er jeg dum, eller?

I dag har jeg vært ute på tur igjen sammen med familien og Stine, vi drar jo til oslo sammen i morgen for å se Selena Gomez live i oslo spektrum! Jeg gleder meg en hel haug, Selena må være en av de kjendisene jeg liker personligheten til, og som jeg kunne ha tenkt meg å være venn med. Slik blir det nok ikke, så jeg får nøye meg med å se henne live!

Ellers hadde jeg og Stine en liten samtale, hvor hun sa “om jeg ikke hadde kjent deg, og bare leste bloggen din, så hadde jeg tenkt at du er dum”. Haha.. Jeg synes ikke jeg virker noe merkverdig dum på bloggen, men det er jo fordi jeg er meg, og vet hvordan jeg er. Men, sånn helt ærlig – hvilket inntrykk har dere? Er jeg dum, eller? 

Topp fra chiquelle, denim leggings fra sheinside HER og støvler fra hunter. 

Plukket blåbær fikk vi også gjort, nam nam! 

Lille grisen min var såklart med.

Fine Stine! 

 

 

205 kommentarer
    1. Du kan virke litt blond noen ganger, men du virker ikke osm en dum person. Du virker som du er en smart jente med god personlighet. du viser at det går ann å ha store pupper og retylan, men allikevel bry seg om andre ting (som dyr, miljø.. etc..). du er et forbilde for mange!<3

    2. HAHAHA KAFAN? bare med å spørrr om folk syns du e dum, så bekrefta du det jo! latteli hahha! svare e JA

    3. Du virker ikke akkuratt dum,men syns du er dum når du gjør alt du gjør med annsiktet ditt. Tror du er penere uten silikon,botox eller hva enn du gjør med trynet ditt. #nohate

    4. Syns du virker som en utrolig smart person 🙂 Du har sterke meinger og kan virkelig svare for deg! Det beundrer jeg veldig. Jeg syns ikke du virker dum i det hele tatt 🙂

    5. Nei overhode ikke. Du virker som en oppegående jente med mye vett i hodet, ansvarsfull og voksen. Du har mye bra og sterke meninger som også gjør at personligheten din virker kjempe bra!

    6. Synest ikke at du virker spesielt dum, men avogtil litt blond, men det er vi da alle. Liker bedre når du skriver lange og meningsfulle tekster enn sånne provoserendes tekster. Tror at du får flere tilhengere da om du ikke fokuserer såå mye på utseende som du gjør. Men du er en flott jente, det er ikke noe å legge skjul på. De fleste som “hater” deg, eg bare misunnelige, for hadde de hatt lik sum med penger som deg ville de vert prikk like tror jeg. Stå på Sophie!

    7. For å være ærlig: JA. De gangene venninner og slikt har snakket om deg eller bloggen, feks sett deg i en avis osv, er det alltid noen som kommenterer at “hu der er jo stokk dum!”. Men det er veldig pga måten bloggen er fremstilt på. Den er rosa,du poserer, lager trutmonn, bryr deg veeeldig om utseende, og du vil på en måte være mest mulig barbie dukke. Folk flest ser på barbiedukker som dumme..

    8. jeg har fått intrykk av at du er en utrolig smart, fornuftig og ikke minst vakker jente!!! 😀 et fantastisk forbilde!
      bare fordi du har “barbie” utsende, er du ikke dum, er bare dumminger som sier sånt! heheh

    9. Jeg syns faktisk du er en av de bloggerne som har litt vett i hodet jeg. Du har egne og sterke meninger og du står for de. Jeg syns du virker ganske smart! Og jeg syns også at det er de som skriver “ja du er dum” som selv må være relativt dumme, fordi ingen ting av det du skriver om får deg til å virke blond eller dum. W

    10. Dersom jeg ikke hadde vært fast leser, men bare en sånn som stakk innom avogtil hadde jeg nok tenkt at du var dum. Men det som er, visst man leser maange av innleggene dine og virkelig tenker over det som står der, så ser jo man raskt at du er mye mer enn bare en “dum barbiedukke” fordi mye av tingene du skriver er veldig meningsfylte. Noen ganger får de dypeste innleggene dine meg til å gråte, fordi jeg kjenner meg så godt igjen i mye av det du skriver. Så stå på, fordi du er virkelig en fantastisk person 🙂

    11. Første gang jeg gikk inn på bloggen din så jeg på ett innlegg, tror det var om hår ellernoe 😛 så leste jeg vell 3 setninger og klikket ut igjeng. Senere var det vell et innlegg om dyrevern som gjorde at bloggen din fanget interessen min. Etter å ha fulgt deg daglig i snart 1 år har jeg fått inntrykk av at du er en egenrådig, spesiell og oppegående menneske som engasjerer seg for mye bra, med mye medmenneskelig het selvom du intresserer deg for utseende ditt, noe som ikke alltid går hånd i hånd, desverre:P du minner meg veldig om ei god venninne av meg, platinablond bimbobarbie som spiller på båsen hun blir satt i, plutselig åpner hun kjeften og er egentlig smartere enn de fleste 🙂

    12. Hehe, overfladisk er et bedre ord. hadde du ikke hatt storepupper og store lepper, så tror jeg nok du hadde ligget temmelig langt nede på listen.

    13. Du virker overhodet ikke dum i det hele tatt! Altså hvis jeg hadde hatt deg som storesøster så hadde jeg heller spurt deg om spm enn mamma f.eks. 🙂 du virker klok og at du tenker først på alle andre enn deg selv <3

    14. Du virker faktisk ikke dum i det hele tatt gjennom bloggen din, du er en sånn person som jeg vet jeg kunne blitt kjent med og hatt jævlig mange fete diskusjoner og samtaler med meninger og vi hadde forstått hverandre, haha du er sånn spesiell, smart og alt det der som jeg digger med en person. Så nei, du er langt ifra dum!

    15. I mine øyne er du ei smart jente som bryr seg om dyra og det betyr mye for meg!! Du er ikke ei dum person bare fordi du har “duckface” og “big bobs” Du er en kjmepe smart og modig jente!

    16. JORDNÆR, men samtidig eeelsker å vise puppene dine…lær av tcmn, hun har silikon men viser ikke det like mye som deg. Du lyder for leserene dine og så….

    17. Synes ikke du virker dum selv om du kan komme med noen innlegg som man reagerer litt ekstra på. Men så klart, din blogg, du gjør vel det som skal til for at folk skal lese slik at du tjener penger 🙂

    18. Jeg syns ikke at du virker noe dum:) eg har mest inntrykk av at du er en veldig viljesterk jente som virkelig står for ting som du tror på! Jeg vet at mange hadde/har inntrykk av at du er en typisk rosa blogger. Men du virker som at man kan stole på deg og du er snill mot alle. Du sier dine meninger<3 stå på:)

    19. Synes du virker jævlig dum 😛 Ikke bare på bloggen, men også på ettermiddagen..Du er underholdende..hvis man kan si det på den måten :I
      men man må tenke på at et bare er 13 år gamle jenter som leser bloggen din.. de oppfatter deg sikkert ikke som dum.. hvis det er noe å være stolt over da

    20. Da jeg fant ut om deg i begynnelsen så syntes jeg at du virket litt “blond” Men etter å ha lest på bloggen din en stund så syns jeg du virker som en normal person som jeg gjerne kunne blitt venn med! 🙂

    21. Jeg har inntrykk av at du har NOE vett mellom øra, men må ærlig talt innrømme at jeg ikke ser på deg som den skarpeste kniven i skuffen. Tror det har mye å gjøre med måten du framstiller deg på. Jeg er ganske klar over at du liker å provosere, og at du liker at du ser ut som en barbie men at du egentlig er ganske “smart”, men allikevel tror jeg du har dratt den så langt og tatt så mange avgjørelser det stilles spørsmål ved i en så ung alder, at folk faktisk tror du ikke er så veldig intelligent lenger. Du spør “er jeg dum?”, men dum har ikke bare å gjøre med hva du får i karakterer eller hvor samfunnsengasjert du er, men også hvorvidt du klarer å forstå at det kanskje ikke er så lurt å legge ut bilde av seg selv i undertøy (ahem), eller at det kan være en idé å vente med å operere noe som helst før man har blitt litt mer moden, og der har jo du feila en del. Jeg tror det faktum at du ikke lenger viser noen form for menneskelighet og at svært få kan kjenne seg igjen med deg, gjør at folk får en mening om deg som sikkert ikke stemmer med virkeligheten, men som stemmer VELDIG bra med måten du framstiller deg på. Du spør “er jeg dum, eller?” og jeg svarer ja, for ei intelligent og smart jente ville nok tatt en god del andre avgjørelser enn deg og også visst hvordan man skal framstille seg selv på best mulig måte.

    22. hvis man bare leser de innleggene hvor du blogger om sminke, hår, klær osv så kan du nok framstå som… ikke akkurat dum, men litt sånn “jaja, i don’t care. love my lipstick ;))” men det tror jeg egentlig alle toppbloggere gjør? jeg har lest bloggen din en stund nå, og etter alle dyrevern og politikk innleggene dine vet jeg at du er langt ifra dum!

    23. Du virker dummere på tv/i avis. Meb du virker ikke veldig smart på bloggen heller. Men hei, det er jo derfor jeg leser den;)

    24. Ja, nå har jeg fulgt bloggen din og i starten virket du veldig smart, men nå er du rett og slett blitt dum! Du tenker ikke lenger du bare handler og spyr ut av deg dritten om operasjoner og utseende. Den videobloggen din sier og mye, du er helt sløkket!

    25. Ikke i det hele tatt! Du virka veldig gjordnær og reflektert. Alt det rosa ser æ rett førbi.

    26. Jeg syns du virker som en smart jente, men det at du ødelegger kroppen med silikon, botox, det er synd. Du hadde et helt utrolig utseende, og mine venninner og jeg har sittet å forgudet utseendet ditt. Nå, ikke så mye. Du ser mye bedre ut når du ikke går rundt med konstant duckface.

    27. Jeg synes du virker som en veldig smart jente egentlig, men at du kanskje fremstiller deg litt “feil”. Det er helt opp til deg hvordan du velger å fremstille deg, men da må man også ta konsekvensene av det. Hva du har valgt å gjøre med kroppen din, har ingenting å si om hvordan du er som person, og man blir ikke automatisk dum av å gjøre slik operasjoner. Hvis det er sånn du foretrekker det, og kan stå for det – så burde egentlig alle andre holde kjeft 😉

    28. Du virker ikkje dum når du blogger om dyrevern og slike saker du brenner for. Da synes jeg du virker veldig smart. Men kanskje noen ganger ellers, men hvem gjør ikke det?:)

    29. Jeg vil ikke si at du virker direkte dum, men f.eks. på videoinnlegg virker du ganske overlegen. Samtidig føler jeg at du egentlig er ganske smart og jeg tror du er en person det er lett og interessant å prate med, selvom jeg tror vi er uenige om en del ting er det mange ting jeg støtter deg på. Men du framstår ikke som den skarpeste kniven i skuffen på bloggen, men det betyr ikke at jeg tror du er dum!

    30. Altså, om jeg bare hadde sett deg på et bilde eller noe sånn, så ville jeg ikke sett på deg som den smarteste personen i verden akkurat. Men siden jeg har lest bloggen din en god stund, vet jeg at du derimot det helt motsatte av dum. Både når du skriver om dyr og sirkus osv, men også når du skriver om silikon, restylane og plastisk kirurgi så synes jeg du greier å uttale deg utrolig godt, og du virker som en veldig fornuftig jente! Det er faktisk den største grunnen til at jeg ser opp til deg. Du beviser at man ikke nødvendigvis er dum, bare fordi man har utseende som en såkalt ”barbie”.
      Men jeg lurer på en liten ting også! Bruker du dyretestet sminke eller hud/hårprodukter, eller er du imot det også? Så på en sminkevideo du la ut for leeenge siden, og der brukte du en mascara fra loreal. Kunne du svart på dette i neste innlegg eller noe? Jeg vil så veldig gjerne ha svar, fortest mulig! Og forresten, er du fortsatt vegitarianer, eller har du spist kjøtt siden du ble det?

    31. Syntes du var ok før, men du blir bare dummere og dummere. Og nå er rett og slett bare DUM. PÅ nivå med en 8 8 åring

    32. Førr å være ærli, så læs æ bloggen din førr at du endum å det e gøy å se ka domt du jør næste gang 😉

    33. Alt det du har fikset på synes jeg ikke har vært noe særlig nødvendig, det ENESTE jeg undres over at du ikke har fikset, er øynene. Du har veldig…rare øyne. De virker så skeiv og slapp. Vurdert øyeløft? Siden du er så opptatt av utseendet ville jeg vurdert øynene som neste ‘prosjekt’ for å oppnå The ultimate look 🙂

    34. Trodde alltid at du var dum sånn når det gjaldt skole og hadde blondie svar på lette spørsmål!
      MEN nå har jeg et inntrykk av at du er kjempe smart og jordnær

    35. Eg syns ikkje du verka dum 🙂 Likar at du står for det du seier, og kvar gong nokon seier noko negativt til deg slår du tilbake med fornuftige argument 🙂

    36. jeg syns ikke du virker spesielt dum, for å være ærlig! egentlig ganske smart! du bryr deg jo om samfunnet og er engasjert – det er veldig bra. liker at du er veldig annerledes enn de andre rosabloggerne – du blogger ikke bare om klær. stå på.

    37. Du virker mindre smart når du poster innlegg om at plastic fantastic er det beste. Virkelig? Eller kanskje ikke dum, men umoden. Men du er jo bare 18 år.

    38. Folk som ikke ser under overflaten tror du er dum. Du er absolutt ikke det.. det er bare små detaljer i det du skriver som jeg legger merke til at du er faktisk utrolig smart, nesten skummelt smart.

    39. Første gangen jeg så bloggen din, for kanskje to år siden, tenkte jeg at du var en typisk rosa blogger med lite mellom ørene.
      Men etter å ha lest noen innlegg skjønte jeg at du faktisk er en veldig smart jente! Etter det har jeg vert en trofast bloggleser.
      Jeg har virkelig lært å ikke dømme boken etter omslaget 🙂
      Du har beauty & brains!
      Tror også mange av de som kommenterer negativt, ikke leser innleggene dine, men bare ser på bildene.

    40. Kan ikke svare på om du er dum, men du har ikke akkurat bevist det motsatte. Du fremtrer veldig provoserende, egosentrisk og frekk derimot.

    41. Jeg synst ikke du virker dom! Du er seriøst ett av forbildene mine! Du er vakker, virker utrolig snill og morsom, du er i mot dyreplageri og du kjempe virkelig for det, du virker bare helt fantastisk og perfekt! Jeg vil at du skal huske at du er en inspirasjon for mangen, og at du er helt nydelig! Kommer til å vere en leser så lenge du blogger, og håper virkelig at jeg kan bli som deg en gang!

    42. Helt ærlig så har jeg litt sånn inntrykk av at du er litt åverlegen… Men det er bare fordi en venninne av meg var i harstad å skulle ut pp fest med bla. deg , og hun sa at du var åverlegen og virka litt “bitch” …
      Men jeg digger deg og bloggen din fordeom!:p 😀

    43. Nei, fordi du virker som en person som bryr deg om andre, og ikke minst dyr! Og du virker veldig ærlig

    44. Ja, litt! Du virker litt naiv på mange områder, spesielt når det kommer til omverden og deres syn på deg, du må jo også forstå hvilke signaler du sender der så og si alt er fake allerede i en alder av 18-19. Men så slår du om til prat om dyrevern og virker smart i et innlegg, også dum igjen.

    45. Jeg tror at de som kikker innom bloggen din bare sånn i ny og ne tror at du er stokk dum – nettopp pga bildene dine med trutmuss, poseringer, og dette med silikon, restylane, hairextensions osv.. Mens de som følger deg og som leser alle tekstene dine har lært at du er faktisk ikke så dum som du gir deg ut for å være!

    46. Akkurat som noen skriver på denne bloggen her burde være grunn nok for deg til å legge sammen 2+ 2. Noen her blant annet malin ovenfor skriver hun vil bli som deg!!! Og i innlegg etter innlegg har du skrevet om plastisk kirurgi og i det forrige du hadde oppfordret du faktisk til det. Men du er så dum at du driter i det sålenge du får bekreftelse på din egen usikkerhet!

    47. Synes egentlig du fremstår som ganske intelligent med egne meninger og mye å si. Og det går rimelig greit da du er flink med ord og har et stort ordforråd. Noeeen ganger kan det bli i overkant til litt for mye av det gode da men, haha.

    48. Jeg selv har ikke lest bloggen din så lenge, men av den tiden jeg har lest den så virker du ikke dum. Selvom du er en rosablogger, har fikset på utseendet ditt og er motebevisdt betyr ikke det at du er dum. Jeg selv er mye eldre enn deg, men må innom bloggen din en gang om dagen minst. Jeg er så fascinert over skrivemåten din og ærligheten diin. Stå på!

    49. Nei. Verken dum eller “blond til tider”, som en eller annen luring har skrevet lenger oppe her. Hilsen student på 23.

    50. Du sier jo at man må kunne være stolt av hvordan man ser ut og sånt. Men du er jo ikke det selv. Ta foreksempel den siste videoen din: Du sitter og viser fing til deg selv i speilet. Og synest du ser helv jævlig ut. Og du er liksom 18-19 år. Men likevel oppfører du deg som en 14 åring. Det er litt ironisk da. Jeg ble rett og slett flau over deg på den videoen. Og jeg synest synd på vennene dine, kjæresten din og ikke minst familien din. Du fremstår jo som en dritt unge. Og det virker veldig feil og teit. Siden du liksom et myndig da… Men dette var jo min mening. Men tenk litt igjennom dette…

    51. du virker ikke dum…personligheten din virker jo helt herlig og fantastisk,men kan virke litt blond av og til ….men du bryr deg jo om alle rundt deg føles det ut som !!!!:-)elsker bloggen din , og husk du er verdifull uansett !!!!<3<3<3

    52. Du framstiller deg sjølv som litt dum ja, når du ikkje innser at du har ei enorm makt til å påverke lesarane dine. Og det gjer du. Du påverkar i hytt og pine og det kan vere ein god ting når du først ser forbi di eiga nase også her på bloggen og skriv om ting som er viktig, som dyrevern og miljø. Men når det kjem til det kropspresset og skjønnhetstyraniet du er med på å bygge ein sterk mur under må eg innrømme at eg syns du verkar stokk dum og at du rett og slett ikkje forstår kva du driv på med. Sku ønske eg hadde sluppe å skrive dette men det er på tide at du innser at du faktisk kan øydelegge enormt mykje for nokre av lesarane dine som ikkje klarar å sjå gjennom orda og bileta dine ved å skape eit forvridd syn på korleis ein skal vere for å leve opp til eit skjønnhetsideal. Det er ikkje psykisk sunt for usikkre sjelar å lese og ta innover seg enkelte av dei tinga du presterar å lire av deg. Eg håpar du les dette, og at du tek det til deg, for det er faktisk eit trist faktum at nokre unge jenter ender opp med eit unormalt dårleg sjølvbilete av å lese slike bloggar som dette. Eg seier ikkje at du er rota til alt vondt og at du eine og aleine har øydelagt andre, men du er med på å gjere ting verre for dei som allereie slit.

    53. stikk motsatt! du er jo en av de få som klarer å tenke fornuftige valg i forhold til dyre velferd. (kjøtt, pels, sirkus osv.) godt valg:)!

    54. Jeg syns ikke du er dum i det hele tatt. Men hvis jeg ikke hadde lest bloggen din, og bare visst hvordan du så ut hadde jeg syntes du så dum ut.

    55. Får kke inntrykk av at du er “dum”, for det frasier du deg så ofte. Kanskje litt.. kroppsfiksert, selvhøytidelig? Hvertfall på film når du tar deg selv i håret og strutter og hele tiden ser på deg selv i kameraet. Usikker kanskje?
      Men får inntrykk av at du er veldig trangsynt med tanke på utseende, og bruker litt for mye tid på rommet og ser deg i speilet og tenker over utseende ditt. Får inntrykk av at du kan ha godt av å få en jobb eller hobby som tar litt tid, så du kommer deg ut av rommet og ser at verden ikke handler om hvor pene man er..

    56. Du har veldig mye rett i det du skriver om dyremishandling og andre temaer du bryr deg om! Men du kan dessverre ofte virke ganske dum også noen ganger.
      Som at du for eksempel har extencions til 8000,- og restylane, fake vipper, silikon osv.. At det kan virke som at du bare bryr deg om dette. Ikke mange har råd til å bruke nesten en to ukers lønning bare for å få litt mer hår på hodet!!
      Jeg liker deg veldig godt, Sophie, ikke misforstå meg, men du bruker kanskje greit mye penger på utseendet ditt enn gjennomsnittet av jenter gjør!! 🙂

    57. jeg syns du ikke ser dum eller er dum. Men du må slutte med det du gjør med munnen det er helt sprøt. Hvis det du gjør med munnen er det du føler at du er pen så er det ikke.

    58. Du virker veldig “blond” som vil se ut som en barbie med store pupper og flat mage, og vil bli likt av guttene.
      Jeg har lest bloggen din siden du begynte, jeg syns du var ufattelig søt og pen og naturlig før du tok silikon og restylane i leppene og ikke minst extension 🙂 sier ikke dette for å være frekk!

    59. Jeg tror mange dømmer deg etter utseende. Ettersom du både har fikset på puppene, leppene, nesa og ansiktet ditt, vil nok mange tenke at du er en slags ?bimbo? eller at du kun bryr deg om utseende ditt og kun tenker på deg selv.
      Men, om de faktisk tar seg tid til å lese innleggene dine, både hverdagsinnleggene og de litt mer “meningsfyllte” personlige innleggene dine, ville de nok kanskje tenke annerledes om deg. Jeg synes du virker utrolig smart, og du står for utrolige fine ting. Det virker som om du bryr deg om andre mennesker, – og dyr, selvfølgelig.
      Du skriver også veldig bra og ikke “overfladisk”, selv om en del kanskje mener det. Så nei, jeg har ikke inntrykk av at du er dum!

    60. Det er nok mange som ser deg som en dum blondine,men du har faktisk rett i mye du sier og du kjemper dyrenes sak…
      Nei,du er ikke dum ! 🙂

    61. leste noen kommentarer.. HVORFOR er man dum hvis man tar silikon og fikser litt på utseende? alle har vel noe på seg selv de vil fikse på, og hvis man har alderen og pengene, så er vel det HELT okei for å føle seg litt bedre?

    62. Kan du skrive et innlegg om hvilken selvbruning du bruker? 🙂 Lurer veldig mye på det! Du har veldig fin farge 🙂

    63. Heilt blåst! Neida!:P Må innrømme at eg tenkte “ka faen?” når eg gikk inn på bloggen din, og forventa en dum blondine som hadde meninger som gikk helt mot hverandre, men etterhvert når eg leste om det du skreiv om dyr og alle de andre meiningene du har så blei eg heilt “forelska” i bloggen din! 🙂

    64. Du er ikke dum, liker måten du er på og kossen du oppfører deg og det er positivt.. du tenker ikke dritt om andre eller skriver det ut på bloggen :)Elske bloggen din. leser den først på morgenen og på kvelden og jeg elsker den <3

    65. Nei, jeg syns ikke du virker dum Sophie 🙂 Kanskje litt naiv og drømmende, men det er jo det som gjør at du er deg 🙂 Jeg liker bloggen din veldig godt <3

    66. Siden du spør så skal du få et helt ærlig svar. Jeg er mamma til en tenåring som leser bloggen din og hun snakker ofte om hva du “gjør”. Du er ikke ett bra forbilde til unge jenter i dag. De tror at for å være fornøyd med sitt utseende så må de utføre flere drastiske operasjoner. Det er hinsides all fornuft. Jeg har mange ganger tenkt om du har foreldre som setter grenser for deg og har de ikke fortalt deg at du var perfekt slik du var før silikon, nese operasjon, Restylane, løsnegler, løsvipper, påsatt løshår, solarium osv ….SINNSYKT!! Du burde fått psykolog hjelp, kanskje du hadde kunne spart deg for alt dette.
      Og til slutt…ja du virker dum.

    67. Ja, du gjør det. Jeg og jentegjengen min og sikkert mange andre leser denne bloggen kun for å få oss en liten latter. Men du skal ha det at du får frem latteren i oss når du skriver sånne ting. Så får du bestemme selv om du vil ta deg nært av dette eller ei.

    68. Du virket litt dum før,men føler vi har fått et bedre inntrykk av hvem du er og hva du står for nå 🙂 Du er fantastisk!

    69. Jeg syns ikke du virker dum! Det er mange som sier det men da får de bare krangle med meg og jeg vinner alltid:)

    70. Ja. Et par stakkarslige innlegg om verdensrommet og dyrevern endrer ikke det faktum at 99% av det du klarer å dra ut av ræva di, for så å gni utover bloggen din stort sett omhandler løshår og/eller andre syntetiske “kroppsdeler”. Med andre ord, hadde verden vært blind så hadde du nok imponert svært få.

    71. Syns ikke du virker dum. Du har selv skrevet på bloggen at du er ikke så dum som alle skal ha det til, og deg velger jeg å tro på. 🙂

    72. Første gangene jeg leste bloggen din, JA! Dømte vel bare fra utseendet og tenkte herregud for en barbie.. Men etter å ha fulgt bloggen din en stund må jeg virkelig si du virker som en fantastisk person som faktisk(!) har noe mellom ørene, skummelt hvor dømmende man kan være av første inntrykk! Du har bevist meg feil gjentatte ganger

    73. Nei, jeg synes ikke du virker dum. Om jeg hadde skulle sagt noe er det bare f.eks. operasjonene osv, for du er utrolig vakker uten dem! Men skjønner at du gjorde det om du ikke likte det og det er helt lov. Jeg synes du virker som en veldig smart person med sterke meninger! Ikke dum i det hele tatt

    74. Synest ikke du virker dum i det hele tatt. Føler du er en veldig smart person, noe jeg egentlig vet også. Du har vertfall inspirert meg på mange områder 🙂

    75. Du er ikke dum, men du er ei umoden jente som gjør dumme valg. Selvfølgelig er det mye bra, men 18 år og har gått gjennom to kosmetiske operasjoner allerede. DET er dumt. Det er fint at du konsentrerer deg om dyr og sånt, men med disse operasjonene sier du til folk at det er OK å fikse på utseende, og at utseende er viktig. Ja, fiksing er vanlig, men det finnes andre måter å gjøre det på, for eksempel ved tanketerapi.

    76. Jeg syntes ikke du virker dum i det hele tatt. Du er nok den smarteste av alle bloggerene der ute, du viker jordnær og søt, i motsetning til mange andre.

    77. Jeg husker da jeg så min første videoblogg av deg for ca to år siden, og jeg syntes dumskapen din var verdens beste underholdning. Jeg fulgte litt mer med det neste året, leste et par innlegg og ble etterhvert fast leser. Nå, selv etter silikon i pupper og kinn, restylane i lepper og neseoprasjon, har jeg likevel en helt annen oppfatning av deg enn jeg hadde for to år siden.
      Folk nevner dyrevern som argument for hvorfor du er smart. Men, det er langt ifra bare engasjementet ditt for dyrevern som fikk meg til å endre opfatning av deg. Det er hvordan du reflekterer og engasjerer deg i hverdagslige ting. Hvordan du beskriver forholdet ditt til kjæresten og venninner og refleksjonen på hva slags forbilde du er. Du vet du ikke er et godt forbilde for 14 år gamle jenter når du fikser på utseendet ditt, men lyver heller ikke om det fordi du tørr å stå for valgene dine og ikke baserer hele livet ditt på å være det såkalte gode forbildet.
      Jeg har stor forståelse for de som tror du kun er dum og overfladisk dersom de kun har sett bilder og lest innlegg om extentions og sminke. Du ser ut som en barbie, og barbier er ikke kjent for å ha mye mellom ørene. Men, dersom man følger litt med er det så lett å få en ny oppfatning av deg. Selv om jeg aldri ville tatt de samme valgene som deg når det gjelder mange ting, så ser jeg på deg som et godt forbilde, fordi du ikke prøver å sette deg selv i et godt lys hele tiden, men når man ser litt nøyere ser man alt det fine med deg.

    78. Til deg såkalte”mamma”. Jeg vet ikke hvem av dere som virker dum. Regner med du er godt over 30 hvis ikke 40. Har du faktisk så lite og gjøre att du må skrive sånn over nett?!? Og vet ikke hvem av dere som er ett dårlig forbilde du lærer unge til og skrive dritt over nettet, og hvem av dere trenger hjelp?!? Ei som fikser på seg selv eller ei på godt over 30-40 år som skriver dritt til ei på 18?!? Verden er syyk.

    79. Sophie, hør hær:
      Når du har unge leser og du vet at du har unge lesere og du legger ut bilder av de derre puppene dine som du er så stolt over, så JA er du jævli dum, ihvertfall når du tror at du blir penere med botox og hele dritten. DU BLIR IKKE PENERE AV DET!! Du ser heller ut som en and når du poserer på bildene. Jeg sier bare lykke til med å klare å få deg en jobb, tror du virkeli at du klarer å tjene til livets opphold med de “modelljobbene” dine? Hva tjener du, et par tusen? Da må jeg bare ja du STUPIDE WOMAN!!

    80. Nei jeg syns faktsik ikke du virker dum at all. Har flere av de vennen selv som er den typiske “dumme” jenta med blodt eller farget hår og store pupper. Sns det er synd at det er blitt sånn ettersom mange av disse “typisk dumme” ofte er blandt de smarteste og av det kan li trukket ned…

    81. Jeg slenger meg på noen av de andre her som er enige i at du kan ha dine blonde øyeblikk. Det har vel alle. Utenom det syns jeg du er en smart og voksen nydelig jente 🙂 det at du har fikset på deg, må da være lov så lenge du føler deg bedre. du er kjempe pen syns jeg 🙂 har fulgt bloggen din i en god stund nå og det er en grunn til det. 🙂 bare på videoblogg innlegg syns jeg faktisk du virker ganske blåst, så er glad du gjør deg sjelden. Hehe. Uansett, fortsett som du gjør syns jeg 🙂

    82. Jeg har fått inntrykk av at du er en utrulig smart jente som alltid har kontroll og vet hva du skal. Du sløser ikke penger uansett om du har nok og er ei jente som mange ser opp til. Men jeg trur det er litt enten eller når det gjelder de å like deg å ikke. Enten så liker folk deg, eller så liker de deg ikke. Jeg vil vertfall si at jeg syns du er langt ifra dum, du er en utrulig smart jente, hold på personligheten din Sophie den er unik<3

    83. Dette spørsmålet burde du ikke ha stilt. Nå gir du bare alle trollene der ute en ypperlig sjanse til å hate mer. Ikke rart du sliter med søvn når du er så opptatt av hva andre mener. Bry deg heller om hva dine nærmeste synes;-) Dette er en rosa blogg som handler om utseende og materielle goder. Er sikker på at du i virkeligheten er ei ganske vanlig 19 år gml jente;-).Om du i det hele tatt gidder lese dette så vit dette; jo eldre du blir desto mer fornøyd blir du med deg selv. Man lærer å akseptere sine skavanker med tiden 😉

    84. Vi lesere kan nok oppfatte deg som litt “blond” inniblandt! Men ellers så virker du som en jente som vet hva hun vil og støtter saker som virkelig er viktig både for deg og oss andre her i Norge! Stå på videre!
      Du er et forbilde for meg<3

    85. Helt ærlig så er det vel en av grunne til at jeg forsatt leser bloggen din er fordi du IKKE virker dum. Du har en mening med alt og tenker igjennom alt. For meg så virker det som om du er en oppegående og reflektert person! 🙂

    86. Siden du er misfornøyd med alt på kroppen din, er du fornøyd med navnet ditt eller skal du endre det snart også???

    87. Hei, jeg vill bare si deg et par ting etter at jeg leste innlegget ditt om at du kommer til å stemme høyre i år.
      Syns faktisk det er rimelig egoistisk hvis du velger å stemme høyre av den grunn at du ikke har lyst til å betale så mye skatt! For du er en av svært få på din alder som tjener så mye og bør ikke du da være med på å gi noe til andre som trenger det mer? Jeg har lest bloggen din i et par år nå og du har alltid virket som en så fantastisk jente som ønsker å hjelpe og det er du! Så hvordan kan du da stemme et parti som kommer til å forårsake større skiller mellom fattig og rik og som har blitt kåret til verste parti når det kommer til dyrevelferd? Venstre ønsker blandt annet å legge bed all form for pelsoppdrett, hva ønsker Høyre?
      Selv er det en god del år til jeg kan stemme men jeg vet at sånn det ser ut nå vil min stemme den gang utvilsomt gå til Venstre!!
      Mitt tips er å sette seg litt inn i hva de forskjellige partiene står for, før du går for det som lover deg mindre skatt 😉 For det kan få konsekvenser for mange.
      Hilsen en som frykter mørkeblå regjering

    88. Av førsteinntrykk virker du som en dum berte som bare bryr seg om seg selv. Første gang jeg var på bloggen din synest jeg du virket selvopptatt, oversminket, frekk og dum. Men etter å ha lest bloggen din i ca. ett år er inntrykket mitt at du er en smart, hyggelig person med gode meininger. Jeg må innrømme at jeg ikke er noen fan av plastiske operasjoner og mener at naturlig er best. Vet at du er uenig med meg der.. Men det er ditt valg og det respekterer jeg. Synes du virker som en flott person, men vil ikke kalle deg forbildet mitt grunnet at du virker litt overfladisk..
      Uansett stå på videre!

    89. Helt ærlig? Ja. Du virker dum, og altfor opptatt av utseende ditt, og du fokuser alltid på det som virker negativt. I tillegg ramser du opp alt du syns er stygt med deg selv hele tiden, føler deg ”tjukk” osv, som ødlegger selvbildet til så jævla mange.

    90. Nei! du virker ikke dum i det hele tatt! du virker som en utrolig herlig jente, man kan se det på deg nesten at du er utrolig herlig og snill<3

    91. Til å begynne med (i perioden jeg har fulgt deg) virket du dum, pga jeg fikk inntrykk av at du kun var fokusert på utseende! Du ble litt framstilt som en typisk blondie som ikke vet noe fornuft annet enn hvilken sminke som skal brukes. Men må innrømme at jeg ble VELDIG positivt overasket da det plutselig kom saklige innlegg! Nå ser jeg på deg som en av de smarteste bloggerne, men med et par svake øyeblikk 🙂

    92. Du virker VEEELDIG dum på bildene dine, men ikke selve innleggene… Men ikke ta så duckface bilder, det får deg til å se ut som en dum bimbo…

    93. Nei, Sophie, du er ikke dum. Jeg synes det er dumt at man blir stemplet som dum pga man legger seg under kniven. Egentlig blir det feil av alle oss lesere å uttale seg om du er dum eller ei, fordi ingen av oss kjenner deg personlig.
      Det er fult mulig å være opptatt av utseende og andre mer viktige ting samtidg. Jeg tror ikke du strutter på video osv bare for å vise deg fram, men på grunn av usikkerhet?
      Jeg har maange komplekter mot utseende mitt, og har noen ganger tenkt over om jeg bør legge meg under kniven i framtiden. Men så har jeg også tenkt : Hva om jeg lærer å akseptere meg selv for den jeg er? Da slepper jeg å legge meg under kniven og utsette meg selv for risikable operasjoner.

    94. NEI! Du er langt ifra dum! Tro meg. Først når jeg leste bloggen din tenkte jeg du var en dum barbie men etter vert som jeg ble kjent med personligheten din så er du faktisk ganske smart. (: alle har sine meninger.

    95. Traff ei fra Harstad i sommer. Hun er en bekjent av deg; hun sa at du er akkurat så dum som du ser ut til… På meg virker du mer overfladisk enn dum. Jeg sitter igjen med inntrykket av at du har masse komplekser, lav selvtillit og føler deg mindreverdig. Dette “løser” du med å fikse på utseendet ditt; det er ikke velykka. Det er noe med at jeg ikke klarer å ta seriøst ei som går rundt med konstant verandaleppe.

    96. Nei, jeg synest ikke du er dum. Ja, du kan av og til fremstille deg som litt overfladisk, men innerst inne tror jeg du er en flott jente! Jeg kjenner deg jo ikke, men jeg tror du har en evne til å provosere leserene dine. Jeg tror du liker å “lure” dem litt, av og til. Du får jo flere lesere av det, og derfor tror jeg at du er litt smart. Det er flere ganger jeg har sett at du har skrevet noe jeg syntes er ufattelig dumt, og som jeg til og med blir litt irritert av, men fortsetter å trykke meg inn på bloggen din. Jeg fortsetter å lese, uansett hvor mye jeg tenker at “jeg gidder ikke lese bloggen hennes, hun virker så overfladisk”. Og derfor har du aldri virkert “dum” i mine øyne. Men overfladisk og selvopptatt? mange ganger. Men av og til glimter du til med noe helt spesielt, Sophie. Av og til virker du som en smart, sterk og fantastisk jente, som jeg ville ha elsket å blitt kjendt med. Noen ganger blir jeg rørt av det du skriver. For eksempel de innleggene du skrev om dyremishandling.. De innleggene er sånne som gjør deg til en god blogger. Kanskje de er en del av behovet mitt for å lese bloggen din? Jeg vet ikke. Du er spesiell, det er iallefall sikkert. Poenget er at du virker litt som to forskjellige personer. Overfladisk og selvopptatt på en side, filosofisk og sterk på en side. Men dum? Nei. Det nekter jeg å tro. Kanskje du er litt fra begge sider? Men hva vet egentlig jeg? Jeg kjenner deg jo ikkje.

    97. Du virker som en smart jente, som står for det du gjør. Du bryr deg utrolig mye om dyr og politikk, og det gjør jeg og. Du har klart å få syk mange lesere, og man får ikke det bare av å sitte å gjøre ingenting!
      Syns det er kult og morsomt at du fremstår litt som en barbie på bloggen noen ganger<3
      Digger deg Sophie!!!

    98. Jeg synes ikke du virker dum! Du snakker så bra for deg og har mange bra meninger på bloggen! Noen ganger lurer jeg på hva du tenker når du tar ulike valg, men er det en ting du ikke er så er det dum 🙂

    99. Mitt førsteinntrykk av deg var at du var ei sånn overfladisk “dum og deilig” jente. Men nå etter å ha lest bloggen din en stund, så syns jeg at du er en smart og sterk person. Det er så fint og se at du bryr deg om viktige saker som dyremishandling.

    100. jeg tror at alle egentlig er dumme. ellers ville vi ikke tatt så mange dumme valg som vi gjør. dessverre. men det er bra at vi er dumme. ellers ville vi ikke vært ordentlige mennesker.

    101. Det virker som om du er desperat etter å bli voksen/virke eldre enn du er. Ikke den skarpeste kniven i skuffen nei…

    102. Du virker egentlig bare veldig usikker. Tror ikke du er DUMMERE enn folk flest. Men tror bloggen har ødlagt mye for deg. I utgangspunktet en usikker jente som bare vil bevise og bevise at hun er pen nok, deilig nok…og tror at det hjelper å operere, fylle på, trekke i fra, slanke seg osv…så jeg synes egentlig bare litt synd på deg jeg.

    103. Jeg synes du virker smart!
      Du argumenterer bra, du har bra meninger, og virker absolutt ikke ut som du er dum!
      Don’t play stupid, intelligence is sexy :)!!

    104. Helt ærlig, så syns jeg at du virker som en fantaskisk person når du skriver. Du virker veldig smart og har utrolig bra meninger. Men i videoblogger osv, syns jeg du kan virke litt overfladisk ut.. Men jeg har ikke møtt deg i virkeligheten så jeg føler ikke jeg kan si noe før jeg har det! 🙂

    105. Må bare si; du har fått så SYKT FIN KROPP
      og nei, du virker ikke dum. Syns du fremstiller deg selv på en god og ordentlig måte! Men må innrømme jeg savner blondine-sophie. Den som provoserte, hahah! DET var underholdning det.

    106. Jeg syntes slettes ikke du framtrer dum på bloggen! Du skriver en god del fornuftig, og dette med dyrevern skriver du så mye bra om! Jeg kjenner faktisk jeg blir stolt av deg! Førsteinntrykket for et par år siden var nok “Dum og deilig”, men du er ett bevis på at man ikke må være dum bare fordi man ser over gjenomsnittlig bra ut! Så igjen, nei – du virker virkelig dum! Du er ganske smart, og jeg klarer meg ikke en dag uten å klikke inn på bloggen din Sophie!

    107. Jeg synes ikke du virker dum! 🙂 Den første videoen jeg så av deg, var den tullevideoen hvor du stod i rosa kjole og nesten hvitt hår og da tenkte jeg med en gang – hun her har nok ikke mye å komme med. Men så begynte jeg å lese bloggen din, og nå synes jeg du virker som en utrolig smart jente – med både personlighet og kunnskap 🙂

    108. DU ER EN EKTE BLOGGFAN!
      Herregud man skulle nesten tro du bodde under senga til Sophie sammen med Rigmor. Dere er soulmates, ment to be, så godt som bestevenner vil jeg tro. Hadde Sophie sett svarene dine og resultatet ville hun nok invitert deg med på en golden medalist på gründer sammen med henne og venninnene hennes. Dette er store saker! Du burde være stolt over deg selv. Du er en champion! Husk det.
      75.35% falt innenfor denne kategorien.
      Nei, du virker ikke som en dum person, jeg syntes du virker som en person som er ordentlig jordnær.

    109. Du virker som en generell oppegående person når det gjelder det meste, bortsett fra når det kommer til utseende ditt. Tankene og refleksjonene rundt valgene dine rundt ditt eget utseende virker veldig ensidig og umodent.

    110. Signerer frøken strøken.
      Du virker ikke uintelligent, men svært umoden og trangsynt. Når du blir spurt på tv om man bør tenke over det før man tar silikon så presterer du å svare at: “Ja det bør man, det gjør veldig vondt i dagene etterpå”.
      Du har sterke meninger og er flink til å argumentere for dem til tider, og når det slås sammen med et totalt usunt syn på utseende og kropp så blir det en forferdelig kombinasjon. Du uttaler deg ofte om at du ikke kan stå til ansvar for at yngre jenter blir påvirket. Greit nok, men det virker til tider som at du prøver å oppfordre andre til å få et like usunt syn på kropp som du har. Det skjønner du neppe selv i og med at du har så usunne holdninger til dette i utgangspunktet.

    111. har lest bloggen din i kor mange år? 2-3-4? e innom den fleire ganga om dagen, og du e et stort forbilde, førrestn. men etter å ha lest bloggen din så lenge eg kan huske, ser eg IKKE på deg som dom. ganske smart og bra faktisk! 🙂

    112. Det at du bryr det såpass mye om dyrevern og miljø, føler jeg du bare bruker for å kompensere for alt det utseendemessige du bruker penger på, men nå sier jeg bare at det VIRKER sånn. Jeg synes ikke du er et godt forbilde, som vil forander nese, bryster, lepper og kroppsfett. Mennesker er født som de er, og det at du er opptatt av natur, dyr og miljø, virker ganske selvmotsigende i forhold til alle perfeksjoneringene du gjør. Det at du publiserer dette for dine “tilhengere” synes jeg er kjempedumt. Du skaper en “bevissthet” hos mange unge jenter, som mest sannsynlig ikke har råd til slike operasjoner. En bevissthet som mange jenter allerede har, men kanskje blir enda mer klar over.
      “Er ikke nesen min smal nok?” “Liker han meg ikke fordi puppene mine er for små?”
      Jeg synes du er et kjempedårlig forbilde, Sophie, og jeg er fullstendig mot “barbie-prinsippet” ditt. Men jeg har aldri tenkt at du er dum. For det er du ikke. Jeg skulle bare ønske at du ikke var så overfladisk. Overfladisk dum.

    113. Synes ikke du virker dum, men litt selvopptatt kanskje. Hovedfokuset ser ut til å omhandle hvordan du ser ut, selv om jeg ikke håper det ikke er det som egentlig er sannheten.

    114. Jeg synes ikke du er dum. Den eneste grunnen til at jeg i det hele tatt leser bloggen din er fordi du er veldig lur, egentlig. Og dette burde du ta som et stort kompliment; Jeg leser kun din blogg.
      Jeg synes kanskje du tar noen dumme valg, med nesa og penne og alt, men det orker jeg ikke å legge meg opp i.

    115. Åltså det virker som om de som faktisk har lest bloggen din lenge ikke synes du er dum, og deet sier jo litt.. De som bare ser bilder av deg, og kun leser de litt mer “overfladiske” innleggene har VIRKELIG fått feil inntrykk. Du har mye mellomm ørene, og virker veldig reflektert. Nå har jeg lest bloggen din en god stund, og og du er til inspirasjon for meg, og maange andre.
      STÅ PÅ!
      (men jeg synes du burde roe ned restylanen litt, du må ikke blir størrelsesblind, for du er jo så pen!

    116. Nei, du er ikkje dum i det heile tatt! Du er en rosablogger, og rosabloggere har sin egen litt sarkastisk personlighet, men du viser det på en positiv og inspirerende måte! Skjønner ikkje at ho veninna di sa det der (viss hu mente det). Du er ikke dum, du er pen og inspirerende!
      Klem Kasia <33

    117. Skal innrømme at du i starten virket litt “grunn” eller “kort”, og du sier jo selv at du spiller på rosablogger stempelet, MEN, du virker i alle fall reflektert. Vi har mange av de samme hjertesakene og du skriver reflektert og fornuftig, da scorer du smartpoeng i min bok i alle fall. Og folk kan si hva de vil, hate alt dem gidder, jeg skulle gjerne tjent til livets opphold og litt til ved å skrive, ta bilder og se flott ut, du har klart det mange bare kan drømme om, og dit har du ikke kommet med å være dum! Godter meg over å telle antall kommentarer som sier at du er dum uten skrivefeil forresten, det er ikke så mange 😉

    118. Før jeg begynte å lese bloggen din hadde jeg et helt annet inntrykk av deg.
      Men nå er du en av de som jeg syntes virker mest ekte i bloggverdenen. Du begrunner ting du gjør veldig bra og du står for ting du har sagt og gjort. Veldig mange bloggere som benekter ting, som feks kristina andersen.

    119. æ har inntrykk av at du e sykelig opptatt av utseende… du sir du ikke e det men du vise det motsatte, så du virke ikke dum men veldig uvitende om ka som spelle en rolle i verden.

    120. Nei, du virker som ei utrolig smart jente med mange gode meninger! Du over her som sier hun er bitch og at det er grunnen til haters.. nei. grunnen til at hun har haters er jo at enkelte jenter skulle ønske di hadde et slikt utseende og en så vakker personlighet 🙂 hvorfor ellers stresse med å rakke ned? hehe

    121. Hvis man aldri har vært på bloggen din før å man bare ser nedover på bilder osv. så virker du litt dum, men når du skriver innlegg om ting du bryr deg om som f.eks dyrplageri osv. så virker du ikke så dum

    122. Siden du vil ha et ærlig svar, så ja. Regner med du ikke tar det som at folk slenger dritt til deg når du spør om å få et ærlig svar. Grunnen til at jeg sier ja, er fordi du sier så mye imot deg selv når det kommer til dyrevern, ting du brenner for osv. I tillegg skriver du lange innlegg om at jenter skal være fornøyd meg seg selv slik de er, og at alle er vakre på hver sin måte. Skjønner ikke hvorfor du skriver slik, for så i neste øyeblikk å ta restylane, silikon og operere nesen. Dobbelmoralsk spør du meg 😉
      Ikke frekt ment dette altså, bare slik jeg ser det.

    123. Ikke styggt ment men hver gang jeg har hørt noen omtale denne bloggen så er det bestandig bare negativt. At du virker helt blåst, ikke ser ut lengre, trenger hjelp osv. Tror ikke jeg har hørt noen si noe bra om deg eller den.

    124. Tror kanskje mange ser på deg som litt dum, ettersom de dømmer deg på utseende. Som om du ikke bryr deg om noe annet enn hvordan du ser ut, men det er jo vanskelig å si utifra en blogg. Syns ikke du virker særlig dum. Hvis man leser det du skriver, og hører på meningene dine om dyremishandling osv. så virker du som en veldig snill, omsorgsfull og smart person 🙂

    125. Dum? Nei. Kanskje litt umoden? Ja. Men hvem av oss er vel ikke det? Du holder deg i allefall for god for å rakke ned på andre bloggere, i motsetning til visse andre.. Du er den av toppbloggerne som jeg har best inntrykk av

    126. Du virker som en helt FANTASTISK person!! Du er så snill og kul og pen og en helt VIDUNDERLIG personlighet! !! Kunne ønske jeg var mere som deg!!!!

    127. Hei:)
      Jeg vet at veldig mange mener at du er dum, fordi du framstiller deg selv som en barbie! Veldig mange dømmer rundt dette, er du blond, har store pupper og er brun; ja, da er du dum. Mange dømmer deg nok på grunn av utseende og opperasjonene du velger å ta..
      Men jeg personlig ser forbi dette, jeg leser innleggene dine og hører på deg prate under videobloggene dine. Og jeg mener at du er ei jente som veldig fornuftig og alt annet enn dum. Du står opp for det du mener og sier, og det beundrer jeg deg for! 🙂

    128. Jeg merker at mange sier ja, og det er helt latterlig. Det tyder kun på at de er veldig fordomsfulle og evt dømmer folk ut i fra førsteintrykk. jeg har lest bloggen din i to år nå og synes absolutt ikke du virker dum. Jeg får mye insirasjon og styrke fra deg. Du sier my smarte ting og tar sterke valg, noe som gjør en person veldig sterk! Du er over hodet ikke dum Sophie 🙂

    129. Synes ikke du virker dum. Synes bare du virker søt og selv om du kanskje kan virke “blond” for noen, så synes jeg egentlig du virker som en ordentlig og smart jente. Helt sant!

    130. Sophie, du kan ikke stille et sånt spørsmål med så mange lesere. Eller, du KAN jo, så lenge du ikke blir påvirket av deres svar og meninger.
      JEG syns du er en veldig intelligent jente som tenker mye på livet og døden. Rett meg om jeg tar feil. Du minner meg om meg selv. Jeg elsker å se bra ut, jeg elsker å se best ut. Sistnevnte burde jeg kanskje ikke sagt, men men. Jeg gjør det.
      Likevel klarer jeg ikke å få vekk denne setningen fra Wayne Dyer ut av hjernen: “Begin to look at yourself as a soul with a body, rather than a body with a soul”. Altså, alle som går inn på bloggen min, får med seg at jeg er som en tenkende boks. Jeg tenker mye. Jeg lærer mye av det. De fleste folk tenker aldri.
      Men uansett. Jeg har fått, som sagt, et inntrykk av at vi er like når det gjelder all tenkingen på livet og døden generelt. Forskjellen er at jeg er muslim, og det er ikke du. Jeg tror på Gud (vet ikke om du gjør det…?), og jeg tror at Koranen er det verktøyet som Han kommuniserer med oss med. Rar setning. Men du forstår hva jeg mener. Håper jeg. Tror jeg. Korte setninger. Kule meg. Ja.
      ANYWAY – så har jeg et liv som er “planlagt”. Jeg vet hva jeg skal gjøre i visse situasjoner. Jeg har verdier som jeg setter høyt på rett og galt, og ingen kompromisser kan noen gang endre det.
      Du, dersom jeg har observert riktig (og rett meg gjerne hvis jeg tar feil), tror på din egen lille ting. Det er interessant. Kan du fortelle mer om det? Hva tenker du f. eks. om livet. Det klassiske, men egentlig det viktigste spørsmålet en hver individ burde stille seg selv seriøst.
      Hvorfor er vi her? Hva er meningen med å bli født, gjøre masse feil, og gjøre masse snilt, bare for å dø og bli borte? Forsvinne? Jeg har jo alle svarene mine helt klart, men hva tenker du om det? Er veldig interessert i å høre dine tanker om dette. Kanskje litt privat, men ja.
      Da takker jeg for den lengste kommentaren I verdens historie. Ha en fin kveld <3

    131. Syns du virke jævla dum. Alt du skrive ser bra ut, men videoblogger e du ein heilt annen person. Må bare le av måten du e på…. Barbieeeeee

    132. HAHAH JA JA OG ATTER JA, det er jo derfor folk leser bloggen din, fordi vi sitter å ler av alt du skriver.. av og til lurer jeg på om du har en rosa sky i mellom ørene

    133. du kan jo se hva jeg har skrevet om deg før hvis du ser på ip-adressen, og ja. du virker jævlig dum.. hvorfor tror du at du har så mange lesere? Har sagt dette før, og vi hadde om deg i en norsktime en dag der læreren åpnet bloggen din på prosjektoren og da kan du tenke hva vi snakket om. Til og med læreren hadde lett etter en blogg med ei typisk dum jenteblogger. eller rosablogger som det så søtt kalles. Men det var ikke det jeg skulle svare på.. You stupid litle fuck vil jeg bare si 🙂

    134. Jeg syns du virker som en smart og politisk opptatt “rosa, sminke puppejente”😊 iførsten da jeg leste bloggen din virket du ikke sånn særlig smart men nå synes jeg du virker ganske smart og har mange gode meninger om ting😊

    135. hahah, hvis jeg ikke hadde fulgt bloggen din en stund og bare sett på bildene og ikke lest teksten hadde jeg med en gang tenkt for en dum fjortis som duckfacer på hvert bilde.
      men du er så søt! kan du ha videoblogg snart?

    136. Du virker ikke dum med tanke på hvor bra du skriver:) Men ser man bare på bildene dine kan du fremstå som litt dum med tanke på at du lager duckface på nesten alle bilder…. Det kan tolkes frekt, men er absolutt ikke ment sånn! Elsker bloggen din:)

    137. Du har silikon i puppene dine, restylane i leppene og kinnene dine allerede 19år gammel og anbefaler hår til 10 000kr er absolutt hvert de.. ja må si du er ganske dum.. dårlig påvirkning for dem yngre..

    138. Ja, du virker dum, mye på grunn av din overfladiskhet og stilen din. Men herregud, du er ung, du skal være litt dum 🙂

    139. Ja, i ganske stor grad også. Både fordi du virker veldig overfladisk og dine eneste bekymringer i hverdagen er hvordan du skal bli brun, eller få store nok lepper. Du lever et liv som du får til å framstå som verdens mest normale, mens de fleste ikke når deg opp til knærne når det gjelder ting du får være med på. Om du er IQ-dum aner jeg ikke, men når det gjelder hvordan livet er – da er du ganske dum. Hvertfall slik du framstiller det.

    140. Jeg begynte å lese bloggen din fordi inntrykket jeg fikk av deg var at du var en smart jente, men slik som alle andre har du dine blonde øyeblikk. Jeg liker godt at du har dine egne tanker og meninger og står for det du sier, noe som jeg synes er veldig viktig. At du fikser på kroppen din så mye gjør vel ikke akkurat at du er det beste forbilde for 14-åringer, men du står for det du gjør, og er ærlig om det. 🙂

    141. Når du poserer slikt med de Bryne og ansiktet, så ja det virker ikke som at du bryr deg om noe annet unntatt utseende

    142. Ikke noe frekt ment i det heletatt, men ja – jeg og kan se på deg som litt dum. Både og egentlig, skjønner jo at ting blir litt anderledes når man er blogger og lesere ser på deg som en annen måte enn du selv gjør. Jeg tror du kan være klok, ikke noe med det. Men jeg vil si at du kanskje ikke er den skarpeste kniven i skuffa, no offence 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg