svar på spørsmålsrunde + video

Sophie : Hva fikk deg til å falle for Mathias?
Ettersom jeg har kjent han så lenge og alltid visst at han er veldig kjekk, så er det ikke utseendet jeg falt for iallfall! Vi lå i senga mi og snakket, så snakket vi om verdensrommet så hadde han nøyaktig de samme tankene som meg, som ingen jeg har snakket med har hatt tidligere. Han forsto meg på en annen måte enn andre har gjort før, og så meg for meg, og ikke etter rykter, fordommer eller for å bruke meg som flere andre har gjort.

Mathias: Er du transe? (egetnlig er en jente men føler deg som som gutt så du kler deg slik? Eller bruker du sminke for å se ut jentete i ansikte`? du har jo null hviser og null hårvekst i ansikte, helt sjukt for å være en gutt :S
Jeg er nok ingen transe, bruker heller ikke sminke, har null “hviser” og ingen forklaring på hvorfor. Og det er helt normalt å ikke ha stort til skjeggvekst når man er 18.

Sophie: Hva liker du best med Mathias?
At han er så morsom og veldig snill! Vi har veldig lik humor, og kan mange ganger ligge å le leeeeeeeeeenge. For eksempel sist gang vi var ute og grillet. Vanligvis tar det 10-15 minutter å gå hjem, vi brukte nesten en time fordi vi lo så mye hele veien hjem og stoppet å tullet hele tiden. 

På vei hjem fra grilling, mye tull som vanlig

 

Mathias : hva er det fineste med sophie elise?
hmm.. kunne ha kommet med mange eksempler, men noe av det fineste med henner er vel hvor åpen og smart hun er. Det er helt utrolig å ligge og prate med henne de netterne vi begge er lys våkne og bare deler tankene våre mellom himmel og jord.

Sophie : Hvør høy er Mathias?
Han er veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeldig høy, jeg vet faktisk ikke nøyaktig hvor høy han er? Over 1.90, jeg rekker han til under brystet. Personlig synes jeg det er kjempekoselig, jeg må stå på tærne hver gang vi skal kysse OG han må bøye seg litt ned. 

Mathias: Hva fikk deg til å falle for Sophie?
Det startet vel første natt vi lå og pratet. Jeg ble helt slådd ut over hvor lik vi var på enkelte områder og falt bare hardere og hardere for hver dag som gikk.

Sophie : Hvordan var det første kysset deres?
Deeeet var ute på en fest, faktisk. Så ikke sånn der super-romantisk akkurat! 

Det var faktisk denne kvelden her, og det er ett år siden. Etter det var det et par måneder med litt klining fram og tilbake hver helg, haha, før vi faktisk fant på noe sammen. Innimellom her har det også vært en del drama – ikke mellom meg og han, men mellom. . Ja, andre. Men så fant vi ut at vi helst ville være med hverandre 🙂

Mathias: Har du sett sophoe uten sminke og exsation`?
Ja og hun er helt nydelig! 

Sophie : Ser du på Mathias som din andre halvdel?
 Både ja og nei. Jeg føler ikke at livet mitt handler kun om meg lengre, det er meg og han. “Not just me, me and you” om dere skjønner! Men samtidig så er han ikke “alt” for meg, og jeg er ikke “alt” for han heller, fordi vi begge har andre ting vi bryr oss om også. Men når det er sagt, livet er mye bedre med han og det føles litt tomt når vi har vært borte fra hverandre lenge. . 

Noe av det beste som finnes er når vi har en hel morgen sammen og bare kan ligge å tulle – slik som her!

Mathias: Hvordan er Sophie som person?
Det første man merker med Sophie som person er hvor flink hun er å snakke for seg, hvor ærlig hun er (kanskje litt for mye i blandt), hvor omtenksom hun er ovenfor andre (som fortjener det) og hun er en veldig selvbevist person. Alt dette i hop gjør henne til min favoritt<3

Sophie : vil du stifte familie med Mathias etterhvert?
Hehe. Vi begge tar vel hver dag som det kommer, men såklart – vi er jo kjærester, og det hadde ikke vært noe poeng i å være sammen om man ikke tenkte seg en framtid sammen. Men hverken jeg eller han vil stifte en familie på mange år, vil leve livet litt ført sammen!

Mathias: Hvordan er det å være sammen med en “kjent” jente som blogger om livet sitt? Føler du at du får henne for deg selv når du er sammen med henne? Eller er forholdet overfladisk?
Det at sophie er så kjent som hun er legger jeg ikke mye merke til. Det er jo ikke alt som blir blogget om, så jeg føler at jeg har henne for meg selv. Forholdet er alltid spennende og vi har masse som bare er “oss” for å si det slikt.

 
Sophie : Hva er det mest romantiske Mathias har gjort for deg?
 Han gjør veldig mye romantisk for meg, så jeg er sinnsykt heldig med den. Gir meg gaver, blomster, kort, gjør små ting for meg, sier fine ting. . Så det er veldig vanskelig å velge noe spesifikt, det går ikke! Kunne sikkert ha ramset opp 20 romantiske øyeblikk her, og uansett ikke ha klart å velge ut noe som det beste. 

Noen fine blomster jeg fikk en dag 🙂

 

Mathias: Hva er det verste med Sophie?
Det må nok være de gangene vi krangler og hun skaper sin egen virkelighet i hodet og snur opp ned på alt, men etter en liten stund med litt snakk kommer hun til sansene sine.

Sophie: hva kan plage deg med Mathias? 
Det er helt UMULIG for han å stresse over ting, han blir aldri stressa. Dette kan være litt positivt ettersom jeg også blir mer avslappet da, men han er nesten litt for avslappet, hehe. Og han bryr seg ikke så mye generelt om “småting” som andre kanskje tenker litt over. For eksempel:

Meg : herregud du vet når du møter en bekjent tre ganger på rad i byen, så sier man hei første gangen, så smiler man andre gangen, så ser man bare bort tredje gang. Det er så kleint, hva gjør man da liksom!
Han : da slapper du heeeeeeeeeeeeelt av 🙂 
Meg : DET GÅR JO IKKE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mathias: Hvilken linje tok du på VG1
Jeg gikk Restaurant og Matfag og kom meg halvveis inn i VG2 året før jeg ble alvorlig syk og måtte gå året omigjen, meeeen endelig ferdig nå!

Sophie : Ville du ha likt Mathias om han ikke hadde hår?
Ja, såklart. Når han var syk hadde han ikke så mye hår og jeg synes han var veldig fin da uansett (selv om han nekter å tro på det, men han var fin altså!).

Mathias: Hender det att du overraker Sophie med gaver/middag?
Jeg vet at jenter er veldig avhengig av oppmerksomhet, så jeg bringer småting som jeg selv har laget/kjøpt for å muntre henne opp i blandt.

 Sophie : Er det kleint når Mathias tar bilder av deg, og hva synes du om at så mange jenter vil ha han?
Det er ikke sånn veldig kleint, nei. Men han liker å ta “stygge” bilder av meg, altså når jeg ikke følger med, lager grimaser osv og DET er jeg ikke en veldig stor fan av. At mange jenter vil ha han (slik har det vært siden vi var 11 år) er faktisk helt okei! Jeg er glad han er godt likt! Det betyr jo bare at han man er veldig fin og snill kjæreste som er verdt å ta godt vare på. 

Et typisk ” slutt nu Mathias”-bilde hvor jeg er lei av at han tar bilder, hehe.

Mathias, er du fra norge?
Ja, desverre.

Begge2, er dere lykkelige sammen?

M : Ja! Føler meg som den heldigste personen i verden som har Sophie som kjæreste:)
S: ja, vi har det veldig bra sammen, og synes nesten litt synd på alle som ikke får ha Mathias som kjæreste! 

Siden mange av dere ville vi skulle svare på video, noe vi ikke gjorde, så slenger jeg ut denne lille videoen fra siste natt i Barcelona som et plaster på såret! Den var egentlig ikke ment for bloggen, men ja.. Så får dere se litt hvordan vi er sammen. (Og ja, jeg var litt brisen).  

 

44 kommentarer
    1. Kunne du laget et innlegg, eller tatt med i et innlegg om Sheinside? Har utrolig lyst å bestille, men kjempe usikker på toll, frakt!

    2. Herregud Sophie!! ” Syns litt synd på dem som ikke får Mathias som kjæreste! ” Det gjorde meg bare så irritert! Omg.. Kanskje han er best for deg. Men det finnes sikkert noen som e bedre da. Du trenger ikke å si det til over 20 000 folk som leser bloggen din.. Herregud du er bare såååå “Sjøldigger”

    3. Eeeh. Mener du virkelig at filmen gir et inntrykk hvorfdan dere er sammen? Kleine og kjedelige med andre ord?:s
      Ellers bra svart på spørsmål:)

    4. Kan du lage et innlegg hvor du skriver litt om det å være vegetarianer? Hva som er viktig å tenke på for å få i seg det man trenger og forslag på middagsretter osv? 🙂 Hadde vært interessant å lese om!

    5. Hahah måtte se to ganger på de bildene av Mathias med den vinglasken, ble usikker på om det var deg eller han! Mathias er så sinnsykt tynn og femenin..

    6. Ntå herregud, han virker som den perfekte kjæreste. Dere er så utrolig søte sammen! Håper jeg finner en like bra kjæreste som din en dag<3 du snakka om at han kunne danse en gang på bloggen? Hva danser han i tilfelle?

    7. dere er så søte sammen, heldige som har funnet hverandre, dere ser ut til å ha det veldig fint 🙂

    8. Софи : Будь моей девушкой я очень люблю тебя и хочу с тобой быть , так что бросай Матиаса я лучше его сам я из России знаю Норвежский Английский и Испанский

    9. Sophie: Be my girl, jeg elsker deg og ønsker å være med deg, så jeg får heller kaste Mathias det selv jeg vet om russiske norsk engelsk og spansk

    10. Søtt innlegg,men en del ting som jeg stusset litt over. At jenter er avhengig av oppmerksomhet er vell litt smør på flesk, og det hørtes litt brutalt ut at han falt hardere og hardere for henne. Tenk å si til noen at du falt hard for dem, haha, det høres jo ikke akkurat så positivt ut. Og, forresten, hvem er det som kan finne på å tro at Mathias er ei transe. Greit, han virker litt feminin, men det får da være grenser….

    11. Gøy med et slikt innlegg 🙂
      Kan dere ta et bilde når dere står ved siden av dere? Vil se høyde forskjellen, heheh.. Har truffet en gutt, men han er kjempe høy og jeg er litt lav og føler at det kan se litt rart ut..

    12. Så søtt innlegg, sykt gøy med slike. Ser alle klager over hvor klein videoen var, men hvem er vel ikke litt klein med kjæresten? Kan du fortelle om når Mathias var syk? Hadde han kreft? :O

    13. Man må jo være lesbisk for å falle for Mathias. Han ligner så sinsykt på ei jente, at det er ekkelt å se på han engang.

    14. Å herregud. Her snakker du om dyrevern og piss hele tiden, og så knuser du flasker i naturen? Skjerp deg.

    15. “Hvordan er det å være sammen med noen som er så “kjent”?
      Må være det dummeste spørsmålet jeg noensinne har hørt med tanke på at man som blogger i norge ikke er kjent, lol. Bare 12-14 åringer som ikke har annet å kaste bort livet sitt på enn å ha selvutskrevne plakater på rommet sitt av noen som aldri kommer til å oppnå kjendisstatus med å blogge her i landet. Åja, jeg leser DETTE innlegget, betyr det at jeg er en fast leser? ABSOLUTT IKKE.
      Om du tror du er noe form for kjendis er du langt ute å går med tanke på at 9/10 ikke vet hvem du er. Nei man må nok gjøre mer enn å skrive uinteressante, overfladiske og direkte kjedelige innlegg om livet sitt på en ellers patetisk blogg for å kunne forvente at omverdenen ser på deg som “kjendis”. Så vær så snill å ikke tro at du er noe du ikke er.
      Du er ikke kjendis
      Du har aldri vært kjendis
      Og jeg regner med du aldri kommer til å bli noe kjendis.
      Peace out
      Btw – du er deilig, men det er vel takket være kirurgiske inngrep.

    16. Henger meg på denne, er så enig:
      “Mira
      01.07.2013
      20:41
      Å herregud. Her snakker du om dyrevern og piss hele tiden, og så knuser du flasker i naturen? Skjerp deg.”

    17. Skjønner ikke hvordan noen av dere som kommenterer her kan ha det bra med dere selv? Hva så om dere synes ditt eller datt om Sophie eller kjæresten. Hold det for dere selv! Ord sårer, og dere eier søren ikke medfølelse når dere kommenterer så barnslige og ondsinnede kommentarer. Synes synd på familiene deres og de rundt dere, for dere må f**** meg være en utfordring å være rundt. I tillegg er noen av dere bare stokk tette. Ser dere ikke at Mathias går og bærer på søppel på det bilde hvor han knuste flaska? Og så oppegående som Sophie er, så har de garantert ryddet opp etter seg! Og du som kommenterer om de jeffrey campbell skoa, hun får det meste sponset, så hun har garantert ikke støttet dyreplageri med vilje. Merket jeg ble skikkelig irritert over hvor umodne mange mennesker er. Håper virkelig ikke dere tar dere nær av noe av dette Sophie og Mathias. Spesielt Mathias som er ny i “gamet”. Jeg har en kjæreste som er over 2 meter, og de som ikke skjønner at man oftest er slank i tenårene når man er så høy er bare tafatte. Kos dere sammen og drit langt i hva som står i kommentarene 🙂 sorry for at jeg skrev den avhandlinga her, men blir bare så oppgitt over noen mennesker, og blir nesten litt flau over å være av samme rase som dem..

    18. Du er utrolig, ikke bry deg om de som sier stygge ting:) Har lest bloggen din lenge, og er en stor fan!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg