ser puppene mine store ut nå?

Jeg er fullt klar over hvilke signaler jeg selv sender ut til unge jenter, og hvordan mange føler de må oppføre seg. Bloggere sender ut signaler om en såkalt perfekt hverdag som ikke finnes. Du må ta pedikyr hos en profesjonell et par ganger i måneden, boblebad annenhver dag, høre på det nyeste fra Rihanna eller Britney Spears og om Wiz Khalifa er in kan du godt late som du liker han også. En dyr hårkur må brukes, ansiktsmaske har toppbloggere tid til hver dag, selvbruning og solarium, masse duftelys, nappe brynene og farge håret. Og samtidig påpeker alle toppbloggere det samme – det er best å være naturlig. For det er jo det gutter liker best, sant?

Jeg har ofte hørt gutter snakke om at de vil ha en jente som skiller seg ut fra mengden. De er så utrolig lei av jenter med mye sminke, jenter som skaper drama og jenter som kler seg som alle andre. Men hvilken jente snur de seg etter på gaten? Hvem er det de blir kjæreste med til slutt? Og hvem er det de knuser hjertet til?

Jeg kjenner flere jenter som later som de er dumme, overfladiske og ikke har noen mål.  Når jeg er sammen med dem alene, er de smarte og jordnære men kommer det en gutt inn i rommet blir stemmen plutselig tusen ganger lysere, de kaster litt ekstra på håret og spør ” Jens Stoltenberg? Er det han som er kongen?”. De kunne like gjerne holdt opp et skilt med skriften “Jeg trenger bekreftelse. Jeg er usikker. Si jeg er deilig”.

Poenget mitt er, det er ikke særlig rart jenter blir brukt av gutter, fordi man dummer seg så mye ned. De aller fleste dummer seg ned for å passe inn i en eller annen stereotypi, og jeg er så jævlig lei. Jeg er dum, i følge ca alle. På grunn av måten jeg ser ut, fordi jenter som er blond og brun ofte dummer seg ned og det setter oss andre som ser slik ut og som faktisk tenker i et dårlig lys. . Jeg klarer ikke å ikke bry meg om ting som skjer rundt meg, og det er slik jeg er. Jeg er så dritt lei av å være sammen med gutter og jenter samtidig, og så beveger man seg inn på et litt viktig tema hvor en eller annen jente bare må skrike ut ” SER PUPPENE MINE STOR UT I DENNE KJOLEN?“. Ja, vi har for faen sett puppene dine. Vi så dem de første 20 gangene du spurte også. Vær så snill, la folk få snakke i 10 minutter om noe annet enn kløfta di. Og ja, jeg vet det kanskje er rart at dette kommer fra meg, som ofte blogger om overfladiske ting, viser kropp osv. . Men, det er bloggen. Det er jobben og fasaden og jeg må passe en viss målgruppe. Det er ikke slik jeg er i “virkeligheten”. 

Nei, kvinners rettigheter har kommet langt de siste årene i norge, men vi jenter kjører jo oss selv ned i grøfta gang på gang. Om du vil bli sett på som en leke, en idiot eller en jente som er lett å playe – så kan du fikse det lett. Men ikke klag når han ikke gidder noe seriøst med deg, fordi du vet jo tross alt ikke hva 2 + 2 er engang. Men jeg kan godt komme med et enkelt regnestykke til deg. Jente + late som man er dum = ikke noe særlig til framtid.

Hvorfor ser jeg dum ut her. .? Jo, fordi jenter som ser ut som dette, har GJORT det slik.  

 

212 kommentarer
      1. Hun sier sin mening og det som er sant! Hun er ikke dum, hun er en jævlig sterk som tørr og skrive sånt! Du er en pyse som går rundt og forteller andre at du er dumme og ser dumme ut via nett! Vis du har noe dumt og si så si det face to face! Og vis du ikke tørr, så hold kjeft!

    1. Utrolig bra skrevet ! Jeg syntes du er helt fantastisk jente ! Skjønner deg godt. Har opplevd det samme selv.
      Jeg blir ho kalt Iselin fra PH,HVA FAEN??!?!
      ÆÆrg,hater dem,som er sann. Og de som spiller domme 😉
      ! Digger forresten bloggen din. Skjønner IKKE haters <3

    2. ååå, elsker deg sophie! jeg merker at jeg blir mer brukt av gutter og får veldig mye komentarer for puppene mine osv etter jeg fikk langt blondt hår og litt mer babe stil, med andre ord jeg prøver å se ut som deg for jeg synes det er så pent.
      Det sårer faktisk at gutter ikke ser annet en puppene mine og sånt, men samtidig vil jeg det…
      jeg elsker hvordan jeg ser ut, jeg er på en måte deg med mer former, og jeg har planer om å gå ned i vekt snart så jeg blir normal sånn som deg, og da er jeg klar over å få enda mer oppmerksomhet.. jeg vil heller høre at jeg er vakker en at jeg har fine pupper :))

    3. Fysøren, noe av det meste jeg noen sinne har lest! ELSKER når du åpner deg og skriver slike innlegg som dette.. jævlig bra skrevet, Sophie! u go girl <3 æ digger dæ

    4. har en bestevenn som er på denne måten.. utrolig irriterende, fordi jeg ikke tør å si ifra… Utrolig bra skrevet!

    5. Du framstiller deg selv som en dum barbie jente på bildene du legger ut! Men merker jo på innleggene du skriver at du har litt mellom ørene, og ser ikke på deg som dum, langt ifra 🙂

    6. du er et utrolig godt forbilde, sophie! leste en kommentar oppi her der det sto ”du er dum, og ser dum ut”. Du har aldri vært ”dum” på noen av blogginnleggene? Du er en utrolig bra, og smart person som har dine egne meninger. De som sier at du er dum, er vel egentlig bare sjalue. You go girl! xoxo

    7. Herlig skrevet! Så enig i det du skriver, og kjenner igjen mange av mine jentebekjente, ganske smarte og oppegående alene, men med andre i rommet, totalt borte. Latterlig, skjønner ikke vitsen..

    8. Sånn serr!! WOW!! Jeg elsker måten du skriver på. Jeg er så sykt enig med deg. eg synes ikke du ser dum ut eller noe. Utseende har jo ingen ting å si..

    9. Bra skreve! <3
      Tror du er mye smartere enn det mange tror, bare de innleggene (som dette) hvor du skriver om meninger/følelser så viser jo dette at du tenker og er SMART!!

    10. du e så flink å skriv!
      men een ting..hvis vi ser dæ i byen imårra får vi lov å kom bort å ta bilde me dæ?:o
      du e så råå haha 😀

    11. Du er utrolig flink til å skrive! Utseende ditt bestemmer du helt selv. Personligheten din virker herlig og de som har deg nært seg er utrolig heldig! De har ihvertfall en å stole på 🙂
      Stå på Elise, det er mange som ser opp til deg, de som rakker ned på deg har ikke noe bedre å gjøre ihverdagen sin og er missunnelige 😉

    12. Hvis du ikke trives i fasaden som dum bimbo – hvorfor fremstille deg selv som det da? Mange vil jo gå ut i fra at dette er deg i virkeligheten. Er topplista virkelig verdt den siste selvrespekten du eier? Jeg ville nok ikke ha gjort dette.
      Min mening, ikke ment som noen terroriserende kommentar. 😉

    13. LOL! Skjønte veldig lite av det du skrev her, du motsier jo deg selv hele tiden. HALLO bestem deg, skal jenter være som deg og late som de er dumme eller skal jenter ikke det? Og fysøren da, de fleste gutter liker ikke jenter med langt, falsk blondt hår, ORANSJE hud, og som veier 5 kilo mer etter de har hatt på seg sminke. GET REAL, Sophie, bare små 12åringer går på dette tullet ditt. Skjerp deg, du er snart 18 år. Og tweeten din om at 99ere går på sfo og leker: LOL? Twitter er der du kan være så negativ du vil, men å overdrive så sykt med å si 99ere er 4 år mindre enn de egentlig er..
      Ha et fint liv da, selv om du sikkert ikke kommer inn på noen skoler etter vgs, fordi jeg har hørt du skulker ganske så ikke lite.

    14. det virke jo jævli som du e en sånn person sjø, ikkje bare på måtn du ser ut.. For å si det mildt virke det som du e jævli gla i oppmerksomhet

    15. Har faktisk aldrig tenkt på den måten, fikk mer respekt for deg nå <3 hehe stå på Sophie! Bra skrevet!

    16. konne ikej sakt det bedre! er så lei av det selv,jeg liker å sminke meg, kle meg fint og bleike håre mitt. å derfor skal folk se på meg som dum.. jeg hater at jeg aldri tørr og rekke opp hånden i klassen fordi jeg er redd for at jeg skal si feil å allte tenker bare herregud hun er så dum.. åsså er jeg så drittlei av alle dei så faktiskt leke dumme. du har så rett i det at vi jenter drar oss ned selv

    17. men for helvette… hvis du ikke vil fremstilles som en dum, liten barbie-dukke, så slutt å se ut som en. ja, skyld på samfunnet, gjør hva faen du vil egentlig, men det er jo noe du kan gjøre da. hvis du er så smart som du påstår, kan du ikke ha en blogg hvor det er dét du viser? og plis ikke skyld på at du MÅ se sånn ut på grunn av bloggen, vedder på at du hadde fått mye mer respekt om du hadde vist den du egentlig er. for det du sier i det blogginnlegget her, er at du ikke kan være deg selv på bloggen din, fordi “alle andre” har gjort “din type” dum. sorry, men det blir litt for dumt. hvis du virkelig er smart, plis vis det og vær deg selv.

    18. skjønte virkelig ingen verdens ting av hva du mente der. sorry as man, men lær deg å uttrykke meningene dine på en ordentlig måte når du først skal skrive et sånt innlegg. du er tross alt “toppblogger” 😉

    19. Helt enig!! Jenter som er seg selv er bedre enn jenter som utgir seg for å være noe de ikke er! Kjempe bra skrevet!

    20. elskaaa setningen med “jeg trenger bekreftelse, jeg er usikker, si jeg er deilig” åååå herregud du skriver så bra!!
      stå på !! <33

    21. Veldig bra skrevet! Men det er en ting jeg ikke sjønner.. Du sier at du ikke er sånn i virkeligheten som du er på bloggen.. Men skal man ikke vise hverdagen sin på en ærlig måte på bloggen da?..

    22. Vet du , det innlegget hadde lite eller ingen mening. Skjønte lite av det.
      Ehh , hvorfor viser du deg ikke slik du er på bloggen , men som en annen? Det vil jo si att du er falsk det.
      Du kommer mer mer enn langt nok med og være deg selv, hvem er du da en kopi ?
      Du skriver:
      ” det er jobben og fasaden og jeg må passe en viss målgruppe ” hva faen , ja kanskje jenta med puppene må passe fasaden, du er faktisk ikke så smart , du snakker tull og er veldig selvmotsigende.
      Og ingen tror att en dum blogger lever ett perfekt liv, du er en helt vanlig jente lille venn, hverken mer eller mindre.

    23. prøver ikke å være helt totalt bitch her altså! men altså helt siden jeg begynte å lese denne bloggen her så har det gått veldig mye opp og ned. plutselig er du helt! “ja, jeg er egentlig veldig sårbar… man burde ikke bry seg om overfladiske ting og sånt.. vær hvem man er… aldri gi opp” ja, you get it… men et dager senere så kommer et innlegg med mye av deg som prøver og provosere med bilder med f-eks røyk i kjeften og en flaske vodka og den sykeste utringningen.. alstå, alt i alt, så tror jeg du er en helt fantastisk jente som kommer til å komme utrolig langt i livet. men ja, you get it

    24. Ååh, jeg elsker når du skriver om meningene dine! Men er alltid noe som er litt rart altså.. Når du skriver ” jeg trenger bekreftelse, jeg er usikker, si jeg er deilig”, altså, du skrev ett innlegg der du skrev at DU trengte den bekreftelsen, så syns det blir litt teit at du disser andre for det .. 🙂 de fleste trenger vel egentlig den bekreftelsen, vil eg tro
      men ellers er jeg syykt enig med deg!

    25. Utrolig bra! Er helt enig, det her mæ være det beste du har skrevet i løpet av tiden din som blogger! Go Girl!

    26. Du skriver så jævlig bra! Kommer ikke over det, haha. 😀
      Jeg hater hvordan det der fungerer. Bare fordi jeg bruker extensions, sminke og litt mer pyntete klær enn andre kaller de fleste meg for fjortis og bimbo. Hva har utseendet med personligheta å gjøre?

    27. Tror det er litt for mange av de som er akkurat slik i virkeligheten som du beskriver. De skjønner rett å slett ikke hva du mener, og tar budskapet ditt feil. Har mange venner som er slik, og om man sier det til dem, så skjønner de ikke hva man mener..
      Synes du virker som en kjempe grei, smart og pen jente. Stå på, og vis hvem du er. Man kan faktisk se ut som en ”barbie” (som de kaller deg) og være smart. Man blir jo ikke dum fordi man har blondt hår, er brun og bruker sminke..
      Ta dere sammen folkens, og tenk litt før dere skriver og rakker ned på andre. Sophie har faktisk et liv utenfor bloggen, og det er faktisk sånn at samfunnet styrer. Alle blir påvirket, til og med dere som sitter å skriver frekke kommentarer. Det har bare ikke gått opp for dere, fordi dere nettopp er så ”betatt” av det samfunnet vi lever i.

    28. hei! vil bare si til alle dere slemme, hensynsløse folk som kommenterer så sykt mye stygt til sophie at dere kan holde kjeft. sophie er den hun er og det er mange som ser opp til henne. det at dere faktisk bruker tida deres til å gå inn på bloggen hennes, lese innlegget, og så kritisere noe hun faktisk har brukt sin tid på for at de som liker henne kan lese. ikke dere “anonyme” folkene som ikke tørr å si hva dem heter en gang. jeg synes at det er helt forjævlig at dere sier/skriver så mye stygt til sophie- istenden for å sitte på pc-en deres å skrive dritt til andre. bruk tida deres på noe fornuftig!
      elsker deg Soph, stå på! <3<3<3

    29. Den første gangen jeg så bloggen din tenkte jeg: Herregud fjortiss! Men så begynte jeg å lese inleggene dine og du er jo utrolig smart! Elsker å lese bloggen din fordi du skriver så smart og bryr deg ikke om hva andre synes! You go girl!<3

    30. Har aldri tenkt at du er dum, for du virker som et ordentlig menneske, som er opptatt av hva som skjer rundt deg og støtter saker som er viktig for deg. Hvis du er så annerledes fra sånn du framstår på bloggen, hvorfor gidder du å blogge om slike overfladiske ting da? Du selger deg selv bare for å gi det publikum vil “ha”. Kan du ikke da heller vise oss hvem du egentlig er, så kanskje du kan få endret imaget mange folk har om deg. Du legger ut bilder av deg i kjoler som får puppene dine til og se gigantiske ut, men som du sa selv: ” Ja, vi har for faen sett puppene dine.”

    31. Jenter som tørr å vere seg selv og vere litt annerledes er nok de tøffeste. Tror nok du har mere opp i hodet enn du viser gjennom bloggen ja 😉

    32. HEEEEI BLOGGEN! grunnen til at gutter, som meg.. ser på blonde jenter som dumme, er jo nettopp fordi du ser ut som en dukke.. og når du skriver at du bare MÅ være sånn fordi du må passe en målgruppe, da er du faen meg dårlig skrudd sammen. grunnen til at jenter tror at de må se ut som barbie er jo nettopp pga sånne som deg. du som har så mange følgere kunne jo tatt litt mer ansvar og godt foran som et godt eksempel. ta f.eks saracareface.blogg.no.. DET er ei dame som jenter kan se opp til.. ikke hu søte blonde som skriver en ting, og gjør stikk motsatt. PEACE OUT

    33. sku tru du snakka te deg sjøl, du legg deg sjøl ut på bloggen og vis fram puppan og bilda der man praktisk talt kan se alt! eg kjenn eg irriter meg over det når du skriv sånner innlegg, ei du ikke sjølrespekt? plis, om du ska skriv sånn her, så kan du drit i å lægg ut såkalte “nakenbilda” og bilda dær kløfta e det eineste man kan se…. grow up!

    34. Jeg leser ikke så ofte blogger, siden jeg synes de så lett bli så overfladiske. Men dette her var en helt annen klasse en annbefalinger av hårfjerningskremer. Dette her var faktisk skikkelig bra skrevet! Du tok meg faktisk litt på senga også, jeg innser i dette øyeblikket at det faktisk er ting jeg må endre på når det gjelder holdningen mine. Jeg er helt enig man dømmer lett etter utsende, jeg gjør det selv også. Et eks. er f.eks når jeg hilser på en pen, brun jente med idial kroppen som alle vil ha (slik som deg) sier jeg ofte til meg selv “åå, hun er så dum, spiller bare på utsenede osv..” Men slik er det åpenbart ikke alltid.. det sjønner jeg nå! Stå på med bloggingen, du er best! Og de innleggene jeg har lest på bloggen din til nå, likte jeg overaskene nok godt, kanskje jeg skal bli en bloggleser alikevell? – klem

    35. Hei Sophie!
      Mest sannsynlig, så leser du nok ikkje den kommentaren her. Kommentaren min blir nok ein av mange hundre kommentarar du svisjar gjennom kvar dag.
      MEN. Eg vil sei deg ein ting. Las nettopp innlegget ditt om den levande barbiedukka. Dama på bildene er ei levande barbie-dukke, ja. Men eg syns faktisk ikkje det er så veldig lenge før DU ser ut som ei levande barbie. Eg anar ikkje nokon ting om deg, Sophie. Du er sikkert supergrei og alt det der, men FY så du ser ut. På bildene i headeren din, så ser du faktisk skummelt ut som ei barbie-dukke. Eller kanskje ikkje barbie, ENDA. Meir Bratz-dukke. Det er det du liknar på.
      På bloggen din bloggar du så overfladisk. Du skriver jo sjølv at du ikkje er slik i verkelegheita som du skriver på bloggen din. Er ikkje det å vere falsk? Så skuldar du på samfunnet? At det er samfunnet som har gjort deg slik? STÅ OPP FOR KVEN DU ER, jente!
      Gutar/menn likar sjølvsikre jenter. Gutar som går etter falske jenter med silikon i brystene og restylane og botox både her og der, innklint i brunkrem og maskara, er ikkje gutar/menn vert å samle på. Dei fleste av desse gutane/mennene er kun ute etter ein ting: sex. Held på deg kanskje i nokre månader, max eitt år, før dei går og finn seg eit par andre store puppar med kropp på.
      VER DEG SJØLV, SOPHIE. Forresten, i innlegget om deg og søster di: Søstra di ser faktisk nokon lunde bra ut. Naturleg fin, i motsetning til deg som ser forferdelig overfladisk ut. Eg håpar for hennar del at ho ikkje blir som deg, for det verkar som du sliter fryktelig med deg sjølv.

    36. “De er så utrolig lei av jenter med mye sminke, jenter som skaper drama og jenter som kler seg som alle andre.”
      Det er jo deg selv du beskriver her da, dumma.
      “Og ja, jeg vet det kanskje er rart at dette kommer fra meg, som ofte blogger om overfladiske ting, viser kropp osv. . Men, det er bloggen. Det er jobben og fasaden og jeg må passe en viss målgruppe. Det er ikke slik jeg er i “virkeligheten”.”
      Så du må passe på å vise frem kroppen din for en viss målgruppe!? Hahahaha, det her er jo det dummeste jeg noen gang har lest! Ja, lykke til videre i livet da, FOR Å SI DET SÅNN! Vær nå vell for faen deg selv. Jævlig bra at du forteller alle at du ikke er deg selv på bloggen. Hvorfor i faen blogger du da?

    37. “Vær så snill, la folk få snakke i 10 minutter om noe annet enn kløfta di. Og ja, jeg vet det kanskje er rart at dette kommer fra meg, som ofte blogger om overfladiske ting, viser kropp osv. . Men, det er bloggen. Det er jobben og fasaden og jeg må passe en viss målgruppe. Det er ikke slik jeg er i “virkeligheten”.
      Så det du sier er at du legger ut lettkledde bilder fordi det er liksom sånn folk kjenner deg på bloggen? Så da MÅ du liksom legge ut lettkledde bilder for å gjøre jobben din og holde plassen på topplista? Det du sitter å sier til alle sammen er jo bare at du legger ut lettkledde bilder fordi du vil ha penger og oppmerksomhet, og at du egentlig ikke er sånn til normalt. Så du er med andre ord fake, fake og atter fake. Var det jeg trodde. Godt gjort, Sophie. Du mista nettopp et tonn med lesere

    38. Et bra Innlegg! Men føler ikke at det kom helt fra rette jenta. Ganske Ironsik rett og slett at en jente på din alder skriver et superbra innlegg, som handler om jenter som gjør seg dumme enkelt sagt, så er det det du framstår som selv på bloggen? Er det det du vil at folk skal oppfatte deg som? Vil man ikke det så gjør man jo ikke det heller. Hadde skjønt det veldig godt vist det kom fra en jente som hadde 1-4 kløftebilder å en ett og annet bilde med rumpe i tights, men når man ser det dagli på bloggen din å du skriever et slikt innlegg blir det bare for dumt. + tror ikke det er så mange som leser bloggen fordi de synes du har fine lepper, eller at det er så pent med store pupper hit og dit å rumper overalt, tror mer det er fordi man hadde vert flau visst det var dem selv. Vil anbefale deg å kutte ned på det du har i leppene, blir bare for mye, å det ser uekte ut – Du er en utrolig pen jente men ikke gjør noe annet ut av det fine du allerede har. Du trenger ikke se ut som barbien til ken for å ligge på topplista, så lenge du gjør det bra med den du faktisk mener du er (som ikke er hun på bildene) så vis lesere det? kom igjen! Ikke skriv et ironisk innlegg å tro at da slutter alle å kalle deg dum osv, vis heller at du er ikke en dum barbiedukke som ikke vet va 2+2 er.

    39. Herregud, så mange hjernedøde mennesker det eksisterer… Blir oppgitt!
      Stå på du Sophie, er bare du som kan være deg selv <3

    40. Haha rette menneske som snakker:P Som poster bilder av rumpa og puppene dine annenhver innlegg:P ikke kom her å si at du ikke er sånn i virkeligheten…seriøst tror du leserne dine er så dumme at de tror på det?

    41. De bimbojentene som du så misliker i dette innlegget.. er du klar over at DU er en EN av dem??? inndirekte skriver du at du misliker den personen du selv er…? Hva er smart med å skrive slikt?

    42. Fyy søren, kunne ikke sagt meg mer enig!
      Men duu? Jeg hadde en drøm om deg i natt, heheh, du hadde startet din egen klesbutikk og greier, og var enda mer populær enn du er nå, kanskje DET er framtiden? 🙂

    43. Jeg synest at de eneste som blir godtatt nå for tiden, er de (egentlig alle) som henger ute med converse, helt gjennomsiktig blondetopp med bare tubetopp under, dongerijakke og bandana.. og skriker yolo og alt det der..
      Og visst ikke man går sånn, får man masse nedverdigende og overlegne blikk, har veldig erfaring med det..

    44. Det er så tydelig at du er langt over gjennomsnittlig usikker på deg selv og trenger litt mer bekreftelse på at du er bra nok, smart nok, pen nok, digg nok osv enn de fleste andre. Du har en vanvittig fin kropp som du på alle måter bør være stolt over, men snille deg, du må slutte og fremstille deg selv som en mykpornomodell. Jeg er på ingen måte en feit, stygg grå mus som sitter forran sjermen hjemme og er sjalu på deg, tvert i mot, jeg er faktisk veldig selvsikker 🙂 Jeg syns nesten at du burde oppsøke profesjonell hjelp til å få litt mer selvtillit, for helt seriøst, du er en person jeg ville ha sjermet barna mine for. Du er IKKE et godt forbilde…
      Er dette virkelig sånn du vil at andre skal se på deg?

    45. Først må jeg bare si at dette var utrolig bra skrevet av deg, Sophie! Men faen, jeg blir så irritert hver gang det blir slengt dritt til henne, og de som gjør det, skjuler seg bak “anonym”, og ikke tør å vise hvem de er. SOPHIE ER EN HELT VANLIG PERSON, SOM DERE. HUN HAR FØLELSER, SÅ BARE GI FAEN I Å SLENGE DRITT BAK NAVNET ANONYM. Få dere et liv isteden!!

    46. For en gang skyld er jeg faktisk veldig enig med deg! Og jeg har trodd at du har vært en sånn jente sånn som du beskriver.
      Når jeg begynte på ungdomsskolen, som er 8 år side. Da la jeg veldig fort merke til at jeg fikk veldig mye mer oppmerksomhet fra guttene, siden jeg var blond (hårfargen). Og samtidig merket jeg det at hvis jeg gjorde meg dum, fikk jeg masse oppmerksomhet. Så sånn holdt det på. Jeg fikk masse oppmerksomhet fra guttene, jeg sa mye dumt (som f.eks at jeg ikke viste forskjell på nord, vest, syd og øst). Og i 9 klasse begynte jeg å spille mer på sex, som å si dumme ting som kunne tolkes veldig feil. Sånn f.eks så sa jeg at jeg ikke kalte det mynt eller krone, jeg kalte det foran eller bak og det ble mye latter ang det 😛 I 10 klasse farget jeg håret mitt helt hvitt, og jeg ble nå skikkelig populær. Alle trodde helt sikkert at jeg hadde det kjempe bra, men jeg sleit med meg selv. Jeg fikk anoreksia og februar i 10. klasse ble innlagt på sykehuset fordi jeg holdt på å dø.. Da jeg ble frisk, ville jeg ikke lenger la gutter styre mitt liv lenger. Jeg begynte å vise meg frem som den jeg er, smart og IKKE dum. Jeg fikk gode karakterer på skolen, og de jeg hadde gått på skole med på ungdomsskolen når de møtte meg, de kjente meg ikke igjen på være måten. De likte mye bedre den personen jeg nå var/er.
      Jeg er nå 20 år, og føler jeg at vokst veldig mye. Jeg vet selv hvor farlig det kan være å gjøre seg dum for å få oppmerksomhet av gutter, hvert fall hvis man er usikker.. Jeg viste ikke lenger hvem jeg var, siden jeg var jo egentlig ikke en dum, blondine med kjempe lys stemme. Mitt forbilde var Lene Alexandra, så det sier jo litt om hvor dum jeg var:P Men selv om jeg var sånn, og hadde mange kjærester. Så valgte jeg alikevel å si nei til sex. Jeg var klar, men jeg ville vente på den rette. Og den dag i dag, har jeg bare hatt sex med 1 gutt. Og han var jeg sammen med i 3 år 🙂 Er nå slutt da, men angrer ikke på at jeg sa nei til alle de andre 🙂

    47. Det er vel ikke noe mål i seg selv å virke dum? Det mest sexy som finnes, er vel en som er smart og vakker både på innsiden og utsiden.
      Ha en flott dag!

    48. Bra skrevet <3 Leser bloggen din hver dag så stå på! <3
      Du er en av de fineste jentene som blogger! Og du er kjempe flink! <3
      Kommenter gjerne tilbake til min blogg! 🙂
      Bloggadresset: Ezgi.blogg.no
      Blir veldig glad om du tar en titt! <3

    49. Det var helt utrolig bra skrevet Sophie! Jeg har en sånn jente i klassen som leker dum, faker stemmen osv.. men jeg har kjent henne siden jeg var 5 og hun er en av de snilleste, peneste og smarteste personene jeg vet om! Men uansett, du bør skrive sånne innlegg mer♥ OG jeg vet at du ikke er dum, du er smart og kjempe pen! Og sikkert veldig snill og:) Hvis du hadde vært “blond” så hadde du ikke vært så interessert i politikk og verden rundt.

    50. Du skriver sykt bra!
      bra at du tar opp det her det er et ganske viktig tema!
      du har en veldig fin blogg!
      takker for en kommentar tilbake!
      <333

    51. Er så enig i det du skriver. Må virkelig gå an å skille mellom folk, istedet for å dra alle under samme kam.

    52. Dette er jeg veldig enig i !
      Jeg syntes du fremstår som en søt og fornuftig jente, bare fordi du liker sminke, viser kroppen ofte gjør deg ikke dum, men modig!
      Jeg har fulgt bloggen din ganske lenge og liker den , dette innlegget likte jeg spesielt godt 🙂
      egentlig.. fuck hva folk syntes!
      do your shit <3

    53. Kan du ikke bare være deg selv da og endre imaget ditt? 🙂 Tror de fleste leserne dine heller ville blitt kjent med den “ekte” deg, enn denne bloggfasaden du viser.

    54. men kjære Sophie da! de nesten nakenbildene du legger ut (sikter nå til solariumsbildet og enkelte av bildene du la ut da du var i Hellas) gjør at mange ser på deg som et leketøy og ei jente de bruke. Bildene interesserer kun feil gutter – de som bare er ute etter sex! Jeg tror at hvis du bare hadde framstilt deg selv på en annen måte og vært litt mer kostbar, kunne du fått et fantastisk forhold, godt og varig!
      du er ei veldig herlig jente og fortjener mye bedre enn en gutt som bare bruker deg.. tenk på det!

    55. Unnskyld meg. Men er ikke dette å kaste stein i glasshus?? Du sier samfunnet har utviklet synet på blonde, unge jenter, med løshår og trutemunn. Og at jenter med dette utseendet spiller dum og skriker etter bekreftelser fordi de er usikkre.. Du stiller deg selv opp i bilder der du ligger i undertøy ved strippestanga di, og med trutemunn på alle bilder.. Gutter gidder vel ikke ty til noe seriøst med jenter som fremstiller seg selv frem slik for å oppnå oppmerksomhet… Sophie, du er penere enn gjennomsnittet, ingen tvil om det. Men du kommer lengre med litt verdighet til deg selv og kroppen din:-)

    56. Såååååå sant ! Du er så flink til å skrive innlegg som virkelig får folk til å tenke. spesielt meg.
      Det du sier i innlegget er helt sant og fra nå av ser jeg opp til deg. Du er som du er og det er jeg å.
      btw: du ser ikke dum ut på det bildet. Er faktisk det veldig fint bilde av deg! Så pen du er når du smiler :))

    57. Herregud, det er jo slik du fremstår på bloggen din, du trykker puppene dine opp i kameraet, nettopp for å få bekreftelse. Du sitter med trutemunn å ser helt dum ut, fordi du bare nettopp ser dum ut. Du har en tendens til å skrive om andre uten å se på deg selv først. Bare fortsett å prøv å overbevus andre om at du er driit smart, noe du tydeligvis ikke er, da hadde du ikke vært så dum at du ødelegger fremtiden din ved å legge ut lettkledde bilder av deg selv så lemge du har blogget, NETTOPP FOR Å FÅ BEKREFTELSE. Du virker desverre dum i øynene til oss som har litt i hodet. Jeg er vet jeg er pen, jenter er ofte misunnlige på meg begr av utseende, men jeg legger ikke ut lettkledde bilder av meg selv for desperat å få inn kommentarer som sier at jeg er Så pen. Kommentarer fra små unger. Våkn opp sophie. Å se at verden ler av deg, desverre:(

    58. Dette kunne vært et bra innlegg, men det kommer fra helt feil person – rett og slett. Tror de fleste skjønner at du legger ut såpass lettkledde og drøye bilder som du gjør, nettopp fordi du er ute etter bekreftelse. Hvorfor kan du ikke bare være deg selv? Det er jo helt åpenbart at du gjemmer deg bak masse sminke og extensions fordi du er usikker.

    59. jeg kunne faktisk ikke vært mer enig. det er så mange som gjør det, og det er like latterlig når de til slutt klager over hvor mange som synes de er dumme. jeg har både hørt: kan 17 mai være på den 19? og folk som “tror” julaften alltid må være på en fredag.
      folk som sier sånt kan faktisk sette ANDRE enn seg selv i dårlig lys også, så jeg kunne virkelig ikke vært mer enig!

    60. okey, hvis du virkelig mener alt det du skrev, så slutt å vise frem så mye kløft, kropp og “brun å deilig” imaget, og hvis du mener bloggen ikke er “virkelige” deg, så har du jo faen alltid fremstilt deg fake..og da er jo tilog med dette innlegge falskt 😉 KJÆRE DEG, du som har tattovert “be the change” da bør DU be the change,.men nei, du er som alle de andre dumme, blonde bimboene..for hvis du ikke var det hadde du gjerne ikke lagdt så mye oppstyre rundt, kropp og utseende idealene! Og en ting som provoserer meg til grader er at du nå i flere innlegg har skrevet Norge med liten “n”..uff, rart dette altså.

    61. Dette er nok det beste innlegget jeg har lest av deg, du er utrolig dyktig til å skrive og til å få frem det du mener!

    62. Utrolig bra skrevet! ALt sammen er så sant. Helt erlig skal jeg innrømme at jeg er/var en av de som syns du så dum ut…men med slike innlegg viser du at du ikke er sånn! det gir meg et nytt perspektiv på deg og det får meg til å føle at vi er like!Forsett slik. Med slike innlegg viser du jenter at du ikke må være perfekt slik som toppbloggerene fremstiller det osv. Vis heller den ekte deg, enn den dumme bimboen du virker ut som.

    63. “Jeg kjenner flere jenter som later som de er dumme, overfladiske og ikke har noen mål. Når jeg er sammen med dem alene, er de smarte og jordnære men kommer det en gutt inn i rommet blir stemmen plutselig tusen ganger lysere, de kaster litt ekstra på håret og spør ” Jens Stoltenberg? Er det han som er kongen?”. De kunne like gjerne holdt opp et skilt med skriften “Jeg trenger bekreftelse. Jeg er usikker. Si jeg er deilig” ”
      fy faen! “bestevenninna” mi er akkurat slik som du skriver her!!! når det bare er oss jentene er hun liksom normal osv, men når det er gutter der, får hun skikkelig lys stemme, later som om hun er dum for å få oppmerksomhet, vrikker på rumpa, og er liksom “gal” eller hvordan jeg skal si det. haha, hver gang det skjer, tenker jeg: å herregud, spar meg. oppmerksomhetssyke unge..
      det er så tragisk!

    64. Bra skrevet og er enig med deg!
      Det å se forskjell på jentevenner når det barer er dere to, og flere(spesielt gutter) er flaut å se på. Hvorfor ikke bare være seg selv 100%.. ?

    65. Veldig bra skrevet! pga useende ditt kan mange koble deg med en barbie, ikke at det er negativt, men moren min sa jeg så en blogger inn på fremsiden av sol elns, så forklarte hun deg, så gikk jeg innpå bloggen din, og hun bare hun var syykt fin! Egentlig er hun litt oldfashion så ta det som et kompliment hehe:D digger bloggen din<3

    66. Det er så utrolig sant, Sophie!
      Men må legge til at det plager meg når gutter sier at de ønsker naturlige jenter og vil heller ha en sånn, men så fort jenta ikke er tilstede så prater de om jenter med store pupper og perfekt kropp og brun og blond.
      Jeg synes du er for søt til å bli sett på som en bimbo. Fordi du virker så søt, ikke bitchy! 🙂

    67. Altså, kjære deg… Dette innlegget her ga absolutt NULL mening. Du motsier deg selv i omtrent ALLE de “dype” innleggene dine. Vet du det? Du skriver om hvordan å få bedre selvtillit, når DU er den som har så utrolig LAV selvtillit at du må ty til “lettkledde” bilder, store pupper, store lepper og løshår. Akkurat fordi DU ikke er fornøyd med åssen du ser ut. Hvordan skal du da, som et forbilde, formidle ut til leserne dine at DU vet hvordan det er å ha et GODT selvbilde og HØY selvtillit når du absolutt IKKE har det OVERHODET ? Hvordan skal du sitte og si at jenter som spiller DUMME er så utrolig TEIT, når du gjør AKKURAT det samme ?!
      DU er en jente som MÅ ha bekreftelse på AKKURAT det du beskriver i innlegget ditt. Du presser puppene dine så langt inn i kameraet at vi nesten ikke ser noe annet, DU vil at folk/gutter skal si at DU er deilig, DU vil høre at du har fin kropp og et pent ansikt. Prøv å endre imaget ditt du, så kan du skrive dette innlegget på nytt. Da blir det noe annet. Men det her blir altfor dumt.

    68. Jeg har bestandig vært selvsikker, og ikke dummet meg ned en eneste gang. Guttene har falt som fluer- og vet dere hvorfor? Vet dere hva jeg har fått mest komplimenter for? Akkurat det at jeg er smart, at jeg har noe mellom ørene. Det IMPONERER dem. For netttopp _det_ skiller man seg ut med, i hele massen med jenter som gjør seg dumme og deilige. Ingen vil ha noen som ikke har mål eller mening i livet..

    69. Lol- du skylder på at du må holde den fasaden slik. Hvorfor går du da kledd slik inrl? Du e akuratt som du e på bloggen din, æ går på skolen din lille faen

    70. Du beskriver jo deg selv her?? Haha. Og si at du må ta biilder av kroppen din og lage trutemunn osv fordi det er jobben din, er det dummeste du har sagt. Du.er.din.egen.sjef.
      Det er jo DU som viser at dette imaget er bra for unge jenter. Hello?? Jorden kaller,

    71. Nei, blir irritert når jeg leser gjennom komentarene på dette innlegget. negative kommentarer, som bare skal være frekk mot hu! ikke vær sånn mot hun, hu virker som en utrolig herlig jente, en som er smart og jordner! stop the hating.hun har ikke gjort en dritt mot dere som er så negative. hun har bare en egen mening. flott innlegg sophie 🙂

    72. Hei! Jeg kommenterer så og si aldri noen blogger, men her måtte jeg bare skrive noe 🙂
      Jeg er imponert over deg, jeg kjenner meg også litt stolt! Måten du forklarer dette helt rolig og på en positiv måte er kjempebra! Fortsett slik 🙂

    73. Så sinnsykt bra skrevet! Dei gikk faktisk opp et lys for meg nå, jeg dummer meg til! Ikke bare for gutter, men alle (bortsett fra mine nærmeste). Etter å ha blitt mobbet og gått år uten venner på ungdomsskolen fordi jeg var “nerd” (dvs gjorde lekser, møtte opp på skolen og fikk gode karakterer, noe jeg IKKE angrer på i dag) har jeg rett ogg slett blitt redd for å fremstå som smart. Jeg har faktisk ikke tenkt over dette før nå. Vil bare si tusen takk og at du virker som ei fantastisk smart og snill jente. Hilsen ei som har lest bloggen din lenge og aldri kommentert før 🙂

    74. Fyfasan du skriver så sykt bra! Og er så forbanna enig!! Irriterer meg noe grensesløst for sånne jenter som oppfører seg tettere enn et brød rundt gutter!

    75. Herregud! Dette var så sinnsykt bra skrevet! Har alltid lagt merke til dette, og alltid vært virkleig bestemt på å ikke bli en sånn person. Flere av vennene mine, jentene i klassen osv, oppfører seg slik. Later som de ikke skjønner en dritt, bare for å få oppmerksomhet… Du skriver dette så fantastisk bra, digger deg og hvor flink du er til å skrive om slike ting <3

    76. det er så sant det du sier!!!! tror det er veldig mange som har venner som dette, og jeg er dritt lei av å ha det, de oppfører seg helt anderledes når de er med meg en når det kommer gutter inn i rommet, dummer seg helt og leker dum, er så dritt lei, de blir liksom en helt annen person.

    77. De kunne like gjerne holdt opp et skilt med skriften “Jeg trenger bekreftelse. Jeg er usikker. Si jeg er deilig”.Du snakker om deg selv. DU holder det skiltet, tolvåringene av lesere ser ikke det, men vi gjør.
      Sophie, det er det DU som gjør, hele jævla tida. Du vil ha bekreftelse (du skrev det selv til og med), du sier at du er usikker og du vil så inderlig at folk skal si du er deilig.
      “Poenget mitt er, det er ikke særlig rart jenter blir brukt av gutter, fordi man dummer seg så mye ned” hvorfor tror du nettopp DU ble brukt flere ganger???
      1″men vi jenter kjører jo oss selv ned i grøfta gang på gang. Om du vil bli sett på som en leke, en idiot eller en jente som er lett å playe – så kan du fikse det lett. Men ikke klag når han ikke gidder noe seriøst med deg”
      Gutter ser på DEG som en leke, det er derfor du ble brukt.”Tøm og røm” sier gutta om deg. Og du har kjørt deg selv ned i grøfta flere ganger, vi har sitter og ledd av deg. Og ingen gidder å være seriøse med deg, jeg og veninnene mine sitter å ler av deg fordi du er så forvirret, tilbakestående, oppmerksomhetssyk og dum at det er komisk.Mest av alt fordi vi er yngre enn deg og du fortsatt er i den fasen vi var i, I 7. KLASSE!
      Så du- Lille, forvirra 12åring som noen hadde kalt deg. Du må ta deg selv i nakken, grow some balls, og innse hvem du egentlig er, se på deg selv på fra sida. Som noen har sagt lenger oppe i komentarfeltet du beskriver deg selv og sier du hater sånne jenter, da hater du deg selv, for det er den du er. Og du skrev ett innlegg om å være fake, i dette innelgget kom det virkelig frem hvor fake du egentlig er. Du ser dum ut og du er dum. Det beviste du nettopp. Og når du ser deg selv fra siden (hvis du har IQ nok) håper du sier “FY faen, jeg er helt forjævlig”

    78. Altså, er ikke dette å kaste stein i glasshus, vil nok si at måten du fremstiller deg på er med på å ‘kjøre oss jenter ned i grøfta’. å si at bloggen bare er ‘en fasade, en jobb’ syses jeg blir for teit. søte sophie, du ville nok hatt flere lesere hadde du vært litt mindre ‘dum rosablogger’.

    79. OMG! Det er jo du som er med på å kjøre jenter i grøfta, det er du som er med på å gi jenter med slit utsende som deg rykte om å være dum.
      #Nei, kvinners rettigheter har kommet langt de siste årene i norge”
      Kødder du med meg nå ? HERREGUD, du er tragisk.

    80. Jeg mener ikke å tråkke på deg, men skulle vært interessant om du skrev et innlegg om hvem du virkelig er. Og da mener jeg at du skal sette deg ned og virkelig tenke gjennom hvem du er, for ingen er helt like, men likevel prøver alle å være noen andre. Om man ser seg rundt kan man observere at mange ser veldig like ut og oppfører seg likt; dette kan ikke være rett. Så vær så snill og bare skriv ett innlegg om den du virkelig er, og ikke den personen vi tror du er.

    81. Minner meg om stilene man skriver på ungdomsskolen med tema “selvtillitt”. Det er jo ingen andre enn småunger som synes dette er bra skrevet! Du er snart 18 år! Dette blir for dumt. Det er ikke et image du har for bloggen, du er sånn. Og nei, dette var ikke reflektert eller godt skrevet.

    82. ÅH, har så mye respekt for deg at du aner virkelig ikke. Så UTROLIG flink, uten tvil den BESTE bloggeren. JEG ELSKER DEEEEG <3

    83. godt forbilde sier noen? hahahah er dere også dumme? sophie du er litt smart da, for du lurer jo alle småjenter her inne til å tro du ikke er den samme i virkeligheten som her inne. at dette bare er jobben din? haha ehm så du blogger om en person du egentlig ikke er? mhm sikkert! patetisk innlegg. du ror deg bort fra det meste og kommer med unnskyldninger på ditt og datt. og vi VET du bryr deg om hva andre sier hvis ikke hadde du feks. ikke skrevet innlegget litt lengre ned om at du var så lei deg osv. du prøver ikke vise det nei, men SELVFØLGELIG bryr du deg. VI er ikke dumme

    84. Altså, jeg digger blogg-sophie, men jeg så deg på Hove, og jeg ble lei meg. Jeg så sånn opp til deg, men du var faktisk ufyselig. Alle liker oppmerksomhet, men du er slem, og det skuffet meg skikkelig, fordi du var faktisk idolet mitt.

    85. du har helt fantastisk god selvironi sophie 🙂 ” Bloggere sender ut signaler om en såkalt perfekt hverdag som ikke finnes. Du må ta pedikyr hos en profesjonell et par ganger i måneden, boblebad annenhver dag, høre på det nyeste fra Rihanna eller Britney Spears og om Wiz Khalifa er in kan du godt late som du liker han også. En dyr hårkur må brukes, ansiktsmaske har toppbloggere tid til hver dag, selvbruning og solarium, masse duftelys, nappe brynene og farge håret. Og samtidig påpeker alle toppbloggere det samme – det er best å være naturlig. For det er jo det gutter liker best, sant?”
      Hvor er det ekte håret ditt, den ekte brunfargen din og ekte hårfargen din?
      Greit at du kanskje mener at du er så lei av disse bloggerne og jentene som putter på en maske, faktisk et helt kostyme før de viser seg i offentligheten og dermed sier at naturlig er best. Det er jo akuratt det samme som du gjør nå? spar deg, om du vil skrive et blogginnlegg om dine meninger om akkurat dette, så ikke fremstill som det motsatte.

    86. jeg later som jeg er mye dommere enn det jeg egentlig er.Jeg gjør det fordi jeg får mye mer oppmerksomhet.Folk kaller meg for blonid og dum. Men de ler jo av det eg sier.

    87. Jeg skjønner ikke hvorfor folk sier du fremstår som dum på bloggen. Etter innlegg som dette ser jeg på deg som en utrolig sterk jente som virkelig vet hva hun står for og som ikke er redd for å si det. Det er i disse litt dypere innleggene dine at du virkelig får frem de gode meningene dine, og du forklarer det på en utrolig bra måte. Du er smart, men du er også veldig pen, men samtidig burde jo ikke dette være noen byrde? dumt at folk alltid dømmer boken utifra bokbindet istedenfor å ta seg tid til å lese den.

    88. Du har selv gitt uttrykk for at du søker bekreftelse. Noe som er relativt vanlig for oss jenter i tenårene. Allikevel finnes det ulike arenaer å søke etter denne bekreftelsen. Du søker i bloggen, mens andre jenter kanskje søker i sosiale sammenhenger. Mener du der med at bloggen er en bedre arena? Jeg ønsker ikke å kritisere deg, Sophie. Du virker som ei glup og søt jente. Jeg ønsker heller å understreke at bloggen og sosiale sammenhenger er likestilte arenaer for søken etter bekreftelse. Det er ikke alle som er så heldige å ha en blogg hvor mennesker daglig gir bekreftelse.

    89. Jeg synes dette innlegget er kjempebra skrevet, og du fremstår som veldig smart og reflektert! Alle som har en IQ på over 50 burde forstå at man er annerledes på bloggen enn i virkeligheten. Det er din blogg, og du velger selv hva du skriver og hvilke bilder du poster. Du er en helt nydelig jente med sterke meninger, og det er det mange som føler seg truet av. Ikke bry deg om de negative menneskene, du har mange som støtter deg! Jeg digger bloggen din, og håper at du ikke slutter å blogge på mange mange år <3 du er inspirerende 🙂

    90. flott måte å beskrive seg selv på sophie…. Gå rundt å tru DU er spessiell fordi du ligner det dumme bimbo idealet du mener alle liker. du skiller deg kanskje ut, men det er fordi du ser ut som den dummeste av dem alle.. Nei, ikke klag hvis han ikke vil ha noe serriøst med deg. Det har du deg selv å takke for. kanskje du ikke er dum, men måten du utstråler på viser lett at nemlig DU er lett å playe, med puppene oppi halsen, blondt fake hår, tan og negerlepper. Ikke kom å si at du er lei folk som snakker om kløfta si, vi har alle også sett din kløft, og nsten nakenbilder av deg, så hvis du blir provosert av at andre dummer seg ner og snakker om sine pupper, tenk på deg selv åssen du holder på. Du sier blogges bare er en fasade, men se på bilder av deg selv fra tiden du bruker på å feste. Tilogmed bestevenninna di forteller alle at alle har sett ræva di og at du ikke klarer å ha kjolen på plass… det er du som ikke eier fremtid med det idiotiske utseenet ditt.. for ærlig talt, ville du annsatt en bimbo til å jobbe for ditt firma om du drev noe serriøst? det hadde ikke jeg. for du ser rett og slett ut som ei dum løs lita tennårings hore. Thats the truth.. uansett om du kanskje er smart og engasjert, så kommer du ikke langt med det latterlige utseenet. en ting er å være pen, smart og kunne skryte av sine kvinnelige deler. men det er ingen som ser sånn ut. fordi barbie finnes ikke.

    91. Helt enig, sykt flink til å skrive du’a hvis det er noen som egentlig er dumme, så er det de som later som, de som faktisk er det har en unnskyldning!

    92. Først: kjæresten min er (ifølge meg) den kjekkeste gutten på jorda, og han liker meg best uten sminke.
      Bortsett fra det, synes jeg at du har veldig rett i veldig mye av det du skriver! At du i det hele tatt kan bruke bloggen som en jobb, må jo bare beundres.

    93. Seriøst, Sophie. Se på deg selv! Hva ser du når du ser deg selv i speilet? Hvis du er så jævlig lei av at folk skal synes ditten og datten om deg, så bare vær deg selv! Skjønner ikke at det kan være så jævlig vanskelig. Er det å måtte vise pupper, rumpe og ha store unaturlige andelepper jobben din? Har blogg.no virkelig sagt at du må være sånn på bloggen for å ligge på topplisten? Tror ikke det nei. Jeg forstår deg virkelig ikke, det er vanskelig å vise medfølelse for deg. Alt det du skriver om her, det er jo deg. Kan du ikke være litt ekte? Du er jo tydeligvis ikke deg selv på bloggen. Må du absolutt være fake for å ha bloggen? Tror de fleste leserne dine ikke bryr seg et jævla sekund om hvor store puppene dine er. Du trenger ikke å vise de i hvert jævla innlegg. Slapp av, seriøst.
      Dette innlegget var veldig vanskelig å ta seriøs. Det virker som om du later som dette ikke er deg fordi du vil at folk skal synes synd på deg. Gå til en jævla psykolog. Du bare ødelegger for deg selv! Seriøst, se på deg selv!

    94. Jeg får følelsen av at du beskriver deg selv her. For du fremstår AKKURAT slik du omtaler disse “dumme” blondinene…
      Dine egne ord i din panne: “Jeg trenger bekreftelse. Jeg er usikker. Si jeg er deilig”. Jeg tror ikke ikke bekreftelse her fra bloggen vil gjøre deg lykkelig. Jobb mer med deg selv, innenfra, lille jente! Og ikke vær redd for å snakke med psykolog. Du er fremdeles et barn, og vil vokse og modnes med tiden. Du har potensiale, og skjønnheten vil en dag lyse frem fra den falske fasaden. Lykke til!

    95. Altså, eller ??? vet ikke hva jeg skal si.. Det må jo være du som tror gutter IKKE faller for blonde jenter med mye sminke på og null teoretiske ferdigheter. Det du skriver er bare dumt – PISS. Prøver du å dekke deg selv med å si det bare er bloggen og passe en viss målgruppe og at det ikke er deg i virkeligheten?? Hvem faen er du da? Please ikke besj på leggen, barbie. Hvordan målgruppe prøver du å passe inn i? Barbiegruppen hadde passet godt. Tenk på jenter som leser bloggen din som er på din alder og myemye yngre. Hadde jeg vært 13, uten erfaring om tenårene og sett bloggen din hadde jeg blitt jæævlig forvirra. Jeg begynte med sminke i den alderen, selfølgelig gjorde jeg det, men silikon i både lepper og pupper som 17 åring?? Wtf liksom? Se for deg unge jenter (som du tolker som målgruppe) som leser bloggen din. Så klart vil de se fine ut,de vil jo finne seg selv i den alderen. Hvordan tror du de tolker det når de leser bloggen din, der du smiler og leppene dine stikker en halvmeter ut fra ansiktet ditt. Såklart blir de påvirket! Skjønn det, hvis du skal framstille deg så jævlig smart da!!
      Se på de bildene du legger ut der du klager over at du selv synes du har lagt på deg litt. Opp til 30 kg da eller? Er ikke rart det utvikles speseforstyrrelser og annet piss i så ung alder som nå. Tenk over hva du skriver. Skal bloggverden fortsatt være sånn nå mine barn vokser opp har jeg et ork foran meg. Orker ikke at dattra mi skal sitte innestengt på sitt eget som mens hun griner over hvor feit hun er fordi bloggverden ikke tillater det å være normal.
      Ikke skyld på at detter er jobben din. Jobben din er å bestå videregående det, så bare gjør leksene som står i boka du, ikke hva barbieverden sier.

    96. Utrolig bra skrevet, kjenner også til mange som spiller “dumme” for å få oppmerksomhet, kjenner at jeg blir ganske lei jeg også, kan ikke folk bare være seg selv og ikke tenke på å passe inn hele tiden.. Elsker bloggen din, du er en veldig flink blogger:)

    97. Som de fleste sier så er det bra skrevet, men dette der jo ikke deg? Du motsier deg jo selv hele tiden, bestandig. Viss dette ikke er deg, viss du ikke er den personen du utgir deg for å være på bloggen, så er jo du like ille som alle andre “dumme” jenter. Du sier jo selv i teksten at du er ikke sånn i virkeligheten. LOL

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg