mennesker altså

Dette har vært en lang natt, jeg sov knappe tre timer . . I går kveld leste jeg noe som virkelig knakk meg, og gjorde meg søvnløs. En fryktelig trist nyhet, sies det. . Equadors president har meddelt at han har gitt opp håpet om å redde Yasuni nasjonalpark, slik at oljeselskapene kan komme til der. Her er verdens høyeste tetthet av dyre og plante-arter.  Her lever også to arter ur-folk som ikke har kontakt med omverden. Hit skal vi mennesker komme for å ødelegge alt, for å finne olje. For å få tak i mer penger. Og det gjør meg så utrolig trist. Jeg ble så full av bekymring,  for hva kan jeg gjøre? Hva betyr skatteletter og skolepolitikk i sammenheng med dette? Ikke en dritt, ikke for meg iallfall. 

Er jeg den eneste 18åringen her i landet som blir holdt søvnløs av slike ting? Dere kan lese om saken HER. Vær så snill, spre budskapet. Tror faktisk jeg stemmer Miljøpartiet de grønne, jeg legger bort grådigheten min om mindre skattepenger. Synd det ikke finnes noen pille for å bli kvitt egoisme, mange kunne trengt det.  Dette er tragedie. . 

Så her ligger jeg da. . Genser fra nelly HER  og ellers har jeg på meg fint lite. (ad)

Og nå kommer sikkert et par av dere med et tappert forsøk på å være morsom (eller kanskje “smart”?) å dra inn neseoperasjon og silikon her, og spørre hvorfor jeg ikke bruker penger på miljø istedenfor. Det trenger ikke å være enten eller, jeg har brukt penger på begge. Det er faktisk mulig å bry seg om både utseendet sitt, og miljø + dyrevern. Tro det eller ei! 

 

125 kommentarer
    1. Du er ei fantastiske dama Sophie! Beundringsverdig både utpå og inni. Eg er sikker på at du kjem te å nå langt i livet, ikkje berre pga ditt slåande utseende men og for dei oppegåande meiningane, engasjementet og dei gode haldningane dine. 🙂 Du får alt for mykje dritt slengt etter deg som er ufortjent, håpa denna kommentaren gjer deg glad!

    2. Wow, sophie… Du inspirerer meg. Jeg pleier aldri å kommentere på blogger, men du er virkelig et stort forbilde for meg og mange andre jenter! Det er godt å vite at det er noen andre her i landet som bryr seg om vår kjære dyr, du er ikke den eneste som har legget deg gråtende og forbanna på hvor urettferdig denne verden er. Synes det er veldig bra at du tar opp problemet om dyrene, stå på! Har aldri lest om en mer godhjertet jente enn deg… Hilsen en trofast leser!

    3. “Bryr meg om utseende mitt?” Tuller du? Du ser bare stygg og rar/unaturlig ut etter alt du har fikset på. Hvordan kan du kalle denne neseoperasjonen for vellykket??

    4. Nesa di ble faktisk veldig fin! Men du hadde blitt mye finere om Leppene var litt mere naturlige for de ser bare stygt og det er det som jeg syns gjør ansiktet ditt så fake og stygt!!

    5. Jeg er som deg. Det er ikke noe spørsmål o’m jeg skal stemme på miljø partiet de grønne i år. Hadde vært flott o’m du gjorde det også og kanskje spredd budskapet deres her på bloggen. Tror flere må få vite om det partiet.

    6. Du er så bra, Sophie! Rock on.
      Det er noe jeg ser her i kommentarfeltet som jeg virkelig ikke liker. Hvorfor skal noen av leserne her faktisk bry seg om hva du vil med kroppen din? Alle har forskjellig syn på hva “skjønnhet” er. Det er hjerteskjærende at noen faktisk tenker stygge ting om deg bare fordi du har operert nesen din og tatt silikon i brystene. Jeg blir kvalm av de menneskene.
      Ditt arbeid mot dyrevern og et bedre miljø kommer til å gi resultater om et par år, det kan jeg love deg Sophie.
      Du er rå, gurll!!
      Mvh, en stor stor stor fan.

    7. Ja, STEM Miljøpartiet De Grønne, så får vi muligheten til gi miljøet og dyrene en stemme oppi dette egoistiske samfunnet!

    8. Skal ikke stemme jeg, De bare sier noe på et papir og gjør ikke noe etterpå. Så ingen partier som overbeviser meg.
      Utrolig nydelig du er i dag Sophie. Ha en fin Søndag <3. Og gjerne se på TV Serien Graceland, Den kommer du til og Elske 😉

    9. Håper du stemmer MDG! Har inntrykk av at politikken MDG står for passer bedre til ditt syn på verden enn Høyre.

    10. Folk som kommenterer her om neseoperasjonen er jo helt idioter. Hvorfor bry seg om hvordan andre ser ut så lenge de er fornøyde med seg selv? Og pluss så er det veldig irrelevant til denne saken.
      Og til du som kommenterte øverst, du burde ha lest innlegget for der dreit du deg på leggen. “så koseli:)”?
      Skulle ønske folk ikke var så tett i pappen.

    11. Dette virker mer som en desperat krampetrekning fra deg, fordi du har fått mye klager på din selvopptatte og overfladiske væremåte.
      Er det bare jeg som bryr meg om slikt? Haha. Er MANGE som er langt mer dedikert enn hva du er. Don’t flatter yourself. Jeg spyr.

    12. så bra å høre at du stemmer miljøpartiet de grønne. digger deg, du er mitt største forbilde!

    13. blir så snit og trist når æ les sånne ting, folk ødelegge en verden som e helt unik og dæ dyreartan vi ødelegge vil aldri kom tebake..

    14. huff, så trist! 🙁 men ja… må bare si at olje er noe vi trenger, og som ALLE benytter seg av (spesielt du, med 20+ flyreiser bare på ett år – som tærer MYE på miljøet og bruker MYE fossile brensler)… hvis du vil være med på å redde miljøet kan det hjelpe MYE om du kutter litt ut på reising (holde deg til maks 4 i året, som også det er litt i overkant). ellers er det jo selvsagt bra du sprer budskapet!

    15. På bilde nr 2 ser man virkelig at du stammer fra aperne. Egentlig er apdr sykt søte, men åff… ikke du. Wow. For et stygt fjes du har skaffa deg. Og jeg som syntes du var så søt og naturlig.
      Men du skal ha takk for en ting da. Jeg har fått bedre selvtillit 🙂 når jeg føler meg dass, pleier jeg bare å titte innom bildene dine så er jeg helt på topp igjen ! Takk <3

    16. Jeg er så enig med deg, Sophie. Jeg skal stemme på miljøpartiet. Rett og slett på grunn av slike situasjoner… Er så lei av at folk driter i både miljø og dyrs rettigheter. Nå er det nok!

    17. Er nesen din fortsatt hoven, eller er det sånn den skal være? 🙂 Ser utrolig annerledes ut i alle fall!

    18. Da kommer også spørsmålet fra min side: hvorfor skal de stygge plantene få leve når ikke mennesker kan? Tenk på alle barna i Afrika (for eksempel), de får ikke mat hver dag, de er foreldreløse og må gå rundt halvnakne (oj der har jo dere noe tilfelles) tror du virkelig de bare kunne dratt til Oslo å opperert diverse dritt på kroppen dems? Bare hvis du kunne, i et lite sekund tenke på et annet menneske en deg selv… Kan oppsummere hjernen din lett: 95 % megmegmegmegmeg(altså deg) og de resterende 5 % om de stygge plantene og de stakkars små dyrene… Alt jeg prøver å si er at du kan tenke på noe annet en et forbanna dyr og ett forbanna tre i 5 minutter… Takk for meg.

    19. Det er så forferdelig! Fok tenker bare på seg selv. hadde jeg vært 18 (er 16) hadde jeg gjort så utrolig mye for og redde sånne ting! blir spø!! Stakkars dyr og mennesker…..sitter bokstabvlig talt med tårer i øynene, for det er så trist at ikke folk bryr seg mer.

    20. Må bare si det, du er UTROLIG nydelig! Og din “nye” nese kledde deg virkelig 🙂 Håper du også får slutt på pusteproblemene 😉
      Enig, i at det du forteller om er helt forferdelig. Utrolig bra at det finnes mennesker som deg, som bryr seg om det og prøver å gjøre noe med det! Stå på videre, sophie! <3

    21. Security: stygge planter? Uten de er det ingen som kan leve. Herregud så dum du er. Men flott hvis du hjelper fattige barn. Alle må begynne et sted. Hadde alle fokusert på en ting, i ditt tilfelle fattige, ville ikke verden gått rundt heller. Men du gjør det du gjør, så kan sophie gjøre det hun gjør. Så blir det litt stabilisering.

    22. Nå hadde jeg lyst å kommentere noe men fant ut det er bedre å holde det for meg selv, men innlegget ditt er ikke troverdig!

    23. Du oppfører deg som en patetisk drittkjerring! Går rundt å tar å
      Sprøyter inn dyretesta dritt for at DU! Skal føle deg bra! Du bryr deg jo ikke om andre mennesker, men bare om dyr å tror at du er den eneste i hele Norge som tenker sånn. Har du ikke tenkt på at for at vi skal kunne fortsette å hjelpe dyr så må vi ha folk som har utdanning som kan bli politikere som kan jobbe for miljøpartiet , å til det trenger vi skolepenger!! Men det tenker ikke du på.

    24. Veldig enig med deg her. Leste artikkelen og jeg sjønner ikke hvorfor ikke landene i verden var med og spleiset slik som President Correa foreslo. Dette er jo noe som kommer til å påvirke hele verden,naturarven vår og kommende generasjoner sin. Flott at du tar opp sånne tema. Og du ser nydelig ut 🙂

    25. Stå på! men nesen din ble større har alltid hørt og sett bilder du har lagt ut av “pene,perfekte mennesker” som har tynn og litt lang nese, du har jo fått deg kortere og rundere nese? Men om du ville ha det så er det jo din nese.!

    26. jeg skal dele dette med alle jeg kjenner. Jeg skal stemme på de grønne, uansett hva andre mener. Det er mange som sier at jeg er teit som stemmer på de, men noen må gjøre noe.

    27. stemmer du høyre kommer de fattige til å bli enda fattigere og de rike til å bli enda rikere, det blir flere privatskoler som gjør at de gode lærerene går over dit pga bedre lønn, de rike får barna sine inne på gode privatskoler mens de “normale/fattige” barna får gå på de gratise skolene hvor alle de gode lærerene har forlatt. man må tenke på konsekvensene ut av de “gode” tingene partiene vil gjøre for verden, for det er ikke alltid det ender opp godt til slutt.

    28. Er dere helt idioter eller? De grønne vil stoppe all veiutbygging i Norge. Økonomipolitikken deres vil kjøre norge på rævva. Faens idiot Sophie, helt hjernedød.

    29. Helt enig, om jeg kunne stemt ville jeg stemt miljøpartiet de grønne! De er de eneste som tør å si at miljøkutt vil koste penger, og at vi for å beholde bærkraften må tjene mindre og senke forbruket! Miljøsaken er så utrolig viktig, syns de andre partiene også skulle fokusert på det:)

    30. Så flott at du engasjerer deg Sophie Elise! Jeg blir også trist av at verden ikke har villet hjelpe til med å redde Yasuni. Jeg lover at vi kommer til å sloss for at Norge skal bidra til en kriseplan for å redde Yasuni når vi kommer inn på stortinget.
      Klem fra Hanna Elise i Miljøpartiet De Grønne 🙂

    31. Hahaha ka i helvete hele tryne ditt ser jo fake ut,nesa di må være hovven? Ellers har du gjordt en stor feil som valgte i en alder av 18 å ta nese operasjon herregud.

    32. Selvfølgelig er du ikke en eneste. Jeg føler at du tror at du er skikkelig one of a kind. Altså at du er den eneste på din alder som greier å tenke selv og som har sterke meninger om ting. Jeg er 18 år og er med i en miljøvernorganisasjon, men vi arbeider med å nå ut til folk og slikt, mens jeg føler at du sutrer over at du er den eneste som bryr deg og blabla. Det er kjempebra at du skriver om det på bloggen siden du har mange lesere. Men syns egentlig du kunne formulert deg annerledes. Be the change, er det ikke det du sier?

    33. For dere som virkelig vil gjøre sitt for miljøet, her er noen forslag: Slutt å kjøpe de unødvendige massene av klær og elektronikk. Klesindustrien forurenser noe vanvittig! Så for dere som mener dere gjør det riktige fordi dere hvertfall ikke kjøper pels og skinn, vit at tekstilindustrien bidrar til å utrydde vanvittige mengder med dyrearter.

    34. Jeg har allerede stemt på miljøpartiet de grønne, fordi vi må tenke på de som kommer etter oss! Blir så sint når det virker som at politikerne på Stortinget bare tenker på sin egen pensjon og ikke vår fremtid!

    35. Jeg merker at over halvparten av kommentarene her er slemme, respektløse og rett og slett frekke kommentarer. Hvorfor gidder folk å kommentere unødvendig dritt her? Hva er vitsen? Og dere som kommenterer at Sophie er en selvopptatt, stygg og egoistisk person, bare fordi HUN fikser det hun ikke liker med seg, WTF? Det er dere som framstiller dere som egoistiske og selvopptatte personer, som bare MÅ kommentere dritt for at dere skal føle dere bedre enn henne… Patetisk! Det er bra du bryr deg om miljøet Sophie <3 Bare Stå på! Syns nesa di var fin jeg 🙂

    36. Du er faktisk den eneste toppbloggeren som er et forbilde. Joda, sjansen for at du ser dette og leser dette er vell minimalt, men får prøve da.
      Du bryr deg faktisk. Du bryr deg om dyrene, naturen og du er nydelig som bare pokker! Du engasjerer deg og er søvnløs om nettene for at naturen vår blir ødelagt. Det er det jeg kaller et ekte forbilde. Du er ikke som de andre som kun bryr seg om sminke osv, du bruker bloggen til å sette viktige ting i fokus. Jeg er så innmarri enig i så mange ting du skriver, men sånn som resten av vennene mine kunne ikke brydd seg mer om hva som skjer i naturen, så lenge de får den luksusen de vil ha.
      Jeg skrev en mail til deg for ikke så lenge siden der jeg snakket om det med sirkus, og du svarte faktisk! Du er et ekte forbilde, Sophie. Hatersene kan bare drite og dra, for de er misunnelig på hvilket flott menneske du er, for du bryr deg. Nå kjenner ikke jeg deg personlig da, men fra hva jeg leser om deg, hører om deg og ser på deg, så virker du som et flott menneske, som virkelig vil ha en forandring her i verden.
      STÅ PÅ MED DET GODE ARBEIDET SOM EN FLOTT TOPPBLOGGER OG ET FORBILDE FOR MANGE! OG LYKKE TIL!

    37. Gud som jeg beundrer deg! Du er så utrolig vakker å skjønn også er du utrolig smart. Du er absolutt forbildet mitt<3

    38. Hadde du brydd deg så mye som du hevder du gjør, hadde du brukt alle pengene du får fra bloggen til miljøet og dyr, istedet for å sprøyte trynet ditt med botox og andre stoffer. Hadde du brydd deg så mye, hadde du mistet søvn hver eneste natt, og ikke bare hver gang du leser en artikkel. Geez. Jævla falske hykler. Ikke tro du er et special snowflake bare fordi du blogger om miljøet nå og da. Way to go å generalisere hele Norges ungdom med å anta at du er den eneste 18-åringen som bryr seg. Se til å voks opp.

    39. Åh! Blir så jævelig sur over folk som ikke klarer å holde kjeft når det kommer til å kommere unødvendige dritt til sophie!>:( værsåsnill slutt å kommentere dritt, ingen bryr seg.

    40. har allerede for flere månder siden underskrevet på en kampanje mot nettopp dette. uheldigvis ser det ikke ut til at det har vært nok mennesker.
      du som har mye penger kan donere mye til slit arbeid osv da:)

    41. hvis du bryr deg så jævlig mye om dyr, så hvorfor stemmer du høyre da?? de som er FOR olje borring i Lofoten ??

    42. Jeg har akkurat startet på en 3 årig lang utdannelse innen olje og gassindustrien på universitetet i Tromsø, og er for oljeboring i havet, Nordsjøen osv. Men det her blir for drøyt..
      Jeg burde vel egentlig vært for det, da jobbmulighetene for meg blir større, men det er en uberørt verden! Så bilder fra parken, og det er helt utrolig, en annen verden! Skjønner ikke hvorfor man skal ødelegge så mye fint her på jorda..

    43. Du er et fint menneske. Det er bra du tar opp slike ting og har så mye du brenner for. Det er jo helt forjævlig at de har tenkt å ødelegge jorden sånn, når de ikke trenger det engang. Jeg stemmer også mdg i år 🙂 Fokus på miljø trenger mer plass i politikken.

    44. Hei Sophie 🙂
      Først av alt, jeg har lest bloggen din lenge, og er ekstemt imponert over hvordan du, i tillegg til å være en “rosablogger”, tar opp viktige saker som omhandler andre individer og hvordan de ikke respekteres av oss.
      For det andre. Det er helt fantaskisk hvordan du konfronterer de som ikke er enige i dine syn, og som kommer med den klassiske drittslengingen, uten å dra “du er bare missunnerlig”-kortet.
      Du skal vite det, at jeg har en enorm respekt for deg, selv om jeg ikke er enig i alt du sier. Du virker ikke å bry deg hva andre mener, men deler viktige informasjoner om ting som faktisk burde være av interesse av så veldig mange flere.

    45. Dette er det beste innlegget du har skrevet på utrolig lang tid. Plutselig fikk jeg opp øynene selv og tenker at det her er utrolig trist! Alt folk gjør kun for penger… Stå på Elise 🙂

    46. Sophie Elise *** Du ble forresten veldig fin etter operasjonen, kanskje du kan skrive litt om hvordan selvfølelsen er nå? Om du har blitt tilfreds med deg selv, for du ser utrolig flott ut nå! 🙂 Eller er det flere ting med kroppen din du misliker sterkt og vurderer å operere?.. Jeg håper at det ikke er det, litt bekymra for at folk finner nye feil like fort som man fikser på de hvis de skjønner.

    47. Bra jobba Sophie! Utrulig trist sak!:( miljøpartiet det grønne er et veldig bra parti:) drit i haters!!!!

    48. Det du skriver er så sant, så alt for mange mennesker er alfor egoistiske og tenker ikke på dyrene. Får helt vondt inni meg :(( Mange synes jo synd på dyra men gjør ikke en dritt. Jeg er bare 13 år gammel og gir ofte bort penger til innsamlinger og slikt som går til dyr :)) men ikke noe man kan gjøre her…Kjempe bra at du skriver dette, Sophie!
      hilsen dyreelsker <3

    49. Miljøpartiet de grønne er langt ifra Høyres politikk. Finner det spesielt at du ser på dette som et alternativt. Miljøpartiets politikk kan i mange tilfeller likne den politikken Stalin førte. Les nærmere i programmet før du lar deg lure av den “grønne” overflaten. Partiet er mørkebrunt(rødt).

    50. Dette innlegget velger jeg å tro du skriver for at dine lesere skal tro du er en god person, som virkelig bryr deg om miljøet. Jeg klarer bare ikke å ta innlegget ditt seriøst. – hvorfor bruke flere tusen kroner på utseende, når du kunne gjort alt for å redde dyrene? Det at du har gitt noen kroner, kan jeg kanskje tro på, men at du ikke har fått sovet pga noe slikt. Bullshit. Det var det første jeg tenkte da jeg leste innlegget. Dyrene har det fælt, men hva for noe stort får du gjort med den saken? Det hadde blitt noe helt annet om du hadde gitt hele formuen din. Du kan umulig bry deg så mye som du sier, darling.

    51. Jeg er helt enig med deg, at slike ting er forferdelig. At mennesker setter økonomi fremfor økologi, det er tragisk rett og slett.
      Det jeg reagerer på er at når du er så opptatt av miljø og dyr, at du stemmer Høyre. Jeg sier ikke at Arbeiderpartiet(som jeg vet du ville stemt før) er noe bedre alternativ. En stemme til høyre ved årets stortingsvalg er en stemme til FrP i regjering, det vet vi alle. Og jeg regner med at siden du er ganske samfunnsengasjert så vet du at FrP er et parti som nærmest symboliserer egoisme. Høyre er på samme side, men langt fra like ille. FrP ønsker vanvittig med skattelette, KUN for at de rike skal få enda mer. De ønsker ikke skattelette til gode for fellesskapet, men får at de aller rikeste skal kunne få enda mer penger. Jeg ønsker i grunn ikke å starte noen politisk debatt. Jeg bare stiller meg kritisk til at du ønsker å stemme Høyre(og FrP i regjering) når du er så opptatt av miljø, dyr og rettigheter. Ville heller sett for meg at du stemte MDG, SV, SP eller Venstre. For slik som du virker gjennom bloggen din ut i fra meningene du ytrer hører du absolutt ikke hjemme i Høyre sitt partiprogram, og eneste grunnen til at jeg kunne forstått hvorfor du ville stemt hadde vært pga skattelette.
      Synes forresten også siden du har såpass mye “makt” at det hadde vært supert om du kunne lage et NØYTRALT innlegg om valget? Hvor du ikke skriver noen ting om dine egne meninger osv, men hvor du oppfordrer folk til å stemme og til å engasjere seg! Og om viktigheten av å faktisk gjøre det. Vi trenger flere politisk aktive ungdommer i Norge!:-)
      Håper ikke du har en dårlig dag, for da tolker du denne kommentaren negativ, noe den absolutt ikke er ment å være. Jeg bare stusser, og kanskje det får deg til å tenke litt ekstra over valget du skal ta om to uker. 🙂

    52. Jeg stemte miljøpartiet de grønne! Stemte AP forrige valg, men i år fikk jeg virkelig opp øynene for alle de bra sakene miljøpartiet de grønne vil fremme 🙂

    53. Ikke tro du er noe bedre enn andre. Om du er den eneste 18 åringen som plages av dette??? NEPPE! men du er den eneste two-faced bitchen som skriver om det for å få oppmerksomhet rundt seg selv isteden for saken.

    54. Nå fikk jeg faktisk utrolig respekt for deg! Så nå tror jeg at jeg kommer til å begynne å lese bloggen din. Skal stemme på miljøpartiet de grønne jeg også! Og du er veldig pen forresten!

    55. Å herrigud, mennesker eier ikke samvittighet. Blir så lei meg og oppgitt over alt. Tenker på alle dyrene som mister hjemmene sine og all naturen som blir ødelagt.

    56. To arter ur-folk? Nå ble jeg alvorlig nysgjerrig her. Inntil nå har jeg trodd at alle mennesker biologisk sett utgjør én art,- homo sapiens. Du burde i større grad lese korrektur på innleggene dine. Eksempler: Effeltårnet skrives med to f´er. Viva er spansk,- det heter” vive la France”. Husk på at synspunktene dine klapper fullstendig sammen når du formulerer deg dårlig, rettskrivingen er elendig og har generelt svake allmenkunnskaper. Når du ligger søvnløs pga miljøbekymring, må jeg si at det er noe pussig at du skal stemme Høyre. Lykke til med bloggingen,- det kommer seg nok…

    57. Altså folkens, er INGEN vits i å skrive “oj nesen din ble mye styggere, no hate sier bare meningen min!!!”. Alle har rett til å si det de vil, ja, men vær så snill ikke bruk det som en unnskyldning for å rakke ned på pene Sophie! Om dere synst nesen hennen ble styggere, så kan uansett ikke Sophie gjøre noe med det, nesen er operert, og HUN ble fornøyd med den! Dere får absolutt ingenting ut av å snakke stygt om henne, så det sier vel ganske mye om dere selv visst dere liker at andre skal føle seg dårlig? Jeg personlig synst nesen var finere nå, så har tydeligvis kun med smak å gjøre:)
      Vil i tillegg si at det er sykt respektløst å kommentere nesen hennes i et innlegg hvor hun skriver om noe så alvorlig.
      En annen ting. Det at noen av dere skriver “jeg vet du lyger” , “du skriver dette kun for PR” og lignende, uten i det hele tatt snakket eller møtt Sophie i det hele tatt, sier vel utrolig mye om hvor mye dere forhåndsdømmer og bare leter etter ting å rakke ned på andre på. Forresten bare dummer dere dere ut når dere skriver faktafeil, f.eks Sophie Elise har ikke tatt botox (etter hva jeg vet). Og at hun tar botox har likevel ingenting med hvor mye hun bryr seg om miljøet.
      Ps, vær så snill ikke GIDD å bruk unnskyldningen “ååh men Sophie er jo en blogger, hun må tåle kritikk!!!!” , har ikke sett et eneste kritisk kommentar her, kun drittslenging. Det at det i det hele tatt er noen som bruker den unnskyldningen gjør meg kvalm. At noen liker å skrive om ting som interesserer de på Internett, sterker ikke plutselig personens måte på å takle kritikk, det er DERE som har gjort henne kjent, ikke henne selv. Og dere, det finst ingen unnskyldninger på å rakke ned på andre? Ganske vanskelig å si imot den unnskyldningen, fordi den gir jo ingen mening?? (Dere vet det er det samme som å si at “Hun er flink å skrive om ting som interesserer andre, derfor har vi lov å skrive slemme ting til hun”?)
      Men nå gidde jeg ikke å forsvare Sophie mer, for jeg vet hun lett kan klare det selv. Du er en kjempe vakker jente Sophie – på innsiden og utsiden 🙂

    58. Jeg stemmer også MDG… og syns selvsagt alle skal stemme på dem..
      Men en annen ting, har du tenkt på at du kanskje ikke kan fylle leppene med restylan for evig (kan jo få allergi e.l) og da kommer fjeset ditt til å se veldig rart ut med den korte nesa du har fikset deg, da blir det liksom veldig langt ned til overleppa di (som egentlig er veldig tynn)…

    59. Herlighet! Du er en sykt inspirasjon Sophie! Fortsett slik du gjør! Du gjør verden en bedre plass. takk<3

    60. Lol, liksom så respekt at du vil stemme miljøpartiet. Miljøpartiet driver med symbolpolitikk og de kommer ikke til å få gjennomslag for noe i stortinget. Det er et helt meningsløst parti.

    61. Haha, ganske sikker på at de urfolkene ikke er av en annen art. Jaja, kult at du engasjerer deg, skal ikke henge meg opp i skrivefeil. Var bare litt morsomt.

    62. Hvordan kan dette være så viktig for deg? Du stemmer jo høyre som er for oljeborring i Norges viktigste naturressursområder – lofoten og vesterålen.

    63. –>Med 9.6 % oppslutning på siste meningsmåling av InFact for VG har vi fått den beste målingen noensinne i Oslo. I begynnelsen av valgkampen var det store spørsmålet om hvorvidt vi ville få en kandidat på tinget, nå begynner vi å snuse på FRPs posisjon (12 %) som hovedstaden tredje største parti.
      te du sa det va meiningslaust å stemma på di 😉 di kan påvirka masse.
      – åh, så sykt bra du stemme grønt sophie !

    64. And I was just focused on where Lamar Odom is now, haha. Seriously, hope he is well also. I’m proud of you Sophie, love your environmental concern, I think you can do very much, your the top blogger girl! Maybe a collaborative project with Ulrikke Lund, she is passionate about mother earth also.
      Thank you for caring sweetie,
      love you

    65. Godt reflektert. Lurte lenge på hvorfor du ikke ville stemme grønt pga. din lidenskap for miljøet og dyr..Men du tok til vett til slutt;) Stem MDG, det skal jeg <3

    66. Hvorfor pumper du trynet ditt fullt av dyretestete stoffer, reiser utrolig mye med fly og kjøper så mye klær, elektronikk og kosmetikk hvis du “bryr” deg så mye om miljøet?
      Du er bare pjatt og ingen handling, og tro meg, finnes 18-åringer som er mer bekymret for miljøet enn du er. 😉 Syntes det var helt usmakelig av deg å skrive.
      Nå har du vært innom arbeiderpartiet (pga utøya), høyre (pga du vil snylte unna skatt), og nå MDG bare pga du har lest om en utenrikssak?

    67. Miljø partiet de grønne er fremtidens parti! Alle burde tenke seg godt og stemme på noen som faktisk tenker på planeten vår og levemåten vi har i dag.
      Det e godt at du har noe vett i hode ditt og tenker slik. Ikke som de som kritiserer deg for det ene eller andre som kunn er optatt av å drege ned andre…ja..og slik går verden..
      Så Sophie, ja stem på de grønne! Gjør det riltige og sats på et bedre fremtid!

    68. Selvfølgelig er du ikke eneste 18 åringen som blir holdt våken av slike ting, håper ikke du tror det heller. Saker som dette bekymrer de fleste, men de våger bare ikke å si det. Ellers fatter de ikke omfanget!

    69. Personlig synes jeg det er feil å stemme et parti utifra én sak de fører. MDG er ikke et “fullverdig parti”, de er et interesseparti uten en gjennomførbar og grunnleggende politikk. I tillegg hjelper det uansett ikke å stemme på dem da de ikke har noe de skulle sagt om situasjonen i Equador om de kom i regjering og i tillegg ligger under sperregrensa. Ble ganske skuffet nå, Sophie…endelig trodde jeg det var en rosablogger med litt vett i hodet når det kom til politikk, så viser det seg at du er akkurat som de andre, fullstendig fjern innenfor området…

    70. så bra du kansje leste kommentaren min på et tidigere innleg! jeg og skal stemme milijøpartiet det grønne,stå på!

    71. oooooi, nesen din var mye finere før. som de sier, naturlig er ofte best, ja det stemmer tydeligvis… ellers er du nydelig <3

    72. Kjenner jeg blir så irritert på alle som kommenterer utseende ditt, spesielt i et så alvorlig innlegg som dette. Håper du vet du ser fantastisk ut. Mye av det som gjør deg interessant er at du virker veldig vakker både på innsiden og utsiden!

    73. Dette er en helt forferdelig sak. Både planteliv og dyreliv er så utrolig viktig for at menneskeheten skal overleve, hvis man skal se alt sammenhengende. Det er en næringskjede/nett, alle er avhengig av hverandre. Blir en rase utrydda, vil garantert flere bli det også. Se på det som en dominoeffekt. At ikke flere skjønner det er trist. Bra at du gjør folk oppmerksomme på saker som dette!

    74. Hvis du kun hadde hatt nok penger til å enten engasjere deg i miljø/dyrevern eller å ta restylane, neseoperasjon/extensions..hva hadde du valgt da? sånn helt ærlig svar.

    75. Hei Sophie.
      Æ tenkte æ heller sku kommenter på dettan innlegget og håp at du faktisk så dettan, og at det ikke blei bortgjømt i alle kommentaran dine – i steden for å send dæ egen mail på detta.
      Æ kom over en video på VGTV faktisk, kor en av “mine” hjertesaka blei tatt opp – nemlig radioaktiv stråling, konsekvensa, fisk, miljø og dyr. Her e bære èn av videoan som traff mæ, kor man ser konsekvensan av søl og katastrofe av et kraftverk.
      http://www.vgtv.no/#!/video/48947/japan-redder-kjaeledyr-fra-det-radioaktive-omraadet
      Ut av nysgjerrigheit, har du nåkka meininge om akkurat det hær? Det treff midt i hjerte mitt å se kor store konsekvensa et sånt søl kan før med sæ. Og dettan e jo bare MILDT i forhold til ka det kan før med sæ. Ekstremt mildt.
      Æ så denna videoen og tenkte faktisk med en gang på dæ. Æ ville del dettan med dæ, men mulig du har sett det fra før 🙂
      Anniken.

    76. Hei Sophie!
      Har aldri kommentert her tidligere, men akkurat nå føler jeg at jeg har litt å si. Hadde ikke noe særlig kjennskap til Miljøpartiet tidligere, skal ikke legge skjul på at jeg antok det nesten var pålagt med dreads for å bli medlem (for å sette det litt på spissen). Men så satt jeg meg inn i partiets program, og jeg har aldri lest noe som appelerte så mye til meg, og idag er jeg styremedlem kommunalt i Grønn Ungdom!
      Du og jeg har en del til felles, vi er begge opptatt av klær og mote og farger håret og sminker oss, men jeg har selv vært vegetarianer i 3,5 år og dyrevern er min hjertesak nummer én!
      En av hovedgrunnene til at jeg skal stemme MDG til høsten er dyrevernspolitikken deres (i både NOAH og dyrevernsalliansens kåringer av pariet med beste dyrevernspolitikk kom vi på første plass). Vi vil umiddelbart forby bruk av dyr i sirkus og pelsdyroppdrett (!!), sette nasjonalt mål om å redusere kjøttforbruket, etablere og støtte sentre for hjemløse dyr i landets største byer, flytte det offentlige ansvaret for dyrevern fra Mattilsynet under Landbruksdepartementet til et eget dyretilsyn under Miljøverndepartementet og sørge for at dyr i fangenskap skal få utfolde sine artstypiske og individuelle behov, uavhengig av økonomiske hensyn. Dette MÅ jo du være helt enig i at er utrolig viktige kampsaker. I tillegg til det du skriver i innlegget her om Yasuni er noe vi virkelig brenner for å redde. Vi har solidaritet med dyr og fremtidige generasjoner, og derfor må vi jobbe for å IKKE ødelegge jordkloden noe mer enn hva vi allerede har gjort. Jeg håper du tar dette til benetenkning, og du må bare sende meg en mail om du har noen ytterligere spørsmål om politikken vår 🙂 Håper du tar et grønt valg til høsten!

    77. Jeg vil bare si at du er mitt forbilde, Sophie. Beundrer deg helt utrolig mye! Du ikke bare pen, men du er helt nydelig på innsiden også! You go girl!

    78. Hei sophie.
      Du må virkelig le deg ihjel noen ganger av å lese mange av de trangsynte kommentarene du får. De skriver på en sånn måte som om det faktisk er du som er helt dum og blåst i hjernen. Du har ikke bare nydelig utseendet, men også en utrolig fin personlighet.
      Stå på videre.

    79. Hvordan i helvete kan mennesker vere så egoistiske? Vi er da for faen ikkje de eneste organismene på jorda, er vi vel? At noen kan ha et så hjerteløst sinn at de vil ødelegge et utrolig dyre og plante liv for olje som kanskje bare varer noen fucking 50år til? Mennesken har ødelagt nok på jorda for helvete. Ta dere sammen, jorda er faen meg hallveis ødalagt pga. oss, dere trenger ikke å ødelegge den mer. Fattige folk som VIRKELIG TRENGER pengerer imot å gjøre den vakre naturen deres til et olje-Helvete, det viser jo bare hvor myennaturen betyr! Ta dere sammen og tenk litt lenger enn nasetippen og ikke glem at vi faktisk DELER denne jorda med andre organismer. Takk for meg.

    80. Hei Sophie! Vet du hva, jeg synes du er drittøff på mange forskjellige måter, men det har alltid plaget meg at dine prinsipper om dyr ikke henger sammen med det politiske partiet du har frontet på bloggen før. Høyre, FrP og AP vil alle bore etter olje i Lofoten, som er hjem til et økosystem mye mer betydningsfullt enn Yasuni nasjonalpark. Fisken, korallrevene, hvalen, krillen og for ikke å snakke om det globale klimaet; de er alle så viktige å kjempe for selv om vi ikke kan se dem. Et par hundre arbeidsplasser vet både du og jeg ikke kan settes opp mot tusenvis av liv, både for dyr og mennesker, på sikt.
      Jeg hadde blitt SÅ stolt av deg om du stemte grønt! Det ER det beste for dyrene, for klimaet og til slutt også menneskene.

    81. Noen gang hørt om Natur og Ungdom? Der er det mange 18-åringer, og til og med 17, 16, 15, 14, og til og med 13- åringer som ligger søvnløse av slike ting. Og som også jobber aktiv med slike saker for å stoppe de. http://www.nu.no

    82. Det er bra at du engasjerer deg for miljøsaker. Det er vår generasjons desitert største utfordring! Utrolig trist sak…

    83. Åh, kjære deg. For DEG går det ann å gjøre begge deler, ikke alle har råd til det. Jeg lever på mindre i måneden enn du sikkert gjør på en dag, likevel prøver du å si at alle burde gjøre som du?
      Generøsitet handler ikke om å gi når man har råd til det, eller å gi det du kan. Det handler om å faktisk ofre noe for en større sak. Hadde du droppet silikon, og heller gitt de pengene til et godt formål, ville jeg hørt på deg, men du gir penger til andre steder uten å måtte ofre noe som helst. Du har råd til silikon, restalyne, solariumstimer, og snart skal du til og med kjøpe en leilighet, FORDI DU HAR RÅD. De pengene du gir til gode hensikter er vel og bra, men det gjør deg ikke til en helgen, for du har aldri måttet ofre så mye som en brøkdel av ditt overfladiske liv for noen sak. Leste nylig om en annen blogger, som ofret noe av det hun elsket mest; reising, for å heller ha råd til å sørge for 5 nye fadderbarn. DET er beundringsverdig. Det du gjør er fortsatt noe godt, sier ikke det ikke hjelper, men det er ikke akkurat noe jeg beundrer deg for.

    84. I dag ville en person som egentlig betyr mye for meg ha noe fra meg.. Denne tingen hadde jeg selv kjøpt osv.. En ting jeg var glad i, så jeg sa nei og bare stakk… etter hvert begynte jeg å tenke på alt det den personen hadde gjort for meg.. ALT sammen var for mitt eget beste.. Alle tingene personen hadde kjøpt og gitt meg.. Jeg følte meg helt dritt.. Følte meg så egoistisk og ja,.. Så jeg gikk tilbake tok den tingen og ga den til personen. Personen bare smilte og takket meg. Jeg, vi, alle.. vi tenker ikke så mye over ting i dag (kanskje) men en dag vill vi alle huske disse tingene, og angre. La oss ikke komme til den dagen vi vil angre <3

    85. Du snakker om miljøet, DU?! Du er den største forbrukeren jeg har sett på lenge, du kjøper nye ting hele tiden, du er laget av plastikk som resten av verden er forurenset av. Og du snakker om miljøet! Bryr du deg virkelig, eller er det bare noe du sier for å prøve å få litt dignity ut av deg selv? Hvis du virkelig bryr deg; meld deg inn i natur og ungdom, slutt med det syke forbruket ditt, slutt å vær så fordømt overfladisk og rett deg opp i ryggen og gjør noe for verden!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg