flyskrekk i går

I går opplevde jeg en del drama på flyreisen hjem. Det var nemlig så dårlig vær at vi ikke kunne lande, og plutselig var vi en annen by før vi kunne fly tilbake igjen. Veldig skummelt for meg som har flyskrekk, det var folk som gråt på flyet til og med. Vi måtte være på flyet i 4 timer og egentlig skal det bare ta en time, derfor var jeg ikke hjemme før midt på natten / tidlig i morges og har heller ikke blogget noe. Var litt i sjokk, haha! Noen andre som har opplevd noe skummelt på fly?

Nå er jeg på besøk hos Lisa, vi har nettopp spist og holder på å sovne begge to. Det har vært snøstorm her i hele dag, og tidligere haglet det så store kuler at det så ut som popcorn! Nordnorsk vinter på sitt beste!

1. Da jeg tok flyet til Las Vegas var det så store sånn luftrom(?) at når vi var over Utah, falt flyet plutselig LAAAAAAAAAAAAAANGT ned osv. (ikke snakk om 1 meter for å si det sånn haha) Da var jeg faktisk HELT sikker på at jeg kom til å dø! Jeg klamret meg fast i kjæresten min, og tok faktisk farvel med han. Elsker vanligvis å ta fly, men der og da var jeg livredd – bokstavlig talt!

2. En gang så skulle jeg hjem fra Kreta, så måtte vi nødlande i sverige fordi en mann hadde fått hjeteinnfarkt på flyet! Vi nødlandet i sverige, og vi så at mannen ble dratt bortover ”gangen” av flyvertinnnene. Da de hadde fått han ut tok de sånn hjerte strøm dingseboms som man ser på tv, greys anatomy og sånt! Rett utenfor flyvinduet. Jeg ble jævli redd for å si det sånn!

3. Da vi tok fly tilbake fra London så hadde det flyet som landet før oss mista noen deler på rullebanen under landingen (store deler, det var på nyhetene) og vi måtte fly en time ekstra over flyplassen før vi fikk lande. Rett før det hadde jeg drømt at vi styrta.
      Skal si jeg ble redd da jeg våkna til at mannen i høyttaleren sa noe om ”mista deler av flyet”…

4. hahah, er heldig og harikke opplevd noe slikt sånn at jeg husker det, men vet at jeg var med på et småfly når jeg var under 1 år og da skjedde det masse kødd haha jeg husker ikke så vanskelig og forklare

5. Fryktelig turbulens da vi skulle til Frankrike, men jeg syntes det var gøøyy.. 😛
      Snøen har så vidt kommet her også! Misunner deg..

6. Ah, forferdelig.
      Ja, opplevde at en stor og sterk Russer ble helt gal i et bitte lite proprell fly med sånn 60 stk eller noe. Han satt 2 rader bak meg. Da trodde jeg at alt skulle gå galt :O

7. Det er egentlig helt forferdelig at snøen skal komme nå, vi er i oktober for svarte, det kunne ventet i 2mnd, her har det også snødd veldig mye, ikke akkuratt det jeg liker best med nord-norge! +at her er det bare sørpe på veien, ikke bra.. Har ikke fått vintersko og går med converse på bena!! JIPPI, finnmark <3

8. For ca 10 år siden skulle jeg ta fly til Oslo med storebroren min. Den ene flyvertinnen begynte å synge en vuggesang over høytaleren, så jeg trodde det var fordi hun skulle roes oss ned før hun fortalte at nå dør vi.

9. Er livredd for å fly, selv om jeg gjør det flere ganger hvert år. Selv om folk sier det er den tryggeste måten å reise på, er jeg livredd. Å lese om bilulykker er forferdelig, men flystyrt osv gjør meg kvalm! Tanken gjør meg livredd. Klarer aldri å slappe helt av på flyturer. Drømmen er å reise langt, Australia, USA, men laaange flyturen gjør meg redd, shit! Men bra alt gikk bra da :))

10. Har ikke skjedd noe skummelt. Var en gang jeg hadde sovna også bråvåkna jeg fordi flyet svingte, da skvatt jeg. Tror nabomannen så rart på meg. Her er ingen snø, men i morgen flytter jeg til Tromsø og da blir det snø har jeg hørt og sett 😀

11. Jeg har utrolig flyskrekk!Sitter alltid helt stiv med hendene ut til siden og stirrer rett frem, haha! En gang satt jeg på et fly som begynte å riste veldig (vi flydde inn i tordenvær) Så var det noen problemer, så vi måtte nødlande, vi fikk nytt fly etter å ha ventet kjempe lenge, men det gikk fint tilslutt♥

12. jeg har flyskrekk…. og det ble heller ikke bedre da jeg og min familie skulle hjem fra Egypt.. det var da det var vulkanutbrudd på Island.. vi satt oss på flyet og viste ikke hvor vi skulle lande. først sa de at vi skulle lande i frankrike!!!! jeg ble så glad fordi da kunne vi jo shoppe men når jeg åpnet øynene etter en blund, hadde vi landet i finland…. 🙁
      resten av veien hjem var ikke noe særlig gøy den heller. 15 timer i buss og båt tilsammen…. 🙁

13. du er så utrolig pen og sånt, men jeg føler du ødelegger utsende ditt med brunfargen. det er ikke pent å være så brun! du hadde vært så mye nydeligere blekere.

14. Kan du skrive et innlegg om jakker med ekte pels på hetta? For eksempel SVEA og canada goose? Du er så flink på å skrive slike innlegg med meninger osv 🙂

15. Synes det er grusomt når flyet må endre på ruta på grunn av vær eller hva det måtte være, og jeg har ikke flyskrekk engang. Skjønner godt at det må være ille!

16. Jeg er ikke redd for å fly, men turbulens er jo aldri morsomt.. Gruer meg litt til å lande i Bodø nå som det er meldt så jævlig mye vind og snø og dritt :p

17. Første gangen jeg tok fly husker jeg at jeg holdte på å drite på meg bare flyet svingte, haha! Har nok litt flyskrekk men synes også det var ganske gøy:) Hele flyet hoppet også under landingen og alle bare ”wtf”

18. Du e ikke aleina når det gjeld flyskrekk! æ e så redd at det blir kun bilferie på meg om sommeran 🙁

19. Oi, snø allerede? Huff.. Skjønner det er deprimerende å bo så langt nord. Her hadde vi 12 grader i dag, går enda med lett høstjakke.

20. Digger bloggen din, men vet ikke om du leser dette.
      uansett, det har skjedd med meg engang. og det var syykt skummelt. For jeg bor i Oslo, mens bestemora mi i Russland. Murmansk, ikke så langt nord heller. Så skulle jeg og mamma ta fly fra Kirkenes til Oslo. Men så var det så dårlig vær, at flyet med passasjerer fra Oslo som skulle bytte med oss ikke kunne lande! og da fløy flyet tilbake. Vi hadde allerede venta i over 5 timer, fordi bussen fra Murmansk kom så tidlig. så skulle flyet prøve igjen!! men så gikk det ikke da heller -.- Og det var jo super mange folk som skulle til Oslo! vi venta en laang stund til, til de derre folka som prater på flyplassen sa at vi måtte sove på hotell. Det var jo selfølgelig bra, men fortsatt. så vi kom en dag senere, og vi kjente jo ingen som bodde der heller.. så vi måtte bare være på flyplassen.

21. Når jeg fløy til syden engang slo lynet ned i ingen på flyet. Gikk bra, men måtte mellomland å være der i 1 time 😉

22. Jepp, da jeg var 16 år måtte vi nødlande fordi vi fikk en haug med storker i motoren. Det var bursdagen min, og jeg fikk på en måte skylda for det x)Neida, men vi luktet grillet fugl i ventilasjonsanlegget og så blodsprut på vingene, det var heftige saker! Folk med flyskrekk ble livredde og begynnte å skrike. Men som vanlig har flyvertinnene og pilotene kontroll på situasjonen, så vi fløy tilbake til flyplassen og alt gikk bra. Men jeg måtte tilbringe hele bursdagen min på flyplassen i London. Gøy!

23. Det var en gang i 2010 når jeg og venninna mi hadde vært å besøkt pappa i Drammen en gang i sommerferien. Så skulle vi ta flyet hjem, å når vi hadde kommet litt før halveis, så fant de ut at den ene motoren på flyet ikke fungerte, så vi måtte fly helt tilbake til Gardemoen. Det var egentlig ikke så ille når man tenker på det i ettertid, men akkurat der og da var det sykt ekkelt å tenke på at kun den ene motoren fungerte..

24. herregud hadde det skjedd med meg så hadde jeg blitt livredd! HATER å ta fly! begynner å gråte vær gang jeg setter meg på ett fly! eheeeee

25. En gang da jeg skulle hjem fra Italia i 2007 ellernoe, kjørte vi rett inn i en tordenbyge. Det var store luftrom(eller hva det heter), så flyet falt plutslig langt nedover flere ganger! Og vi så lyn rett utenfor vinduet!! To afrikanske damer reiste seg opp i flyet og begynte å skrike ut og be til gud om å få overleve, da ble det panikk i flyet og alle begynte å skrike og gråte!! Men heldigvis gikk det bra, selv om jeg lenge har slitt med flyskrekk i etterkant..!

26. skummelt, ja, en gang,, drittekkelt, så skull eg ta fly, andre gang eg fløy aleine, måtte vi evakuere fra flyet pga av at et annet fly måtte nødlande, siden det begynte å brenne i motoren, så da blei eg drittredd siden et annet fly brant, og brannbiler og poletibilder overalt, og i tilleg, flyskrekk er noe eg sliter jævlig med!

27. Jeg har faktisk opplevd at det var noe feil med flyvingen da jeg skulle til syden og måtte vente i utallige timer før vi fikk gå inn til flyet igjen ( tok flere timer å fikse det). Var utrolig redd 8o Flyet var i himmelen og alt..