke. 

 

 

71 kommentarer
    1. Side er en fantastisk plass! Om dere bor med strandpromenaden så anbefaler jeg ihvertfall å gå der. Mange flotte butikker, og der skal være en butikk som heter Marias kleder/butikk elns, så har de mest fantastiske kjolene jeg har sett! Og vet ikke om dere er interressert i det, men å gå å se teateret (ruiner altså!) en gammel landsby.
      Er ikke så mye å gjøre der da, men kos dere videre:)

    2. I gamle byen anbefaler jeg serr biff på Afrodite, de har sånn der free pick up service. Ellers er det ingen spesiell plass å dra på i Side, vi var nesten hver dag ved havnen i gamlebyen og spiste, det er det beste!!
      Også synes jeg båtturen til “Delfinøya” var fin men det var fordi delfinene svømte rundt oss mot slutten og det var sååå fint!! Det er ikke selve delfinøya delfinene er rundt men man stopper på delfinøya og det er en skikkelig sånn vulkanøy med ruglete berg og man blir skylt på land med bølger, det bare må oppleves. Båtene går fra havnen i gamlebyen.

    3. Å så herlig ut! Har vært i Side en gang, men bodde også på all inclusiv hotell, så var der vi var mest. Var også i gamlebyen som du også sier var helt greit. Husker desverre ikke så mye, men det er jo de typiske tyrkia greiene fake klær og ok resturanger som jeg husker. Men kos dere masse videre! <3

    4. Skal du spise der ute så anbefaler jeg en resturang med SINNSYKT god mat. Har dessverre ikke sett så mye av hvilken vegetar mat de har da. Men de har glitter på menyen cxx..

    5. Så koselig å høre at du liker deg i Side. Jeg har selv jobbet i Side i 6 mnd som guide og stortrivdes der. Jeg var i utgangspunket veldig skeptisk til Tyrkia, men ikke etter å ha jobbet der. Så koselig sted, god mat, flott strand og mye fint vær. Det kan være noe kjøligere i midten av oktober, men det varierer. Så godt at dere har bra vær :)Kan anbefale dere å spise på tropic sushi som ligger helt i enden av stranda, inn mot gamlebyen i side. Der har de alt mulig av mat. Sushi, kinamat,tyrkisk,pizza,pasta, biff og mye mer. Det er også bra pris der 🙂 Gikk der masse når jeg bodde der nede. Aphrodite nede ved havnen er også en veldig god restaurant hvor det alltid er masse mennesker 🙂 Også anbefaler jeg å gå til venstre når dere står nede ved båthavnen. Der er det masse flotte ruiner/søyler det er flott å ta bilder ved 🙂 Jeepsafari er gøy, codsafari(firhjuling-safari) kan også anbefales 🙂 Dere bør ta taxi eller dolmus/minibuss til Manavgat(ca 10 min unna side) for å shoppe. Der har du ordentlige butikker til å gå inn i :)sko, klær,bikini osv. Kos dere videre i vakre Side.

    6. Ååå, Side er så fint! Hvis dere tenkte dere en tur ut på byen eller bare ta noen drinker er Liman det absolutt fineste og minst harry stedene med de beste drinkene! Kan ikke måles med noen av de andre barene/klubbene. Litt dyrt, men absolutt verdt det! Ligger helt ytterst i byen, mellom Lighthouse og Apollon-tempelet (også å anbefale!) 🙂

    7. Dette så jo bare fantastisk ut! Så flott at dere koser dere 🙂 Jeg tenkte faktisk før jeg las at du ønsket å ta med din mor dertil, på at det måtte vært den perfekte plass å ta med min mamma! Nydelig 🙂

    8. Det ser ganske så fanstastisk ut! Jeg kom nettopp fra Gran Canaria, men det hadde ikke gjort noe med en sydenferie til. Ahhh. Og fikk sykt lyst på pannekaker med nutella nå, har et psycho sjokoladebehov for tiden, haha 🙂
      Kos dere massemasse!

    9. Stakkars fuckings deg! Bilulykke i tyrkia! Sikkert mye verre for deg, enn for alle som drar på ferie, blir bortført, voldtatt å misbrukt and so on! Du velger faen meg å dra tilbake til tyrkia selv, så da trenger du ikke sitte å syte deg over det etterpå! Du er en hykler å en oppmerksomhetssyk posør! Alle ser foresten på fhm forsiden at du må posere annerledes, sånn at nederste bilring ikke vises.. Eller den vises jo uansett da, så! Redigerte de deg tykkere på forsiden av et manneblad!? Siden magen din er flat som faen på bilder du SELV legger ut!? Ikke misforstå, det er helt greit å ha bilringer osvosvosv, MEN du trenger da ikke lyve om det? Du er faen meg den falskeste kjerringa i norge. Heidi alexandra er til og med mer real en deg, jævla fitte! Å dette fortjener du å høre, siden du sitter å sier til tusenvis av småe jenter at alle skal være fornøyd med seg selv å sånn, å mener at du ikke lyver i bloggen. Vell, busted. Likte deg faktisk før du ble så jævla falsk å pr-kåt!

    10. Den type bikini er virkelig ikke kledelig til store pupper… Ser ut som de er hengette og at bikinien jobber for harde live å holde de oppe…

    11. Anbefaler deg å spise på sunflower som ligger nede ved stranden eller Afrodite som ligger inne i Side sentrum nede ved havnene 🙂 En del av min familie bor i Side så har vært der mange år tilsammen! 🙂
      Ett utrolig og vakkert sted! Prøv også å spis Bayti kebab, det er utrolig godt!

    12. Leste en artikkel om mennesker som er våken på nattetid har som regel dårlig selvtillit og depresjoner. Stemmer godt med kl.slettet til de som kommenterer negativt her;)

    13. Så gøy å vite at du er der, jeg har vert der før med mamma, pappa å lille broren min♥
      Kos deg♥

    14. Side er det værste stedet jeg har vært! Utrolig kjedelig sted! Og nei!, vi var ikke på fylletur. Har barn og var på familie tur.
      Det var utrolig dårlig shopping mulighet (for oss som ikke er så interessert i å dra med oss bare fake og ræl hjem).
      Skal aldri til Side igjen.

    15. må bare få sagt at du er et forbilde for mange sophie. du står frem og er ikke redd for å si at du har endret på utseendet ditt. jeg virkelig liker deg, og du må aldri tro på noe av de negative. de er bare sjalu fordi du har noe andre vil ha. jeg har selv endret på utseendet med operasjon. du er helt fantastisk

    16. Var selv i tyrkia i sommer(juli).
      Jeg var da i åalanya på hotellet Granada luxury resort og det er det beste hotellet jeg noen gang har vært på!!!
      Anbefaler alle dette hotellet og all inclusive tilbudet!!
      Hotellet er rett og slett perfekt og det er aldri en kjedeluc dag da dem ofte har oppleg der!!! Skal tilbake ditt når jeg får muligheten!!

    17. Har vært i Side i to år på rad nå.Kjempefint der! Og så trivelige folk 🙂 Håper du koser deg,Sophie!♥

    18. Jeg har vært i side to ganger nå å elsker stedet, på bloggen min ligger det noen innlegg om stedet men det er et spisested vi virkelig elsket, resturanten heter kale`s og ligger på strandpromenaden mot byen liksom, de har fantastisk mat og topp service..
      Vi var der vel 5 ganger sist vi var i side..
      Ellers vil jeg anbefale hamam spa, deilig og ikke minst blir man mye dypere brun 🙂 HA en fin ferie..

    19. Var i Side i sommer, og elsket varmen, stranden og hotellet. Folkene derimot… Nei, de gjorde vel reisen en smule ubehagelig, for å være ærlig. Ble beglodd over alt, og om de ikke prøvde seg på meg/noen i reisefølget, prøvde de seg på dårlig norsk/svensk (blondt hår gir litt for mye intensjon fra hvor vi kommer fra, haha) eller forsøkte å tvinge oss til å kjøpe ting vi ikke ville ha. MEN det er bare min opplevelse, får håpe du trives bedre. 🙂

    20. Kjente jeg fikk en klump i magen av bildet av magen din fra siden hvor ribbeina dine stikker opp. Må si jeg syns det blir mye kroppspress fra bloggen din, men er kanskje sånt som ikke er så lett å holde styr på? 🙂
      Uansett, det første bildet av deg var veldig fint, du ser lykkelig ut i desse dager 🙂

    21. å, så herlig! Har vært i side 2 ganger og er super fornøyd! Dersom dere vil ut å spise så er resturanten Aphrodite som ligger nede ved båthavna super bra! God service og supergod mat 🙂 det er også en bra resturant “bak” Aphrodite, dersom du går fra båthavna og til høyre.. som det var god mat på og også en veldig koselig plass 🙂

    22. Hallo! Du har en kjempefin blogg, hadde vært veldig koselig om du tokm en titt inn på bloggen min c:

    23. Hei, har vært i Side to ganger tidligere, ville bare anbefale dere å spise på Afrodite og Siesta, de ligger rett ved siden av hverandre. Kjempe god mat 🙂

    24. Jeg bor i Side, så.. Har du lyst til å smake god billig og skikkelig Tyrkisk mat anbefaler jeg deg å gå til Erol’s restaurant i Side sentrum. Ser ikke så flott ut, men er der tyrkerne spiser. Dra litt tidlig på dagen, da er maten best:-)

    25. du er så dobbelmoralsk og stygg du. Du skriver et lang innlegg om kropppresset.. du er da faen med med på å skape det. Tynn som en pynne og plastpupper og lepper.

    26. Litt rart at ei full av silikon og botox i en alder av hva? 14?? Har CELULITTSKRUKKER på rompa.
      For en patetisk blogg – og for noen patetiske lesere som syns dette er “vakkert”.

    27. Om du skal spise restaurant, anbefaler jeg La Sera! Den ligger på hotel side resort der vi har bodd hvert år i 5 år! Det er utrolig god mat der, og betjeningen er kjempeflink!

    28. herreguud så nydelig! Den vakreste personen jeg noen gang har sett, både personlighet og utseende. håper dere koser dere, det fortjener dere <3

    29. For å være helt ærlig så syns jeg ikke noe om silikon pupper, og for ei så tynn jente som deg og som velger å ha så store pupper at du ikke får plass til dem noen steder er veldig dumt.. Du kan skade ryggen din og du vil bokstavelig talt gå bøyd resten av livet, vet du hvorfor jeg sier dette? Fordi jeg bryr meg, ikke det at jeg er en fan av bloggen eller deg men jeg sier det alikevel.. Jeg har ei venninne som er tynnere enn deg og har nesten like store bryst som deg og de er IKKE falske, hun har store skader i ryggen så hun må fjerne litt av brystene sine.. Ikke ødelegg kroppen din for å se fin ut eller fordi andre gjør det, om ikke vedkommende liker deg og den DU ER og DIN PERSONLIGHET så kan dem gå og drukne seg selv.. Du var penere før c:

    30. Se en n*ken Rita Ora och en n*ken Cara Delevingne springa runt i centrala Paris! Endast på gossipcenter.3w.se (:

    31. Om du verkeli e så glad i kroppen din og må ha bilde av kroppen din på kvært einaste innlegg koffør blogge du ikke bare på scandalbeauties? Dær kan alle se kor deilig du e. Det e væll ikke hasje som får dæ så syra?

    32. Nede ved havnen i sentrum ligger en restaurant som heter “afrodite” tror jeg? Der er den beste maten etter min mening. Er også en veldig fin restaurant inne i “the zone” (bak the royal castle), kanskje litt dyr, men veldig god mat og service! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg