trening

Nå skal jeg dra en tur på treningsstudioet å kjøre en ganske lang økt på tredemølla! Sykt slitsomt. . Hater å trene og gjør det stort sett aldri, nettopp fordi det er så slitsomt å ta tak og komme i gang. Men når man først har begynt å trene er det ikke så farlig, og man føler seg jo bra etterpå! Hva bruker dere å gjøre for å få opp motivasjonen? En spessiell spillelikste med musikk? Trene med en venn? Gi meg tips, for jeg vil virkelig komme i gang med treningen nå! :)

Slik ser jeg ut nå, så får dere vel se “etterbilde” når jeg drar til syden om 1 mnd.

Og ellers har jeg fått nytt treningstøy fra getsporty.no – det er fantastisk og sitter perfekt på kroppen, fikk jeg ikke litt mer sprettrumpe i denne? Tøyet er utrolig deilig å ha på seg, og nettbutikken getsporty eies av flotte Kristina Andersen som også er blogger. Digger henne, digger nettbutikken!

Trening neste, bedre bilder etterpå! 

 

106 kommentarer
    1. For å få opp treningsmotivasjonen, pleier jeg se på inspirasjonsbilder, ha bra musikk, og sette meg mål for hva jeg vil oppnå. Og lete etter oppskrifter på sunn og god mat, og prøve å bytte ut godteri med sunt snacks. Man føler seg så mye bedre :)Kos deg, jeg er også på vei på trening straks!

    2. Digger deg! Superspreka 🙂 Du var nydelig i det nye treningstøyet. God økt!!<3 klem fra Lofotens Hovedstad 😀

    3. sjalu på kroppen din, kunne ha gjort alt for å få en like fin en! Digger deg 🙂 Jeg bruker å ta noen joggeturer sammen med bestevenninna mi ;p

    4. Mine tips er å trene med ei venninne, og ikke springe lenge på tredemølla. Maks 15 min på tredemølla for oppvarming, så 1 til 1 og en halv time med styrke 🙂 tredemølla hjelper vel bare til hvis du vil bli kvitt fett, men det trenger jo ikke du, så du burde heller trene styrke og bli strammere! Men uansett så har du en drit fin kropp, veldig misunnelig!

    5. haha 1 du har tightsen feil vei 2 du har bolleus 3 du ser virkelig feit ut ! synes synd på kjærsten din som puller rekesalaten !

    6. Det jeg pleier for å holde motivasjonen opp er å se på mange inspirasjonbilder, og jeg følger også bla. en hel del med fitspirations profiler på instagram. Jeg passer også på å oppdatere treningsspillelista mi ofte, og har alltid en musikk som har en god rytme å løpe til,noe som gjør løpingen letter. Før en treningsøkt setter jeg meg alltid mål. Føler jeg meg ekstra sliten en dag, er nok målene noen hakk mindre enn det de hadde hvert om jeg følte meg i toppform. Men uansett mål, fullfører jeg dem alltid, for det å sette meg et mål motiverer meg utrolig bra!!

    7. DU HAR TIGHTSEN PÅ FEIL VEI
      DU HAR TIGHTSEN PÅ FEIL VEI
      DU HAR TIGHTSEN PÅ FEIL VEI
      DU HAR TIGHTSEN PÅ FEIL VEI
      DU HAR TIGHTSEN PÅ FEIL VEI
      DU HAR TIGHTSEN PÅ FEIL VEI
      DU HAR TIGHTSEN PÅ FEIL VEI
      DU HAR TIGHTSEN PÅ FEIL VEI
      DU HAR TIGHTSEN PÅ FEIL VEI
      DU HAR TIGHTSEN PÅ FEIL VEI
      DU HAR TIGHTSEN PÅ FEIL VEI
      DU HAR TIGHTSEN PÅ FEIL VEI
      DU HAR TIGHTSEN PÅ FEIL VEI
      DU HAR TIGHTSEN PÅ FEIL VEI
      DU HAR TIGHTSEN PÅ FEIL VEI
      DU HAR TIGHTSEN PÅ FEIL VEI
      DU HAR TIGHTSEN PÅ FEIL VEI
      DU HAR TIGHTSEN PÅ FEIL VEI
      DU HAR TIGHTSEN PÅ FEIL VEI

    8. Du har en fantastisk kropp! Jeg trener egentlig bare for å få finere og stramere kropp mot sommeren 🙂 Motivasjonen får jeg opp ved å tenke at jeg vil kunne føle meg mer komfortabel i bikini, og kunne gå rundt i syden i bare bikini og shorts 🙂

    9. Bruker du We Heart It? For jeg har en “fit-inspiraton”-bruker der det ligger en haug med bilder som ihvertfall ga meg sinnsykt mye inspirasjon, og nå løper jeg på tredemølla hver dag!
      Søk på “mariannefitinspiration” så finner du det!

    10. Sliter også med å få opp motivasjonen i på å trene. Tren med en venn/kjæresten din, og helst en som er i bedre for men deg, da vil du holde ut lenger enn du tror.

    11. Helt syk kropp, og det jeg gjør for treningsmotivasjon er å trene med en venninne, da kan man pushe hverandre mye bedre. Men det er viktig å ikke ditche trening bare pga venninna de er opptatt, da. Haha, ha en fin treninsøkt!

    12. Husk at kosthold har 80% og si, treningen har 20% og si for resultatene.. Er fitnessutøver så vet en del om dette:)

    13. Tenker alle dere som har kommentert at kroppen hennes er feit og at tightsen er feil vei føler dere bra nå! 😀 det var vel det som var målet, eller? Om det faktisk var det, burde dere serriøst se dere selv i speilet og sammenligne deres kropp med Sophie sin, hennes er perfekt

    14. For meg hjelper det utrolig mye å trene med en venn. Da er det ikke så vanskelig å droppe treningen, ettersom man har en avtale og man er to om det. Er også bra å dra på gruppetimer om man ikke er så flink med apparatene. Da slipper man å sløse bort masse unødvendig tid på å trene feil.

    15. Dere som sier hun ser feit ut, voks opp? Hvordan tror dere det er for folk som faktisk er litt runde å lese gjennom alt dere skriver til Sophie? Hun er ikke litt feit engang, og for eksempel jeg som har litt mer fett på kroppen blir rett og slett lei meg når jeg sier at folk kaller en så pen jente feit…

    16. Jeg begynte på sats i august, og siden jeg var den eneste av mine venner som var gammel nok, måtte jeg trene alene. Da slet jeg veldig med motivasjonen.. Men nå i januar begynte venninna mi også, og nå har jeg motivasjon på topp og lengter etter å komme meg på treningsenteret 😉 Så tipset mitt er å trene med en venn, det hjelper utrolig mye! Inspirasjonsbilder har også hjulpet meg mye. Jeg tok et bilde som ga meg mye motivasjon, og nå har jeg det som bakgrunn på telefonen 🙂

    17. Til dere som kommenterer at tightsen er feil vei, jeg tror hun har skjønt det;)
      / Jeg pleier som regel å få inspirasjon ved å se på bilder av folk som har en fit og fin kropp. Også pleier jeg også å finne noen matretter eller snacker som jeg lager i den perioden der jeg faktisk har motivasjonen 🙂

    18. Ville anbefalt deg å heller trene styrke! Siden du ikke har noe overflødig fett, er det ikke mye vits å løpe på tredemøllen, ikke er det særlig moro heller. Med mindre du har som mål å få bedre kondisjon da. Men styrke syntes jeg ihvertfall er mye morsommere, og gjør en tynn kropp enda finere! Nå vet ikke jeg hvilke resultater du ønsker å få av treningen da.

    19. Hvis det er muskler du vil ha må du jo trene styrke på mage. Når du løper på mølla, løper du av deg muskler og fett:) Hjelper lite med “før og etter” bilde da, med mindre du slanker deg da!

    20. Ha konkuranse med en venn. Der dere får 1 poeng for hvert min. dere trener, så ser dere etter en uke hvem som har mest 🙂

    21. Tæ deg som sier hu ser ut som en “høyballe”? Trur du må få deg en tur utpå lænne snart je vennen. Før hu er langt ifrå rund..

    22. Gjør styrketrening, mye mer gøy enn å løpe en time på mølla, og du får ingenting utav cardio når du er så tynn uansett. 🙂
      Skriv ned hva du vil gjøre på økten på en lapp eller i en treningsdagbok, hvor mange reps, så skriv ned hvor tungt du gjør det når du er der. Det trenger ikke være avansert, bruk maskiner hvis du ikke kan teknikkene til frivekter. Eller se siljemariela sin blogg for teknikkvideoer. Da får du en litt strukturert trening og vandrer ikke bare rundt og sløser bort tiden.
      Nytt treningstøy er også god motivasjon.

    23. skal vel strengt tatt hvile en mnd eller to før du begynner å trene, du som har tatt silikon nå nylig?

    24. hvorfor tar du så sinnsykt uklare bilder? du har jo liksom et dritbra kamera.. føler det er fordi du ikke føler deg “fin” nok til å ta helt klare bilder eller noe, haha

    25. Du skal jo ikke trene før lenge etter du har tatt silikon, og du burde verfall ikke gjøre det, ettersom du har posret så mange bilder av deg uten støtte-bh. Men viss du vil ha deformerte pupper, go ahead

    26. hahaha, sprettrumpe av å ha på en tights feil vei, gleder meg til å se hvordan den blir riktig vei da:p

    27. Et tips: Selvom du ikke har lyst å jogge, burde du tenke på resultatet… Hvis du virkelig vil gjøre en forandring, gjør du det.
      Phurs deg selv og tenk på resultatet:)

    28. Mine tips er å alltid ha med deg musikk med futt i. Det gjør at du klarer å holde lenger ut på mølla.
      Mitt andre tips er å tenke på hvorfor du gjør det 😉

    29. For at jeg skal ha motivasjon til og fortsette med treningen har jeg med en venninde. det hjelper så mye mer! Jeg klarte ikke komme i gang alene.. Men venninda mi hjelper meg virkelig til og fortsette og da er alt mye lettere! 🙂 så mitt tips er og ta med en venn 😀

    30. hahahahahahahahahahahahahahahahahaha. “Jeg er ikke en blond og dum jente, jeg er smart. blablabla.” også presterer du å ta på tightsen feil vei. Way to go!

    31. Det å trene med en venninne kan være smart, men da er det viktig at venninnen din vil få noe ut av treningen, slik at dere pusher hverandre, og at det ikke bare ender opp med at dere står og snakker osv hele økten :p
      Ellers er det veldig motiverende med god musikk på ørene, en liste der alle sangene funker som treningsmusikk, så du slipper å stå å bla gjennom listen og skifte sanger hele tiden 🙂
      Et annet tips er å skrive ned alle øvelsene (sett, repetisjoner og vekt) etter hver treningsøkt, slik at du da vet hva du skal gjøre neste økt, og du ser om du skal øke vektene. Dette motiverer hvertfall meg veldig! Ettersom man da etterhvert kan se framgang, og man holder styr på treningen, slik at man ikke blir gående rundt på gymmen uten å vite hva man skal gjøre. Viktig å ha struktur på treningen også 🙂

    32. For å ha motivasjon nok til dra ræven bort på treningssenteret hjelper det veldig å ha en og trene med. Det er mye bedre og trene etter skolen for da er du allerede i farten, hvis du går hjem og slapper av først er det bare et ork å komme seg på trening. Finn deg faste dager og tenk at å trene er like viktig som skolen. Spis sunt i tillegg, da føler du deg så mye bedre. se på inspirasjons tekster og bilder og ha masse bra trenings musikk! (anbefaler dubstep) Og etter en stund når du har fått resultater så er det rett og slett en motivasjon til å forsette med det du gjør. Jeg har gått ned nesten 10 kilo på et halvt år med denne metoden og det funker! Hvis jeg var deg så ville jeg ikke løpt så mye siden er tynn og du har en veldig fin kropp. Men heller trent masse styrke, for å stramme opp og få muskler. Lykke til med treningen! 🙂

    33. Har funnet ut i det siste at bra treningsotivasjon varierer veldig mye på hva slags type person du er. Jeg presser meg mye bedre alene enn sammen med andre, mens andre liker å trene sammen. Men et tips for å komme seg på treningssenteret – jeg vet det virker som et dritttips men det er det eneste som hjelper for meg – lag treningstimeplan for hver uke uka før, og når du skal ut må du tenke “bare gjør det”. For det er faktisk det du må, du må bare gjøre det!
      Og til alle som kritiserer Sophie; Drit i dere er bare misunnelige, Sophie er dritpen og har en fantastisk kropp hun kan vise frem så mye hun bare vil!
      Sophie, det er bra du viser deg frem, da provoserer du haterne!:)

    34. å sette seg et mål er vel den beste motivasjonen! tenke at du SKAL få det til! 😀 og da tenker jeg ikke på: få en fin rumpe. Men et litt mere detaljert og realistisk mål som du skal jobbe mot! 😀 er i alle fall det som får meg til å løpe på trening 😀

    35. Jeg setter meg mål og ser på før-og-etter bilder av andre. Når man først har begynt så blir det etterhvert rutine. 🙂
      Du har NYDELIG kropp forresten, wow. Utrolig misunnelig!

    36. Er så mange tåpelige kommentarer her. Ikke alle trener for å bli tynnere, mange trener for å komme i form og beholde god helse. En tynn person kan være i crappy form selv om det ikke ser sånn ut. Trenger ikke syntes på kroppen om man har bra kondis eller ikke, og noen synes det er fint med synlige muskler og ikke bare flat mage.

    37. haha, gaaad! Har skumlest gjennom en del kommentarer nå, tigthsen er feil vei (who the hell care??), feit? – kan jeg vennligst få se deg eller? for dette er en slank og fin kropp! Og selv om hun er tynn så betyr det ikke at hun kan ta før-etter bilder, i og med hun vil ha mer definerte magemuskler 🙂 Jaja, you rock Sophie! 🙂

    38. Craft- tøy er utrolig bra, og veldig bra og trene i! jeg har det settet selv og mye mer, men det kanskje ikke så rart når pappa eier merket.. Du har Som sagt tidligere oppe i her, på tightsen feil vei. hehe! du fikk utrolig fine former og rompe i tøyet! 🙂

    39. Ikke begynn så hardt og ikke krev for masse av deg selv. En lang og fæl økt en gang iblandt er ikke bedre enn en liten hcer dag

    40. Som du skrev så hjelper:
      – ha en venn som kan presse deg!
      – nytt treningstøy
      – musikk
      – Gruppetimer (!!) er så sykt motiverende, ikke minst morsomt! så dette anbefaler jeg sterkt 🙂

    41. Det jeg pleier å gjøre for treningsmotivasjon er å finne noen bilde av min drømmekropp på foreksempel weheartit eller en trenings blogg, lese noen trenings quots(?) og som du allerede har gjort, kjøpe nye trenings klær, dette hjelper meg veldig!! Men alle er forskjellige også på dette området. Lykke til sophie!

    42. Gå på gruppetimer på treningsstudioet og ha PT noen ganger i måneden for å holde deg motivert! Er mye bedre når noen pusher deg! Digger bloggen din!! 😀

    43. For å få opp treningsmotivasjonen bruker jeg å se på bilder av veltrente kropper og trene med PT en gang imellom 🙂

    44. Haha, Jævla tapere som tar av i kommentarfeltet. Du er nydelig Sophie, de taperne viser lett at de bare er sjalu over hvor vakker og fornuftig du er! De tør rett og slett ikke å si hva de egentlig mener om deg.

    45. Trener med flere venner, det er utrolig god motivasjon! Også leter jeg etter motiverende bilder på nettet, (som jeg også deler på bloggen min ganske ofte) føler det gir bra motivasjon 🙂

    46. Du kommer til å få helt syke magemuskler, siden du ikke har noe fett å trene bort :O Lucky giiiirl!
      Jeg anbefaler å trene med en kompis, siden gutter ofte er flinkere til å motivere når det gjelder treningen, er iallfall det jeg har erfart.
      Lykke til 🙂

    47. hei, vil bare nevne til deg noe viktig ang tredemølle. nå vet jo ikke jeg hvor ofte du bruker den, men den skader beina om du bruker den ofte. Det er bedre å løpe ute(slev om det er kaldt). Når du jogger selv og springer bruker du tærene, mens på tredemølla buker du hælen, noe som skader beina fordi det ikke er naturlig måte å springe på :)Stå på videre med trening, du er god!

    48. Altsåå haloo?? jeg trener fordi Jeg vil ha større muskler å bli sterkere?? hva faen a? sier at hun er feit?? haloo?? er du sjalu eller? :S ååå, jeg er NATRULIG tynn, jeg legger ikke på meg et gram, å Sophie vil heelt sikkert trene FORDI hun vil få en STERKERE kropp! akkurat slik som jeg gjør! Stå på Sophie, drit i alle drittungene som er sjalu på deg! for du er ALDELES ikke tykk! Just saying

    49. Lillevenn, når du har tatt silikon må du kun gå med sportsbh, og du kan ikke trene på hvertfall 6 uker.. Uff, kan tenke meg hvor vondt det er å trene, jeg får vondt av å bare løfte ting..

    50. Skal du bare trene magen din ? Syns du kunne tatt et ordentlig nå bilde – er andre områder som trenger å trenes ikke nødvendigvis bare magen . Det er et urealistisk mål når det bildet du tar er bare av magen ?? DU må jo se deg i helhet . Armer/lår/rompe å alt . Jeg kan også ta bilde av den flateste delen å si dette er meg nå .

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg