so sick

Ligger i senga og synes litt småsynd i meg selv, jeg har nemlig så vondt i hodet at det føles som hele meg skal eksplodere. Når jeg får vondt i hodet får jeg alltid vondt på høyre side og bak øyet, så nå tror jeg selvklart at jeg har øyesvulsvt eller noe i den duren. Haha, jeg må være  verdens største hypokonder! Men føles uansett godt å ta det med ro i dag, det trenger jeg virkelig. . ♥

Lillesøster fikk velge ut deksler til mobilen sin i dag! Haha i blandt har hun flaks som har meg som søster. .

Dette dekslet ble det til at hun fikk, meen det var mest fordi jeg skulle prøve det på mobilen hennes og så fikk jeg det ikke av igjen. . haha, typisk!


 

My look today er ikke så veldig hot (hot med tanke på feber, not med tanke på utseende) så skal spare dere for videre detaljer. . Men det er greit en gang i blandt, det også!

Har på meg mine herlige lester fra topping.no, ville jo såklart foretrukket å ha på meg noen mormor har strikket men jeg får nøye meg med disse! De er utrolig søte, og kjenner jeg resten av familien (noe jeg gjør) så kommer nok de til å være å se på et annet familiemedlemsføtter ganske snart. . Her får man jammen ikke ha tingene sine for seg selv om man har noe fint! Sokkene koster 149 kr tror jeg det var, jeg har også en lue og et skjerf fra samme nettside. Anbefales for dere som, i likhet med meg, fryser veldig lett! 

 

56 kommentarer
    1. Ser ut som mange fine deksler! Selv må jeg ha sånn som beskytter foran også siden jeg er så klumsete … tar ikke sjansen på ikke noe foran!
      Du får ha god bedring, ikke greit å ha hodepine:)

    2. Hvis det er på en side ved øyeområdet, er det mest sansynlig Migrene, da bør du sjekke det hos legen så du kan få litt sterkere smertestillende! 🙂

    3. Vist du har vondt kun en plass i hodet, så kan det være migrene.
      Jeg har vondt bak venstre øye når jeg får migreneanfall! det er helt jævlig!
      God bedring;)

    4. Ikke for og være frekk og sånn, men du ser uuutrolig barbie ut på bildene på headeren. Det ser rett og slett ikke bra ut. Det du hadde før synes jeg var penere. Du kan da legge inn nye bilder? 🙂

    5. HAHAHA MIA. Kan godt hende hun var på skolen så tok hun på seg sminke, og hadde det på fra før av lissom, eller så tok hun det på nå. Men jævla hest, la henne ta på om hun vil. Håper ikke det irriterer deg? 🙂

    6. Sånn er jeg og! Blir drit redd hvis jeg får vondt noe sted, så tror jeg at jeg har kreft eller noe annet skummelt

    7. har sånn vondt i hodet når jeg har det å! Innbiller meg at jeg har svulst sjæl :p Det gjør jo faktisk drit vondt + at det er på et bestemt sted. Kjempe fint design og header du har fått forresten 🙂

    8. Andelisa: Det var et spørsmål, kjære deg. Føler du deg mye bedre av å kalle andre for “jævla hest” du da? Stakkars deg. Har medfølelse. Virkelig. ♥

    9. tror du ville kledd sånn rosa lilla type hår faktisk! Det så nesten litt slik ut på profilbilde ditt på bloggen med en gang og det var veeldig fint!

    10. hvordan orker du å sminke og sette på extentions når du føler deg dårlig osv?<3 Jeg ser alltid ut som en dass når jeg er dårlig, men du ser jo aaalltid bra ut!

    11. god bedring:)) tror du forresten at du kan legge ut klippene fra du var på tv? fikk ikke sett det.. :p fint design forresten ;D

    12. det kan være noe med synet ditt eller migrene. har akkurat samme greie når jeg får vondt i hodet.

    13. du burde prøve å bruke brillene du har oftere. tror det kan være derfor du har vondt bak øynene. Det hendte med meg, men det ble bedre når jeg fikk briller 8)

    14. Hei, Sophie!
      Det høyrest ut som migrene det du beskriver.. Eg var ekstremt plaga med det i oppveksten. Smertene begynte ofte med lyssensitivitet, vondt bak høgre auge, og så spreidde det seg bakover, slik at heile hovudet gjorde ekstremt vondt. Viss ikkje eg tok smertestillande med ein gong eg kjente at det kom, så enda eg alltid opp med å ligge på eit kaldt mørkt rom og kaste opp. Klarte ikkje lys eller lyd, heilt forferdelig! Folk trur det berre er vanlig hovudpine, men det er verkeleg fleire tusen gonger verre. Eg tok sterke smertestillande mot det, og til og med da var det ikkje alltid det fungerte viss eg var for seint ute!
      Lykke til, håpar det går over. Riktig god bedring 🙂

    15. Det kan komme av at du ikke bruker briller (synes åå huske du sa du hadde veldig svakt syn, type -3.0 eller -4.0?) Selv har jeg -0.75 til -1.0 i briller, og merker jeg får vondt i hodet/”bak øynene” hvis jeg går for lenge uten linser ute i dagslys. Det går helt greit å sitte og se på pcen, fordi synet er bra der, men går jeg på skolen hele dagen uten får jeg vondt i hodet pga øynene prøver å fokusere på alt som er langt vekke.
      Du kan alltids ta en ny synstest og få deg linser, det er null stress. 🙂

    16. Du burde nok sjekke deg for migrene 🙂
      Du er kjempe pen, og utrolig flink til å blogge!
      Stå på, Sophie Elise 🙂

    17. Du er så pen :O Har du vet til en lege, det kan være at du har migrene siden du pleier å få vont på det samme stedet hver gang du får hodepine.. Har migrene selv så..

    18. Du har helt sikkert migrene. Jeg får alltid vondt på venstre side og bak venstre øye, og da jeg gikk til legen med det, viste det seg at jeg har migrene. Hvis du går til legen kommer han/hun nok til å si at du har migrene, og du vil nok få resept på enten imigran eller zumatriptan. Jeg fikk på imigran, men zumatriptan er en billigere versjon av imigran, så det koste ikke så alt for mye med di tablettene.
      Håper du finner ut av det 🙂

    19. Hei 🙂 Jeg har akkurat samme type hodepine. Intens smerte som alltid sitter bak venstre øye/tinning. Gikk til og med til øyelege for å få det sjekket ut. Ingenting galt med/bak øyet, men en migrenepille var alt som skulle til for å fjerne smerten. Verd å prøve ut for deg og! 😉

    20. Jeg har hatt migrene i snart to år. Når jeg får migreneanfall, skyldes det ofte at jeg ikke har spist til normal tid, stress eller dårlig søvn. Symptomene er ganske like det du beskriver; vondt i en av sidene i hodet, kvalme/svimmelhet, vondt bak øynene og noen ganger feber.
      Migrene er arvelig, så du kan jo prøve å finne ut om noen i slekta di har det.. Jeg hater migrene og blir helt fortvilt når jeg får det, men hvis du har et regelmessig søvnmønster og spiser regelmessig burde det hjelpe. Hvis du først har fått migrene bør du drikke brus eller noe med sukker,ta en paracet, unngå pc/tv og ligge å slappe av i et mørkt rom.
      Håper du ble noe klokere av å lese dette. <3 Vil bare utnytte muligheten til å si at du er sykt pen og utrolig smart! Elsker bloggen din, og god bedring! 😉

    21. Når du skrev “De er utrolig søte, og kjenner jeg resten av familien (noe jeg gjør) så kommer nok de til å være å se på et annet familiemedlemsføtter ganske snart. .” trodde jeg først at du skrev noe om at du skulle få barn! 😮 Haha, det tok meg 5-6 ganger å lese setningen før jeg forstod hva som stod… av og til begynner jeg å lure på om jeg har dysleksi.
      God bedring, Sophie! <3

    22. Alle litt hypokondere i blant, haha! Men jeg har tidligere slitt med vondt i hodet – spesielt da jeg spiste veldig mye mindre enn det en normalt skal få i seg i løpet av dagen. Så både mat og ikke minst mye vann i hverdagen er viktig. Du får ta deg en tur til legen, da se 🙂 Forhåpentligvis har du ikke migrene! Det høres slitsomt ut.. både kjæresten min og et par venninner av meg sliter med migrene, og får det i perioder.
      God bedring,
      søtingen!

    23. Hei Sophie!
      At du har vondt på ene siden av hodet spesielt bak øyet er et tegn på migrene. Jeg sliter med migrene selv, og får alltid vondt på høyresiden av pannen og bak høyre øye. Så ikke bekymre deg for svulst! Men du bør derimot gå til legen og forklare symptomene, slik at de kan gi deg medisiner for migrenen. Jeg bruker “voltaren” som du får på resept hos legen, og det funker kjempefint.
      God bedring!

    24. Heeei ville bare si at jeg hadde akkuratt samme problem. Hadde masse vondt i hodet og hver gang var det på høyre side og bak øyet. Mamma er lege så hun sa jeg skulle dra til øyelegen, og jeg fant ut at jeg så dårligere på det ene øye. Det gjore til at det andre øye måtte jobbe mye mer en det andre og derfor fikk jeg uten at jeg visste det masse hodepine. 80% av alle som har vondt i hodet har det pga øyeproblemer. Jeg ser heeelt fint uten linser, derfor er det vannskelig å motivere seg til å bruke det, men jeg merker med angang jeg går i noen uker uten å bruke linsene får jeg vondt i hodet igjen. Vet ikke om du kanskje har det samme, men tro meg det er verdt å finne ut, kanskje du burde bestille deg time til en opptiker!! Bare et tips 🙂

    25. Høres ut som det er migrene du har.. har selv slitt med dette (veldig mye sjeldnere nå) og jeg fikk beskjed om å ta ibux (eller den medisinen som fungerer for deg selvsagt) med en gang, for å forhindre store anfall som jeg fikk en del før. Fikk så vondt at jeg bare å i senga med dyna over hodet til jeg spydde..
      God bedring! 🙂

    26. Det kan være at du går med tungen i ganen, eller at du får i deg for lite veske. Du kan også ha hjernehinnbetennelse. Da kjennes det ut som hodet skal eksplodere. Du kan skjekke det på sykehuset og kanskje legen også. Annbefaler deg egentlig til å ta ryggmargsprøve og røngten av hodet! Hjernehinnbetennelse kan være svulst tror jeg, og visst du ikke får skjekket det i tide kan du få kreft etterpå. Lykke til! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg