dag 2 i Paris!

Vi sto opp sammen med solen i dag, altså unormalt tidlig før vi tok veien til Louvre – et nydelig museum som er så svært at man nesten ikke skal kunne forestille seg det engang, enda verre blir det for meg å beskrive. Vi gikk og gikk i evigheter, men kom alltid til et nytt rom! Men jeg er riktignok veldig glad for at vi dro, vi fikk sett det originale maleriet av Mona Lisa, som nesten var som å være på. . tja, konsert? Det sto jo et helt publikum framfor det bildet, og man måtte bølle seg fram for å få en liten titt.. Jeg er ikke rasistisk eller noe, men det er et kjent fenomen at japanere kan bli litt overivrige når de er på turistferier! 

Kjolen og skoene mine er fra choies.com

Vi har også funnet ut at vi begge må ha en uvanlig greie for badekar. Vi gikk rundt blandt verdens mest kjente malerier og statuer, men med en gang vi kom til et badekar ble vi begge sinnsykt oppgiret. 
Mathias : Herregud se på det HER badekaret, da!
Meg : WOOOOW, så sykt fint, koselig at det er så avlangt.
Mathias : Sjekk sluken, herregud!
Meg : wooooooooooooooow!!! 
 
Dere skjønner, slik kunne vi gå og snakke om hvert eneste badekar vi så (det var nemlig en hel del gamle badekar der som var utstilt). Men slik er det alltid, det kommer en del samtaler om badekar hver gang vi passerer ett, omså det er hjemme hos noen, på hotell, i butikker. . Haha, litt rare kanskje! 

Jeg kan trygt si det var mange mennesker der!


Her er hun, my giiiirl!

Louvre ligger i en gate som heter Rue de Rivolli , en shoppinggate jeg så absolutt vil anbefale. Vi gikk rundt der i hele syv timer, og timene gikk på et blunk! Det var den ultimate handlegate for unge jenter og gutter vil jeg påstå, bedre enn for eksempel La Rambla i Barcelona. Det var både kjedebutikker som h&m, Zara, Mango og Bershka, men også mange franske merker man ikke får andre steder. Det er også veldig perfekt at Louvre ligger i gata, om man trenger en pause fra shoppingen. Riktignok vil jeg anbefale å ta museet først, slik som vi gjorde. Om man er opplagt setter man mer pris på kunsten og arkitekturen, pluss man slipper å dra på masse tunge handleposer.

Vet forresten at mange av dere har etterlyst video med innkjøpene fra turen, jeg skal absolutt prøve på det! Jeg elsker å se på slikt selv også, så jeg forstår absolutt interessen deres. 

I denne skobutkken, Courir, hadde de det meste og vil anbefale det heller enn foot locker! 

Her har dere mine innkjøp. I tillegg har jeg kjøpt en miniversjon av eifeltårnet i rosa, og en piercing til navelen.

Etter å ha sagt oss fornøyde med dagens shopping gikk vi opp hele gata igjen, som tok overasske kort tid, før vi fant fram til tivoliet som ligger helt på starten. Dette anbefales også på det varmeste! Det er pariserhjul, masse spilleboder, god mat og mye godteri (som faller meg veldig godt i smak), og faktisk litt store karuseller som berg-og-dal-baner! Pariserhjulet må nok uansettt være det beste. Der får man utsikt over hele byen, og ikke minst er det ganske romantisk. Jeg trodde vi bare fikk en runde opp, og så var det ned igjen, men det var faktisk hele tre runder rundt. Jeg fikk litt noia til slutt grunnet min ekstreme høydeskrekk, men man må lide litt for de beste opplevelsene, sant? 

Fin utsikt fra pariserhjulet!

Nå skal vi dra til eifeltårnet igjen for å ha piknikk, vi rakk aldri det igår. Vi har kjøpt inn masse god mat, pledd tar vi også med oss. Vi blogges i morgen ♥

 

40 kommentarer
    1. Håper du koser deg masse! Du fortjener det! Du er et stort forbilde, Sophie 🙂 håper du kan følge meg tilbake på Instagram, @julieskorpen!

    2. Haha. Det er japanere over alt. De kommer helst i flokk, men de er oftest veloppdragne da, iallfall de kaster ikke søppel på gaten som vi norske gjør 🙂

    3. Etter du tok restylane i kinnbenene dine så ser det ut som du er 50 år i ansiktet :/ Ikke for å være slem altså. Men det var ikke pent..

    4. Åhh dere er såå søte sammen <3 Ekte kjærlighet i paris på opplevest engang! Håper å få høre litt på enden av reisen hvordan det har vert. Kos dere super masse resten av ferien.<3

    5. Herregud, dere er så søte sammen! <3 kjenner jeg blir skikkelig misunnelig på det bra forholdet deres, hahha!

    6. Beklager, men hadde det ikke vært for pubertskjegget så hadde jeg trodd at Mathias var ei lesbisk jente på utseendet.

    7. Åh, det virker såå koslig å ha et forhold som dere to. Misunner deg veldig:) Du virker også som en kjempesnill og herlig jente! Synd at folk har fått et annet inntrykk bare på grunn av utseende ditt

    8. Mektig imponert over bloggingen din. Det vises at du tar jobben din seriøst. Måtte bare le litt av bildene i trappen. Bildene du har tatt er sylskarpe og kjempefin, mens bildene han har tatt er uklare og har fokuset en heeelt annen plass enn på deg, haha 🙂

    9. Så nydelig! Håper dere har det fantastisk<3
      Ett spørmsål, er den ene skoen din ødelagt? For ser ut som hælen er litt løs på siste bildet 😛

    10. Jeg syns det er så gøy å lese bloggen din for tiden! Du virker så glad og engasjert i alt du gjør 🙂 du virker lykkelig! Det er veldig godt å se Sophie, for ingen fortjener det mer enn deg! Du er så inspirerende!

    11. Vet det ikke er en hyggelig måte å spørre om dette her på… det kommer jo helt ann på hvordan man tar det. Men er Mathias jente..? Sånn fra fødtsel av mener jeg? Han er ganske “spinkel” i kroppen ser det ut som, og har et veldig pent ansikt til å kunne vært en jente. Og det går jo selfølgelig helt fint om han egentlig er det. Men man blir jo nysjerrig 🙂 Håper dere koser derre masse i Paris uansett!

    12. Sara: For et toskete spm… Oo har du aldri sett gutter i tenårene du eller? De ser ikke ut som mannfolk med “ølmage” osv som kommer frem så fort de runder 25 år ca. Samme ang skjegg osv, det kommer senere, og noen velger å barbere seg hver dag. LOL… hadde de fått ei jente hadde de ofc latt hun være sånn da :p er du litt tilbakestående eller no? Virker sånn. Ikke vondt ment altså 😉 og en anna ting, finnes maaaaaaaaaaaaaaaaange gutter/menn som ser ut som jenter eller har feminine trekk 🙂 syns det er fint jeg 😀 må ikke se ut som han stygge Vin diesel el hva f han heter osv for å være en “mann”

    13. Jeg, som mange andre er veldig i mot alle operasjonene du tar, og håper at du snart innser selv at nok er nok. Vedder på at alle de negative kommentarene du får bare gir deg mer lyst til å endre på deg selv, men se på deg selv – du er pen nok nå. Ikke la det gå andre veien.. Du er allerede litt på vei.
      Men jeg må bare kommentere at du kler deg veldig pent for tiden! Jeg er nok dessverre en av de som leser bloggen din for “underholdning”, men på disse bildene stråler du. Du ser voksen og seriøs ut nå, dette er noe helt annet enn den harry FHM-stilen vi har sett så alt for mange ganger. Jo mindre hud (bikinibilder), jo penere blir du 🙂 Du utstråler at du har respekt for deg selv. Du er ikke dum, og sikkert en veldig grei jente, derfor er det fint å se at du kler deg slik at du utstråler nettopp det!

    14. Du er alltid så fin på håret!:) kan du ikke lage en hårvideo der du viser hvordan du krøller håret dit som dette? =)

    15. Heisann! Ser ut som du har det tipp topp i Paris ! 🙂 Jg har vært på samme plass, samme tivoli , samme museeum som deg :-). Jeg har å vært i toppen av eifeltårnet, det anbefales!! Bare at det kan være en del køer! Eg anbefaler å at dere tar en turist båttur på den elva ikke langt fra eifeltårnet, den er minnerik og du får se veeldig mye utav paris på den måten å.:-) Kos deg kjempe mye i Paris med kjæresten din

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg