trøbbel i paradis

Er sykt lei av enkelte personer i Harstad (og verden) akkurat nå. Idag sto det direkte uthengig av meg i AVISEN (!!!!) der noen påsto at jeg hadde forsøplet når jeg rev ned sirkusplakater..? Det har jeg aldri gjort, jeg tok med meg søppelposer og kastet alt i søppelkasser. Ellers driver folk å skriver i statusen sin på facebook at “hunden til sophie springer på veiene på grunn av mangel på trim, litt av en dyrevenn “. Vel, hunden min får masse trim, og at hunden min stikker ut på veien hver gang døra åpnes er et stort problem ja, og noe jeg prøver å gjøre noe med. Foreslår at enkelte bare slenger på seg bikbokgenseren fra 2005 og skriver til meg personlig om de har et problem med meg. 

Nå skal jeg sove, jeg blir så sinnsykt sur, haha.

Slik ser jeg ut når jeg er lei, haha. Jumpsuit fra sheinside.com

 

73 kommentarer
    1. Ikke hør på dem, Sophie! Du vet selv hva som er sannhet og ikke, stå på ditt hele veien å ikke la andre gjøre dagene dine dårlige uten grunn! 🙂

    2. Uff, jaja ikke bry deg om dem! Hva mener du foressten med “Foreslår at enkelte bare slenger på seg bikbokgenseren fra 2005 og skriver til meg personlig om de har et problem med meg” skjønnte ikke den helt, men du er sterkt så ggår bra”

    3. hahah seriøst? Noen mennesker har seriøst ikke noe liv! Har selv bodd noen i Bjerkvik, Narvik om du vet hvor det er. På slike små plasser finner folk bare på rykter fordi de ikke har noe bedre å gjøre! OMG. Føler med deg ass, har vært der selv.
      <3

    4. Huff da. Ikke ta det til deg, har akkurat det samme problemet med hunden min jeg også, haha. Men det er lett for andre å skrve dritt som anonym. Ingen fortjener å bli hengt ut på den måten der!

    5. må bare si at du er den jenta jeg vet om som faktisk har gjort mest for dyr, ikke bare det du jør. men også det at du skriver om dette siden du har en så populær blogg, og bruker den til og informere folk om dette. og jeg ELSKER folk som deg, som virkelig passer på dyr og bare vil alle godt! 🙂 du er et godt menneske sophie! det må du huske. noe jeg liker veldig godt med deg at du blogger såppas om dette, blir til tider litt lei av disse rosabloggerne som kun skal blogge om de dyre tingene de har og outfits, og hvor perfekte livet deres er. du er herlig og jeg elsker bloggen din! <3
      ps. har selv en hund som elsker og stikke ut med en gang døra er åpen, men synes overhode ikke det betyr at jeg er en dårlig hundeier. jør alt for hunden min, og ikke minst hesten min.
      fortsett det gode arbeidet ditt! 🙂

    6. Skikkelig merkelig at en avis er såpass useriøs.. Merkelig å basere en nyhetssak på rykter, men det er vel kanskje sånn de driver med i mindre aviser.. Veldig uprofesjonelt i alle fall!
      Men sånn helt generelt ser jeg ikke noe problem Bikbok-gensere fra 2005 altså :p

    7. Hallo? Sier vel litt seg selv at den hunden din ikke får NOK trim. Du skriver jo selv hele tiden at du har så dårlig tid og mye å gjøre, og jeg kan aldri forestille meg at du prioriterer å gå tur med hunden din like mye som du sitter og shopper på feks. nelly. Jeg elsker at du er så imot dyreplageri og bruker bloggen til å minne oss på hva som faktisk skjer rundt om i verden. Men, du bør kanskje ta deg av din egen hund før du begynner å klage på at alle andre plager dyr osv. Tror faktisk ikke jeg har sett et eneste innlegg av deg og hunden din ute i det fri. Tenk litt, da

    8. Har ikke ord. At noen kan ha så mye i mot deg at de lar det gå utover en sak du gjorde i fordel for dyrene? Hvorfor er noen SÅ bestemt på og slenge med kjeften om ting de ikke har en dritt med å gjøre?
      Verden er et forbanna sykt sted, og jeg skammer meg over disse folkene som aldri vokser opp, og lar sjalusien overta.
      Stå på, Sophie. Seriøst, i give a fuck om du har silikon osv. Du er omtrent den eneste på topplisten som faktisk har ekte verdier og synspunkt. Blir direkte kvalm av bloggere som får oppmerksomhet fordi de kjøper ny canada goose hver måned. DU fortjener så mye mer oppmerksomhet, for det er mye mer bak Sophie Elise enn utseendet.

    9. Aldri glem, Sophie – du er mye sterkere enn alle dem andre. De fleste vet hvilken herlig person du er, aldri glem det. Jeg har fulgt med på bloggen din nå i 3 år og ja, jeg kan innrømme at i starten så fikk jeg et litt barbie inntrykk av deg og at du var falsk. Jeg var dømmende, men nå som jeg føler at jeg har “blitt kjent” med deg, så ser jeg hvilken person du er og den personen er fantastisk. DU er et forbilde, ikke pga. du er pen og har en fin kropp, men pga. motet ditt og hvor bra du handler kritikk og hvor ærlig du er! I love you!

    10. Og en ting til til personen med ”Hunden din får ikke nok trim”-kommentaren. Håper ikke du er totalt seriøs? Jeg har hund selv, men skal jeg poste på facebook hver eneste gang jeg er ute med den? INGEN finner det interessant, og uansett.. hvordan kan du vite hva Sophie gjør? Stalker du henne eller? Helt urelevant å skrive ting før du vet sannheten.

    11. Hahahaha klager på andre når du rakker ned på folk på en blogg med mange tusen lesere, for å få frem at du har mere klær enn andre…Gir det mening? nei. Hhahah! Du er virkelig en smart en!!

    12. Hvorfor skal alle rakke ned på alle hele tiden? Jeg er så lei av at det alltid skal letes fram feil ved alle personer! Akuratt skrevet innlegg om nesten det sammem, legger den ved:) Jeg skjønner bare ikke hvorfor folk ikke kan fokusere på det postive? Jeg syntes det er utrolig bra av deg alt du gjør for dyr. River ned plakater, er vegetarianer, og bruker bloggen til å fremme en så god sak. Fortsett med dette! Ikke la folk dra deg ned 🙂

    13. Trodde du ikke brydde deg om hva andre skrev om deg. Du sa jo du ikke tar deg nær av det. Men stå på, idioter vil alltid bare være akkurat det, idioter.. Du trenger ikke å bevise noe for dem heller, for man vil alltid finne noooeee å kritisere andre for. Sjalusi vettu.. Be strong.

    14. Syns initiativet ditt til å rive ned sirkusplakater var veldig bra!! Dette går nok på deg som person fordi du har blitt kjent gjennom bloggen. – Mye misunnelse ute og går! Stå på 🙂

    15. Haha herregud… Folk blir ofte sånn at de skal lete etter hver minste lille ting de tror de kan “ta” deg på. Fritidsproblemer… Du var kjempefin på det øverste bildet! 🙂 håper du får en bedre dag i morgen!

    16. Jeg skulle mer enn gjerne snakka face 2 face til deg, for helt seriøst. Du driver med tankeløse protester, du vil ikke ha elefanten på cirkus fordi den ikke hører hjemme der, vell helt ærlig så hører vell ikke hunden din hjemme hos deg heller?
      ALLE dyr er frie dyr i utgangspunktet, men vi mennesker tror det er HELT greit med hund, katt, fisk, ful i hjemmene våre. Vi tvinger hundene til å sitte, ligge, bli, ha bånd, osv. når de ikke vil, de får ikke være i sofaen, senga eller løpe fritt. Er det ikke lurt å kjempe for de små før du starter med elefantene?? Herregud sier jeg bare, lykke til dumma.. :p

    17. Hahahha nevnte du akkaurat “bikbokgensern fra 2005” som et synonym som taper, indirekte? Må le av deg haha.

    18. Lizbethosnes: Ja, hunder kan finne på å stikke av fordi de får for lite trim, både fysisk og psykisk. Min egen hund gjør dette.
      MEN det betyr ikke at det er eneste grunnen til at hunden stikker av. Enkelte hunderaser har mye mer instinkt enn andre, enkelte hunder er vanskeligere å trene, enkelte hunder elsker å dilte etter eierne og ligge på sofaen, og ja, alle hunder er forskjellige. Vår hund har det godt, selv om han stikker av. Det har med rasen og instinkt å gjøre, rasen vi har er en ”utehund” som elsker å løpe og som har mye instinkter. Dessuten stikker hunder også av pga de vil til andre hunder når tisper for eksempel har løpetid.
      Jeg synes det er bra at du river ned disse plakataene, Sophie, deler så absolutt din mening om at sirkus med dyr er galt.

    19. Herregud !!! Folk treng ikke bry sæ !!! Hund din har masse trim og og du forsøpler ikke 👍👍👍

    20. Folk har lite å gjøre, når de hele tiden skal rakke ned på deg, og noen folk vet ikke når de skal passe sine egne saker. Bare fortsett å vær den du er, du er fantastisk 🙂

    21. Som en offentlig person som sier du er dyreelsker, men gså sier at hunden din bare slippes ut i hageb for lufting, så er det ikke rart folk reagerer. Stakkars rigmor trenger og fortjener mye mer enn det du kan gi henne

    22. du skriver jo aldri at “nå har jeeg luftet hunden min” det er vel frida som må gjøre det, fordi du er vel så redd for å ta på dyr, lille barbie

    23. Peyt lenger opp her er jo helt på bærtur. Hunderasene som eksisterer i dag er jo sånn som de er fordi de er domestisert og er naturlig tamme 🙂 de ville aldri utviklet seg slik de er i dag hvis ikke mennesker hadde temmet ulver i utgangspunktet. En hund er ikke skapt til å være fri i naturen 😉
      Når det er sagt synes jeg det var rart av deg å skrive det med bikbok-genseren, det er ingenting som er galt med gamle klær. Om det var indirekte uthenging av en individuell person eller om du mente det generelt for å rakke ned på “tapere” vet jeg ikke, men jeg synes det var veldig unødvendig.

    24. Marie skriver objektivt og fint… Unødvendig uthenging av Bikbokgensere! (serr?)
      Men du, schnuppa… Du er 18 år gammel og “kjendis”… Hva FAEN gjør du i HARSTAD?! I Oslo hadde ingen blanda seg oppi hva du eller hunden din gjør… Men du liker kanskje at folk blander seg? 😉

    25. kansje du har godt av å få en pause fra harstad. og flytte til en annen plass. det er jo ikke alltid bare å flytte fra problemer liksom. men stakkars deg.. jeg hadde ikke hatt så lyst å bo der hvis jeg hadde blitt uthengt på den måten i en avis. du prøver jo bare å hjelpe de stakkars sirkus dyrene. synes de skulle ha blitt sendt tilbake i naturen der de hører hjemme. det er ikke akkurat forbudt å rive ned plakater heller? du er flink sophie! du er en god dyrevenn, fortsett med det!! 🙂

    26. Mista litt respekt for deg når jeg leste bikbokgensern fra 2005… så du mener virkelig at alle skal kjøpe siste skrik på klesfronten til enhver tid? overfladisk og patetisk. Spesielt når du har så mange “fans” som vil være som deg.
      Ikke personlig, men ble veldig provosert av å se det…
      Ellers har du jo mange bra sider. Som dyrevern. Elsker at du setter så stort fokus på det. <3

    27. Det er fint at folk kjemper for dyrs rettigheter, og det kan du jo bare fortsette med. Finnes flere organisasjoner som trenger frivillige og donasjoner.
      Kontrasten her blir vel egentlig at du slenger tilbake en kommentar om “Bikbok-gensere fra 2005”, som om det er en negativ greie. Følelsen jeg da sitter igjen med – er at du slenger driten du får tilbake.. men til dem som ikke har råd til (eller interesse av) dyre design-klær eller merkevarer av diverse typer. Å bruke gamle klær, eller klær som er rimelige og ikke av noe spesielt merke, gjør ikke folk mindre verdt og burde virkelig ikke brukes negativt på den måten du gjorde i innlegget ditt.
      Tenk litt på de som ikke har det så bra, og som ikke kan sløse bort penger på klær, sminke og andre “skjønnhetsprodukter”. Du er fremdeles ung – og har kanskje ikke opplevd hvordan livet kan herje med mennesker som virkelig ikke fortjener det.
      Kanskje du kunne tenkt litt på å donere noe av pengene du vanligvis bruker på shopping – til nettopp dyrevern og frivillige hjelpeorganisasjoner!?

    28. OK, nå må enkelte idioter ta også skjerpe seg her. Du har ikke sett ett innlegg om hunden ute i det fri? Nei, da er du jammen ikke god til å lete, for det har jeg sett mange ganger. Sophie bor hjemme med faren, moren og søsteren sin. Tror du VIRKELIG at det BARE er Sophie som går tur med hunden?! Hvor langt tenker DU da?! Blir faen meg irritert på visse duster her. Dere tenker jo ikke lenger enn nesa deres!!

    29. Dere som kommenterer at hunden får for lite trim, hva vet dere egentlig om det? Sophie bor hjemme med mor, far og lillesøster, altså det er tre andre som også kanskje går tur med hunden. Hun trenger heller ikke å skrive at hun går tur med den hele tiden, du ser f. eks ingen andre bloggere på topplista som nevner det.

    30. For dere godhjertete dyrevenner, vær så snill å gå inn på https://www.facebook.com/questions/10151592269384590/ for å stemme på NOAH. NOAH jobber for alle dyr, og de jobber mot sterke krefter i samfunnet som ikke ønsker at dyr skal bli sett på som annet enn ting. De jobber uten en krone i statsstøtte, fordi Senterpartiets landbruksminister ikke vil at NOAHs stemme skal bli sterkere – og deres eneste mulighet til å skaffe penger til dyrs rettigheter er medlemmer og støttespillere! Nå har de en sjanse til å vinne 100 000 kroner som betyr svært mye for NOAH, samtidig som de har sjansen til å vise at dyrs rettigheter er mye viktigere for mange enn hva det politiske Norge har oppfattet. Vær så snill stem på NOAH og del videre!
      Sorry for reklame på bloggen deres, men er sånn passe desperat for å få spredt dette videre. Vi må stå sammen for å støtte dyrene. Dyrene har ikke stemme, og vi må være deres stemme!

    31. For noen patetiske mennesker! Det du gjør er super bra!!<3 Du gjør en forskjell og du bryr deg, og detter tåler ikkje sånne egoistiske dritt folk for det får dem til å tenke(og Gud forby det) og skjønne at de er egoistiske dritt folk! Derfor må de hakke på deg slik at de kan føle seg bedre.. De er rett og slett for ego til å kvitte seg med den saftige kadaversteiken de har til middag!
      Ikke la deg knekke! Stå på dine valg og meninger!<3
      Du er btw super pen!

    32. Haha, så teit av en seriøs avis å lyve om noe sånt….
      De må ha veldig lite å skrive om 😛
      IKKE la de ødelegge dagen din!! 🙂

    33. Så utrolig kjipt og unødvendig! Enkelte mennesker har bare ikke bedre ting å bruke tiden sin på, så da går det dessverre utover andre. Særlig når man bor i en småby som f.eks Harstad. Det er utrolig provoserende i hvert fall, det er sikkert og visst! Bor selv i en liten bygd ca. 3 timer unna Harstad så vet hvordan det er. Prøv å heve deg over det! La dem tro hva de vil. Du vet selv hva som er sant og ikke 🙂

    34. Hva i heelvete var meningen med bikbokgenseren fra 2005? bare fordi vi ikke er så bortskjemte å kjøpre nye klær hvar dag til 1000 kr ++, betyr ikke at vi er tapere
      Drit deg selv litt mer ut du, kom igenn

    35. Uff, jaja ikke bry deg om dem! Hva mener du foressten med “Foreslår at enkelte bare slenger på seg bikbokgenseren fra 2005 og skriver til meg personlig om de har et problem med meg”

    36. Hahahahaha. Så patetiske mennesker, hah. Ååå dette ble en god latter! 😀
      Liker deg, jeg Sophie! U go girl!

    37. SOPHIE!! Kunne du være så snill og oppfordre leserne dine til å stemme på NOAH – for dyrs rettigheter i Stormbergs konnkurranse om 100 000 kroner på facebook? De trenger hver eneste krone de kan få for deres daglige kamp mot dyrene i sirkus og dyr som blir mishandlet og drept. Uten en eneste krone i statsstøtte, hadde dette vært ett kjærkomment bidrag for dem. Har forstått det slikt at du bryr deg utrolig mye om dyr, og du kan få NOAH til å vinne dette. NOAH ligger foreløpig på en andreplass, bare overgått av MeandYou.
      https://www.facebook.com/questions/10151592269384590/?refid=17

    38. så slemme folk kan være! har lagt ut bilde på instagram om dyretesting. vil du dele/like? få flere folk til å se? det er så viktig for meg
      instagram: klarasofiiee

    39. ærlig talt? tenk litt på at det er mange som har dårlig råd. kanskje denne personen (om det var èn person du siktet til) er en bitch, men hvordan klær hun går med skulle ikke ha NOEN ting med saken å gjøre.
      du fremstår som overfladisk, dum og helt utrolig hjerteløs. hva faen er galt med deg?

    40. Haha, skumleste igjennom kommentarfeltet nå og ser du er litt uheldig med type lesere.. Mange av de virker gaaanske bortreist, driver og påpeker at bikkjer stikker av fordi de får for lite trim osv lol. Mest sannsyneligvis gjør en hund det for å dominere, se hvor langt grensa går, eller for eksempel hørte en lyd borti gata eller lignende.
      Stå på du, du fremstår som en litt mer velsignet jente enn andre og derfor skaper jo det selvfølgelig sjalusi som du ser over her! Du er smart og har et utseendet jenter ville dødd for Sophie!

    41. Du e så nydelig, men det sutrebilde må jo være det styggeste du har lagt ut xD hahah. Men herregud, ingen bryr sæ om det 😉 you go girl!

    42. Herregud, du er tydeligvis ikke særlig smart når du skal “slå tilbake” med den kommentaren din! Det er nesten ingen som har like god råd som deg, og bare kan kjøpe seg kjær, sminke og andre ting for flere titusener i måneden, TENK LITT OVER DET. Noen har faktisk bare råd til å kjøpe nye klær ved “spesielle” anledninger, som skolestart, jul, sommerferie osv..
      Syntes du er en bortskjemt jente! Du skulle prøvd å leve på kanskje 500-1000 kr i måneden i en periode, det hadde du hatt godt av!

    43. Utrolig dårlig gjort! Og skjønner spesiellt det med hunden, vår hund springer også ut ofte, og selv om vi tar den inn med en gang klager noen av naboene som bare faen… skulle trodd de stod klare med vinduet og fulgte med på huset vårt, haha. Men stå på Sophie, og synes faktisk at du burde anmelde avisen!

    44. Hvordan fikk du på den Jumpsuiten? Jeg har den i str M og jeg får den ikke over lårene :P! Og jeg er TYNN!!

    45. Huff.. skjønner ikke hvorfor du har fått fylt i leppene dine. Du var så mye penere før! Nå er d bare duckface! Må le litt..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg