baaaali

Hei dere! Solen skinner endelig i harstad, og i følge værmeldingen skal det ikke vare så jeg må nesten bare komme meg ut med en gang å gjøre noe sosialt sammen med venner! 

Selv om sommeren er her planlegger jeg virkelig ferien jeg skal ha før jul sammen med min boyfriend, og når vi har sett rundt på hoteller og steder har vi nå blitt enige om å dra til Bali, og at vi vil bo i en villa, IKKE på et hotell eller leilighet. Jeg har funnet en helt perfekt som jeg skal booke snart, og jeg gleder meg masse allerede selv om det enda er fire laaaange måneder igjen. . Anyways! En ting jeg er litt redd for er at vi kanskje ikke kommer til å ha så mye å gjøre der borte, er det noe å gjøre på Bali? Har noen av dere vært der og kan komme med tips /anbefalninger? Det ville gjort meg så glad ♥

Det blir nok her vi mest sansynslig skal bo! Da har vi eget basseng, rett og slett ett eget hus PÅ stranden! Kan ikke bli mer perfekt enn det tipper jeg 🙂 

56 kommentarer
    1. Det er masse å gjøre på bali !! jeg bodde der i tre måneder og koste meg masse 🙂 Mange fine strender der blant annet dreamland og padang padang. Så kan man prøve å surfe på stranden, ta dykkerkurs, kjøre vannscooter, rafte ,eller svømme med delfiner. Bare å spørre litt rundt, de er veldig hjelpsomme der borte 🙂 Så må dere dra på potato head, som ligger i Seminyak. der er det helt fantastisk service, god mat, egne solsenger(dobbeltsenger) og et herlig basseng! 🙂 og hvis dere skal ut, skygarden! helt øverst er det åpent tak 🙂

    2. Har faktisk selv vært på den villaen, og den er sykt fin! Du må ikke være redd for at det ikke er noe å gjøre på Bali, for det er det så absolutt! Shoppingmulighetene et helt konge, er et stort nytt kjøpesenter som heter beachwalk som dere burde besøke, der de har både topshop, mango, pull&bear, miss selftidhe, yves rocher og mye mer, samt at det faktisk er kino i det kjøpesenteret også! Og det er utallige fine strender å besøke, en annbefalt et dreamland, WOW! Du kommer til å storkose deg, og er det noe mer du lurer på eller vil ha tips om, kan du ta kontakt på fb eller blogg! Misunner deg til tusen for å si det sånn, ønsker meg virkelig tilbake!

    3. Når skal du si vem som vant Jay-z konsert biletene og iPhone dekselene du skriver ikke det på bloggen og det er MANGE kommentarer om det ;(

    4. Er det en plass det er mye å finne på så er det Bali. Jeg bodde der i fire måneder, og jeg har kun massevis av gode minner derifra. Jeg gikk på norsk skole, med 350 elever, så mulig det blir litt annerledes. Dere burde leie dere scootere på Bali og dra litt rundt omkring. Utforsk Nusa Dua, Kuta, Ubud og andre steder – det er så utrolig mye flott å se! I Kuta kan man oppleve det meste – shopping, restauranter og uteliv. Dra til Dreamland på stranda, marked i Ubud, rafting, safari/zoo, apetempel i uluwatu og blue point for å bade og se på surfere 🙂 Om dere skal være der for en lenger periode anbefaler jeg dere å bestille båttur til Gili og bli der noen dager. Dette er en øy like utenfor Bali som er utrolig avslappende og vakker. I tillegg er det jo et must å prøve surfing når man er på Bali. Lei dere instruktører for noen timer, og prøv dere på bølgene – dette er jo utfattelig gøy!! Det er utrolig mye god mat å få på Bali, utforsk nye restauranter. Særlig kan jeg anbefale Havana club i Kuta, og Grocer and Grind om dere er i Jimbaran. Jeg bodde selv i villa når jeg var der, sjekk ut Temple Hill (i Jimbaran) om dere fortsatt ikke har bestilt noe.

    5. Det er mye kjedeligere å bo i leiligheter på Bali enn på hotell. Du skjønner fort at disse leilighetene ikke er som hjemme hos deg selv. Pass deg for blodsugende veggdyr, det kryr av dem i sengene der.

    6. hei, Sophie! jeg bare lurer på om dere betaler likt for alle feriene/villaen på Bali? eller betaler du mesteparten siden du tjener en del? 🙂 bare lurer!

    7. Wow, tjener du virkelig så mye penger på denne idiotiske bloggen her at du får sjangsen til å booke en villa i Bali? Hva faen har denne verdenen blitt til.

    8. dere kan jo ha jævlig mye sex hvis det er lite å finne på. ha sex på en solseng, på gulvet, kjøkkenet, soverommet, gresset, bassenget, dusjen… jeg hadde sex med kjæresten min på alle disse plassene forrige gang vi var på ferie sammen, og forholdet (og sexen) har blitt mye bedre, og vi er mye mer åpen om sex og sånt til hverandre

    9. koffør ikkje bære bland ferie og studia mens du e på bali? på gateway college kan du ta kurs (f.eks idrett, pt, exfac osv)og bo der i tre måneda (evnt ta årsstudim på 6 mnd). må jo vær fantastisk å kunne tjen litt studiepoeng mens man har “ferie” 🙂 det e i allefall det æ ska gjør neste år når æ e ferdig på vgs:)

    10. du sei at du synes det e teit med jente som glem vennan sine når de får kjæreste. men du gjør jo ikke nåkka anna enn å være sammen med mathias?, heile jævla tia?
      å dette innlegge e ganske ironisk i og med det forrige innlegge ditt;) DU reise jo i ett sett, og selfølgeli bare sammen med mathias…

    11. Så heldige dere er! Dere får kose dere masse når dere kommer ned der til, selv om det er en stund til. Vil anbefale dere å kikke innom http://www.tripadvisor.com for å få tips om hva dere kan finne på. Stedene er ranket etter turistenes/besøkendes meninger og tanker. Lykke til – villaen så iallefall kjempefin ut!

    12. Hei! Julen 2011 var jeg i Singapore og skulle videre til Bali. Når vi var i singapore regnet det HELE veien (regntid rundt jul der), og det regnet enda mer i Bali så vi endte opp med å avbestille Bali å dra til Thailand i stedet! Der var det sol og varme hele tiden, det er også syykt billig å folk er utrolig høfflige <3 Håper du får nytte av svaret mitt 🙂 klem

    13. Var i Bali i juni/juli på to ukers ferie i fjor, og det er den desidert beste ferien jeg har hatt! Sykt billig, spennende kultur og religion og verdens søteste og mest imøtekommende folk. Du burde se apetempelet i Uluwatu, svømme med delfiner, dra på shopping og sjekke utelivet i Kuta, besøke Turtle Island (en liten øy der de redder skilpadder og har andre eksotiske dyr – verdt å se for en dyrevenn som deg!) og lære å surfe som mange andre nevner her. Det er mange muligheter på Bali, og anbefaler å ta kontakt med en guide eller noen som har mye peiling på hva man burde bruke tiden sin på. Bali er nydelig, og det er bare å glede seg!

    14. Å, kjenner jeg ble misunnelig nå!
      Jeg var på bali i fire mnd da jeg studerte der nede. og det er virkelig det beste stedet jeg har vært 😀
      du trenger ikke å være beskymret for å ikke finne noe å gjøre!
      Lei scooter, kjør rundt. Det er mange fine strender, både til soling og surfing =)
      Dreamland er en av de mest populære når det kommer til å leke seg på brett! I Kuta( hovedstaden) er det mulighet for å hoppe strikk, som bør prøves =)
      vet ikke hvor du skal bo. Men Lovina er et fint sted som bør oppleves. Se hvordan folk bor oppe i fjellene, fine fossefall som du også kan ake ned =)
      Bali er heller ikke langt unna Gili øyene. En båt tur på 2 timer kanskje. Gili Trawangan er en av tre øyer i den øygruppen. Paradis sted. Fine hoteller. Det er ikke innlagt ferskvann, men for en helg går det greit. Det er heller ikke bil,scooter på øyen. så framkomstmiddel vil bli, sykkel,hest og kjerre eller det vi har , altså beina =)
      Der er det også fine muligheter for å snorkle, kjøre tube osv. og en liten gate med noen utesteder.
      Massasje og spa er kjempe billig på Bali.
      og utelivet i Kuta er helt fantastisk 😀
      Shopping er også en stor del, samt sports barer og fine restauranter
      veeel, det ble mye på engang 😛 Ble litt revet med!
      jooooo, og forresten. Søk på nettet på kjoler osv! Ta med bilde ned så kan du få de skreddersydd =)
      Over og ut =)

    15. haha, for du/dere som sa de kunne svømme med delfiner. tror IKKE sophie elise er så interessert i akkurat det!

    16. Det du burde passe på før du bestemmer deg for villa er om det er aircondition og at den er helt lukket, veldig mange villaer som ser ekstremt mye finere ut enn det de faktisk er. Et hotel som er fantastisk er The Astari i Jimbaran. Veldig lite og veldig privat, men helt nydelig og super service. 10 min i taxi fra Kuta (uten kø riktignok). Pass også goodt på vesker og be alltid taxisjåførene sette på taxometer, hvis ikke skal de ha veeldig mye mer. 50000-60000 er det som er vanlig for en reise på 15 min

    17. Bali vil kanskje være det fineste stedet du kommer til å dra. Ubud ser jeg har blitt nevnt tidligere, det er utrolig flott der. Hvis dere vil dra ut en kveld eller slappe av om formiddagen utenfor villaen, er Ku De Ta og Potatohead veldig kule beach cluber (Ku De Ta har bl.a veldig god sushi og gode drinker). Å kjede seg på Bali er nok det siste du skal bekymre deg for. Det er det fineste stedet jeg har vært, i alle fall, og jeg har reist en del. Verdens vakreste natur!

    18. Anbefaler virkelig å reise til de små øyene i Bali. Jeg reiste til den midterste øya som het gili meno. Du er der nesten helt alene, som å ha ei paradis øy for deg selv. Lokalbefolkningen er kjempe hyggelig.

    19. Når det koster mellom 600-800nok natta for å bo på villa, så anbefaler jeg dere virkelig til å gjøre det. Har selv bodd på Bali, både i villa og på hotell. På to av villaene var det inkludert massasje hver morgen og de ansatte kom og lagde frokost og serverte, mao kjempeservice, noe vi opplevde så og si overalt. Jeg sier bare dra til Bali, bad med delfiner i Lovina, shop dere ihjel i Kuta, dra til padangpadang og bad, surf, dra til Gili, se på skilpadder, dra på delfinsafari, ta taxi en hel dag fra sør til nord på Bali for 300 nok. Anbefaler Bali på det sterkeste:)

    20. Hei!:) Er på Bali nå, og kommer selv fra Bali.jeg vil si at jeg AAALDRI har kjeda meg på Bali noensinne før. Dra til øya Gili, det er virkelig ett paradis. Shopping er jo også ekstremt billig. Dra til monkey forest. Er du ute etter litt fart å spenning så dra til waterboom eller snorkle. Det er så mange muligheter. Enjoy!

    21. Dere kan dra til WATHER BOOM PARK i kuta det er virkelig gøy ellers er det mulig å finne på mye gøy på bali de har safari osv men bare søk litt rundt på nettet så finner du masse kjekt å gjøre håper du koser deg masse!

    22. Wow det så sykt fint ut!
      Men jeg har hørt mye om at Bali er ganske opskrytt, selv om jeg ikke har vært der selv… 🙂

    23. hei kjære deg ! jeg skal til bali til neste år og klarer ikke tanken på sprøyter ! har du tenkt å ta noe vaksine før du reiser ? 🙂

    24. Lurer på om kjæresten din i det heletatt betaler noe som helst når det kommer til ferier osv som dere drar på, iom at du alltid skriver “jeg booker”, “jeg bestiller”, jeg ditt jeg datt liksom. Og aldri “VI skal booke”. :p

    25. Dere burde virkelig dra på et lokalt marked! dere får utrolig mye for pengene. Og dere burde være med på en av sermoniene de har i kirken. Jeg var der et par år siden og det va helt fantastisk!!!!! <3

    26. Du MÅ dra til Gili, det er helt fantastisk der! Du trenger ikke være der lenge, men det er definitivt værdt turen. Du får til og med hotell til 60 kr natta!
      Hør dere litt rundt på stranda på Gili, da er det garantert et par lokale folk som tar dere med på snorkling- altså en privat tur 🙂 Det er helt FANTASTISK der!
      IKKE sett på lashextentions på bali..
      IKKE sett deg hos frisøren på bali..
      og husk, be alltid taxisjåføren om å sette på taxtameteret 🙂

    27. har vært på bali i 2012, det er kjempe mye å gjøre der! 1: masse shopping.. 2:besøke dyrepark /badeland.. 3: svømme med delfiner..4:roadtrip rudt på bali.. 5: vannskuter ellar båt ut til en liten øy der og bade 6:spise masse is! 7: ta gøye bilder

    28. Jeg har ikke vært der, men storebroren min har, og han sa at det var veldig gøy å kjøre scooter der!

    29. Broren min har vært der, og da dro de til en øy ellerno som heter Gili (?). Heeeeelt utrolig fint! Det er et svæært shoppingsenter der også. Myye å gjøre der. Mange bra utesteder også.

    30. Jeg var der nettop, det vi gjorde var å besøke en “by”som heter Ubud og der var vi i apeskog, vi snorklet, vannland, elefantriding, rafting, stranda og shopping 🙂

    31. først å fremst så vil jeg bare si at Bali er helt fantastisk! vi eier en villa der og stemora mi er derfra. har vært der 2 ganger, og jeg elsker stedet. det er veldig fint å bo på hotell også! det er masse shoppingmuligheter, og det er veldig gøy å gå på lokal marked. der kan du få ting til en ekstra billig penge hvis du er god til å prutte! men pass på for som regel prøver de å lure deg! det største markede i bali er sukawati. i kuta og ubud er det gode shoppingmuligheter og du finner mye av merkene roxy, quicksilver, blillabong osv. i kuta er det også en fin strand der du kan sørfe! hvis du har lyst til å prøve litt mer vannsport ting som banana boat, tube, flyingfish, papasailing burde du besøke nusa dua stranda(hvis jeg husker rett) på en annen side av nusa dua er det et veldig rolig område som er veldig fint! du burde også gå i vannparken waterboom, de har også andre parker spesielt forskjellige safarie parker og monkey forest. du burde også bli kjent med kulturen, du kan besøke tempelet under en serimoni og se på cockfights(hanekamp), veeldig gøy og mye bråk! bryllupene i bali er også veldig fine. lagg merke til at flere ovenfor har nevnt masse og anbefaler alltsammen! og det er veldig deilig å reise til en av de tre øyene utefor bali, det er helt himmelsk! fredelig, stille, idyllisk og romantisk.. reine paradiset! anbefaler også å gå på spa eller noe lignenes.. ble revet med nå:)) men du får kose deg

    32. du kan dra til ein øy som heiter gilli som ligger ikkje så langt fra bali. det er veldig mange fine sternder der for eks kuta beach, utelivet er kjempe bra der. og alt er veldig billigt der nede. og folka der er veldig snille. 😀

    33. Var på Bali i påska 2013 i to uker! Helt klart min beste ferie! Vi bodde i Sanur som ligger ca. en halvtime fra Denpassar(flyplassen du kommer til). Vi dro til Kuta, der det var kjempe fine strender og masse kule butikker! Vi var på et kjøpesenter som het discoverymall som jeg anbefaler deg virkelig å gå på! I bodene i gatene er det kjempe billig pluss at man får pruttet kjempe masse! De har veldig rare penger der så 100.000 rupiah er 60 kr ! Håper du får en bra ferie 🙂

    34. Bare husk at det i desember er regntid på Bali, og er dere uheldig, så pøser det ned i dagevis! Been there, done that (vært på Bali 6 ganger)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg