paris, here we come!

Mange av dere hadde gjettet rett, for jeg og min kjære drar nemlig til Paris imorgen ♥ En reise vi fant på for å feire at vi har vært sammen i 10 måneder, kan man vel si. Jeg tror det blir utrolig fint, og vi skal være i storbyen i hele seks dager sammen. Det er så mye jeg vil se å gjøre, at det nesten går litt rundt for meg. Men, jeg er sikker på at siden det er meg og Mathias, så kommer alt til å bli fantastisk omså vi bare hadde vært inne på hotellrommet. Setter stor pris på masse paristips fra dere!

Ellers vil jeg bare takke dere som gir meg støttende kommentarer når andre prøver å bringe meg ned her på bloggen. Det betyr veldig mye for meg. Nå er jeg i oslo, med kjæresten, så vil helst bare kose meg litt idag så oppdateres vi mer senere med bilder. Klem!

59 kommentarer
    1. Louvre er ikke verdt å besøke! Du må stå i minst 1 time kø, og når du kommer inn må du stå i billettkø igjen. Det er bare masse folk og stress. Champs-élysées må dere selvsagt besøke, men et lite tips: ikke dra på café eller noe der. Betalte 12 euro for en vanlig espresso der!

    2. Åå, Sofie du er så søøøt! Drit i de stygge kommentarene, sånn er det å være sjalu!
      Kos dere i Paris 😀 Håper du får en super opplevelse i den romantiske byen 😉

    3. Det er noen år siden jeg var i Paris, så husker ikke så mye, men eiffeltårnet er jo nesten en selvfølge! Når jeg var der kom vi bare opp til andre etasje, før mange vakter kom og fikk alle ut av tårnet. Vi skjønte ingen ting, men fikk senere vite at det var bombetrussel. Falsk alarm heldigvis, men de kan jo ikke ta den risken. Selv om jeg bare var i andre etasje, så er jeg glad jeg fikk opplevd det, for utsikten er utrolig!

    4. håper dere koser dere masse! gleder meg til å se bilder osv. har veldig lyst å dra dit en gang selv! 🙂

    5. Jeg var akkurat i Paris og vil anbefale dere å ta en av de sightseeing bussene som går rundt i Paris, veldig fin utsikt pga det er dobbeldekker uten tak, og man kan gå av hvor man vil, vi gikk av ved eifeltårnet! kos dere masse 🙂

    6. Må bare si at jeg syns ikke du bør droppe Louvre. Kjæresten min og jeg var der tidligere i sommer, og det var nesten ikke kø for å komme inn. Og siden du er under 26 år og fra Norge trenger du ikke billett, du kan bare vise passet ditt, så da trenger du ikke stå i billettkø heller 🙂
      Absolutt verdt et besøk. Hvilket hotell skal dere være på?

    7. Så heldig! Jeg har ALLTID hatt lyst til å dra til Paris! Forhåpentligvis så skal jeg og mamma + en vennine og moren hennes kanskje til Paris i høstferien!!! 😀
      Og jeg skal gå på skole der når jeg går på vidergående eller ungdomsskolen – skal kanskje gå på High School der. Uansett. Dere må kose dere!
      Tips: Dere MÅ dra på Pont des Arts! Det er sååå koselig å dra der og se på alle låsene som folk har låst der der det f.eks står: Min kjære, jeg elsker deg.
      Det er også hyggelig å dra på piknik der om kvelden, det er iallfall det noen pariserer gjør om kvelden. (Pont des Arts er en bro altså)
      Og under er det en elv som heter Seinen.
      Dere må også dra til Eiffeltårnet selvfølgelig!
      Og kanskje Rue du Bac! 🙂
      Hvis dere vil så kan dere også dra til katakombene, men det er egentlig bare noen gruver nede i bakken.
      Ååå, misunner dere SÅ mye!
      Hilsen en jente som ELSKER bloggen din + Paris ♥

    8. Det er en ting jeg syntes du skal skrive litt om på bloggen ,og noe som mange lurer på, hva syntes du om testing av kosmetikk på dyr?
      Er dine produkter “rene”?
      Tør du/ kan du svare på det?

    9. Å så gøy! Vel jeg anbefaler ikke å ha på høye hæler om du har planer om å være ute i byen hele dagen. Og jeg anbefaler å dra i toppen på eifeltårnet! Fantastisk opplevelse. Og det er mange tyver det så pass godt på tingene dine!

    10. Var i Paris i oktober i fjor. Du bør besøke eifelitårnet, og et slott, som jeg ikke husker navnet på, hehe. Men kos deg masse i den fantastiske shoppingbyen!

    11. åhh, Paris er slik en vakker by! Jeg har vært der en gang, men skal absolutt tilbake. Du må se Notre Dame, Eiffel tårnet, museet med Mona Lisa( husker ikke navnet på museet) og Triumfbuen. Når du skal se Notre Dame, ta kanalbåtene fra Eiffeltårnet. Der får dere sett mye!
      Kos deg<3

    12. Dere burde virkelig å opp til sacre coeur kirken! På kvelden er det bare så nydelig og ikke minst romantisk! <3

    13. Hei!
      Har linkrunde på bloggen min nå,hadde vært gøy visst noen hadde giddet å bli med:D
      (sorry for at jeg bruker bloggen din som reklamested, sophie! Men hver gang jeg kommenterer her,får jeg fler lesere! Håper ikke du er sint! Men teknisk sett,så hjelper du en blogger uten lesere! Ikke for å unnskylde meg selv! Håper ikke du gjør noe av d! ) Og kult at du skal til Paris!!!!!!

    14. Hei!
      Har lest bloggen din lenge, men har ikke kommentert noe særlig. Jeg ville egentlig bare ønske deg god tur med kjæresten din! Jeg ville også si et par andre ting.. Jeg beundrer deg og hvordan du takler det ekle og totalt meningsløse folk skriver til deg. Du er en jente med bein i nesa, og det er noe å være stolt av i denne verdenen vi lever i!
      Og ikke minst, så syns jeg du er veldig pen! 🙂
      God tur!

    15. Dere må (“såklart”) besøke Eiffeltårnet, men det er supernydelig å være der om kvelden. Ikke oppe i tårnet (det er nok best på dagtid når man kan se hele byen), men å stå nedenfor Eiffeltårnet når de slår på lysene er helt SINNSYKT magisk! Sørg for å være der hver hele (og kanskje halve? husker ikke) time, da skrur de på blinkende lys over hele tårnet. Helt nydelig 🙂

    16. Som Isabell sa, dere bør få med dere lysshowet på Eiffeltårnet! Tårnet lyser hver time fra det blir mørkt, sånn i 10-11-tiden, til klokken to på natten eller noe. Bare hver hele time når jeg var der iaf. Varer i 5 minutter 🙂

    17. Hei! Var i Paris denne sommerferien, tror jeg har noen nyttige tips:
      1.hvis dere skal på museet louvre, IKKE gå på en tirsdag. Da er det stengt. Og eg det vanskelig å finne inngangen? Det er de store trekantene som er i midten av hele bygningen.
      2.shoppe i champ elysees? Når du står og ser nedover på shoppinggata, gå på venstre side, der er alle de beste butikkene!
      3.hvis dere skal opp i eiffeltårnet, men ikke får billetter helt til toppen eller syns det er for dyrt, stress ikke, fordi når du kommer dit opp er det høyt og vel så det på allerede første “stopp”.
      4.hvis dere vil spise på hard rock cafe, bestill bord først! Hvis ellers kan det hende at dere må vente i evigheter.
      5.rett nedenfor eiffeltårnet er det en elv som renner gjennom byen. Gå ned og ta en av båtene! Turen varer i ca en halv til en hel time. Du får sett veldig mye derfra og det er stemmer på både fransk og engelsk som forteller deg og de forskjellige severdighetene. Og hvis dere bestemmer dere for å ta denne fine turen, kjører dere under Paris’ mest romantiske bro hvor dere kan ønske dere noe om dere kysser under.
      6.de beste shoppingbutikkene finner du i gatene og ikke på shoppingsenter.
      Håper du får en fin tur:)

    18. Jeg vil anbefale en produkt mens du er i Frankrike. Stikk innom et apotek og se etter Bioderma Crealine! Den er fantastisk. Jeg bruker den selv til å fjerne sminken og som en toner.

    19. Paris er fantastisk! Har vært der to ganger før, og har såå lyst til å dra tilbake dit! Å dra opp i eiffeltårnet er jo et must, og noe man bare må oppleve. Hvis dere er ute etter shopping, så er jo Champs Elysees en veldig fin gate! Ellers så er det jo koslig å bare rusle rundt i gatene der og kun titte. Veldig mange koslige og typisk franske resturanter der. Også måå dere spise franske makroner på bakeriene der, naaam. Kos dere masse! 🙂

    20. Heia sophie! Hvordan klarer du å legge bort alle negative kommentarer? En skeiv kommentar på en dårlig dag gjør min 100 gang værre. Synes du har en kjempe fin blogg å er blidt hekta å lese å du er så flink å oppdaterer ofte også. Who cares ang restylane uanz det er jo ikke permanent det forsvinner jo . Lykke til på 10 mnd tur.

    21. Var i Paris både i fjor og i år, og det er definitivt ikke siste gang.
      – Disneyland. Vi var i Walt Disney-delen. Mindre prinsesser, mer action og flere “filmeffekter” (fra blant annet Armageddon, High School Musical osv).
      – Eiffeltårnet. En selvfølge. Vært der to ganger, men ikke i toppen, da køen var helt sinnsyk begge gangene. Skulle gjerne sett lysshowet.
      – Versailles. Slottet i Versailles var en fin plass. Vi var ikke inne i selve slottet da køen her også var sinnsyk, men hagen bak slottet var fantastisk! Billett kostet bare 8 euro(?) og var virkelig verdt det. Helt i enden av hagen er det en stor dam (hvor man lenger ikke er inne på området tilhørende slottet), men vi lå og slappet av (les: sovnet) her før vi gikk tilbake.
      – Sacré-Coeur. Endelig på toppen (en del trapper opp, med mindre man tar taxi) og der var den sykeste utsikten. Tettpakket med karikaturtegnere på vei opp og mange koselige restauranter på toppen. Vi tok metroen til nærmeste stopp og på vei opp mot trappene, i en sving, lå det en liten vegetar-restaurant. Så veldig koselig ut og skulle ønske vi tok turen inn.
      – Champs-Élysées. High quality shopping. Med mye penger og mye tid er dette virkelig verdt turen. Mange mener trimufbuen er verdt å se, selv er dette noe av det jeg husker minst fra.
      – Notre Dame. Jeg blir veldig fascinert av gamle bygg, så denne kirka var intet unntak.
      De fleste kjente butikker fant jeg på kjøpesenter, mens designerbutikker og andre ligger mer i gater.
      Å ta en city-sightseeing-buss første dagen kan være veldig lurt da dere tidlig i ferien kan finne steder dere vil se/besøke/shoppe på senere. Man får på en måte en liten oversikt over denne store byen.
      Tok også båt på Seine (hop on – hop off) og stoppet ulike steder. Var uuuutrolig varmt, på grensen til uutholdelig, men dersom det ikke er så varmt i været kan dette også være en måte å forflytte seg på.

    22. Har vært i Paris så mange ganger at jeg ikke kan telle på to hender og er veldig godt kjent.
      Mitt første råd: alle severdigheter som krever billett for inngang; KJØP BILLETT PÅ FORHÅND! Da slipper du alt som heter køer 🙂
      Her er stedene dere bør få med dere:
      Eiffeltårnet (anbefaler å dra opp til toppen på det sterkeste), triumphbuen (kun for å ha vært der, ingen vits i å dra opp på toppen der!)
      Montmartre og Sacré Coeur, Montmartre er plassen Sacré Coeur ligger på, og sistnevnte er en kjempestor og fin kirke. Hele området er så koselig, og det er også her man finner kjente Moulin Rouge!
      Versailles, ligger litt utenfor Paris, men kun ca 30 minutter med tog. Her ligger slottet som Dronning Marie Antoinette bodde på, og det er så utrolig stort og fint at man bare må få sett det. Hagen er uendelig stor også. Dette bør dere få med dere!
      Père Lachaisse, stoor og veldig kjent kirkegård der blant annet Edith Piaf og Jim Morrison er begravd. Hit går det metro, så er ikke noe problem å komme seg til.
      Champs Elysèes er en selvfølge, men anbefaler også å følge smågatene som går ut fra CE, her finner du de fleste merkebutikkene om du er interessert i det.
      Latinerkvarteret, mange fine restauranter og et kjempekoselig område som viser noe litt annet enn det typiske Paris.
      Mitt siste og aller beste tips er: Rue Mouffetard! Denne gata er så utrolig hyggelig og har mange fine butikker du ikke finner på f.eks Champs Elysèes. Anbefaler også å besøke et chocolaterie som ligger der, å kjøpe chocolate chaud, det er ca kakao, bare at det er laget av smeltet sjokolade. Dødsgodt!
      Plasser jeg ikke anbefaler å bruke tid på:
      Louvre, de fleste drar hit kun for å få sett Mona Lisa, og da er det dumt å bruke en hel dag på bare det. Når du først kommer til plassen hvor Mona Lisa er, kommer du mest sannsynlig til å bli skuffet, fordi maleriet er så mye mindre enn man ser for seg, og det henger godt sikret bak tykke glassmontrer, som ødelegger mye av opplevelsen! I tillegg er det alltid fullest rundt dette maleriet, som gjør det vanskelig å få sett ordentlig på bildet.
      Les Halles er et kjøpesenter under jorda, ser noen har anbefalt det, men virkelig; ikke bruk tid her! Det er så vanskelig å finne fram der inne, og de har ingen butikker du ikke finner i gatene.
      Sett bort i fra det vil jeg bare si bon voyage!
      J’aime Paris <3

    23. Hvis dere skal opp i eifeltårnet burde dere kjøpe billetter på nettet før dere drar eller så kan dere ende opp med å stå i kø i flere tiner! Og dra helt til toppen ikke bare til første plan, eller de driver å fikser noe på første plan så dere kommer dere bare til andre plan og toppen.
      Og hvis dere skal til Disney land anbefaler jeg å kjøpe billetter til begge parkene!
      Og nedi der er tog og sånn innviklet så dere burde lese kart for metro og tog slik at dere vet hvor dere skal, hvilket tog som er bestå ta, og hvilken metro bane dere må ta for å komme til der dere skal!
      Håper tipsene var bra og at dere koser dere masse der! Var der tidligere i sommer og det er fantastisk! Disney land var den beste opplevelsen!

    24. Som du ser på bildet så er det en stor bygning bak eiffeltårnet der. Der er det utrolig fint å være når det blir mørkt! Da lyser hele eiffeltårnet opp!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg