det føles tomt

Jeg skal komme med en innrømmelse, en jeg aldri hadde trodd ville komme.. Men, det føles ganske tomt, og ikke minst ensomt å ikke gå på skolen lengre. Når to av mine beste venniner har flyttet også, de eneste jeg følte jeg var en “selvfølge” for, om dere skjønner. Der man alltid blir invitert, og alltid har noen å gå til. Om dagene når lillesøster er på skolen og foreldrene mine jobber, og andre venner er på jobb, da er det ikke så mye å finne på akkurat. Samtidig kan jeg ikke få meg en jobb fordi jeg er avhengig av å kunne reise mye, for eksempel må jeg til oslo to ganger neste uke! Så jeg får heller leve litt ekstra de dagene jeg er borte. Har noen av dere lesere friår, eller kanskje flyttet fra venninner? Er godt å vite at jeg ikke er alene såfall. 

I dag har jeg hatt en “bli-fin” dag, både vipper og negler ble fiket på SpaSpa. Jeg ble så fornøyd! Hver gang jeg fyller på vippene blir det finere og finere, pluss at jeg fikk vite at mine egne viper har holdt seg godt selv om jeg har extensions. Pjuh, da pustet jeg lettet ut! Det er bare å gå til noen som kan sakene sine, så blir man så fin, og ikke minst vippene blir tatt godt vare på ♥

 

 

Her er min bestemor-hemmelighet. Jeg bruker hårruller i luggen. . Disse sitter i håret nå, og som regel tar jeg de ut etter 30-40 minutter. Jeg har kjøpt på h&m, og de koster sånn cirka ingenting.

 

 

87 kommentarer
    1. du snakket tidligere enn del om at du hadde fått så mange kviser, har samme problemet selv nå. Har du prøvd noen tabeletter/kremer som har hjulper, eller har de bare forsvunnet av seg selv? 🙂

    2. Jaa… bestevennina mi som jeg har hatt i 5 år flytter til London for å studere, er kjempe glad på hennes vegne men blir veldig kjipt at hun er borte. Den eneste personen jeg føler meg helt vell med og kan være meg selv 100%. Så jeg skjønner deg. Men det ordner seg <3 du er i allefall heldig med all suksessen din, og utseendet!

    3. Hei! Min beste vennine flyttet netopp til Danmark så jeg skjønner godt hva du mener. Jeg hadde friår ifjor, og jeg må si at jeg aldri har savnet skolen så mye som jeg gjore da. Jeg er og forblir et skolemennske! Haha. Håper du finne noe du kan gjøre, du har jo bloggingen, men de blir sikkert litt kjedelig på en måte, om du skjønner hva jeg mener! Ønsker deg lykke til iverfall! 🙂

    4. Har friår jeg også! Heldigvis så er de fleste vennene mine her + jeg jobber så jeg har det ganske bra 🙂
      Kan tenke meg at det er vanskelig å ikke ha de nærmeste med deg…

    5. Har tatt 1 friår pga det er noen grunner til at jeg ikke klarer å gå på skole, så skjønner deg 🙂

    6. Ja huff, jeg flyttet fra Oslo til Bergen på egenhånd.. snakk om å være venneløs haha. Har kjæresten min da heldigvis, men kan jo ikke ta han vekk fra kompisene sine heller da, så må jo være litt alene. Har ikke akkurat en jobb så er så innmari sosial -.- Det har ødelagt bloggingen for meg også, hadde 5000 lesere og nå har jeg kanskje 300-500 hver dag 🙁 Ikke greit ass! Men blir nok bedre nå når jeg får meg ny jobb, eller NÅR jeg får meg ny jobb, vanskelig å finne en xD
      Men lykke til shnuppa, blir nok bedre etter hvert skal du se (Y) 😀

    7. Jeg har fri år pga. jeg ikke visste hva jeg ville som lærling, så jeg skal tilbake på skolebenken neste år.
      Skjønner hva du mener, har også dager hvor jeg føler meg ensom, jeg blir også noen gange stresset av det. Føler at jeg henger etter. Men man har ikke dårlig tid, vi er fortsatt unge.
      Jeg jobber i år.

    8. Har selv flyttet fra Troms til Trondheim og forlatt alle vennene mine, så du er absolutt ikke alene! Du er så pen, ha en fin dag videre Sophie 🙂

    9. Hei! Jeg begynnte akuratt på videregående hvor jeg ikke kjente noen på linja mi, alle vennene mine begynnte ett annet sted så jeg føler meg litt alene til tider pluss at jeg ikke får tid til dem pga mye lekser. Jeg elsker bloggen din du høres så ålreit ut ;)!! Jeg digger klesstilen/smaken din og lurte på om du kunne lage ett innlegg eller video hvor du viser alle favorittproduktene og klærna dine ?

    10. Om du vil ha noe gjøre mens andre er på jobb er å trene, ta deg noen lange joggeturer, tren så styrke, gå turer med hundene dine, kanskje lær de noe triks eller to? Kan også få deg noe sånn som småjobb kanskje 1 gang i uken elns?

    11. Jeg bor også i den lille byen Harstad, og vet at det ikke er så mye å gjøre…besteveninna mi flyttet til Hammerfest:(

    12. Ja, jeg har friår! Er ferdig med videregående og må finne ut hva jeg vil studere, men nå når alle vennene mine studerer angrer jeg på at ikke jeg også begynte rett på studiene.. Jeg har ingen jobb så går bare hjemme hele dagen og kjeder meg. Føler jeg ikke har noe liv!!

    13. Ååå, herregud, så godt å lese! Er like gammel som deg og har selv bestemt meg for å ta et friår for å jobbe (nedtur!!!). Omtrent alle vennene mine som jeg også var en selvfølge (skjønner SÅ godt hva du mener, haha!) for har flyttet denne høsten og jeg føler meg så utrolig ensom.. bor ikke langt fra Oslo, så pleier å dra til en vennine som bor der innimellom, men herregud, er akkurat i samme situasjon som deg. TAKK for at du skrev om det, føltes ikke så veldig mye bedre, men det hjalp litt og det er mer enn nok for meg, haha 🙂 Håper du har det bra og du er absolutt ikke alene som å føle det slik!

    14. I det ene innlegget klager du over at du går glipp av så mye i Oslo. I det neste over hvor ensomt og kjedelig det er å bo hjemme…ganske åpenbart hva du burde gjøre,eller?

    15. Jeg har friår nå og kjenner det er veldig rart. Jeg har mange venner som allerede har begynt å studere og flytte. Så du er ikke alene:)Du kan jo eventuelt kanskje jobbe litt i huset da i og med at du ikke kan ha en jobb? Det gjør jeg. Jeg jobber i huset, vasker, lager mat, setter på vasker, så slipper de andre å tenke på det når de er hjemme. Ellers har jeg egentlig friår fordi jeg tar opp fag og ikke vet hva jeg skal studere. Det er veldig trist og du er ikke alene med det at det kan bli litt kjedelig i hverdagen.. man savner liksom de bittesmå tingene fra hverdagen på skolen, menneskene og gjengen. Men det er jo bare å treffe det igjen snarest alle har muligheten. Håper du finner en løsning =)

    16. Vet hvordan det er! nettop komt begjynt på 1 VGS der jeg nesten ikke kjente noen på linja, bestevenninene mine kom på helt andre skoler, så det var en stor overgang og er det fortsatt, men vi prøver å møtes veldig ofte i hverdagene og i helgene <3

    17. Så bra vi er flere! Jeg bodde i Trondheim i 4 år, før jeg måtte flytte til en kjempe liten bygd. Har ikke en eneste venn her, og bor til bestemoren min. Jobber heller ikke. Angrer sånn på at jeg var så dom og trudde jeg kom til å få meg jobb å tjene masse penger her. Eneste jeg gjør er å sitte i sofaen og se på tv. Blir gærn. Har begynt å trene bare for å ha noe å gjøre hver dag. Så skjønner veldig hvordan du har det……. Hater friår!

    18. Hei:) kjempefin blogg 😉 og fine bilder;)
      Håper du kommer en tur innom min blogg og leser min historie:) og kan hjelpe med og bidra du også !;) ha en fin dag, og kos deg masse videre <3

    19. Jeg hadde 1 friår i fjor. Tror du komme til å sette mer pris på det når snøen og desember kommer. Da er det kjempe fint å stå opp litt tidlig, ha på julelys, drikke kakao og vær inne i varmen mens andre må ut i snøen og gjøre litt av hvert. Jeg syns hvertfall at vinteren var den beste tiden av friåret 🙂
      Lykke til!

    20. Hei Sophie! Jeg vet akkurat hvordan du har det. Jeg har også friår, og jeg trodde heller ikke jeg skulle si det, men jeg savner faktisk skolen og når jeg bare tenker på det så får jeg nesten litt lyst til å felle en tåre. Selvfølgelig er det jo ikke pga. skolearbeidet, men det sosiale! Jeg har vel kansje en eller to venniner igjen her hjemme, men til og med de ser jeg ikke ofte pga. vi jobber på ulike tider.. så det blir som du sier ganske tomt og det er lite å finne på om dagene. Men samtidig må jeg bare si at jeg ikke angrer ett sekund på at jeg valgte å ta meg et friår, hadde jeg begynt rett på studier nå så tror jeg ikke at jeg hadde klart å fullføre det, enten på grunn av feil utdanning eller at jeg rett og slett er skikkelig skolelei. Selvfølgelig kan jeg velge feil utdanning etter dette friåret, men jeg får ihvertfall tenkt meg litt mer om og blitt litt mer modnere dette året.

    21. vippeextentions skal ikke se sånn ut. Jeg setter vipper selv og man ser tydelig her at den som har satt på vippene ikke vet hva hu driver med. De klumpene er lim og limet skal ikke synes med vippeextentions. Finn deg en annen salong asap og krev penger tilbake hvis du har betalt!

    22. Herregud jente,selvfølgelig kan du få deg jobb selv om du må reise til Oslo av og til! Enhver klesbutikk vil elske å få deg som ansatt og de vil selvfølgelig ha forståelse for at du må ha fri av og til.
      Dette vet du helt sikkert fra før.
      Det jeg tror,uten at jeg vet det,er at du er en liten primadonna og mener at du er såpass kjent og populær at du ikke trenger å jobbe som folk flest…
      Og hvorfor skal ikke du jobbe??
      Du er ung og frisk,en tenåring.
      For å sitere deg i et tidligere innlegg:Hva er din unnskyldning?

    23. Jeg har et friår nå, men jeg er ikke alene om det. De venninnene jeg har fra vgs har også det! Jeg og en venninne planlegger å flytte til tromsø til neste år:)

    24. Har tatt ett friår fra skole nå, men jobber slik at dagene mine ikke blir så kjedelige når alle er på skole. Det som er litt kjipt for meg, er at alle bestevennene mine har jeg på jobben, og jeg jobber mye når de er på skole, og går hjem fra jobb når de kommer på jobb. Men de jobber heldigvis ikke hver dag, og jeg har jo selvfølgelig venner utenom og 🙂
      Det som kommer til å bli ekstra kjipt når det gjelder venner, så er det at jeg skal i militæret i juli neste år. Og da skal jeg fra Haugesund til Sessvollmoen. Gleder meg selvfølgelig utrolig mye til det, men komme til å bli kjipt å ikke være med dem jeg er vandt til å være med. Forhåpentligvis får jeg venner for livet i militæret, så det kommer nok til å bli kjempe kjekt uansett 😀

    25. Det er hva som kommer med å vokse opp, at venner flytter fra hverandre og velger ulike ting. Jeg er ett år yngre enn deg og flyttet i fjor alene til Vennesla (5-6 timer hjemmefra) for å gå på vgs, bor helt for meg selv. Det har vært vanskelig til tider, men har vokst utrolig mye på det 🙂 Hele livet lærer man jo hva man trives med og hva man vil endre, og godt er det 🙂

    26. Har flyttet fra alt og alle for å gå et år på skole her i USA! var vanskelig i begynnelen, men nå går det helt fint! (kan lese mer om det på bloggen)

    27. Jeg har det HELT på samme måte! Gikk ut av vgs i år, og savner det såå mye! Føler meg gammel på en måte, ikke lenger ungdom.. er ganske trist egentlig! Nesten ingen venner igjen her, er så loner at det går ikke an.. Du er heldig som har kjæresten din der da 🙂

    28. Søk på studie til neste høst, eller om du kan få noe restplass nå med en gang? Selv om man er skolelei – det er SÅ mye mer enn å sitte på skolebenken. Hele studentlivet er magisk, du får venner for livet og får oppleve mye fest og moro, oppleve å dele hus/leilighet med flere på din alder, ha kosekvelder og vors. Samtidig har man mye stress, men de du kommer deg gjennom sammen med gjør det alt verdt det. Seriøst, du kan ikke gå gjennom livet uten å ha få opplevd å være student. Det er drit kjedelig å sitte hjemme og jeg skjønner ikke at folk tar seg friår om de ikke har planer for det med enten reise eller jobb, det kan du vel spørre Therese TCMN alt om..
      Blogg tar kanskje mye tid, men det er vel ikke et liv å sitte hjemme og blogge. Du tjener nok penger, men ikke erfaringer og venner.

    29. Og ikke minst, en utdanning*.
      Jeg flyttet selv fra Norge til England helt alene rett etter VGS da jeg var 19, det var helt sinnsykt skummelt. Jeg kjente ingen, det var bare meg og to kofferter som flyttet inn på et kollektiv hvor jeg skulle bo med 5 jeg aldri hadde møtt før.
      Men det har gitt meg så mye, jeg har fått venner for livet, lært engelsk, bodd i et annet land, vært med på så mye fester (engelske studenter er syke på fester), fått meg kjæreste der som jeg har vært sammen med i snart 3 år og har planer om å flytte sammen med til London når jeg er ferdig med studiet neste år.
      Jeg aner ikke hva livet mitt hadde blitt om jeg hadde blitt igjen hjemme. Men jeg merker nå, når norske universiteter har begynt og jeg enda må vente hjemme noen uker, at jeg aldri hadde klart å sitte hjemme slik som nå.
      Det er selvfølgelig ditt valg, men noen ganger må man ta skumle valg for å gjøre gode valg.

    30. Du er ikke alene.. Jeg er i en vennegjeng på 8 stk, og absolutt alle har flyttet for å gå på skole.. Jeg føler meg ganske alene..

    31. Så nydelige fregner du har. 🙂 Du er ikke alene. Alle mine beste venner dro utenbys for å studere etter videregående. De studerte utenbys i fem år, og nå er stort sett alle av dem tilbake. 🙂

    32. Begynn med frivillighet, for eksempel i Røde Kors, som besøksvenn for ensomme, på et pensjonat for forlatte dyr eller lignende. Det er kjempegivende, og det kreves ofte ikke at man gjør det jevnt, de fleste er bare glade for den hjelpen de kan få:)

    33. Kanskje du kan jobbe litt frivillig på dyrevernet noen dager? Eller bruke mere tid med hunden din, gå på turer osv. eller bli sånn beauty-guru på youtube? da har du noe å gjøre 🙂 Og på dyrebeskyttelsen kan du vell egentlig gå og komme som du vil

    34. Jeg har tatt meg et friår i år, og begge mine beste venner har flyttet til Oslo – altså 10 timer unna her med bil. Kjipt! :/

    35. Kjenner meg igjen litt. Har flyttet fra gode venninner og kjæreste for å studere. Veldig vanskelig, men er ganske stolt over at jeg klarte å gjøre det. Helt alene! Er nå i gang med mitt 2.år av 3 år.

    36. Her har du en god trøst: jeg har flyttet fra vennene mine, familien min og kjæresten min får få meg en utdanning, høyskole..kjenner ingen der jeg bor nå. DET suger det..

    37. Du har jo en super jobb akkurat der du er! Bloggen! Du kan finne på masse å gjøre som du også kan blogge om, det er jo en helt fantastisk inntektskilde som du ikke skal ta for gitt, som mange av de andre toppbloggerene virker som de gjør. Finn på noe sprøtt som du kan blogge masse om, og derfor også får du en interessant hverdag! Du har jo råd til å gjøre nesten hva du vil, utnytt muligheten! 🙂 Digger deg! Du er en stor inspirasjon for mange andre og du kan bare bruke fantasien på hva du vil finne på/blogge om. Har du ingen lidenskap du kan dyrke? Gjør den interessant for oss blogglesere! Håper du tar dette til deg. Du virker som en fantastisk person, både innvendig og utenpå!

    38. flytta fra vennene min fra trondheim når jeg var 11, er 17 nå.. men på den tiden var det bare tomt, følte ikke jeg passet inn og var lei meg hele tiden, sellom jeg ble godt tatt imot så var det liksom tomt.. følte meg ikke hjemme får å si det sånn.. men det går seg til, man må bare finne andre venner og tilpasse seg isteden får og sidde inne, ta kontakt me noen ikke så nære venner og prøv å få litt mer kontakt med de 🙂

    39. Skjønner hva du mener Sophie! Dette med å savne bestevennene sine. Jeg er også den som er “forlatt” Begge bestevennene mine har flyttet til Trondheim, mens jeg selv har flyttet til Oslo. Det er vanskelig, men jeg kommer meg gjennom det. Jeg har ikke friår, så det blir litt vanskelig. Men jeg har flyttet alene til ny by for å studere så føler meg veldig alene. Men tror det blir bedre med tiden.. Det har det allerede blitt!

    40. Jeg skjønner godt at dagene kan føles litt tomme. Identifiserer meg med det du sier; jeg har nettopp flyttet, har bare kjæresten, skolen er såvidt kommet i gang og jeg har ikke jobb. Med andre ord; mye “dødtid”. Jeg har nå begynt å trene, og det er kjempefint for å fylle dagene med. I tillegg har vi kjøpt hund, så når den kommer begynner det å bli litt å henge fingrene i. Du har jo hund – hva med å trene den målrettet, f.eks. i lydighet, LC eller agility? Du kan jo kanskje også sjekke ut lokalavisene og høre om de trenger freelancejournalister, så kan du jobbe litt når det passer deg også? 🙂

    41. Jeg hadde det fint helt til jeg tok friår. Jeg mistet kontakt med alle vennene mine, til og med de jeg også var en “selfølge” for… nå sliter jeg med depresjon mye pga det. du må passe på å holde kontakten med de du kan og ta vare på dem, veldig viktig!

    42. Ikke full i leppene dine… D du slutta for ein periode var dei fine. Du ser seriøst ut som ei missfostra and men så mye “drit” i leppene dine. Sorry men du ser faktisk heilt jævli ut. Å kan me hånde på hjerta sei at da meine alle vennane mine og. Såklart du skal føle deg bra sjøl, men ville berre sei frå om at da absolutt ikkje ser bra ut!

    43. dine ekte vipper faller faktisk mer av når man har sånn. har x antall venninner som setter på her i oslo på en av de beste stedene, men faktum er at om alle fjernes, ser man godt at mange av dine egene gror annerledes eller har falt av.

    44. Kjipt, se den :/ Må være veldig tomt når alle plutselig bare forsvinner..Kanskje det hjelper om du jobber med veldedighet, så kan du jobbe når det passer deg,og samtidig få den gode følelsen av å gjøre noe bra og meningsfylt! 🙂
      Men bra at du ikke mister blogglysten,men skriver “Fyldige” innlegg!:)

    45. Har mitt andre friår nå. Er litt misunnelig på alle som har begynt på skole. Jobber jo, men ikke 100%. Så kan bli litt stusselig. :p

    46. Skjønner veldig godt hva du mener med å føle deg “tom”. Er veldig kjedelig når alle er opptatt og du må vente til de er ferdig på skole og jobb før du kan være med noen. Hadde aldri trodd jeg kom til å savne skolen, men savner det litt nå. Det blir vel bedre etter hvert 🙂

    47. Kjenner meg igjen! For et år siden flytta jeg til en by hvor jeg ikke kjente noen bortsett fra kjæresten min. I begynnelsen gikk det fint, fikk noen nye venner på skolen og han sine venner. Men så klarte jeg å brekke beinet og måtte være hjemme fra skolen i nesten 2 måneder! Jeg måtte gå på krykker og hadde skinne på hele beinet, så jeg kom meg jo ikke noe sted. Typen måtte jo fortsette å studere, så jeg tilbragte maange timer alene med Animal Planet på tven… hehe. Passe ensomt, kan du si. Men nå går det bedre, vi skal flytte til en plass jeg trives og har venner og familie. Bare hold ut, så finner du nok ut av noe etterhvert 🙂 Har du en hobby? Hva med DIY, idrett, dyr, musikk, lesing… osv? 🙂

    48. Har hatt det sånn i 3 år selv. Skype er en fin ting. Dere kan jo lett snakke, se filmer osv sammen der 🙂 Venninna mi og jeg så en serie på 20 episoder sammen over skype, veldig koselig 🙂 Ellers når det kommer til å ha friår, så er det vel bare å vende seg til det 🙂 Lykke til 🙂

    49. Jeg gikk ut av skolen i fjor. dro på back lavmælt et år i Australia. Nå er jeg hjemme igjen. Går fortsatt ikke på skole, men deg føles ganske tomt nå da jeg kom hjem. Mistet kontakten med en del da jeg var ute å reiste og funnet ut at jeg vokste litt fra de som ble igjen. Var ganske kjedelig de første ukene da alle vennine var ute og jobbet mens jeg kun var hjemme. men nå som jeg har fått jobb går det mye bedre. Kanskje du bør tenke på å skaffe deg en deltids jobb? Så er du ikke så bundet men likevel noe som gjør deg oppholdt?:)

    50. Jeg vet så UTROLIG godt hvordan du har det nå! Jeg hadde friår i fjor, og de fleste vennene mine reiste bort for å studere. To av dem var igjen, men de jobbet ganske mye.. Jeg jobbet selv i barnehage, men uansett om jeg hadde en jobb å gå til, følte jeg meg veldig ensom på ettermiddagen / kvelden. Jeg hatet å ha fri, for da visste jeg at jeg kom til å tenke mye, og føle på savnet etter vennene mine.. Det andre halvåret ble mye bedre, jeg fikk mye mer jobb, og jeg reiste en del til forskjellige land. Bare stå på,Sophie, jeg vet hvordan det føles.. Du er ikke alene <3 Ting blir bedre. alltid.

    51. Føler med deg Sophie! Jeg har også friår etter vgs. og det er helt forferdeilig. Trodde faktisk ikke at jeg ville savne skolen så mye som det jeg gjør. Tenkte først at det skulle være deilig å ta et friår, men når jeg ser alle som kommer i rutiner, kjøper inn skolesaker og har noe å gjøre i hverdagene, blir jeg sjalu. Alle venner har reist og er langt unna. I tillegg har jeg en samboer som er i militæret som aldri er hjemme. Så du er ikke alene om det! Ensomt!

    52. Jeg har også friår, og bestevenninnen min flyttet nettopp 17 timer unna meg. Vet hvordan du har det med andre ord! Har et par venninner igjen her da, men vi alle jobber så blir lite tid til å finne på noe..

    53. Hehe jeg skjønner godt hva du snakker om. Alle vennene mine går på skole og har alltid masse å fortelle om dagene sine når vi møtes. To av mine beste venninner flyttet hjemme i fra, og det føles i grunn veldig tomt rundt meg.
      I tilleg ville jeg gått på skole, om jeg kunne. Jeg søkte og kom inn, men takket nei pga av jeg venter en unge i februar. Ville ikke begynne på skole da, og ikke få noe fullført/ut av det.
      Så her sitter jeg gravid og prøver å finne på noe om dagene.Skulle gått siste året nå, og blitt russ med venner, men sånn ble det da altså ikke for meg.
      Men visse ting må mann bare gjøre for sitt beste 🙂
      Du finner nok på noe å drive dagene med <3

    54. Jeg har selv flyttet fra familie og venner for å gå en linje di ikke har i hjembyen min, selv om det er en av de største skolene i fylket. Er veldig kipt, kjenner jo ingen her. Men heldigvis har kjæresten min flyttet med meg, så jeg er ikke alene hele tiden!

    55. Du kan jo jobbe frivillig et sted? Gir hverdagen litt mer mening, og det er fint å ha noe man skal noen dager i uka (:

    56. Du er nok ikke alene, Sophie! Jeg flyttet hjemmefra for et par mnd. siden, altså 2 1/2 time fra mamma for å bo med han jeg var sammen med(narkoman var han og).. Og bare etter en mnd ble jeg å flytte hjem igjen, og sitter dermed uten skoleplass.. Men jeg har vært så heldig å fått meg jobb for et par dager siden, så håper på at ting stabiliserer seg her iallefall! Er SÅ lei av å ligge i senga og stirre i taket, har liksom ikke så mange venner her heller..
      Du er i allefall heldig og har muligheten til å reise rundt litt, men jeg er grodd fast her jeg bor, veldig øde uten noe spessielt med bussmuligheter.. Det går nok fort dette året skal du se, masse lykke til! <3

    57. Er på samme alder, og har et friår, så kjenner følelsen. Merker at det er liksom “ingen” igjen og folk du bare kunne stikke til er langt unna….
      Fun fact; vi er født samme dag 🙂

    58. Jeg vet akkurat hva du snakker om, sitter hjemme nå uten en dritt å gjøre, og har særriøst angst for å sitte slik hele dette året. Har jo bittelitt jobb, fordi jeg fikk meg deltidsjobb da jeg enda gikk på vgs, men jobber jo vanligvis bare til sammen rundt 6-7 dager i måneden. Og nesten alle andre jeg kjenner er jo på skole eller jobb. Så vet ikke helt hva jeg skal bruke tia på. Prøver hver dag å finne på ting å gjøre.

    59. Jeg tar ikke et friår, men flytter ikke utenlands før om 4 uker når skolen begynner i England. Alle minne venner er vekk, og familien er enten på skole eller jobber. Så Ja, jeg kan vel si at jeg vet hvordan du har det, og du er ikke alene. Men det er bare 3 uker for meg, for deg er det vel litt lenger 🙁

    60. Be hunn vippekonsulenten din om å bruke mindre lim, evt fjerne de vippene som er gjenværende med limklumper. Den jobben der er ikke bra utført. (Hvis det ikke er mascara rester da, vel og merke) 🙂

    61. Når eg fløtta fra hjæmplassen min(Andøya) tell Narvik førr 4 år sia førr å gå videre på videregående møsta eg såsei all kontakt me vænninne sia eg følte eg allti va den som måtte prat tell dæm og følte meg så masat..

    62. Kjenner meg godt igjen. Jeg har startet å studere nå, samtidig som jeg jobber – men likevel føles ting veldig tomt. To av mine bestevenninner har flyttet langt unna for å studere, og typen min har dratt til USA for å studere i 1 år. De jeg er vant til er der for meg, og som er naturlige deler av hverdagen min er borte.. Føles jævlig!

    63. Jeg kom meg ikke inn på skolen i år fordi jeg droppet ut ifjor noe jeg angrer på. Men du er ikke alene, for jeg føler meg veldig ensom selv! Ikke veldig mye å gjøre når alle er på jobb eller skole og du selv sitter bare hjemme. Så jeg føler veldig med deg der 🙁

    64. Vippene skal IKKE se slik ut. Har selv hatt extensions i over et halvt år, og vippene mine ser ikke slik ut. De sorte klumpene er lim, og limet skal ikke syntes på vippene. Ikke kritikk til deg, men de som setter på. Ikke pent!

    65. Hei! Jeg skjønner akkurat hva du mener, har det på samme måte. Jeg kan heller ikke jobbe, av personlige årsaker. Men har tenkt litt på å jobbe som frivillig i dyrebeskyttelsen! Da kan man komme når man vil og jobbe så lenge man vil 🙂 Kanskje det hadde vært noe for deg? 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg