tanker

Er det noe jenter virkelig hater, så er det andre jenter. Det er seriøst sånn det er, jenter hater faktisk andre jenter. I alle fall de man er sjalu på! Jeg har merket det så sykt godt den siste tiden, man pirker skikkelig for å finne feil hos andre. Om jeg forteller en kompis noe positivt som har skjedd i mitt liv er de alltid glade på mine vegne, mens jenter fort kan begynne sånn ” eh, blir det ikke dumt fordi / det er ikke bra fordi / kanskje noen tenker det er feil fordi”. . Ja, dere skjønner? Alltid er det noe, jeg blir gal! Noen ganger vil jeg bare si – hold kjeft. Vær så snill, hold kjeft. Også de folkene som skal begynne å klage på at jeg skriver om hår og sminke, fordi barn sulter tross alt i afrika. Vel ja, barn sulter i afrika, men her sitter du og kommenterer dritt på min blogg – ser ikke at det hjelper for fred i verden heller, akkurat. Heldigvis har jeg mange gode lesere som er smarte og forstår at man kan bry seg om mer enn bare en ting ♥ 

Jeg er skikkelig glad for tiden, direkte lykkelig. Ting skjer såklart som ikke alltid er like bra, men det kommer alltid mye positivt som veier opp for det negative. Og jeg har lært meg å sette pris på de folkene som virkelig betyr noe! I natt var noen venninner av meg i en bilulykke, hun ene skal jeg til amsterdam med og nå kan vikke dra fordi hun er innlagt på sykehus, vi skulle jo egentlig dra om tre dager. Men jeg driter i amsterdamturen, jeg er bare glad hun er i live! Da skjønner man at livet er det viktigste, ikke penger, reiser, klær og ting. . 


108 kommentarer
    1. Fint skrevet! 🙂
      Kan godt innrømme at jeg er sjalu på deg, men er det rart? du er NYDELIg!
      Drit i de negative komentarene, fuck haters! Du er perfekt i mine øyne!
      Digger bloggen din! <3

    2. sant sophie. Er ganske enig med deg der. Dødskult bilde! 😀 Håper det går bra med de i ulykken, lykke til

    3. Nydelig bilde av deg! Jeg går omtrent ikke overens med andre jenter, jeg mener, jeg interesserer meg verken for baksnakking eller bitching – så da blir det til at jeg er mest bekvem sammen med gutter =)
      ♥ Lizbeth Osnes – Behind the scenes. Min hverdag med mine interesser, spiseforstyrrelse, angst – og alt imellom. Lizbethosnes.com

    4. hahah syns de ble litt dumt at du snakker om sultne barn i afrika så legger du ut et sånn bilde etterpå. Det viser jo bare at du bruker penger for å se bra ut og fikser på deg selv…

    5. for å si det sånn, jeg synes du rett og slett er litt for barbie!!!å jeg er IKKE sjalu på deg, jeg liker deg bare ikke!!!!!!!!!! du er stygg og duckface er litt ute kanskje???

    6. Bra skrevet!:))ikke la haters rakke ned på deg, de er bare utrolig teit og sjalu 🙂 stå på vidre Sophie! :-DD
      fint bilde forresten!

    7. Du er utrolig, Sophie! Jeg elsker hvert eneste innlegg du skriver:) Føler alltid at jeg er enig i det du skriver om, du har mening og skriver så bra at du får meg til å tenke på de tingene du skriver, langt fram i tid. Jeg tenker ikke bare det du skriver, men bildene også:)Du er så pen du.. Jeg er veldig kresen på hvilke jenter jeg liker, og du er en jeg vedder på at jeg kunne kommet godt overens med! Alt i alt, kommer til å lese bloggen din til den dagen du slutter å blogge.

    8. det er så bra at du står for deg selv og lar ikke andre såre deg, de er mennesker og de eier ikke liv untatt sitt eget! Og ja jeg kan tenke dere andre å dø for å være med i en slik photoshoot med et slikt utseende, dere aner ikke hvor gøy denne jenta har det med seg og sine interesser.
      YOU GO GIRL

    9. så bra du er glad:) Hører så ofte drittsnakk om toppbloggerne, blandt annet deg.. sier alltid i mot, siden du er en herlig jente og et stort forbildee:):)

    10. Du e perfekt 🙂 Ikke hør på andre, førdi de e bære sjalu, hahha. Det sei seg jo sjøl når du e sååå fin 🙂

    11. Alle jenter er ikke sånn, hver gang jeg eller venninnene mine kommer med en god nyhet støtter vi hverandre og hjelper til. Føler vi la fra oss alt det der drama på ungdomsskolen. Men sefølgelig, alt er forskjellig fra folkene man henger med.

    12. kan du få deg ny header og design snart ? 😀 bilder av deg når du smiler lyser opp dagen !! smil mer på bilder, sophie <3<3 digger deg!

    13. Du er bare så peen<3
      Jeg har en venninne, hvis jeg er litt"stolt" over at jeg foreksempel har vunnet 25 kr på et flakslodd, så sier hun med en gang at hun har vunnet mer. Jeg blirr så lei, hun skal bare si det HUN har opplevd osv. Hun sier ikke "kult" engang, Hun nesten avbryter meg for å snakke om seg selv. Kjenner bare at jeg blir så irritert.

    14. and IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII will always love youuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu,I will always love youuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu
      haha. du e bæst sophie!

    15. Kjempebra skrevet, Sophie! <3 Kjenner meg sykt igjen i det du skriver, er derfor jeg egentlig liker best å ha guttevenner! Men jeg er også heldig, fordi de fleste jentevennene mine er like meg, altså litt guttete på en måte... ikke på utseendet, men på tankegangen! Vi lager aldri drama, snakker dritt om andre jenter (bare de vi irriterer oss syykt over, haha), og vi går ikke akkurat i høye hæler på skolen. Men nå går vi ikke på samme skole i år, savner mine søte 🙁

    16. Skal være helt ærlig å si at når jeg så headeren din var det første som slo meg at det var bortkastet tid å lese innlegget, for jeg regnet med noe sånt som man pleier å se på blogger av jenter med mye sminke og platinablondt hår. Men jeg gir meg over, dette innlegget var superbra, rørende faktisk!
      Stå på med den positive tankegangen, få frem sannheten og dine meninger, og drit i folk som forteller deg hvordan du skal se ut! 😉 For selv om du helt sikkert hadde vært superpen også uten sminke, er det kun ditt valg å ta, alle andre kan holde kjeft og passe på sitt eget ansikt og egne pupper! 🙂
      God bedring til dine venninner! 🙂

    17. Kanskje det bare er venninnene dine det er noe galt med? Den beste løsningen er jo bare å unngå slike folk. Ikke alle jenter er sånn!

    18. Kjempe bra innlegg. Til du la ut den bildet der. Skulle heller hatt en annnen et i forbindelse med hva teamet ditt går ut på. men ellers er du en flink blogger , stå på.

    19. savner å ha jente venner jeg… når jeg ser jenter som har det gøy med venninnene sine kjenner jeg at jeg virkelig savner å ha venninner. Jenter er fæle ja, men jeg vil heller leve med litt drama enn å være alene.

    20. Jeg er helt enig i det du sier. Jenter hater faktisk hverandre, og sånn sett er jenter verdens verste uhyre. De kan bli sjalu som bare det, og gjør ALT for å gå det de vil ha. Når jeg sier alt, da mener jeg alt. Det kan være enn gutt de vil ha, livet til enn annen (f.eks slik som haters egentlig bare er sjalu og vil leve livet ditt i stedet for deres egne drittliv) osv. Jeg kan selv innrømme at jeg har noen, eller en, jeg virkelig hater pga det. Okei, jeg hater ikke. Men jeg misliker, fordi denne jenta har tatt noe jeg føler er mitt. Jeg skal være helt ærlig – det er en gutt. Jeg vet ikke hvor hun kom fra. Hun bare plutselig kom og så var hun overalt, hengende over denne gutten. JEG kjente han først. Det er JEG som har gjort alt for denne gutten. Likevel er det HENNE han liker. Jeg kjenner jeg blir så sjalu, men jeg innrømmer i alle fall at det er sjalusi. De fleste kan vel kjenne seg igjen i den følelsen.
      Men uansett – haters gonna hate. Jeg skjønner jo at du har haters, for haters i mine øyne er folk som er sjalu. Det er ikke rart de er sjalu på deg! Du er toppblogger, du er pen, og som du selv sa, du er lykkelig. Et liv mange jenter drømmer om. Stå på, og husk det jeg sa. Jeg er ganske sikker på at du visste det fra før av <3

    21. kommer an på hvilke jenter det er snakk om, jeg kjenner mange jenter som er de søteste, snilleste og mest sympatiske jeg kjenner, sier mange pene ting uten å fiske etter komplimenter eller sympati. i mange tilfeller syns jeg gutter faktisk er endel slemmere enn jenter

    22. Så når du går feks, ute i byen sammen med venninnene dine og ser noen som er mindre pen, så snakker dere drit om henne fordi dere er sjalue? Du sier jo mer enn deg selv, enn oss andre. Det du sier, må jo være dine erfaringer..å nemlig “prate dritt om pene jenter”.
      Selv om folk synes DU er mindre pen, betyr det ikke at dem er sjalue, er faktisk veldig mange som kommer med sine MENINGER, om DEG, som BLOGGER, er jo noe du må tåle. Noen synes du er pen, andre synes du er stygg. Slik er det bare.

    23. Ah, det verste som finnes er jo helt klart jenter som er sjalu. Det er et mareritt. Skulle ikke vært lov. Jeg er kjempeenig i det du sier om at gutter og jenter får helt forskjellige reaksjoner om du sier noe du er glad for. Gutter er bare så mye bedre å henge sammen med, synes jeg 🙂
      Egentlig så synes jeg du er en utrolig sterk jente, Sophie! Du er faktisk en veldig sterk jente med tanke på at du faktisk driter i hva andre synes om deg, at du klarer å stenge ute de andre negative kommentarene.
      På en annen måte så skjønner jeg egentlig hvorfor de andre jentene er så sjalu, altså jeg kan vell til tider også være sjalu på deg. Hallo, hvem blir vell ikke det når du poster så utrolig mange pene bilder av deg. Perfekt sminke, hår og kropp! Heldig 🙂
      Ikke misforstå, og tro at jeg skjønner hvorfor de mobber, for det gjør jeg ikke, jeg skjønner deres sjalu. Jeg tror nok de fleste som har vært innom bloggen din, vet at du har et fantastisk utseneede.
      Og, bare de aller svakeste av de som leser bloggen din, kommenterer stygt. De få personene som ikke klarer å tenke seg om før de slenger dritt skulle egentlig ikke vært lov. Er jo egentlig bare unødvening, alt av slemme kommentarer.
      Synes du er en veldig flott jente, både på på utsiden og på innsiden (av det du har delt på bloggen.) Du viker iallefall som en super person, og mange av oss takler bare rett og slett ikke at folk ser bedre ut/oppfører seg bedre!
      2bad4them. Du er sterk Sophie. Jeg beundrer deg. Din interesse for det politiske og dyrelivet. Ditt utsenede. Din utstrålig, og det du får til gjennom bloggen.
      Takk!:-)

    24. Når jeg er sjalu på en annen jente fordi hun er pen, sier jeg ikke at hun er stygg. er heller oftere at utaler meg om mindre pene jenter..

    25. Er ingen forskjell på jenter/gutter, er heller det at jentene liker å “informere” om det. Mens guttene snakker dritt om jenter, sammen med andre gutter.

    26. Enig i det du skriver. Både gutter og jenter, men spesielt jenter er virkelig noen monstre når det kommer til sjalusi. Sjalusi er en ordentlig stygg ting og jeg synes nesten litt synd på de jentene/guttene som er så misfornøyd med seg selv at de hakker løs på andre personer på grunn av sjalusi. Trist, men man kan jo tenke på den måten at mens vi andre er ute og faktisk lever livet uten noen fordommer eller sjalusi, sitter de bak en pc-skjerm og hakker ned på personer de ønsket de kunne være.. og DET kommer de ikke langt med i denne verden! 😉

    27. Og hvertfall ikke plastikkutseende ditt! Hater deg for utseendet ditt, elsker deg for personligheten din <3

    28. Bra skrevet! Jeg er så sykt enig. Jeg bare digger personligheten, du virker som en utrolgi snill, smart og klok jente, jeg har virkelig respekt for deg Sophie!
      Men jeg må bare si at jeg synes kanskje det blir litt lite videoer, så jeg lurer på om du kanskje kan ha en spørsmåålsrunde der du svarer på video. Eller kanskje bare en snakkevideo 🙂 Hvis du ikke er for opptatt da 😉

    29. Så saant! det er viktig å tenke slik som du gjør! Kan du ikke ta bilde med det brune håret ditt litt mere?? du er så sykt peen med det. :’)

    30. Har møtt dæ på h&m i Harstad<3
      læs bloggen din hvær dag!!!
      Alle guttan i klassen e sykt FORELSKA i dæ!!XD
      Heilt enig med deg.

    31. Skjønner at du er forbannet på de som kaster skitt i kommentarfeltet ditt, men jeg tror ikke det er lurt å kaste skitten tilbake. Bruk heller energien positivt, så skal du se at at de gode leserne dine blir i flertall. All motstand fører bare til mer mostand og misnøye, det er faktisk disse mekanismene som gjør at det er så mye krig i verden, foreksempel palestina, Israel-konflikten.
      Nå, vær glad vi har flere dager enn vonde dager i livene våre:)

    32. Åh… Skulle ønske vi var bestevenner, fordi Sophie, du er helt ekte, og du er egentlig helt perfekt, du har nydelig uteende (men det er jo ikke så viktig) og en nydelig personlighet.. ikke alle jenter har det.

    33. Bra det gikk fint med venninnene dine! 🙂 Var selv i en alvorlig bilulykke for ca 2 mnd siden så skjønner hvor utrolig ekkelt det er..

    34. Sophie, bare lurer- i det D2 intervjuet står det at du ikke har noen venner, og drar aldri på fest? ikke helt sant vel?
      ^^
      ps- flott innlegg!!

    35. Tenk så positivt du kan♥ Håper det går bra med de som var i bilulykken! Husk at du alltid har mange som ser opp til deg og er glad i deg! Jeg kjenner deg ikke, men jeg er glad i deg selv om 🙂

    36. de bildene var helt sykt fine, og du er vakker, men syntes det var litt teit at du klippet av singletten bare for åv ise magen, det ser litt teit ut, uansett om du virkelig har noe å vise frem!

    37. HEI FOLKENS! 🙂
      Leter dere etter en ny, spennende blogg å lese?
      Jeg er ei jente på 20år, blogger om mote, hverdag og generelle ting som faller meg inn.
      Jeg hadde satt så uendelig stor pris på om dere hadde stukket innom og kommentert litt..
      Jeg har foreløpig lite innlegg, men de kommer! begynte akkurat å blogge igjen..
      Og hvis du er god på design, så hadde jeg satt stor pris på om du kunne ha hjulpet meg med et kult design til bloggen, du får såklart stor erkjennelse på bloggen(yes!).
      Lesere = Motivasjon
      Motivasjon = Gode innlegg.
      Setter som sagt veldig pris på om dere tar en tur innom og kanskje kommenterer hvis dere vil 🙂

    38. For en utrolig fantastisk person du er. Skulle gjort så mye for å hatt en så god venn som deg, de rundt deg er utrolig heldige!! Supersøt og pen er du også. Uff, jeg er en veldig sårbar person når det kommer til at andre har det vondt eller er lei seg, (blir ikke fort lei meg hvis det gjelder meg selv) men jeg fikk litt “fy faen for en god venninne” tårer av innlegget ditt! Du er så jævla god, er liksom litt glad i deg jeg! :)) kommer til å savne deg såå mye den gangen du slutter å blogge..

    39. utrolig godt poeng! Hahah, vi er i akkurat samme situasjon! jeg er utrloig lykkelig i dag, selv om alt har gått galt.
      ps: du ser akkurat som livingdoll på bildet<3

    40. Du er en utrolig kul jente :)! Skriver bra, men likevel er du pen som faen! <3 Stå påå! Du gar gode poeng!

    41. jeg synes du er utrolig flink og elsker det du står for når det gjeller dyr! stå på, folk er bare sjalue vet du

    42. Du vil aldri skjønne forskjellen på unødvendige ting og nødvendige ting. ALDRI. Dette er bare noe du skriver. Skjerp deg.

    43. så fælt, ønsk henne god bedring. bloggen din er perfekt sånn som den er så fortsett sånn ;D
      stå på <3

    44. Liksom, du sier ” Da skjønner man at livet er det viktigste, ikke penger, reiser, klær og ting..” er ikke du en person som ja kan bruke en del penger på ”klær å ting”.

    45. nydelig du er! Har vær en leser lenge og Digger bloggen din! Drit i det andre sier om deg Du er super, nydelig og har en fantastisk personlighet:D

    46. sophie du er ei utulig sterk jente som jeg ser opp til veldi mye<3 jeg syntes du er nydeli<3 digger deg og du må bare ikke bry deg om alt denne dritten du får! <3 du har en heilt fantastisk kropp som jeg vedder på at alle mesunner:) stå på videre:)

    47. Jeg bruker å si det du sa til venninnen min noen ganger fordi hun alltid snakker om seg selv og letter ikke meg få snakke hele tiden.

    48. skjer med at munnen din alltid skal være sånn utover? Du har tatt fyll i leppene, da er det ikke vits å prøve å gjøre dem enda større. Ser sinnsykt teit ut. Just saying

    49. Ser hva du mener. Jenter er jo jenter.. Men hvis venninnene dine svarer deg slik bør du seriøst se etter nye ass.

    50. fy faen du er fin!!sorry språket… 🙁
      du må ikke høre på de andre sier at du ligner på en barbie de er bare sjalu for du er så pen at de må finne en ting å rakke ned på……fuck de!!!

    51. du hater vel andre jenter på akkurat samme måte som du sier sjøl. du er en person som skal ha all oppmerksomheten hele tiden, og får du ikke det så ser du ned på andre.
      trukke du bryr deg om veninna di, du er bare sur for at du ikke kunne reise… bitch

    52. Dette innlegget var utrolig bra skrevet! Men hallo, er vel ikke rart om folk er så sjalu på deg at de hater deg? du er 17 år, tjener flere tusen på blogg, og livet ditt virker så perfekt. Pluss at du får massemasse oppmerksomhet hele tiden, noe alle jenter vil ha. Og man må nesten regne med det når man har en av Norges mest leste blogger. og jeg vedder alt jeg har på at du også har vært dødssjalu på ei jente og snakka bak ryggen hennes, det er sånn jenter er, Sophie.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg