jeg er tydeligvis retard

Hei! Vi hadde gym i siste time i dag, det er så herlig å ha det på slutten av dagen slik at man kan dra hjem å dusje – eller i mitt tilfelle, bade. Derfor skjønner dere hvorfor jeg kommer med en treg oppdatering, jeg blir i skikkelig sløvemodus etter et bad! Og gjett hva!? Jeg aner ikke hva som har gått galt i hodet til pappa, men han har tydeligvis mistet farsinnstinktet. . Han har nemlig fjernet disney channel og toon disney fra kanallisten vår! Hva forventer han jeg skal finne på nå!? Og ja, jeg vet disney channel har tapt seg noe sykt ( nå er det jo bare serier der med mennesker som er dubbet tl norsk, jeg liker best tegneserier. . ) men på toon disney har de alt av det gode gamle, som friminutt og loyd i rommet ♥ Tro meg, pappa skal få høre det!

Haha en annen litt morsom ting – jeg må ta en medisin mot skjelvingene jeg har i hendene, og hver eneste dag må mamma mase på meg slik at jeg husker det. Jeg er enda 10 år mentalt å må bli fortalt når jeg skal gjøre slike ting som å ta medisin, spise, gå å legge meg (faktisk. .). I dag når jeg, for første gang, skulle ta medisin på egenhånd oppdaget jeg dette . . Jeg er tydeligvis en RETARD? 

 

65 kommentarer
    1. Det e du virkelig 🙂 og du har tapt deg , du ser ikke ut. Det er flere som synst du er stygg enn dem som synst du er fin

      1. Ka faen e galt med dæ likom? Hakke morra di lært dæ folkeskikk din lille pøbel?!?! For at du i det hele tatt tenke på å skrive en sånn kommentar gjør dæ 10 000 ganga mer retarda

    2. Jeg digger bloggen din!
      Du er en veeeldig god blogger!!
      Du må ALDRI slutte å bogge!!
      Hilsen meg!<3

    3. Jeg kjenner jeg blir litt lei meg når folk sier “hahah, er du helt retard eller?!” (og lignendes), slike ting vi ofte sier “bare for tull”. Men jeg syntes man bør tenke seg litt grundigere om, fordi “retard”, betyr utviklingshemmet/hjerneskadet og jeg syntes at det egentlig er ganske dumt at dette blir brukt som et slags “skjellsord” eller at folk sier det for “kødd” som om det var ment vondt. Grunnen til at jeg blir lei meg, er at jeg har en psykisk utvikligshemmet tante, og folk roper ofte retard til henne, jeg var den eneste tanteungen som stilte opp for henne, de andre bare lo.
      Jeg klager ikke på deg, jeg ville bare si at ting kan ha flere betydninger og de kan såre uten at man er klar over det 🙂

    4. hæææ? finnes det fortsatt toon disney?? ble ikke det erstattet av Disney XD? ååh, plis svar, er i hundre nå om toon disney fortsatt finnes!

    5. Inderal retard er en betablokker som motvirker høyt blodtrykk. Retard betyr bare at den virker saktere, også kalt en depotvirkning. 🙂 Hilsen psykiatrisk sykepleier (hvorfor leser jeg denne bloggen)

    6. Og du fant ut først nå at du er en retard?….. Neida! Da er du seff forbildet for alle retarder der ute! haha 😀

    7. Kan du ikke skrive ett innlegg om Essensiell Tremor og hvordan det påvirker din hverdag? Har selv Essensiell Tremor og sliter utrolig mye hver dag på skolen. Hadde satt UTROLIG stor pris på om du som er en såpass kjent blogger ville fortalt folk der ute om ET så de ikke trenger å spørre hele tiden.

    8. Hahah, så morsomt. Jeg måtte også gå på noen tabletter for sykdommen jeg har i magen, og da fikk jeg noe som skulle virke for hvordan jeg oppfatter smerte. Den het også retard

    9. Lene: Om du er psykiatrisk sykepleier, så burde du vite at betablokkere brukes mot mer enn hypertensjon (Høyt blodtrykk). Indikasjonen er; Angina pectoris, migreneprofylakse, benign essensiell tremor,sekundærprofylakse etter gjennomgått hjerteinfarkt, symptomatisk ved tyreotoksikose.. 😉 Og dere andre som synser over “retard”; depotpreparater løses sakte opp, slik at pasienter får legemiddeldosen fordelt over tid, typisk opptil 4-5 timer. Disse preparatene inneholder gjerne “depot” eller “retard” i navnet.

    10. “Marit”: Ja, var vel det jeg skrev? Å lese er fint.
      Og retard betyr ikke syk, kjære småjenter. Det betyr langsom, sakte, forsinkelse. Jepp, folkeopplysningens time er over. Huff.

    11. Pappan min tar også sånne tabletter, men han bruker det mot hjerte greier.. Hihi 🙂 Retard er jo fabrikken som lager det da, men det skjønnte du vel ? 🙂

    12. Lene: Du skrev kun høyt blodtrykk. Og grunnen til at jeg kommenterte det, var at du presenterte deg som psykiatrisk sykepleier. Da må du tåle å lese at du kommer med feilaktig informasjon iht. diagnose. Intet mer, intet mindre. 🙂

    13. Hææ, finnes toon disney fortsatt?? Godt det ikke bare er meg som fortsatt er disney-fan, hehe. Googlet forresten toon disney og på wikipedia fant jeg dette:
      Toon Disney var en TV-kanal for barn som viste serier og filmer fra Disney-universet. Toon Disney startet sendingene 12. oktober 1998 (i USA) og 2005 (i Norge). Kanalen hadde sine siste sendinger 31. august 2009. Toon Disney er nå erstattet av kanalen Disney XD, som også erstatter barnekanalen Jetix.
      Savner lloyd i rommet, friminutt og resten av de gode gamle :((

    14. Hahha, Sophie luringen!! Faren din må være fryktelig god om han har fjernet toon disney, siden disneyselskapet gjorde det selv allered for tre år siden 😀

    15. Leste at bivirkninger på desse tablettene kan være dårlig søvnkvalitet, så kanskje det er derfor du har sovet så dårlig?

    16. Hei! Jeg tar akkurat samme medesin som deg… Foresten betyr “retard” “treg”/”tregt” på Fransk! Veldig intressant, eller ikke! Haha 🙂

    17. Tar akkurt samme medisin som deg, hehe. Kan forresten takke deg for det 🙂 Har lenge slitt med skjelving, også leste jeg på bloggen at du også gjorde det, men tok medisin mot det. Så jeg gikk til legen og fikk medisin, og alt er mye bedre nå. Så tusen takk!!

    18. Hei! ville bare si ifra om at jeg gikk på denne medisinen i 1 år, og måtte slutte pga syyyke mareritt.. :s bare slik at du vet det om du får samme problemet.

    19. haahhahha, eit tips! vist du ikkje vil at folk ikkje skal få veta at du går på angst/panikk tabeletterXD skul medisin namnet neste gang då!!!!!!!!!! XD

    20. haha, skjønner deg godt!! Men jeg lurer på en ting, vet du om en tegneserie der ja aner ikke hvordan jeg skal forklare det, men søsteren til hovedpersonen lå alltid oppned i sofaen, og de dro alltid i et “verksted” eller hva jeg skal kalle det for å slå på solen om morgenen haha vet du hva det heter?

    21. retard står for en “hemmning”. noe du har, siden du må ta medisiner. sånn er det fro alle som har syndromer.

    22. Propranolol brukes ikke bare til behandling av angst og panikklidelser. Et medisin kan brukes til flere sykdommer, det er ikke ét medisin til hver enkelt sykdom, hvordan tror dere apotekene hadde sett ut da? Den brukes blandt annet til migrene, sjelving i hender (!), ET, hjertekrampe, hypertensjon og så videre. Sjekk opp informasjonen deres før dere langer ut i kommentarfeltet.

    23. spesiellt i usa bruker de ordet retard for de som har downssyndrom, nerveskade eller hjernefeil (specialneeds)
      men i norge blir ordet brukt helt feil

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg