tynn = anoreksia?

Idag fikk jeg en kommentar på instagram som fikk meg til å tenke. ” Du oppfordrer til anoreksia ved å legge ut bilder av kroppen din”. Er det virkelig slik? Bare fordi jeg er tynn oppfordrer jeg til sykdom? Er det slik verden har blitt nå? Det er såfall veldig, veldig trist. Jeg er jo ikke noe sunn og spiser helt “vanlig” om jeg kan si det sånn, bortsett fra at jeg er vegetarianer. Hvordan oppfordrer jeg til noe da?

Anyblog, hadde norskeksamen idag, etter det dro jeg hjem å lå i sola. Nå skal jeg snart grille med min boyfriend! DÅRLIG TID!! 

Shorts fra chiquelle 

Bikini HER 

158 kommentarer
    1. du har ikke anoreksia , eg e selv tynn men herregud man er jo ikke det selv om man er tynn, bedre å være tynn og se bra ut i bikini enn feit og ikke tørr engang å vise seg 🙂

    2. Skjønner ikke verden nå. Er du tynn, så har du anoreksia/er FOR tynn? Er du vanlig, så er du ikke tynn nok? Og er du tjukk, så er du et monster ELLER en helt hvis du legger det ut? Hvorfor skal tynne som legger ut bilder av seg selv være “Horer” mens tjukke står det respekt av… fuck logic

    3. Herregud for en teit kommentar, bare fordi man er tynn oppfordrer man ikke til anoreksia. Oppfordrer folk som er overvektige til at andre skal bli det også da liksom? Skal da vel gå an å legge ut bilder av seg selv uansett hvordan kroppen ser ut, uten at folk påstår at du dermed oppfordrer andre til å se ut akkurat som deg.

    4. Det utsagnet der irriterer meg noe voldsomt! Jeg har selv hatt anoreksi i mange, mange år – og vet altfor godt hvordan det er. Å si at man kan få en så alvorlig, altoppslukende og ødeleggende diagnose av å SE EN TYNN PERSON, er så absurd som overhodet mulig. Det er en svært alvorlig, psykisk lidelse som overhodet ikke oppstår av noe så enkelt som å se et tynt menneske. Jeg blir så sint – det er rett og slett en latterliggjøring av alle oss som faktisk lider av dette, og det på det groveste. Vi får ikke en slik diagnose fordi vi er lettpåvirkelige og/eller naiv og lite intelligent – som vi hadde vært om vi hadde blitt syke av noe så patetisk som å se en tynn kropp – men fordi det ligger så uendelig mye annet bak.
      Argh, kjenner jeg blir fryktelig provosert av slike påstander, jeg vet ikke hva annet jeg kan si. Nei, om noen påstår at de har blitt syke av å se deg eller noen som helst annen slank person er det ti tusen diagnoser denne personen burde fått (mental ustabilitet?) – anoreksi er IKKE en av de.
      ♥ Lizbethosnes.com

    5. Tror ikke det er du som oppfordrer til anoreksi, heller sånne mennesker som Lisa 16:31 som sier “bedre å være tynn og se bra ut i bikini enn feit og ikke tørr engang å vise seg”. Hvis ingen hadde brydd seg om andres vekt hadde det vel ikke vært noe stress å skulle vise seg i bikini hvis man er overvektig, men når man har sånne mennesker som Lisa med slike holdninger til overvekt (og ganske sikkert mer utpreget undervekt også), og nesten alle av dem skal kommentere andres kropp, vel, da er det ikke rart mange presses til sykdom.

    6. åhh blir så irritert av akkurat det. det er blitt mye fokus på at du skal være fornøyd med den kroppen du har, men til nå har jeg bare fått inntrykket av at det er overvektige folk som får tenke slik. “men like curves, dogs like bones”, skal det alltid være noen som må trykkes ned for at andre skal føle seg bedre?

    7. Tror poenget til personen mer var at du skaper et usunt kroppspress, fordi du hele tiden legger ut lettkledde bilder av deg selv. Og så klart alle vi uten perfekt kropp blir sjalu og føler kroppspress når vi ser slike bilder!

    8. ka i helvette mener du me det lisa .. så feite skal liksom ikke få lov å føle seg fin i bikini… berre dere som er tynne .. assa … tenk litt før du komenter .. du virker jo helt blåst som kometer noe så latterlig …

    9. Veldig sant det du sier. Man skal være fornøyd med kroppen sin uansett hvilken størrelse man har, er det ikke sånn det er ? Jeg syntes du er et kjempe godt forbilde. Du er veldig pen og da så det er sagt 🙂 Og du som likhet av veldig mange har kjempefin kropp!

    10. ikke tenk på det, du har serriøst drømme kroppen. Men ville aldri ha sulta meg for å få den, vet at det ligger mye hard trening bak det resultatet!

    11. blir så sjalu av kroppen din! så sykt fin men! Tenker bare på at du trenger ikke å legge ut bilde av kroppen din hele tiden,kan jo hente små jenter i 13 års alderen begynner å tenke at de må sulte seg for å din kropp,noe som er utrolig dumt.

    12. Ingeborg: Maiskolber? Eller grillspyd med grønnsaker på? Masse å grille som vegetarianer, til og med som veganer, i mitt tilfelle. 🙂

    13. Vil ikke akkurat si det er anoreksia du oppfordrer til. Da ville jeg heller ha pekt på kirurgiske inngrep. Selv er jeg all for å gjøre som du selv vil så lenge du passer på og ikke oppfordre til noe slikt, og det gjør du jo heller ikke, du oppfordrer folk til å være den de er. Og du har mange flotte og sterke meninger, selv om jeg er uenig i noe er det jo det som er bra, ellers hadde det aldri skjedd noen forandringer. : )

    14. Samme med de som har litt ekstra på kroppen oppfordrer til fedme? Nei, for noe tull! Desstuen er du helt normal i forhold til bygningen din..Du kan være tynn om du veier 65 kg også, det kommer helt ann på kroppsbygning og form..

    15. Ååå herrejemin. Man kan ikke si at noen oppfordrer til anoreksia bare fordi de er naturlig tynne. Du har en super kropp, de som sier sånt er bare misunnelige.

    16. ja, verden har faktisk blitt slik. Når jeg ser bilder av jenter med fine kropper i bikini får jeg bare lyst til å gå å dø. Jeg har aldri vært typen til å slenge stygge kommentarer eller hat til andre personer så det å være sjalu å spre hat er det dummeste jeg vet om! Jeg har alltid sett på meg selv som feit og i dag trener jeg så hardt jeg kan og så lenge jeg kan, spiser så lite som mulig; altså jeg er desperat etter å bli tynn. Det at dere “oppfordrer til anoreksia med bikinibildene deres” er bare et + oppå det hele! det ligger alltid noe mere bak det enn et bilde av en jente i bikini. Du er super fin og jeg er døds misunnelig på kroppen din 🙂 stå på videre Sophie!

    17. Det som jeg ikke takler er det at folk sier at Adele er bedre forbilde enn f.eks fotballfruen. Har verden virkelig blitt sånn at de som røyker, driter i det dem spiser og sitter på rompe hele dagen blitt et godt forbildet?? Men de blir så kritisert for å være feite?… De som trener og spiser sunt gjør det ikke fordi at dem hater kroppen sin, men fordi at man elsker den og vil ta vare på den.
      Syns ikke at du eller fotballfruen oppfordrer noen som helst til å få en sykdom haha latterlig, men det er like ille å oppfordre folk som er overvektige og si : KJEMPE BRA , DU ER MITT FORBILDE, DU ER DEG SELV…
      I dag er man seg selv hvis man : røyker, er overvektig, spiser mye dritt og syns trening er teit..

    18. VERSTE jeg har hørt, Lisa! “du har ikke anoreksia , eg e selv tynn men herregud man er jo ikke det selv om man er tynn, bedre å være tynn og se bra ut i bikini enn feit og ikke tørr engang å vise seg”..
      hvordan kan du si at den ene kroppsformen er BEDRE enn noen annen? alle er vakre, og har nydelige kropper – på HVER SIN MÅTE!

    19. Du oppfordrer nok ikke til anoreksia. Det er vel bare sjalusi.. Men det virker som du har lyst til å vise fram puppene dine og kroppen di på bildene…

    20. nei, det er ikke fordi du er tynn du gir folk anorexia.. det er fordi de er redde for å bli like stygg tykk som deg

    21. syntes folk virkelig burde begynne å ta seg sammen! det er sophie sin kropp og ingen andres. vis dere ikke syntes det er greit å være så tynn så er det veldig domt for dere..Selvom hun vil være fornøyd med kroppen sin betyr det ikke at dere trenger det! bry dere om deres egen kropp. Sophie har på INGEN måter oppfordret folk til anoreksia! å det kommer fra en som ikke er så tynn selv!

    22. Du ser jo ikke tynn ut i det hele tatt, eller jeg mener du ser SUNN ut, selv om du er tynn. Ikke anoreksi-tynn. Du har en perfekt kropp, og du har inspirert meg til å begynne å trene.

    23. synes abs ikke du oppfordrer til anoreksia, du er ikke super tynn, du er slank med former. tenker aldri shit hun burde legge på seg!!

    24. Men du er jo ikke unormalt tynn. Du ser helt normal ut, og har aldri oppfordret noen til å se ut akkurat som deg, eller påstått at noe annet er stygt. Det blir for dumt å si at du oppfordrer til anoreksia ved å legge ut bilder av kroppen din.

    25. syynes bloggen din er litt vel show off.. du er normal tynn ,men syns du legger ut litt vel masse skrytebilder ,likte bedre bloggen din før du ble så show off og skal vise frem kroppen din i nesten hvert inlegg.

    26. Min datter har fått dårlig selvtillit på grunn av deg. Du er ei vakker jente, med en flott kropp! Men du er veldig tynn også! Hun er litt kraftig, derfor ser hun ned på seg selv og har fått meget dårlig selvtillit.

    27. Det er piss sophie .. Det eneste du oppfordrer til er trenings motivasjon. Kan du lage ut et innlegg om hva slags trening du gjør hvor ofte og hvor lenge. Også skrive litt om hva du spiser og sånt 😉

    28. Det er veldig irriterendes at du må legge ut sånne utfordrende bilder i nesten hvert innlegg. Ja, vi har skjønt at du har en bra kropp, men du sprer veldig mye sjalusi… jeg merker selv at jeg blir vevldig lei meg når jeg ser sånne bilder. Vet at jeg aldri kommer til å se like bra ut.

    29. Er man født tynn så oppfordrer man ikke til noe. Du trenger ikke å tenke på slike kommentarer og legg ut så mye bilder av kroppen din som du selv vil.
      Å si at tynne jenter oppfordrer til anoreksi er det samme som å si de som er tykkere oppfordrer til spiseforstyrrelser og at de burde spise mer.

    30. Så FEIL. Idag er “tynn” å være anoreksia, ikke sånn som du er jeg og er så si helt lik deg – silikon da 😉 og vi blir sett på som “normal/vanlig størrelse” ikke tynn. Ja før var det sett på som tynn perfekt kropp. Men nå idag er det ikke tynn det du er, det er kun de modellene på 1.80 og size 0 som er tynne.

    31. Elsker bikinien din:O
      De som sier du oppfordrer til anoreksia har nok bare gått tom for dritt å slenge, du er fantastisk flott!

    32. Du oppfordrer oss til ingenting. Men, selv om du har dine komplekser (vi ser ikke det, men du gjør), så har du en kropp som er veldig likt det skjønnhetsidealet samfunnet liker i dag. Du har store pupper, en flat mage, spretteumpe, store lepper og en fin brunfarge. Derfor kan du gjøre mange sjalu, noe jeg må innrømme at jeg selv er for du ser råbra ut.

    33. Personen som skrev det vet tydeligvis ikke hva anoreksia er. Joda du er tynn, men langt ifra en anorektiker 🙂

    34. merkelig hvordan store folk (som regel) prøver å sette folk som er tynne i et dårlig lys for å føle seg bedre selv. Du er ikke noe unormalt tynn heller. Jeg er like tynn sjæl eller tynnere og JEG SPISER. Det finnes noe som heter bra forbrenning….

    35. Hei. Denne kommentaren har ikke med dette innlegget å gjøre, men jeg kommenterer det her uansett. Det gjelder om de to elefantene. (Den ene er jo død nå da men..) Iallfall. Det jeg ville si er at når jeg ar liten brukte sirkuset og være rett ved huset vårt, og da levde begge elefantene. De brøt seg ut mange ganger, og kom springende inn i hagen vår. Jeg bor ikke så langt unna deg, ikke i Harstad, men i nærheten. Ville bare nevne dette, fordi de folkene på sirkuset var skikkelig snille mot oss og lot oss kose med syrene og sånn, men dyrene virket ikke særlig lykkelig akkurat. Dette er en sak som er viktig for meg også, siden sirkuset er i morgen å sånn.. Vær så snill og kommenter tilbake, eller prat om kommentaren min å si svar i neste innlegg!

    36. Du må vel forstå at det skapes et enormt kroppspress av å se perfekt ut. Kroppspress skaper dermed sykdommer som anoreksia og dårlige selvbilder. Ved å legge ut masse bilder av kroppen din setter du en standard til alle de 1000 leserene dine. Kroppen din er vel det som dagens media kaller ‘perfekt’. Du er blogger og er med på å skape hva som er viktig i et samfunn. Når du legger ut kroppsbilder av deg selv i alltid det perfekte lyset/stillingen så skaper du dagens emne blant unge jenter. Du skaper et kroppspress. Det er det jenter prater om i morgen. På den måten er du selvfølgelig med på skape dårlige selvbilder, unge jenter som sliter med sitt eget speglbilde. Forstår ikke hvordan du ikke ser det selv.

    37. Folk må nesten klare å ta ansvar for sin egen psykiske helse, og ikke skylde på folk som legger ut kroppsbilder og som er tynne. Slike bilder florerer det av overalt, ikke bare her. Det er ikke å oppfordre til anoreksia, det dette handler om er oppmerksomhetsbehovet til de som legger ut bildene.

    38. Unge jenter kan ikke ha ansvar for egen psykisk helse?!Ja, kroppspresset er overalt, men noen må være den første å få en stopp på det helvette unge jenter vokser opp i i skolen og fritiden! Blogger er en av kildene til kroppspress og sykdom.

    39. Kroppen din er 110% perfekt, Sophie!
      Det folk sier om at når du legger ut bilder av kroppen din fører det til anoreksia, er bare piss, kalles sjalusi, om du skjønner?
      Trodde aldri jeg skulle si dette, men puppene dine er 100 ganger penere en TCMN sine, det ser jeg nå etter at hun la ut bikinibilde…
      Du er perfekt på alle måter Sophie, stå på! <3

    40. Når noen sier her at de har fått dårligere selvbilde av at det florerer bikinibilder på nettet, kan man jo ikke bare avfeie det og si at det er bullshit som så mange komenterer lenger opp her, eller hva?

    41. du ekke tynn. helt normal er du. kanskje ganske slank, men IKKE tynn, og langt i fra anorekstisk! 🙂
      flott er du

    42. Det som er er at det finnes ungdommer der ute med dårlig selvtillit som følger med på bloggen din. De vil bli som deg og slutter dermed å spise for å ha en like fin kropp som deg. Jeg klager ikke på kroppen din overhode, den er veldig fin! Å du må jo få legge ut hva du vil som alle andre. Men kanskje du bør da legge ut et innlegg som oppfordrer andre til å bare spise sunt og leve et normalt liv og ikke sulte seg i håp om å bli som deg. Ingen der ute kan bli som deg, fordi alle er unike på hver sin måte, men syns det er synd at jenter sulter seg til sykdommer for det.
      Jeg har begynt å trene, spiser BARE epler og egg om dagen og i tillegg drikker jeg masse vann. Jeg JOBBER for å få det unødvendige fettet vekk for å høyne min egen selvtillig. Jeg gjør ikke selvtilliten bedre av å sulte, da føler man jo seg bare værre 🙂

    43. Du er ikke veldig tynn, du er sånn passe. Litt teit kommentar egentlig.
      Ha en fin dag videre 🙂

    44. om du ikke er helt blåst, så sjønner du vel at når du driver å legger ut halvt nakenbilder av deg selv og silikon(?)-puppene dine, og alt annet av grejer du gjør for å få et nermest barbie image over deg, og det sitter unge jenter med dårlig selvbilde og generelt folk som tror at perfeksjon er mulig å oppnå ved å fixe på utseende, er USUNT. du er ikke den eneste, ikke den siste og ikke den første men forstå at du bidrar jo såklart helt uten tvil med å rette fokuset på utseende og da også kroppen såklart….til de som er innom bloggen din…men jeg syns ikke d er retferdig og si at du fordi du er tynn og har en fin kropp ( for det har du) er syndebukk og oppfordrer til anoreksi! det blir HELT feil, men jeg tror du sjønner at det er fokuset som rettes mot utseende hun/han mener.

    45. Haha, blir jo ikke oppfordring til anoreksi. Du har jo en helt vanlig kropp. Teit utsagn å komme med fra den personen.

    46. Jeg synes det blir veldig usaklig å si at du oppfordrer til anoreksia. MEN når du legger ut slike bilder av kroppen din, er det mange jenter som får dårligere selvtillit og blir mindre fornøyd med sin egen kropp. Vet at du ikke gjør det bevisst, men du burde tenke over hvor mye du påvirker usikre tenåringer. Jeg mener at du skaper et enda større kroppspress, og det er virkelig det siste noen av oss trenger.
      No hate, du virker som en herlig jente Sophie, men synes du burde tenke litt over dette:)

    47. De som er så jævla sjalu kan bare slutte å lese bloggen hennes da, herregud .. jenter i bikini, shorts og singlett eller undertøy ser man OVERALT uansett. det er helt naturlig, og det vil alltid være noen som har finere kropp enn en selv. Hvis kropp og utseendet betyr såå mye for deg at du ikke tåler å se andre, ja da får du jobbe for å oppnå en selv. Alle har rett til å legge ut akkurat åssen bilder de vil av kroppen sin selv!
      SOPHIE ELISE, du er PERFEKT og et kjempeflott forbilde for alle jenter. De som mener noe annet er bare sjalu, og det kommer veeldig tydelig fram!

    48. Jeg tror hva den personen mente er at du er veldig tynn, poster bilder hvor det vises på en blogg veldig mange unge jenter leser! Ja, du har fantastisk pen kropp og jeg skjønner at du er stolt og vil vise den fram. Men hva utsagnet handlet om tror jeg var mere hva alle de som ikke har like slank kropp som deg er villig til å gjøre for å oppnå det perfekte utseendet som de mener er det “rette”. Det finnes ingen fasit på hvordan en kropp skal se ut. Å si at du oppfordrer til en så alvorlig sykdom er å overdrive, men du “oppfordrer” til å se slik ut som du gjør. Det kan føre til at noen kutter ut mat for å oppnå den kroppen selv. Jeg sier ikke du oppfordrer til anoreksia, men du setter et bilde på hva den perfekte kroppen er. Med tanke på at du er veldig tynn i forhold til mange andre så kan det oppfattes feil.
      Jeg selv feks ville sultet meg selv for å få din kropp, men har lært av den feilen og er moden nok til å forstå at det er feil måte. Men du har tross alt ganske unge lesere som ikke skjønner dette enda.
      Digger at du er vegetarianer forresten! 😀

    49. Litt spennende at du skriver akkurat det der. Så kan jeg som er voksen (27 år) og her ei sterk mening om akkurat det temaet svare på hva jeg mener. Jeg mener på ingen måte at du oppfordrer folk til spiseforstyrrelser. På noen måte. Det er en sykdom som sitter i hodet på folk. DERIMOT, så veit jeg hvordan andre jenter føler seg av å se bilder av deg i bikini. Jeg jobber som lærer på en barneskole og vi hadde en samtale om dette temaet for litt siden. Jeg lurer på om du noen gang har spurt jenter som går på barneskolen om hva de tenker når de ser bilder av andre jenter i bikini, med silikonpupper, fake hår, fake negler, fake øyenvipper. (Jeg sier ikke at du skal forandre deg på noen som helst måte for å tilfredsstille andre, for det ville vært like galt). Det jeg derimot sier og lurer litt på er om du veit hvordan innvirkning du har på ungen jenter som til staaadighet må se slike bilder. Det jeg fikk beskjed av, av samtlige jenter i 7. klasse er at de på ingen måte føler seg bra nok, de føler gutter kun liker silikonpupper og at de må slanke seg 10 kg for å se slik ut i klærn du/dere bruker.
      Jeg mener på ingen måte du er skyldig i jenter som har spiseforstyrrelser. Men jeg mener på ALLE plan at du har større innvirkning på unge jenter enn hva du selv tror. At jenter ikke føler seg bra nok, at de føler de må gå ned 10 kg for å se slik ut, det mener jeg er fult og holdent ditt ansvar.
      -Anette 🙂

    50. Du måtte legge ut bilde av bikinikroppen din du og, nå som TCMN gjorde det 😉 synd hun har bedre og større tits enn deg! HÆHÆ

    51. If you don’t want people to comment on your body, then why the fucking fuck do you put half naked pictures of yourself on the internet for the whole fucking globe to see them? Like what the actual fuck? I don’t want to live on this planet anymore, this is just too damn stupid.

    52. Jeg syns ikke du oppfordrer til anoreksia. Du er vakker som du er og de som sier du oppfordrer til noe annet er bare sjalue. Tro meg har opplevd noe lignende (men da ikke over blogg, i skole sammenheng). <3

    53. Jeg er også ganske tynn pga. høy forbrenning som ligger i familien. Jeg synes ikke at du oppfordrer til en sykdom!? Han/hun som skrev det må være ekstremt sjalu på deg eller bare skutt i hode. STÅ PÅ!

    54. Den som har sakt det, vett ikkje ha han snakke om.. bare for du legge ut bilder ut i bikini eller av kroppen din, så kan du ikkje få anoreksia eller oppfordrer du anoresia, det e det dommaste eg har hørt på lenge! sjøl om du e tynn så har det ikkje noen verdens ting med det å gjør.. Anoreksia e en sykdom å du kan ikkje noe for det hvis du får det! ( me mindre du drar det veldig longt ) !!

    55. Du bør kanskje ta det som et hint. Det er ikke rart det er så ufattelig stort kroppsfokus angående sommerkroppen 2013! Jeg selv er ikke verken tynn eller tykk, og tenker ikke spesielt over det. Men jeg vet det er mange andre som tenker på dette masse, og da synes jeg du også bør slutte å briefe med den flotte kroppen din. For ja – du har flott kropp, og det er synd at du legger press på andre ved å vise den fram så ofte!

    56. LES GODT hva Anette skrev. Virkelig noe du burde ta innover deg.
      Oppfordrer du til anoreksi? Nei. Men du oppfordrer helt ekstremt til plastisk kirurgi. Helt uten at du vet det selv. Du må ikke alltid la “negative” kommentarer bare prelle av, spesielt ikke hvis det er konstruktiv kritikk.
      Igjen, les godt i gjennom hva Anette skrev.
      God sommer!

    57. Du har ikke anoreksia ( de som kaller deg det kan bare holde kjeft ) men du er tynn og har en fantastisk kropp 👍❤. Sixpack og 👍👍👍👍👍❤❤!!

    58. Greit at man er tynn og trener 🙂 du har mange unge lesere som sikkert vil se like fin ut som deg. Derfor skriver de så mye stykt! Men du legger ut mye puppe bilder osv så da får du jo kommentarer på det. 😉

    59. Jeg vil egentlig ikke si noe om innlegget, men heller rette denne kommentaren til en tidligere kommentar.
      “Lisa; du har ikke anoreksia , eg e selv tynn men herregud man er jo ikke det selv om man er tynn, bedre å være tynn og se bra ut i bikini enn feit og ikke tørr engang å vise seg :)”
      Det du mener her er at personer med litt ekstra kjøtt på kroppen ikke kan/skal føle seg like fine i bikini som de som er såkalt tynne? Fy fader for en provoserende kommentar.. ALLE har rett til å føle seg fine uansett hva de har på seg, eller hvordan kroppene deres ser ut! Og alle burde føle seg fine.

    60. du har veldig fin kropp sophie:) jeg er 99% sikker på at de som slenger ut sånne kommentarer gjør det av ren sjalusi! Tykk,tynn? so what?:p Jeg synes det er dårlig gjort å skylde en person for å oppfordre til anorexi? Selv om man er tynn og har en høy forbrenning vil ikke det si at man har en sykdom. Verden begynner faktisk å bli gal. herregud sier jeg bare

    61. Folk som sier at puppene dine er for store, er gal i hodet! Jeg hører at du får mer kommentarer enn TCMN, som har megastore i forhold til deg!!
      Stay strong, digger deg azza<3

    62. Du har helt perfekt kropp, litt muskler, pupper, små lår og alt! Du burde være stolt over kroppen din, og ingen skal si at du oppfordrer til anoreksia. Hvis DU oppfordrer til noe med kroppen din så er det å trene slik at man får litt markerte muskler kanskje(?)
      Til noe annet, har ei link her som du bør lese. Den er om elefanten baba som du “kjenner” og andre sirkuselefanter, er skikkelig rørende..
      http://www.dyrsrettigheter.no/underholdningsindustri/sirkus/baba-en-familiehistorie/

    63. Det jeg tror hun mener med den kommentaren på instagram er at du legger ut bilder av din kropp, slik at andre jenter blir sjalu, begynner å slanke seg, og får anoreksia. Fordi at du har en helt perfekt kropp!

    64. Du oppfordrer ikke til aneroksia, men du bidrar på en måte til dette kroppshysteriet som er rundt og vandrer i dag når du stadig legger ut bilder av de store silikonpuppene dine og den slanke kroppen. Som toppblogger må du tenke over hva du vil oppfordre lesere til og hvordan særlig de da yngre leserne vil reagere når folk påstår i kommentarfeltet at dette er definisjonen på en perfekt kropp. De fleste har ikke en slik kropp selv, spesielt ikke de under 18 som ikke har opererte pupper, og det er så klart at man får dårlig selvtillit da om idealkroppen må se slik ut og man ikke har en slik kropp selv.

    65. Du ser overhode ikke ut som du har anoreksia! Ikke at du er lubben, men kroppen din ser sunn og frisk ut, til tross for at du kanskje ikke spiser så sunt. Fine deg <3

    66. Sophie, du er blitt en offentlig person. En offentlig kropp? Du er vell det vi kaller for kjendis. Da er det ganske normalt at dine fleste tilskuere elsker og hate deg, eller hater å elske deg for ett eller annet. Det er ganske tydelig at du trives med kroppen din og det er jo bra for deg, du er ikke flau over den heller. Det har mange av de som leser bloggen din og faktisk mange av de som ikke leser bloggen din sett. Påstanden om at du oppfordrer til anoreksia er nok kaansje å gå litt over streken ja. Men du påvirker faktisk folk veldi mye. Om du liker det eller ei, er det faktisk sannheten. Jeg tror du egentlig vet det veldig godt selv også.
      Hvis du ikke har lagt merke til det, er det faktisk mange jenter i ca 13-16 års alderen (?)som prøver og se ut som deg. Husk at disse jentene er ekstra sårbare. De prøver og finne en identitet og har rollemodeller de prøver å leve opp til. Du har vert der selv. I dag er du nok sansynligvis en rollemodell for noen. Du er en kjendis og har stor påvirkelses kraft på godt og vondt hos visse folk og grupper. Ta det litt til deg. Men det er selfølgelig også viktig og ikke ta allt folk sier til deg, til deg heller. “Ta det med en klype salt”..
      Lykke til videre 😉

    67. Jeg skjønner litt hvorfor de vil ha anoreksia eller hva det heter for å bli like tynn som deg. Jeg har tenkt mange ganger at jeg bare kan spy opp maten (vet det er bulimi) Men anyways, jeg får lyst til å bli tynn fort liksom!! Men du er sykt heldig som er så tynn og har så perfekt kropp og brunfarge ikke minst. Jeg får lyst til å begynne på melanotan også jeg.. Får dårlig selvtillit av å se på deg. Allikvell leser jeg bloggen fordi vil ha inspirasjon, men jeg har ikke råd til alt du har råd til. Jeg har ikke råd til treningsstudio engang.. Huff…

    68. Vil ikke si du oppfordrer til Anorexia, men du er helt klart med på øke kroppspresset som preger ungdom og voksne, ja. Du legger ut altfor perfekte bilder av deg selv, hvor det ikke er noen feil. Du har ikke engang en eneste valke. Jeg kan telle mine, liksom, og da er det jo ikke så gøy å se bilder av så tynne, fine jenter som deg. Spesiellt ikke med tanke på at jeg også, hele livet, har hatt et helt vanlig kosthold osv. Jeg er liksom bare født til å være en jævla stor, bleik elefant. Svære lår og hofter, og prøver jeg å trene så øker bare alt enda mer, og jeg får bare enda større muskler. Men vi er jo alle født forskjellig, så det er vel bare sånn det skal være da. Noen er tjukke, noen er tynne.
      Så lenge man verken er sykelig tynn (noe du ikke er) eller sykelig tykk (noe jeg heller ikke er) så tror jeg man blir akseptert uansett!

    69. du legger jo hele tida ut lettkledde bilder,så selfølgelig må den prsonen få skrive det når du til og med har lagt det ut på bloggen at du ikke liker å legge ut pga anorexia hysteriet, tenk deg litt om her du hjernedøde sophie.

    70. mine to dattrer ei på 12 og ei på 14 har sluttet å spise, de er inne på denne bloggen her heletiden, hun største har gått ned 12 kg pga deg. du trenger virkelig ikke å legge ut disse kroppsbildene dine heiletida, æsj.

    71. skam deg dattra mi har begynt å spare til silikon pupper, hun er 13, og hun sier hun skal ta”sea never made a skill sailor” eller noe sånt, fy.

    72. hvis dine to døttre har sluttet å spise og startet å spare til silikon pupper i en alder av 13 vil jeg vel si at det er du som feiler med grense setting. å skylde på noen som legger ut bilder av seg selv og er stolt av kroppen sin sier mer om deg som forelder enn dem. så voks opp å ta ansvar for ungene dine istede for å skyve det over på andre

    73. Hei Sophie! Selv om du er slank så trenger ikke det å bety at du oppfordrer til sykdom, du er naturlig slank og kan ikke noe for at du ikke får til å legge på deg. Det er jo ditt valg hva du legger ut på bloggen, selv om hvem som helst kan se det, så burde de fleste forstå seg på det at man er den man er, og man burde være stolt av det. Klart man kan ta opperasjoner, og fixe litt på utseende sitt. Selfølgelig har vell de fleste noe man vil fixe på.
      Både barn, ungdommer og voksne leser blogger, selv for barn og ungdommer kan det være vanskelig å forstå seg på at utseende er ikke alt, men det er lett å bli påvirket av andre, at man endrer tankegangen, blir gående å tenke på om man virkelig er bra nok osv..
      Jeg er selv slank, sliter med å legge på meg, men er fornøyd med hvordan jeg ser ut.
      Synes du er tøff som tåler alle negative tilbakemeldingene! Man burde tenke seg om før man begynner å si at du oppfordrer til sykdom, selv om du er deg selv, du er slank og pen, så er ikke det veien for andre til sykdom.
      Om man er lubben og har litt ekstra på kroppen, sliter med å gå ned i vekt, så får man høre det, men man får også høre det om man er slank og sliter med å legge på seg. Sånn er det.. desverre.
      Fortsett å være deg selv, stå på, ha en fin dag videre! 🙂

    74. Tull og tøys. mennesker som får anoreksia av at du legger ut bilder av kroppen din, ville før eller siden blitt påvirket av noen andre uansett. Håper ikke du tenker over slike teite kommentarer.
      Forresten, har tenkt på å kjøpe bikinien du har på deg, men er usikker på underdelen. Lurte på om du kunne vise hvordan den ser ut bakfra når du har den på?

    75. Herregud det er så mange rare kommentarer her… Jeg skjønner virkelig ikke hva folk har i mot deg Sophie. Jeg har selv mange komplekser ovenfor min egen kropp, men det er jo ikke sånn at jeg vil sulte meg selv pga bildene du legger ut. Du er mer inspirasjon. Og ikke bare til en bedre og veltrent kropp, men også innenfor dyrevern. Elsker både deg og bloggen din, og håper at de idiotiske kommentarene ikke forandrer deg!

    76. Ikke bry deg om det, Sophie. Jeg har selv hatt anorexia, og tro meg, ingen bilder, modeller, media eller what so ever bidrar til anorexia! Du er tynn, men med former. De som har anorexia vil se ut som et beinrangel.
      Og jeg er så lei av at folk uten noen fuckings erfaringer kan si noe sånt, for det er fortiden og vonde opplevelser man ikke klarer å kontrollere lenger som gjør at man får denne psykiske lidelsen. Bilde av beinrangel kan gjøre at man går dypere, men det bidrar ikke at du KOMMER inn i sykdommen. Kjære dere uvitende, ikke snakk om noe dere ikke har peiling på. Tror jeg kan med hånda på hjertet si at ingen har FÅTT anorexia bare av se bilder av tynne jenter, og som har hatt en feilfri og perfekt fortid/oppvekst..

    77. Jeg synes egentlig ikke du er SÅÅÅ tynn,og heller ikke at du oppfordrer til det. Jeg synes heller du burde oppfordre folk til å spise sunnere,og ikke all den dritten du dytter i deg!

    78. så når jeg går inn på en blogg til en overvektig jente blir jeg oppfordret til overvekt da? begynner jeg å spise mer og mye usunt?hmm.
      Hadde Sophie sett ut som en nerd(fant ikke noe annet eksempel, beklager) og stått opp for meningene sine hadde hun fått ekstremt mye mer støtte. Så hvorfor ikke når hun velger en motsatt look? En nerd blir respektert for å være den den er, mens dette blir ikke Sophie?
      Jeg tror det er fordi denne looken kan etterligne det “perfekte” utseenet og “barbie” look. Mange blir sjalu. Men for sophie er dette riktig, og hun står for det.
      Det er dette jeg syntes dere alle burde fokusere på. Jeg mener Sophie absolutt kan oppfordre til silikon, restyale osv osv, men hun oppforder samtidig til å være seg selv.
      Hun skriver innlegg ekstremt ofte om hvordan hun får masse blikk og kommentarer på utseenet sitt,men fortsetter å se slik ut fordet. Hun skriver om at hun kler seg slik HUN vil, sminker seg slik HUN vil, spiser slik HUN føler er riktig og stiller opp i saker HUN brenner for. Sånn sett er Sophie et enormt stort forbilde! Jeg vedder på at ikke halvparten av de som kommenterer stygt her, hadde klart å være seg selv med såå mye hat.
      Så stå på videre Sophie, og vær akkurat den du ønsker å være!

    79. Jeg tror veldig mange er sjalu på deg, generelt. Vi vet jo ikke alt. Men det vi leser på bloggen, så har du drømme livet mitt 🙂
      Du e liksom 18, kan gjøre hva du vil, du har kroppen så å si alle drømmer om, du har kjæreste(HELDIG), Du har gode venniner, å alt det der:) jeg mesunner deg!

    80. Utrolig leit med sånne kommentarer, er selv det flere vil kalle “for tynn” men har da aldri vært spesielt flink til å spise sunt eller trene masse, det er bare sånn jeg er. Noen bare klarer ikke godta at det ikke finnes et fasitsvar på hvordan et menneske skal se ut!

    81. En av de største grunnene til at jeg leser din blogg, er fordi du har samme kjærlighet ovenfor dyr som meg. Du er godhjertet og fantastisk, og jeg setter virkelig pris på jobben du gjør når det kommer til dyr. Derfor er du min favoritt.
      Kunne du ikke være så snill og oppfordret alle leserne dine til å stemme på NOAH for å få 100.000 kroner?
      https://www.facebook.com/stormberg?directed_target_id=0
      Det hadde betydd utrolig mye for dem som organisasjon, og for oss som kjemper og står sammen for dyrs rettigheter.
      Til innlegget ditt: Nei, det at du legger ut bilder av deg selv og din kropp oppfordrer ikke til anoreksia! Du er sunn, og kroppen din er jo sånn av natur. Du er heldig, og det er mange som misunner deg. Men at du oppfordrer folk til å bli syke, er jo rett og slett tull!
      Du er vakker, virkelig vakker.

    82. Hei! Nå har vi startet opp en ny sladreblogg om Norges toppbloggere. Har du lest innleggene vi har skrevet? Eller har du noe sladder du vil dele med oss? Sjekk ut Bloggsladring!

    83. Du oppfordrer jo ikke med de lettkledde bildene å sånt, men når du står undertøy-bikini/naken så oppforder jo du egentlig med å framstille seg selv som deilig med tanke på mange unge jenter som ser opp til deg – å samtidig så opptatt du er av utseende ditt. Men selførgli er jo en lett løsning på det å det er jo bare for de jentene som føler det slikt å slutte å lese bloggen din.

    84. Dagens samfunn er så teit! Hvis ei tykk/frodig jente legger ut et bilde av seg selv i bikini eller undertøy blir hun hyllet og får kommentarer om hvor sterk hun er, men om ei tynn gjør det samme får hun automatisk anoreksiastempel. Jeg synes det er helt feil! Det må jo gå an for tynne jenter å legge ut bilder også. Personlig har jeg ikke noe imot noen av delene! Blir så oppgitt :p Det er jo ikke sånn i det heletatt med gutter som legger ut baringsbilder liksom..

    85. helt ærlig syns jeg sisteplass.no virkeeeelig fortjener å være på førsteplassen og vet du hvorfor? fordi hun legger ut det MOTSATTE og viser ALLE at det er greit å se noenlunde normal ut om jeg kan få si det på den måten, slik ” vår herre” lagde oss…..hun er seg selv og det håper jeg påvirker ALLE ungjenter og ungdommer i mye større grad enn ale inngrepene dine…du sjønner det kansje ikke selv men du er faktisk en offentlig person og en kjendis og du er faktisk med på å påvirke folk i stoooooor grad. du er ikke så dum at du ikke “forstår” hva du oppfordrer til….

    86. Jeg mener at i “idagens” tilstand så er det vell sånn at alle ser opp på bloggene på topplisten som perfekt å dermed, vil folk som er overvektig eller litt større automatisk se på seg selv som feit. sier ikke at de er det, men man har veldig lett for å tro det når folk som er “perfekt” for flere tusen, er mye tynnere en deg..da er det veldig lett å føle seg langt fra perfekt i sine egne øyne! det er greit at folk sir ifra sophie 🙂 men ja, jeg er enig i at de kunne sakt det på en annen måte !

    87. blir som å si at tynne jenter ikke kan gå i bikini på stranda fordi andre kan bli lei seg…. hvafaen hahah

    88. Du er ikke tynn, du er jo helt normal?
      Alle mennesker har forskjellige kroppsformer og ser ulike ut – heldigvis! Det hadde jo ikke vært noe bra om alle hadde sett like ut?
      Vær deg selv – uansett kroppsform/størrelse. Det er det som er inni kroppen som er det viktigste. Noen er naturlig tynne, og klarer ikke legge på seg (det betyr ikke at de er sunne, de legger på seg “fettet” på organene inni kroppen istedet for utenpå). Noen er naturlig kraftige. Det er bare slik det er. Det er egentlig et sinnsykt dårlig tema å diskutere, for hvorfor kan ikke samfunnet bare la mennesker være slik de er? Hvorfor er det slik at man må være “sånn og sånn” og se “slik” ut? Hvem er det som bestemmer hva som er fint? Media, staten og samfunnet. Derfor har de kommet med en “trenings,spisesunt,slankeseg,blitynn,blifit”-bølge. Slik at de kan tjene penger på at folk skal bestille medlemsskap på treningsstudio, kjøpe (dyr) sunn mat, kjøpe slankepiller, kjøpe vekter etc. De driter i hvordan folk vil ser ut. De vil bare tjene penger. De vil tjene penger på at unge jenter vil ta plastiske operasjoner fordi “forbildene” deres (bloggere,kjendiser osv) har gjort det. Slik er samfunnet nå til dags – se hvordan det har blitt?! Jeg synes ihvertfall ikke at det går noen positiv vei. Tvert imot. Alt handler om penger. Penger og utseende. Egosentrisme..

    89. Det er utrolig synd at de som er heldig og er født med “perfekt” kropp ikke skal få lov til å vise den fram, bare fordi andre blir misunnelige, mens de som er litt større får masse ros for at de tørr å vise seg fram og klarer å være fornøyd med den kroppen di har. Jeg mener ikke at de som er litt større ikke skal være stolte over kroppen sin, det har de all grunn til, men når det er et så stort fokus på at man skal være stolt av kroppen sin uansett størrelse, hvorfor skal ikke de naturlig tynne få være det da? Det blir for dumt…

    90. ærligtalt er det faktisk sant. masse “Lubbene” jenter som går rundt å er så og si fornøyd med seg selv, så går de inn på nett og disse “rosabloggerene” møter dem. tror du ærlig talt at de er fornøyde med seg selv når dere legger ut bilder av dere selv tynne som flis? jeg er selv ganske tynn, men føler meg jo feit iforhold, jeg vet jo at det er evig dumt og sulte seg for å bli tynn. men herregud hvorfor i helvette tror du at folk for anrioksia? fordi de ser ett tynt tre og har lyst til å bli like lite som det? nei, svaret er nei og atter nei. greit du er fornøyd med kroppen din å har lyst til å blu runka til, men det har faen meg andre jenter også å den enkleste måten for de er å sulte seg. tenk litt på å mange jenter som sulter seg for å se ut som deg neste gang det kommer ett bikini bilde 🙂 ha en fin dag du

    91. okei dette går for langt. noen personer greier bare ikke at andre har fin kropp. selfølgelig skal sophie elise tenke gjennom hva hun legger ut når det kommer til kropp og hva som er greit å legge ut, og hva som ikke er greit. hun tenker sikkert gjennom det, og hun har like mye rett til å legge ut bilder av kroppen sin som andre som ikke har like bra kropp. “sterk og modig når hun er feit, men hore og løs når hun er fit og tynn” sophieelise har perfekt kropp! hun har all rett til å la oss sikle etter den kroppen.

    92. Haha, dæ e dæ latteliaste e ha hørt! E kjenn ei som har anoreksia, og du ekje engång i næææærheta. Ingen av beinan i kroppen dinj stekk ut og man kan se at du har flotte forme! Ikje hør på didærre sjalue småveitchen, u go girl

    93. husk på at alt det andre sier ikke har noe med deg å gjøre, de sier bare hvordan de selv føler… Viktig å huske på, du får sikkert høre mye rart når du er så offentlig som du er! Nei, kroppen din oppfordrer ikke til sykdom, den er bare en kropp, din kropp 🙂

    94. På dette bildet har du kjempefine og passe store pupper, så ikke bruk push-up, det får dem til å se for store og unaturlige ut 🙂

    95. ikke tenk på det Sophie <3 du er nydelig, derfor får du dritt komentarer, ikke alle er like flink å takle at andre faktisk er pen, og toppblogger. Anorexia er en sykdom som går over lang tid og utvikler seg, jeg har selv slitt! Men langt ifra pga av at du legger ut bilder av deg! det er bare bullshitt om folk sier sånt, da kan de ikke være på nettet! stå på! Elsker bloggen din!

    96. Å si at man oppfordrer til anorexia når man er tynn er som å si at man oppfordrer til å slutte og trene og spise mye drit fordi man er feit?

    97. Hvorfor er du vegetarianer?
      Jeg ser bare en rettning i denne situasjonen
      Mindre kjøttspisere-Mindre inntekt til bøndene, mindre inntekt-ingen bønder, Ingen bønder-ingen dyr, ingen dyr-Importert kjøtt fra utlandet.

    98. du har såå perfekt kropp at en kan tenke”jeg er så feit,jeg vil ha sån kropp!” og for å få det til så overtrener de og spiser litt mindre,som fører til anoreksia.

    99. Om en person får anoreksia/bulimi bare av å se bilde av en tynn kropp, så sliter den personen psykisk 🙂 Rett og slett. Og det kan du ingenting for. den dagen folk må slutte å legge ut bilder av seg selv i bikini for å “beskytte” andre personer på nettet, så har verden blitt en FÆL og patetisk plass.
      Eneste som jeg “får” av å se på bilder av deg i bikini, er lysten til å TRENE. haha! Og det er jo bare positift! Du har en av de peneste kroppene, Sophie. Misunner deg der! 🙂

    100. Jeg vet ikke hvilke kommentarer du tenker på, men det du sier er vel for så vidt sant, bare fordi man er tynn så behøver ikke andre til å bli påvirket av til å slutte å spise. MEN det jeg mener er at når du legger ut så lettkledde bilder som du gjør nesten i hvert innlegg med silikonpupper, mage osv. så virker det som om du bare vil vise fram den “perfekte” kroppen din, og det synes jeg blir litt teit. Såklart skal man få lov til å legge ut bikinibilder ol. når det er sol og varme, man skal jo ikke kle seg i kjeledress heller! Men når du sitter på rommet foran speilet i BH og string for eksempel, bare for å ta et lettkledd bilde for å vise halve Norge hvor fin kropp du har, blir det noe annet. Det blir litt for dumt for min del.
      Dette var ikke ment som hate, men prøver bare å være litt saklig. Det er i alle fall min mening da.

    101. Ja jenter blir “sjalu” og får kanskje dårligere selvbilde av slike bilder.. men det er noe hver enkelt må jobbe med selv! Blir bare teit å si at noen skal slutte å legge ut slike bilder.. koman! Tror ikke du kommer til å synes du e noe penere om hon hadde sluttet å legge ut bilder! Realiteten er nok den at det alltid vil være noen som ser bedre ut enn deg på en eller annen måte, that’s life! En må sjøl bli komfortabel med seg sjøl.. Anngående unge jenter som e lett påvirkelige så mener eg at foreldrene burde steppe opp, for da burde de ikke få vandre fritt på nett!
      Vær heller fornøyd på andres vegne og bruk det som en inspirasjon:) alle e pene på sine måter

    102. HOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOORE sier:

      HORE

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg