Syk eller oppmerksomhetssyk?

Jeg som alle andre har fått med meg hele denne “cut for bieber” greia etter det kom ut at Jusitn røyker weed ( eller dobbeltgjengeren, selv om det muligens er den rareste unnskyldningen jeg har hørt . . ). Jeg har en del ting å si om denne saken, men først vil jeg si:  jeg håper ingen av dere lesere gjør noe sånt. Ikke for at det er synd i de jentene som gjør dette, for de må jammen meg ha et bra liv som blir så lei seg over noe så lite, men fordi jeg tror ikke det er så  jævlig fett den dagen dere får en ordentlig kjæreste og det står ripet inn “Justin I love you” i huden deres. Tenk på det.

Jeg hater å skrive om dette, fordi jeg føler det blir alt for personlig, men for et par år siden slet jeg med selvskading. Jeg slet med det, sånn på ordentlig. Når man har et virkelig problem så legger man ikke ut bildet på nettet og roper etter oppmerksomhet. Jeg kuttet meg fordi jeg hadde det så vondt inni meg, at jeg så ingen annen måte enn å få utløp ved å føle litt fysisk smerte, fordi det er bedre enn psykisk i mange tilfeller. Jeg kuttet meg, lugget meg selv i håret, beit meg i leppa til jeg begynte å blø, slo hodet mot veggen og andre ting som gjør utrolig vondt. Men la jeg ut bilde på nettet etterpå? Nei. Fortalte jeg dette til noen. Nei. Fordi når man har et ordentlig problem, så skammer man seg. . Man er flau fordi man ikke klarer å kontrollere sine egne tanker. Eneste grunnen til at jeg klarer å skrive om det her nå, er fordi det er lenge siden og ikke noe jeg sliter med lengre.

Derfor blir jeg så sur, fordi dette er et ordentlig problem. Man kutter seg ikke fordi en man ikke kjenner røyker litt weed (flaks at de jentene ikke er fan av Snoop Dogg, da hadde de vel vært døde for lenge siden). Det er ikke synd i disse jentene, i følge meg. Man har ikke ordentlige problemer om noe så lite gjør at man vil kutte seg selv. Hva forventer dere at Justin skal gjøre? Eller, for å si det på denne måten; om mange små jenter kuttet seg selv for at DU hadde hatt det litt gøy – hvordan ville du reagert? Du ville neppe vurdert giftemål med det første.

Men ja, jeg slenger meg med på bølgen. Cut (my hair) for bieber.





 

140 kommentarer
    1. Helt enig! Jeg er selv en kjempe stor Belieber og synes dette er altfor teit! Justin er snart 19 og får gjøre som han selv vil 🙂

    2. er ganske enig med deg. Synes egentlig det er utrolig respektløs ovenfor folk som kutter seg og sliter, samtidig at man bruker det som et pressmiddel for å få han til å slutte med å røyke. Jeg synes det er veldig rart at Justin selv ikke har kommentert det i media eller lignende, blir bare mer mistanke og flere jenter som gjør.

    3. Det var ikke Justin 🙂
      Men er ellers helt enig! Jeg er en stor belieber, men å kutte meg over noe så lite kunne aldri falt meg inn

    4. kanskje du bør dype deg litt i saken først 🙂 men er helt enig, å det var ikke BELIEBERS som starta det. det ville du visst om du gjorde litt research før du skreiv

    5. Bra du tok dette opp! Jeg sliter selv med selvskading men jeg legger ikke ut bilder på Facebook jeg går bare med gensere fordi jeg skammer meg! Syns det er utrolig respektløs mot folk som faktisk sliter med selvskading for det er faktisk ganske alvorlig!

    6. har vært i din situasjon.noe ingen andre egentlig vet. jeg la ikke ut bilder,og sa det heller ikke til noen (for det var ingen der). jeg slet med dette en god stund, noe jeg ikke er helt kvitt enda. det som gjør vondest er når mennesker ikke tar det seriøst, folk bare sier til deg “men jeg har det mye værre enn deg for jeg….+++” det er ingen konkurranse. jeg er en helt vanlig jente som har problemer,slik som stort sett alle andre, grunnen til at jeg velger å være anonym nå er fordi dette blir for vanskelig å skrive med mitt navn.
      jeg er belieber,og justin har hjulpet meg så utrolig mye opp igjennom, jeg blir bare så oppgitt over noen av “oss”…

    7. Jeg er belieber og jeg er helt enig med deg Sophie. Jeg skjønner virkelig ikke hvordan noen jenter kan være så syke at de kutter seg for akkurat det. Og det er så respektløst av de jentene å kutte seg pga det, og ivertsfall av de som går å tuller med det. Jeg er 100% enig med deg!

    8. Er veldig bra du skriver dette Sophie, så det kommer ut siden du har en såpass stor blogg. Er helt enig med deg, det er helt sykt respektløst av de! Skjønner ikke at folk kan være så kortenkte, er nok endel som faktisk sliter som kanskje sliter litt ekstra nå på grunn av “cut for bieber”.

    9. Det var veldig fint skrevet. og JA jeg er enig med at beliberne kunne skjerpe seg litt om dette. Jeg er en kjempe stor belieber og dette er bare teit!
      xoxo

    10. Har ikke tenkt noe over den biber greia , men syns det er dumt at folk er så interrisert i den personen at de kutter seg selv. Syns du er en kjempe flink blogger sophie som lager sånn type innlegg 🙂

    11. jeg er veldig enig med deg, det er jo bare helt teit at man skal skade seg selv, det hadde liksom gått greit hvis man gjørde sånn som du at man kuttet litt av håret, men å skade seg blir litt for dumt!
      jeg er en veldig stor belieber og jeg kunne aldri ha kuttet meg selv for noe sånt!!

    12. Vi beliebers blir fremstilt så jævli. Alle blir dratt under samme kam, og det er en skam . Jeg skjønner folk, men som meg jeg er en belieber.. men snakker aldri om han, og hadde ALDRI gjort dette. Er helt enig med deg, og er tidelig selvskader selv !

    13. sykt enig me dæ sophie! veldig bra skrevet. har også slitt med selvskading og hver gang nånn ser et av arran mine blir æ alltid flau og prøve å skjul det. det siste æ villa gjort e å legg ut bilde av kuttan mine for å få oppmerksomhet, æ skamme mæ over dæm å skjønne ikke koss folk kan vær stolt av det. spesiellt når det e en så teit ting som at en kjendis prøve å røyk litt hasj, det e helt sykt at dæm ødlegge kroppen sin nånn bare for det. dæm latterliggjør jo alle dæm som faktisk ar det fælt å slit med selvskading… syns alle kan #smoke4bieber
      ælske bloggen din sophie, du er bra forbilde å tøff som tørs å skriv om et så vanskelig tema ! <3

    14. Jeg er litt usikker ,men tror kanskje det er robin.. Men allikevel, ville ikke justin sagt ifra til fansen hvis han ikke gjorde det…..? Håper jeg får svar på det snart!

    15. Det er ikke Justin Bieber, det er jo Robin Verrecas.
      Han som etterligner helt.. Og på bildet, kan du se at det er ingen tatoveringer på armen så det er ikke Justin!

    16. Respekt! du er sterk, å du burde være stolt over at du har komt så langt i livet etter problemene dine,selv vet jeg ikke hva dem er, det er heller ikke så viktig for meg, du virker som en utrolig koselig jente nyt live! have funn girl 🙂

    17. Er HELT enig med deg! Er ikke ofte jeg er inne på bloggen din. Ikke min type blogg, men jeg leser når du skriver slike innlegg som dette. Du er veldig flink til å skrive om hjertesaker osv:) Utrolig bra at du klarte å komme over selvskadingen!
      Men de bildene av at ”JUSTIN” smoker weed, er ikke han. Det er en gutt som heter Robin som la det ut på insta for noen uker siden. Han ligner en del på Justin. Hun blonde jenta som er i bakgrunnen av bildet, er kjæresten til Robin. Robin selv har sagt at det er han selv på bildene og at han mente på ingen som helst måte at dette skulle være Justin. SYKT dumt at folk legger ut på facebook siden til Justin bilder av weed der de skriver: Har du lyst på eller? KJÆRE MENNESKER. Det er ikke Justin på bildene. Slapp av og lev livet.
      YOLO haha

    18. Bra skrevet Sophie! Har lest rundt på facebook etter bildet av JB eller hans ”tvilling” røyket hasj, og for å si det slik.. Jeg skjemmes. Jeg fatter ikke at det er mulig å gjøre slikt. Jeg blir rett å slett sint og frustrert. Jeg har selv slitt med både selvskading, selvmordstanker (og ja, som du sier, jeg skjemtes. Ingen bortsett fra de nærmeste visste om det), og når jeg ser slikt, så vil jeg bare kaste opp! Noen av de jentene som har gjort dette, må virkelig forklare meg hvorfor? Hvorfor gjøre noe så dumt? Tenk litt på JB (er ikke fan i det hele tatt, men dette er bare sykt), tror dere han blir å like dere bedre? Han vet ikke hvem dere er en gang, og nå må han gå rundt å tenke på ALT han gjør. Viss han plutselig kanskje, tja, tar seg ett parr trekk av en hasjrøyk, så kommer kanskje flere tusener av jenter til å kutte seg opp? Nei, fy, stakkars JB. Forskjellig han må ha på samvittigheten sin.

    19. Er så enig med deg! Tragisk at folk skal kutte seg, i tillegg begynne å kødde med selvskading, noe som absolutt ikke bør køddes med.. #respektløst

    20. det morsomste er jo at alt startet som en prank fra 4chan, og så er det de små fjortisene som tror på det da. Nei, hvis man er så dum i hodet og går på cut4bieber så får man bare ha det så godt

    21. helt enig! synes denne kutte-greia er utrolig respektløst ovenfor de som faktisk kutter, for man skal ha det veldig vondt før man tenker det som eneste utvei. og det at en artist, du egentlig ikke kjenner røyker litt hasj er ikke verdens undergang. life goes on. ville de jentene kuttet seg om en av vennene deres røykte litt hasj? nei, tviler

    22. wow, Sophie jeg visste ikke at du hadde gjort det! Du er et enormt stort forbilde for meg, og jeg har selv drevet med selvskading, så det gjør det til et enda større forbilde for meg, (siden vi har vært gjennom noe av det samme og er ferdig med det da). Jeg er så stolt over deg!

    23. Blir rett og slett forbanna når jeg hører om jenter som har kuttet seg selv pga han. Fikk høre i dag at ei jente faktisk tok livet sitt etter at bildene kom ut. Det er rett og slett tragisk…

    24. helt enig med deg!! det er respektløst over oss selvskadere!! jeg er i den situasjonen selv nå.. og jeg er en STOR belieber! men det ville ALDRI ha tenkt på å gjøre det engang! han vet mest sannsyneligg ikke at vi eksisterer engang.. så.. uhnødvendig.. da tar jeg heller å klipper håret sånn som du gjorde!

    25. Samme om det er han eller ikke jentergutter 🙂 !
      Han er gammel nåkk til og bestemme selv hva kan skal gøre eller ikke ……
      Som sophie sier hadde det vert trist om det va jenter som likte snoop dog 😛 Er mange mange mange artister som røyker weed å om en prøver weed er ikke det farligt heller 🙂 røyker du i lengden kan det gå gale !!
      Men gjør som sophie klypp en lokk av håre 🙂

    26. Utrolig bra skrevet! Jeg er en stor Belieber, men det der var søren meg kongen på haugen. Du er best 🙂

    27. Lol du skriver sånt også poster du det bildet. Alt det her er jo bare mindfuck. Altså håper det bildet der er for å gjøre narr av de som kuttet seg på grunn av de trodde at justin bieber røyket hasj, og sånn BTW det var IKKE han ELLER Robin Verrecas, det har robin sagt selv. Hasjbildene kommer fra bladet som også har sagt 5 ganger at justin bieber har dødd. Hvorfor skal man tro på det. De som har kuttet seg kan ikke være ekte beliebers engang, da har de oversett mye, og eller så er det jo fordi de er stein dumme. Skjønner godt at det kommer masse hatebilder. hele opplegget er tragisk. Men for min del er jeg enig med deg om det kuttegreiene, men det er jo egentlig en helt annen sak!!! Det er bare det at det ble gjort så mye ut av at de sykesyke jentene faktisk kuttet seg og la ut bilde av det for at de trodde justin hadde røyka og at han skulle stoppe om han så at de kuttet seg for det. skjønner godt alt spammet om #cut4bieber.

    28. Enig! Sliter selv med det.. Men har blitt litt bedre. Stor takk til deg som er åpen om hva du har sletet med.. Ikke mange som forstår at det sårer oss som faktisk sliter.

    29. lo meg nesten ihjel igår av alle de morsomme kødde hate bildene som ble lagt ut! herreguuud – cutter: is your joke still funny? – justin: haha is even funnier because I’m high.

    30. Bra skrevet, men det er faktisk ikke bieber da, fordi han hadde ikke tattoveringer.. Men det var ikke dobbeltgjengeren heller, dette går helt i surr, haha!

    31. Siden du har skrevet det nå, kan du legge ut bilder av arrene også? Jeg håper ikke dette blir oppfattet som et respektløst spørsmål, for det er ikke slik jeg mener det.

    32. om hu klippet sit år eller det fake håre,er vell det samma f*** ! 😛 haha x)
      tror hu gjore det fårå vise et poeng 😛

    33. Enig! Selv om ikke jeg tror at det er han på det bildet, synes jeg egentlig det blir for dumt.. Det er han som tar sine egne valg bare han kan velge det selv! <3
      Er kjempe belieber selv, liker han akkurat like godt nå!

    34. Enig Sophie 🙂 og såklart er det justin! Blir så provosert av disse fjortisjentene som blir forbanna bare fordi vi sier at det er han – Grow up please..

    35. Helt enig, det er så unødvendig å kutte seg selv fordi en person du aldri har møtt røykte litt hasj. Når folk gjør sånn får det nesten det til å virke som alle som selvskader er på jakt etter oppmerksomhet. Jeg sliter med deg selv. Nå som cutforbieber har blitt en ganske kjent sak er det mange av vennene mine som går rundt å snakker om det. også sier de at det er helt idiotisk og at alle som selvskader uansett er helt dumme. Det gjør det ikke så mye bedre for meg akkurat som sitter ved siden av dem og føler at jeg bare kommer til å bli dømt hvis noen finner ut av hva jeg gjør. Det er så utrolig dumt at folk ikke skjønner at det faktisk er en ekte lidelse som folk sliter med.

    36. Er stoor Belieber selv, men alt dette her kuttegreiene er helt idiotisk. Og, det som er det verste er at det ikke er oss som startet det en gang. Det er bare noen som er ute etter å sette oss i enda dårligere lys, enn det vi alt er fra før av. Men, at noen fortsetter med det, og får folk til å tro på det er heelt på trynet. Så, er egentlig enig!

    37. Huff, ja Sophie, jeg er absolutt helt enig. Første gangen jeg så denne “cutforbieber” greia trodde jeg ikke noe på det.
      Også er det ikke en gang sikkert at han røyker weed fast, kan jo hende at det kun var noe han prøvde den ene gangen? Åh… synes ikke synd i jentene men i Justin.

    38. Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro om Justin.. Jeg venter til han sier noe om det jeg. Men nå så later jeg som om det aldri har skjedd, og bare ser på han og hører musikken hans og elsker de. Men jeg må inrømme jeg lo litt når jeg så bildene, fordi jeg så for meg Justin høy. Som vi har sitt på intervjuer så er jo han ganske HYPER og tenk hvordan han blir nor han er høy? HAHAHAHAHA 😛
      Men altså den cut4bieber er jo bare dum!! Helååå, så om Justin røyker hasj.. Han vil jo ikke slutte selv om noen teite 13 åringer kutter seg -_-
      Jaujau, Justin er uansett bare 18(snart 19) og han røver og finne seg selv 🙂 Da må han prøve litt av hvert da 😀

    39. Jeg synes det er utrolig domt , for selvskading er et veldig alvårlig tema , å det er sykt mange som sliter med det.
      Jeg er selv fan av Justin , men der ikke det samme som jeg kutter meg for at han røyker weed …
      Jeg har slitt/sliter med selvskading,og jeg synes utrolig synn på de jentene som begynner med det bare pga at en de er fan av røyker hasj.
      Jeg tror ikke Justin ville vært særlig stolt av det , om han fikk vite at han har fått mange unge jenter til å kutte seg. Om jeg har vært han så har jeg sikkert ikke tenkt på penger i det hele tatt men heller prøvd å gjemme meg bort i skam og avlyst hele believe tour’n , ikke fordi jeg hadde røyka , men fordi jeg har fått mange til å kutte seg.
      Selvskading er ikke noe man tuller med, selvskading kan man stille opp mot depresjon i mange tilfeller , og depresjon er en diagnose som blir stilt , og i noen tilfeller får man medisin for det. Man kutter seg rett å slett ikke fordi en man ikke kjenner røyker weed .Weed er ikke engang farlig , alkohol er faktisk mer farlig. Greit at weed er et ulåvelig stoff , men om Justin har valgt det , så hvorfor ikke bare la han gjøre det , det er kun han selv det går utover. Og alle beliebere har jo sakt vi støtter han i alt han gjør , sant?
      Kjenner det var godt å få ut litt frustrasjon!

    40. hvert fuckings innlegg du skriver leser jeg ord for ord. Det skal du ta som et stort kompliment i og med på andre blogger ser jeg mest på bilder, jeg elsker bloggen din, innom hver dag ! utrolig bra skrevet dette innlegget som alle andre… 🙂

    41. Hørt fra søskenbarnet mitt som går på barneskolen at jentene der kutter seg og kommer å vise det på skolen for å vise seg fram og får å få oppmerksomhet. Og det utenom dette bieber-oppstyret, men er vist en “greie”. Sykt

    42. Fjortisjenter nå til dags er helt syke! Er glad jeg ikke er ung nå, blir helt overveldet av hysteriet rundt Bieber (typ Operataket i sommer, ææææh hjelp).
      PS. Synes synd på Robin (dobbeltgjengeren), han får så mye hate på twitter, det er jo ikke sikkert det er han. Ikke at jeg bryr meg om hva Bieber gjør, men trist om en uskyldig gutt skal få skylden hvis han røyker hasj (eller noen photoshopper et bilde for den saks skyld).

    43. om man har sånne problemer som du har så vile jeg faktisk ha sakt det til noen som jeg kan stole på. Bestevenina mi har det nu masse problemer hjeme osv og hun sa det til med så blei det mye letter for henne.
      Men det er bra at du klarer å skrive om det nu!! 🙂

    44. Altså, jeg er ingen beliber men la han derre Bieber få gjøre hva han vil! stakkarn får jo ikke gjort noe utenat alle får vite det…;)
      Sophie, stay strong <3

    45. Uansett hvor mye oppmerksomhet de søker, er det fortsatt et problem de har, og vi skal ikke rakke ned på de for at de selvskader uansett hvilken grunn de har.

    46. Helt enig!
      Jeg er selv en STOR belieber men det får vel søren meg være grenser!
      Det er en som kuttet seg pga. Bieber og DØDE! Det er helt utrolig hva folk ofrer for han!
      Syntes det er helt syyyyykt og kutte seg og deretter legge ut bilde på nettet av det. Men jeg skjønner lixm ikke poenget dems heller for hva godt kommer ut av dette?

    47. Til Kkatrinel over : Hun kopierte den vitsen og byttet bare litt om. Originalen er “Hopefully you are not a Wiz Khalifa fan”. Easy like that, bare bytte ut en svart rapper som røyker weed med en annen svart rapper som røyker weed så kan alle tro du er morsom, mens du egentlig henter den fra internett.
      Samma med den kødden “Cut (my (fake)hair) for Bieber”. Også fra internett.

    48. Endelig noen som tar opp dette. Har slitt med selvskading i noen år nå, og vet ikke om jeg skal le eller gråte når folk spøker om det. Tror rett og slett ikke de skjønner hvordan det faktisk er å ha så mye pyskisk smerte og plager, at man velger og få den ut på en fysisk måte. Synes det er litt rart at noen velger å kutte seg fordi en kjendis røyker hasj. Selvskading er ikke artig på noen måte. Det er en alvorlig psykisk lidelse som utrolig mange sliter med. Vil ikke virke “butthurt”, men jeg klarer bare ikke å skjønne hva som er så artig med dette når jeg selv sliter med det.

    49. Utruli stærkt skrevve, slit sjøl me selvskading,å det e ikke lætt.. Elske å læse bloggen din, du e et flott forbilde. Keep up the good working!

    50. Utrolig bra at du skrev dette! Håper mange får hodet opp av jorda og ser annet enn bare justin.. Det har gått for langt:( sterkt av deg og skrive om noe så personlig også<3 Stå på Sophie, du er utrolig smart!

    51. du hvet at de så en gutt som røyka weed men det var ikke jb det var en aen gutt, forresten justin har tatto og fløflekker, du kan se forskjellen selv 🙂

    52. Utroolig bra skrevet!!:) på tide noen sier fra til fjortis selvskadere, som vil at andre skal syns synd på dem!

    53. utrolig bra innlegg! er veldig enig med deg, bortsett fra at jeg faktisk syns synd i disse jentene. mange av de klarer ikke å forstå alvoret i hva de gjør, og tror helt sikkert at det de gjør er bra. og jeg syns synd i de for at ingen i livene deres har lært disse jentene bedre..

    54. først må jeg si at det med justin bieber har du helt rett i, er enig med absolutt alt du skriver!
      for det andre må jeg si at jeg ble oppriktig lei meg da du skrev om dine egne problemer og opplevelser. for meg har du alltid vært, ikke et forbilde, men mer en person man føler seg bra rundt.? hvis det er mulig å si det på den måten. det jeg vil frem til her er at jeg håper alt går bra med deg og at dette ikke noe du sliter med (enten i hodet eller i virkeligheten).
      etter det inntrykket jeg har fått av deg, virker det som om du er en veldig livlig, god og lojal jente. du har dine mange nedturer men ikke la det påvirke deg. jeg har selv slitt litt med dette, selvtillit indre følelser, og ja du skjønner! jeg har slike “dagdrømmer” som nesten er formet som filmer oppe i hodet mitt, og de snurrer hele tiden. det går for det meste om min far og om han dør osv. min morfar døde av røyk, pappa røyker og han har i det siste vært veldig dårlig og vekke. for litt siden mistet jeg også bestefar og deretter min kusine. det gjorde veldig sterkt inntrykk på meg og disse drømmene har bare forsterket seg. vær dag når jeg kommer hjem går da disse “filmene” i hodet og tårene renner. jeg føler meg så redd og så alene, jeg kutter meg ikke men gjør andre ting. jeg er redd for at en dag i fremtiden vil det komme et tidspunkt der jeg kutter meg og er på mitt mørkeste. jeg er rett og slett redd, for alt.
      dette ble en lang kommentar men det vil jeg si er at du ikke er alene, og du fortjener heller ikke det du vært gjennom! håper virkelig du har det bra nå med livet og kjæresten (<3) og ønsker deg alt godt videre!

    55. Egentlig er jeg uenig. Det er jo lov å røyke hasj i usa så hvorfor skulle ikke justin få ta seg en blås? Det cut for bieber ble jo oppfunnet av han selv, ikkesant? Tips til dere beliebers eller blippers eller bloopers eller hva dere kaller dere: hasj er bare laget av vanlig røyk, ikkno farlig, men syykt dyrt! Typ 800 kr for en pakke liksom. Dem selger kun 25 pk hasjsigger i usa. Og siden justin er så rik så er det jo klart at det var han!
      Jeg har ikke kuttet meg, men brukte å klippe opp sokkene mine før + jeg dusjet med sokker (tvangshandling) og det er jo enda verre. Jeg var konstant våt på beina:/

    56. jeez, hvorfor skriver du selv at du kuttet deg hvis ja, du ikke ville ha oppmerksomhet? Men jeg er egentlig veldig enig da me ddet du skriver:)

    57. jeg blir mildt sagt frustrert av sånne oppmerksomsykeunger! de tror det er morsomt og lett, når det faktisk er støtende spesielt for de som har problemer med selvskading.. alle de køddebildene at de kutter seg og at folk liker det, det beviser ikke at de elsker justin bieber så mye, det beviser at det er så mange som har så lite respekt at det går ikke ann..

    58. Selvskading er alvorlig. men det med justin.. Det vet jeg ikke helt hva jeg skal tenke om. Blir nok litt for jaa.., men de jentene som gjør det, tenker nok ikke helt klart.
      Jeg driver med selvskading, har alvorlige psykiske lidelser. Og jeg må si at jeg blir veldig lei meg når jeg ser hvordan folk kan syns det er så gøy å se bilder der jenter har kuttet seg… Uansett om det er over justin eller hva det måtte være… Gleder meg til den stormen er ferdig så man heller kan se alvorlig på selvskading, og ikke på det som tull og oppmerksomhetsbehov. For selvskading er ikke tull. Og du sophie, du er modig som tør å legge ferm at du har selvskadet, utrolig trist å høre, men du er modig. Også vil jeg gjerne legge til en ting til. Jeg blogger for å få tanker plassert en plass. Jeg får også mange positive og koselige kommentarer tilbake. Selv om folk skriver om problemer så er de ikke ute etter oppmersomhet. En ekte blogg har ekte følelser.

    59. Lol, det er helt tydelig at det er Justin Bieber på bildene. Men hva så? 90% av ungdommer i USA røyker hasj når de er med venner, på fest osv. Det er ingen big deal i det hele tatt, skjønner ikke hvorfor så mange gidder å bruke energi på å finne opp unnskyldninger og “bevis” for at det ikke er han. Og HELT latterlig at folk kutter seg pga. han røyker, haha. Hvor er sammenhengen, liksom?

    60. Jeg er helt enig med deg Sophie! Det blir før dumt, rett og slett! Det er faktisk en son tok selvmord fordi justin hadde det litt gøy (om det var han da) men det er viktig å ikke dra alle beliebers under engang. For de absolutt fleste synes dette er kjempe dumt. Og at kuttene ikke er noe å spøke med!

    61. ” Fordi når man har et ordentlig problem, så skammer man seg.” Skammer man seg virkelg over å ha ett problem med selvskading? Skammer man seg over å ha ett psykisk problem? Er det sånn verden er blitt? Det syns JEG er sykt. Jeg er ei jente i 20 årene som har slitt psykisk siden jeg var barn, og jeg skammer meg så aldeles ikke, for jeg kan ikke noe for det. Om jeg hadde skammet meg, så hadde jeg faktisk ikke levd idag. Joda, med en gang skammet meg sikkert, fordi jeg ikke visste hva dette var. Men å gå å skamme seg ett helt liv? Synes selvfølgelig det er veldig trist at du har slitt med selvskading, men må også si at jeg aldri har sett ett eneste arr på deg, har du fjernet dem med laser? Jeg har ikke mulighet til å fjerne dem med laser, jeg har fått lærhud etter å ha kuttet meg så mange ganger, jeg har ikke følelse i lillefingeren etter å ha kuttet av en nerve, jeg har sydd opptil 100 sting og vært på legevakten opptil 2 ganger daglig for å sy. Tenk deg om før du sier noe slikt. I altfall vil jeg legge til at i november hadde jeg tre års dag uten noe form for selvskading!

    62. Ahh, er så enig i hva du skriver! Det var noe lignende det jeg tenkte om saken også! At Justin røyker weed..hva så? Skal verden gå under av den grunn? Jeg mener disse jentene er noen oppmerksomhetssyke retards! At noe så lite kan gjøre dem så hysteriske! De kan jo ikke ha det godt med seg selv tenker jeg.. Så på en måte er det litt synn i dem, de er dumme i den “opprørke fjortis-alderen” og sitter der som 20-30 og utover i livet og tenker sikkert når de ser arrene etter kuttene på armen; hvor dom går det an å bli? Hvorfor gjorde jeg dette? Bare for en dum fase hvor jeg var en stoor JB-fan?

    63. Dette er jo et av de mest tullete innlegg jeg noensinne har skrevet.Har du skrevet det på tøys, eller???
      Jeg mener, du sitter og påpeker at Justin røyker hasj og at du klipper av deg håret for han? Hva feiler deg?
      Hvorfor i alle dager gjør du det?
      Er det liksom OK? Kutt av dere håret, jenter?
      Og hvor mange jenter kutter seg for Bieber?
      Og er det bedre å oppfordre dem til å kutte av seg håret? What??
      Og så påstår du at look-aliken hans er det dummeste du har hørt? Vel, da er du vel ikke særlig smart da, siden denne look-aliken hans er verdens kjent, og lever av å etterligne Bieber! Han er ikke SÅ lik engang, det ser man jo på selv dette weed-bildet, hvor han sitter med kjæresten sin.
      Er det for å provosere at du sitter her og sprer løgner og sier at bildete er av Justin, når det ikke er det??
      Synes isåfall det er latterlig, og kan ikke skjønne annet enn at det må provosere Beliebers.
      Jeg selv er voksen kvinne og hører ikke på Bieber, bare så det er sagt. Og hadde det vært han, hadde jeg ikke brydd meg mindre. Men når det er så allmnennkjent at bildet ikke er han, og kopien hans er såpass verdenskjent som han er, blir jeg provosert av at du sitter og sprer løgner.

    64. sliter med det og spiseforstyrrelser nå.. blir så sur når folk kutter seg over noe så lite. respektløst ovenfor folk som faktisk sliter med det
      bra skrevet!

    65. Dette har ingenting med cut4bieber å gjøre, men jeg synes det er veldig feil at deg å si at “man skammer seg og er flau over ting man sliter med.” Altså, jeg har slitt med angst, depresjon og dårlig selvfølelse siden jeg var 12, altså i 6 år, og jeg har aldri vært direkte flau over det. Jeg har alltid vært åpen for alle vennene mine og folk som spør om at jeg har mine problemer, og jeg vet at det finnes mange andre som er slik óg. Det kan godt være at DU var flau over at du hadde psykiske problemer, men ikke snakk for alle når det ikke er sånn.

    66. Bra skrevet!
      Om så det er justin bieber eller en annen gutt har ingen verdens ting å si det vel? (siktet til disse “stakkarslige jentene”) ! Han er en helt VANLIG gutt, et helt normalt menneske som alle oss andre. Eneste forskjellen er at han kan synge. Han er som alle andre tenåringer EGENTLIG, han tenker nok ganske likt, er nysgjerrig på ting, blir forelsket, har tunge dager and so on som alle oss andre. Om han røyker weed, eller hasj for de som ikke forsto det, hvorfor GIDDE å bry seg ? Hvorfor kutte seg? Hvorfor klippe av hår eller ta livet sitt? Disse som driver med det, kjenner han ikke selvom de har fått vite litt av den overfladiske siden av justin.
      Om han drikker alkohol, røyker vanlig røyk, weed osv. Så har vi ingenting med det å gjøre. Han er voksen og kan og klarer fint å bestemme over livet sitt og valgene sine selv. Han er klar over hva han gjør og konsekvensene av det. Så for all del jenter (og gutter) , la han gjøre som han vil UTEN at dere skal ta helt av.
      Hasj er foresten en plante, et naturlig stoff som har vokst helt naturlig på jorda. Det blir brukt i enkelte legemidler bare for å få sagt det.
      Om han røyker og har det gøy og lever et någelunde NORMALT tenåringsliv når han har tid til det, så bare drit i hva han gjør. Syntes synd i justin som må tenke gjennom hvert Jævla ord, alt han gjør og foretar seg. Faen for er liv. Det er HAN det er synd på, ikke alle fansa.
      Selvom han eventuelt hadde røyket litt weed, drikker alkohol også videre, blir han fremdeles ikke et dårlig forbilde eller en dårlig sanger. Han er som de aller fleste ungdommer/voksne og det dere bielibers burde konsentrere dere om, er hva dere vil med livet deres, og ikke henge dere opp i hva han gjør. Verden går ikke under!

    67. Sophie, jeg kunne ikke vært mer enig i det du skrev der.. Selvskading er ett ordentlig problem, tror ikke det er så gøy for de som faktisk sliter med det. Og for noe så dumt også.. Jeg har vært der, i en veldig dårlig tilstand, og gjorde/gjør ikke pågrunn av en så dårlig grunn. Med tanke på at jeg også er en Belieber, så blir jeg dobbelt så irritert. Det får oss belieberne som ikke kutter seg, til å bli dømt av alle som ikke liker Justin, det er ikke ALLE som kutter seg for Bieber. Ingenting med det hjelper, i hvert fall ikke hvis du har et ordentlig problem. For noen dager siden så noen arrene mine på armen og spurte om det var for Justin og da sa jeg selvfølgelig nei og så spurte de om jeg hatet han fordi jeg ikke kuttet meg på grunn av han, da ble jeg jævla forbanna! Så alle som har hatt en vond fortid med kutting skal bli sett på som noen som kutter seg for en person de egentlig aldri har møtt? Det er rett og slett teit.. Jeg skammer meg over å være en Belieber akkurat nå, ikke på grunn av Justin, menpå grunn av fansen som liker han for akkurat samme grunn som meg og gjør noe så dumt. Oppmerksomhetsyk kalles det ,og det hadde du ikke vært hvis du hadde hatt et ordentlig problem..

    68. Jeg syns og det er sykt teit å kutte seg pga det, jeg er belieber men kutter meg ikke, jeg vet at det ikke er Justin! Hver dag på skolen skriker folk til meg: CUT FOR BIEBER! Jeg blir sykt deppa, alle snakker om det for å irritere meg..

    69. TIL ALLE SOM TROR PÅ DETTE: Justin har ikke røykt weed. Bildet er nemlig redigert! Om dere ser på bena til ” Justin som ikke er Justin” så er de helt svarte. DESSUTEN HAR HAN INGEN TATTOVERINGER PÅ DET BILDET! Og det har ekte Justin Bieber jo. På både armer og ben!
      MVH MEG!

    70. Trur ikke det e så mange som kutta sæ pga han. Va bare mange som fant sånne kuttebilda på google osv og starta trenden som en spøk, også tok den helt av. 🙂 Kanskje det var NOEN domme jente som gjor d, men de fleste bildan e bære tatt fra nette og sent til han.

    71. Blir nesten flau over haterene i dette innlegget. Ja, om han smoka weed eller ikke so what? det har dere igrunn ikke noe med ..

    72. jeg eg helt ening med deg! jeg synst det er utrolig teit at folk legger ut bilder av seg selv når de har kuttet seg pga det med Justin. når man virkelig har et problem så legger man det ikke ut på nettet.Dessuten så må Justin få lov til å gjøre det han vil, han er tross alt et menneske som alle andre. jeg er ein stor belieber fra hele mitt hjerte, men jeg støtter ikke “cut for bieber” i det hele tatt. jeg synst det er bare utrolig teit

    73. Enda en som henger ut selvskadere. Les innlegget ditt én gang til du, Sophie. Du skjønner nok ikke skaden du har gjort ved å poste dette, men faen, du skulle bare vist.

    74. De aller fleste har nok bare funnet et bilde på nettet og latet som om det er de. Har ikke den tanken slått noen?

    75. Det er faktisk overraskende mange som kutter seg nå til dags.. Her jeg bor virker det mer eller mindre som mote.. Det er liksom “inn”. Gjør en det, skal alle liksom.. Er faktisk få av dem som faktisk sliter ordentlig!

    76. Sliter fortsatt med selvskading og syns det blir for dumt at noen kutter seg pga at en person røyker weed. Også er det dårlig gjort til oss som faktisk kutter seg og sliter skikkelig med det, og gjør det av at vi sliter med våre egne liv. STÅ PÅ SOPHIE! Dette innlegget er det beste og kanskje mest personlige jeg har lest på bloggen din :)Og du er utrolig sterk som har klart å slutte med selvskadingen! 🙂

    77. Bra skrevet. Men samtidig tenker jeg at noen faktisk legger ut bildet,ja for å få oppmerksomhet, men også kanskje ett lite rop om hjelp. Folk kan virke så blide på utsiden for å skjule at dem har det helt jævelig på innsiden, at ingen merker at dem har vondt. For det er jo ikke enkelt å si til noen at de har det jævelig, da er det mye bedre å legge ut et bilde, så kanskje noen faktisk legger merke til det og spør om du har det bra og da er det mye enklere å si sannheten..

    78. Ening i noe, men DET ER IKKE JUSTIN. DET ER SANT OG DET HAR DENNE DOBBELT JEGEREN ELLER HVA HAN HETER INRØMMET SELV AT DET IKKE ER JUSTIN. SÅ syntes det er teit at beliebers kutter seg.er en belieber forever, men hadde aldri kuttet meg.

    79. Beliebers bestemmer ikke livet til Justin, han lever sitt liv som han lever selv. Noe som ikke virker sånn for at de dømmer han for mye. Men en ting, ja bildet var ekte, men “cutforbieber” var lagt av haterne til Justin for å få oss til å se dum ut. Ja, det er sykt, og ingen kuttet før haterne laget den ‘trenden’.

    80. jeg er helt enig med deg det er helt idiotisk at noen skal kutte seg for justin, han slutter ikke akuratt hvis han hadde gjort det og unansett hvis han hadde gjort det så er det hans valg ikke belieberene

    81. Du er så utrolig sterk som klarer/tørr og skrive dette på bloggen din. Du er så utrolig vakker og du burde være ekstremt stolt av deg selv, det burde kjæresten din også være! Jeg vet ikke hvor mange år jeg har lest bloggen din men det føles ut som jeg har lest den siden jeg ble født… Jeg elsker og lese den og jeg kan gå inn hver time for og kjekke om du har lagt ut nye innlegg. Du er så tøff og utrolig viktig for meg selv om jeg ikke kjenner deg (jeg føler at jeg kjenner deg litt) du har lært meg såååååå mye gjennom bloggen din ❤ ALDERI SLUTT OG BLOGG❤ Jeg føler at bloggen din er noe jeg trenger akkurat som mat og vann! Du er bare en vanelig jente men du føles ut som en kjendis, haha! Du er et forbilde for meg og mange andre ❤ jeg er så takknemlig for at du begynte med blogging! Tusen takk sophie❤

    82. jeg drev med selvskading selv og det var en forferdelig tid men jeg gjorde det fordi jeg ble mobbet og banket opp på skolen.Men når jeg gjorde det gikk jeg i fjerde det var den tungeste tiden i mitt liv,men nå er det supert da og hvis det ikke hadde hvert for dette innlegge hadde jeg fortsatt skammet meg over det… du er så pen og så snill og at du kunne ha gjort noe sånt var bra for meg men kansje ikke for deg… tusen takk for at du er duu<3<3

    83. Utrolig sterk du er! Modig gjort å skrive dette, noe av det som får meg til å se så mye opp til deg <3 (haha, nei, kutter meg ikke pga deg 😛 )

    84. Jeg må si jeg blir ganske skuffet og irritert av deg når jeg leser dette. det finnes ikke noe fasit svar på hvordan man skal oppføre seg på når problemet er alvorlig heller. Du skriver selv at når problemet er alvorlig skammer man seg, nei ikke nødvendigvis. Man kan være syk, men fortsatt klare å snakke om det. det betyr ikke at det ikke er like alvorlig som om man skulle vært stille om det. Som oftest når problemet er virkelig alvorlig er det umulig å holde det for seg selv, fordi det er synlig for andre rundt uansett hvor hardt man prøver å skjule det.

    85. Jeg hadde det akkurat slik som du beskriver det, og jeg er helt enig med det du skriver – når problemet er ekte, så gjemmer man seg og skammer seg. Jeg pleide også å lugge meg selv, slå armer og hodet i veggen, pleide også å klore meg selv opp over leggene. Og kuttingen da, selvsagt, men jeg kuttet meg for det meste på innsiden av lårene, knehasen (haha..) , øverst på siden/ribbena, og andre steder som det ikke syntes så godt, fordi jeg var så ubeskrivelig skamfull og flau over at jeg ikke klarte å holde det vonde inni meg.

    86. Helt enig, Sophie! Syntes det er så respektløst når folk tuller med noe som andre må slite med hver dag! Jeg visste jo selvfølgelig ikke dette om deg, Sophie… Derfor kom det litt som et sjokk. Har selv vært der du var og husker skammen over kuttene mine som jeg alltid prøvde å skjule. Spesielt når jeg satt sammen med mamma… Hadde kutt over begge lårene, knærne og håndleddene mine. Jeg har nå arr (selvfølgelig) og føler jeg må skjule kroppen min på grunn av det. Har heller ikke gått i kjole på en god stund. Min mamma fikke se det en dag fordi jeg var så dum og sov i shorts… Jeg har aldri følt meg så skamfull som da. Heldigvis er jeg på bredningens vei og får god hjelp av psykologen som mamma sendte meg til. Diagnosen fra psykologen var Deprisjon og angst. Elsker bloggen din! <3

    87. Helt enig…. Jeg slet selv med selvskading for 4 år siden… Men jeg sa det aldri til noen. Ikke en levende sjel. Jeg skammet meg så veldig.. Å det gjør jeg fortsatt! Gruer meg alltid til sommeren, for da må jeg gå i singlett. Jeg sa alltid at det var katta som klorte, hunden som hadde klikka… Ja alt mulig. Mamma fant det ut å jeg ble innlagt.. Broren min tror fortsatt at jeg sov hos venninna mi i flere uker. Da gikk jeg i 9. Klasse. Nå er jeg snart 19… Ikke tull med dette!!! Det er folk med alvorlige problemer! Jeg mener dette er mobbing av de som faktisk sliter!!!

    88. Du er egentlig en veldig, bemerk meg: VELDIG – dyp person Sophie! Det er noen ganger litt for lett å dømme deg ut i fra utseende ditt, at du kan se dum og fjollete ut. Men du er kanskje en av de flinkeste bloggerne til å sette ord på det du har på hjertet, å de tankene du bærer. For du skriver innlegg som ingen andre ville turt å skrive, og du skriver dem som om det skulle vært kjempe lett å fortelle det videre til verden der ute. De fleste ville kviet seg i lang tid for å poste like ekte og oppsiktsvekkende innlegg som du skriver. Jeg håper du er stolt over den flotte jenta du er!

    89. er ingen som har kuttet seg sophie. det var bare troll accounts på twitter som begynte å skrive #cut4bieber for å lure folk og så trendet det fordi beliebers lurte på hva dette var, tagget det, og skrev at det var patetisk. og nå tror alle sammen at vi kutter oss selv pga det, men det er ikke sant.
      jeg er belieber selv, men bryr meg ikke om justin røyker hasj, drikker els – det er hans liv 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg