dagens spørsmål

Må en blogger se bra ut for at du skal bli fast leser? 

278 kommentarer
    1. Enten det, eller helt det motsatte…
      Folk må bli tiltrekt til å se på vedkommende. Det er noe alle vet og mener, men de færreste tørr å innrømme det 🙂
      Du f.eks ser jo pokker så bra ut! ;))

    2. ja, faktisk. liker ikke å innrømme dey men, ja. altså, ville du lest en blogg hvor personen hadde fett hår, maaassse kviser og stygge tenner?

    3. Desverre er det sånn i denne forskrudde hverdagen at om noen er “pene” eller “hot” å se på, kommer de til å fare å lese bloggen, eller om noen er rike, er denne personen høgt på listen. Er det en person som har f.eksempel noen sjukdommer som er synlig kommer de til og følge den. Men egentlig brude det ikke vår sann..

    4. det virker slik.. men det finnes unntak vel og merke!
      også er det jo forskjellig hva folk synes er pent

    5. ja, det er harde fakta. vil jo ha noen å se opp til, da må bloggeren helst se bra ut:) selv om vi ikke liker det er det sant.

    6. Indirekte – ja, apsolutt.
      Ingen av bloggene jeg leser har stygge forfattere, men jeg syns jo skjønnhet kan vere mye forskjellig.

    7. På en måte ja, men det handler jo også om hva bloggen handler om. Jenter leser mye mer blogg enn gutter og dermed vil jeg tro at klær, mote og sminke vil være det beste for å få oppmerksomhet 😛 Tragisk nok …

    8. Ja, det synes jeg.. Er ikke arti å lese bloggen til folk med mye kviser å ser ut som en hest liksom 🙂 utsende ditt er jo litt for at jeg leser bloggen din da 🙂

    9. Nei. Jeg synes ikke det, er innholdet på bloggen som teller 🙂 Må innrømme at første gangen jeg gikk inn på bloggen din, så gikk jeg rett ut igjen. Vet ikke hvorfor, du var jo pen? men den øverste bloggen fanget liksom ikke min oppmerksomhet. Men når jeg senere begynte å lese bloggene dine, ble jeg med en gang fast leser!! 🙂
      Så utseende har ikke alltid noe å si.

    10. Både ja og nei. Men topplisten inneholder jo for det meste pene jenter.. så det sier jo litt 🙂

    11. Du trenger ikke å være pen men du må ha noe å tilby, du må skille deg ut! Fotballfrue f.eks hun er jo pen, men jeg leser ikke bloggen hennes fast fordi hun skriver ikke om ting som interesserer meg, og hun er rett og slett for perfekt! Du derimot, skriver om ting som engasjerer meg 😀 (du er veldig søt også da)

    12. spørs, eg synest hvis dei skrive bra å har bra bilder sånr som du! då kan eg bli fast leser sånn som eg e på din;)

    13. når du sier det så er det jo sånn uten at vi tenker over det, alle på topplisten ser jo ganske bra ut 🙂 spesielt du <3 jeg leser bloggen din mye pga utsende, jeg digger hvordan du ser ut og hvordan du går kledd. men er selfølgelig ikke bare derfor jeg leser den 🙂

    14. Haha vi leser jo din blogg så kan jo umulig være slik?
      Vær forsiktig nå da, jakt sesongen har begynt, kvakkkvakk.

    15. det har jeg faktisk ikke tenkt over før.. men på en måte det jo sant. Det har jo litt med hvilke blogg du er ute etter å lese da. Hvis du er på utskikk etter en med gode tips om sminke og klær, så er det jo avgjørende hvordan personen ser ut selv.. trist men sant! Men det spørs jo selvsagt hvilke blogg du vil lese.

    16. ja egentlig, jeg synes det er mye kjekkere å lese blogger om “pene” jenter, som har fine klær og gjør masse kjekt. slik at jeg som leser også får motivasjon 🙂

    17. Nei, det vil jeg ikke si.
      Men når jeg ser igjennom bloggene jeg leser er det ingen av dem som er mindre pene, så det ligger jo noe i det.
      Til syvende og sist er det jo hvor bra de skriver,og hvor bra bildekvaliteten er,som gjør at en blogg er verdt å lese,ikke utseende.

    18. Desverre så -ja. Det er ikke mye morro å lese på en blogg til ei/en som ikke ser UT. og som legger ut mange bilder av seg selv. desverre.

    19. ja.. er faktisk det. tror bare det er sånn det er. ingen på topplista er stygg liksom… er nok en del av designet, og lysten til å lese

    20. kommer ann på, om bloggeren ser bra ut, men skriver helt elendig, så klikker jeg meg ut med en gang, men om en jente som kanskje ikke ser ut som en barbie (fks) skriver knallbra, så kan det jo hende at jeg blir en fast leser.

    21. Nope, jeg leser moteblogger og de er ikke så jævla pene, leser også når det er noen som ser helt forjævlig ut. Men mest leser jeg de som er kjempepene sånn som deg 🙂

    22. Nei, egentlig bedre om de ikke ser bra ut!! Når bloggere ser bra ut gir det bare dårlige selvtillit…

    23. Ja, herreguud, kravene for å kunne blogge er skyhøye når det gjelder utseende…
      og jeg skal innrømme at du har egentlig ikke alt som trengs…hehe, man kan ikke ha masse kviser og tykke lår..

    24. Nei! Tror du er den eneste toppbloggeren som virkelig kan skrive bra, OG ser dødsbra ut! Mange andre har utseende med seg og sånn, men suger å skrive, eller omvendt. Ikke at det skal ha så mye å si, hvis man kanskje ikke ser ut som en modell, så lenge du skriver bra!:-)

    25. må jo se någenlunde bra ut… har ikke orket å bladd gjennom bilder av en snørrvalp, om du skjønner?

    26. Lol Randi. Sophie er syltynn! Og syntes ikke hun har massevis av kviser.. ?
      Svar på spørsmålet: Kanskje de må være litt, fordi….Visst de hele tiden tar bilder av seg selv, også er de virkelig ikke fine.. Så, ja.. Selv om jeg ikke liker at jeg tenker sånn :/

    27. Det er faktisk sånn at bloggeren som regel må se bra ut i dagens samfunn! Det blir lagt mye fokus på utseendet og det gjenspeiler seg innen media, f. eks innen blogg og bloggere.
      Alle bloggene jeg leser er skrevet av blogger som ser bra ut, men som også skriver bra og tar gode bilder.

    28. Det er utseendet som fenger, eller hva? Men jeg har jo begynt å lest blogger skrevet av personer jeg i utgangspunktet ikke syntes har et attraktivt utseende, men så har de på en måte vokst på meg og så etter en stund synes jeg de er pene. Litt som i virkeligheten kanskje, at gode personer blir penere i ens egne øyne når man blir kjent med dem?
      Så er det ikke til å legge skjul på at mange kanskje ikke vil se dagens outfit på sykelig overvektige mennesker. Jeg finner ikke inspirasjon i det, man vil jo kanskje se klær man kan bruke selv 🙂
      Og hvis jeg skal være ærlig så liker jeg jo å se på pene mennesker. Alle liker vel det? Svaret må vel bli både ja og nei, det er ikke et KRAV, men et stort pluss. Et stort pluss som ofte kan være dominerende.
      Kan du ikke lage et innlegg med ulike kommentarer og din egen mening om dette osv? Interesssant tema!! 🙂

    29. for MEG trenger man ikke å ha et “perfekt” utseende for at jeg skal lese bloggen. Den må ha noe som inspirerer meg 🙂

    30. Jeg tror alle sitter her å tenker: nei, utseende har ikke noe å si.
      Men jeg tror også at underbevisstheten tar over. Du vil ikke følge med på en blogg der du ikke ser noe pent eller noe du liker.

    31. Helt ærlig: Ja.
      Bilder for eksempel, må tiltrekke oppmerksomhet, for bilder er viktig å ha på en blogg. Dessuten er det ikke så mange som ville fulgt skjønnhetstipsene til en som ser litt “sjuskete” ut, om jeg kan si det sånn.

    32. nei, personen må ikke se bra ut. MEN et stor men er det må være mye bra tekst for at jeg skal følge bloggen fast! Jeg synes personlig at bilder skal det være endel av, men trenger ikke nødvendigvis være at personen skal se så forbanna bra ut. Jeg synes ikke at jeg er verdens vakreste, men håper noen leser min blogg fordet:)

    33. Jeg tror det ligger naturlig i hjernen vår. Når man møter to personer, den ene er mindre pen og den andre er pen, hvem er det du først søker til? Assa, la oss være ærlige med oss selv, alle tenker sånn ubevisst. Jeg vet virkelig ikke hvorfor det er sånn, men ALLE mennesker velger etter utseende til en viss grad.

    34. Ja, samme med filma og seria..
      Klare ikkje følge med på stygge folk. Føle meg som verdens verste!

    35. Ja, det er vel blitt sånn. Folk vil lese om pene jenter som deler sin rosa hverdag om sminke og klær. Det er jo egentlig ingen som bryr seg og synes det er interessant og lese om en helt vanlig person med en helt vanlig hverdag.

    36. svaret er ja, og det tror jeg faktisk det er til alle derverre.. bare at de ikke vil innrømme det selv

    37. hahah, latterli! folk sier nei, men såklart er jo svaret ja! det er ingen som leser bloggen til en som stygg, for de betyr så innmari lite.
      så tydelivis, må man vell det

    38. Nei, grunnen til at jeg er en fast leser er fordi du kan innrømme at tilogmed du er ikke så perfekt at du også kan gjøre feil akkurat som alle andre, du prøver heller ikke bevise at du er bedre enn alle andre heller bare fordi du er toppblogger å tjener fett. Du har bra stoff å blogge om du blogger om forsjellig ting ikke bare hva du har gjort den og den dagen også ferdig. Men andre ting som intresserer deg! pluss at du klarer å heve hodet over de dårlige kommentarene du får og blåser i det å det er drit bra fordi det er ditt liv. ingen andre sitt. Digger deg! Men nå er jeg bare fast leser av deg så var derfor jeg tok deg som eksempel

    39. Utseende har ingenting å si. Om en blogger har en kjempefin blogg og skriver utrolig bra, da følger jeg den bloggen. Som en blogger skal du jo kunne skape interesse hos andre lesere, så om du greier det og har en bra blogg da telles ikke utseende. Dumt at så mange svarer ja på dette her. Blogging handler ikke bare om utseende, sminke osv..

    40. Nah, jeg leser bloggen til tuvaw fks fordi hun virker litt mer “down to earth” enn mange av de andre rosabloggerne, og din fordi…vel, egentlig aner jeg ikke. Blir egentlig mest provosert av mange av innleggene dine, så har egentlig ingen grunn i det hele tatt.

    41. helt ærlig, ja det har litt å si, ikke nødvendigvis at min oppfatning av å se bra ut gjelder “mindre pene” eller “stygge” men folk som ikke har slik stil eller utseende som jeg synes er appellerende… 🙂

    42. Æ må jo være ærlig!
      Alle sir jo at utseende ikkje betyr nåkka, at de ikkje ser på d i d heile tatt, d klare æ ikkje å førstå. Æ innrømme jo sjøl at æ ser på kordan folk ser ut, gutter førr eksæmpel! Alle sir de ser på pærsonlighetn først, ja, æ prøve. Men ka e d første man ser når man ser en person? Utseende. På blogger er d jo da masse bevis på at folk like bilda, masse bilda av bloggern og ka ho/han gjør. Utseende betyr jo nåkka da. Æ elske bloggen din Sofie!♥ Fast læser! Og æ e så sykt sjalu på kordan du ser ut, og kordan live ditt e nu. væninnan dine e jo heilt fantastisk! 😉 Så ja, utseende tel bloggern tælle litt, men æ elske bloggen førrr mer av den grunn!
      Stå på Harstad jenta! 😉

    43. må ikke nødvendigvis være skolens pene, men det å kunne jobbe rundt utseende sitt, og å sminke og fikse slik som passer best for din kropp, er veldig viktig å kunne. du gjør en utmerket jobb der!

    44. er egentlig litt smålig flaut, men ja! jeg leser bloggen til vertfall 2 jeg ikke synser er serlig pene, å de er de bloggene jeg liker minst av de jeg lerser…

    45. Jeg syns alle kan se bra ut, jeg 🙂 Jeg liker jo gjerne å lese de som kler seg pent osv, så det er jo en fordel ettersom jeg liker moteblogger ganske godt, men ellers er det overhodet ikke noe krav at bloggeren skal kle seg opp og gjøre seg pen foran kameraet. Jeg liker heller naturlige blogger, fremfor bloggerne som ikke kan publisere bilde av seg selv uten trutmunn og push-up-bh 🙂
      ♥ Lizbethosnes.com – Vinn hair extentions.

    46. Ja, det eer vel egentlig det.. jeg skal ikke lyve, jeg har ikke noe imot at bloggeren kanskje ikke har et estetisk tilfredsstillende utseende, men det gjør det gøyere å gå inn på en blogg hvis du ser pen ut. Desverre ja.

    47. Vel jeg tror at vis man har kviser er blek og ikke så veldig tynn så gidder ikke folk å lese bloggen din, for at de tror det bare er en syteblogg. Men hvis man er tynn, brun og perfekt hud får man automatisk flere lesere. Så svaret mitt er ja. Det er ikke negativt ment til de som er sånn, men det er sånn det norske folk er!

    48. Helt ærlig – ja. Når de fleste er innpå en blogg ser de etter inspirasjon, og kanskje vil de drømme seg bort i noen andre sin hverdag, hos noen som ser ut til å ha det perfekte liv, og i det perfekte liv spiller også utseende en stor rolle. Mange ser på de med et pent ytre som lettere for å ha et bra liv, og derfor en bedre og mer spennende blogg.

    49. Jeg tro det hvertfall er lettere å få lesere om man er veldig pen.. Men det aller viktigste syntest jeg, er at bloggen ser bra ut og har bra innhold 🙂 Også er det viktig at personen som skriver bloggen, ser bra ut i forhold til hår, klær og sminke… Vet ikke om jeg hadde vært så veldig interressert i å lese en blogg om jeg syntest personen bak bloggen kledde seg hel grusomt… 😉

    50. NEI, IKKE I DET HELE TATT! HVORFOR LAGER DU DUCKFACE? DU HAR IKKE TATT NOE I DEM, DET SER MAN.

    51. en toppblogger for meg må være jævlig interesang, utseendemessig og innholde av bloggen. jenter er jo de som mest leser på topplisten, de fleste jenter tiltrekkes av fine farger, lesestoff de kan kjenne seg igjen i og tips (:

    52. nei, overhodet ikke 🙂 Bare å vise kropp på alle bilder, så får man lesere 🙂 Hvorfor tror du at du har så mange lesere a ?

    53. Enig med Helene Yo. Bare se på dere som er på topplisten. Så jeg tror det har mye å si med utsende selvom mange ikke innrømmer det

    54. En blogger ikke må se bra ut for at du skal lese bloggen, men det avgjør nok om man faktisk gjør det uten at man egentlig tenker så mye over det, dessverre. Men det er faktisk sånn. Alle på topplisten er jo pene. Men det avgjør nok saken for mange, men det burde det virkelig ikke!

    55. Det har en del å si. Men jeg leser bloggene til vennene mine og sånt. Selv om de er veldig pene i mine øyne. Så har de kanskje ikke størst pupper og mest struttene ræv. Men ellers så er jo de på topplistene pene 😉

    56. ja. Definitivt;) driiitfin kropp, dritpent ansikt eller super stil! en av delene, men helst alle for at jeg skal lese den fast.

    57. nei.. men alle bloggera/mennesker er vakre på sin egen måte og har sin egen verden.. det dumme er at mange synes dem er stygg når dem er vakre mennesker

    58. føles feil å si det, men om jeg skal være helt ærlig: jeg leser blogg for inspirasjon og da har det egentlig litt å si hva slags klær, hår og utseende den personen hår. for at jeg skal lese en blogg må personen gi meg inspirasjon, eller blogge veldig bra! 🙂

    59. Desverre, er det slik veldig ofte ja.
      jeg vet det er mange jenter der ute som leser blogger til de som er pene, flinke til mye, har fine klær og sånn fordi de misunner dem. Og skulle på en måte ønske de var dem hvis du skjønner?
      Selvfølgelig ikke alle, men veldig mange 🙂

    60. nja, både og. jeg leser også mange blogger fordi jeg finner underholdningsveri i den. tcmn sin blogg er jeg innom fordi jeg må liksom se “hva har den jenta fønni på nå?”. synes tcmn er en ordentlig drittunge som lever inne i sin egen drittungeboble – rett og slett. må også si at jeg leser din blogg pga underholdningsverdi.

    61. Absolutt ikke! Så lenge man har masse bilder på bloggen og er flink til å blogge, så leser jeg uansett hviket utseende den den personen har.

    62. nja, både og… hvis man leser typiske “moteblogger” har det vel litt å si på utseende, men alle har forskjellige meninger, hvis du synes en er stygg kan det hende jeg synes han/henne er helt nydelig, så det kommer jo litt an på de som leser bloggen også liksom. Men ellers synes jeg det ikke er så stort så lenge innholdet er bra 😀

    63. At personen bak bloggen er pen gjør jo selve bloggen en interessant. Du tenker “wow” om jenta, synes hun er fin, og da er det som oftest slik at du vil lese mer om henne.

    64. Neeeei, det kommer ann på. Om du har en mote/skjønnhetsblogg så må du jo se bra ut.. Men om du skriver om hverdagen og det skjer mye spennende i hverdagen, så trenger man ikke å se bra ut <3 <3 Elsker bloggen din<3

    65. jeg kan si at om jeg syntes personen som skriver er helt utrolig stygg så blir jeg ikke fast leser.. føler meg slem men det er sannheten
      trenger ikke være utroolig pen, men om jeg får grøsninger av å se på personen går det ikke

    66. Jeg syntes bloggen bør ha en bra og oversiktlig design, teksten bør være bra skrevet uten all den forkortelsen og alle smilefjesene. Det er jo bra om det er tatt mange bilder. Men bonuset er vel hvis jenta/gutten kanskje har en spesiell stil som gjør at du vil lese bloggen til vedkommende.

    67. Skal jeg være helt ærlig med deg så leser jeg denne bloggen kun fordi du ser ut som du gjør, og oppfører deg slik du gjør (+ mange oppdateringer per dag selvfølgelig). Det blir en slags “dagens lættis” for min del. Er nok ikke den eneste skal jeg si deg. 😉

    68. Synes det er viktigst hvordan bloggen ser ut da. Men nå blogger jeg på en hundeblogg, og da ser man ikke sååå mye til personen, men mest til hundene. I bunn og grunn er bloggen viktigst og ikke personen. Personen kan være så vakker/pen hun/han bare vil, men det hjelper i alle fall ikke på meg så lenge innholdet ikke interesserer meg 😉

    69. realiteten er ja. Alle på 1. 2. og 3. plass må se hvertfall litt bra ut. Men man må ikke se perfekt ut for å være på topp 20. naissweetlif.blogg.no foreksempel, jeg syns hun er drit søt og sånnt men hun har kanskje ikke det ideale utsenet da 😉 Men så er det jo en smak og behag ting også.

    70. for å være helt ærlig, ja.. hahah, men må jo ikke se ut som verdens fineste, men litt utseende må bloggeren ha

    71. Det jeg tenker på hos en blogger, er selve bloggen, ikke utseende på bloggeren. Så nei! Men på alle de bloggene jeg leser er personen bak bloggen veldig pen! Men utseende har ikke noe si!
      Eller, det har litt å si om personen er helt oversminlet, da klarer jeg ikke å lese bloggen.

    72. jeg syns ikke at utseendet har noe å si. det er hva bloggen handler om, at den har et greit design, bilder og daglige oppdateringer som er avgjørende for min egen del:)) er bloggern dødspen er det nesten mer irriterende (sjalusi) ;oo fælt å innrømme det, men jeg liker bedre å lese blogger der jeg kan gjøre narr av og se ned på bloggerne, ikke det at jeg skriver mange slemme kommentarer, det er bare det å ha noe å snakke om ;))
      det som gjør det interessant å lese din blogg er at du skriver som en dum barbie på steroider og at du i blant skriver provoserende;)) ikke ta det negativt for jeg mener det ikke på en slem måte selv om det kan virke sånn;pp elsker at tørr å være deg selv! luv u sophie <3

    73. Responsen på dette spørsmålet er egentlig litt komisk… Flere bare”Nei, ikke i det hele tatt!” Men tenker man igjennom dette er det jo feil. Alle som er på topplista har et bra utseende, det er jo ikke akkurat de “stygge” ikke fullt så rike jentene som ligger øverst…..

    74. NEI! absolutt ikkje ! 🙂 enten fanga bloggen interressa mi, eller so gjer den det ikkje, uansett utsjåande 🙂 Kanskje den “mindre fine” personen har gode meIningar eller trekkjer til seg lesera på andre måtar enn med det perfekte utsjåande. Ikkje i mot deg i det heile tatt dersom du skulle tru det, har lest bloggen din lenge, og du har gode meinigar ooog er veldig pen:)

    75. Hadde ikke vært så koselig å lest en blogg om du holdt på å spy av bildene av forfatteren, så ja. Men om det er en blogg om andre ting enn sminke osv, så hadde det ikke gjort noe om forfatteren egentlig er “stygg” i mine øyne 🙂 Du er pen!

    76. Nei, det har ingenting å si. Synes det er ei skam at folk dømmer bloggen etter utsenet på personen. Det kan være en super blogg, med spennende innhold, selv om personen ikke er så “pen”, om man skal si det slikt.. Alle er fine på sin måte! 🙂

    77. Handler mer om bloggen en hvordan personen ser ut. Synes egentlig det er lettere å like blogger av folk som ser realistiske ut.

    78. det har ikke så veldig mye å si men det har jo litt. det som har mest for meg å si er om personen blogger om ting som er intressange og om bloggen ser innbydende ut!
      ville blitt veldig glad om dere tittet innom er en ivrig blogger som oppdaterer ofte!<3

    79. det kommer helt an på, jeg tror mange liker å lese om folk som har et ideal som de blir tiltrukket av.

    80. Ja, på en måte… Merker veldig at venner eller “kompiser” går inn på blogg.no å leser de bloggene der det er pene jenter, de sitter å sier ” årh, hun er sååå pen” eller “skulle ønske jeg var så pen” eller noe slikt, hvis du forstår hva jeg mener.
      Det er ikke riktig men fakta er fakta og det er bare sånn verden er skapt ://

    81. Ikke for å få meg som leser nei, men om bloggen skal havne på topplisten har utseende mye og si. Mest fordi at folk flest dømmer deg utifra hvordan du ser ut, og liker deg bare om du er pen. Alle er pene på sin måte selefølgelig, men noen har et helt eget syn på hva skjønnhet er…

    82. det er jo bare å se på topplisten. ikke alle er like pene som deg (hehehe smisk), men de er jo ikke stygge heller. er ganske sikker på at folk gjør det ubevisst også. hetro eller ikke, tror heller at jenter vil se på pene jenter enn de jentene som kanskje er mindre pene.
      det er jo dumt da, egentlig

    83. Mener ikke å være bitch, men ja. Jeg har ca 30 blogger jeg leser (ikke fast, men er innom), og det er ikke en eneste en som ikke er sykt pen. Høres så feil ut, men det er sånn faktumet er.

    84. Jeg mener utseende har sykt mye å si for en blogger. Om du er pen, bra klesstil osv. vil du få mange lesere! Se hva du oppnådde 🙂

    85. Ja, når du spurte dette spm måtte jeg og min venninne gå inn i oss selv, for å finne ut hva vi mener. Spørsmålet var vanskelig å besvare, men vi vet nå hva vi mener, eller vet vi egentlig det? En ting er snickers og twist, og det er at innholdet i det en skriver har mye mer å si, enn om personen som faktisk skriver er pen eller ei. Men da kan vi jo spørre oss om hvorfor de fleste toppbloggene er pene.. Er det virkelig slik i dagens samfunn at vi skal se bra ut for å oppnå noe? Helt idiotisk. Vi er alle like mye verd, dermed basta fillibombombom ;p

    86. absolutt ikke. personlighet er alt for min del. Jeg bryr meg ingenting om bloggeren er pen, hvis hun ikke skriver ting jeg er interresert i. Du er pen, Sophie men jeg leser bloggen din mest fordi jeg liker den seriøse siden av deg.:)

    87. Nei, hvorfor skulle det vært det? Innholdet og personligheten teller. For min skyld kunne jeg lest anonyme blogger bare jeg hadde funnet noen som faktisk hadde interessert meg. Utseende har så og si ingenting å si for at man skal få meg som fast leser ihvertfall. Jeg blir faktisk sjokkert over folk som sier utseende har noe å si.

    88. Jaaa!! For hva er det frste man ser på i en blogg? UTSEENDET !
      Hadde det ikke vrt for sminke hadde du sett ut som et troll liksom 😉
      Men hvis du er uenig i det, så ta å lag en header der hvor du ikke har på deg i sminke ;))
      Og til dere som sier Nei, utseendet har ikke no å si, dere juger som faen!

    89. Jeg tenker at bildekvalitet osv har også masse å si. Selv bruker jeg bare mobilbilder og cambilder, og et kamera som tar ganske dårlige bilder. Tenker ikke så mye over det, siden jeg for det meste bare har lesere som jeg kjenner. Men merker selv når jeg går innpå blogger med kun mobilbilder og cambilder at jeg syns bloggen blir litt uinterressant. Jeg syns også måten de skriver på også er viktig. Om de skriver dialekt syns jeg det ødelegger bloggen, eller har masse smilefjes eller overdrevent med uteopstegn. Eller at de rett og slett bare har dårlig oppbygging av setning, sånn som at alle setninger starter likt eller slik “jeg bruker å bruke hatt” da ville jeg heller skrevet “jeg pleier å bruke hatt”. Det er også noe med hvor voksen de virker, syns ikke blogger til 12-åringer som skriver “jeg elsker miley cyrus!!!!!!hun er sååå pen og flink!!” er noe bra. Men selvfølgelig har utseende til personen littegrann og si. Man drømmer seg bort i fine, rike og tynne damer sitt liv, det er dem man vil være som, og da sitter mn ikke å leser om blogger til feite kvisete jenter. Men slik som jeg, jeg syns kraftige jenter kan være kjempe pen. Kan innrømme at jeg kanskje ikke drømmer om å ha kroppen deres, men ansiktet er det jeg ser på, og kunne selvfølgelig lest en blogg til en litt kraftig jente som var pen i ansiktet. Noe annet jeg syns er viktig er at bloggeren har selvironi, og skriver lett, ikke bruker masse fremmedord og at hun virker glad. Og at hun også kan legge ut stygge bilder av seg selv, og ikke bare “perfekte”. Så egentlig er det mye som spiller inn på om en blogg er bra eller ikke, spør du meg. 🙂

    90. Egentlig ikke. Man er som man er, og hver og en person er helt spesiell! Selv om man kanskje ikke synes den personen er serlig pen, ikke kommenter det! Det er både frekt og slemt gjort! F.eks. en kanin. Jeg hadde ikke tatt kaninen fordi den var pen, jeg hadde heller tatt den pga. personligheten. Personligheten sier det meste 😉
      Men hvis du mener selve bloggen, så bør den jo ikke se helt sånn stygg ut! Jeg mener de fleste har fine blogger, og man er som man er! Noen sier ja, og noen nei. Alle har sine meninger.

    91. I dagens samfunn er nok det slik at bloggere må være pene for å komme på topplisten. Om du går innpå blogg.no så ser du at alle som ligger på der, er sykt pene. Folk får mere lyst til å lese om det er en pen blogger. Det finnes jo seffølgelig noen unntak. Det er egentlig utrolig trist, siden alle ikke ser på seg selv som pene. Jeg har ofte selv tenk på at jeg kunne aldri komt på topplisten, fordi jeg ikke er pen nok. Slik er det bare, å slik kommer det nok til å være en god stund til ivertfall.

    92. Når det gjelder mote- og sminkeblogger må jeg ærlig innrømme at jeg har lettere for å lese videre på bloggen om utseendet deres interesserer meg, men når det gjelder blogger som for eksempel Tegnehanne eller Linnéa Myhre kunne det ikke brydd meg mindre om hvordan de så ut, for det er ikke utseendet deres jeg leser bloggen deres for :p

    93. Alle er jo pene, ikkesant? men jeg leser ofte blogger med folksom er selvsikkre på seg selv som deg! De skal helst ha sin egen stil som jeg kan bli inspirert av! Utsene har ikke så mye og si for meg!!

    94. Jeg tenker absolutt ikke over utseende når jeg leser blogger, jeg tenker på andre ting som hva det skrives om, lite skrivefeil, hvor ofte bloggen bli oppdatert, kvalitet på bildene osv.
      Dessuten velger jeg å fokusere på de fine tingene med mennesker..alle har jo noe fint. Fine øyne, fin kropp, fint hår osv. Derfor mener jeg at alle er fine på sin egen måte, selv om kanskje noen har flere fine ting en andre (må jeg innrømme).
      Så svare på spørsmålet er nok nei!

    95. nei, er jo fast leser av deg og du er ikke pen 🙂 du er ikke stygg, men du går ikke under kategorien pen.

    96. Handler mer om hvor interessant bloggen er, for min del. Og hvor mange skrivefeil det er, for det gidder jeg ikke å lese.. Finnes jo mange kjente (særlig internasjonale) moteblogger hvor bloggeren ikke er særlig pen, men har en særegen/bra stil som er viktigere.
      Og for å være ærlig, er egentlig ikke så mange av de som er på bloggtoppen i Norge jeg synes er pene. Bortsett fra Annette Haga og Andrea Badendyck synes jeg ingen av bloggerne er spesielt pene/søte.
      Men det finnes jo andre bloggere som har noe spesielt ved bloggen uten at det er utseendet som tiltrekker lesere. Slik som skrivestilen til Linnéa Myhre, Tegnehanne osv, eller Mariell Øyre som kom langt ved å være en slags motsetning til rosabloggene.
      Om det er din blogg vi snakker om, så leser jeg den mest fordi jeg synes du er den mest interessante mega-rosabloggerne. Du har meninger, er ikke like redd for å si kontroversielle ting og pusher ikke like mye reklame som visse andre.

    97. I underbevisstheten tror jeg nok at jeg tenker endel på hvordan bloggeren ser ut. Men jeg vil jo gjerne ha meg selv til å tenke at jeg liker alle blogger uansett hvordan bloggeren ser ut.
      Men så spørs det hvilken type blogg de har, jeg er veldig glad i å lese trenings blogger og om jenter vier livet sitt til trening, å da har ikke utseende så mye å si.

    98. En blogger har “looken.” Man kan på en måte se hvem som er på topplista, og hvem som ikke er, hvertfall utifra hvordan folk ser ut nå. Men jeg liker best bloggere som varierer litt, sånn som deg! Du fortjener 1 plass!!! Du blogger om hva du gjør, utseende, produkter, sminke, kropp, venner, privatliv, kjærlighet noen ganger, politikk noen ganger, og hva du bryr deg om som for. eks dyr, noe jeg synes er kjempe bra og veldig interessant og lese! Så nei, en blogger trenger ikke utseende, men du har alt!!!<3

    99. Ja, det har en del og si. Jeg synes bloggen blir bedre hvis det er en som har pent utseende, for det er inspirerende. Kunne ikke egentlig tenke meg og lese en stygg forfatters blogg

    100. Altså ja, sorry å måtte si det.. Selv om man er pen då betyr ikke det st jeg kommer til å lese bloggen liksom.. Jeg klarer foreksempel ikke å lese bloggene til folk som skal legge opplive sitt så sykt perfekt, hvor alt skal være hvit og lakt opp… Det er så fslskt. Men ja man må se litt bra ut, jeg leser blogger for å ha noen å se opp til

    101. Stygt å si det, men ja. Blir fort til at man vil lese mer, da man blir veldig fasinert av personens utseende og hvor pen hun/han faktisk er, og man vil gjerne se flere bilder av denne personen->man fortsetter å lese bloggen. Men det er absolutt ikke bevisst hver gang.

    102. Ja, det tror jeg nok de fleste innerst inne mener. Man vil jo ha noen å se opp til, det er ganske uinteressant å følge skjønnhets/motetips og livet til noen man ikke synes ser bra ut.

    103. jeg tror det handler mer om at du har et konsept på bloggen, noe som gjør folk innteressert. hvis du skriver om stil, og mote, så er det kanskje en fordel, fordi du reffererer mer til moteverdenen. men egentilg tror jeg det dreier seg mer om at du har en bra blogg.

    104. Må være pen? Nei. Spesiell av utseende? Ja. Det kan bety så mangt. Liker forresten å pirke på og “mobbe” folk på nettet som eksponerer seg selv, men kun i den grad av at jeg og lillesøsteren min har noe å drive med oss i mellom.
      Men for å ta et eksempel, så er den en blogger som ligger på toppen av lista som er pen, men skriver helt tankeløse innlegg. Seriously, fetteren min på 11 kunne skrevet noe mer interessant… Så hun ligger garantert på toppen pga utseende.

    105. Neei, det er jo liitt viktig. Men jeg vil bare si ifra til deg, du bør være forsiktig med utseende ditt, og sminken din osv når du blogger.. vær forsiktig når du skriver du tok silikon og er suuuper fornøyd med det og alt sånt, jeg selv er 13 år, og jeg VET jeg ikke er den yngste som leser bloggen din. 10 åringer leser nokk bloggen din også, og har deg som “forbilde”, og vil gjøre slike ting som du gjør, og bli som deg når de blir store. Jeg bare sier ifra, sånn hvis du ikke har tenkt på det før. Tusen takk for oppmerksomheten iallefall, uansett om du bryr deg eller ikke. Det driter jeg rett og slett i.

    106. Uansett hvor mye vi nekter på det, så har faktisk utseendet ganske mye å si. Ikke bare på blogg, men overalt. Det første folk ser er jo utseende, og da blir det automatisk et førsteintrykk av en person.

    107. Helt ærlig – ja. Liker å ha noen å “se opp til” når det gjelder utseende, høres kanskje rart ut men…

    108. kjeme jo annpå om den bloggen du lese gir dej inspirasjon, og at du synst den bloggaren blogga bra og spennendes og den persjonen inspirerer deg!;)

    109. Ja, egentlig. Jeg leser ikke bloggen til noen som er “mindre pen” etter min mening. Eller kanskje jeg gjør, men blir ikke fast leser. Og jeg blir i alle fall fast leser om bloggeren er provoserende!!!

    110. Ja… Tenk, det er faktisk sånn, desverre nok.
      Men ikkeat det er direkte sånn jeg tenker.
      Jeg liker klær, mote & trender… Og hvis jeg ser en bloger som ikke er så veldig pen som forventet, tenker jeg at det er en blogger som ikke har peiling på klær, mote eller trender.

    111. neij…
      du tror at det å være pen å ha bra kropp er det viktigste.
      du er jo ikke stygg, men jeg synes ikke du er pen heller. jeg leser bloggen din av og til, for å se hvordan du har dommet dg ut i det siste… ikke slemt ment, men jeg synes at du rett og slett tenker bare på utseende å det å se bra ut… rett og slett umoden er du. sånne som deg skjønner egentli ikke hva livet handler om, du tror det handler om skjønnhet, klær, barbie, og mote… det er faktsik mye mer det går utpå. jeg har lest flere blogger der de skriver om livet sitt, de som har hatt det tøft, de som har vært alvorlige syke. jeg synes de fortjener å være på topplisten. ikke sånne som deg, som er en bortskjemt drittunge og kun tenker på seg selv og utseende sitt. det blit for domt. alle de bildene der du truter opp munnen og tror deg så deilig…..

    112. Personlig sier jeg nei. Men på andres vegne sier jeg ja. Topplisten er proppet av pene jenter og kjekke gutter. Selv om den styggeste jenta skriver en utrolig flott blogg og har et innhold vil den aldri være i nærheten av en blogg som styres av den peneste i vennegjengen som bare blogger om hverdagen. Det jeg mener er at vi leser egentlig ikke blogger, vi ser på bildene. Og ut i fra bildene velger selvfølgelig vi de peneste å se på, uten tvil.

    113. Jeg tror ihvertfall de fleste gjør det, enten om de innrømmer det eller ei. Men det er gjerne fordi det er ingenting annet som treffer fra bloggen. Da i form av god tekst. Jeg er imidlertid innom toppbloggerne av og til, mer for å “følge med litt”, og sjekke terrenget. Jeg synes det er skuffende at det er dere “pene”, som er mer falske enn flinke til å ordlegge seg som er her – og ikke minst om temaene dere tar opp… Er det virkelig dette som fenger den norske befolkningen? Ok, kanskje 13-åringer.

    114. Har utseende noe å si for at du skal lese en blogg?
      – nei, jeg leser jo din så da kan vel ikke det telle, haha

    115. det har ikke noe å si ansett ja noen synes det og det er bare dritt for å si det slik de er sikkert ikke pene allesammen som skriver det de er bare selvgode.det handler om hva man skriver uansett hvis du ikke hadde vært pen hadde jeg fortsatt vært leser din fordi du legger ut bra ting slik synes jeg i allefall:)

    116. Dessverre så er det mange som er veldig opptatt av det. Du finner jo f.eks bare nydelige jenter på topplisten (ikke noe vondt ment mot noen!). Ser ofte kommentarer som: Oi, hun brunetten der var pen, har hun blogg? Kjipt at det skal være sånn 🙂

    117. Uheldigvis tror jeg at det er slik samfunnet har utviklet seg.
      Men mange ser jo på blogger for å få inspirasjon til klesstil osv, og da er jo det såklart viktig at de kler seg pent, men om de vil lese “viktige” blogginnlegg osv håper jeg at utseendet ikke har noe å bety.
      Men beauty lies in the eyes of the beholder!

    118. En blogg må ikke ha en supermodel som admin men, må være kul, morsom og interessant å lese for alle. noen ser etter skjønnhet hos bloggerne, noen vil bare ha det morsomt osv. Poenget er att en blogg er byggt opp på sannhet og ikke noen som later om å vere noen en sån blogg er ekte skjønnhet.

    119. jeg liker ikke å innrømme det, men ja.. Det er dumt, men jeg blir faktisk ikke leser av en blogg hvis “adminen” ikke er pen. Hu må iallefall ikke være stygg :s

    120. Egentlig ikke, det jeg ser etter er en blogg med greit design og noen som skriver bra! Så lenge personen blogger om noe som interesserer meg. 🙂

    121. Nei, han/hun må ikke være “pen”, men må heller ikke legge ut dårlige bilder av seg selv med morgentryne, fett hår og mat mellom tennene. det handler ikke om utseende, men om presentasjon!

    122. Nei, det som har mest å si er innholdet på bloggen, det må være interesangt å lese. Ofte blir man tiltrukket til bloggen av utsende men det gjør ikke meg til å lese blogger fast.

    123. Ja og nei… Alle de bloggene jeg leser skrives av pene bloggere! Jeg bryr meg mye om hvordan jeg ser ut å da kan det hende at jeg prøver å få litt innspirasjon til å se bra ut på en måte, med sminkevideoer osv.

    124. Ja jeg syns det l0ve er ikke så pen så jeg leser ikke hennes selv om hun er på topp og ligger på 1.plass! De burde jo også ha en grunn til og blogge for det kan jo hende at de har botox i leppene men de kan jo velge det selv♥

    125. Nei, jeg leser blogger enten pga underholdningsverdien gjennom interessante tema – eller for å le av dem. I ditt tilfelle er det dessverre det siste…

    126. Det er kansje litt enklere å bli fastlester hos en blogg der personen ser pen ut, fordi da har du noen å se opp til, og feks. du liker hvordan bloggeren kler seg og sminker seg, får du inspirasjon fra det. Men det har ingenting å si om personen er tynn eller litt større, høy eller lav, eller andre grunner som rett og slett ikke er så enkelt å gjøre noe med.

    127. Helt ærlig, ja! Bloggeren må være ganske pen for at jeg skal bli fast leser, men det er ikke kun utsenet jeg ser etter.

    128. Absolutt ikke! Skriver bloggeren interessant leser jeg den, uansett om hun er pen eller ikke :)Men må bare si en ting til deg, det er så mange toppblogger som er dødekjedelige å lese, men din synes jeg er kjempegøy å lese! Du skriver ikke bare om hvor du er og hva du har gjort og slikt, men andre ting som interesserer folk!:) Veldig bra! Og du er egentlig ganske pen uten sminke (haha random) skjønner ikke hvorfor du gidder å bruke brunkrem/foundation/pudder eller hva du nå enn bruker..;)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg