svar på spørsmål!

Stine Mari som blogger igjen! Skal svare på spørsmålene deres, og kommer bare til å ta det i èn del – altså nå. Var veldig mange spørsmål som gikk igjen, noe som gjorde det veldig lett for meg å finne hvordan spørsmål som jeg skulle svare på. Ellers prøvde jeg å svare på de fleste spørsmålene men måtte kutte det ganske mye ned. (enda det her ble ganske langt uansett, haha) Håper dere alle fikk svar på det dere lurte på og er fornøyde! Prøvde så godt jeg kunne og har faktisk brukt over en time på dette. . . Så håper dere setter pris på det. Bloggen min kan dere finne HER.

> Alle svarene er godkjent av Sophie og innlegget er publisert med hennes tillatelse. <

Hvordan ble dere venner? Og hvor lenge har dere vært venner?
Dette har vi prøvd å finne ut av før, men vi kan faktisk ikke huske det?? Vi begynte i alle fall å snakke på nettby husker jeg, på ungdomsskolen en gang. Men det var ikke før i 2010/2011 vi ble virkelig gode venner!

Hva er det morsomste du har gjort med Sophie?
Den er litt vanskelig i og med at vi alltid har det utrolig morsomt sammen, vi finner på så utrolig mye rart. Vi liker å se på oss selv som CSI noen ganger, haha, det er utrolig hvor mye vi kan finne ut med begrenset informasjon! Dere skulle bare visst.

Hvordan er det å være venner med Sophie når det kommer fans og er så mye ryktespredning om hun – er det mye rykter som går om hun i byen?
Jeg synes bare det er koselig når det kommer fans bort til Sophie, har ingenting i mot det! Har hørt om bloggere som har venner som blir litt sånn “å herregud..” når folk kommer bort for å ta bilder eller få autograf, men slik er overhode ikke jeg – eller noen av de andre vennene til Sophie. De som er slik kan jo selv tenke seg hvordan de ville følt det om de møtte på Justin Bieber og vennene hans sto å flirte av deg, hva ville du følt da? Og rykter ja, det finnes det mye av. Men tenker det er likt i alle byer? Er så å si umulig å komme seg unna rykter.

Hvilken ungdomsskole gikk du på?
Vet ikke om du mener meg eller henne. . .? Men hun gikk på Hagebyen, og jeg på Seljestad.

Kommer hun til Lofoten en gang?
Det håper jeg virkelig! Vi har snakket utrolig lenge om at hun skal bli med meg til mamma, og det virker som om hun har veldig lyst til det.

Når begynte hun å feste?
Dette har hun vel skrevet om før tror jeg. . .? Men hun er ikke så ulik de fleste på vår alder her i byen, og begynte vel å drikke da hun var rundt om 15 år.

Pleier Sophie å klage over lesere eller kommentarer hun har fått til deg?
Faktisk ikke! Er vel heller litt motsatt, hun er veldig flink til å le av stygge kommentarer og tar seg overhode ikke nært av det. Er kanskje noe dere burde ha i bakhodet om dere skal skrive noe drit her – hun lar seg ikke knekke, dere kan si så mye stygt dere vil uten at det har noen effekt. Hun bruker heller tid og krefter på de positive kommentarene, og setter veldig stor pris på dem. Alt annet blir bare filtrert ut når hun går gjennom kommentarene.

Hva gjorde hun i Bodø denne helgen?
Hun var på besøk hos Julie, en venninne av oss begge som har flyttet til Bodø! Ellers var hun i en bursdag i går hos noen jenter. Dere hadde vel håpet at det var en gutt som var grunnen? Må nok skuffe dere der! Var ikke mer spennende enn som så. Men hun ble tydeligvis veldig giret på å flytte til Bodø?? Så nå vil hun ha meg med på det. . . Jaja får se til neste år da!

Hvem fra Bodø var det Sophie holdt på med?
Han het Alexander.

Hva gjør dere i Harstad i helgene?
Det blir jo mye festing, skal ikke legge skjul på det. Men vi er også flinke til å ha jentekvelder! Det er noe av det koseligste jeg vet om, og vi har det alltid så morsomt på jentekveldene våre.

Er det slitsomt/rart for dere vennene hennes at hun er toppblogger?
For å være helt ærlig tenker jeg ikke stort på at hun er toppblogger, for meg er hun bare Sophie, bestevenninnen min, en helt vanlig jente. Merker det jo selvfølgelig om vi er noen plass og lesere kommer bort, men er ikke noe som er slitsomt akkurat. Synes heller ikke det er spesielt rart å være venn med henne.

Hva synes du om at Sophie er vegetarianer?
Jeg synes det er utrolig flott av henne, bra at hun står for det hun mener og gjør det hun mener er rett. Hadde jeg hatt viljestyrken til det så hadde nok jeg også vært vegetarianer! 

Hvordan synes du Sophie blir fremstilt på bloggen? I forhold til hvordan hun er i virkeligheten?
På bloggen kan Sophie virke dum og uviten, det er i alle fall det folk konkluderer med og det jeg har hørt fra jenter som ikke kjenner henne. Men jeg synes egentlig at det var mer slik før, og at hun nå har klart å bygge seg opp på bloggen til at folk skal skjønne at hun faktisk er ganske smart og engasjert i mye! Om dere ikke har fått samme inntrykk som meg, så kan jeg bare fortelle dere at det er slik hun er. For hun er utrolig smart og engasjert, faktisk mye smartere enn andre jenter jeg kjenner på min alder. Hun har hatt 5 i snitt på skolen, hun jobber og sliter for å få frem sine meninger og for å få andre til å bli engasjerte i ting som skjer rundt om i verden. Tviler på at det er mange av dere som kan si det samme om dere selv, ikke engang jeg kan si det.

Hva er det flaueste du og Sophie har gjort sammen?
Oh god. . . Ja si det. . . Var kanskje litt flaut når vi hadde vår spionasjeperiode i fjor sommer, haha.

Er du den enste som har tilgang til bloggen hennes av vennene hennes?
Jeg tror jeg og Amanda er de eneste som har tilgang til bloggen hennes.

Hva har hun gjort med leppene sine?
Hun har fikset litt på dem :-))

Fortell en av Sophie’s hemmeligheter
Om jeg forteller om dem, så blir det jo ikke hemmelig lenger.

Har hun noen i kikkerten?
For å si det sånn, så har hun i grunnen alltid en eller annen i kikkerten! Kan være alle fra Jens Stoltenberg til en tilfeldig 98’er hun har sett på bussen. Men neida, fra spøk til alvor – ja! Det har hun. 

Synes du at foreldrene hennes ivaretar henne godt nok? Følger foreldrene hennes opp rundt det som skjer rundt bloggen hennes, eller lar de henne “styre” slik hun vil?
Foreldrene til Sophie er fantastiske og støtter henne 100%. De følger opp det meste, og har kontroll på alt hun skriver og gjør på bloggen. Skal ikke legge skjul på at de har gitt henne konsekvenser flere ganger for ting hun har lagt ut, så ja, jeg synes de ivaretar henne utrolig godt. Hun spør jo ikke foreldrene for hver gang hun legger ut ting, men jeg tror nok hun tenker litt på hva de synes er greit og ikke, også får hun heller ta de konsekvensene som følger med om de ikke synes noe er greit. Hun har jo også snakket litt om dette på intervjuer og ikke minst skrevet om det på bloggen, altså hvordan foreldrene stiller seg til bloggen. Så dere kan jo google litt så finner dere ut nøyaktig hva hun har sagt.

Hvordan vil du beskrive Sophie på fylla?
Hun blir veldig kjærlig og åpen om det meste, kan finne på brette ut om planene hun har om hun skal hjem til en gutt, haha. Elleeeers har det hendt at hun ikke helt har klart å holde styr på kjolen, så mulig det er flere som har sett that ass, haha.

Hvordan får hun stoppløs kjole til å sitte så bra?
Vet ikke helt hva hun gjør, men jeg bruker i alle fall en stoppløs BH som er beregnet på å bruke uten stropper. Den har en gummikant under som gjør at den holder seg veldig godt.

Hvordan vil du beskrive personligheten til Sophie?
Hun er en veldig ærlig person, sier ting slik som de er og er overhode ikke redd for å fortelle sannheten! I tillegg er hun full av energi og har vanskeligheter med å sitte i ro over lengre tid. Hun kan være litt sjenert til tider også, men det er vel kanskje de fleste når de møter på personer de ikke kjenner? Også er hun full av kjærlighet og har ett hjerte av gull ♥

Eier Sophie en canada goose jakke? Har hun klær som er laget av ekte dyrepels?
Nei, det gjør hun nok ikke og hun har heller ikke klær som er av ekte dyrepels. Og det kommer hun nok aldri til å gjøre heller med tanke på at det er ekte pels på hetten, og slik industri støtter hun ikke for fem flate øre.

Synes du det er greit at hun legger ut bilder av seg selv i bare undertøyet, eller andre drøye bilder?
Det er Sophie sin blogg og hennes liv, så hun må få lov til å gjøre akkurat det hun vil uten at andre skal steppe inn og fortelle henne hva hun skal gjøre. Hun er såpass smart at jeg vet at hun tenker seg om fire-fem ganger før hun legger ut bilder, og hun vet nok hvilke “konsekvenser” hun kan få. Når det er sagt synes jeg egentlig ikke det er såå drøye bilder hun legger ut, og om hun spør meg hva jeg synes om bilder så er jeg dønn ærlig. Synes jeg at ett bilde er for drøyt, og hun spør meg, så sier jeg det til henne også. Så for å svare på spørsmålet med få ord – ja, jeg synes det er greit. Fordi det er hennes valg og jeg støtter henne.

Hva er det beste minne dere har sammen?
Jeg tror det må være da vi var i Oslo sammen i juni for å dra på Pitbull. Hadde det utrolig koselig!

Har hun klart å holde seg unna kjøtt?
Det har hun faktisk! Litt værre med mannekjøtt da, if you know what I mean hehehe:P

Hva tror du Sophie hadde gjort/reagert med om ALLE leserne plutselig vendte seg mot henne?
Åj, den var litt vanskelig da. . . Men jeg tror mest sannsynlig at hun hadde taklet det bra OM det skulle skje, (håper og tror jo ikke det kommer til å skje da. . .) hun har jo alle vennene sine som støtter henne uansett hva det skulle være. Men det største spørsmålet her er vel HVORFOR de skulle vende seg mot henne?

Hvorfor ligner Sophie på en barbiedukke?
Fordi den plastiske kirurgen hennes made her that way, vel:P Silikon i titsa og rumpa, botox i leppene, spraytan, tattoverte øyebryn, større hofter og nytt, blondt hår som de planet på hodet hennes. (jaja ironi)

Hvilken kjendis har Sophie mest lyst på?
Jeg tror 99% sikkert at det må være Jens Stoltenberg.

Ble hun forandret etter at hun ble toppblogger?
Nei, som person ble hun overhode ikke forandret. Hun har forblitt den samme som alltid! Noe som selvfølgelig er utrolig bra.

Hvilken BH størrelse har Sophie?
75C 

Pleier hun å lese alle kommentarene?
Ja! Hun leser hver og en, og setter utrolig stor pris på alle som kommer med gode ord. Så det skal dere bare vite! Hun får med seg ALT. Og dere kan virkelig gjøre dagen hennes 100 ganger bedre med bare èn kommentar.

Har Sophie planer om å få bil lappen til hun fyller 18 og må hun betale den selv?
Hun har sett litt på biler og slikt, og har jo allerede funnet noen hun kunne tenke seg. Men tror nok ikke hun klarer å få lappen til hun er blitt 18, haha. (beklager at jeg ikke har troen på deg) Om hun hadde tatt den da, så tror jeg nok hun hadde betalt den selv.

Hvilke butikker handler hun mest på?
Siden det er ganske dårlig utvalg her i byen tror jeg det er bikbok hun handler mest på, ellers går det veldig mye på nettshopping!

77 kommentarer
    1. elsker sophie <3 du er så heldig som har en venn som hun, kjenner hun ikke men føler virkelig jeg kunne hatt henne som bestevenn selv!!

    2. Er ikke Sophie venn/bestevenn/god venn med Anne-Sofie lenger? Så og hørte mye mer om henne på bloggen før!

    3. Utrolig bra svart<3! JEG ELSKER VIRKELIG BLOGGEN TIL SOPHIE,HUN SKRIVER LANGE OG INERESANGE INNLEGG MED MASSE FLOTTE BILDER!! GÅR INN PÅ BLOGGEN TIL SOPHIEBESTE HVER DAG!! OG ELSKER VIRKELIG HENNE OG BLOGGEN HENNES!!! JEG HADDE HOPPPET UT AV VINDUET OM HUN HADDE SLUTTET OG BLOGGE OG JEG HADDE REIS BORT TIL HARSTAD OG KYSSA HENNES FØTTER FOR AT HUN IKKE SKULLE SLUTTE!! JEG ELSKER VIRKELIG SOPHIE OG HAR MØTT HENNE OG TATT BILDE MED HEENNNNE YEEEEY!! ILOVEYOUILOVEYOU ILOVEYOOOOOUUUU!!!<3<3<3<3

    4. Elsker at du leser kommentarene dine, irriterende med bloggere som ikke gjør det, digger deg sophie <3
      //hvor redigerte du headeren din? 🙂 Håper du kan svare på det i et innlegg! 😀

    5. Silje: Kan bare svare for Sophie jeg, hahah! Nei, det var ikke Stine Mari og Sophie som skulle være vegetarianere sammen, men Lisa og Sophie! 🙂

    6. åå jeg digger deg og bloggen din sophie!! du er bare helt rå, og selvom jeg aldri har møtt deg eller kjenner deg eller noe, føles det som jeg har kjent hele livet mitt.. haha det er sant! jeg føler jeg virkelig vet hvordan person du er, og det er en veldig god person, og med ja- nettopp et hjerte av gull 🙂
      men kan du ha oftere video og sån?:D elsker videoene dine!!! og så lurte jeg på en ting, kan du legge ut spotify listene dine?:D hadde gjort meg helt utrolig glad 😀

    7. Utrolig bra skrevet 🙂 jeg elsker virkelig bloggen din sophie 🙂 har veldig lyst å sende deg ett brev, men vet ikke hvor jeg skal sende det til osv :p håper jeg hører noe fra deg 🙂

    8. Tusen takk for ærligheten, S-M! Du virker som en veldig, veldig god venn:)
      Og takk for at du svarte på leppe-spm ALLE har ventet på.. :p

    9. Kjempe bra svart! <3 Elsker bloggen din Sophie Elise! <3 Fast leser, du er forbilde mitt! <3 Jeg bare lurte på om du kunne lage et innlegg om blogg tips, hva du synes en blogg på ha for at du skal lese den osv ? <3 hadde blitt glad for det hehe <3 -Nora Emilie <3

    10. kringsatt av fienden
      gå inn i din tid
      under en blodig storm
      vi deg til strid
      kanskje du spør i angst
      udekket, åpen
      hva skal jeg kjempe med
      hva er mitt våpen?
      Hils dette til Sophie plis med vennlig hilsen Ingrid 🙂

    11. Veldig bra svart, når du som er venninna hennes og så ærlig svarer på sånne spørsmål, får man et mye bedre inntrykk av hvordan hun er som person!
      hun virker jo som den gode jenta :))

    12. kjære sofie,
      jeg ville bare si at jeg synes du er en fantastisk person, du er den mest omtenksomme personen jeg vet om, og jeg kunne ønske at jeg var mer som deg. og ditt arbeid mot urettferdighet her i verden betyr så mye for meg. og du er et veldig godt forbilde.
      du røyker, har brukt barbiedop, restyline i leppen, faketan, solarium, festet som ung, osv.
      MEN du er deg selv, kjemper for dine meninger og kjemper for andre som ikke kan, dyr. og du bruker det du har for å få ut at alle ikke lever så godt som vi gjør. og du er veldig flink på skolen og jobber hardt. og jeg føler at en av grunnene for at du jobber så hardt på skolen er fordi du Kan. det er så mange som kunne drept for å få en så fin sjangse for en god utdanning. du gir ALLE en sjangse, uansett utseende eller stil, jeg tror ikke du vet hvor mange du hjelper med den instillingen. jeg har selv blitt en bedre person etter DEG.(men det betyr ikke at æ gjør ALT du gjør da ;))
      ALDRI stopp å med det du gjør, please!
      (skulle egentlig sende et brev til deg, men fant ikke adresse)
      hilsen en 15 år gammel jente fra Harstad

    13. Hun leser absolutt ikke alle kommentarene, har kommentert vennlig mange ganger at ordet ‘sjanse’ staves uten ‘g’.

    14. Lurte bare på om du ville lese dette innlegget som ikke direkte har med deg og gjøre, men som jeg tror du er ganske enig i. Det handler om at man kan være smart, bruke mye sminke og bry seg om utseende samtidig. Man må ikke være dum fordi man tenker mye på utseende. Du er jo et typisk eksempel på en smart person som for en eller annen grunn blir sett på som dum av folk i 40-50 åra bare fordi du bryr deg mye om skjønnhet. Skrev et innlegg mot dem som jeg tenkte du ville lese 🙂
      Dette er ikke sånn “serr les bloggen min a ;);););) den er dødskul og da får jeg lesereee” Men tenkte du ville se, haha

    15. Jeg mener ikke det her frekt eller noe.. Men hva mener du er drøye bilder da? At hun faktisk viser HELE dåsa si isteden for halve (som hun har gjort..)
      Jeg vet at disse “drøye” bildene ikke definerer ho som person, for jeg digger henne som person. Men det virker virkelig som hun ikke tenker over konsekvensene ettersom det hun har lagt ut.. For all del, ho kan gjøre som ho vil. Men blir for drøyt å ikke kalle det drøyt kanskje?

    16. Hey, æ er vell kanksje en av får gutter som leser på bloggen din 😉
      For og være helt ærlig er det faktisk veldig artig, interresant og spennende og lese alle innlegene dine 😉
      Fortsett sånn og stå på, er veldig mange som digger bloggen din!
      (du finner mæ kanksje på facebook 😛 )

    17. Holkjæææft for helvette mariuus eller kem faen enn du e fint om du bruke tiden din på noe mer fornuftigt enn og bruke tid på og gå inn på komentarfelte til sofie og skrive dritt, få deg et liv gaad ” blir så jævli irritert! forferdeligt hvor mye hat det finnes rundt dere ekkle mennesker ! slutt og angip sofie la hun være den hun vill være ! det er det som er så jævla fantastisk med verden ! det med at me faeen e forskjellige! og når begynte brunkrem bli et problem for folket? -s-k-a-m- -D-E-G !!

    18. Det at hun har 75C viser jo bare at hun har en ganske normal str egentlig, hun er bare flink til å legge litt på osv. Bruker jo større selv og mine ser ikke like gigantiske ut, selvom de ikke er små :p

    19. herregud som dere skulle kommentere størelsen til sophie. Hun er faktisk kjempe tynn, så hun er faktisk utrolig heldig og ganske store pupper hvis man tenker på kroppen hennes. Hun har uansett større pupper enn gjennomsnittet 😛

    20. Kjempebra svar 🙂 men jeg lurte på en ting Sophie. du får sikkert mange mange mange fine kommentarer i hvert innlegg, kan du ikke i slutten av uka skrive opp de ti fineste kommentarene du har fått? 😀 hadde vært gøy å se egentlig 😀 tiihi

    21. Siden det står at du ser igjennom alle kommentaren, håper jeg du ser denne!
      Jeg vil bare at du skal vite at jeg har lest bloggen din veeeldig lenge! hver dag! Jeg har kanskje kommet med en stygg kommentar i begynnelsen når du var på topplisten, men etterhvert har jeg sett at du egentlig er en super blogger og ikke minst et forbilde. Ja, alle kan ha sine feil og det er greit, men du virker som en utrolig snill og omtenksom person. Du er vegetarianer som er utrolig bra! jeg hadde ikke klart og hvert vegetarianer så lenge som du har vært nå. Du er fantastisk! Fortsett sånn!
      Jeg håper du ser denne kommentaren. Jeg får nok ikke svar fra deg, men jeg håper du bare leser kommentaren.

    22. Kan du lage et eget innlegg med hvilken vinterjakke du skal bruke i år og forslag til noen gode og fine vinterjakker uten ekte pels? Er jo nesten umulig å finne noen varme og fine jakker med kvalitet og kanskje litt høyere pris uten ekte pels jo 🙁

    23. Kan du lage et eget innlegg med hvilken vinterjakke du skal bruke i år og forslag til noen gode og fine vinterjakker uten ekte pels? Er jo nesten umulig å finne noen varme og fine jakker med kvalitet og kanskje litt høyere pris uten ekte pels jo 🙁

    24. Sophie er fantastisk da! Du har kansje gjort noen udumme ting noen ganger, men da sitter jeg abre og ler når jeg leser det!
      ELSKER DEG!<3

    25. Hei Sophie!
      jeg bare lurer på hvordan har du klart og fikse på leppene dine om det ikke er silikon?
      tar gjerne i mot tips til å få større lepper, i vertfall sånn de ser større ut!

    26. bh størrelse 75c??? jeg bruker 75D (som begynner å bli for lite) og hun har MYEMYE større enn meg? noe som ikke stemmer her sophie. busted

    27. Sophie : hvordan har du så siiinnsykt rein hud?? er uuurettferdig!!:( men hvordan renser du den osv..?

    28. ja, hva er dine tips til å få rein hud?? du har veldig rein og fin hud, renser du den mye? hvilke produkter bruker du? kan du lage video eller innlegg om det?:D hadde vært utrolig gøy!!

    29. Dere to er så utrolig søte! Det virker som sophie og vennene hennes(du også) har et utrolig godt venneforhold, det er så braa!!:) digger dere og bloggen henners, fast leseer<3

    30. Hei!
      jeg lurer på en ting, direkte til sophie. Hvis du har jens stoltenberg til ditt store ”forbildet” ( legg merke til at det står i anførselstegn) hvorfor er du med i Unge høyre da ? altså det partiet som er stikk motsatt av det HAN står for ? er det for du tror på at motsetninger tiltrekkes, eller er det bare at du synes han er kjekk ? 🙂

    31. Skriv mer om vegetarmat!! Jeg aner ikke hva jeg kan spise. Å her i min bygd selger dem ikke soyakjøtt:-(

    32. “Hva har hun gjort med leppene sine?
      Hun har fikset litt på dem :-))”
      LITT?? kjære deg..
      jeg er helt for restylane, men det må da finnes enn grense…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg