hello from gran canaria!

Gjett hvem som er verdens største idiot? Jo, det er mye mulig MEG. . Jeg har nemlig klart å glemme det viktigste av alt hjemme i harstad når man er blogger, altså kameraet! Jeg tok med meg linsa, lader men ikke selve kameraet så da kommer jeg meg jo ikke langt. Så i dag må vi på storleting i hele byen for å se om jeg kan kjøpe meg nytt speilreflekskamera mens jeg er her er her nede. Ting jeg gjør for bloggen, altså!

Vi har det veldig fint her i Puerto Rico, og i dag har vi ikke gjort så mye annet enn å sole oss, bade, gått litt rundt i byen og blitt litt kjent. Senere i kveld skal vi møte noen venner for å spise! Jeg sitter foresten ute å blogger nå, føler meg som en idiot haha. . Men nå skal jeg løpe inn igjen til kjæresten, ønsk meg lykke til på jakten etter speilreflekskamera så oppdaterer jeg dere i morgen med forhåpentligvis masse fine bilder – da skal vi nemlig i badeland, woho!

Haha herregud man ser jo faktisk ikke ut i måneskinn med dette webkameraet her. . Hater det! Tro det eller ei, null mascara her eller øyenbrynstegning, etter at jeg tok vippeextensions og farget brynene trenger jeg ikke sminke overhode. Feels good! 

Bikinien jeg har på i dag

193 kommentarer
    1. flotte strekkmerker kjære deg 🙂 Tenk på at du er eit forbilde for alle som leser bloggen… om noen år går halve norske befolkningen rundt som ender med store pupper…. Lenge leve norge!

    2. Si meg,dere som rakker dritt,vet dere hvor mye en person’s selvtilitt kan synke av bare noen små ord?Jeg synes kroppen din er utrolig flott,og kos deg videre fineste!Forbildet mitt er du hvertfall 🙂

    3. Flott bilde. Du er virkelig et fint forbilde for jenter.
      Synd jeg ikke har en liten lillesøster som jeg kunne fortalt dette om så hun kunne lært hvordan man burde være på internett.
      Og nei. Jeg glemte ikke å være anonym.

    4. Okei, unnskyld meg. Sophie skal da kunne legge ut hva hun enn vil. Er ikke hun selv som har valgt å bli sett på som et forbilde, for så vidt så frister det sikkert mindre å være et forbilde pga all kritikken hun får pga hun viser hud? Om de som har henne som forbilde får da tåle det eller gi en god faen. Og strekk merker? Unnskyld meg, men for så vidt så har alle jenter strekk merker eller vil få, så ser ikke grunnen til å påpeke det ut. Du er nydelig, Sophie! Forbilde eller ikke, helt stunning 🙂

    5. Hhahaha det e jo ikke puppan eller strekkmerkan som e artig.. Det som e artig på detta bilde e jo at ho har smekken åpen

    6. Omg.. jeg så en kommentar lengre oppe om at du hadde strekkmerker på puppene og at du måtte tenke på at du var et forbilde. Hallo? ALLE jenter får strekkmerker der, fordi de VOKSER.
      Sophie er pen, done. Hu er ikke noe å klage på, men man ser godt at du har silikon det gjør man! Men det er noe man bestemmer selv.
      Btw, har du fått den brunfargen på den lille tiden du har vært der allerede? I’m jelly!

    7. Flott folkens, knus alt av selvtillit hos en person. Hva er det med dere? Alle får nok strekkmerker en gang, det har ikke noe med silikon å gjøre, det er hormoner. Altså helt normalt! Sjerp dere, hele gjengen.
      Du er herlig, Sophie! Mitt forbilde når det kommer til hva du står for, utseende og alt det der! Loveu.

    8. Unnskyld at jeg sier det, men hvem faen er det som har tatt den bryst operasjonen på deg? Den ene puppen din er lenger opp enn den andre, og i midten av brystet ditt så er det jo “bølger”. Du har også fått så alt for store pupper at du har strekkmerker. Har ingenting imot enten store pupper eller operasjon. Men for all del, når det først skal gjøres så må det da virkelig gjøres ordentlig.

    9. Sikker på at om alle de som slenger dritt her om det andre bildet hadde gjort akuratt det samme hadde de hatt 30 000 lesere (++) hahahaha herregud så teit hahaha!!!!!! Og hvorfor i helvete ikke vise frem det du har når du er på ferie med kjæresten hahaha

    10. Pen du e! Kos deg videre og drit i alle de idiotene som bare kommenterer dritt, de stinker sjalusi over her… Love you Sophie elise!<3

    11. du er helt nydelig sophie ! ikke la deg knekke av alle de dritt kommentarene, ikke slutt med å ligge ut bilder av kroppen din pga de idiotene. kos deg masse på gran canaria ! 😀

    12. Du er virkelig teit kine. Alle har vel strekkmerker et eller annet sted. Og hun har jo alltid hatt store pupper.
      Sophie du er nydlelig.

    13. Er puppen din skeiv? Den venstre er høyere opp..? Og du løfter jo ikke skuldra så langt tilbake at det skal bli så stor forskjell? Men, strekkmerker? Ja ‘alle’ har jo det, men har ikke sett noen med silikon ha det? Jaja.. Men det gjorde deg skikkelig godt med vippe/bryn-farging. Du ser naturlig pen ut 🙂 og ikke minst: du ser sunn og frisk ut!

    14. Er så utrolig irriterendes at folk skal kommentere stygt. Hun er på ferie, gi henne fred! Ikke gidd og kommenter bildene hun legger ut hvis dere ikke liker de. Viser bare hvor utrolig lite liv dere faktisk har.
      Hvis hun er fornøyd med kroppen sin (Noe jeg skjønner), hvorfor skal dere da bry dere? Det er hennes kropp, så gi faen i og skrive stygt.

    15. De bildene der er jo bedre enn de du vanligvis tar med speilrefleks.. Det er jo ikke vits med kamera til 5000 når du ikke kan bruke det og bare legger ut kornete bider

    16. E å på gran canaria, d e masse speilreflekskamera på sæntre i puerto rico men veit ikke om d e årntli… Turte ikke kjøpe sjøl… Eller mamma turte ikke kjøpe t mæ førr d kan bare være no kødd…

    17. HEI!!!! ET TIPS DER DU FÅR KJØPT KAMERA, HÅPER DU LESER DETTE, HAR KJØPT KAMERA DER NEDE SELV:
      Nede ved det store senteret i Puerto Rico er det en McDonalds, right? litt lenger ned finner du en buss stasjon. Ta en buss til Puerto Mogan!!! det er en ”landsby” litt lenger bortenfor Puerto Rico!!! Der kjøpte jeg meg et speilrefleks kamera!!! og det er en BRA butikk. Bare spør noen som bor eller jobber i Puerto Mogan om de vet et sted du kan kjøpe kamera.
      Puerto Mogan er HEEEEEELT fantastisk, JEG LOVER DEG!!!! jeg dro dit selv med en venninne (vi bodde i Puerto Rice og tok en buss til Puerto Mogan) og vi var der for to uker siden!!! Puerto Mogan er den fineste ”byen” jeg har sett. Nydelige gågater, fantastiske resturanter, blomster over alt, en utrolig fin båthavn, mange bra butikker (alt fra sko-klær, til båtutstyr- kamera butikker osv), og sist men ikke minst: EN SYK STRAND med kritt hvit sand!!! anbefaler dere vikrelig å ta en tur dit, jeg angrer hvertfall ikke på at jeg tilbrakte en hel dag der!!. Tar omtrent 15-20-25 minutter med buss fra Puerto Rico :)) kos deg videre!!! elsker bloggen din, og du; ikke hør på de andre, puppene dine er nydelige <3

    18. Åjshit, så ikke før nå hvor forskjellige puppene dine er nei, ikke pent!
      Men du kunne jo forandret setningen til: “Dette er sånn puppene mine ser ut i dag” for for å være ærlig så ser man jo omtrent ikke bikinien når du drar den så langt bort! 🙂

    19. Håper du koser deg masse!! 😀
      Du er nydelig!!!!!
      Serr!!!!!!!!!!!!!
      Hvorfor kan ikke jeg se ut som deg???!!!!

    20. Jeg har ingenting imot hverken silikon eller de såkalte “sttekkmerkene” dine (som jeg ikke kan se og som jeg har masse av på bryster og lår selv), MEN operasjonen din er veeeldig dårlig utført, Sophie! Brystene henger milevis ifra hverandre, det ene brystet er høyere oppe enn det andre og de ser i det hele tatt utrolig merkelige ut. Dette er IKKE verket til en profesjonell og flink kirurg, og hadde jeg vært deg hadde jeg krevd erstatning på flekken! Sier ikke dette for å være stygg, men synes det er dårlig gjort at du skal bli latterliggjort pga. en dårlig kirurg uten at du nødvendigvis er klar over det selv.

    21. Stakkars deg. Den personen som utførte brystoperasjonen på deg burde vært fratatt autorisasjonen, for makan til dårlig utført arbeid har jeg aldri sett. Du er rettogslett blitt ødelagt!

    22. kan ikke alle dere misunnelige jævler holde kjeft? selv om sophie har strekkmerker, er det da faen ikke noe unormalt! slutt å vær så sutrete når dere vet at innerst inne vil dere selv ha den flotte kroppen som hun har. er du så forbanna fuckt i hodet og har en trang til å rakke ned på andre, så har du issues, gå til legen og sjekk hodet ditt eller gå å hopp i fra en bro.
      sophie, jeg håper virkelig ikke disse kommentarene påvirker deg, for du er virkelig nydelig og du har en kropp som mange kunne dødd for. be strong, søte deg.

    23. Sophie er perfekt, og hun får da lov å legge ut det hun vil! Blir så provosert av folk som rakker ned på andre kun for å føle seg bedre, vær så snill å slutt. Har du noe dårlig å si, hold det inni deg, please.
      Du er sterk, Sophyy – overse de stygge kommentarene, de som poster dem er bare misunnelig!

    24. SOPHIE LES DETTE! TIPS TIL FERIEN DERES!
      Jeg har bodd på Gran Canaria i fjor og er godt kjent!
      PARTY: Ta taxi til plaza!
      Si det til sjaføren, plaza i playa del ingles!
      Der har dere alle di feteste nattklubbene!
      ANBEFALER PACHA OG CHINA WHITE!
      Det er også carneval tid der nede så dra en tur på Jumbo senteret i playa del ingles på kvelds tid 😉 Minner for livet!
      SHOPPING: Sett av en hel dag til å shoppe i Las palmas! Ta taxi dit, der finner dere alt!
      STRENDER:
      Ta taxi til Anfi beach eller Amadores! Finnes ikke finere strender på øya. Anfi er max 10 min fra Puerto Rico.
      Går også masse partybåter fra Playa del ingles koster ca 50 euro, masse gratis alkohol

    25. Herrigud. Stakkars jente! Puppene dine ser jo ikke ut! De er dritstygge… Også har du strekkmerker i så ung alder! Det er hvertfall ikke fint!! Det ser ut som puppene dine ble hentet rett fra en ku! Og det er stygt sagt……. ovenfor kua!
      Personlig ville jeg ikke vært stolt av de puppene der. Hvis jeg hadde hatt de puppene der, hadde det vært hijub + alt det andre next!!!

    26. Dere, skjerp dere! Har sett mange klage på kirurgen, men har dere tenkt på av pupper ikke er hardplast? De er bevegelige og kan ses fra flere vinkler! Dette var ikke perfekt, men tenk på hvor mye det sårer henne og høre at hun er stygg! Sophie har betalt masse for en operasjon, og det er ikke slik at hun kommer til og legge seg under kniven igjen for hva dere sier. Strekkmerkene er ikke fra operasjonen, det er jo noe alle vet. Silikon er ikke hud som legges på, altså strekkmerkene var der FØR silikon.
      Dere som skriver at hun er ødelagt, er tydeligvis ikke smarte. Dere ser jo at det er en dårlig vinkel.
      Sophie, du er perfekt! Drit i de som skriver dritt (hørtes smart ut, haha) fordi de er bare misunnelige.

    27. Ærlig talt folkens. Å rakke ned på en person pga. strekkmerker? Hvor lavt er det mulig å synke. Latterlig. Hun er ei vakker jente, men skulle hatt noen cupstr. mindre da hun er så liten og spe. Kos deg i varmen du S!

    28. Haha flink, men hvis du skal kjøpe kamera burde du kjøpe på visanta. for alt annet er mest sannsynelig bare dritt.

    29. herregud. Hvorfor må dere slenge med leppa? Jeg har strekkmerker på puppene mine, litt rundt magen og ryggen. Er jeg et dårlig forbilde om jeg legger ut bilder av meg selv i bikini? fordi jeg har STREKKMERKER? virkelig? må jeg gå i joggebukse og genser i syden jeg da, fordi jeg har strekkmerker og er dårlig forbilde? Strekkmerker er så normalt at ALLE har det en plass på kroppen. Strekkmerker trenger ikke en gang å være synelige, men man har det. kanskje under rumpen, innsiden av lårene, utsiden, armene. ALLE har det en plass.
      Og til dere som sier at puppene ser forferdelige ut, hvorfor? føler du deg bra når du skriver det? får det deg til å føle deg stor og mektig når du skriver en stygg kommentar?
      Jeg tror sophie vet selv hvordan puppene hennes er, og om de er bra gjort eller ikke. Det er noe som kalles skygger, noe som kalles å stå litt skeivt.
      Personlig så ser jeg ikke forskjellen mellom puppene hennes. Pupper skal ikke være helt like, det er umulig å få til to pupper som er PRIKK like. og det at det er mellomrom mellom puppene er NORMALT. herregud. Har dere pupper? er puppene deres skvist sammen når dere ikke går med bh? nei. om sophie hadde hatt på seg en SKIKKELIG bh med spiler og innlegg i så hadde de ikke vært ifra hverandre. Jesus…

    30. Åh herre så trist, håper du finner et kamera der nede ass, vil se turen din 🙂 hvor lenge skal du være i syden ? 😀

    31. Lite pene strekkmerker på puppene. De ser sprengt ut. Leppene din er rett og slett jææævelige. Sorry, men du var så utrolig mye søtere og penere før alle disse plastikk operasjonene dine. Hva er det med jenter nå til dags? *grøss og gru*

    32. fy faen andreas, du må være en jævlig mannehore. Ingen normale gutter oppfører seg som en wannabe missunlig bitch….

    33. Det siste bildet var litt drøyt,menmen. Hun får gjøre som hun vil dere! Er jo hun det går utover, ikke oss 🙂
      Kos deg masse nede i varmen, håper du får kjøpt nytt kamera!

    34. Du Kine, kjære deg! Først vil jeg bare få si for en flott kommentar. Tenk på at du er et av de menneskene uten mot til å skille seg ut, som bidrar til at halve den norske befolkningen går likt kledd, ser like ut, oppfører seg likt og mener det samme som alle andre kun fordi de er redd for hva folk skal tenke og si om dem. Har du tenkt på at DU også er et forbilde selv om du ikke har en kjent blogg? Hva DU gjør påvirker også andre som igjen påvirker enda flere. Hvis du mener at det at Sophie har tatt silikon og restylane påvirker andre jenter til å gjøre det samme, så tror jeg ikke du har tenkt på alt det andre ute i verden som også påvirker. Narkotika, alkohol, vold, misbruk av mennesker and so on. Da var plutselig ikke silikon og restylane et så stort problem lengre. Om halve den norske befolkningen er like i form av silikon og restylane, eller klær er vel det samme.
      Med mindre du hadde slengt ut den unødvendige kommentaren i virkeligheten, så synes jeg du skal la være å kommentere det på bloggen hennes. En stygg kommentar på nettet sårer minst like mye som en stygg kommentar i virkeligheten, om ikke mer. Lenge leve janteloven!

    35. Ville bare si att man kan få strekkmerker av silikon. Spesielt hvis man legger inn mye og har “lite” plass til mer fra før av.. Dette er nok tilfelle her. så sophie har fått de av silikon og ikke før;)

    36. Det er mange butikker som selger kamera der nede, men de fleste er noen luringer. Vil anbefale å ikke bruke de som er på store kjøpesentre i de største turistbyene som Puerto Rico og playa del ingles. Siden dere skal til aquapark anbefaler jeg deg å ta turen innom Faro II kjøpesenter. Der er det en butikk som selger kamera blant annet. De har go peiling på kamera, har ekte vare i stedet for billige kopier og de maser ikke om at du må kjøpe. Har kjøpt linse hos dem både i fjor og i år og er veldig fornøyd både med linsene, servicen og prisen.
      Anyway, lykke til!

    37. Vet dere at jeg blir forbanna på dere som slenger drit? helvette. La sophie legge ut hva hun vil, bare ikke kall folk stygg, eller klag på hvordan hun ser ut. Aner dere hvor sårende det er å få dritt kommentert på bloggen? SPESIELT når det er anonymt. Tror dere ikke at det sårer henne helt jævlig? bare gi faen , det er så sinnsykt barnselig og rakke ned på andre, la vær og les bloggen da vel vist dere syntes hun er så stygg? Jeg syntes værtfall Sophie er nydelig, og gi faen og rakk ned på henne og heller la vær og lese bloggen

    38. De som utførte brystopperasjonen på deg kan ikke ha vært så flinke… Når man ser silikonpupper så skal det være fint, men dine var ikke så fine :/ dessverre

    39. Bare drit i idiotene som bruker krefter på å slenge stygge kommentarer til deg, du er deg selv og du er nydelig! Stå på vakre deg, du kommer til å nå så utrolig langt i livet ditt <3

    40. Slutt å kommenter, hvis dere bare skal kommentere dritt.
      Stå på Sophie. Den bikinien var kjempe fin, og lykke til i jakten om et nytt kamera! 🙂 <3
      Hvor er den forresten kjøpt?

    41. haha. har den samme bikinien <3 har aldri likt den, men nå som du går med den skal jeg nok ombestemme meg <3

    42. Tror de har billige kameraer i noen av bodene nede ved stranden. Det hadde værtfall sist jeg var der 🙂

    43. fint 🙂
      koffer retusje/glatte du ut huden din på bilda? Du bomme hvertfall gangske my rundt øyan og øyenbryna.

    44. Hvorfor skriver alle stygt om puppene? Det er jo det øverste bilde som er verdt å skrive noe om. Du sier at du ikke sminker deg, det kan jo være men da må du hvertfall ha redigert det nederste bilde noe inni helvete. Man ser at du har brukt en slags airbrush. Jeg synes du er fin som du er, uten all denne redigeringen og sminken. Du er faktisk jævla nydelig

    45. Folk e så inkompetent.. Derre såkalte “strekkmerkan” e nok mer sannsynlig blodåra, sjekke dåkkers eget bryst før dåkk kommentere. Du har det nok sjøl 🙂

    46. Vet du hva, Sophie? Du er så utrolig vakker. Du har en nydelig kropp og du virker som en veldig smart person, som bryr seg om andre ting enn bare sminke og klær. De som skriver frekke kommentarer bør du virkelig ikke bry deg om, for du er vakker både innvendig og utvendig. Husk det!

    47. Oida. Skulle ikke tro at det der var silikonpupper. Dårlig arbeid fra kirurgen sin side, eller rett og slett fra din side, for det virker jo ikke ut som du har brukt støtte-bh’en noe særlig? Hvis du faktisk har brukt støtte-bh’en mye så ville jeg kontaktet kirurgen så fort som mulig.

    48. Vær obs når du kjøper kamera! Spør om du kan se kameraet i esken som du skal kjøpe! Vet om flere som har kjøpt kamera som ser helt ekte ut, men som viser seg å bare være laget av plast og elendighet. Og det var hvor du er nå 🙂

    49. Haha, det er visst veldig spennende pupper du har Sophie. Og til dere som sier at hun er stygg og puppene er skeive, har strekkmerker og at silikonen er stygg. Kan ikke dere bare la henne være… Og hvis dere skal si noe kan dere ha gøds nok til å skrive fullt navn, email osv. Dere opptrer bare patetiske..

    50. Wow! Du ser dritbra ut!!! ;)) (det var ikke ironi altså, skjønner godt om du tolker det til det etter all den dritten du får slengt etter deg..)

    51. Hvis du blir så deperimert, usikker og emo over kommentarer om puppene dine, HVORFOR legger du ut sånne bilder da? Jeg klarer ikke å forstå!!!!???

    52. for å være ærlig synes jeg faktisk disse bildene var finere enn de du tar med speilrefleksen 😛 du trenger da ikke kjøpe nytt bare for noen dager i syden? ta bilder med iphonen da vel? blir jo like fine bilder av det (i og med at alle bildene du tar med speilrefleksen din blir kornete), eller i allefall kjøp et vanlig digitalkamera hvis du absolutt skal kjøpe nytt 🙂

    53. omg Haha herregud man ser jo faktisk ikke ut i måneskinn hvorfor legger du ut bilde da når du sier selv at du ser stygg ut get a life

    54. Hva faen feiler det folk her?! Sånn helt seriøst, dere burde oppsøke psykolog. Håper mødrene har dårlig samvittighet for noe må hun har gjort galt, mista dere i bakken 1 eller 2 ganger for mye fordi hjernecellene deres er borte eller no.. Ord sårer UTROLIG mye, tenk over hva du skriver. Hvis du ikke liker Sophie ikke les bloggen,det er enkelt.
      Sophie du er helt utrolig pen. Drømmeutseende! Ikke ta deg nær av hva alle disse noliferne sier, det vet ikke hva de snakker om! Du virker som en utrolig bra og hyggelig person og fortjener ikke denne haten. Ingen gjør det. Så prøv så godt du kan å ikke ta deg nær av det fordi ikke no av det de sier er sant, du vakker! Kos deg massemasse <3

    55. Hei sophie, jeg bryr meg ikke om brystene men det var så morsomt når du hadde kjosken åpen / smekken. Jeg sitter med latterkrampe her

    56. Seriøst ser som du har sprengte blodkar på puppene. De er hundre meter fra hverandre. Aldri hørt om en jente som er så jævla usikker som deg. Fikser på kroppen og legger ut nakenbilder av deg selv på sengen og alt. Du har ingen grenser og respekt for deg selv. Er det alt det du er? Søker du om godkjennelse når du legger ut slike bilder.. Du har lagt ut verre bilder på bloggen enn dette.. Stakkar.. Vent og se om noen år.,

    57. hahaha! Skjønner dokker ingenting? Ho har den åpen, hun skal inn til den nydellige typen sin…hva tror dokkar? For at han skjal få snappen litt kjappere inn kansj ?

    58. Du ville unngå stygge kommentarer og slikt når du var i syden sa du? Vel her er grunnen til å unngå de!! Slutt å legg ut bilder av den dårlige utførte silikonoperasjonen din! De ser virkelig ikke bra ut. Ikke engang med lyset slukket…
      Jeg skulle søke på jobb, og da kom jeg over ett spm; hvilke blogger du leser? Kan med hånden på hjertet si at jeg ikke turte å skrive ditt navn! Flau over at det faktisk finnes sånne mennesker som streber ett status og oppmerksomhet ved å vise fram fake ting med seg selv.

    59. Fin bikini, og all grunn til å vise fram.. Du burde være kjempe stolt for den kroppen der 🙂 folk er bare meget sjalu når de skal pirke på de minste tingene med deg 🙂

    60. Kos dere Sophie! 😀 men du bør ikke kjøpe kamera på puerto rico senteret! det er bare juks.. Lykke til <3

    61. Syntes du er nydelig Sophie, og puppene dine er ikke så ekstremt stygge som alle skal ha det til. Så lenge du er fornøyd, og føler deg komfortabel så er vel det som teller mest, og ikke hva alle andre greier å slenge ut av seg 🙂

    62. Jeg har tatt silikon selv og er i 30 årene og kan helt ærlig si at operasjonen ser ikke så veldig vellykket ut. MEN nå har du heller ikke vist så mye av de heller men av det jeg har sett så ville jeg absolutt tatt en alvorsprat med kirurgen eller faktisk få konsultasjon hos en annen lege og fått hørt om dette er riktig… Jeg har mange venner som har tatt silikon men aldri sett noe sånt..disse ser veldig langt nede, stort mellomrom men som sagt ting kan se annerledes ut enn på bilder. Du er ihvertfall en utrolig nydelig vakker jente!! Men jeg syns at ærlighet varer lengst og du som blogger tar nok dette som et godt råd enn hat kommentar! Nyt ferien og kos deg. Strekkmerker på pupper får vi jenter uansett i livet om vi vil eller ei! 🙂 Ikke noe å bry seg om!!

    63. Skjønner ikke hvorfor alle kommenterer på strekkmerkene. De vil komme en gang i fremtiden om de ikke allerede har kommet.
      Operasjonen derimot? Boob job gone wrong?

    64. Herregud kjenner jeg blir så provosert her jeg sitter! Er det mulig å bli så trangsynte, sjalu og idiotisk og synke såå lavt som 98 % av dere misunnelige jentene i dette kommentarfeltet har gjort og blitt..
      Jeg er fast leser av bloggen din Sophie, selv om jeg aldri kommenterer er jeg alltid innom! Selv om jeg vet du sikkert ikke leser dette eller legger merke til det så bare MÅTTE jeg skrive en kommentar, for jeg kjenner jeg blir så kraftig provosert!
      FOR DET FØRSTE: Om hun ikke hadde lagt ut bilder osv, så hadde dere klaget og kalt henne dårlig blogger og at hun ikke tar bloggen på alvor osv. Så dere er ikke fornøyde uansett hva hun gjør! Dere burde tenke på at hun faktisk GIDDER å oppdatere mens hun er på ferie slik at vi alle får med oss oppdateringer og hva hun driver med! Hun kunne bare kuttet ut bloggen helt og tatt en pause mens hun er på ferie og koser seg med sin kjæreste i fred og ro! MEN NEI hun tar seg tid selv på ferie til å oppdatere og prøve å løse det problemet hun fikk med kameraet! Så kanskje dere heller burde tenke på det.
      FOR DET ANDRE. Nå må dere uvitende, sjalu jenter VIRKELIG skjerpe dere.. 1. har dere aldri sett pupper? 2. dere kommer til å bli ganske overasket når dere får et lite strekkmerke selv, når dere presterer å si såå mye dritt og negativt.
      Sophie tok silikon for sin egen del, hun er fornøyd med sine pupper, men HENNES egen kropp..for det er det som teller.. verken hva dere eller noen tenker, så lenge hun er fornøyd er det DET som teller.
      FOR DET TREDJE. Leste en kommentar her hvor personen sa de hadde visst hørt at man kunne få strekkmerker av silikon osv osv osv.. jeg aner ikke en dritt om silikon men Sophie har nevnt usikkerhet rundt strekkmerker og kropp lenge FØR hun tok silikon.. og hun hadde ganske store pupper før hun tok silikon, så strekkmerker er helt naturlig. Jeg har selv strekkmerker på puppene mine akkurat som Sophie og dette er verken pga silikon eller noe annet skummelt.. det er slik fordi puppene mine vokste seg store altfor fort.. jeg har også smal midje og er veldig kort, men likevel størrelse 75DD i bhstørrelse..
      Så ikke kom her bare for å peke finger på Sophie og lage kvalm.. Spesielt de som kommenterer uten navn og noen ting. Da er du ikke annet enn feig og kommentaren din TELLES faktisk ikke.. når du ikke klarer å si det med et navn engang, men du må faktisk skjule deg bak “anonym” også prestere å si masse dritt.. nei da er du bare et ondt og smålig menneske som ikke har noen ordentlig samvittighet eller kontroll over sjalusien deres.. blir helt kvalm av dere. Var godt å få ut litt frustrasjon kjenner jeg!!

    65. Skjønner ikke hvordan noen av dere kan støtte eller backe opp det at hun legger ut halvnaknr bilder + at dere kaller henne perfekt. Sophie er for det første en helt normal jente, den eneste forskjellen er at hun tar mye sol har falske pupper, hår og negler og tjener masse penger på å skrive om dette på en blogg. Om man legger ut provoserende bilder så er det ganske normalt at folk reagerer. Sophie har en veldig fin kropp, og jeg er ikke sjalu, nei. Om jeg ville hatt en slik kropp selv kunne jeg bare trent hardt og tatt silikon så den delen er ikke så viktig. Poenget her er at måten hun framstiller seg på, måten hun framstiller seg som norsk jente på, gjør at jeg skammer meg. Noen ganger får jeg dårlig selvtillit bare av å lese på kommentarene. Og jeg er spinkel fra før av, da lurer jeg på hva noen som virkelig sliter med selvbildet tenker når de ser sophie, som er en naturlig pen (under alt) jente, klage så mye og fikse så mye på seg selv.
      Ville bare få det sagt..

    66. Har bodd her i over ti år nå og ville anbefale å være litt forsiktig med å kjøpe elektriske apparater på de mest typiske turist kjøpesentrene, slik som Puerto Rico senteret og særlig det lille kjøpesenteret ved stranden, da jeg engang faktisk så en av selgerne miste ett kamera i bakken for så å børste litt av det og putte det tilbake i monteret når han trodde ingen så på…lol. Jeg personlig stoler kun helt på butikker som Saturn og Media Markt som ligger på kjøpesentere som Mirador og Las Arenas i nærheten av Las Palmas.
      Lykke til med å finne kamera og kos deg masse her 🙂

    67. folk med silikon har ofte litt ugjevne pupper hehe
      men du skrev for leden at du gruet deg sånn til å legge ut bilder av kroppen din, hvorfor gjør du det da?

    68. Du ligne jo ikke på dæ sjøl lenger..:-/ Fatte og begripe ikke at du synes det e fint? Leppene tenke æ på.. Men for all del dine leppe, ditt ansikt.. Akkurat som Aylar og Lene Alexandra, ble voksen til slutt og fjernet noe som de så på som way to much.. Kanskje du også blir det en vakker dag og droppe det der stygge restylanet i leppene..

    69. Det jeg ikke skjønner er hvorfor du motsier deg selv såpass mye.. Du skriver i et innlegg at du gruer deg til å legge ut bilder i bikini. Du kan da vel la være å legge ut bilder i bikini da, og heller legge ut bilder fra kveldstid når du har på mer klær?
      Det jeg heller ikke skjønner, er hvorfor du da velger å poste et bilde av deg selv, lettkledd i bikini i SAMME innlegget. Jaja, jeg forstår tankegangen om at du vil bli kvitt stygge kommentarer fortest mulig, men den blir feil for min del og mange andres.
      Har ikke noe vondt mot deg, men synes det blir dumt å motsi seg selv, slik du har gjort.
      Når det er sagt, kos deg masse på ferie med kjæresten!

    70. Hvorfor ikke bare kjøpe et vanlig digitalkamera? speilrefleks er for de som vil ta mer avanserte bilder enn av seg selv i speilet.

    71. Greit nok at du e redd for ka folk ska si om kroppen din? Men du kan vel ta et normalt bilde når du fyssta ska legga ut? Det går jammen te håve på deg det der ” magen inn å puppene ut”. Ro deg heilt ner, ver normal å kos deg på ferie !;)

    72. Digger deg jo utroli mye! Med helt ærlig synes jeg ikke noe om den silikonen.. Altså kunne gjrærne tatt selv, detmer jo ikke det, men at det er så mye synes jeg var litt kvalmt..

    73. Uffda… var vel ikke helt heldig den puppejobben der… er det dårlig kirurg, eller er det det at du ikke brukte sportsBH slik du burde?
      Kanskje du skulle dratt til Tromsø? Tuva har jo kjempefine pupper, og etter siste innlegget til tcmn, så tenker jeg bare: WOW! Det ser dritbra ut!

    74. Vanlige bryster kan også være i forskjellig størrelse og ha strekkmerker, tro det eller ei. Men når det er sagt, lurer jeg på hva Sophie tenker på når hun først klager over at hun er redd for stygge kommentarer knyttet til strekkmerker og stygge pupper, og så er det første hun gjør å legge ut bilder hvor begge er like synlige. Hva er vitsen da tenker jeg? Hadde det vært meg hadde jeg kun lagt ut bilder hvor jeg syntes jeg så bra ut, og hvor de tingene jeg selv ikke er fornøyd med ikke kom så tydelig med. Men uansett har hun valgt dette selv og så lenge hun er fornøyd så er det bra.

    75. du burde ikke fylle leppene dine så mye. de passer ikke helt inn i ansiktet ditt, de burde være mindre. men så klart så er det jo hva du føler deg best med som egentlig betyr noe! men sier bare hva jeg mener og som mange andre også hadde ment. litt mindre lepper hadde kledd ansiktet ditt mye bedre!

    76. alle for ikke strekkmerker…. Jeg har mellom store bryst og har ikke en eneste strekkmerke, så please, slutt å bruk det som unnskyldning!

    77. Hvordan kan kjæresten din tenne på deg og de puppene dine. De er jo faktisk stygge til å være silikon i. Tuva og tcmn har i værtfall fått fine pupper men ikke du. Men du er jo sikkert sånn konstant høy så du ser vel egentlig ikke hvor stygge de egentlig er.

    78. Synes du har fine pupper jeg 🙂 Bedre med litt mellomrom enn at puppene er så store at de klemmer hverandre av seg selv.. Og folkens; Man KAN ha forskjeller på puppene. Og ingen har helt like pupper!! Kanskje var det også noe med vinkelen på bildet. Jev synes i hvert fall du bør være fornøyd Sophie 🙂 Stå på videre, kos deg på ferie og driiiiit i alle idiotene her inne som ikke har noe bedre å gjøre enn å slenge med leppa!!!
      Klem fra jente 25

    79. Blir lei meg av å lese kommentarene du får.. herregud! Du er en nydelig jente, som jeg alltid har likt 🙂 Du har en fantastisk kropp, søtt ansikt og virker som en fantatisk jente. Ikke glem det!
      Du burde forresten dra innom steak house torito negro, i annen etasje på det harry shopping/spise senteret 🙂 morsomme mennesker som jobber der, som gjerne blir med ut å feste etter jobb! Haha!

    80. er sinsykt mangen sjalue mennesker som kommenterer her! du har DRIT FINE pupper, noe mangen kan drømme om! så prøver alle å finne feil med de? feiler folk? 🙂 vet ikke om det er strekkmeerker du ahr der, men hvem bryr seg? er ikke unormalt, jeg har MASSE strekkmerker på puppene, men er det noe å skamme seg over da?

    81. Så utrolig barnslig å rakke ned på andre for noe de ikke kan gjøre noe med! Nesten alle kvinner har strekkmerker et eller flere steder på kroppen! SÅ shut the fuck up! Stå på, Sophie!

    82. Nydelig er du! Kos deg masse der nede, og vær stolt over at du ser ut som du gjør – fordi du ser ut slik som DU vil se ut, ikke som alle andre vil at du skal se ut! You go girl!

    83. Hva faen er galt med strekkmerker?? Strekkmerker kan man få om man går ned i vekt, går opp i vekt eller har født et barn. Jeg har strekkmerker selv etter å ha født et barn men er jo ikke stygg fordi! Tenk dere om for i helvette. Idioter. Syns du er fin jeg sophieelise 🙂

    84. Du er kjemperå, Sophie;) Men ønsker virkelig at du kommer ut med innlegg oftere!! Ellers fin blogg du har:)

    85. VÆR IKKE REDD FOR AT SOPHIE ELISE SKAL VÆRE ET DÅRLIG FORBILDE.HUN FREMSTÅR MER SOM SKREKK OG ADVARSEL.HUN KAN JO SKREMME FANDEN PÅ FLAT MARK NÅR HUN KLER AV SEG.DEN KROPPEN ER REDSELSFULL.

    86. Så stygge dere som kommenterer er! Selv om dere ikke liker puppene trenger dere vel ikke formulere de mest stygge og hatfulle setningene dere kan komme på, unnskyld meg. Får meg til å lure på hvem har har oppdratt dere til å tro at det er greit å oppføre seg sånn.

    87. Ikke hør på alle de stygge folka som bare slenger dritt! De er bare misunnelige! Du har en fantastisk kropp og nydelige og deilige pupper som en hver mann elsker! Jeg som er jente kunne ha vurdert å bli lesbisk, dersom jeg kunne ha fått deg:) jeg elsker deg og puppene dine er driiit sexy <3 hilsen kåt jente

    88. Blir for dumt med alle disse 13-16 år gamle jentungene som skal “støtte” slike bilder og en dårlig utført silikonoperasjon mens de samtidig går på personangrep på alle som kommer med en muligens konstruktiv kritikk ovenfor både operasjonen og hva som er greit å legge ut og ikke. Selvfølgelig, at folk skal komme her å klage på strekkmerkene blir jo bare for dumt, men legger man ut slike bilder rett etter at man har skrevet et 2 meter langt innlegg om at man blir såret av slike kommentarer burde man virkelig sjekke hva man har mellom øra.

    89. Hei!
      Vil du vinne 500kr?
      Jeg skriver masteroppgave om blogging, og forsker på hva det er som gjør at dere blogglesere følger en blogg over lengre tid.
      I forbindelse med dette, skal jeg intervjue 15 stykker som leser Sophie Elises blogg.
      Av alle som deltar, vil en person bli trukket ut som vinner av 500kr.
      Intervjuene skjer en lukket gruppe på Facebook, ettermiddagen, mandag 4. mars.
      Hvis du kunne tenke deg å delta, kan du sende meg en mail på [email protected].
      Randi Nodeland
      Masterstudent i medievitenskap

    90. Enig med deg Silje. Om Sophie ikke ville hatt kommentarer om puppene sine på innelgget her, så hadde hun aldri lagt ut et slikt bilde. Alle skjønner hvorfor hun legger ut det bilde. Det er for å få kommentarer. 😛
      Mulig å tenke seg til når man bruker 40 000 kr på en oprasjon, at man vil ha en god utført jobb. Man betaler jo for at de skal se bedre ut. Ikke værre. Silikon eller ikke, ingen som bryr seg om det. Det folk bryr seg om er å ha betalt en så stor sum for å få et slikt resultat..
      SLAPP AV folkens. Sophie legger ut bilde for å få kommentarer. 🙂

    91. Du har blitt jævli stygg etter at du begynte å fikse på alt mulig.. Synes bare synd på deg som ga etter for skjønnhetspresset, og starta med restylane og silikon i en så ung alder! Du skulle bare visst hvor UTROLIG naturlig søt og pen du var før! Men jaja, din kropp og dine valg, kan bare ikke fatte hvordan du kan mene at det der ser bra ut..

    92. Hun står jo sidelent med kroppen, derfor ser den ene puppen ut som den er høyere opp. Kan jeg spørre dere som kommenterer dette som en “dårlig utført operasjon” hvordan i alle dager dere klarer å bruke internett med så liten hjerne dere må ha? 🙂 TENK LITT, er det så himla vanskelig?

    93. kunne du skrevet opp alle must-haves produktene dine? som hårprodukter, bodylotions, oljer, parfymer, fundation og lignende? 🙂 love your blog!

    94. Herlighet, alt folk skal kommentere på.. Jeg leste innlegget og tenkte ikke en gang på noe av det folk kommenterer.
      Strekkmerker? De ser ikke jeg, hvertfall. Tror det er blodårer dere refererer til. Bikinien er stor nok. Smekken er nok åpen fordi hun har bikini på, shortsen kommer av og på Når dere har på bikini i syden og shorts på, er det så nøye? Jeg går med den både åpen og brettet ned fra toppen.
      Må flire litt av disse kommentarene, og det vet jeg du også gjør, Sophie.

    95. uff strekkmerker på puppene:S tydelig at du har fylt inn altfor mye! utenom det ser du utrolig vakker.. men jeg syns du burde tatt mindre for at du tar så mye silikon at du får strekkmerker er ikke noe fint.. og du fortjener bedre <3

    96. man kan få strekkmerker på puppene uansett hvor store eller små de er, og man får ikke mer kun fordi man har tatt silikon. og tror dere virkelig hun bryr seg om deres mening? det viktigste er at hun er fornøyd selv, og ikke gjør ting for å tilfredstille alle andre, for folk er forskjellige, og det er ikke noe i hele verden du kan gjøre og samtidig tenke at ingen er imot det. du er helt nydelig sophie! og ikke bry deg om hva andre sier, selv om du helt sikkert ikke bryr deg allerede:-)

    97. Du er kjempe fin uansett du Sophie, ikke hør på de andre som ikke har noe fint å si, de er bare sjalue:)<3 kos deg

    98. Dine pupper er faktisk penere og mer naturlige en Therese Charlotte sine! Før syntes jeg helt ærlig du var sykt oppmerksomhets syk, og gjorde alt for oppmerksomhet, men Therese er jo HELT likedan! I tillegg syns jeg personlig du er mye penere, og kunne gjort mye for å ha sett ut som deg! Jeg hadde null respekt for deg før, og leste bloggen din bare for å se hvor mye du “provoserte”, men nå beklager på det sterkeste! Jeg skjønner ikke hvordan jeg kunne være så respektløs og tenke at det var DEG det var noe galt med, men du er jo verdens søteste, peneste og snilleste jente (enda jeg ikke kjenner deg).. Men nå har jeg så evig stor respekt for deg, du tør å være deg selv, og du åpner deg mer og mer for hvert innlegg du skriver! I tillegg utvikler du deg for hver dag som går, og du blir bare bedre og bedre! Jeg elsker både deg og bloggen din, og jeg er 100% fast leser! Jeg bor i Bodø, og dro til Harstad for ikke så lenge siden, og jeg ble så skuffet over at jeg ikke fikk sett deg, at jeg gråt nesten hele turen hjem! Håper virkelig du leser dette, og at du er stolt av deg selv! Alt hatet du får, fortjener du virkelig ikke, skjønner ikke at folk kan ligge så lavt at de må rakke ned på andre, når de selv ikke er bedre!
      Og igjen, beklager så sykt mye for at jeg ikke har skjønt det før nå, for du er jo et fantastisk menneske! Stå på Sophie, og hver gang du får negative kommentarer kan du tenke på at de er så sjalu på deg (noe de ikke tør å innrømme), at de må skrive noe negativt for og prøve å få deg ned på sitt nivå!
      ” No matter what you do, bad or good, people are always gonna have something to say about it. Just remember this: If people always have something to say about your life, that’s saying little about their own. Keep your head up, stay strong, and just breathe. Live. If you needed some encouragement today, this is it. So don’t waste it. Pass it on, spread it, but most importantly believe it!” ♥
      Klem ♥

    99. Synes du skrev for noen dager siden at du “gruet” deg så til å få kommentarer på bikinibildene dine når du reiste til syden, men du legger jo så sykt opp til det selv. Du legger jo ikke du bikinibilde av deg selv, men zoom in på puppene dine. Vulgert og ikke særlig pent. Puppene ser jo ut som de er gjort av en lite dyktig humbug kirurg, tenk å ødelegge sitt eget utseende på den måten. Synes virkelig synd på dere bloggjenter som har så dårlig selvtillitt at dere pumper inn silikon, botox, restylane og hvemvethva for å få den perfekte kroppen. MÅ JO GÅ GALT og det er puppene dine et eksempel på. Synd !

    100. Serriøst alle sammen. Har dere ikke sett hud, mage og pupper før? “Stygge strekkmerker, stygge lepper, styppe pupper, stygg ditt og stygg datt”. Ta for faen å skjerp dere. Det er helt normalt å få strekkmerker (og for alt vi vet kan det være blodårer, som OGSÅ er normalt!) La forfaen Sophie gjøre som hun vil. Dere lar den jævla sjalusien deres gå så lang at dere viser hele Norge at dere er sjalue!
      Hjelper det virkelig å hagle ned med dritt i kommentarfeltet? Får det dere til å føle dere bedre? Ta heller å klapp igjen pcen å fiks på det dere er ufornøyde med, istedenfor å synke så lavt ned og drite dere ut 🙂
      Om det er så forbannda “drøyt” at Sophie legger ut slike bilder, så burde dere holde dere unna Internett… Det finnes så mye mer enn disse bildene! 😉

    101. Åh, Sophie, du er råååfin <3 Ikke bry deg om drittkommentarene lenger opp her. Når jeg leser de får jeg rett og slett vondt i hjertet. At noen ikke tenker på hva de sier/skriver til andre mennesker ? sykt. du er jo aldeles nydelig! du må virkelig høre på dette her:
      Du er seriøst en av de vakreste menneskene jeg har sett i hele mitt liv. Du fortjener ikke dritt i det hele tatt. Du har alltid vært pen, både før og etter operasjonen. Men mitt tips til deg, er å drite i haters. Og for å provosere dem extra mye ... Legg ut bilde av deg på stranda i bikini neste gang. Eller uten bikinitopp, hahha! DA GÅR DE AMOK MED "åååh, du er så dårlig forbilde" ELLER NOE SLIKT, DA SKAL DU BARE SI: JAVEL, JEG GJØR DET JEG VIL. DET ER MIN BLOGG. MITT LIV, MIN KROPP. JEG GJØR HVA JEG VIL MED DET.
      elsker deg.

    102. Dere som sier at hun er et dårlig forbilde og om at noen år går hele norge rundt med silikon er ufattelig teit. Sophie er ikke til for å være et foribilde for resten av befolkningen? hun er kun seg selv og gjør som hun selv vil. Håper du leser dette sophie, og ikke lar de stygge kommentarene påvirke deg. Du er nydelig og om du er lykkelig sånn du er, er det fantastisk!

    103. herrejesus, se dere ikke at hun sitter skakt og drar opp den ene skuldren? vist du tar en stol og setter deg forann speilet på skakke og drar opp skulderen din såå ser du at den ene puppen blir større enn den andre(med mindre du har meget små pupper)!
      og dere/du tullingen som kommenterte strekkmerkene hennes.. stakkars, stakkars, stakkars deg vist ikke du får strekkmerker på puppene… da er jo du den jenta med så små pupper at du kanskje skulle droppa bikinien og gått for silikon du også!! kanskje du sparer deg neste gang?
      du er seriøst forbildet mitt sophie! fantastisk nydelig er duu!

    104. Du er dritfin med og uten sminke <3
      Men hehe, du har smekken åpen på det nederste bilde 😛 <3 Luv bloggen din ass <3

    105. tydligvis ingen som skjønner her at jenta gjør alt for å komme lenger opp på topplista… var nok ikke bikinien hun ville vise. latterlig hele greia. rart blogg.no ikke har slettet bloggen hennes når 12 åringer ikke lenger er ute å leker..

    106. hahaha, er eg den einaste som kje ser den “dårlige operasjonen” og strekkmerkene????
      einaste eg skimte er noen blodårer? ser kje ut som strekkmerker vertfall 🙂 og synst virkelig kje puppene blei noe anna enn vellykka :):) synst størrelsen passa fint på deg!

    107. Du burde seriøst sjekke bloggen til TCMN. Hun har fått en vellykket silikon-operasjon. Du burde virkelig be om å få en ny, for din ser ikke vellykket ut….

    108. Jeg ser ikke noen strekkmerker i det hele tatt jeg, og om det så hadde vært noen der, så hadde vel ikke det vært krise? Strekkmerker er veldig vanlig, og de fleste har det et eller annet sted. Jeg har selv strekkmerker, og jeg ser ikke hvorfor det skulle være en grunn til at jeg må dekke meg til og aldri ha huden ute i friluft.
      Det er jo ikke Sophie som skaper et press om å være perfekt, det er de utrolig kritiske menneskene som leser! Skulle virkelig likt å sett et bilde av alle de som kritiserer Sophie, for dere må være rimelig perfekte selv altså.
      Dere blir ikke penere av å rakke ned på andre, og det gjør dere ikke til bedre mennesker. Skjerp dere, og vis litt respekt. Sophie er bare et menneske, selv om hun har blogg. Hun skal ikke trenge å være perfekt, for det er umulig.
      Jeg syns du er veldig pen, Sophie, og jeg håper du har det fint på ferie! Det fortjener du 🙂

    109. Synes ikke puppene dine er fine, de er helt greie. Men har nok noe med at du ikke gikk med støttebhen i anbefalt tid. Synes du var tidlig ute med og kle deg i flotte topper osv. Enn og bruke tid på og bruke støtte bhen.

    110. Flotte strekk merker… de store puppene passer ikke til den kroppen din.. Og ja, så klart trenger du ikke sminke! Du har jo for faen tatovert på deg minke, feta på den fake hår, og alt mulig!! Er det noe på deg om er virkelig, å vennligst fortell meg det… å kanskje jeg kan ha litt “respekt” for deg.

    111. Sophie, jeg har ett bilder av deg for 2 år siden, vet du hva? Jeg har aldri sett en å pen jente i hele mitt liv, men nå er alt jeg er alt det falke du har klitra på kroppen din… Vær så snill… Vær en jordnær, naturlig jente, det er det gutter liker… Kjæresten din, han bare liker deg for penger og puppene dine… Sorry ass!

    112. Hei Sophie! Jeg synes du er en utrolig tøff jente som tør å legge ut bilde der det er litt strekkmerker. Mange tenker på strekkmerker som unormalt og stygt, men det er jo helt normalt! Nesten alle har det i ung alder så skjønner ikke hvorfor det er så “big deal”… Jeg synes du hvertfall er nydelig Sophie, du må aldri slutte å blogge! <3

    113. Har ingenting i mot deg Sophie, og det å blogge er et valg en selv må ta. Synes bare det er litt dumt at du byr deg selv ut med å ta puppebilder også legge dem ut. Jeg lurer bare på hva tankene dine er om tjue år.. Bildene vil alltid være her ute.
      Ha en fin uke Sophie <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg