little things

Det er et tema som går igjen her på bloggen bloggen, sminke, klær og rosa er i fokus. Derfor tenkte jeg å skrive om et par ting i hverdagen som gjør meg glad, som ikke har noe med penger eller ting å gjøre ♥

– Når noen i familien jeg ikke har så mye kontakt med helt tilfeldig ringer meg eller sender melding å spør hvordan det går og om jeg har det bra. Selv om man har slektninger ganske langt borte føles det herlig når de bryr seg, og jeg er så glad i familien min!

– Når pappa liker musikken jeg viser han. Vi har veldig lik musikksmak, så der har vi noe vi deler sammen. Ofte når jeg hører på en sang kan han komme løpende inn på rommet å spørre ” hva heter denne sangen?”. Da blir jeg glad! går

– Når kjæresten min gir meg et kompliment som ikke er så veldig “typisk”. Han er veldig flink til å påpeke småting på en positiv måte som kan gjøre hele dagen min mye bedre. I går var det blandt annet ” så lange øyenvipper du har, sykt fint” så etter det har jeg vært sinnsykt glad. Tror ikke helt gutter innser hvor mye en liten ting kan lyse opp hele dagen!

– Alle de interne vitsene jeg har med Anne-Sofie. For eksempel kan vi rope ” TARJEI!!!” med en veldig spessiel stemme, da vet vi begge hva det betyr og bryter ut i latter. Samme når vi gir hverandre “lureblikket” når noen andre snakker om noe, og jeg bare vet at vi tenker det samme. Det er så utrolig godt at noen kjenner meg på den måten.

– Når jeg er lei meg og sover sammen med mamma, og hun pjusker meg på ryggen til jeg sovner.

– Når Amanda bruker laaang tid på å svare meg på hva jeg bør gjøre når jeg har problemer. Jeg har sikkert fått meldinger på til sammen flere kilometer fra den jenta som kommer med råd, og det hjelper hver eneste gang.

– Når jeg kan se meg i speilet å tenke at jeg ser brun ut / fin ut / hvite tenner / fint hår eller uansett hva, så lenge det er en positiv ting. Det er desverre ikke ofte nok jeg tenker slike ting, men de dagene jeg gjør det er det virkelig en god dag.

– Alt det fine dere leserne skriver til meg. Dere får ingenting igjen av å legge en positiv kommentar her, men dere skal bare vite at jeg sitter på andre enden av pcskjermen med et stort smil om munnen. Det finnes så mange utrolige jenter og gutter der ute, det har jeg fått bevist! Jeg er så glad i mange av dere.

– Å ha oppnått noe jeg har jobbet hardt for. Alt fra skole, trening og til en gave jeg gir til andre.

– Når noen spør meg om råd, uansett om hva. Kjærlighet, sminke, klær. . At noen vil ha min mening, det betyr så mye for meg. Ofte kan jeg føle meg tom og uten betydning, så at noen “trenger” meg. . Den følelsen kan man ikke beskrive.

– Å sove med kjæresten, ligge nært hverandre å pjuske til man sovner må være det beste i verden. Føler meg 100% rolig i kroppen og alt er bare perfekt.

– Når mine siste tanker før jeg sovner er hvor heldig, lykkelig, forelsket og glad jeg er.

Hvilke småting gjør deg glad?  

 

 

 

 

101 kommentarer
    1. Jeg skal skrive særemne om blogging, og du er den bloggeren jeg ser mest opp til, er innom deg hver eneste dag, lurte på om du kunne nevne kjapt i et innlegg hvordan det er å være blogger, lage ett lite fordeler og ulemper innlegg ? Eller om du har det linke det til meg på vedlagt email 🙂 Det hadde også vært interessant å lese generelt !

    2. Så koselig! Ahh, jeg elsker når folk pjusker meg på ryggen også.. Såååå herlig! Vet at det er mange der ute som ser på deg som falsk og at du kun bryr deg om sminke, hår osv. Men du er så mye mer enn det. Du bryr deg om så mye annet, og du virker som en veldig jordnær jente! Drit i hva alle haters sier, du er perfekt akkurat sånn du er! Stå på<3

    3. Mye av det samme gjør meg glad og 🙂 Familien og venner må være det som gjør meg mest glad. Det er viktig å sette pris på de gode øyeblikkene man har med de, for plutselig en dag kan det være over. Jeg kan ikke beskrive hvor glad jeg er i de, og jeg setter virkelig pris på hvert eneste øyeblikk jeg får sammen med dem!

    4. Åh, du er herlig! Og vet du hva? Jeg tror flere liker å se denne siden av deg, det gjør i allefall jeg! Det er selvfølgelig du som velger hvordan du skal blogge, men det er fint å lese at ikke selv du føler deg perfekt hele tiden 🙂 Du er søt du! 😀

    5. Aw, søtt inlegg 🙂
      Musikk, trene, spise skjokolade og lese,når man tar fine bilde eller er forelska, og når man føler seg nyttig

    6. Jeg må bare si det Sofie, jeg DIGGER deg! Du er ett av forbildene mine, og jeg elskeeeeeer bloggen din 🙂 Synes det er så jævlig unødvendig når andre kommenterer dritt osv… Husk på det, de er bare jæææææævli sjalue fordi de verken ligger på topplista, har fint hår, kropp,en kjempefin stil og ikke minst en kjæreste! viss ikke hadde de ikke brydd seg eller tatt seg tid til å legge igjen en stygg kommentar. Stay strong, ikke bruk energi på slikt tull, loveyouu <3

    7. Stort sett det samme, og hvis jeg forteller små uviktige detaljer og venner, familie eller kjæreste husker de det leenge etterpå! er godt å føle at noen bryr seg om deg! det er nettopp det at det finnes en der ute som syntes du er perfekt akkurat som du er, og en annen ting er nettopp det. fornuftige mennesker gjør meg utrolig glad! 🙂 Ha en fin dag videre, og jeg synes du er ei helt fantastisk jente og ønsker deg all lykke videre. du fortjener å ha det bra:-) alle gjør det.- jente 14

    8. Jeg blir glad når folk smiler, når folk har dårlig tid, men fortsatt tar seg tid til de små tingene som gjør en forskjell. Jeg blir veldig glad av å høre på musikk også 🙂

    9. Herlig beskrevet og skrevet.. Du er herlig!<3 du er et bra forbilde for mange jenter og gutter her ute i verden. :')

    10. Liker når du er slik som det her, så ærlig, og at alt ikke handler om utseendet osv! Det er et innlegg som skiller seg litt ut, liker det:) Så bra skrevet Sophie, stå på! 🙂

    11. Du virker som en utrolig bra person! Du fortjener ikke all den haten du får, du er virkelig fantastisk! Håper du får en fin dag videre<3

    12. Kjenner meg igjen av mange av tingene, bortsett fra de med kjæresteting… Vil ha kjæreste, hahha! Du er nydelig:-)

    13. Jeg blir så glad av å lese dette innlegget. Man får et innblikk i hva du liker og som gjør deg gald.
      Det er flere ting som gjør meg glad. F.eks. når jeg og bestevenninnen min har “blikket” og vi vet hva den andre tenker. + når vi har opplevd noe morsomt å kan tenke tilbake på det med bare et ord eller et bevegelse også kan vi le lenge av det etterpå.
      Det er masse som gleder meg i livet. Men det er alltid de små tingene som betyr så altfor mye 🙂
      Kos deg videre, Sophie <3

    14. haha, skjønna ka du mein med ”tarjei!!!”-greia. haha
      men e jo litt synd i gutten da, han trur jo han e ‘normal’ vess du skjønna ka æ mein

    15. Woow denne kjolen var utrolig tøff og sexy på deg!:D kjolen passet perfekt over puppene og du var sikkelig fin på håret der! Hvis du du hadde sluttet å kle det som en løs jente på mange av bildene tenk så mye dritt du hadde sluppet da og tenk på framtiden din:-) litt kjipt å ikke få seg en jobb i framtiden pga lettkledde puppebilder.

    16. Du er kjempe pen Sophie! Du må bare stå på, og være degselv, jeg selv er så utrolig takknemmelig for at du blogger! fordi jeg får så mye inspirasjon av deg! Du har liksom fått meg til og bli ett bedre menneske, og jeg føler jeg faktisk klarer og føle meg pen! Jeg må bare si at jeg leser bloggen din vær eneste dag! jeg legger kanskje ikke alltid igjen kommentarer, men jeg skjekker den vær dag! Og du er en så utrolig dyktig blogger! Maange klemmer fra en jente som bor på en liten plass! ahhaah! <3

    17. Kjente meg igjen i mange av de tingene! Du er flink til å utdype dine meninger og følelser! Sophie du er en vidunderlig person som jeg ser veldig opp til, og du har det flotte utseende som ingen kan nekte på at er! Du fortjener virkelig det beste, ikke hat! Og stå på med bloggingen din, elsker hver gang det kommer et nytt innlegg, jeg nyter å lese det du har fått frem hver gang! Du er heldig som har en flott kjæreste, og dere begge fotjener virkelig hverandre!
      Fint nytt design:)

    18. Jævli fint bilde av deg! Fyy så insane vakker du e! Modell til tusen, bruk den kjolen oftere, fikk sann Miley Cyrus feeling 😉 you go girl!

    19. jeg er litt deppa for tiden… føler at jeg er den som er litt utenfor “gjengen”. Jeg har begynt i 8.klasse, og “gjengen” er på en måte litt mer voksne når det gjelder attitude… jeg er egentlig litt barnslig, og liker å tulle, men jeg føler at de ser ned på meg når jeg gjør det… pluss at jeg har problemer med en gutt og sånt.. kutting.. og sånt…
      men elsker bloggen din! Stor inspirasjon og du/bloggen din betyr mye for meg 🙂 <3

    20. Du er så god! Du er flink å uttrykke deg å si dine meninger. Når jeg leste dette kom jeg på en av grunnene til at jeg leser bloggen din!

    21. Hei Sophie!
      Er godt å se at du har det så fint, og har funnet kjærligheten.
      Jeg lurer på om du kan skrive ett innlegg om hvordan man kan ta kontakt med en man er forelsket i noen, og hva man kan skrive, eller bare hvordan dere to møttes?
      Takk på forhånd

    22. Du er så heldig og pen <3 Akkurat nå har jeg det veldig ille. Jeg gråter meg i søvn hver kveld. det er bare på grunn av en gutt og de "populære" på skolen. jeg går i 9ende og vet ikke hva jeg skal gjøre. du gjør meg så glad, mange i klassen snakker dritt om bloggen din men jeg sier at den er fin og da ser de dumt på meg og kaller meg dumme ting. men jeg står for det jeg mener <3

    23. du er utrolig pen! vil si at du er mitt forbilde, fordi jeg syns du kommer veldig mye bra ting og står for mye bra!

    24. Godt skrevet og jeg er helt enig!
      En ting som gjør meg glad er når noe jeg gjør/sier får andre til å smile eller bare det å SE folk rundt meg smile og le! Å se at de man er glad i og de rundt oss har det bra gjør at JEG får en god følele og sovner med et smil om munnen! 🙂

    25. når du kommer med sånn innlegg får man et helt annet inntrykk av deg,..også blir det så dypt at jeg kjenner meg igjen.. :–)

    26. Å, det var nydelg skrevet Sophie! Du er en utrolig tøff jente som må tåle utrolig mye når du er en så offentlig person! Men stå på!

    27. Jeg merket med en gang at jeg ble veldig glad av å lese dette innlegget. Synes det er bra at selv om vi lever i en så moderne verden, setter vi fortsatt pris på slike “små ting”. Må si Sophie, du bør lage flere slike blogger. Utrolig koselig å lese 🙂
      Forresten veldig fint design du har fått deg, du er kjempesøt.
      Til slutt vil jeg bare si at jeg vet at jeg ikke får noe igjen for å skrive denne kommentaren, (som du skrev i innlegget). Men det føles godt å vite at jeg på en måte gleder deg. Jeg vet hvor kjekt det er å få høre positive ting om deg selv eller ting du har gjort. Og den største gleden du kan ha, er jo å gjøre andre glad <3 Ha en fortsatt fin kveld 🙂

    28. Er helt enig med deg! Bare bitte små ting, som kan gjøre hele dagen mye bedre.
      Jeg digger deg, Sophie! Du er virkelig et forbilde, ikke bare for meg, men for mange der ute. Det burde du være veldig stolt av.
      Du er nydelig både på innsiden og utsiden, det burde du være stolt av. Virkelig!
      Jeg blir glad av dyrene mine, å se at de har det bra. Og familien min, vennene mine og deg. Du lyser virkelig opp dagen min 🙂

    29. Aw, ble glad av å lese disse tingene:) Utrolig mye fint og søtt, og jeg er glad for at du har det bra!
      Når noen jeg er glad i sier at jeg er på førsteplassen hos dem på forskjellige ting, for eksempel den som kommer med de beste rådene eller er den snilleste og slikt 🙂

    30. Du er utrolig pen, og faktisk utrolig heldig at du er så lav, jeg føler meg utrolig høy når jeg går med hæler! Er 170cm og tenker over det hver gang jeg bruker høye sko. Du er heldig!

    31. Det som gjør meg glad er når jeg ser at familien min og vennene mine ler og har det bra, da smiler jeg 🙂
      Synes det er bra at du skriver slike inlegg og at du ikke er redd for å skryte av deg selv, det er kjempepositivt! 😀
      Klem fra Hege

    32. Småting ja.. jeg blir iallefall veldig glad når bestevennen min sier at jeg ser bra ut, er pen, beste personligheten, osv.. På juleballet vårt sa han til meg at jeg var den peneste på ballet. Ble sjukt glad! Og sjøl om han bare er bestevennen min, så føles det så mye mer ekte ut når han sier det, enn når venninnene mine sier det, bare fordi han er gutt..
      Rart det der, haha.

    33. Jeg lurte på en ting.
      Kan du lage et innlegg om hvordan man skaffer seg en kjæreste. Ikke en “oppskrift” altså, men kanskje noen enkle tips til hvordan man kan gå fram. Jeg er vell av den mer sjenerte typen. Men når jeg blir kjent med folk, er jeg ganske trygg. Så mitt spørsmål til deg er, kan du værsåsnill å hjelpe meg?
      Selv tror jeg at jeg ikke får kjæreste fordi jeg er litt små lubben, men har ikke noe problem med det! Jeg synes ikke jeg er spessiellt tykk. men hvem vet, kanskje noen andre synes det! Ikke tro at jeg aldri har hatt kjæreste, men ikke det siste året! Er virkelig lei av singel livet! Så pleaz, kom med noen tips!
      Kanskje spør noen av kompisene dine eller kjæresten din, hva de ser etter i en jente!

    34. Du er en utrolig herlig jente, Sophie! Du burde kunne se deg i speilet hver dag og tenke “så fin jeg er!” Fordi det er du, virkelig.

    35. Så fint innlegg. Ville bare si til deg; For en flott person du er. Du går dine egne veier, og du står for den du er. Jeg er også veggis, og engasjert i dyr og dyrs rettigheter. Jeg er medlem i NOAH, og er også aktiv der. Som aktiv er jeg med på å organisere stands og f.eks det årlige fakkeltoget. Jeg vet ikke om du er medlem, det er godt mulig, men om du ikke er det vil jeg oppfordre deg til å bli medlem. NOAH trenger all den støtte de kan få, desto flere vi er, desto sterkere står vi, og får utrettet mer, med mer penger selvfølgelig. Kanskje du vil skrive et leserinnlegg for NOAH i en avis(må godkjennes av NOAH), eller et blogginnlegg om dem og hva de gjør og hvorfor det er viktig at de får støtte. Det kan det bli en del nye medlemmer av! Vi har jo også Dyrevernalliansen som gjør en god jobb, men de har et litt annet ståsted. Men de trenger også støtte for den gode jobben de gjør. Uansett, du er flink som står på, og tar egne valg og velger og engasjere deg. Jeg håper du har lyst til å skrive litt om NOAH f.eks, bli medlem om du ikke allerede er det, og kanskje verve noen av dine venninner. Verver du, kan du få vervepremier i form av bøker eller t-sjorter også, haha 🙂 Stå på, digger deg!

    36. I bet that just thinking about and writing each thing already made you happy, and indeed your readers as well. It seems that you are quite wise beyond your years, and I remembered that the word ‘philosophy’ was from Greek roots, originally ‘philo-sophia’ means ‘love of wisdom’, and that is perfect that you know the truth that so many folks ignore, that the things we think of as ‘little’ are really the biggest and best things in life. You are wonderful girl, good night sweetie
      <3

    37. Kommer ikke på så mye i farta nå, men jeg har jo noen ting som alltid gjør meg glad:
      ♥ Når jeg logger på facebook og noe av det første som kommer opp på nyhetsoppdateringen er en update fra deg. Gjett om jeg klikker meg inn på den med en gang a.
      ♥ Å få nye venner. Uansett om det er gutt eller jente – ingenting slår den følelsen av å få en ny venn, som du vet er glad i deg. Det er som å være nyforelsket, spør du meg.
      ♥ Å få komplimenter. Uansett hva det er, så blir man så glad. Det kan være alt mellom himmel og jord, men er kompiment gjør dagen lysere.
      ♥ Bra musikk. Rett og slett. Det finnes så mye dårlig musikk der ute, men når man finner en fin sang og bare forsvinner inn i hodet sitt mens man hører på den… Åååh, ingenting slår den følelsen.
      ♥ Når jeg oppdager postitive ting ved megselv. Som for eksempel at man har penere øyevipper enn man trodde, lenger hår enn man trodde, eller til og med at man får bedre karakter enn man trodde man skulle få. Det er en herlig følelse, det.

    38. Du får det sagt! The best things in life are free; hugs, smiles, friends, kisses, family, sleep, love, laughter and good memories!

    39. Veldig bra innlegg!! Ble glad inni meg og sitter å smiler nå 🙂 Viktig å sette pris på slike ting også, ikke bare overfladiske ting! Du virker som en veldig bra person, Sophie 🙂

    40. Hei Sofie! Jeg synes det er så utrolig å lese at du er lykkelig nå for tiden, det fortjener du virkelig! Jeg syns at det er så utrolig inspirerende å lese bloggen din, for jeg kjenner meg så mye igjen! Alt fra det til å være helt på bunn, til å være verdens lykkkeligste, og sitte i sofaen sammen med kjæresten. Bloggen din hjelper meg utrolig! Allitid når jeg har en jævlig dårlig periode, og jeg er på bloggen din ser jeg at det ikke er bare jeg som har det helt forjævlig, eller så ser jeg at alt kommer til å gå bra. Elsker bloggen din Sophie, og jeg håper at du fortsetter å blogge sånn som du gjør nå:)
      Hilsen lille meg:)

    41. Jeg blir glad når:
      * Når mamma sier at jeg har fortjent noe og hun spanderer klær til meg.
      * Når forhesten min følger etter meg og dulter bort i meg ( han gjør det når han vil ha godteri )
      * Når dyr gjør meg glad uansett hvor lei meg jeg er.
      Det var kansje ikke så småting men..
      Nydelig header forresten, Sophie!

    42. kjenner meg litt igjen der jaa!<3
      må bare få sagt at det nye designet var kjeeemeeeee fint <3 digger bloggen din Sophie btw du er sååå peeeeen! :DD

    43. Åååh jeg blir så utrolig glad av det samme som deg. Vet ikke om du kommer til å lese dette, men jeg ble så glad av de posivtive tingene du skrev om at jeg fikk lyst til å ja nevne noren egne.
      -Når jeg ser noen jeg kjenner et sted, og de smiler stort som om de ble så glad bare av å se meg.
      -Når jeg kan sitte med noen, og le kjempe lenge.
      -De øyblikkene hvor jeg forstår utrykket “sprudlene glad”
      Dette var jo bare noen av de, mange er også det samme som du hadde.
      Jeg liker veldig godt å lese bloggen din, og synes ikke du oppfører seg så “utrolig rosablogger” hele tiden. Men såklart er det jo litt, men det liker jeg.
      Ja, nå skal jeg slutte med denne kommentaren før den blir alllllltfor lang.
      Ha en fin helg Sophie!

    44. Kan du vere så snill å lage en video, et innlegg, hva som helst på hvordan du gjorde/lagde den øyenskyggen og hva du brukte? SYKT FINT. Noe du også er. I’m your fan 🙂

    45. Først og fremst ville jeg si at du er KJEMPE PEN! (du kler lugg foresten ) !! Jeg blir glad av de fleste tingene du skrev. Jeg blir også glad av:
      *Når folk på gaten (som jeg ikke kjenner) smiler til meg 🙂
      *Når noen sier noe positivt om til meg.
      *Når tiggere/uteliggere smiler fordi de får penger.

    46. du fortjener så sykt å være lykkelig! etter alt du har opplevd, depresjon, dårlig selvtillit og andre dumme ting så har du vert så sterk! du er en av de sterkeste personene jeg vet om! jeg har også slitt veldig mye med depresjon, men jeg har ikke vært i nærheten av hvor sterk som du er!
      du er en nydelig person, både utvendig og innvendig. du har sykt flotte meninger og det er så bra at du ikke er redd for å si dem! jeg misunner deg så sinnsykt! jeg hater det at du ikke er fornøyd med utseende ditt. du er den fineste jeg vet om, helt serriøst!
      jeg pleier aldri å kommentere på blogger, men tenkte jeg ville gjøre det nå siden jeg har lest bloggen din i alle år og syntes det var på tide. 😀

    47. Det er jo sant – det er de små tingene som oftest betyr mest! Jeg ville bare si at du er den ene bloggeren jeg er innom hver dag, selv om jeg ikke kommenterer så ofte. Du skriver på en fin måte, og får meg ofte til å smile. Og jeg elsker håret ditt! Spesielt sånn som du har hatt det nå på noen bilder – med lugg. Det er kjekt med litt forandring, og det passet du godt. Ha en fortsatt kjempefin helg!

    48. Småting som gjør meg glad:
      -Sjokkolade
      -Når en venn bare sender melding for å høre om det går bra <3
      -Å se andre har det bra, det gjør meg glad<3

    49. det virker som om du er veldig heldig, og man merker på deg at du er takknemmlig for alt! og det digger jeg! jeg ser veldig opp til folk som deg, som kan vise at bare fordi en jente har blondt hår,store pupper og liker rosa ikke har noe mellom ørene! i dag kan man ikke gå rundt med mye sminke og blondt hår uten å være en dum fjortis, men hallo! vi kan vel ha like mye iq som en jente med briller og ingen sminke? skader jo aldeles ikke å være pen på veien mot suksess eller? jeg elsker bloggen din, og som alle andre synes jeg du er sinnsykt pen! selv om du får mye dritt, så vet vel vi beggeto at det er kun sjalusi, så drit i alt sånt! å så er du sinnsykt heldig som har det sån som du har nå, å stå på videre! <3 og er det noen som fortjener å være lykkelig er det du!

    50. Jeg elsker deg du er verdens fineste jente ever jeg er så mesunelig på deg at jeg nesten dør av mesunelighet<3
      Du er så pen og vakker og jeg elsker bloggen din og håper du aldri slutter å blogge<3vis du slutter å blogge blir jeg lei:(;(aldri slutt å blogg

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg