Hvordan lage fine krøller

Dagens leserspørsmål : hvordan lager du krøller / bølger i håret ditt?

Jeg kan ikke lære dere hvordan man gjør det, fordi i bunn og grunn er det øvelse som gjør mester og ikke noe hokus-pokus. Jeg personlig varierer veldig med hvilket utstyr jeg bruker, både rettetang og krølltang fungerer fint for meg. Eneste forskjellen er, om du krøller med rettetang blir krøllene litt “spissere” i kanten og ikke slike runde, hollywoodkrøller – smak og behag, for meg kommer det veldig an på hva jeg skal!

krøller laget med rettetang ser slik ut på meg:

 

Og krøller laget med krølltang ser slik ut! Kanskje ikke så veldig merkbar forskjell. .? 

Når det kommer til krølltenger så varier det alltid mye i pris og kvalitet, jeg selv vil at krølltangen skal bli fort varm og lage krøller fort slik at jeg kan gjøre det hver dag før skolen. Har opplevd å måtte stå i flere minutter på en hårremse, og det er ikke akkurat kvalitet. . . 

Den jeg har brukt den siste måneden heter MAST og stikkordet er kvalitet til god pris. Den kan lage både bølger, korketrekkere og struktur, jeg personlig foretrekker en blanding av de to sistenevnte. Når man kjøper MAST krølltangen får man med en hanske man kan ha på slik at man ikke brenner fingrene (det har vi alle gjort en eller anne gang) og på toppen av krølltangen er det en kald tupp som gjør at du kan hvilke fingrene litt der mens du krøller håret. Ganske genialt! Den har også en digital skjerm som viser hvor mange grader krølltangen er på, og du kan selv justere hvor varm du vil den skal være. Slik kan du også bestemme om du vil ha bølger, kortrekkere osv. Svak varme = bølger. Varm = korketrekker. Om du har svak varme fungerer den veldig bra, og sliter minimalt på håret. Jeg personlig bryr meg ikke sååå mye om det ettersom jeg har extensions, men jeg forstår de som ikke vil slite ut sitt naturlige hår. Den anbefales virkelig! 

Kan kjøpes HER 

På bildene under har jeg laget bølger med svaket varme, og tatt håret stramt rundt

Er det noe annet dere vil jeg tipse om? 

68 kommentarer

Siste innlegg