den beste tiden

I går ble alle julegaver jeg skal gi pakket inn, så nå gjenstår det vel bare å kjøre ut med pakkene å motta mine egne! Elsker julen, det er den beste tiden på året. Desverre klarer jeg ikke helt å legge fra meg tankene på alle som ikke har det like bra i julen, det er mange som er ensom må man huske på . . Ah, skal prøve å ikke dra ned stemningen helt! Snart skal vi nok legge julegavene under treet, bare to dager igjen!! :D Har noen av dere en spessiel tradisjon hjemme, som når dere legger gavene under treet, pynter treet sammen osv? Her får vi “barna” faktisk ikke lovt til å være med å pynte treet, det skal være en overasskelse på morgenen den 24. desember.

83 kommentarer
    1. Hva skal egentlig du spise på julaften?<3 haha, siden alle spiser ribbe, pinnekjøtt eller hva de nå enn spiser

    2. Vi barna her hjemme får heller ikke lov å være med å pynte juletreet. Mamma pynter det lillejulaften kveld, så er det overraskelse om morgningen når det er ferdig pyntet med alle gavene under 🙂

    3. Vi bruka å pynte trede ilag 22.desember, men kvert år so fekje vi legge gavane onder trede då. Det e våras “hemmelighet” til 24.desember. Men noke som e typisk e at heime hos oss so putta dei gavane oppi digre kasse og tek vedkubba eller murstein oppi. Blir like skoffa kvert år xD

    4. det var ikkeno fint bilde av deg.. hater når du lager duckface..det styggeste jeg vet.. og du som egentlig er så vakker!…

    5. Vi pynta treet i dag, pleier egentlig å gjøre det lillejulaften men i morgen (lillejulaften) bruker vi dagen på å bake 😀 julegavene blir puttet under treet av foreldrene mine natt til julaften som en overraskelse når vi våkner <3

    6. Du må ha tatt silikon, fordi det der er ikke vanelig bh, man bruker faktisk en spess sportsbh etter en sånn behandling.. du må ha gjort noe fordi det syns lang vei at du har tatt silikon..
      Men pen er du uansett, god jul til deg!

    7. Hei Sophie! Jeg ville bare ønske deg en RIKTIG GOD JUL og et fantastisk nytt år! Håper at du koser deg masse med de du skal feire jul sammen med! Ville også si at du er et stort forbilde for mange jenter og at utallige folk ville drept for å blitt som deg. Du er en så utrolig skjønn jente og jeg bare digger deg! Er så stolt over deg (selvom jeg ikke kjenner deg) så klarer å være deg selv, og ikke la deg påvirke av andre, og at du tør og si meningene dine. Maange jenter har deg Sophie som forbilde og du er et av mine! Jeg kan ikke si annet enn at du er så utrolig fantastisk og lyser opp hværdagen din med alle disse små tingene du gjør. Ville bare si dette nå siden jeg ikke har tilgang på å si det på julaften! Så Sophie, aldri gi opp og du må som sagt ha en kjempe god jul og et godt nytt år! Maange klemmer fra fast leser! Du inspirerer oss Sophie! 😀 <3

    8. God jul og håper du får ett godt nytt år! Du er fantastisk, digger deg:) Gleder meg til å se deg på Hove, haha ble så glad når jeg skjønte du skulle dit! Du er virkelig ikke dum og håper ingen får deg til å tro på det negative andre sier. Du er smart, omtenksom og virker som en kjempe jente! Du er vakker og har en utrolig fin kropp, i tillegg er du veldig sterk, skulle ønske jeg var like sterk som deg å hadde klart å vært vegetarianer når jeg alt har kuttet ut pels, skinn, dun og dyretestede produkter… Men ett sted må man jo begynne?
      Men mine tradisjoner starter lillejulaften ved å pynte huset og treet etter det har blitt mørkt engang, se på julekalendere, se grevinnen og hovmesteren før jeg ser alene hjemme 1. Julaften starter for meg 08:00 på morgenen for da begynner julemorgen, så spiser vi grøt med mandel i rundt tiden 3-nøtter til aspepott er, så jeg ser det før jeg ser reisen til julestrernen.

    9. Åhh, så fin du var på bildene Sophie!<3
      Vi hjemme pleier å pynte juletreet sammen :))
      digger deg!^^

    10. ahh, hærlige bilder du får med den linsa!
      Før mamma og pappa skiltes, brukte vi barna å pynte juletreet, som vi hogde et par dager før med pappa, på lillejulaften. Jeg brukte også å dra til bestemor som bor ved siden av oss (hos pappa nå) og pynte hennes tre. På morgenen fikk vi også åpne en gave. Nå, som mamma bor 1 mil unna pappa, feirer vi “julaften” på lillejulaften hos den ene (feirer også nyttårsaften her), og på julaften hos den andre. Ganske stressende, og travelt. Men alt jeg vil, er at mamma og pappa har det bra! (bor annerver uke hos hver) 🙂 elsker bloggen din!

    11. Her tar vi inn, pynter og legger gaver under treet på kvelden 23.desember før vi koser oss med Grevinnen og Hovmesteren!
      Mamma har fortalt at når de var små var det samme ting som dere, en stor overasskelse på morgenen julaften 🙂

    12. Vi bruker å pynte tre og drikke gløgg hele familien, gavene havner under treet rett før vi skal åpne dem 🙂 og da trekker vi gaver fra treet, så skal hele familien se på hva den ene får. kjempekoselig!

    13. Koselig!
      Vi baker pepperkaker rundt 18-20 desember og pynter juletreet kvelden den 23.desember! Har flere men orker ikke skrive alle!
      God jul, Sophie!

    14. Å i helvete har det blitt av puppa dine? skjedd med de? ;o fjerna de?:O
      Digger bloggen din! du er et forbilde for meg!<3

    15. Ja alle har jo forskjellige tradisjoner :)) her hjemme kjøper vi alltid juletre 22.desember og pynter det på kvelden den 23. Også når vi våkner opp på julaften ligger pakkene under treet, vi får ikke lovt og kjenne på de før på kvelden (gjør det alltid uansett),men vi får enn liten ”vente pakke” litt utpå dagen ,også regner jeg med at de fleste andre og opner pakker på kvelden ? Du har en fin blogg,God jul til deg og familie :))

    16. Hvordan gikk brystreduksjonen? Kan du skrive litt om det? Vurderer det samme, pga plager med ryggen.
      Flotte bilder du har fått forresten, liker den nye linsa di!

    17. Vi har det også slik at 23 Desember, hjelper alle til med rydding og vasking. Men på kvelden ser vi hjemme alene og spiser grøt. Når vi våkner 24 Desember er treet pyntet, på samme måte som dere har det altså!;¤

    18. Sykt fint du har sminket deg på disse bildene Sophie! Håper du føler deg bedre nå, og at du får en vidunderlig jul. <3

    19. Hei 🙂 jeg syntes du burde tegnebpå øyenbrynene dine på litt annen måte. Du har veldig skeve bryn, fiks dette hos en frisør eller noe. Hadde vært mye finere! God jul

    20. Vi har da også sånn at da bi en “overaskelse” før oss ‘ongan’ den 24. Men vi har ikke hatt da sånn kvært år, men e synst da e koseligst 🙂 d e så bra at vi har en på topplista som e så jordner som du 😉 virkeli et forbilde;* har førestn skrev på dialekt no, kommer også i fra nord, bærre litt længer sør før d ;)) kontakt m gjærne på mail eller face 😉 hadd vør arti å få prata me de 😀 hilsen en pike fra nord :);):D;D

    21. jeg og familien pleier å dra ut i skogen på lillejulaften å spise grøt med hele storfamilien 😀 alltid koselig <3
      og for de av dere som er så jævla tøffe i tryne og som kritiserer bloggen, kan ikke dere skaffe dere ett liv og dra dere til helvete.

    22. Vi bruker som oftes å pynte juletreet sammen lille julaften, så tar foreldrene mine pakkene under treet på kvelden, men siden alle “barna” er over 11 år, så er vi som oftes lengre oppe enn mamma og pappa. Men vi inviterer noen slektninger på kveldsmat lille julaften, det er kjempe koselig.
      Så i dag har vi vasket og pyntet huset, pyntet juletreet, og skal nok legge pakkene under juletreet i morgen før gjestene kommer 🙂 Bil så mye finere med pakker under treet. Har vært kreativ i dag og laget en julekrans, haha x) Den ble fin…
      God jul til deg Sophie! 😀

    23. Vi pynter treet sammen hele familien på kvelden lillejulaften, også synger vi en sang da(tror det du grønne, høitrende tre goddag), også legger vi pakkene under treet rett før vi går rundt treet kvelden på julaften 🙂
      God jul!

    24. Vi har egentlig en ganske ”rar” men utrolig koselig tradisjon! Den har liksom gått i generasjoner.. hehe. Ehm: Vi sover på gulvet under/rundt juletreet hvert år fra 23-24.desember! Høres sikkert utrolig merkelig ut, men det er faktisk en av de tingene som gir meg mest julestemning! :# Hele familie samlet på madrasser rundt juletreet! Det er utrolig koselig! Duften av gran er herliiiig å sovne til, og ikke minst er det like koselig å vokne til! Da har mamma og pappa lagt julestrømpene som er fylt med godteri og gaver ved siden av madrassene #ved peisen#. Og siden Tven er ved juleetreet kan vi sitte å se på juleprogrammene sammen fra mange madrasser på gulvet, innpakket i dyner og pledd.. hehe, rar tradisjon sa du? Anbefales til alle, om de er på utkikk etter en ny tradisjon! 🙂

    25. Vi har akkurat den samme tradisjonen her hjemme. Mamma og pappa pynter treet når vi har lagt oss lillejulaften, og på morgenen 24. desember går vi ned og ser på det (:. Det har gått i generasjoner.

    26. Vi, ‘barna’ pynter juletreet lillejulaften, og på morgenen på julaften får barna åpne en julegave hver 😀

    27. Trodde det var du som ikke ville ta sillikon? Puppene blir jo misformede med tiden da, og du har jo unormalt store fra før? Synes det e mye finere naturlig:)

    28. Da har dere samme tradisjon som oss! Det er veldig koselig å våkne opp til ferdigpynta tre 🙂 Lurer om foreldre lager den tradisjonen i frykt for at barna skal “overpynte” treet… hehe.

    29. du er så nydelig! før høre nesten hver dag at jeg ligner så på deg. det tar jeg virkelig som et kompliment !

    30. har merket at du skriver “lovt til å” i stedet for “lov til å” eller “lov å”, er det en spesiell harstad-greie? haha, lurt på det helt siden jeg så du skrev det første gangen!
      ha en good jul 🙂

    31. Unnskyld Sofie men leppene dine på den siste bilde syns jeg ikke var noe fint, men hva har det å si når du ser nydelig ut hver dag ellers!
      Og du over som spørr om ho har opperert bort puppene, bare fordi hun ikke viser puppene på hvert eneste bilde betyr det ikke at hun ikke har noen. Hun har sikkert større en deg så stakkar lille deg på rakke ned på ho;) hun kan ikke noe for at hun er naturlig penere en deg

    32. ååå så koslig! vi haar samme tradisjon med juletreet her hjemme og selvom treet blir ganske likt hvert år er det alltid like spennede:)
      god jul!

    33. hahaha xD!
      Leppene dine er dritstygge, trynet ditt ser helt fucka ut.
      Og slapp HELT av, jeg er lang ifra sjalu på kjønnslpenne dine med betennelse som er plasser på munnen din.

    34. Vi har sånn som deg, Sophie! 😀 altså at vi ikke får være med på å pynte treet, det skal være en overraskelse til 24. desember.
      Nå er jeg 23 år, bodd alene noen år osv, men enda har jeg aldri pyntet et juletre.

    35. Tok du silikon i oslo? Kjener igjen formen på de og bestemorbh’en 🙂 lykke til fremover.. Tar laaaang tid før de bli som de skal! Men verdt all venting 🙂

    36. hei ! jeg bare lurte på om du kunne svart på hvor du hadde kjøpt gavepapiret i gull, vi harr akkuratt likt hjemme å mamma husker ikke hvor hun har kjøpt det 🙂
      digger bloggen din btw

    37. That duck face… og fake booobs eller? Siden de plutselig ble borte??
      Btw, Lyver du ofte på bloggen elelr? Siden du sier at dere ikke har lov å pynte treet?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg