typisk meg

Her om dagen snakket jeg med noen venninner om hvor sykt det er at jeg enda ikke hadde knust iphonen min. Jeg ødelegger alltid de viktige tingene, som for eksempel pc eller kamera – men mobilen, den hadde jeg enda i god behold. Bortsett fra en liten ripe var den så god som ny, til tross for at jeg hadde hatt den i 1 år. Men alt dette fikk en brå slutt kun to dager etter på gardemoen når jeg allerede var for sent ute til flyet. Da mistet jeg altså iphonen rett i bakken, den landet med skjermen ned og jeg sto der, sliten, stygg og allerede litt for sen. Det tok meg et par sekunder med banning på innsiden før jeg tok mot til meg å snudde den rundt. . Og jepp, den var knust. Og ikke bare litt. . Kan dere tenke dere det øyeblikket, der sto jeg med en alt for stor veske, tre poser i hånda, håret alle veier og uggs under armhulen(hadde fått gnagsår så klarte ikke å ha de på meg engang). Jeg ville bare synke i bakken. 

Dette er vel ikke helt unormalt, iphoner knuser jo oftere enn jeg farger håret – med andre ord, det skjer ganske ofte. Derfor trenger jeg tips fra dere, hva skal jeg gjøre? Er det bare å kjøpe ny eller er det verdt å fikse på? 

 

184 kommentarer
    1. Til deg som kommenterte først: Sophie er jo på topplisten? 😉
      JEg har ingen ideer, jeg trenger faktisk også tips til det der.. Har knust en del iphoner, men den jeg har nå, har holdt i 3-4 måneder, er suuper happy 😛 😀

    2. man kan fikse det, ikke så dyrt. Kansje opp mot 1000 kr. du øverste, hun er jo på topplisten? 3. plass

    3. Uff’då, det såg ikke noe bra ut :/ Men burde sikkert kjøpt ny 🙂 Det hadde æ gjort <3
      PS: Elsker bloggen <3

    4. herlighet. ta å kjøp dæ en samsung galaxy s2. Den e ikke glass, uten om skjermen 🙂 Veldig smart å.kjøpe den hvis man e uheldig å miste telefon hele tia 🙂

    5. off hater når det skjer! Men billigist blir nok å fikse skjermen, men da knuser den lettere etter at du har fikset den, så enda lettere å knuse neste gang 🙂

    6. Huff, har selv knust min skjerm 3 ganger.. Det beste du kan gjøre er å bruke annen type deksel til telefonen din. Bruker du slike “bumpere”, altså de dekslene som dekker kanten av telefonen på framsiden, unngår du å knuse skjermen! Dette er for seint nå da…

    7. Hvis du sender den til reparasjon kan du bytte skjermen og endre farge til f.eks rosa der du har svart nå! Kult!

    8. Det lønner seg ikke å kjøpe ny, min har knust og pappa bytta glasset! Du burde finne noen du kjenner som er litt handy! Hvis ikke, det koster ikke allverdens og reparere den!

    9. du kan sende den inn te en sånn iphonedoktor i narvik, e ikke helt sikker på ka han hete men han e veldig go også går det sykt fort å få den tebake!

    10. Du kan kjøpe sånn deksel som har både bakside og en klaff-greie som er foran skjermen. Så kan du liksom åpne den når du skal bruke den, og hvis den faller så knuser ikke skjermen uansett, om du skjønner? <3

    11. er billig å fikse viss du kjenner noen som kan det, viss du spør er jeg sikker på du har en kompis som kan det, å så bestiller du bare skjerm fra ebay, som koster kanskje 100-150 kr, så kan han sikkert gjør det på under en halvtime! 🙂

    12. Du burde kjøpe en ny 🙂
      Jeg knuste min for første gang nettopp her en dag. Hadde hatt den i 1-2 år. Så byttet jeg glass som koster 1500 kr. Uka etterpå mistet jeg den svakt på en plastikk gulv og den knuste med engang. Det som er greia er at glass som ikke er orginalen (det du bytter til) har myyyye lettere for å knuse..

    13. Byttet skjerm hos EpleTom som holder til i Lillestrøm, utenfor Oslo. Koster 600,- for en side.
      De over som sier det er billigere å kjøpe ny er vell litt på jordet?! en ny iphone koster 5000,-!! haha

    14. Er litt usikker om du må kjøpe ny eller fikse den, men kjøp deg et sterkt deksel, eller en mobilveske. De har mange på glitter.

    15. hei sophie!
      kjæresten min knuste sin skjerm også. han kjøpte nytt skjermglass på nettet (vet ikke hvor men går nok lett an å finne) for ca 150 kr… deretter skiftet han ut glasset selv… dersom du får en eller annen til å gjøre dette for deg (evt kjæreste, eller en annen som er litt teknisk, kanskje til og med deg) så er det superbillig og lønner seg virkelig!! ellers har jeg selv iphone 5 som jeg anbefaler på det sterkeste (dersom du bestemmer deg for å kjøpe ny).
      ellers vil jeg bare si, drit i de stygge kommentarene. du er kjempe fin som du er. smaken er som baken så drit i det folk sier. stå på.

    16. Kjøp deg iphone 5 heller. Da får du jo på en måte det siste, dessuten kan den jo ikke knuses på baksiden:)

    17. da æ knust iphonen min bytta æ skjermen te en fyr for bare 500 kr eller nå sånn, men det va i trondheim så æ veit ikke om det e nånn sånne plassa i harstad <3 det er sykt kjipt når det skjer da!

    18. Ta også kjøp dæ en ana mobil telefon, selv om du fikser denj iphonen no , kommer jo denj t å knuses ijen om non daga .
      Du kan kjøpe dæ en samsung galaxy s3 , eller vent t våren for da kjæm det en ny samsung mob. tel. en samsung galaxy s4 😉
      Frodi sonn æ tenke e det bedre å kjøpe en samsung i galaxy serie`n , for da kan du kaste denj ned på bakken kor mang gang du vil 😉
      Ælsker bloggen din ;*

    19. har aldri skjønt åssen folk har klart å knuse iphonen så ofte, akkurat i ditt tilfelle skjønner jeg jo da, å miste den rett ned på et slikt hardt gulv kan jo aldri gå bra, hehe. Men har selv hatt iphone i over 6 år (forskjellige altså), men ikke knust en eneste skjerm! ikke engang fått en liten ripe i noen av dem! og jeg mister de som bare det, kaster de i veggen (ikke med vilje såklart) og slår den borti alt jeg går forbi, så vil ikke si at iphone knuser så jævelig fort :/
      akkurat hva du kan gjøre etter at du har knust den aner jeg ikke da, er nok best å kjøpe ny, kanskje ta kontakt med forsikringen (hvis du har) :>

    20. Det koster nesten like mye og kjøpe ny som og fikse den, så skulle jeg valgt er det jo lurest og egentlig bare kjøpe ny. Det er lettere, smartere og du får faktisk en helt lik, bare finere og nyere:)Det er mitt forslag!

    21. Kjøper ny skjerma på ebay. finnes i flere farger også.. min kom på ca.200,- så får du noen til å bytte det for deg. blir mue billigere for deg.

    22. * i over 3 år mente jeg såklart! liten tastefeil… forresten så kan du jo alltids prøve å fikse skjermen selv? altså kjøpe en ny skjerm på nettet et sted og bare se på youtube åssen man bytter! 😀 det er nok den billigste løsningen! 🙂

    23. Om telefonen funker så går det jo an å fikse skjermen, finnes mange som gjør det. Har du ingen kompiser som driver med sånt?

    24. Har selv Iphone 4 og har hatt den i 2 år. Har klart å miste den i bakken, men min har klart seg 😉

    25. Jeg skal gi deg det beste tipset du antakelig kommer til å få; ikke kjøp iphone. Jeg har hatt android i over 1 år og har mistet den i bakken flere ganger jeg kan telle! Med glasset rett ned mot bakken, den har trillet ned trapper osv og ikke fått noe mer enn en liten skramme. Im tellin’ you, det er virkelig ikke verdt å bruke såå mye penger på ny iphone!

    26. Vert og fikse anbefaler deg eplerep.com 2 norske gutter fra Oslo .Fant ut av nettsiden på betinabf sin blogg for lengst skal selv fikse sjermen min der snart .Hvis du vil kan jeg fortelle deg om hvordan det går med Iphonen min etter jeg for fikset den .Du kan også bytte farge, de har mange forskjellige farger som rosa, lilla blå osv men men uansett dette var bare mitt tips 🙂

    27. Det går enten ann at de fikser det på Elkjøp, expert osv. Men noe mye billigere er visst du søker litt rundt på finn.no, så er det mange som kan fikse den der til mye mindre enn det butikker gjør 😀

    28. Det er billigst å skifte skjerm, men viss man tenker framover i tid så lønner det seg vell mest å kjøpe en ny en. 😉

    29. Det er verdt og fikse selvsagt. En ny Iphone koster jo flere tusen , koster noen hundre og skifte glasset , evt. Kan du gjøre det selv:) så må du jo bare beskytte den bedre i fremtiden !! 🙂

    30. Kjøp deg en annen smartphone som ikke er overprist dritt som iphonene er. Jeg har hatt min HTC i 2 år nå, mistet den utallige ganger men den knuser aldri. Annenhver iPhone jeg ser har jo deler av skjermen knust. Hvis du får iPhone igjen, ha på ordentlog.beskyttelse.

    31. Er ikke så veldig vanskelig å fikse. Kjøp deg nytt glass og et spesielt skrujern fra ebay så tar det ikke mer enn 10 min å fikse for ca. 300kr

    32. Har knust Iphonen min selv og fikk fikset den for 1500kroner :O Mitt tips til deg Sophie er å kjøpe skjerm beskytter, sånn klistregreie for skjermen og kjøpe et deksel som dekker både bak og foran skjermen 😉 finnes overalt 😀 <3

    33. Shit! Et tips: kjøp deg sånn beskyttelse til den, sånn som ligner en kamera vekse (?) da knuser den ikke så lett 🙂

    34. Det var kjipt! Vet ikke hva jeg skulle gjort vist jeg hadde knust min Iphone!
      Digger bloggen din og ville blitt kjempe glad om du kunne tatt en tur innom vist du har tid! <3<3

    35. Bruk husforsikringen! Det har jeg gjort to ganger, og har faktisk tjent på det 🙂 pappa dro på Expert, der jeg kjøpte den, fikk de ansatte til å skrive en skademeldin om at det ikke går an å reparere den, (husk å si at du kjøper en ny telefonen på stedet, her og nå, dersom de gjør det). sendte den inn til forsikringen og fikk tilbake 5000 på min iPhone 4, og kjøpte en ny iPhone 5 til rundt 2500 med samme abonnement som jeg hadde tidligere 🙂 satt igjen med halvparten av pengene faktisk… Sykt, men hva annet bruker du husforsikringen til?

    36. Kjenner meg igjen! hvis jeg var deg så hadde jeg uten tvil sendt den inn til en eller annen plass eller til noen som vet hvordan man skifter skjerm, først og fremst fordi det er mye billigere og ja, slipper å bruke SÅ mye penger liksom.. har blitt mye mer forsiktig med min etter jeg knuste min, så når jeg fikk den reparert har jeg begynt å behandle den som en liten baby hahah

    37. Dette har skjedd meg selv såå mange ganger, så jeg fikk pappa til å se på nett om det fantes noen sider hvor man kunne bestille deler til telefonen. Og det fannt han selvfølgelig! Vi mottok “skjermen” i posten noen dager ettepå, og han monterte det selv, blir ikke lettere enn dette.
      Jeg betiller deler fra http://www.norphone.no/ , de er ikke så dyr, og de leverer raskt!

    38. Ikke verdt å fikse, men neste gang du kjøper så kjøp et deksel som dekker litt forran på sidene ogsånt, så det demper støtet neste gang, og hvis du mister den så er det ikke skjermen som treffer bakken men dekselet 🙂 eller så kan du kjøpe rosa bakdeksel og skjerm som du kan bytte selv da 🙂 det er jo superkult! 🙂

    39. Har hatt min iPhone i 1,5 år uten at den har fått en ripe… Skyldes nok at jeg har et deksel som dekker på sidene foran slik at den tar i mot for kræsj med bakken, og at jeg generelt er flink til å ta vare på det jeg eier, og behandler det som det bør bli behandlet!

    40. jeg vil anbefale å bruke gjennomsiktig plastikk som man bare klistrer på skjermoverflaten, jeg har hatt iphone i 3-4 år, og har aldri knust skjermen på noen av de(har hatt 2 stk). Jeg bruker plastikk både fremme og bak, eneste minuset er at det kommer lettere riper i plastikken enn det ville gjort på selve glasset, men når det er kommet mange riper er det jo bare til å skifte! 🙂 det kan være vanskelig å få på plastikken uten å få bobler under den, men det er mange som selger plastikker og som også tilbyr å sette dem på for deg. 🙂

    41. Er nesten billigere å kjøpe en ny en enn å få den reparert. Dessuten går det mye fortere også. Dersom du fortsatt skal ha iPhone da, selvfølgelig.

    42. Hvis du søker litt rundt finner du sikkert noen som reparerer skjermen billig. I oslo kan du f. eks reparere den for en billig penge på Eplerep.com. Det er mye billigere å skifte skjermen enn å kjøpe ny. + at du sikkert har mye du ikke vil miste på mobilen din 🙂

    43. Broren min skifter skjermer til Iphone. Han heter Markus Pedersen, søk han bare opp på facebook om du har lyst at han skal skifte til deg 🙂 Vi bor i Harstad vi å

    44. ett tips til alle dere som sier at hun kan gjøre det selv. NEI, det kan hun ikke. For det første må du ut med ALT som er inne i telefonen, bittesmåe skruer som er mindre enn de under telefonen og det er ledninger inni der også. I tillegg må du ha disse bittesmåe verktøyene , å du må ha erfaring..Så da lønner det seg heller å sende den til reperasjon eller no istede for å sitte igjen med en telefon som ikke fungerer! søk opp på google hvordan iphonen ser ut inni så skjønner dere nok hvorfor man ikke bør gjøre det selv 🙂

    45. Er d ikke bare for deg å kjøpe ny da? Du får jo nokk av penger pga. de som er innom her! Du er bare helt latterlig…..ha ha!

    46. Om den falt hardt i gulvet kan det hende at noe inne i iphonen er ødelagt også, pluss at både touch skjermen og den over er ødelagt. Og da er det nok best med helt ny. Håper du får fikset det på en måte da, lykke til:)

    47. Koster 1300 kroner hos iphonelegen.no og da er den så god som ny. Bedre enn å betale 6000 for en helt ny. Du trenger ikke gå til iphonelegen, bare gå der de selger telefoner, de sender den på verkstedet.
      Vær snill å gi beskjed om du leser denne kommentaren, er bare så bortkastet tid hvis du ikke leser den 🙂

    48. Anbefaler og ha den i en beskyttelse i lommen når du er på farta slik, ikke gå med den i hånda da skjer det uhell..

    49. Hvis den bare er knust forran så kan du jo bytte glasset forran bare. Jeg gjorde det å den ser helt ny ut nå liksom 😉

    50. Du må ha på bedre deksel, med silikon ikke sånn hardt..
      Men man kan kjøpe glass på ebay! 🙂

    51. hadde jeg hatt iphone, så hadde jeg fått noen til fikset glasset, også hadde jeg skaffet meg ett eller anna til å ha den oppi, litt stress, men bedre å beskytte den på den måten, hvis du skulle være uheldig å miste den igjen 🙂
      hadde jeg skulle kjøpt ny til, hadde jeg nok gått for en annen type tlf 🙂

    52. Hvis du kjenner noen som kan æ skifte glass på iphonen så ville jeg prøvd det 🙂 faren til en kompis av kjæresten min fikser slike glass og det kosta meg kun 700kr for glasset og jobben. Men hvis du ska sende den inn på reparasjon blir det ganske kostbart, bortimot 2500kr tror jeg du må gi da….

    53. Jeg tror at det er veldig lurt å gå til for eksempel apple å bytte glasset. For hvis din iphone blir et eller annet gale med, så tror jeg ikke de fikser det, hvis du ikke har fikset alt der. Så det lønner seg å betale litt mer, enn å gjøre det privat. Også er det veldig lurt med “bumper” deksel.
      Men jeg tror iphone 4/4s er lettere å knuse enn iphone 5. Så du kan jo tenke på om du vil kjøpe en ny 🙂

    54. du er ikke alene! jeg har knust samme iphonen 6 ganger <3 det er verdt aa fikse den! da beholder du alt paa den og skjermen vlir like god om ny <3

    55. Så lenge resten av mobilen fungerer som den skal, så er det billigere og bedre å bare bytte skjermen. Det er ikke så utrolig dyrt heller, hvis du for eksempel finner noen som gjør det privat. Det er ei her hvor jeg bor som tar 300 for det, og hun er kjempe flink og den ser splitter ny ut når hun er ferdig!

    56. Hvis iphonen funke, så kan du bytta skjerm, og itte på så kjøpe du sånn veska te iphonen din, den beskytte heila iphonen, eg har sånn, og eg e LIVREDD for at eg ska mysta den, har mysta den to ganger, men ingenting skjedde, så ei stond itte, så fekk eg sånnen veska t den, den beskytte heila mobben, og det e et utrolig bra deksel / veska då, fekk min på Statoil, men de selge de andre plasser og :-))) anbefales! Håpe du får fiksa den 🙂 krysse fingrene for deg! <3 digge bloggen din <3

    57. Det hjelper å ha deksel som går litt over skjermen og ikke bare bakpå, da knuser den ikke om den faller på skjermen! Eller silikon deksel!! Det er veldig bra, da knuser den ikke 🙂

    58. Det finnes mange som ikke har en egen bedrift, men tar oppdrag med slike ting som å fikse iPhone-skjermer til en tusenlapp. Dessverre vet jeg bare om sånne folk i Møre og Romsdal, så det hjelper nok ikke deg :p Lykke til!

    59. Hei! om du mistet den på vei til flyet kan du gjøre som meg. Ta det på reiseforsikringen 😉 jeg skulle ha betalt 2000 ,- for reparasjon, men jeg trengte bare å betale 140 ,- siden det gikk på reiseforsikring ;:)

    60. Det går Ann å kjøpe ny skjerm på ebay for 8kr der er det med instruksjonsbok, så du gjør det selv eller du kan sende den til en butikk som feks Elkjøp eller eplehuset så gjør de det. Det skal vist være veldig enkelt. Og flere venner av meg har gjort det! Håper du får bruk for tipset og at det ordner seg for deg!

    61. såpass ødelagt som den er vil det nokk koste en del og reparere den, så hadde jeg vert deg hadde jeg kjøpt meg en ny, men selvfølgelig bestemmer du selv 😉

    62. Hvis det er Lefdal du har kjøpt den på, så ikke send den til reparasjon der iallefall. De prøver å lure deg ved å si at det mangler noen skruer inni telefonen din og at det er du som har tatt de ut, og derfor gjelder ikke noe som helst garanti, og at du kan få en ny telefon for over 5500 kr. Så du kan like gjerne kjøpe en ny da hvertfall 😉 måtte jeg gjøre!

    63. Heii! Jeg syntes du bør kjøpe deg ny! Jeg har hadt flere iphoner opp i gjennom tidene! Jeg knuste nylig min nye Iphone 4! Jeg tenkte jeg skulle reparere den, Men det burde jeg aldri ha gjort fordi nå kommer jeg på at jeg har gjort det en gang før! IPhonen er mye mere herpa nå en det den var før! Så lønner seg å kjøpe ny! Jeg har kjøpt meg ny nå! ¨Så bare kjøp en ny du! Det lønner seg!
      Hilsen en snill jente som prøver å hjelpe deg.
      PS: Jeg bare elsker bloggen din!

    64. Du burde først og fremst ha ett deksel som beskytter mobilen din siden du er ganske flink til å ødlegge ting du burde ha ett som beskytter for og altså der nede hvor den knappen er den siden og den øverste sånnet deksel burde du kjøpe som dekker både oppe og nede det er noen deksel på glitter som er med kaninører og den er kjempe søt den finnes i hvit,rosa og mange andre farger vis det ikke finnes i harstad så burde du kjøpe når du er i oslo.
      Jo men du burde først kjekke om de kan fikse det, og vis ikke burde du nok kjøpe ny du kan jo spørre Betinabf.blogg.no for hu fiksa jo mobilen sin hu og og farga den så du burde nokk spørre henne om hvor henne har fikset sin 🙂
      HÅPER DU LESER DETTE!

    65. Helt klart verdt å fikse, finnes så mange som fikser sånt noe til en mye billigere penge 🙂 utrolig kjedelig når iPhonen knuser :/

    66. Bare kjøp ny egentlig, om den er veldig knust blir skadefiksing omtrent like dyrt som og kjøpe en ny. Uansett, kjøper du ny betaler du kanskje litt mer, men får uansett en mye raskere mobil!

    67. Jeg synes du burde få noen til å fikse den, ikke kjøpe ny. En av mine venniner mistet iphonen sin i bakken også gikk hesten hennes på den, men hun fikk noen til å fikse skjermen til bare 1000,-
      Og hennes iphone var akuratt slik som din.

    68. Syns du burde kjøpe ny. Jeg har iPhone 5 og den er fantastisk .. Men det som skjer med den når du får den rundt i begynnelse klikker den en del sånn helt plutselig!! Men det er ikke noe farlig .. Og denne her får utrulig lett riper i skjermen tok av plasten min etter bare en dags bruk fikk jeg en liten ripe på skjermen.. Jeg anbefaler denne utrulig nye uansett alle de tingene jeg nettopp skrev.. Den er lettere noe som jeg syns er bra ! Syns du burde kjøpe ny jeg😊

    69. jeg syntes du burde kjøpe ny. Jeg vet det koster jo penger osv, men du er jo blogger, du tjener penger så det ambefaler jeg. Jeg kjøpte meg iphone 5, og er veldig fornøy. Skal du kjøpe ny så syntes jeg du burde kjøpe iphone 5!! det er ikke så mye “glass” så den er vanskeligere å knuse enn det de andre iphonene er! Kjøp ny 😉

    70. Hahaha akkurat samme skjedde med meg. Snakket med vennindene mine om hvor “sykt” det var at jeg ikke hadde knust den enda. Jeg hadde hatt den i halvannet år, så gikk jeg på do få minutter etter samtalen. Skulle til å ta av buksa da den sklei ut av hånda mi og da knuste… Det der er faktisk en grusom følelse :-/

    71. Kjøp ny for vis du fikser den kan den bli fortere ødelagt så jeg anbefaler og kjøpe ny forresten jeg elsker bloggen din skjekker den hver time du er super fin og jeg mesuner deg til 1000
      LOVE YOU❤❤❤

    72. Det der har skjedd med meg 3 ganger! Fikk min tredje iPhone på torsdag. Da har jeg hatt 3 iPhoner på 1 og ett halvt år. Når du knuser den anbefaler jeg deg å bare kjøpe ny. Det kan skje så mye rart med iPhonen hvis du sender den inn til noen for å få den fikset. Kjøper du ny er du helt sikker på at ingenting er feil med den, og det er vell det som er det beste. Jeg kjenner noen som hadde sendt inn telefonen å da hadde de som skulle fikse den droppet over halvparten av skruene som skulle være i telefonen. Home button funket nesten ikke og glasset på iPhonen var ikke skrudd helt fast. Det beste er nok å kjøpe ny! Da slepper du å slite med feil som oppstår på grunn av de du sendte den inn til! 🙂

    73. off.. det må være kjipt, når du er allerede sent ute til flyet. da er livet kjørt.. kjøp deg en samsung s3 den tror jeg er mitt i blinken til deg ! 🙂

    74. Lever den inn og på nytt glass ! Det er billigere <3 Jeg knuste min selv og jeg leverte den inn, det kostet meg 1200 kr

    75. Veldig sikker på at du får sponset den byttingen av skjermen hvis du spør et litt mindre firma i hjembyen din, eller en annen by litt lenger unna:-)

    76. stakkers, den var jo ikke helt ny så jeg ville kjøpt ny med mindre den er veldig spesiell med bilder osv!

    77. Det er ikke så smart å kjøpe en ny mobil heller fordi Sophie har kanskje mange bilder og kontakter som hun helst vil beholde som går vekk da… Jeg fikk iphone for et halvt år siden og før det hadde jeg en htc med masse bilder fra tidligere mobiler fordi jeg hadde det på minne kortet, men så fikk jeg iphonen da, og da var ALT slettet!!

    78. Kjøp deg ny og kjøp sånn gjennomsiktig deksel både foran og bak 🙂 Jeg skaffet meg det etter at den knuste sist, og det funker kjempebra, har mistet den mange ganger, men den knuser ikke, det blir bare riper. Og når dekselet blir fullt av riper kjøper du nytt;)

    79. Hver gang jeg har knust min iphone, så har jeg fikset den. Men den skjermen man får tilbake etter den er reparert er tvert imot så bra som den man startet med! Den knuser myyyyye fortere! Jeg knuste min ihone på nytt for to dager siden og nå kjøpte jeg heller bare en ny en! ( iphone 5 ) Jeg syntes du burde kjøpe en ny en i stedet! (y) Btw: ELSKER DEG! Virkelig!

    80. Slutt å overdriv folkens, koster jo for pokker bare 500-800 og skifte glasset. Er ikke vits å kjøpe ny mobil, Sophie 🙂

    81. Kjøp dæ iphone 5! Æ har møsta den mange ganga i golve med skjermen ned og den har ikje knustes! Det faktisk ikje ripe i skjermen en gang!:) veldi bra tlf 🙂

    82. Ikke kjøp ny, det e bortkasta penger… Men du kan kjøpe ny skjerm, så kan du få noen som kan det, å har gjort det noen ganger til å årne det, for vennina mi gjore det hjemme, å da ble telefonen hemma… Å når du har årnet deg ny skjerm, så må du kjøpe sånne deksel som dekker hele telefonen din..!:-)

    83. Viss du kjenner noen som kan å skifte glass på iphone, så kan du bare bestille glass veldig billig på ebay eller dealexstreme.com. De har også fri frakt 🙂 Og du kan sikkert søke opp på youtube hvordan du kan gjøre det. Dette kan lett koste under 1000 lappen!

    84. tror du burde gå til IKT på skolen din. hvis du har det der da.. de fikser det nok for deg for ca 300kr. så slipper du å betale flere tusen for en ny

    85. Synd:((
      Om jeg hadde vært deg, så hadde jeg kjøpt en samsung galaxy s3 😉 Om du ikke liker at den er så stor, så kan du kjøpe den mini utgaven (samsung galaxy s3 mini eller noe sånt..), eller galaxy s2!
      Eller kjøp den nye iphone 5

    86. Jeg er selv på min tredje iPhone, så har opplevd det samme noen ganger, haha. Og det eneste jeg har gjort er å levere den inn der jeg kjøpte den, også har de sendt den inn, og i alle tilfellene har jeg fått en ny. Det kommer ann på hvilken forsikring du har på den, med oss går den i alle fall under inboforsikringen, eller noe lignende 🙂 Håper det ordner seg for deg

    87. knusteple.no! Der reparerte de min iphone det gårogså kjempe raskt!! Men det er jo og kanskje kjekt og kjøpe iphone5?

    88. heihei 🙂
      kjøp en iphone 5, de knuses mye saktere 🙂 eller kjøp en ny iphone 4s. den “orginale” skjermen knuses mye saktere enn de skjermene man skifter til etterpå. Jeg hadde en iphone 4 og knuse min opptil 5 ganger.. endte at jeg tilslutt bestemte meg for å kjøpe en ny iphone 4s 🙂

    89. Verdt å fikse om du gjør det selv! Det koster halve prisen for en ny Iphone om du sender den inn til reprasjon. Kjøper du derimot bare en ny skjerm og utstyr kommer det på rundt 500 kr. Så jeg ville fikset den selv 🙂

    90. Du får fiksa iphoneskjermer, men vet ikke hva som lønner seg for deg å kjøpe ny, eller reparere 🙂 spørs jo også om den kan ha fått noen flere skader, etter at den fikk et slag i bakken, det skjedde med min da jeg mista den i bakken for første gang at telefonen ble treig etter jeg hadde mista den fordi den fikk så fælt slag i bakken, men tror de får fiksa iphoneskjermer til mellom 500-1000,-, er litt usikker på hvor man kan få skifta den, i og med at jeg skifta skjermen privat, men du kan jo ringe apple og høre om de skifter, eller en eller annen netcombutikk, telenor osv 🙂

    91. du kan jo kjøpe en slags veske til å ha rundt mobilen, slik at du har beskyttelse rundt hele mobilen i stedet for det dekselet som bare beskytter på en side. 🙂

    92. Det samme skjedde med søstra mi da hun snubla i katten (lol) og den knuste helt ! Hun kontaktet en dude via nettet og fikk fikset den helt GRATIS !

    93. Hei! Jeg knuste min telefon og ipoden min for npen måneder tilbake. Begge tingene har jeg hatt i noen år.. (mobilen var en gammel htc). Til ppoenget; Hvis BEGGE foreldrene dine har INBO-forsikning kan du ringe dem å fortelle hva som er galt, da kommer di til å si enadresse du sender den til, så velger du om de skal fikse den eller om du vil ha penger for den! For min gamle htc fikk jeg faktiskt 4500 for,og ipoden fikk jeg ca en tusenlapp for). DETTE ANBEFALES STREKT!!!!

    94. Kan like så godt kjøpe ny, men det er jo ikke vanskeligere enn å bare alltid ha på deksel og skjermbeskyttelse?

    95. Eg meiner at det blir best å kjøpe ny. Da får du samtidig fikse alt som heiter virus på mobilen, vist du da har hatt litt dritt på mobilen. Så vist du kjøper ny får du betre skjerm + mobilfri mobil med nye kjangser

    96. Hei! For ca. et år siden knuste jeg iphonen min..noen dager etter reparerte jeg den! I sommer funket plutselig ingen ting på den! Vi dro å spurte hva det var som var galt, og tro det eller ei, men årsjaken var at jeg hadde knust den før. Jeg reparerte hele tlf og tilsammen ble det 5000 kr. Jeg vil si at det er billigere å kjøpe en ny ; )

    97. Kjøp etui. Sann som dekker for skjermen. Eg har det, og mobilen har fått ei lita ripa, og eg mister den ofte.. Så den anbefales. (Har hatt etui i minst 8 mnd..

    98. En venn av meg knuste glasset bak på iphonen, og sendte den til reparasjon. Det de gjorde da var at de kasta den, og ho fikk en helt ny! Da ble alt på iphonen hennes sletta! Og måtte rett og slett starte helt på nytt med alt på iphonen! Så send den til reparasjon, for ho fikk den like til samme “reparasjons pris”! Men bare kontroller at de ikke gir deg en helt ny, men at de fikser den! (Hvis du ikke vil ha ny, og/eller at alt skal bli sletta)!!!!!

    99. Koster rundt 1000-1500 og skifte skjerm foran og bak, sparer en del da. Så hadde egentlig bare skiftet skjerm. + jeg ville kjøpt etui til iphonen 🙂

    100. Akkurat knust min selv og var igrunn helt fra meg .. Visste ikke hva jeg skulle gjøre , men så var det en venn av meg som sa jeg burde bestille ny skjerm osv (finner billige på ebay) , så kunne han skifte den.
      Var jo kjempe billig for meg, tror jeg betalte 600,- alt i alt og i tillegg fikk jeg rosa telefon 🙂

    101. Jeg ville heller kjøpt en ny en. For det skjer så utrolig mange ganger at når du skal skifte glasset på skjermen, så er det et eller ant med mobilen som gjør at kameraet på innsiden ikke funker. Og det er jo veldig kjipt. Også er det så utrolig lett for å knuse skjermen igjen for det nye glasset er så sensitiv.

    102. Hei Sophie 🙂
      Uff, slike uhell er bestandig like deprimerende, hehe
      Jeg vil ikke som noen av de andre over her si at du må kjøpe ny eller sende den på reperasjon, fordi det finnes et mye billigere alternativ istedet for å bruke rundt en tusenlapp på reperasjon eller et par tusenlapper for ny telefon. Jeg vil anbefale deg å gå inn på en nettside som heter wwww.mytrendyphone.no og bestille deg glass til 200 kr og skifte det selv eller få noen til å hjelpe deg, det er ikke så vanskelig + at det er mye billigere 🙂 Her i familien er den måten blitt den beste.
      Uansett, du har en utrolig fin blogg og jeg er innom og leser den flere ganger om dagen 🙂
      Hilsen fast leser

    103. Kjøp iPhone 5! den tåler mye mer!! Ikke kjøpr fra ebay elns, fordi da må du sette det på selv og nesten ta fra alle delene inni iPhonen først!:))

    104. Det finnes deksler som dekker mobilen både baksiden og fremsiden. Men anbefaler deg å ikke ha mobil så uforsiktig du er. Forresten finnes det sånn plastikkdritt man kan ha på skjermen for å beskytte den og 😛

    105. Det er VERD og fikse den istede enn og kjøpe ny synes hvertfall jeg :)) synes du bør dra med den til rep 😀

    106. Hei! Jeg kjøpte meg ny telefon, men angrer- fordi i ettertid har jeg sett hvor bra resultatet blir når man får noen til å fikse den. Nå finnes det mange som reparerer knuste skjermer.. Billig! Før var det liksom nesten like dyrt som å kjøpe en ny, men nå er utvalget på pris litt mer variert..

    107. Jeg synes du burde bare kjøpe dæg ny.
      Tro det eller ei , men det er faktisk billigere og kjøpe ny , enn og reparere skjermen, så mitt tips er at du kjøper dæg en ny iPhone 4 , iPhone 4s eller iPhone 5.. eller en annen telefon .. hehe jeg vet ikke , men det er i allefall billigere enn og reparere en knust skjerm.
      -Emilie<3

    108. Det fins deksler med skjermbeskytter som du bare klapper over når du er ferdig med og snakke. Virker sykt bra. De fins i hard plastik, silikon, pels og skinn. Sykt pene med motiver på. Husker ikke helt hvilken nettbutikk som selger dem men de koster ca 300 kr. Har sånn selv. Du bør kjøpe ny iPhone. Kjøp iPhone 5. Til de er det best deksler. Har det selv. Stor blogg-fan!!! Hilsen en Oslojente på 17!!!!!

    109. Du burde virkelig ikke kjøpe en ny! ;o jeg har knust skjermen min utallige ganger og har kjøpt ny skjerm, mye billigere og heller ikke vanskelig å sette på ;)<3
      Mvh Malin.W.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg