meg for 2 år siden

Jeg har sett litt i arkivet på bloggen for å finne ut hvordan livet mitt var på nøyaktig denne tiden for to år siden, og hvordan jeg så ut. . Herregud som ting har forandret seg, og ikke minst hvor mye JEG har forandret meg! Tenkte å gå litt igjennom livet mitt steg-for-steg, så får dere se selv hva jeg mener. .

2011: Jeg husker jeg hadde en lett følelse i kroppen hele tiden og masse sommerfugler i magen, fordi det var så mye som var nytt og spennende. Alt med blogging, penger og spons var helt nytt for meg, og det føltes ganske sykt å kunne gå på shopping hver eneste dag. Da hadde jeg null forståelse for verdi av penger og brukte en god del, husker jeg gikk til byen hver dag etter skolen for å kjøpe meg noe nytt, og hele gulvet på rommet var fult av handleposer.  Jeg var ofte sammen med venninner, jeg, Amanda og Anne-Sofie hadde nettopp blitt en trio, og hang sammen hele tiden. Vi var alle enda under 18 år, så da vi dro ut i helgene var det på hjemmefester. Savner det! Jeg var også kjæreste med Marco, som sikkert de av dere som har lest bloggen lenge husker (tenk at noen av dere faktisk har lest den så lenge!) Jeg kom også inn i et litt nytt miljø, og begynte å gjøre litt feil prioriteringer i livet. Men der og da brydde jeg meg ikke, det var vel fra august 2011 til rundt august 2012, hadde jeg en veldig slik “gir meg faen i alt” periode. Tror ikke jeg var lei meg noe som helst, det var bare som å hoppe rundt på en sky hele tiden.

August 2011

2013: Dere har påpekt her i kommentarfeltet at jeg virker så “tom”, som om jeg har mistet gnisten. Det stemmer egentlig ikke, men en ting er sikkert: jeg har hatt mye problemer inni hodet mitt det siste året som jeg ikke hadde på den tiden. Mye litt konsekvenser av hvordan jeg var på den tiden, tror jeg. Nå er jeg uansett ferdig på skolen, og det føles veldig godt, men jeg er også fanget på et “mellompunkt” der hvor jeg ikke er et barn, og ikke er voksen. To av mine beste venninner har flyttet fra meg, men jeg er heldig som enda har mange gode venninner igjen her. Jeg får oppleve mye mer, og jobber nå med mennesker som vil meg godt. Ganske sykt å tenke at jeg faktisk har et “team” rundt meg av folk som jobber for at jeg skal gjøre det best mulig! Så jeg tror det heller har vært det at jeg har sett meg tvunget til å vokse opp. Ellers har jeg kommet nærmere familien min enn hva jeg var på den tiden, og jeg er ikke en drittunge lengre som kun tenker på meg selv. Jeg er også mye mer forsiktig med alkohol osv enn hva jeg var for et par år siden. Nå har jeg også en fin kjæreste, som faktisk er seriøs, fordi det er snakk om framtid. Som “hvor skal vi dra på ferie neste sommer, hvor skal vi flytte, når skal vi.. ” blabla, dere skjønner. Mathias er også veldig innkludert i familien her, noe ingen andre kjærester har vært fordi jeg ikke har vært helt 100% sikker på dem. Jeg er 100% sikker på Mathias, og vi har det veldig fint = jeg har det veldig fint 

61 kommentarer
    1. Du var er jo utrolig pen der og da Sophie, Men du er jo like vakker nå du som du er også 🙂 !! <3.

    2. Du er så fin Sophie! Nesen din var så fin før, men den er kjempe fin nå å! Jeg er så glad for at du finnes, du er forbildet mitt! å du er et godt forbilde også! <3

    3. Morsomt å se tilbake på! Har fulgt deg siden da, og enda lengre faktisk. Du er også den eneste bloggen jeg faktisk er interessert i å lese, der jeg ikke blar fort over bildene osv, men leser alt du skriver også. Jeg besøker bloggen din før jeg går innpå noe annet. Stå på videre Sophie, du klarer det du setter deg som mål, det er jeg sikker på.

    4. Åååå det husker jeg, jeg har lest bloggen din siden da, og litt lengere enn det også! Husker du og marco lagde sånne kleine videoer, hvor dere kyssa på slutten ogsånn, ntåå det var så søtt!
      Men du og Mathias er uansett mye bedre sammen, dere virker perfekte for hverandre!
      Hi hi

    5. Åå husker så godt for to år siden, ja jeg har faktisk lest bloggen din så lenge! Først leste jeg den bare for å ha noe å le av, men når årene gikk så jeg at du vokste opp og tok livet mer og mer seriøst. Du burde være stolt av det du har oppnåd Sophie selvom du står i mellom barn og voksen som du selv kaller det! 🙂

    6. Jeg har lest bloggen din i snart 3 år! Jeg hilste på deg i Oslo når det var Bieber-konsert, vet ikke om du husker det. Det var når du ble filmet, også letet du etter et ledig skap eller noe :)Så kom jeg og søskenebarnet mitt å sa hei! Jeg ble såå glad 😀

    7. Javisst,du har et “team” rundt deg .Hehe.Og det teamet gjør det av sitt gode hjerte? Tor ikke det gitt.Du er desverre blitt et produkt som andre kan bruke og det er sørgelig å se.
      Kanskje du tror du er veldig spesiell( eller det er du jo,det er vi alle) ,men “teamet” suger ut penger av deg så lenge noen gidder klikke seg innpå lettkleddbilder av deg.
      Vet du hva?
      Jeg skulle ønske for din egen skyld at du var en helt vanlig 18 åring ,hvis noe slik finnes:)
      Det er ihvertfall ikke vanlig å selge seg selv på nett .
      Og jeg håper for din del at når du sitter å tenker på ungdomsårene dine at du ikke får vondt med tanke på at Sophie huskes for lettkleddbilder og sexy utseende.
      For du er så mye mer! Tror jeg.

    8. For å vær helt ærlig Sophie, så må jeg si at jeg liker deg bedre nå. Jeg har fulgt bloggen din i over et år nå, og jeg ser du har forandret deg. Du har tatt operasjoner og blablabla…. men det har ikke forandret deg personlig. Du har kanskje blitt sterke mentalt, men ellers ingen ting. Og du er rett og slett en av mine favoritt bloggere ved siden av Kristin Gjelsvik.
      Etter mitt babbel rett over her vil jeg bare si at jeg elsker bloggen din og du er en utrolig inspirasjon. Jeg bryr meg ikke om du har noen operasjoner. Det er du som bestemmer over deg selv. Ikke noen fjortiser bak en pc skjerm.

    9. Sophie, du er en av de få rosabloggerne som faktisk skriver om viktige ting, samtidi som du skriver om helt værdagslige ting! Jeg elsker bloggen din å deg!

    10. Skjønner ikke at folk sier du var så mye penere før! Du har jo forandret deg masse, og er mye penere nå synes jeg. Men slik er det ofte uansett. Det er stor forskjell på å være 16 og 18, og man endrer mye utseendemessig på de to årene. Du er vakker!

    11. Jeg husker jeg synes du var sååå pen når jeg startet å lese bloggen din for ca. to år siden, men nå er du bare enda penere! 😀

    12. Synes du var finere uten all restylanen og uten den fiksingen på nesen.. Men du er helt sykt fin nå også!

    13. Haha herregud, er glad du er over den fjortisstida du hadde der 😛 Platinablondt hår, lyselyselyserosa leppestift og “yolo”-attitude, yeah

    14. Jeg lurer på hva du egentlig gjør om dagene? Ikke går du på skole og ikke jobber du.Du er ung og frisk og kunne gjort en innsats på mange felter,ikke minst jobbet for de sakene som opptar deg:Dyrevelferd og miljø.Men GJØR du noenting?Eller bare prater du?
      Har du hørt om “Nitrogruppa”?
      Det er en frivillig organisasjon som jobber med å finne igjen savnede hunder i hele Norge.
      Men det blir kanskje for “smått” for deg? Bedre da å snakke om regnskogen som forsvinner( og ja,det er viktig) og “to raser urfolk”.
      Jeg håper at den kommentaren var en glipp.Hvis ikke syntes jeg synd på deg.
      En ting er å sitte bak tastaturet sitt og snakke varmt om saker en er opptatt av.En annen ting er å virkelig gå ut og gjøre noe.Utgjøre en forskjell for noe/noen.
      Og nei,å rive ned noen sirkusplakater betyr absolutt ingenting .Hadde du brukt ditt kjente fjes ,fått noen politikere i tale ,fått en diskusjon ,så da hadde du utgjort en forskjell.
      DA hadde du kanskje oppnådd at flere i Norge hadde blitt oppmerksom på det dyreplageriet som forgår i Norske sirkus.
      Apropos dyreplaging/mishandling.
      Har du vært på ferie i Spania noengang?
      Jeg kan ikke tro at du har det for jeg regner med at du vet hva nasjonalsporten i Spania er?
      Tyrefektning for den som ikke vet det.
      Det er direkte mishandling av dyr til stor jubel fra innfødte og turister.
      Men som den dyrevennen du er så kan jeg ikke tro at du har feriert i et slik barbarisk land…

    15. WOW! Du ser MYYE mer naturligere ut nå enn for 2 år siden, selv etter alle operasjonene!
      Har lest bloggen nesten siden du startet og du blir jo penere og penere for hver dag!
      men nå bør det være nok med operasjonene! måtte bare si ifra, haha! Du er vakker nå, mangler ingenting. var ikke frekt ment eller noe, men følte jeg måtte si ifra <3
      Håper du får en like fin dag som deg!

    16. Altså, alle/de fleste har vel vert der at de har gjort en del feil og blandet seg inn i dumme situasjoner osv.. 🙂 Det er nok en bare en del av å vokse opp ;)Man lærer hver dag!

    17. Hei! Jeg har lest bloggen din siden 2008 tror jeg. Har fulgt deg gjennom mye, er kjemperart å se hvor mye du har forandret deg fysisk. Stå på Sophie ♡ er også så ufornøyd med nesa mi og jeg tror mye ville forandret seg hvis jeg hadde tatt en operasjon..

    18. Nesa di har blitt utrolig fin! Syntes virkelig du kledde den forandringen. Du har virkelig forandret deg de siste årene, og det til det bedre 🙂

    19. Du har mye rart i hodet fordi du er sliten i hodet. Sånn fungrrer slitne hoder, de blir høylytte. Ikke så rart – du stiller skyhøye krav til deg selv. Men det gjelder ikke bare deg, det gjelder store deler av den kvinnelige befolkningen i vesten. Vi skal være pene, ha karrierer, og lage et fint hjem. Det går ikke opp. Det går i minus.
      Du er flott som du er. Du er engasjert, omtenksom, snill, klok, kreativ og masse mer. Ta vare på det, istedet for å bry deg med hvordan du ser ut.
      Klem fra Tromsø.

    20. Du var mye vakkrere før. Uten all juks og fake ting.
      Prøv heller å gå tilbake til slik du var. Da kan man kalle deg et forbilde.

    21. Hei hei, måtte inn og se på nesen din, siden jeg jobber i bransjen som sykpleier. For å være helt ærlig, så skjønner jeg ikke helt hvorfor du har gjort det du har gjort med nesetippen din. Nå er den jo blitt helt butt og ser mye kraftigere ut enn tidligere da den var “dratt” nedover rundt neseborene (slik en normal, perfekt nese skal gjøre. )Trist at du ønsket en nese som ser operert ut, når din var så fin som den var. Disse “butte” nesene er ikke mye pene, det er det heller ingen kirurger som synes, så det er ingen som egentlig anbefaler noen å operere seg slik. Håper du likevel er fornøyd ettersom du fikk viljen din hos en av dem 🙂

    22. Syns du aldri selv at leppene dine er blitt litt i overkant nebbeaktig? Midt i mellom der de var og der de er hadde holdt i massevis. Du er en fantastisk nydelig jente:)

    23. Sykt hvor mye penere du har blitt! Du blir jo bare finere og finere for hver dag, jo! Du er nyydelig og fantastisk!!

    24. I utgangspuktet så var du en nydelig ung jente med et naturlig utseende.I en alder av 18 år så ser du helt kunstig ut, noe som faktisk får deg til å se ut som en 25-åring med desperat håp om å se ut som en 18 åring.Det som er bekymringsfullt, er hvordan det blir fremover? Kan du eldes uten å måte fikse på alt? Jeg håper virkelig det.Livet består av så utrolig mye mer enn utseende og klær, men dette er ting du vil lære å sette pris på etterhvert. Vær ung og nyt livet til fulle, men bruk heller pengene til noe fornuftig, ikke flere operasjoner.Du er flott ut, men da du var naturlig var du en virkelig skjønnhet!

    25. Sykt å tenke på at jeg har vært fast leser av bloggen din helt siden du var sammen med han som fikk deg til å velge mellom han og bloggen! Husker ikke hva han het, men det er leenge siden 🙂 Det har vært veldig morsomt å lese bloggen din, virker som du har vært gjennom mye.

    26. Hahahha jaaaaa! Du og Marco laget spørsmålsrunde sammen på video, også ble splrsmålet om dere kunne kysse, BÆM der gjorde dere det, men håret var i veien! :p

    27. Husker det veldiig godt, har lest bloggen din fra starten av og jeg elsker bloggen din og deg, ser at du virkelig setter inn arbeid for å få den bra, og det er den!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg