dreams

Mange av dere har lurt på hva jeg har tenkt å gjøre til neste år, når jeg er ferdig på videregående. Jeg får ofte høre at det lure å gjøre er å fortsette med utdanningen, men jeg er ikke klar for det enda. Jeg er veldig lei av skole, og om jeg skal begynne med noe tungt skolearbeid igjen i flere år kommer jeg til å bli gal. Jeg vil helst ta et stort studie når jeg først skal ta, noe som er litt krevende og kan gi en godt betalt jobb, men jeg er ikke klar for det enda. Så enkelt er det!

Jeg er også i en litt annen situasjon en andre ungdommer jeg kjenner fordi jeg har bloggen som jeg må ta hensyn til, men også en blogg som gir meg masse muligheter. Mange muligheter kan jeg ikke ta per dags dato på grunn av skole, men til neste år skal jeg bare ha fri, blogge og ta alle muligheter jeg får. Reise masse, blogge bra, dra til oslo for “jobb” enda oftere (bør egentlig være der ca en gang i uken på grunn av masse bloggmøter, intervjuer og shoots. . Men, istedenfor rekker jeg bare en-to ganger i måneden). Jeg er litt usikker på om jeg enda skal bo hjemme, men jeg tror det! Må jo spare penger, vet dere ;) Men en ting jeg har tenkt til å gjøre er å dra på masse ferier, jeg har jo en del penger (fordi jeg har spart, om noen skal være bitter over det) så jeg tenker å dra på en ordentlig luksusferie! Maldivene eller Mauritsius høres ut som bra alternativer for meg, en ferie der kan lett koste 50 000 per uke liksom. . Men jeg må bare oppleve et slikt sted, et slikt sted man kun ser på film nesten. . Det ville vært fantastisk ♥

Jeg trenger litt tips fra dere om noe slikt skal gjennomføres! Har noen av dere vært på en skikkelig lukseriøs plass før, hvor alt bare er helt fantastisk og man blir behandlet som guder nærmest når man er der? Er nemlig noe slikt jeg vil oppleve! Og da mener jeg ikke guder som i ” spesiel pris for deg min venn” i en mørk bakgate i Alanya, men luksus som i virkelig luksus. Fyr løs med tips og erfaringer! :)

122 kommentarer
    1. Heldigen som har planer fremover, har så lyst å kunne utføre slike planer som deg, har sykt lyst å reise tim maldivene selv, ser så utroligt vakker ut og så fredeligt, du får ha masse lykke til med fremtiden din håper den går slik du selv ønsker, lykke til, kiss, kiss Charlotte Lea`

    2. Kjenner tre jenter som var veldig usikker på hva de skulle gjøre videre, så de dro ut å reiste i tre måneder. Første stopp var sør-Afrika, deretter Australia, så USA også avsluttet de med en spontan tur til Mexico. Syns det hørtes veldig lurt ut! Tror man kommer til å få et helt annet syn på ting. Kanskje kan det hjelpe deg til å finne ut av hva du vil bli?
      .. Tenkt de opplevelsene, minnene og ikke minst kunnskapen du sitter igjen med etter en slik tur!

    3. Åhhh ser deilig ut, men drømmeferien trenger ikke å koste så mye, men jeg kan anbefale deg og reisen til Thailand, mange paradisstrender å velge mellom 😀

    4. Annbefaler Phi Phi øyene , i Phuket ,Thailand.
      Det er helt nydelig der , sånn man ser på tv , helt nydelig altså!
      Er på en måte delt opp i 2 deler , en rolig del , der det er en helt fantastisk strand med turkis hav , og en annen del der det er mye liv i helgene.
      Det er ikke langt mellom disse stedene , men merkes ikke på den rolige delen ( Long Beach ) at det er noe støy på noe vis heller 🙂
      Helt fantastisk sted , annbefaler deg virkelig å ta turen dit! 🙂

    5. Har ikke vært på Maldivene selv, men tror jeg ville dratt dit for kjenner flere personer som har dratt dit. Er litt forskjell på øyene, noen er små og har litt færre som bor på hver øy med færre tilbud, men man kan da sole seg masse og dykke og se på fisker og sånn. Hvis du vil ha mer luksus tror jeg en øy som har litt større resort er bedre for de har mer tilbud som spa med massasje og sånn selv om det sikkert er litt flere gjester der og. Tror imidlertid de fleste som er der er “bryllupspar” eller godt voksne folk siden ungdom ikke akkurat har råd til å dra dit, så Maldivene er ikke sikkert er beste stedet hvis du vil møte folk som også er ganske unge.
      Hvis du vil noe som kanskje er litt billigere så er Thailand og Malaysia også bra. F.eks øya Tioman. Det er sånne øyer som man ser på Robinsonekspedisjonen. Kan velge mellom alt fra backpackersteder (som ikke er lukersiøst da men) eller restort som har bedre standard, men de er ikke 5 stjerners luksus de heller.
      Håper det var til hjelp

    6. Jeg dro til st. barth tidligere i år og det var virklig helt fantastisk! Alle kjendisene som beyonce, rihanna og justin bieber drar der, så beyonce og jay-c faktisk:) Et annet sted som er kult å dra til er faktisk latvia eller tyrkia, masse morsomt der og i tilegg kjekke gutter og bra fest! elsker deg sophie elise, du er rå!<3

    7. Dra på luksushotell i Mexico! Lover du blir behandlet som en prinsesse, roomservice 24 timer i døgnet, uansett hva du vil ha – fra biff til alkohol

    8. Jeg var i Mexico på et all inclusiv resort. Det var virkleig helt fantastisk. Du fikk et bånd rundt armen og uansett hva det var du måtte ønske viste du bånde så fikk du det. Den beste ferien jeg har vært på.

    9. hoteller i østen er generelt drit fine!hvertfall de jeg har vært på. norge kan gå og legge seg hehe!
      men jeg synes du som er ung burde heller dra på backpacker tur, og kanskje heller dra innom et ekstra fint sted på vei hjem. har flere venner som har vært på maldivene og mauritius, men hva opplever man der annet enn relaxation? om det er dét du vil så er jo det de beste stedene, men føler heller det er brylluppsreise mål.
      ta å reis til alle kontinentene og opplev andre kulturer! man vokser så utrolig på det, og du blir et bedre menneske. charterferier har jeg aldri giddet, men det er fordi jeg synes det er DØDSHARRY!! haha
      men backpacker tur er absolutt å anbefale, jeg kan love deg du sitter igjen med mange fler inntrykk og opplevelser etter en sånn tur enn en tur til maldivene.
      bali er kjempe fint og men blitt altfor vanlig, ALLE er der..reis heller steder uten mange turister, man er ikke keen på å dra på ferie for å feriere med nordmenn og svensker liksom!!

    10. dra på cruise fra for eksempel Barcelona, jeg var på det i sommer og det var utrolig deilig. De hadde Spa, boblebad, treningsenter, fine resturanter og mye mer. alt du trenger å gjøre i løpet av dagen er å ligge å slappe av og sole deg. Cruiset stoppet forskjellige steder og man kunne gå av om man ville å f. eks dra til en strand eller shoppe, guud jeg savner sommeren!

    11. Åh, jeg har så fantastisk lyst til å dra til Barbados. Søsteren min var der for to år siden, hun har reist MYE, men sier det er det fineste stedet hun noensinne har vært på.
      Google det, er såå nydelig der!
      Det er der Rihanna er fra, hvis du ikke visste det, haha.

    12. … OG JA, så noen hadde nevnt Dubai – DET er drømmedestinasjon. Det trenger absolutt ikke å koste 50.000. En flybillett dit vil nok koste alt fra 6-15.000, er nok hotellet som blir det dyreste.
      Men du kan jo finne en gjennomsnittlig pris der og.
      Om du derimot vil bli behandlet som en gud, kan du ta en natt på Burj Al Arab. Det er det dyreste hotellet i verden og verdens eneste 7-stjerners hotell. Rommene i nederetasjen er inni et akvarium, så man har et konstant akvarium med fisker rundt seg enten man dusjer, sover, ser på tv osv. Haha. Kongesuiten her koster 105.000 kroner per natt!

    13. Maldivene er ikke et sted jeg ville anbefalt for deg og en venninne akuratt. Søstra mi var der på bryllupsreise og hun sa det fordet meste bare var kjærestepar ,nygifte eller gamle pensjonister der. Så ville nok ventet litt med det:) Men mexico på sånn All inclusive hotell!!!

    14. Hei Sophie 🙂 Jeg har veldig lyst til å melde meg inn i et politisk parti men er litt usikker på hvordan dette fungerer og hva de forskjellige partiene står for. Så jeg lurte på om du kunne lage et innlegg om hva foreksempel høyre står for, siden du er medlem av unge høyre 🙂

    15. i påsken var jeg to uker i Sydney, og jeg ville egentlig bare bli der for alltid! Australia er det fineste stedet jeg noen sinne har vært, og jeg vet ikke med luksus akkurat, men det er ikke Tyrkia for å si det sånn… Utrolig varmt, kjekke, brune og utadvendte gutter, masse nydelige butikker og strender, herlig!

    16. åå, er utrolig misunnelig på deg som kan reise maasse! Men hvis jeg var deg vile jeg dratt på jordomseiling. 2 av søskenbarna mine har gjort det i ett halvt år, og vært i kjempe mange land! Hun ene har gjort det 3 ganger fordi det var så kjekt og anbefaler det til alle! Har så sykt lyst selv.
      Eller vært noen måneder i hawaii, california, australia eller noe slikt. Gleder meg så sykt til jeg er ferdig med videregående, da SKAL jeg gjøre noe slikt jeg også! 😀

    17. Jeg har vært der! Er en superliten øy øst utenfor sørspissen av Afrika, så man er jo i en annen verdensdel! Øya i seg selv er egentlig ganske fattig, men er en del som er stikk motsatt, er ikke så mange hoteller der, heller få svææære luksuriøse… Er den beste ferien jeg har vært på, og jeg har vært i store deler av Europa mange ganger.. Heelt turkist gjennomsiktig hav, bare rene sandstrender, som du har for deg selv når du bor på hotellet (altså kun for gjestene) + en haug av utvalg av vannaktiviteter hvor det jobber masseee kjekke gutter 😀 Vi snorkla utenfor revet og det var som å se en film fra under havet på en sånn naturkanal, alle mulige fisker i alle mulige farger, helt fantastisk! Også kan du ta katamaran, altså en båt (på en måte to sammenbygde seilbåter9 hvor vi hadde egne kokker…Høres ikke så fantastisk ut men følelsen av å ligge foran i et nett over havet mens båten kjørte var sinnsykt kult! Var en herlig følelse! Katamaranen tar deg til en fantastisk øy hvor du kan dykke og snorkle! Du bare MÅ dra dit, en dag jeg får masse penger skal jeg garantert tilbake!

    18. Om du har tenkt å dra til maldivene på en syk luxus ferie annbefaler jeg deg å lese fotballfrise sine innlegg om maldivene og bryllupsreisen hun hadde der. Det er alt inkludert og ser jo helt fantastisk ut, med noe av det mest lukseriøse i verden! 😀

    19. Bali i Indonesia og Patong i Phuket(Thailand), var der i sommer og bodde på Duangjitt Resort&Spa, luksus og billig!!

    20. Thailand, der har jeg vært! Og det er så nydelig der, masse og oppleve! Og ganske billig og vær! Anbefaler det 🙂

    21. Heldige du 😀
      btw, hva syns du egentlig om at folk skriver dritt om deg i kommentarer på andre sine blogger? La akkurat merke til det, nå når tcmn har tatt restylane, så leste jeg kommentarene (noe jeg aldri gjør) fordi hun skrev at hun hadde fått så mye hat på instagram, så skrev folk ting om deg der. Det syns jeg var virkelig merkelig, som om du går inn å leser alle kommentarer på andre sine blogger liksom. Syns (og håper) du skal nevne det i et innlegg, så folk skjønner hvor teit dem egentlig er : )

    22. Bora Bora er dødsfint! Søstrene Kardashian og hele familien var der på ferie, det er helt sinnsykt fint der!

    23. Du burde absolutt dra til Mauritius 😀 Der er det nesten som å være i et vandrende bilde 😀 Hvite strender og blankt hav 😉 Og de har mange fine surfegutter der man kan se på^^ Jeg er stolt av å si at jeg er født der 😉 Og det ligger jo ii Det Indiske Hav som tilhører verdensdelen Afrika 🙂 Hun har nok tatt litt feil hun her oppe ^^
      Dra til Tamarin Bay 😀 Sykt fine plassen som jeg er oppkalt etter 🙂 Lykke til 😀

    24. St, Tropez! utrolig fint der, enten luksus båt eller noe sånt:):) har vært der på luksusferie, og det er fantastisk!

    25. Vil du oppleve noe, så ville jeg valgt cruise i karibbien, det er sinnsykt fint! Jeg har vært på 2 cruise i karibbien, det er å anbefale virkelig! Jeg likte vel aller best det cruiset som stoppet i Haiti, Jamaica, Grand Cayaman og Mexico. Men det som gikk til Puerto Rico, St Maarten og St Thomas er også sinnsykt fint. Sinnsykt fine strender og varmt. det er en opplevelse du ikke kommer til å glemme med det første ! : ))

    26. Dubai! All the way! Utrolig glamorøst og luksuriøst sted, samtidig som det er varmt og sol året rundt. Og arabere er verdens mest hjelpsomme mennesker, de tilber deg som en gud! (Du har vel sett Sex and The City 2)

    27. Om du VIRKELIG skal punge ut, så dra til Dubai! Det er mange fine hotell der, og så kan jo du reise til det store hotellet som representerer Dubai eller noe. Det er SVIIIINDYRT, men hotellet så såååå utrolig fint at det er tilå dø av. Det er gigantisk, hotellrommene er fantastisk fine men det koster nok over 100.000 dollar for en natt 🙁

    28. Jeg har vært på mauritius to ganger, og selve øya, i sentrum er ikke så fin. Men hvis du drar på forskjellige turer så kan du ende opp å noen av de vakreste stedene du har sett, kjøre ubåt, bade med delfiner osv! anbefales!

    29. de dyreste hotellene i mexico er helt fantastiske!!! det er noe du virkelig burde prøve! var der i fjor, og har SÅ lyst til å dra tilbake!! jeg var i cancun, men husker ikke hotellet..
      eller så kan du gå inn på livingdoll.no hun er på ferie nå, og hun forklarer stedet som fantastisk, så tror det er noe du ville likt 🙂

    30. Jeg gikk rett fra vgs til Høgskole, nå er jeg på 2.året og er så skolelei! Ikke lei selve studiet, men er den skolebiten med eksamener, pensum og det som hører til en skolehverdag. Skulle absolutt ønske jeg tok et friår med jobbing og opplevelser for da hadde jeg ikke vært så lite motivert for skolen som jeg er nå. Etter fullført bachelor skal jeg absolutt jobbe 1 år, reise 6 mnd, jobbe 1 år igjen(for å oppfylle kravet om 2 års relevant arbeidserfaring for masterstudiet jeg vil gå) og så ta master som går over 4 år hvor man må jobbe ved siden av. Gleder meg så til å bli ferdig og få opplevd ting!

    31. Hei Sophie! Jeg digger deg masse, og ser veldig opp til deg! Du er et stort forbildet for meg, just as you know it ♥
      Pappa’n min var to uker i Mauritsius, og koste seg gløgg i hjæl. Skikkelig luksusferie, så dra dit 🙂

    32. har vært på mauritius og vil bare si at det er yndligsplassen miN!!! men anbefaler ikke å bo på luxuriøst hotell, bo heller på en mye billigere plass så du kan oppleve masse. Vi bodde til en familie som leide ut rom og det var jeg utrolig fornøyd med at vi gjorde også var jo vi veldig heldig med plassen og da. 🙂

    33. Har aldri hvert skikkelig ” luksus ” sted, men en ting jeg skal så spare opp til er å dra til karibien <3 Jeg syntes det ser luksus ut i allefall 🙂 håper du finner deg en ferie du blir fornøyd med 😀

    34. Mauritius! Var der for noen år siden! Savner det sykt! Siden øya er så liten tar det ca 1 time og kjøre tvers gjennom det! Høres lite ut! Men Gud hva du kan oppleve! En dag kan du gå i en jungel og spise lunsj ved en vulkan, neste dag kan du svømme plant vakre korallrev og se på delfinene! Uten tvil vert hvert eneste øre!

    35. Anbefaler mine egne favoritter: Four Season hotel i Bali – og Atlantis i Dubai. Uslåelige begge to! På Atlantis har de i tillegg til alt annet verdens beste mat på Nobu, kjempegøy vannpark, og de har tilbud om å svømme med delfiner. U will live it!!!! God tur! Elsker bloggen din! Du er BEST!!!!

    36. Anbefaler Mauritius på det sterkeste! Var der første gang i sommer og det er den fineste plassen jeg noen gang har vært på! Bildene på google lyver virkelig ikke! Det ER krystallklart vann, hvite strender og masse palmer der. Fantastisk å kunne snorkle og bli omringet av masse sebrafisker, blå Dorri-fisker og kråkeboller. Er som et akvarium 🙂 Og delfiner svømmer rundt der, så man kan leie båt og svømme med dem (dette er ikke tamme dyr, så det gjorde opplevelsen enda bedre).
      Savner det så masse, og skulle gjort mye for å oppleve det igjen! Beste sommerminne mitt!

    37. om du liker sminke eller bruker det ta deg en tur innom bloggen min har postet et innlegg om noen supre sminkevesker og sminken kommer i dag:) hadde vært korselig om du la igjen en kommentar hva du syntes om innlegget 😀

    38. Min drøm er karibien!
      Det er jo en øygruppe, og du har utallige muligheter! Det du kan gjøre er å dra på kanskje to av øyene og oppleve masse forskjellig! Det er alt mulig klima og kan ikke vente med å dra til selv en vakker dag:) (jeg er 15 så..)

    39. dra på cruise med royal caribbean! alle som jobber der er sykt hyggelige og hvis du har suite for du ekstra mye service!

    40. var jo maritius for en stund siden, men det er virkelig et flott sted for avslapping, man kan leie sykler for å så dra rundt på øya, kjøre båt, eller bare nyte å være på det fantastiske hotellet, vi fikk faktisk egen butler som ble med å ta mat som vi ønsket.
      -anbefalles på det sterkeste!!

    41. Det er de dyreste feriene man får minst igjen for. Bare tenk på champagneflasker til 2000 kroner flasken eller russisk kaviar som smaker som annen fiskerogn bare hundre ganger dyrere. luksuferier gir oss dårlig samvittighet og følelsen av ensomheten.

    42. Du burde reise til Abu Dhabi! Du har sikkert sett det på sex and the city 2, er faktisk ikke så langt ifra som det er på filmen! 🙂 Følte meg nesten som en gudinne der nede. Men der jo fortsatt små gater hvor det kan være du er gudinnen som må ofres om du skjønner, haha..

    43. Har vært i Maldivene, og det anbefales! 🙂 Bodde på Anantara Dhigu(trur det skrives sånn) og det va utrolig fint der! Kjempe bra service, følte mæ nesten som en kongelig når vi bodde der haha..

    44. Tror du bør velge maldivene hvis du vil ha en sånn reise. Mauritius er litt mer afrika og insekter, litt fattigere (selv om det e afrikas rikeste land) og jeg følte i hvert fall ikke da jeg var der at det var lagt opp til så mye turisme. Var deilig å ikke se en eneste turist da, så jeg elsket det, men jeg vet ikke om det er noe for deg 🙂

    45. Hei dette høres kanskje litt rart ut, men jeg har vært i Latin Amerika i santiago, Chile. Mange tenker at den byen er faattig, men hvis en by er fattig med chanel, gucci, guess, zara, ralph lauren, tommy hilfiger,Bobbi Brown, mac pluss masse andre butikker, så vet ikke jeg hva fattig er. Disse butikkene er ikke sånne ”boder” men på en måte egne butikker i et senter.
      Bak det senteret er det en gate med KUN restauranter, og alle er sykt gode og behandling deg med topp klasse.
      Kan bli irriterende med alle som prøver å friste deg inn i sin restaurant, men du føler deg som en poppstjerne fordi alle snakker til deg både bak og foran deg.
      Santiago har et sportsenter hvor du kan surfe på en kunstig bølge blandt annet.
      De har de kule junk food restaurantene som dunkin donut, starbucks, KFC, mcdonalds, Hard Rock Cafe osv +++

    46. Anbefaler Dubai på det strekeste! helt fantastisk, mye å oppleve og du blir behandlet som om du var stjernen der, det ble vi! 😀

    47. Du må vurdere folkehøgskole til høsten, de aller fleste synes det er det beste året de noen gang har hatt, inkludert meg selv.
      Er virkelig noe annet enn trøtte og kjedelige studier og skoledager. Ofte er reise inkludert; mange spennende destinasjoner.
      Et år man aldri glemmer og man får studiepoeng itillegg, kun for å kose seg 😀
      http://www.folkehogskole.no/

    48. Hm.. Har bare vært i Tenerife og Egypt, men ingen av stedene er så luksus som du vil ha. Har ihvertfall hørt at Dubai er en veldig fin plass! Maldivene er sikkert også utrolig fint!
      Masse lykke til videre i fremtiden! Du fortjener det beste <3

    49. Var i Mauritius i sommer (3 uker), har bare positive ting å si! Har vært i Kreta og Mallorca før, det kan ikke måles med Mauritius 😉 UTROLIG hyggelig befolkning og veldig hjelpsomme. Samme med de som jobbet på hotellet, vaskedamen hadde tilogmed plukket blomster og pyntet med på rommet mitt flere ganger! Også VELDIG mange utrolige snorkleopplevelser, var en halv meter fra en skilpadde og fikk holde en blekksprut! De var selvfølgelig i det fri 🙂 Savner Mauritius utrolig mye, og håper virkelig jeg får mulighet til å reise tilbake. Og ble vartet opp som en prinsesse av både befolkning og betjening, haha

    50. De siste 4 årene har jeg vært i California på ferie:)) Så utrolig hyggelige mennesker,MYE og oppleve og masse luksus om du er ute etter det:D

    51. hvorfor spare til en ukes ferie som kan bli forferdelig for alt du vet?waste of money…ville heller tatt meg en tur på cruise.

    52. Ja! Jeg var i Dubai nå i høstferien, der fikk vi roomservice, privat limo som kjørte oss rundt når vi skulle shoppe osv. Det var også spa og vår egen private “tjener” som var der for å hjelpe osv. Alle på hotellet og i Dubai generelt var så sykt høflige og hjelpsomme! De var sånn “Good morning mam” eller “How are you today miss?”. Vi bodde på Corniche Al Buheira Hotel i Dubai btw, var ikke dyrt for all den luksusen, ca 15 000 for to personer i en uke (og det er med flybiletter!) Håper du finner en plass å dra til 🙂

    53. Jeg anbefaler virkelig Mina a Salam Jumeira i Dubai, de beste måndene væravhengi er nok november til April. Alt for varmt om sommeren. Mina a Salam er inne på et såkalt resort, hvor det ligger to andre hoteller, over 20 restauranter ol. Du blir virkelig behandlet som en gud. Det er en kanal inne i resortet mellom restaurantene, du blir altså kjørt rundt i båt. Stranda og basengene er herlige! Det er STOR plass rundt solstolene så du får ikke noen bråkete folk innpå deg. Stranden var lang nok til å ta seg en joggetur på om kvelden om du ikke vil inn i det største og beste treningssenteret jeg har sett i hele mitt liv! Det er gratis personlig trener i det meste, bla en diger klatrevegg (det er bra trening). anbefaler det på det sterkeste, det er også et av verdens beste steder for shopping! verdens største og nest største kjøpesenter, sier ikke mer.. Du kan også ta deg en tur ut i ørknen, med kamel, firhjuling eller bil, ditt valg:)
      Om du ikke er interesert i Dubai, hadde mitt valg falt på Bora Bora.

    54. Jeg glemte å si at hotellet jeg annbefalte er nabohotellet til Burj al Arab, verdens eneste 7 stjerners hotell. Standaren på Mina a Salam er virkelig god nok, om du vil bli behandlet som en gud/prinsesse oo til en mye rimligere pris

    55. Anbefaler deg å dra til Sperlonga, en liten by utenfor Roma, Italia. Veldig varmt og helt nydelig, minner litt om en liten Mamma Mia by. Og i sommeren blir det opp til 50- 60 grader der. Det er en kjempe lang, deilig sand strand der. Og oppover den lange “mamma mia” byen, er det fullt av mange søte små butikker og resturanter med helt nydelig italiensk mat,

    56. Reis til Dubai! De har verdens største shoppingsenter, verdens høyeste bygning og verdens eneste innendørse skibakke 🙂 I tillegg lager de nå/har laget en falsk øy der, som skal være bare for luksus. I tillegg er verdens eneste 7 stjerners hotell der, og der skal jeg love deg du blir behandlet som om du var Gud selv. Gå for Dubai!

    57. Vi leide en villa i Koh Samui i Thailand. DET VAR HELT SYKT FINT, store og kjempefine rom, rålekkert bad me jacuizzi, basseng, egen privat strand, mann som kom å kosta stranda om dagene. paradis! Og det er ekstremt billig å leve i thailand. flybilettene er ikke så dyre heller nå. og stopp innom bangkok på veien, følte meg som en dronning på hotellet der! De åpna døra når du kom i bilen, og alt. Fantastiico 🙂 men bora bora, dubaii, mexico ser også herlig ut.

    58. Mexico er absolutt og anbefale.
      Men istedet for kun relaxing så må det da være kjekkere og se og oppleve litt av verden, eks. reise på språkreise noen mnd.
      Eller backpacker tur som en har foreslått , reis , se, lær og opplev. Og ta siste detsinasjon på ett superflott sted.
      Nå er jo Maldivene kun vakre strender og ro. Der reiser man på pryllupreise eller som pensjonist, du må da som ungdom komme opp med noe litt mer artig og fantasifiylt, kan lett bli kjedelig og KUN sitte på ei strand i 14 dager. Da tror jeg jaggu meg Alanya kan være bedre , er fine strender der også og man opplever i det minste noe 😉
      Gjør da noe som gir deg litt mer tilbake en og kun ligge på ei strand på maldivene da.

    59. Dra til Mauritius, der har jeg vært 2 ganger og det har vært det største høydepunktet i livet mitt så langt. Jeg var der i 5 uker første gangen og 4 uker andre gangen. Bodde på et ressort der jeg våknet til baby løver og store løver (utenfor døra da..)hver morgen i 1 1/2 uke og ga mat til dem og sånn(gjorde ikke det hele dagen). De er sykt fotogene, så tok masse bilder med dem, søteste. Var på et strandhotell med den fineste stranden! Åh, kan bare ikke beskrive hvordan det var. Kritt hvite strender og blått hav uten noen ting tang og tare i. Dykking, surfing (med fine gutter, hahah), shopping(en del) og alt du kunne tenkt å gjøre, var bare helt sånn som på film! Og en annen gang på et luksuriøst hotell med privat kelner, privatbasseng, hushjelp, sjåfør som skjørte hvor enn du skulle, shopping, god mat og drinker, varmt, romantisk osv… off vil tilbake!

    60. Hei.
      Hvis du vil oppleve luksus og bli behandlet som en gud er det Dubai som stiller sterkest.
      Jeg har bodd i Dubai over 2.5 aar( bor paa palmen) naa og trives utrolig godt her. Det er saa og si null kriminalitet og alt er uhyre luksus.
      Ser noen nevner Burj Al Arab som hotell. Billigste rommet der koster 1000 dollar natten, men er en opplevelse uten like.
      Ellers er det Al Qasr, One and Only, Jumeirah Beach Hotel, Atlantis, Bab al Shams, Armani hotellet i Burj Khalifa (verden hoeyeste taarn) +++ Det er utrolig mange muligheter her nede og jeg kan virkelig bare anbefale Dubai.
      Gi meg en beskjed om du vil vite mer da jeg er ganske lommekjent her nede 🙂

    61. Både Maldivene og Mauritius er helt fantastisk om du vil ha en hærlig og avslappende luksusferie! har vært på begge stedene og kan si at det er noen av de beste stedene jeg har vært på. Vil også anbefale deg Seychellene som er ganske likt Maldivene og Mauritius. Har vært i Dubai. Synes det også var helt fantastisk, men ikke like avslappende.

    62. Har nettopp kommet hjem fra Sharm el Sheikh, Egypt. Og hotellet jeg var på, Stella di Mare, var bare helt fantastisk!! Mer luksus kan man faktisk ikke få, det er faktisk et av de mest eksklusive hotellene i Egypt. Absolutt ingen ting å klage på!

    63. Ta deg en tur til Phi Phi Island, Ko Chang eller Phuket i Thailand! I og med at du tjener så mye som du gjør, burde ikke det være et problem for deg å leve i luksus der nede! Kan jo bare tenke deg hvor billig alt blir når 5 Baht er 1 norsk krone 😉 Rævva full av penger i Thailand og du lever som en konge! Trust me! “Thailandområdet” anbefales på det sterkeste! 🙂

    64. Lopud, en liten øy i croatia. Den er helt fantastisk.
      I og med at den er så liten så har den INGEN skikkelige biler, men de kjøre faktisk rundt på golfbiler(!!) Du kommer til å bli helt forelsket, alle kjenner alle og det er utrolig hyggelige og snille folk som bor der. Så er det en utroolig fin strand, som har verdens beste mat! Og ikke minst MANGEN fine gutter 😉

    65. der dem har paradise hotel! e ett sinnsykt dyrt hotell fordi det e lite og e god service der itillegg!

    66. Jeg var på Maldivene med familien for noen år siden.. Var der i 10 dager og det var akkuratt perfekt lengde. Det er nydelig der! Vi bodde på en liten øy hvor det kunn var vårt hotell.. Bugalowene er herlige, jeg hadde ett med privat boblebad som var rettet ut mot sjøen. Absolutt noe å anbefale! Sanden er så hvit at den ikke blir varm, vannet er så turkist som på bilder og livet er ganske så greit der. Jeg vil anbefale å bestille all-inclusive hvis du skal bo slik vi gjorde. Det var kunn en restaurant som ikke gikk under dette, men ellers kunne du nesten unne deg med hva som hels når det gjaldt mat og drikke.. Siste dagen hadde vi en hummermiddag på stranden omringet av stearinglys, var super koselig og ikke minst godt!
      På dagen har du mulighet til å sole deg, snorkle, dykke, wind-surfe, padel, reise en tur inn til Male(hovedstaden) eller andre øyer osv.. Men jeg vil anbefale deg å reise med noen du har det gøy med.. De er tross alt en ferie hvor man skal slappe av, og derfor ikke like godt tilrettelagt “ungdommer”. Du må derfor være bevisst på at det på ingen måte blir noe party ferie! Er jo kjent for å ha mange nygifte på bryllupsreise, og det vil du fort legge merke til 🙂
      Lykke til!

    67. Jeg har vært på Maldivene, og det er jo utrolig fint der 🙂 Strender som er lang grunne, helt blått hav, MEN, det er absolutt ingenting annet å gjøre der enn å ligge på en strand å gå ut å spise 🙂 Jeg har også vært i Barbados, DER er det fint! ubeskrivelig fint! ganske dyrt land, men taxi der nede er så billig at jeg kjørte øya rundt for 600 kronr, helt sykt! det er også masse å gjøre der! Jeg var så heldig å fikk møte søsteren til Rihanna og se barndomshjemmet dems! men det var bare flaks, i å med at den faste taxisjåføren vår var en nær venn av familien til Rihanna! Rihanna var på turnè så hun fikk jeg desverre ikke møte. MEN det er en paradis!!

    68. Har nettop kommet hjem fra aruba og det er HELT fantastisk!! Beste ferien jeg har vært på noen sinne! helt blått vann og hvit strand akkurat som på bilder og postkort. velg hotellet Riu, det er det beste hotellet man kan få på hotellet og er også al inclusive.. ( altså hvor masse mat og drikke og alkohol man klarer hver 24/7.) Selv om hotellet er litt stiv i prisen er det absolut verdt det!! Beste ferien jeg har hatt. Aruba er forresten nede med venezuela/karibien

    69. Kypros, fig tree bay, nausicaa beach!! Det er en ganske dyr reise, men heelt fantastisk! Vannet er det reineste vannet i verden og er som silke, folkene som jobber der er super hyggelige og gjør alt for at du skal få en så fin reise som mulig, reiselederne er kjempekule! har såå lyst å tilbake:)

    70. Jeg anbefaler Dubai! Reis med Qatar airways (verdens beste flyselskap) og bo på Atlantis the Palm. Det er helt sinnsykt der. Bodde der i fjor og man føler seg som en prinsesse. Bare flyturen i seg selv var verdt det – man blir behandlet som om man er verdens rikeste og hvis man betaler litt ekstra kan man bli møtt av personalet på flyplassen og komme lettere gjennom sikkerhetskontrollen + at noen bærer koffertene dine. Dubai er jo kjent for å være de rikes lekeplass og har verdens største kjøpesenter, sinnsyke utesteder og masse kjendiser. Man kan også bade med delfiner, dra på ørkensafari og bare nyte strandlivet om man helst vil det. Anbefaler det virkelig 🙂

    71. Centara grand beach resort i Phuket, Thailand. Det er en ferie jeg aldri kommer til å glemme, HELT fantastisk! Og i tillegg til det er jo Thailand et fantastisk land i seg selv som faktisk må oppleves en gang i livet 🙂

    72. Kos deg, men IKKE reis til Maldivene. Studerer reiselivsledelse, og det som mange ikke vet – er hvor all søppelet fra disse fantastisk, flotte, utbygde øysamfunnene havner. Det har seg slik at at det er så mye søppel fra alle luksus-resortene at de fyller hele øyer med søppel. Såkalte “garbage islands”. ALT kastes der, det betyr også at det lekker olje og andre farlige gasser og stoffer gjennom sanden og ned i havet. Nå har de fylt en, og starter på neste søppeløy…
      Sjekk ut denne linken, og bli sjokkert: http://www.youtube.com/watch?v=Ax5slU974v8

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg