svar på spørsmål – nese

Hvor mye betalte du for neseoperasjonen?
Jeg betalte 35 000 kr for operasjonen. Dette er forskjellig fra klinikk til klinikk, og så kommer det også an på hvor mye man skal fikse den. Ikke småpenger med andre ord, og det er noe man ikke gjør spontant (eller, iallfall ikke jeg!). Jeg synes det er bra at kosmetiske inngrep koster så mye, for da kan man ikke bare gjøre alt man kanskje føler for. Jeg hadde også pusteproblemer, som var grunnen til at operasjonen “måtte” gjøres NÅ, for som dere vet har jeg alltid hatt lyst til å fikse på nesen min men jeg tenkte å vente noen år. Delen som omhandler pusteproblemer kunne jeg ha fått dekt av et offentlig sykehus, men siden jeg også ville fikse på nesen, tok jeg bare alt privat istedenfor. 

Hvor lenge må du ha på gipsen?
En uke. Jeg hadde to tamponger inn i nesa for å stoppe blødninger, og på grunn av endringene de gjorde på neseskilleveggen, og så har jeg plaster over, og noen sting under (jeg har gjort nesen min kortere/mindre på undersiden).

 Hvor vondt gjør det på en skala fra 0-10?
Akkurat nå gjør det ikke så veldig vondt, så 1. Men det strammer litt over neseryggen og klør noe sinnsykt under teipen, haha! Men akkurat når jeg våknet etter operasjonen var det veldig vondt, så jeg fikk et lite sjokk der og da. Spessielt rundt øynene var det vondt, faktisk. Det er enda mest vondt over og under øynene, og i kinnene. Men det regnet jeg vel nesten med, de har jo tross alt operert meg! Men jeg trodde det skulle være mindre vondt, iallfall rett etter operasjonen. 

Hvor lenge må du ta det rolig?
Jeg skal prøve å gjøre så lite som mulig, så lenge som mulig. Det er 6 uker som er “fasitsvaret” på hvor lenge man skal holde seg unna fysisk aktivitet etter en slik operasjon. 

Hva sier vennnene dine om operasjonen?
De fleste synes vel jeg er helt gal, eller i starten når jeg snakket om dette syntes de iallfall det. De sa jeg ikke trengte det (bortsett fra med pusteproblemene mine, for den delen trengte jeg jo faktisk), og at de ikke så noe feil ved nesen min. Men de har vært veldig forståelsesfulle og synes vel mest at det er litt spennende akkurat nå, haha! Så lenge jeg er glad, så støtter de meg. 

Går du på mye smertestillende etter operasjonen?
Jeg prøver å ta så lite som mulig. Om kroppen får “kjenne” på smertene, så tror jeg også det fikser seg raskere. Jeg fikk utskrevet medisiner ja, men holder meg til paracett så godt som jeg klarer. I dag, to dager etter operasjonen, har jeg ikke tatt noe medisiner og føler meg ganske fin! 

Hadde du noe bilde av hvordan du ville nesen din skulle se ut?
Nei, og jeg gjorde jo heller ikke dette for å se ut som en annen person. Kirurgen tok bilder av nesen min, så pekte jeg på bildene og viste hvordan jeg ville ha det. Da fikk jeg vise akkurat hva jeg ville endre, og han kom også med råd om hva som er realistisk. Heldigvis var han veldig snill, og sa at nesen min var helt “perfekt” å fikse på. Akkurat passe tykk hud, fin neserygg, sterke nesevinger og alt mulig (jeg kan jo ikke fagspråket, og var ganske nervøs når jeg snakket med han. Men jeg lå iallfall godt an til å få det akkurat slik som jeg ville).

Bilde fra isabelles.nu 

Hvorfor valgte du akkurat den klinikken du opererte deg hos? Er du fornøyd med personalet der og anbefaler du dem?
Jeg opererte meg hos teres colosseum og kirurgen min het Tormod om jeg ikke husker helt feil. Jeg valgte dem fordi jeg hadde hørt mye bra om kirurgen, og han virket også veldig hyggelig over tlf / på mail. Jeg ble også superfornøyd med han når jeg møtte han som person, han tok seg god tid og er faktisk utdannet på Harvard! Veldig kult. Men personalet er jeg ikke fornøyd med. De stresset og surret rundt, ga meg null info og plutselig hadde jeg bare en nål i armen før narkosen og den ene pleieren sa “ja nå får vi håpe nålen sitter som den skal hehe!”. Og så sovnet jeg. De hadde dårlig oversikt, og det første de sa når jeg våknet var at jeg skulle dra hjem. Jeg klarte jo nesten ikke å gå, og måtte støtte meg rundt overalt. Pluss jeg var enda veldig høy på morfin når jeg ble sendt ut derifra, og sa/gjorde veldig mye rart mot Mathias når han kom for å hente meg. De passet heller ikke på at jeg fikk taxi hjem, noe jeg sa jeg trengte. Jeg synes det er dårlig behandling når man har betalt så mye. . Men, kirugen min anbefales på det varmeste, men jeg kan trygt si jeg savnet mamma når jeg lå der og følte meg veldig alene.

Var du ikke nervøs, eller redd for at noe skulle gå feil?
Jeg har den egenskapen at jeg ikke gruer meg til noe lenge i forveien, så angsten kom først da jeg lå på operasjonsbordet. Mest var jeg nok redd der og da fordi alle stresset så mye rundt. . Men jeg hadde jo noen skrekktanker om ting som kunne skje, men alt dette roet seg da jeg snakket med kirurgen før inngrepet. Det var vel mest mamma som var urolig for operasjonen i forkant, haha.. Ikke noe sjokk, det! 

Hvorfor har du blitt så blå rundt øynene?
Vel. . ettersom de har hakket, filet og rett og slett slått nesen min så synes jeg ikke det er så veldig rart. Jeg ser jo helt mørbanket ut, men det er jo nettopp det jeg er!

Vil du operere noe mer enn nesa og puppene som du har gjort nå?
Nei. Klart det enda finnes ting jeg ikke er 100% fornøyd med, men det er ikke noe mer jeg noen sinne har vurdet og operere, så svaret er definitivt nei. 

Var du våken da de opererte eller var du i narkose?
Såklart var jeg i narkose! Vet at visse klinikker kun har lokalbedøvelse, sånn at man er våken. Men det hadde jeg aldri klart. Tenk lyden av at noen skjærer i kroppen din, og alt blodet!? Og narkose er dessuten noe av det beste jeg vet, haha. En veldig rar, men god følelse. 

Kan du vise før/etter bilde?
Nei, det synes jeg egentlig blir for teit. Slikt klarer man da å finne fram til selv.

Kommer det ikke til å synes noen arr?
Jeg fikk beskjed om at ingen arr vil synes, så jeg håper på det. Synes det høres litt rart ut ettersom jeg har fem sting under nesa, men jeg får bare vente å se.

Jeg ser ikke ut som meg selv engang. . Blir nesten litt redd når jeg ser meg selv i speilet.

 

 

56 kommentarer
    1. Du kan umulig hatt det bra i livet. Du har gått rundt og følt at du har for stor nese, for små pupper og tynne lepper. Jeg må si jeg er glad for at jeg ikke er deg.

    2. hva synes foreldrene dine og søsteren din om det her? Det er jo helt sykt, du er bare 18 år! Du er jo bare plastikk, ingenting er jo ekte på utseende ditt lenger! wannabe kissie!

    3. Du oppfordrer folk at de skal være fornøyde med seg selv, for å så operere nese, pupper + fylle leppene. Dobbeltmoralsk

    4. Syntes det blir litt for dumt at du forteller så mye om det, samtidig som du syntes det blir for dumt og legge ut før/ etter bilde..
      Kanskje noe som vurderer det samme.
      Du er foresten ei veldig pen jente sophie😊 men jeg personlig syntes du var penere før, uten all plastikken.

    5. faaaaaaake all the way! nu e du rett å slett blitt ei barbie å ei plastikk dokka.. godt forbilde? in my ass, å du ber folk være sæ sjøl, herregud jenta, da burde du å være det

    6. etter noen av kommentarene over meg vil jeg bare si at jeg syns du er rå som står for det du mener og vil og ikke feiger ut for “haters” syns du er teit osv. Digger deg ! 🙂

    7. God bedring😊 Er ikke en hater, men du har jo blitt helt barbie! Mye mye finere helt naturlig😉💖 bare min mening! Ingen hate

    8. “God bedring😊 Er ikke en hater, men du har jo blitt helt barbie! Mye mye finere helt naturlig😉💖 bare min mening! Ingen hate”
      Det er “hate” når du absolutt må fortelle om det du föler for hennes utseende og du vet at det er sårende ord. Noe av det dummeste man kan si til noen angående deres utseende er: “Du så bedre ut för”. Hva er det med dere mennesker? La Sophie väre i fred, hun er vakker!

    9. Jeg er like gammel som deg. Og jeg er så misfornøyd med nesa mi, men jeg har ikke råd til det.
      Jeg misunner deg utrolig mye.
      Skjønner ikke hvorfor folk synes at det er så forferdelig?
      For det første så sier jo alle “Personligheten som teller” Da burde det faen ikke bety noe om man har opperert seg eller ikke?
      Og mitt kompleks for nesa mi ødelegger meg, jeg føler meg aldri fin.
      Jeg føler meg forferdelig med den nesen jeg har.
      Da er det jo bra å gjøre noe med det, så man kan få det bra med seg selv.
      Det hjelper ikke å hva andre sier “Men du er jo perfekt som du er” Om man ikke føler det selv….
      Så jeg støtter deg fullt i valget du har tatt, håper du blir fornøyd med resultatet og at du får det bedre med deg selv når du har fått tatt bort ditt kompleks 🙂
      Jeg holder på å spare selv til nese opperasjon.
      Men det kan ta sin tid før jeg har råd, så igjen, du er virkelig heldig 🙂

    10. Det verste er jo at hadde ikke du hatt oss lesere så hadde du verken hatt råd til puppene eller neseoperasjonen.. Eller alle klærene!
      Lurer på hvor veien går når nye bloggere kommer til og din blogg taper lesere. Da forsvinner jo sponsorer og alt sakte men sikkert..
      En hard, men SANN virkelighet!
      Jeg liker deg godt uansett. Greit nok at jeg ikke forstår helt greien med ny nese, store pupper, lepper osv når man hele tiden snakker om at man må være seg selv, og at du aldri oppfordrer til noe.
      Jeg kan heller ikke forstå hvorfor du snakker om dårlig selvtillit men alikevel er omtrent hvert eneste innlegg du legger ut fylt opp med bilder der du skal vise mage eller hva det måtte være.
      Grunnen til at jeg fremdeles velger å bli som leser er fordi jeg VET at du står for mye bra utenom utseende.
      Du er en smart jente med mange gode verdier når man ser forbi alt som har med sminke og klær å gjøre:)
      Man kan ikke alltid være enig,man kan bare respektere hverandres valg i livet:)

    11. Det var bra at du gjore noe med nesa di, for virkelig, den er noen av de styggeste nesene jeg har sett i hele mitt liv. Men det hjelper ikke så mye, siden du er så utrolig ekkel fra før av. Du blir bare værre og værre, jævla fuckface.

    12. Jeg skjønner ikke hvordan noen kan være så onde mot andre mennesker. Alle er forskjellige, og slik kommer det alltid til være. Bedre å bare la folk gjøre som de vil og passe sine egene saker.

    13. Herregud du er helt sykt flink ! Jeg kjønnet ikke at du klarer æ blogge etter operasjonen !
      Men D er bra da <3

    14. Hallo! Det er jo helt klart vi vil at du skal legge ut før og etter bilder. i ca samme pos. Det er jo bra at du gjør det for oss andre som også vurderer operasjon.
      hilsen

    15. Vi vil at du skal legge ut før og etter bilder … det er jo like rart og skrive om operasjonen som det er og legge ut bilder, og du skriver jo om det så ? Det er jo bra at du gjør det for oss andre som også vurderer operasjon. Bra du ikke skal ta flere operasjoner, er bare bortkasta penger spørr du meg ! 🙂

    16. Ja, det er bare å oppfordre alle de som mener at hun her legger opp til en negativ trend blant usikre unge til å slutte å lese her. Det er lett for å gå inn på denne bloggen likevel, rett og slett fordi bloggeren aldri slutter å sjokkere med nye påfunn, egentlig er vi vitne til en som ødelegger mye for seg selv på lang sikt. Man tenker kanskje ikke over alle konsekvensene dette kan få når årene drar på. Ufattelig synd at en flott oppegående ungdom skal være et så dårlig forbilde når man i tillegg ligger på topplisten over bloggere.

    17. Hei, ville bare si at det e en person som hete Andrijana Atanaskovic på face som e prikk lik dæ 🙂 D e non bilda dær som du helt sikkert vill ha bort 🙂

    18. Du burde ikke lære bort at alt skal være 100% perfekt, fordi INGEN er perfekt. Du burde heller ha lært vekk at du er som du er, og at man skal være fornøyd og akseptere det. Man skal ikke endre på alt på seg selv bare får det falske håpet om “perfekt” som ikke eksisterer.

    19. Tenk på hvor mye bra du kunne gjort for dyrene med alle de pengene du har brukt på operasjonen! Betyr de ingenting de da? Trodde du ville hjelpe dyr og sånt, men du bruker bare penger på deg selv?! Hvis du hadde gitt alt det det kosta til PETA f.eks, så kunne de gjort masse

    20. Du syns det blir for teit å legge ut før og etter bilde, meen du legger ut et eksempel med kjendiser?… Logisk

    21. Andrea: tror hun mente at om du vil se før og etterbilder så er det jo bare å se de andre bildene hun har på bloggen sin:-p

    22. Jo mere jeg så på før bilder, jo mere forstår jeg deg Sofie, du har sikkert bare sedt nesen din all time, trur det bir kjempe bra. Gleder meg til å se resultat

    23. Du gjorde ikke operasjonen spontant?? Du er bare 18 år og allerede fikset kinnbeina dine, leppene dine, brystene dine og nå nesen. Du er BARE 18 år. Du har ikke tenkt deg godt om når du er bare 18 år! Du har forandret veldig mye ved deg selv på kort tid. Det stopper nok ikke bare på det.

    24. Takk for gode svar! Du er en fantastisk flink blogger som oppdaterer ofte med interessante og bra innlegg! Favorittbloggeren min 🙂 <3

    25. hei:) leser at det er så utrolig mange slemme kommentarer uten grunnlag her. Jeg forstår virkelig at det må være vanskelig for deg å lese dem. Det verste er at de som skriver dem garantert er sjalu på deg på et eller annet vis, men at de rett og slett føler seg bedre av å hakke ned på andre. Du er kjempepen Sophie, uansett hva andre sier! Jeg syntes helt oppriktig at du ikke har noe grunn til å endre mer på utseendet ditt, men at resultatet av det du har gjort til nå er veldig flott!
      Begynner nesten å le av alle disse tåpelige kommentarene av 12 år gamle jenter som har fått det for seg at det er kult å komme med argumenter for hvorfor du er så teit osv, når det er dem som sitter bak pcen sin hjemme, leser bloggen til en person de påstår at de ikke liker bare for å føle seg selv bedre.
      Les disse kommentarene Sophie og vær stolt over at du har gjort dem så sjalu at de faktisk setter seg ned og hakker på deg.
      Du virker som en utrolig herlig person, både innvendig og utvendig, og jeg mener at du fortjener alle positive kommentarer som blir skrevet!

    26. Eneste jeg har sydd er leppa, rett under nesa på en måte. Jeg fikk beskjed om at det ikke ville bli arr, men jeg har fått tydelig arr under nesa.

    27. Du skrev at Beliebers mente at alt dreide seg kun om penger fordi en M&G kostet 3000kr, men faen hallo!! En meet&greet for du kanskje kun EN sjanse til å kjøpe i livet, toppen 2-3. Er ikke sikkert at folk noen gang får sjanse til å kjøpe deg engang. Noen har sikkert ikke heller til å kjøpe en konsertbillett heller. Du brukte faen meg 35000 på å operere nesa di, 30000 kr på pupper, tusner av kroner på extentions og restylane et flere ganger i året og flere titusner på klær og andre dritt ting i måneden. Så ikke kom er å si at beliebers tenker kun på penger, for det har du faen meg ikke rett til å gjøre. Jeg har mistet respekt for deg.

    28. Det er i grunn jævlig synd på deg som legger deg under kniven eller sprøyter inn ting her og der bare fordi du er misfornøyd med noe ved utseende ditt. For å være helt ærlig har hverken extensions, restylane, silikon eller (mest sannsynlig) nosejoben gjort deg noe penere, heller tvert i mot. Men fortsatt gjerne den evige strebingen etter et perfekt utseende, om det er et totalt fake ytre som er idealet ditt, for det er du godt på vei mot

    29. Du er flott Sophie, og du trengte virkelig ikke og forandre nesen din helt. For pusteproblemer er det helt greit, men utseendemessig tror jeg du kommer til å se mindre attraktiv ut da du allerede har en ganske så liten nese. Utseendet ditt er også blitt ganske fake, noe som er trist da du var pen fra naturens side.
      Nå er du plastikk, en levende barbie. Silikonpupper, falske øyenvipper, restylane, extensions og nå, nesejobben!

    30. Kan du pliis fortelle hva de fikset med nesen din? Hva ville du ha anderledes? (bortsett fra det med pusteproblemet). Hva er forskjellen utseened messig med nesen din nå og før? VÆR SÅ SNILL Å SVAR DA ER DU SØT, eller du er jo søt og pen uansett, men lurer veldig <3

    31. God bedring! Bare lurer på en ting, fikk du lov til å ha på sminke under inngrepet? Eller måtte det fjernes?

    32. LOL du klager på at de ikke tok ansvar for deg men er jo en grunn til at en skal være med deg fra starten av du kan ikke forvente særbehandling fordi du er kjendis skjønner du! De som jobber der har nok viktigere ting å gjøre enn å dulle med deg 🙂

    33. Jeg bruker vanligvis ikke og kommentere noen blogger i det hele tatt, men herregud! Hvorfor er folk så negative til dette? Hvis Sophie virkelig måtte operere nesa si fordi hun hadde pusteproblemer, er det noe problem å endre på det man ikke liker i samme slengen?
      Sånn som jeg har forstått det så skriver hun at hun ikke skriver om dette for å få dere lesere til å gjøre det samme, men for å informere dere om hva hun har gjort, og svarer på spørsmål som dere lurer på (kanskje noen faktisk vurderer dette, og da er det kjekt å få svar av noen som har gjort det, som har erfaring og vært gjennom det). Hvis hun ikke har skrevet noe i det hele tatt, har dere vel uansett kommentert drit til henne for at hun ikke gjorde det. Jeg syns du er en super blogger, om du vil endre på deg selv fordi du ikke liker deg som du ble født, får du bare gjør det! Du er vakker på din egen måte, både på innsiden og på utsiden! Digger deg Sophie!!!

    34. at du gidder… Fy faen, gå igjennom så mye for å endre på seg selv. Hvor ble det av det med å sette pris på det man har? Prøve å være litt fornøyd med seg selv? Det finnes mennesker med skavanker og problemer de aldri kan fikse på…eller med brannskader i hele ansiktet som har fått transplantert hud fra rumpa til ansiktet. Også sitter det en ( perfekt ) nydelig jente og fikser på nesen sin….jeg skjønner delen med pusteproblemer, men utseende delen…den skjønner jeg ikke helt…men, ditt valg! Håper bare du ikke ødelegger deg helt tilslutt… du er naturlig pen…eller var da…

    35. Eh, pusteproblemer?? En tynn historie for å dekke over at du tok en nosejob. Særlig at du måtte ha den operasjonen NÅ. Bullshit. Sikker på at hele pusteproblemerhistorien er oppdiktet

    36. What`s next? Vagina operasjon? Fake tits, fake nose, You gonna look like a plastic dool. Just think when you get older, and the skinn begins to stetch. Have fun with that!

    37. Pusteproblemer?? Hahahah , tror ikke på det. Er ikke lettere å skrive at du akseptere deg ikke?
      Håper du bli fornøyd med alle dine operasjonene om 10 eller 15 år, eller når ansiktet ditt blir helt ødelagt, verre enn troll. Skjønner ikke hvordan jentene kan føler deg, det er helt sykt.
      Lykke til plastik girl

    38. Fikser du deg enda mer nå? Hva faen feiler deg? Det finnes sikkert mange i verden med verre nese enn deg, at du skal pirke på sånne småting (ikke noe er galt med den) er bare latterlig. Oppsøk psykolog.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg