lærere skal ikke blande seg

Dere har lurt på om lærerne på skolen sier noe om bloggen min, og egentlig prøver jeg å holde skole utenfor bloggen men nå skal jeg faktisk gjøre et untak. Jeg personlig mener at lærere ikke har noe med bloggen min å gjøre, jeg forstår at den ligger offentlig på nettet og hvem som helst kan lese den, men så bør man også tenke litt på hvem bloggen min er beregnet for. . Jeg synes ikke lærere bør bry seg om hva elevene gjør på fritiden, og det er helt NORMALT at elever får ut frustrasjon som for eksempel ” åh, har historieprøve i morgen, gruer meg” er en helt vanlig ting å skrive blandt annet på facebook, eller skrive at man ikke har øvd. Men om jeg skriver det på min blogg, tror dere jeg får høre det da? Jepp, det får jeg. 

Jeg har ikke jævlige lærere og er stort sett fornøyd, men ting som irriterer meg er at enkelte av lærerne kommer med spydige kommentarer til meg ofte, forann klassen på skolen. En gang tok en lærer opp at jeg hadde skrevet “turdag = fridag” på bloggen, for å ta et eksempel. Altså, dette er kanskje ikke så lurt å skrive men jeg er langt ifra den eneste som har droppet en turdag. Og på toppen av det hele så droppet jeg den ikke engang, og uansett fikk jeg kjeft? Det er flere lærere som har tatt akkurat den der opp med meg, men en enkelt lærer tok det opp i timen med andre til stede, noe jeg mener man ikke gjør. 
Om jeg har vært borte fra skolen en dag kan jeg få spørsmål fra lærerne om jeg var syk, og om jeg svarer ” ja, jeg hadde influensa” for eksempel kan de svare “hehe så rart, så på bloggen at du var på shopping”. Dere skjønner tegninga? Det er utrolig, utrolig ekkelt og at de tar det opp forann klassen er enda verre!

Jeg har ofte fått høre:
1. Åja, så du har ikke gjort leksa så grundig som du burde, kanskje fordi du var opptatt med å blogge?
2. Sitter du der og blogger eller jobber du med oppgaver?
3.Ja ny skjorte i dag også, er det på grunn av bloggen du shopper så mye?
Det høres sikkert ikke så ille ut, men det er en spessiell lærer som sier det med et utrolig hånlig tonefall og gjør på en måte narr av meg. Jeg tar det ikke nært meg altså, så ikke tro jeg sitter å griner i timen haha! Men det er uansett unødvendig og ubehagelig.

Det er mange lærere som gir meg komplimenter for bloggen og spør meg privat om det er noe de lurer på, men jeg tror lærere bør huske på at jeg er ikke den eneste i klassen som har et “liv” på internett, jeg er ikke den eneste som blogger i klassen heller og jeg er ikke den eneste som noen ganger kanskje skriver ting jeg ikke bør på nettet. . Synes uansett uthengnig av elever i timene blir litt for dumt, uansett hvilken grunn!

Har noen lærere tatt opp med dere hva dere skriver på for eksempel facebook eller blogg? Hva synes du om dette?

 

117 kommentarer
    1. synes lærere ikke har noe med hva elevene gjør på fritiden nei.. hvorfor skal de i det hele tatt lese bloggen din? da kan de iallefall spare seg for slike kommentarer..

    2. ja,for noen år siden satt lærerne og leste bloggen min og så igjennom bildene mine og så masse ting,ikke nødvendigvis frekke ting men det var utrolig plagsomt og gikk meg på nervene. Og er enig med deg selv om bloggen er åpen for alle er det vi skriver kanskje ikke helt for lærere.

    3. å helt enig! har ikke blogg så har ikke opplevd akkuratt det der, men sjønner hva du mener. Burde vært noe personvern greier på lærerene, men det sjønner vel alle at ikke går x)

    4. Bra skreve!! Syns det er teit at bare fordi du skriver meningene dine og isteden for og klage til vennene dine så blir du hengt ut! Dessuten skal alle elever bli likt behandlet. Håper læreren/lærerne dine leser dette innlegget her 🙂

    5. Nei, lærerne mine har ikke facebook eller noe haha. Men er en lærer som henger ut meg, er veldig ubehagelig.. Tror det er veldig mange lærere som ikke behandler elevene med respekt desverre.

    6. ja, en gang hadde jeg lagt ut et bilde av en i klassen under meg som holdt opp en pils på facebook. Da fikk denne personen anmerkning, er det mulig? lærere skal bry seg mellom klokken 08 og 15.

    7. Jeg er helt enig med deg. Lærerne bør ikke legge seg opp i det som skjer på bloggen din. Men siden jeg faktisk er midt i min lærerutdannelse må jeg tilføye at det er en lærers jobb å sørge for at du har det bra også og det da ikke er unaturlig at han leser bloggen din. Men har noen kommentarer til det han har lest burde han ta det opp med deg under 4 øyne. 🙂

    8. Jeg forstår deg! Har blitt hengt ut forran klassen kanskje 10 ganger og det er fordi læreren min har funnet ut at jeg drikker ofte. Så han bruker å spørre meg spørsmål som “Gjorde du ikke leksene fordi du var for full i går?” “Er du fyllesyk siden du har vondt i hodet?” En annen gang sa jeg at jeg var på jentekveld så spurte han hva vi drakk der, og da sa jeg “Brus,hvordan det?” Så sa han med en ekkel stemme “Med vodka?” Og sendte meg det ekkle blikket forran hele klassen. Han sier flere sånne ting hele tiden. Men vi har klaget til rektor da. Du burde kanskje ta opp det du skriver med de lærerne som sier slike ting? Fordi det er faktisk ganske dårlig gjort! Elsker bloggen din ♥

    9. Dette kan du gå til rektoren din med, da det ligger under mobbing, faktisk. De fleste skoler tolorerer ikke mobbing, å det vil få konsekvenser for læreren 🙂

    10. Ja, de tar det opp på foreldere møte og sier det på konferansetimer. De sier at vi ikke for lov til å blogge og at vi må slette den!!!!!! De sier at det er farlig og følger bloggene våres! Og de finner det ut ved at en elev sladdrer til morra si!

    11. Klart lærerne føler de må si fra når du skriver upassende innlegg om skolen din og lærerne der. Du sprer jo tross alt informasjon til flere tusen skoleelever. Selv sitter jeg igjen med et intrykk av at du forsøker å ta rotta på dem. Dessverre så er det nesten umulig å forsvare seg ovenfor en så mye lest blogger som deg.

    12. Læreren min er slem. Hun driver med forselsbehandling. Når vi var på leirskole fikk jeg anfall av henne og jeg fikk ikke puste jeg holdte på dø. Men brydde hun seg?? NEI! Fks en jente spør “Kan jeg hente den boka i klasserommet?” Så sier læreren vennlig “Nei, du trenger ikke det.” Men når jeg kommer etter den jenta sier hun “Det er ditt ansvar å ha det på plass, det er dirr problemJEG HAR IKKE LYST PÅ Å HØRE HVA DU HAR Å SI, Ikke no menn.” Jeg blir sint og setter meg på plassen min, men hun følger etter meg og begyner å kjefte enda mer. Jeg hater henne hun er gammel kjærring på 42 år I hate she som much. Betsveninna mi slutta PGA henne. Alle hater henne nesten, hun kan ta meg seg lærer dritten sin ingensteder. Hun har stygge øyne ÆSJ! Hate U forever lærer gleder meg til neste år da er jeg kvitt deg:)

    13. ja! kom over en episode rett før sommeren fordi jeg hadde lagt ut noen bilder med shorts og bikinioverdel på bloggen, noe som er heeelt normalt med tanke på at det var sommer. Men en viss lærer skulle absolutt inn på bloggen og når han kom over de bildene stoppet han opp slik at de ble “vist” forran alle i klassen.
      Såklart, jeg har lagt de ut og det er helt normalt å kle seg i bikini når det er sommer, men lærerne må skjønne at det kan bli ganske ubehagelig å vise det på en storskjerm forran en hel klasse.
      Så er ganske enig i det du skriver 😀

    14. skjønner deg så utrolig godt!! det skulle vært slik at lærere ikke hadde lov til å lese elevenes blogger, facebookprofiler osv! lærere har IKKE noe med hva elevene gjør på fritiden. Jeg synes at lærere bare skal forholde seg til elevene på skolen. Og når skoledagen er ferdig, så er hn også ferdig med eleven. Jeg synes det er respektløst av læreren/lærererne dine og gjøre slikt som det står overfør. Synes at noen lærere kan være så utrolig maktsyke og det virker som om de elsker å ha mer “makt” enn eleven, som i ditt tilfelle. FØLER MED DEG!

    15. så syykt enig med deg her! For et par uker siden ble en klassevenninne av meg spurt fra en lærer om hvor det er blitt av kjæresten hennes som alltid pleide å komme inn i klasserommet vårt, hvorfor de hadde slått opp, hvem som slo opp eller om de ble enige om det, osv.. Jeg ble helt sjokkert, og denne læreren favoriserer vanligvis denne jenta her også, spør alltid hun om svarene på det han spør om, enten hun rekker opp hånda eller ikke.. og det går det snakk om også, helt sykt teit… Elsker bloggen din, digger deg! <3

    16. Det er så frekt av lærere å gjøre sånn! Jeg facerapet en gang en venninne og skrev: ” æ vil pule- med …” Så tagget jeg navnet til en gutt. Noen hadde likt innlegget og noen hadde kommentert. Alle skjønte at det var facerape. Men læreren vår leste opp innlegget og alle kommentarene og hvem som hadde likt det, i timen! Så ble det en stor diskusjon rundt det. Der synes i hvertfall jeg var unødvendig..

    17. Kjempebra skrevet! Fårstår akkurat den situasjonen.. Jotakk, selv om jeg ikker er en stor blogger elns, men det kan handle om ting de hører også.. fikk en del kommentarer hos lærere “Så du drikker..” eller “jeg vet iallefall hva noen gjorde i helgen!” slike kommentarer slengt litt spydig rettet til meg, i timene..
      men tar meg ikke nær av hva en lærer sier akkurat.. :p

    18. herregud! Jeg skjønner deg så godt! Det er jo ikke din feil at du er en toppblogger? Mange andre blogger jo i klassen din? Mmm.. jaja, men læreren har jo ingenting med din fritid som du sa..Det har du jo helt rett i! Si ifra til foreldre/rektor..Dette kan jo også gå ut over trivselen din..

    19. HATER lærere som er slik, får ofte høre kommentarer fra en enkelt jeg også, bare fordi jeg ikke forstår hva han lærer oss og får ikke hjelpen jeg trenger kommer han heller med spydige kommentarer. Drittlærer rett og slett.

    20. Jeg har ikke opplevd det selv, siden jeg ikke har blogg eller er venn med læreren min på facebook. Lærerene våre får faktisk ikke lov til å være venn med eller sjekke facebooken til elevene, og jeg tror dette er en av grunnene. Det er utrolig dårlig gjort av lærere å kommentere det du gjør på bloggen. Ofte føler jeg at lærere ikke gir meg lov til å ha et annet liv enn skole. Hvis jeg møter på dem utenfor skolen, blir det bare altfor rart.
      Jeg syns du bør ta opp dette med rekter eller noe, for det er faktisk mobbing. Lærere skal heller ikke forskjellsbehandle elevene sine, og ut ifra det du skriver virker det som forskjellsbehandling. Regner ikke med at lærerene kommer med slike kommentarer til de andre elevene..? Men uansett så syns jeg du bør gjøre noe med det.

    21. Jeg har opplevd det selv bare på Facebook lærerene mener jeg ikke bør skrive om hva jeg skal gjøre og mye bilder av med selv som drikker og fester som 15 år og at jeg legger ut bilder av det. men hvorfor skal lærere bry seg om min fritid jeg må jo få gjøre som jeg vil.

    22. Skrev at jeg ikke likte matte på bloggen min en gang. Det fikk jeg høre av læreren mange ganger etterpå, fremfor hele klassen, ikke noe gøy nei.

    23. Sånn skal ikke lærere være! Ta det opp med noen, rektor eller foreldre, eller noen andre lærere, og se om de kan gjøre noe med det! Hvis ikke kan du jo bare si det rett til den læreren det gjelder, og kanskje han/hun holder kjeft om det 🙂

    24. Å FYYYFAEN SÅ JÆÆÆVLIG IRRITERENDE!!! Kjente jeg ble helt sykt irritert på dine vegne!! Jeg hadde klikka.

    25. Her er det sånn at man ikke er venn med lærerene på facebook. Greit det, for da kan de ikke se hva jeg skriver eller legger ut. Men er venn med lærere jeg ikke har som “lærer” lenger, eks; ungdomsskole lærerene mine jeg hadde for 1/2(?) år siden, da jeg gikk på ungdomsskolen 🙂

    26. nei ingen lærer har gjort det mot meg men hvist de hadde gjort det hadde jeg synes det samme som deg! men, Kan du sende inn spørsmål til spørsmålsrunden til idag? <3

    27. DET ER DIREKTE MOBBING! JEG ER 23 ÅR OG SIER DETTE.. LÆRERE BURDE VITE BEDRE. FYTTI GRISEN SÅNT TAR MAN PÅ ENEHÅND OG MAN SKAL IKKE VÆRE UBEHAGELIG SOM LÆRER.

    28. Ja det har jeg opplevd noen ganger.. hadde et brudd med x-en min, og jeg skreiv om det på bloggen. Dagen etter bruddet var jeg i veldig dårlig humør, og var ikke så koslig i kjeften mot lærerene eller noen i det hele tatt. Så kommer den ene læreren å sier: Selv om du har kjærlighetssorg så trenger du ikke å la det gå ut over alle andre! FORAN hele klassen.
      Så jeg vet godt åssen det er! Man må rett å slett bare gi faen i de.

    29. Hahahha, du er ikke noe bedre selv da, idiot. Istedet for å whine om det her på bloggen kan du SI DET TIL LÆRERNE DINE! lol.

    30. Si til læreren at du ikke liker at han/hun sier det høyt eller i det heletatt! læreren din må jo kanskje skjønne at det er ekelt. Skjønner at du synes det er ekkelt, hadde gjort det jeg å.. ;))

    31. OMG! så teit!
      Nesten hele klassen vår er venner med lærerene så vi har det mer som venne snakk.
      Skikkelig dårlig gjort det lærerene gjør mot deg!
      Stå på videre! 🙂

    32. du burde rette håret ditt, det ser ut som et fuglereir med krøller! no hate altså, jeg digger deg, men du er perfekt med rett hår!

    33. Bor i en liten bydg på Sørlandet. Det var noen gutter som hadde gjort herverk (altså, det ble kalt hærverk, var vel strengt tatt ikke det) på et hus på kvelden, I HELGA! Egentlig hadde jo ikke dette noe med skolen å gjøre, men så ble det mandag da.. Nå måtte vi ha samtaler med lærerene alle sammen om hvem som var boss osv i klassen. De blandet seg også opp i hva vi skrev på face, selvom vi ikke var venner med dem. På en så liten bygd er det mye sladder, you know! Vi brukte MASSE tid på dette, gikk over laang tid, da snakker vi uker/måneder. Hvor jævelig tragisk er ikke det da?
      Det som gjorde hele saken mye mer trangisk var at det måtte være et ekstraordinært foreldremøte. På dette møtet bestemte de blandt annet at ingen fikk lov til å være på data eller mobil etter 22.30 om kvelden, og helst legge oss da. En forelder bak i klasserommet her dag i en periode.

    34. Synes det du skriver er helt riktg, lærere har ingenting med det du driver med på fritiden, på lik linje som elevene ikke skal legge seg opp i deg lærerne gjør på fritiden. Sånne ting skal uansett ikke tas opp foran andre elever. Håper lærerne dine leser dette innlegget og tar det til seg!

    35. Så ekkelt, det bruer du faktisk snakke med rektoren om det eller noe sånt, altså det går en grense! Har bare opplevd komplimenter som “jeg så det var et fint bilde av deg og søsteren din på facebook igår”, men har ikke blogg da 🙂

    36. Ingen har sagt noe pga. Internett, men en time spiste jeg 2 skiver og 1 muffins, læreren kom bort og sa høyt så alle i klassen kunne høre det at: “Du har spist heele denne timen, du er som datteren min, elsker å dytte inpo med usunne ting.. vi skal iallefall ikke være redd DU skal få spiseforstyrrelser!” også lo han ekkelt mot meg.. Den tiden hadde jeg spiseforstyrrelser og var på bedringenes vei, ellers hadde jeg ikke klart å spise de 2 små skivene og muffinsen, men når jeg hørte dette, var jeg rett tilbake der jeg startet, og grein i flere skoletimer inne på doen.. Dette tar jeg meg enda ned av, at en lærer kan si noe sånt?!
      Å nei, de trenger absolutt ikke blande seg i din blogg.. greit nok om de sier den er fin osv. men ikke ta opp skoleting med deg.. de kunne liksågodt tatt opp settningene fra andres meldinger til venninner.. der står det akuratt det samme om at man er lei av skole osv. hvorfor akuratt pirke på deg? Bare fordi de tjener dårligere i måneden kanskje? ^^, Stå på!<3

    37. Lærerne sa høyt til ALLE FORELDRENE til den jævla klassen vår (+oss) “men ikke dra til —— i helga da, for jeg hørte det skjedde litt av hvert der”, og alle foreldrene begynte jo sefølgelig å lure. faen, så dårlig gjort.

    38. har en venn som la ut en fjortiss kødde sminkevideo på bloggen sin også hadde en lærer ringt hjem til mora og sagt ” viste du at ungen din har en kødde sminke video på nettet” osv. det er latterlig at lærere blander seg i fritiden til elevene. og dette har ikke noe med blogg men vi hadde hatt prøve på skolen også fikk jeg 5 – til karakter også sa hun sa artig kari også lo hun stygt. og hun sa det bare til meg, syns det var frekt fordi akkurat som jeg ellers får dårlige karakterer!

    39. Jeg er helt enig. Jeg mener at når man går på VGS så bør man stå for sin egen læring, med mindre man vil ha hjelp fra lærere selvfølgelig.. Noen trenger å følge med hele timen, andre ikke. Og om man har vært borte fra skolen, så er det ditt valg. Du burde også si ifra om oppførselen til læreren din, jeg hadde ikke giddi å hørt på sånt.

    40. Nei, det har aldri skjedd med meg heldigvis.. Har aldri hørt om det du sa nå før, utrolig godt gjort av deg og ikke ta deg nær av sånne ting! Veldig bra at du har bra nok selvtillit til at du ikke blir tråkket ned av sånne ting. Jeg synes også det er HELT feil at lærere tar opp sånne ting i timen, og til og med lese bloggen! Jeg hadde virkelig ikke likt om lærerne mine hadde gjort det..

    41. Helt enig med deg 🙂 Bloggen er jo offentlig, så alle kan lese den, men lærere skal absolutt ikke henge ut elever i timene på skolen av den grunn. Stå på! 😀

    42. herregud, håper virkelig læreren din leser dette! kanskje han/hun forstår litt når hun leser nesten 200 kommentarer som er enig med deg da.

    43. Da jeg gikk i sjette klasse eller noe, var jeg på besøk med en venninne fra klassen. Så ringte en annen jente fra klassen å lurte på om hun også kunne komme, venninna mi ville egentlig ikke det, jeg ville hvertfall ikke det så jeg sa at hun kunne si til henne at jeg ikke ville det. Dagen etter på skolen, tok læreren min meg, venninna mi og den andre jenta ut på gangen, og hun kjefta så jævlig på meg. Fordi jeg sa at jeg ikke ville at hun jenta skulle komme på besøk. Det er så forbanna idiotisk. Men frekk som jeg var/er brølte jeg ganske mange stygge gloser opp i trynet på læreren.
      Nå går jeg i første klasse på vgs btw..

    44. haha e d ikke litt ækkelt å vite at når du har lagt ut sånne lættklædde bilda av dæ så kan d være at læreran dine har sedd dæm? :s

    45. Jeg skjønner deg 100% !!! jeg synes det er skikkelig ubehagelig, barnslig og unødvendig av lærere å kommentere slike ting! og de tingene du skrev om ting du fikk høre ofte ble jeg litt sjokka over. At det finnes så umodne mennesker 😮

    46. Tror nesten du bagatelliserer dette litt, for dette er IKKE greit! Å henge ut elever er IKKE greit, og .. nei, dette likte jeg ikke. Håper læreren(e) dette gjelder leser innlegget og skjønner at dette.. ja, IKKE er greit!

    47. miljøarbeideren på skolen var insisterte på at hun SKULLE ha alle på facebook, slik at hun kunne følge med på hvem som var pålogget i skoletiden osv. Herregud.

    48. Dette er helt uakseptabelt! Dersom du blir hengt ut av læreren gjentatte ganger i klasserommet, blir det sett på som mobbing. Viss dette vedvarer bør du ta kontakt med rektor om det.
      Hilsen lærerstudent 🙂

    49. Veldig bra skrevet og jeg er helt enig i det du skriver! Synes det er utrolig teit av de å “blande” seg i det hele tatt. Det at de henger deg ut, er jo ikke lov. De må jo ta det med deg alene og ikke foran alle i klassen din!

    50. På ungdomsskolen var det en elev som visste at meg og venninnen min var begynt å feste, siden vi snakket ofte om dette i timene. Sånn hva vi skulle i helgen, eller snakket om ting som hadde skjedd helgen før. Dette sa hun ingenting på. Men så var venninnen min og jeg alene hjemme en helg, så tok vi tullebilder, og la de ut på facebook. På det ene bilde står vi over do og spytter vann i do, og la det ut så folk skulle tro at venninnen min var så heldig å fikk et bra bilde av det. Dette var kun på spøk, og vi har flere mislykket bilder fra den kvelden, og la ut det som så mest realistisk ut. Da ble vi tatt ut av timen og fikk en lang preken om hvorfor slikt ikke skal på nett og at vi måtte slette det. Og det syns jeg er helt teit! Det ligger enda ute, og jeg kommer ikke til å slette det. Folk vet ikke baktanken med bildet, folk vet ikke om det er festing eller at jeg faktisk var syk, eller om det i det hele tatt er ekte spy. Og at en lærer kommer å sier “det må bort” er noe som gjør meg forbanna, for de har absolutt ingenting med det å gjøre, og de har absolutt ingenting innpå MIN facebookside å gjøre heller. Hva skal de inn der å snoke etter? Syns det blir helt feil. Og er ganske sikker på at de aldri har sjekket sekser-elevene på skolen, men sjekker selvfølgelig de som gir litt mer faen. Og å ta eksempel fra elever er ikke lov uten å spørre elever uansett hva det gjelder. Den samme læreren tok ofte meg som eksempel når vi snakket om fjortiss-tema eller “folk som prøver å finne seg selv”. Og hva søren skal det bety? Blir irritert bare jeg tenker på det haha.

    51. DÆR HAR DU HEEELT RETT , DU ER JO SIKKERT LAAAANGT FRA DEN ENESTE SOM ER PÅ FACEBOOK OG NETT I KLASSEN DIN, ENIG MED DEG!<3<3 FAST LESER!!!!

    52. Synes rett og slett dette er ganske upassende… Lærere skal jo så vidt få lov å legge deg til på facebook, og at de da går inn på bloggen til en elev, ser på masse bilder, leser hva den gjør hver dag og til og med kanskje ser LETTKLEDDE bilder, er utrolig upassende! Det er snakk om en LÆRER, og den har ingenting med privatlivet ditt å gjøre… snakk med rektor!

    53. Jeg ble nedsatt i oppførsel fordi jeg skrev til ei i klassen på fritiden min på facebook. Der jeg skrev at jeg synes det er dårlig at hun baksnakker meg og venninna mi etter første skoledag. Hun satt foran og vi helt bakerst. Og første skoledag så baksnakket hun oss til medelever. Eneste jeg sa var jeg synes det var unødvendig. Hun hadde aldri sett oss før. Og jeg gjorde det på fritiden. Da gikk hun til læreren vår og jeg ble nedsatt i oppførsel. Utrolig tåpelig.

    54. Når du går Vgs har ikke lærerne noe som helst med fritiden din å gjøre, om de da velger å dra innom bloggen din- får de ta det på ”eget ansvar”. Å få slengt kommentarer framfor hele klassen fra en lærer, er absolutt ikke greit. Er heller ikke mye proffesjonelt fra læreren’s side. hadde jeg vært deg ville jeg absolutt tatt det opp med vedkommende, bloggen blir jo jobben din- ingen skal fortelle deg hvordan du skal gjøre jobben din. I alle fall ikke en som ikke forstår seg på det du gjør. Når en lærer slenger ut ” jobber du nå, eller blogger du?” synes jeg det går for langt.

    55. Jepp, en som pleide å vere favoritt læreren min sa høyt forran klassen mens vi hadde om sosiale medier osv : Og her har dere noen eksempler på norges teiteste nettsider.
      Så trykket han opp blandt annet bloggen min, etter det har han slengt spydige kommentarer til meg hele tiden. Selvom jeg aldri la ut noe drøyt eller domt på bloggen min.
      Jeg kom faktisk på 94 plass på topplista over hele norge, og statistikken min økte for hver dag som gjekk. Men til slutt fikk jeg nok, så nå er den sletta.. Gjett om jeg gråt den kvelden da? Bloggen var noe av det kjæreste jeg ”eide” .. savner det, men taklet det ikke mer.. klarte ikke konsentrere meg skikkelig på skolen eller noe.

    56. hater når lærere blander seg , og når de skal komme med stygge kommentarer om sminken man har på seg osv.. !

    57. Herregud, så sykt! Ekkelt at lærerne i det hele tatt søker på elevene sine på nettet eller går innom bloggen din. Det har de ingenting med.

    58. Løyner, husker du skrev at turdag = fridag. Da var du ute å drakk dagen før og sov hele dagen etterpå, slutt å lyv Sophie!!!

    59. Selv om du er toppblogger trenger ikke lærerne stalke deg heller? Så sykt ekkelt! De har absolutt ingenting med hva du driver med på nettet eller fritiden.
      Stå på <3

    60. Nei, seriøst? For en lærer, håper han/hun stopper med det, han/hun leser vel bloggen, og bør ta et hint..
      – Det har ikke skjedd med meg at lærere har tatt opp ting jeg har skreve på facebook eller bloggen, det er heller du er så flink å ta bilder og legge dem ut (vi har en facebook side som lærerne og de fra klassen + noen foreldre har. Alle kan liksom se den, og jeg er ”sjefen” for denne gruppen. (jeg går kokk og servitør og tar mange bilder).:) Men jeg hadde en matte lærer i fjor som sa forran hele klassen (nevnte ikke navn, men jeg visste med en gang det var meg han siktet til, så på meg og hintet grådig) han sa jeg var så dum som ikke skjønte at jeg ikke skulle gjøre oppgavene i kolonne 1 og 2, bare velge en av dem, men det sto jo med skikkelig liten skrift. Jeg og noen i klassen snakket etter på og fant ut et var meg og en annen i klassen som var så dumme. Han har og ledd av oss om vi ikke klarer å gjøre det vi skal, altså matte oppgave, og så sa han til venninnen min da hun spurte om hjelp og han kom bort ”dette må nå du kunne” litt røff i stemmen og så gikk han. Har aldri klart å like han, så derfor har jeg ikke lært noe matte på et år nesten, og må derfor ta opp matte eksamen om 4 måner… 🙁 (wæ, dette ble mye, men håper det går fint):)
      – Stor fan av bloggen din, du er kjempeflink, stå på videre! Du er super, og kjempe pen! Du har så fine øyner, hår lipper osv! 😀

    61. Jeg er helt enig. Lærere skal ikke bry seg, og iværtfall ikke stå sånn å snakke mot en elev foran hele klassen.
      Mine lærere er helt OK, men ofte kommer det sånne spydige kommentarer til overvektige osv. Det synes jeg er for dumt. Elever skal ikke bli mobbet av lærerne sine.

    62. En gang så spurte læreren om noen kunne ta ett ganske vanskelig regnestykke på tavlen, så var det ei venninne av meg som rakk opp hånden som egentlig ikke er så god i matte, men sa at hun ville prøve forran klassen, så sier læreren på en spydig måte tilbake forran alle ”nei, det er ikke vits, du kan det ikke uansett”.
      Dette hadde ikke noe med hva som skrives på internett, men å henge ut en elev på den måten er utrolig slemt! :/

    63. Helt utrolig! Lærere har virkelig ikke noe med fritiden til elevene og jeg syntes at de hvertfall ikke skal si spydige kommentarer til deg og ikke foran klassen heller. Det er tragisk!

    64. Jeg går nå vg3, så dette er en stund siden, men jeg husker spesielt godt en gang på ungdomsskolen. Vi hadde en sånn lærer som likte “drama” eller hva jeg skal si. Det skjedde sykt mye merkelig egentlig! Som på foreldresamtaler så la foreldrene mine merke til at hun prøvde å provosere ved å finne på ting. “Det går noen i klassen din som røyker, du driver ikke med sånt du? Så du gikk bak skogen i forrige uke” Osv, fant på masse. JEg har aldri gått bak skolen for å røyke. Sånn her var ho stort sett mot alle, blanda seeg skikkelig i privatliv osv. “Er det kjærester???” Fordi jeg satt og snakka med en kompis av meg, høyt i klassen. Så var det en jente jeg ikke var helt på godfot med, hadde ikke vært det siden begynnelsen av 8 men vi var bestevenner hele barneskolen. Iallefall i 10 klasse så hadde tydeligvis denne læreren lagt merke til det at når vi var på prosjekter osv så snakket vi overhodet ikke sammen, så spurte ho om det til vennene mine osv. Herregud, vits med å gå til venner å si det? Ja, ho var hvertfall sykt irriterende..

    65. Lærerne ved universitetet her er nazi på dette. De følger med oss på blogger (når de får nyss om det), facebook og andre sosiale medier. Spesielt henger de seg opp i bilder som vi legger ut og prøver å finne bilder som “strider” mot deres regler.

    66. Æsj sånne spydige lærere! Ikke kan du gjøre noe heller, for da kan de klage på deg osv.. når du sitter der i klasserommet, og faktisk står opp dødstidlig for å lese og lære, så skal de lære bort, og ikke komme med sånne jævlig teite og unødvendig frekke kommentarer fordi du skriver på bloggen din? Blir så suuur!!

    67. Jepp, det har skjedd med meg!
      Jeg går på skole i byen, også hadde jeg lagt en videoblogg om at jeg hadde fått silikon til konfirmasjonen (og den videobloggen ble veldig populær). Jeg har en vennine som går på skole i bygda, og hun og noen andre i klassen hennes satt å så på den videoen på skolen en gang, så kom læreren hennes bort og sa “Åja, er det henne ja, Uff hun kan ikke hatt noe som helst form for oppdragelse.”

    68. Fyfaen, blir irritert av å lese dette! De har absolutt INGEN ting å gjøre med hva du gjør på fritiden din, jeg mener at hvis dette gjentar seg flere ganger bør du si ifra til rektor eller andre, lærere har ikke lov til å komme med slike spydige kommentarer!

    69. Tror det kan ha noe med hvem leserne av bloggen din er, som gjør at de kanskje kritiserer hva du faktisk skriver her inne. Mange unge jenter leser dette, og faktisk ideoliserer deg? Så når du skriver f.eks at turdag = fridag, så har de all rett til å kritisere at du nesten oppfordrer andre små naive jenter til å gjøre det samme, da de faktisk vil kopiere deg. Samme gjelder når du snakket om melotan eller hva det nå het! Tenk SELV på hvem dine lesere er, å hvor mye de kopierer deg! Når man blir en “ideolisert figur” i media, så er det DIN plikt å være et godt forbilde 😉 Dersom du ikke vil være det kan man jo slutte å blogge

    70. Ja, ettersom bloggen min kom opp når man søkte på hele navnet mitt på google. Synes det er litt ekkelt å tenke på jeg, at lærere søker opp elevene sine på google. Er det for å få et førsteinntrykk før de skal møtes første skoledag? Veldig unødvendig.
      Var en gang læreren min nevnte noe iforhold til bloggen min i klassen. Det var først og fremst uforventet, men ikke minst ulovlig. Uansett om man ikke er kjent eller er toppblogger er det like ulovlig for lærerne å dra opp personlige ting skrevet på bloggen. Dette er urelevant for lærerne uansett. Det er ikke det de er der for. Det er jo regelrett brudd på taushetsplikt. Ikke bare det med det å føle seg “lett mobbet” av en lærer er vel ikke spesielt vanlig? Er jo ikke slik det skal være..

    71. Quit your bitching woman.
      Du har absolutt ingen nettvett, forstå det at alle kan lesa det som du legg ut på bloggen din. Og du kan bli holdt ansvarlig for det, det er akkurat det samme med Facebook.

    72. Det er så teit at lærere skal bry seg med hva du gjør på fritiden din !!
      En gang jeg hadde skrevet et innleg om at skola var så kjederlig osv… hadde læreren lest det og mamma og pappa og jeg ble innkalt til møte med læreren ogsånn…

    73. Lærerne har ikke noe med å blande seg i elevenes normale fritidssysler. Som blogging f.eks. Det er frekt og utidig av lærerne å blande seg i privatlivet.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg