dag 1 i Fort Lauderdale

 

Tid i Fort Lauderdale : 21:26 

 

I dag våknet jeg til noe jeg tidligere kun har sett på film – skyewriting! Jeg trodde det kom til å være ett romantisk frieri, det hele startet jo med “love…j…esus” haha. Amerikanere altså, de fleste her er utrolig kristne! Og for meg som kommer fra lille norge hvor man omså kan tilbe satan uten at det blir sett ned på, så føles det litt fjernt. En annen ting jeg har lagt godt merke til mens vi er her, er at vi må sette mye større pris på alt vi har i norge. Jeg kjenner flere nordmenn som drømmer om USA, og håper på å flytte hit. Ett år eller to går sikkert greit, men aldri at jeg vil søke om å bli amerikans statsborger. Nesten enhver reklame på tv handler om hvor man kan få gratis mat, hva man skal gjøre om man har mistet huset eller jobben. . Dere skjønner tegninga. Det er så mange arbeidsledige, og ved ett hvert lyskryss ser jeg tiggere som ser helt normale ut, med normale klær og alt, men som har skilt hvor det står “lost job and house. Have kids. I’m desperate, will do anything” osv. Det er grusomt, og det stikker dypt i sjela hver eneste gang. Vi bor i, uten tvil, verdens beste land. Vi er nødt til å sette pris på det!

 

 

Hehe, nå dro jeg kanskje stemningen ned et par hakk her på bloggen. . Uansett! I dag skulle vi dra fra Orlando og disneyhotellet og tilbake til Fort Lauderdale, som ligger en halvtime unna Miami. Ingen i familien var spessielt keen på å dra fra Orlando, det er jo så mye som skjer der.. Disneyhotellet er også veldig fint om man kun regner med området rundt, mens rommene er det litt verre med. Tapeten vår hadde temaet “oppdrag nemo”, så dere kan jo tenke dere, haha! 

 

Dette var utsikten fra hotellrommet i Orlando.

 

 

Da var det bare for familienn å hoppe inn i bilen og kjøre nesten 4 timer til Orlando. På de fire timene utveklser vi mest ord som “bytt sang”, “kan jeg få spille musikk nå”, “HATER DENNE SANGEN!”; “Skru ned/opp musikken”. Haha.. En helt vanlig biltur med familien, kan man vel si. Flere som kjenner seg igjen?

 

 

Her har dere antrekket mitt for dagen! Toppen har jeg kjøpt her på forever21 (100 norske kroner!), og shortsen er fra choies.com 

 

 

 

Nå er vi iallfall vel framme på hotelllet i Fort Lauderdale, og hotellet har eget treningsstudio, strand og best (men farligst) av alt – bakeri.. Jepp, hotellet har masse kaker og muffins og brownies som jeg må passere hver gang jeg skal i resepsjonen. Det er hardt for selvdisiplinen!

 

Har akkurat spist taco, og skal sove straks. Bedre oppdatering kommer i morgen♥ 

 

skoene mine er fra nelly HER (ad) 

 

 

29 kommentarer
    1. så kult! åjoda, jeg kjenner meg igjen! heldigvis fikk vi fort hver vår disk man eller hva det nå heter xD og så mp3 og så ipod.. så var ikke så lenge det var krangling om musikken!

    2. Det er mye fatigdom i usa, men med masseinnvandringen vi har her i Norge, er det ikke lenge før velfredsstaten bryter sammen her også. I dag er 25-30 prosent av oslos befolkning fra afrika og asia. Kongen i nederland varslet før helgen at velfredsstaten i nederland er forbi. Det blir andre tider i europa.

    3. Hyggelig å høre for en innvandrer selv:(. Født og oppvokst i norge men blir jo fortsatt sett på som en innvandrer. Viktig å huske at det er flere utlendinger som deltar med på å bygge Norge til et bedre land.
      Sophie:) elsker bloggen din! Kos deg masse på ferien:)

    4. Det er dumt at kristendommen er blitt så liten i Norge. Liker respekten og troen USA har på Jesus 🙂

    5. Åååå, minner.
      Var der i Juli, dere MÅ spise på bubba gump, på strandpromenaden. Bare gå ned over og dere skal nokk finne den.
      Den er atme et hotell som heter Courtyard by marriot, fort lauderdale beach.
      KOS DERE MASSE!!!!

    6. Ingenting forteller oss hvor heldige vi er i Norge mer enn en reise gjør. Jeg reiste jorden rundt i 7 mnd, kom hjem i vår, og alle inntrykkene og perspektive faller fremdeles på plass for meg. Vi er udregelig heldige i Norge, det er så synd at de færreste setter pris på det! Vi bare syter videre om ting som egentlig ikke betyr en dritt. Åh, verden. Jeg har et elsk/hat-forhold til den!

    7. Jeg har vert i både Universal og Disney. Det beste med Disney World er fyrverkeriet i Magic kingdom om kvelden. Er noe av det fineste jeg har sett! Virkelig verdt å gå så lenge i parken for å få med seg det.
      Men den beste matbutikken der nede er Publix, den må du innom. Og walmart såklart 😉 Har foresten vert på Mall at Millenia også. Kjempe fint der!

    8. Hei! Jeg skal til florida i November, da skal vi kjøre rundt i florida (miami, orlando, key west, tampa osv) jeg lurte på om du kunne tipse om hvor det er bra shopping av de plassene du har vært hittil. håper du kan lage ett eget innlegg om dette 🙂 digger bloggen din!

    9. Du snakker om at det er synd på folk i USA, samtidig som du er i Unge Høyre? Høyre og Frp er for kapitalisme, og det er akkurat det som gjør folk fattige i USA.
      Hvis Norge er så bra, hvorfor støtter du de største klagepartiene som ønsker en styremåte lik med USA sin?

    10. Hei!
      Kan du ta litt bilder der du smiler med tennene? Det blir så stift, og det hadde vært kjempeherlig å se deg smile på ekte med glede 🙂

    11. Synes at det er leit at folk skal se på kristne som “utrolig kristne”, “ultrakristen”, “miss-goody-two-shoes” osv, selv om man er kristen betyr det jo ikke at man er veldig annerledes fra alle andre 🙂 Det betyr jo bare at man tror på Gud, etter min mening ihvertfall..

    12. USA er verdens beste land. Norge er bare verdens beste land for de som ikke klarer seg selv og trenger å snylte på andre. De som klarer seg selv i Norge betaler sinnsykt mye skatter og avgifter uten å få noe særlig tilbake

    13. Frister meg å dra til USA! Vil flytte dit engang, hvis ikke så bare bo der i noen år og nyte livet. Fine bilder btw! kos deg videre 🙂

    14. Jeg ville bare si jeg har aldri lest bloggen din før men nå i det siste har jeg vært titt og stadig innom den og syntes du virker som en helt utrolig flott person! Hviste ikke du hadde ett så engasjemangt for dyrene! Ble virkelig overrasket. Du er virkelig et godt menneske med et godt og stort hjerte! Stå på, du er god og så pen som du er! Kos deg videre i USA! 🙂

    15. Fy flate du er ei vakker jente altså!
      Helt enig, stikker så utrolig mye inni meg når jeg ser folk sitter på gaten. Men igjen så blir jeg så sur de gangene jeg har gitt folk penger, dagen etterpå ser jeg de med dyrere telefoner enn jeg har og kanskje hvit dyr smoking.

    16. Jeg syns det blir feil av deg etter kun få dager i USA å kritisere USA på den måten. Ja USA har sine svakheter, men de har langt flere bedre sider som du aldri får oppleve om du bare drar på ferie. Du bruker veldig mye energi på å snakke negativt om et land som du ikke ser på innenfra. Har selv bodd der, både i en familie og alene, det er vikelig et fantastisk land (du ser veldig lite av USA i Florida…)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg