en privatsak

Har fått med meg at ansiktet mitt er over slengt ut over mange aviser i dag, tror jeg var den mest sjokkerte av alle når jeg fikk se det . . Er helt sinnsykt hvordan aviser missbruker den makten de har og feilsiterer i øst og vest, jeg har ALDRI uttalt meg om hva jeg tjener – ikke på bloggen, ikke engang til venner, og i alle fall ikke til media. At de slenger ut “jeg tjener 60 000 i mnd” er bullshitt. De spurte meg “kan bloggere tjene over 60 000 i mnd” og da sa jeg “ja det kan man vel sikkert, det ligger jo en del penger i internett” eller noe slikt sa jeg. Jeg ville ikke svare på hva jeg selv tjener og sa ” ingen kommentar” (haha har alltid hatt lyst til å si det) når de spurte. Jeg har heller aldri uttalt meg om sponsorer, hva jeg tjener penger på etc. . Så sykt latterlig og er siste gangen jeg svarer på noe som helst fra de avisene der. . Hva man tjener, uansett hvor man jobber er en privatsak og IKKE noe andre har noe med. Jeg synes faktisk det er frekt å spørre overhode, og er utrolig lei meg i dag på grunn av måten det ble framstilt.

Vel, nok om den saken! Jeg har bare slappet av så langt i dag, hadde nemlig gym i dag og etter det blir alltid jeg, som ikke er så veldig trent, utrolig sliten. Etter skolen dro jeg og Amanda på posten og jeg fikk hentet et smykke jeg har ventet på lenge! Det er egendesignet, altså jeg selv som har bestemt teksten. Har fra før av et smykke med navnet mitt på, men ville ha noe nytt denne gangen. Valget falt på “be the change”, likt som tatoveringen min! Begynte nesten å grine når jeg fikk det smykket, fordi budskapet betyr så mye mer for meg enn dere aner. .

Kanskje litt vanskelig å se hva som står. Men det er nydelig! Dere kan designe dere ett eget smykke på http://inovadesign.se/ – syntes det var billigst der, og jeg fikk heller ikke toll om dere skulle lure. 

Forresten, kan dere hjelpe meg med noe som er viktig for meg? Som dere ser blir bildene over ganske “kornette” eller hva jeg nå skal kalle det, selv om jeg har speilrefleks. Jeg har canon 550D og linse med 18-200 mm, så bildene BØR bli bedre enn som så! Har jeg kanskje trykket på noe rart, eller har dere tips til hva jeg kan gjøre for å få så klare bilder som mulig? 

 

158 kommentarer
    1. Jeg tror du må sjekke ISO-innstillingene dine, samt ta bilder i mer opplyste rom 🙂
      Leste forresten om “hvor mye du tjente” i går, ble sjokkert og skjønte det var noe muffens, for du har aldri ville svart på det før! 🙂

    2. Avisene uttaler seg om ting de ikke vet noe om 😉 det med kameraet, ser kanskje ut som om rommet er for mørkt? 🙂

    3. Bra du ikke svarte! avisen hadde ingen rett til å skrive det! Gå til sak, haha♥ Fine bilder av deg da♥

    4. ta bildene på en plass der det er mer lys – eller bruk blitz
      – eller kan det hende du har høy iso

    5. Så teit at de gjør slikt!!
      Det me kamera kjæm veldi ann på objektive å kor lyssterk det e. Før å få best muli resultat burde du bruk manuell instillig, å du må ha et objektiv me lav blender (stor blenderåpning). Et objektiv som passa tell det e portrettobjektiv, jo lavare blendertall jo bedre. http://www.japanphoto.no/product/objektiver/canon-fatning/normal/canon-ef-50mm-f-1.4-usm/ det her f.eks 😉 Det at bildan blir så kornat e før at ISOen e høg, jo høgare ISO jo lysare bilda, men åsså kornatt 😉 Høres sekkert veldi vanskeli ut, men ekje så vanskeli egentli 🙂 Håpa det jælpa litt!

    6. kjære sofie,
      jeg ville bare si at jeg synes du er en fantastisk person, du er den mest omtenksomme personen jeg vet om, og jeg kunne ønske at jeg var mer som deg. og ditt arbeid mot urettferdighet her i verden betyr så mye for meg. og du er et veldig godt forbilde.
      du røyker, har brukt barbiedop, restyline i leppen, faketan, solarium, festet som ung, osv.
      MEN du er deg selv, kjemper for dine meninger og kjemper for andre som ikke kan, dyr. og du bruker det du har for å få ut at alle ikke lever så godt som vi gjør. og du er veldig flink på skolen og jobber hardt. og jeg føler at en av grunnene for at du jobber så hardt på skolen er fordi du Kan, vi i norge får så gode skoletilbud og mange NEKTER tilogmed å dra på skole fordi de ikke gidd, det er så mange som kunne drept for å få en så fin sjangse for en god utdanning. du gir ALLE en sjanse, uansett utseende eller stil, jeg tror ikke du vet hvor mange du hjelper med den instillingen. jeg har selv blitt en så mye bedre person etter DEG, du aner ikke hvordan du har forandret med, tildetbedre.
      ALDRI stopp å med det du gjør, please!
      (skulle egentlig sende et brev til deg, men fant ikke adresse)
      hilsen en 15 år gammel jente fra Harstad

    7. for å ikke få kornete bilder må du stille på ISO verdien 🙂 I dagslys anbefales så lav som mulig, jeg pleier å ligge på 100. Mens innendørs om kvelden med svakt lys kan det være lurt å ligge på kanskje 500-800.
      Jo mørkere det er, jo høyere ISO-verdi 🙂 Blir bildet fortsatt mørkt eller alt for lyst, stiller du på lukkertiden eller blenderåpningen 🙂

    8. åå utrolig teit av avisene!
      Men jaa, ha på autofokus når du tar bilder da fokuserer det seg selv osv. Det med korenete, har veldig mye å si iforhold til lyset, Så du bør stille inn iforhold til hvilket lys det er i rommet! Så eks.
      Gå på hvitbalanse i kamerainstinstillingene, og der kan du endre eks. glødelampe osv.
      Det samme med iso egentlig!’
      Jo og det at det er orgentlig lys i rommet, kanskje du kan åpne en gardin osv. for å få mer naturlig lys! men du kan jo søke litt på youtube, i forhold til hvordan kamera du har!
      Jeg syntes itillegg bildene er mye finere om man tar av blitzen! Håper det hjalp litt!

    9. aviser er no shit. at de kan “utnytte” en ung jente på den måten er bare sykt. syns de burde la deg være i fred. vil de vite hva bloggere tjener får de heller ta det opp med blogg.no (men hva hjelper det, sponsorer er jo penger det og:P)
      stå på sophie! <3

    10. Det kan hende du har skrudd på manuell fokus på objektivet ditt. Hvis det er en knapp på linsa med AF og MF så burde du ha den på AF! Men det blir sjeldent bra lys inne hvis man ikke bruker blitz 😀

    11. Jeg er så enig med deg! Aviser pleier å være flinke til slikt som å vende å vri på hva alle sier, og fremme det værste ved alle! En bra ting at de absolutt fleste faktisk sjekker bloggen når de leser det, og ser at det er feil! 🙂
      btw, how come 75% av kommentarene har med hvordan bildene er? noe det går ann å ta en annen gang kanskje? ;o

    12. Bruk lavere Iso, vist du bruker for høy iso blir bildene dine kornete og det blir lite fargedetaljer i bildet. Men Lav iso får du mer skarpe bilder og mer fargedetaljer i bilde dine.

    13. Har lest litt om det se.. Lurte vel egentlig på hvordan folk kan vite det, når du har gjentatte ganger sagt at du velger å ikke si det! Latterlig når folk hopper til konklusjoner og uttaler det som fakta.
      Utrolig fint smykke forresten!
      Du har jo et utrolig bra kamera, men blir gjerne kornete når det er så mørkt. Skal jeg ta bilde av et innkjøp f.eks så tar jeg det på dagtid hvor jeg får inn sollyset, og ikke på kvelden. Mye fordi jeg syns det er finere med slike lyse bilder, men også fordi det blir kornete når det er mørkt 😉
      Men ikke alle liker og har tålmodighet til å vente på sollyset hele tiden, så da anbefaler jeg heller blitz når det er litt småmørkt! Men syns vell heller ikke bildene blir så særlig fine med blitz heller men! Alt etter sin smak 😉

    14. du har nok på feil “modus”, Prøv å ha på macromoduset så blir det klarere 🙂 og gå inn på innstillinger for å se at du ikke har kommet borti noe der. Har selv canon 550d med det vanlige 18-55mm og bildene mine blir veldig klare i det moduset. Har lett for å bli skurrete når du har den på A-DEP, CA osv..

    15. Det er overhode ikke synd i deg, surk så mye du vil. Men i motsetning til mennesker som ikke tjener en dritt er du heldig som tjener over 50-60 000,- i mnd. alle vet jo at du kan tjene så mye når du ligger så høyt som du gjør, andre bloggere har alt opplyst om hva de tjener. Du er bare en bortskjemt, å utakknemlig liten snørrunge som ikke burde tjent en krone på bloggen din. Djeezes, PRØV Å VÆR TAKKNEMLIG for en dag for at du tjener penger.. Hærregud unge!!!!!!!!!!!!

    16. Du må stille på ISO og hvitbalansen ser det ut til 🙂 Prøv først å still litt på ISOen, håpe det hjelpe.

    17. Shit, du likner barbien jeg hadde når jeg var liten på en prikk! Helt like er dere. Det er helt sykt! Shit mann, shit.

    18. Du må ha lavere iso, jeg tror iso knappen er ved siden av det hjulet du stiller instlilingen på, men jeg vet ikke, søk på Google, haha 🙂
      llll: hvor sa hun at hun ikke var takknemlig? Hun skrev jo at hun syntes det var dumt at de skrev i aviser noe som hun ikke hadde sakt, hun sa ingenting om at hun syntes hun tjener for lite eller noe sånt? Les innlegget før du kommenterer as.

    19. Leser bloggen din en gang i blant, synst faktisk det er litt interesant, sjølv om eg er gutt (nei, eg er ikkje homo). Du er deg selv, virker ut som om du ikkje bryr deg om mobbere (noe som er bra!), og du ser bra ut 🙂 Kan du ikkje han en spørsmålsrunde snart? Har noen spørsmål eg har lyst å spørre deg om, men orker ikkje å ta det no siden eg ikkje har hørt om noe spørsmålsrunde 🙂

    20. Bildene kommer an på hvilket lys du er i. Er du i et lyst rom så blir det fine bilder, er det i et mørkere rom, så blir det “kornete” 🙂
      Elsker smykket og alt! UTrolig dårlig gjort av avisen å skrive noe du ikke har sagt 🙁 <3

    21. Hva skjer med froskemunnen på alle bildene?
      Du er jo kjempepen, men det ville sett så mye bedre ut og så mye gøyere å lese bloggen om du faktisk smiler.. please ikke ta det opp negativt..

    22. det du burde gjøre er og kjøpe en kontroll til kamera slik at fokuset blir riktig, OGså burde du ta i godt opplyste rom, bruke innstillingen manuell, ikke fokus, men selve m en om du skjønner? og ha lavest mulig blender, om du skal ta portrett bilde/makro bilde, og høy om f.eks du skal ta bilde av hele rommet ditt, lukker tiden bør være på ca.1/200 bare og vri på det hjulet så ser du hvilke tall som beveger seg og da skal de være på 1/200, trykke på iso knappen, står iso, og vri den ned til 200 ca. iso gjør slik at du kan ta bilder som er lyse men egentlig skal være mørke, med det bivirkningen at bildene blir ofte kornete om du har for høy iso:)

    23. Elsker den nye tatoveringen din 🙂
      Kan også si at du var mye penere før du pumpet opp leppene dine, men ditt valg, og så lenge du er fornøyd så er det det som teller 😀

    24. bildene er dårlige fordi du er en dårlig fotograf. det er ikke kameraet som bestemmer hvordan bildene blir, det er den som tar bildet. så selv om du har et bra kamera spiller det ingen rolle så lenge du ikke har peiling 😉

    25. Prøver å skrive en kommentar som ikke høres frekk ut, for det er ikke det jeg mener! men jeg husker du skrev på formspringen din hvor mye du tjente, det er en stund siden, men da skrev du i hvert fall at du tjente over 600 000 kr i året. Dette er lenge siden, og det kan godt hende at det har forandret seg nå. Men det blir feil og si at du aldri har uttalt deg om hvor mye du tjener på bloggen 🙂
      Du er den beste bloggeren Sophie Elise, digger deg!

    26. Så herlig smykke!
      Og med bildene så må du ha så lav lukkertid som mulig (der det står f.eks 1/100, men ikke for lav heller. Ha et lavt f nummer ( der det står f.eks F6.2), og prøv å hold ISO så lavt som mulig, for jo høyere ISO er, desto mer kornete blir bildet. Håper det hjalp! 🙂

    27. Leste det i Harstadtidene! Ble litt sjokka. Kunne ikke tro at du hadde sagt det, fordi jeg vet at det er kanskje noe som bloggere ikke går ut med. Og nå fikk jeg det heldigvis bekreftet 🙂

    28. Fint smykke, Sophie! Kunne tenkt meg å kjøpt et slikt et til bestevenninna mi til bursdagen hennes, kan du være så snill å si hvor lang tid det tok fra du bestilte til du fikk det i posten? 🙂
      Forresten, her var du kjempefin på håret!

    29. Har ikke lest noe om deg i noen avis:( og smykke var pent.
      Det kan hende du har hatt på høy iso, bildene bruker å bli kornett da. Isoen endrer du oppå kameraet tror jeg:-))

    30. du har skrevet hva du tjener på formspringen din før da 🙂 hehe
      men syns allikevel det er dårlig gjort av avisene! stå på videre sophie elise, du er flott!

    31. Kornete bilder kommer av for høy ISO 🙂 kameraet skal ha en egen ISO-knapp (om jeg ikke tar feil, har ikke 550 selv men jeg regner med det har det) lavere ISO-verdi gir mindre kornete bilder, men du kommer til å merke at bilde blir betydelig mørkere 🙂 da må du stille manuelt på lukkertid og lys. Kan være greit å bruke blitz på innendørsbilder når det eneste lyset i bildet kommer fra lamper for da blir lyset i bildet ofte gult 🙂

    32. Med førr høy ISO blir det mye bildestøy (kornate), så den burde du justere. Sællom du har speilrefleks, så kommer ikke bare di brae bildan av sæ sjøl. Bruke du manuelle instillinge, burde du kunne me det, før du forvente å få superbrae bilda. Bruke du auto instillinge klare ikke kamerae allti å finne ut kordan instilling den skal bruke førr å få et OK bilde. Søk litt på nette på ISO, lukkertid å blender, så finn du sikkert ut 🙂

    33. har du silikon ellernoe i leppene ? det ser sånn ut, siden i det siste, har du fått så store lepper :S

    34. Du har nok for høy ISO 🙂 Da har bildene lett for å bli “kornette”. Still den litt ned, så skal du se at bildene blir mye skarpere og klarere:)
      Stå på videre, Sophie! <3

    35. helt enig! bruker selv samme kamera.. har hatt mye problemer selv md “kornette” bilder, men så fort jeg stilte ned på ISO’n ble det noe bedre

    36. Så at noen over her hadde svart på det med kameraet, men jeg så bare dårlige svar. Hvis du har på for høy ISO så blir bildene kornete. Hvis ISOen står på auto og det fortsatt blir kornete så må du ta bildene dine i ett lysere rom. Jo mørkere det er i rommet jo høyere skrur kameraet opp isoen og mer kornete blir bildene. Heller så kan du skru ned isoen litt og sette på senere lukketid men da kan bildene også bli uklare, Håper du finner ut av det 🙂

    37. Hvis ISO-en står på auto, og det er mørkt på rommet du tar bilder i er mørkt, blir de kornete. 🙂 Senk ISO-en (100, 200, 300) og ta bilder hvor det er mer lys! 😀

    38. Før du endrer på formye, prøv å ta å vaske linsa, bare ta en tørr klut og tørk forsiktig og nøye over linsa. Hvis ikke tar du av linsa og ser om det kan være noe på speilet som er inni kamera. Men hvis ikke du ser noe på speilet så ikke gjør noe med det heller. Og ta også kluten over på den “indre” siden av linsa.
      Håper dette hjelper, bare et lite tips 🙂

    39. Hei 🙂 Lurer så fælt på hvor toppen din i innlegget under er fra. Den er så utrolig fin! Jeg vet du har skrevet dette før, men jeg klarer ikke finne innlegget skjønner du..

    40. hvordan faen bestiller man og “designer” den smykket? skjønner ikke en drit av den siden der, er på svensk og greier…..
      off livet er hardt
      plis svar siden jeg har velig lyst på en sånn

    41. Jeg leste faktisk om deg i avisen i morges før jeg dro på skolen, og tenkte det var sykt at du tjente så mye penger. Enda sykere er det jo at avisen bare dikter opp slik de vil, uten å vite fakta. Dessverre rekker avisen til flere enn det bloggen din gjør, siden det er mest voksne folk som leser avis, så syns virkelig du burde få de til å skrive en unnskyldning i avisen slik at alle ser det. Blir for dumt å få masse dritt-kommentarer av bitre gamle mennesker, fordi de tror alt media sier.

    42. sophie slutt å bry deg om hva media og alle andre synes om deg så lenge dine venner og familie vet hva som virkelig er sant husk at du alltid vil ha deres støtte og blogg lesesere 🙂

    43. Du har nok alt for høy ISO. For å skifte den, så trykker du på knappen mellom tannhjulet og selve valghjulet, der står det ISO. Da får du opp forskjellige valg fra 100 til 6400, det mest vanlige og ha den på inne, er fra 100-200 da skal bildene dine bli ganske bra. Ute pleier jeg og ha den på mellom 100-400 kommer an på været!

    44. sjekk på ISO! Hvis du har høy iso blir det ofte kornete bilder.. Den skal gjerne stå på rundt 100 eller auto… Høy ISO skal man helst bruke når det er mørkt ute og man skal ta bilder, da blir det også litt kornete bilder, men så lenge det er mørkt så har ikke det så mye å si :p jaa… hvertfall! sjekk ISO

    45. Hei, Sophie digger bloggen din, du er mitt forbilde <3 Lurte på om du snart kan ha en video blogg, for æ savner å sitte å se på at du snakker 🙂 håper du der denne kommentaren 🙂
      Klem Amalie <33

    46. Det er ikke så vanskelig å regne seg sånn ca til hvor mye en blogger tjener, særlig når andre bloggere har fortalt det før.

    47. Kan være at du har for høy ISO på bildene dine.
      For finere kvalitet kan jeg anbefale deg å bruke 800 ISO, bilde blir mørkere men det er bare å bruke blits eller ta bilde ute 🙂

    48. Ikke hør på hva alle de som tipser deg om foto ovenfor sier, de tar feil alle som en.
      Ditt problem med bildene er: For LANG lukkertid, du må altså sørge for å få lukkertiden raskere. Passe lukkertid for håndholdt kamera varierer – men rundt 1/200 bør gi deg ganske skarpe bilder.
      Velg manuelle innstillinger, sett lukkertiden til 1/200 og blenderen din med så LAVT tall som mulig (lavere tall = stor blender, høyere tall = mindre blender). Når det er gjort, så korrigerer du eksponeringen med ISO. Med ditt kamera kan du fint ta bilder med ISO 800, til og med 1600. Dersom det ikke er nok, så velger du lenger lukkertid – men da vil du fort få samme problemer.
      Objektivet du bruker er heller ikke veldig bra – kjøp deg en 50mm f/1.8, den koster under 1.000,- og tar fantastiske bilder. Den tåler ikke å falle i bakken, men den mulighet for stor blender.
      99% av de som forsøker å gi deg råd ovenfor ANER ikke hva de snakker om, dessverre.

    49. Det kommer helt an på om du bruker manuelle innstillinger eller om du bare bruker auto, evt. de små ikonene på det hjulet man snurrer på. Uansett, hovedårsaken her er nok at rommet svært dårlig opplyst, noe som gjør at du har vært nødt til å/kameraet har skrudd opp ISO-en. Prøv å ta bilder på bedre opplyste plasser, og aller helst lær deg manuelle innstillinger, for auto fungerer svært dårlig i lite lys (og egentlig til hvilket som helst forbruk) samme hvilket kamera du har. 🙂

    50. Du sier kanskje ikke hvor mye du tjener, men du hinter jo hele tiden om at det ER veldig mye? Kjøpe leilighet neste år, kjøpe ny bil, du sier selv på bloggen at du handler klær for 10-13.000 kr i måneden? alle skjønner at du ikke har ukelønn på 1000 kr liksom. Så ja, du sier ikke konkret sum, men allikevel sier du det- ved hjelp av ting du sier du skal kjøpe.

    51. Det kan ha med lyset eller redigeringen. Jeg har et gammelt speilrefleks som heter Nikon d70 (veeeeeldig gammelt haha). Men om du redigerer bildene i picmonkey får bildene mye dårligere kvalitet. Om du tar bilder når det ikke er særlig lyst kan det bli litt sånn også.

    52. Det har med ISO-en på kameraet å gjøre. Speilrefleks er ikke som et vanlig digitalkamera, og krevs i grunnen litt kunnskap. Foreslår at du setter deg inn i hvordan man bruker det skikkelig, ellers kan du i grunnen bare bruke et vanlig digitalkamera.

    53. Du har nok for høy ISO, jeg har samme kameraet og har det samme problemet om den er for høy. Sett den på automatisk, så ordner det seg med en gang! 🙂

    54. Hvis du bruker de “kreative” innstillingene på kameraet for å ta bilder, så har du nok ISO’n for høy. Jo høyere den er, jo mer kornette blir bildene. Det er mest normalt å ha ISO på 100. Men selvfølgelig litt høyere hvis du sitter inne i et halv mørkt rom.
      Hvis du bruker f.eks Auto innstilling, så er det nok fordi du kanskje redigerer bildene? Beskjærer dem mye, redigerer huden e.l? Da blir bildet veldig fort “ødelagt” i kvaliteten 🙂

    55. Dt kan ha nåkka me at lyse på romme ditt e førr dårlig, så du burde sjekk de manuelle instillingan på kamra.. også e dt instillinge på kamra kor du kan stille inn kor bra kvalitet du skal ha på bildan, du burde sjekke at den står på L, Alstså høgaste kvalitet 🙂

    56. du må ha manuelle instillinger og ikke automatiske, for her har du tydeig glemt å skru ned ISO-en.. Og jeg vil anbefale å lese manualen som fulgte med kameraet så du lærer deg hvordan du skal bruke det ordentlig, for foto er så mye mere enn bare å trykke på knappen.

    57. for høy ISO og for lang lukkertid. Har du lang lukkertid slipper du inn maasse lys,og da blbir de lett sånn,gule/kornete

    58. Det er ikke en privatsak hva man tjener. Alle som ønsker det har rett til å sjekke ligningen din og se hva du har tjent i løpet av et år og hvor mye du har tjent. Før lå skattelistene ute på nettet, men nå må man dra til ligningskontoret for å sjekke andres papirer.

    59. veldig enig med Synne lenger oppe her, du forteller ofte hva du skal kjøpe og hva du skal her og der, ting koster penger. du har sagt i en videoblogg at du tjener med en x antall kr (var en spm fra en leser). dette gjelder ikke bare deg, typ “fotballfrue” skriver hele tiden om hvor hun skal reise, hva hun skal kjøpe osv osv. det er VI som gjør dere såpass rike, uten oss hadde dere ikke hatt såå mye penger;) husk det!
      vær bare glad for AT du tjener nok penger til å kunne kjøpe hus og bil og alt du trenger.;)

    60. Skru ned ISO-verdien. For å ha en høy ISO må du ha mye lys. Viss du tar bilder inne anbefaler jeg å ha en lav ISO:)

    61. Lavere ISO, og hvis du har photoshop kan du gå inn på image size og forstørre bildet sånn at det blir bedre oppløsning på bildene. Dermed blir de ikke så kornete.

    62. Du er vakker sophie! men hva har du gjort med leppene dine? jeg følger ikke så mye med på bloggen og har ikke fått med meg att du har gjort noe…

    63. ”Bloggeren Sophie Elisen fra Harstad får rundt 60.000 klikk per dag og forteller til tv2.no at hun har ligget på topplisten rundt et år.
      ? På en god måned kan jeg tjene opp mot 70.000, sier hun.
      Ganger man dette med tolv, får man en årslønn på hele 840.000 kroner. Til sammenligning var en gjennomsnittlig månedslønn for alle lønnsmottakere i 2011 på 38.100 kroner, ifølge Statistisk Sentralbyrå. ”

    64. Stine sier at du har fikset litt på leppene dine. Men da hadde de ikke sett sånn ut, hvis du hadde botox i dem. Dine er duckface, sånn klarer jeg å. Jeg vet hva forskjellen er mellom fake lepper og hvordan man former dem selv… Dine er mere “klumpete” enn hvis du hadde hatt botox, når du smiler vanelig så har du helt vanelig munn. Hvis du hadde hatt botox i dem, hadde du størrre lepper selv om du ikke gjorde de til…og ja. Jeg har erfaring med det. Sophie

    65. Ehh… Du sa du var ferdig med fjortis perioden du! Haha, nei, ikke når du driver med duckface ennå….

    66. Det morsomme er at de som ikke liker deg er de som alltid blar forbi tekstene dine og bare ser på bilder av det perfekte ansiktet ditt 🙂 Hadde alle tatt seg tid til å lese om meningene dine og fått et større innblikk i personligheten din er jeg sikker på at de aller fleste hadde endret meningen de har om deg. Stå på, Sophie, du er et stort forbilde for mange!

    67. Er ikke kameraet som gir bra bilder, men fotografen 🙂 Du burde lese bruksanvisningen før du tar i bruk et slikt kamera hvis du vil ha noe ut av det. Forøvrig er det, som mange har nevnt, mest sannsynlig høy ISO som gjør bildene dine kornete.

    68. du har sakt at det meste du har tjent på en måned var ca. 80.000 i måneden. men tilvanelig er det alt fra 20-60.000 det “vanlige” du tjener.

    69. jo høyere ISO du har, jo mer kornete blir bildet. så om du har ISO’en på 400 eller 600 osv. så er det ikke rart.
      prøv å ha ISO’en på det minste alternativet, og hvis det blir mørkt – ta på auto.

    70. ISO’en din er antakelig altfor høy, du burde ikke ha den noe over 800 så du skal helst ha det så lavt som mulig. Det kalles noise

    71. Kan du tjene opp i mot 60 000 ?? For noe idiotisk ! Du som sitter hjemme å later deg å blotter kroppen din tjener 60 000 ????! Bortkastet penger, men ja sant du “selger” jo kroppen din offentlig ganske mye . Er jo koselig for alle disse ekle fyrene ute å ha nesten nakenbilder av deg på sine vegger inkludert det private bildet av ditt private element for litt siden under solarium . Men ja kom på også at du tjener kanskje dette 1 år til så er det ferdig . Livet ditt er jo ødelagt .

    72. lol, du har uttalt deg om det på bloggen før da. huske du skreiv at du hadd tjent rundt 80 000 elrn ein gang, på ei måned

    73. er så kleint, for alle vet du har uttalt deg om det før, på bloggen tilogmed! xD piinlig, artig at du tjener 750.000 i året, og alt går til crap! hva med “be the change?”

    74. Heidu! Først vil jeg bare si at jeg liker deg veldig godt som person, du gir meg inspirasjon til å drite i hva andre mener, hva andre sier. Du er ei fantastisk jente!
      Men jo, jeg leste på en blogg for noen dager siden, den var på topp 100, om jeg husker riktig så var det en gutt, men er ikke helt sikker. Der sto det at du fikk 70.000 i måneden, og hva du tjente i året. Jeg prøver å huske hvem dette var, men da jeg leste, så var jeg så og si i søvne. Kanskje dette kan ha påvirket saken. Ville bare si i fra.
      Heier på deg!

    75. HVORFOR ER DET SÅ MANGE HER SOM TROR DE VET NOE OM FOTO, MEN SOM KONSEKVENT GIR JENTA FEIL RÅD!!! DET ER FAKTISK IKKE EN ENESTE HER SOM HAR GITT 100% RIKTIGE RÅD BORTSETT FRA MEG!!! jEG ER FOTOGRAF, OG SKJEMMES OVER AT DET ER SÅ MANGE IDIOTER RUNDT OMKRING SOM TROR DE VET ALT!!!

    76. Hei<3
      Jeg var i Amsterdam i fjor, det var veldig fint! Jeg anbefaler å gå på The dungeon Amsterdam. Det er et slags spøkelseshus hvor du går rundt i en gruppe. Man lærer om historien til Amsterdam, smtidig som du har det veldig gøy! Det er fine kostymer, flinke skuespillere, flotte kulisser og en berg-og-dalbane inni der! Det er også ganske skummelt!
      Vet ikke helt hvor det ligger, men du kan google det.
      <3<3<3

    77. Hvis du vil ta klare bilder bør du ha så lav ISO som mulig (helst 100-200). I tillegg hjelper det å ha lav blender også (f.eks f/ 3.6)

    78. leste i noen innlegg over at du hadde en stor interesse for fotografering, også vet du ikke en gang hvorfor bildene blir kornete? oh well. skru ned isoen kjære deg. du kan kjøpe så bra kamera og så bra linse du bare vil, men hvis du setter alt på auto så har det ingenting å si. du vet sikkert ikke hvordan blender og lukker fungerer en gang.

    79. Er ISO-en som gjør det kornete. Jo lavere ISO du har, jo mindre kornete blir bildet. Det blir aller best om du har den helt nede på 100, men da trenger du mye lys 🙂

    80. Kornette bilder = For høy iso 🙂 På canon 550D børr man ha max 800 på ISO for at bildet ikke skal bli kornette. Bruk så liten ISO så mulig 🙂

    81. Kan huske at du skrev på formspringen din at du tjente 62 000 akkurat den måneden, så det er ikke helt riktig når du sier du ikke har sagt det før;) Sier ikke dette for å vere frekk altså!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg