full på en mandag hehe

Søte dere som kaller meg alkoholiker fordi jeg tar noen drinker med venninne mine! ♥ Nå er det slik at i norge så er det lovlig å drikke alkohol, det er ingen lov som sier at mindreårige ikke får drikke (de får ikke kjøpe, det er en forskjell). Selv om alkohol er veldig farlig og ødelegger liv er det lovlig, slik fungerer det i norge og resten av verden. Ja vi elsker. . Nei ass, verden er jammen meg rar. 

Men nok om det! Tok i alle fall noen drinker i dag med jentene, skulle egentlig gjøre “bar-jumping” altså en drink på hver bar / utested før man drar på neste. Jeg dro hjem ganske tidlig, rett før de andre begynte på shots, haha! Følte det ble best ettersom jeg må være i god form i morgen, vi er tross alt helt i starten av uken. . Går helt i surr for meg nå! 

Nå skal jeg ta et varmt boblebad etterfulgt av ansiktsmaske og andre selvpleierutiner, utrolig deilig i denne høstkulden! Jeg trenger virkelig litt homespa i dag. . Skal gi hunden min litt salat først haha, she loves it. Vegarianer akkurat som meg! 

Hahah meg og Lisa er så drittunger! 

Jaja kan vi please bli fin på ett bilde neste gang. . Please. . Jeg drikker seff alkoholfritt hehe.

68 kommentarer
    1. det er ikke lov å kjøpe alkohol nei, men det er heller ikke lov for utesteder å servere til mindreårige, å heller ikke lov for myndige å kjøpe til mindreårige, så du får faktisk ikke tak i alkohol uten å bryte loven.

    2. DEre nordlændinger er gærne. Drikker vel for å glemme mørketida tenker jeg. I et helt år nå har du blogget om drikking røyk og fest, velvitende om at de fleste leserne dine er tretten år.. Barneværnet burde slettet bloggen din.

    3. Litt feil det du skrev: det er ikke lov for myndige å kjøpe eller selge til mindreårige og da sier det seg selv at mindreårige ikke har lov til å drikke heller 😉

    4. haha kult,det bildet av dere i vinduet skremte vettet ut av meg x) øynene dine .
      ja noen MÅ jo bare rakke ned på andre for å føle seg bedre.. idk

    5. Det ser veldig koselig ut, Sophie 🙂
      Kan folk slutte å snakke om at hun bryter loven? Det er hennes liv, get over it..
      Bare fordi dere ikke har det så morsomt på en mandag, betyr ikke det at dere trenger å blande inn barnevernet og loven?
      Jajaa, them bitches will be bitchi’n ;D

    6. Mindereårige har faktisk lov å kjøpe, men derimot er det ulovlig å selge alkohol til mindereårlige. så vet du det! :))

    7. Kan du fortelle om dine selvpleierutiner? Trenger litt inspirasjon, haha! Du har alltid så fin hud og fint hår!

    8. HELT FEIL!! Ta kontakt med politiet! Du under 18 år har ikke lov til å drikke alkohol… SÅ ENKELT ER DET. Det kan jeg garantere deg 110% og før du selv har sjekket med politiet, ikke kom med dumme påstander! Det er ikke lovlig å drikke når man er under 18 år, og om politiet stopper deg med alkohol i hånden blir du kjørt hjem! Enkelt og greit

    9. Ikkje for å vere noko bitch, og du skal få styre ditt eige liv, men eg sjølv prøver det eg kan å holde meg unna alkohol til eg er myndig, men føler faktisk meir alkohol press fra bloggen din enn nærmiljøet og at du på ein måte oppfordrer til drikking blandt mindreårige. Så til saken så lurer eg på om du kunne dempet alkohol blogginga ei stund? Eg kan endelig slutte å lese bloggen din siden det er eg personlig som slit med dette, og det er din blogg, men eg trur dette kunne hjulpet mange mindreårige å motstå alkohol dersom blogginga di var litt mer konservativ over det med alkohol.
      Altså eg skal ikkje kontrollere du tar inn. Men psl, ikkje bare blogg om alkohol og fest. Da er så mange mindreårige som leser bloggen din med alkohol fri.

    10. Jeg blir så latterlig flau over deg.. tryne ditt blir helt vrengt når du lager “duckface”. Du sier at store lepper er et sexsymbol..ja det er det kanskje, men ikke på deg. Jeg blir meget flau på dine vegne. Vær så snill, slutt.

    11. Kos deg, og lev livet til det fulle innenfor dine egne grenser. Men forstår ikke hvordan du får kjøpt alkohol på restaurant i Norge? Jaja, restauranten sitt problem, ikke ditt:)

    12. Veit du,Sophie…Jeg bare MÅ si min ærlige mening om deg.Du er så kjempe liten,altfor spe (kropp som en 12 åring),et altfor digert hode (unskyld),altfor mye løshår,flekkete i huden,du ser rett og slett skitten og ustelt ut.Og munnen…OMG.orker ikke og kommentere den engang.Du ser ikke ut.Og nei,er ikke misunnelig på noen måte;) Er faktisk gutt.Av prinsipp skulle jeg ikke inn her og kommentere men nå bare måtte jeg.Poenget mitt er at du går rundt og tror at du er noe så mye mer til tross for at du ser ut som du gjør.Kunne gjerne ha fortsatt men velger og slutte her for det blir for stygt og usakelig.

    13. Haha, lo litt når jeg leste en kommentar over her.. barnevernet har ingen rett til å slette bloggen til Sophie. Når man er under 18 år, har foreldrene ansvar for hva ungene gjør på nett..
      Sophie sin blogg har alltid handlet om hverdagen hennes, og om hun drikker og røyker, er det en del av hverdagen hennes. Lol, dere kan jo bare slutte å lese bloggen hennes om det er så ille?

    14. FEIL. Ifølge § 1-5 er det forbudt å selge, skjenke eller utlevere alkohol til personer under 18 år.

    15. Du er så pen! Og jeg skjønner ikke de som påstår at det ikke er greit at du drikker, det er jo tross alt ditt liv! Selv drikker jeg ikke i det hele tatt for øyeblikket, har ikke drukket på 16-18 dager 😉

    16. TIL ALLE DERE SOM FØLER DERE PRESSET ELLER BLIR PÅVIRKET TIL Å DRIKKE ALKOHOL/RØYKE/FESTE PGA BLOGGEN.
      det er så forbanna enkelt og bare IKKE LESE BLOGGEN DA VELL. herregud blir flau av dere som kommenterer at dere blir påvirket eller provosert over bildene og det hun skriver…
      SLUTT Å LES BLOGGEN DA VEL.
      skjerp dere.. herregud jeg blir så oppgitt

    17. Jeg syns det er tragisk at foreldrene dine ikke stenger denne bloggen. Dette er så høl i hodet som det går an! Vent til du blir voksen, lille venn.. Når du må se tilbake på den totale fiaskoen du var av en tenåring. Dette er dine foreldre sin feil. Men hvor blir du påvirka? Hvor er det du henter alle ideène dine? Som at å legge restylan i leppene, så du ligner på en and er sexy? Du burde kjøpe deg oransje svømmeføtter. De vil matche leppene. Jeg syns dette var en tragedie å lese. Utseende og alkohol er alt som betyr noe..
      Foreldrene dine er mislykka.
      LYKKE TIL!

    18. Det er faktisk lov å kjøpe alkohol når man er under 18, men det er ikke lov å selge 🙂 det finnes ingen lov som sier at det ikke er lov å kjøpe alkohol når man er under 18

    19. Serriøst, eg håpe faen du ikke har nåkka jævla fugla i dynet ditt! Gåsedun eller andefjær, ett eller anna. Eg vet ka du syns om det der me de dyran, så sjekk dynet ditt!

    20. Maja : Det er slettes IKKE lov og kjøpe alkohol når man er under 18.
      Og dem som selger til dem under 18 BRYTER LOVEN , altså bryter Sofie loven hver gang hun drikker , så enkelt !!!
      Og hva faen feiler det deg Sophie ?? Går ut og gir misvisende informasjon til fjortisser om att dem har lov og drikke alkohol , du er virkelig ikke helt rett.
      Du bør slette dette innlegget , eller gi ut riktig informasjon.
      Og hvor er de ” foreldrene” dine , siden du ikke vet om alkohol loven ??
      Alle vet att man må være 18 for og drikke alkohol , og 20 for og kjøpe sprit , det er for att staten mener att mennesker under denne alderen ikke skal benytte seg av dette , til din informasjon.
      Du er faen så dum att det gjør vondt.
      Bloggen din bør rapporteres.

    21. Og klart du ikke kunne gå på bar , det er jo aldergrense 18 eller 20 og om dem selger til mindreårige RISIKERER DEM ATT STEDER BLIR NEDLAGT.
      Og får og kunne gå ut må du da ha falsk legitimasjon , du tror vel det også er lov , du lager jo dine egne lover
      Vanvittig att du skal sitte og tjene penger på fjas , spør foreldrene dine , dem må da for pokker kunne gi deg riktig info.

    22. Dere sier trettenåringer blir påvirket fordi sofie drikker alkohol og ikke er 18. Jeg er tretten og blir overhodet ikke påvirket av at sofie drikker. De fleste trettenåringer klarer og passe på seg selv godt nokk til å ikke være så dumme og begynnne med alkohol! Nei jeg mener ikke at vi ikke kommer til å drikke alkohol noen gang! For det kommer de fleste av oss til å gjøre. Og hviss en trettenåring blir så sykt påvirket av dette kan ikke den trettenåringen få være på nettet!! La sofie være i fred og la henne leve livet sitt akkurat sånn som hun vil! Nei det er ikke rett av henne å bryte loven men da må dere si ifra til alle under 18 som drikker da! For det er mange! Noen trettenåringer har faktisk vett i hodet!

    23. må si nån av dokker tar ganske feil nå det gjelder alkohol !
      Når du er 16 så har du låv å være på lokka fest, din mamma og pappa har låv å kjøpe alkohol til dæ så lenge du e åver 16 år !
      Mvh en politi dame ;))

    24. Lol det er jo ikke låv å drikke det da mindreårige har ikke lov å kjøpe på butikk eller bar/pub og vinmonopolet. Det er også ikke lov å kjøpe til mindreårige. Hjemmebrent er heller ikke låv så det er ikke låv å drikke når du er mindreårig og det er ikke låv å kjøpe til mindreårig så det du LÆRER her på bloggen din er at folk skal bryte låver! Fysj!!! Du burde skjekke oppting før du utaler deg om noe du åpenlyst ikke har peiling på!! Og hver gang du drikker er det MINST to personer som bryter loven, deg og den som solgte det til deg, eller deg og den som kjøpte til deg!!

    25. Hehe, ikke at jeg bryr meg om du, som er 17 år, drikker alkohol i helgene, det får bli ditt valg. Men nå skal jeg allikevel være pirkete. Det står kanskje ikke direkte at mindreårige ikke har lov til å drikke alkohol, men; mindreårige har ikke lov til å selge eller å oppbevare alkohol, myndige har ikke lov til å selge alkohol til mindreårige, og hvis en av dine myndige venner kjøper alkohol til deg, selv om det kun er en rusbrus eller cider, så gjør de også noe ulovlig, i og med at det kalles langing. Blir de tatt for det, risikerer de bøter. Så jeg vil si at selv om det ikke står ordrett at mindreårige ikke har lov til å drikke, så gjør du jo faktisk noe ulovlig når du har alkohol i veska, i og med at det er oppbevaring.

    26. § 1-5. Aldersgrenser
      Salg, skjenking eller utlevering av alkoholholdig drikk gruppe 3 må ikke skje til noen som er under 20 år.
      Salg, skjenking eller utlevering av alkoholsvak drikk og alkoholholdig drikk gruppe 1 og 2 må ikke skje til noen som er under 18 år.
      Den som selger, utleverer eller skjenker alkoholholdig drikk gruppe 3, må ha fylt 20 år, og den som selger, utleverer eller skjenker alkoholsvak drikk og alkoholholdig drikk gruppe 1 og 2, må ha fylt 18 år. Dette gjelder likevel ikke ved salg av alkoholsvak drikk når en person over 18 år har daglig tilsyn med salget. Departementet kan gi forskrift om unntak fra aldersgrensebestemmelsene for personer med fagbrev dersom fagbrevet har naturlig sammenheng med salgs- og skjenkevirksomhet og utdanningen gir tilstrekkelig opplæring i alkohollovgivningen. Departementet kan gi forskrifter om unntak fra aldersgrensebestemmelsene for lærlinger og andre under opplæring.
      Det er lov å kjøpe alkohol når man er under 18, men det er ikke lov å selge alkohol til noen under 18. Altså, hvis en 15 åring går på butikken og kjøper en øl, så er det den som sitter i kassa som skal straffes, ikke 15åringen. Boom, lawyered.

    27. “Det stemmer som du sier at det følger av alkoholloven § 1-5 at det er ulovlig å skjenke, selge og utlevere alkohol til personer under 18 år. Derimot er det ikke ulovlig for unge under 18 år og drikke alkohol hvis de først har fått tak i det. ” – Jurist
      Serr, folks.. har dere ikke bedre å gjøre enn å rakke ned på jenta?

    28. Herregud hvor folk kverulerer på det med alkohol , hvorfor så hardt for og forstå att loven må brytes av en voksen for att ett barn skal kunne konsumere alkohol.
      Aldergrense 18 år er satt av staten , for dem ønsker ikke att yngre mennesker skal benytte seg av dette.
      Om noen under 18 får tak i alkohol det og drikker det , kan det jo by på mange problemer , blir dette sett av politiet kan resultet bli att bekymringsmelding blir sendt til BV det vil hvertfall ikke gå upåaktet hen , da må dere fjortenåringer tro om igjen.
      Foreldre kan også nekte barna og drikke før fylte 18 , og man kan ikke få det på lovlig hvis i butikk / bar , da må en voksen person bryte loven.
      Alstå man må VÆRE 18 FØR MAN KAN KJØPE OG KONSUMERE ALKOHOL PÅ LOVLIG HVIS !! Helt latterlig og prøve vri det om til att barn og unge kan drikke. Man må til info vise legitimasjon for og kjøpe drikkevarer , dette for og unngå att unge under att barn / unge under 18 ikke skal få tak i øl.

    29. “Hei. Jeg har undersøkt alkohol loven litt og fant ut at det var ulovlig å skjenke, selge og utlevere alkohol til personer under 18 år (under 22 volumprosent) og under 20 (over 22 volumprosent). Dette sier altså at folk under 18 har lov til å drikke lovlig. Eller gjelder loven ved at mindreårige ikke har lov til å skjenke seg selv (Det ville jo egentlig vært absurd siden å “skjenke” er noe man gjør når man gir drikke til noen andre. Så når man konsumerer alkohol selv vil vell å “ta” passe bedre). Så det vil si at mindreårige har lov til å drikke alkoholholdig drikk de har fått tak i. — Nå hvis det ovenfor jeg har skrevet viser seg å være feil. så gjelder loven kun drikkevarer, så for eksempel vodka+cornflaskes som da blir en “alkoholholdig matrett” være lovlig å gi til alt og alle? På forhånd takk for svar.
      Svar
      fra juristen, ung.no
      Hei
      Det stemmer som du sier at det følger av alkoholloven § 1-5 at det er ulovlig å skjenke, selge og utlevere alkohol til personer under 18 år. Derimot er det ikke ulovlig for unge under 18 år og drikke alkohol hvis de først har fått tak i det.
      Når det gjelder spørsmålet om en alkoholdig matrett faller inn under alkoholloven bestemmelser, vil dette etter § 1-3 og forskrift, avgjøres i tvilstilfeller av Helsedirektoratet. Det er vel tvilsomt om matretten “vodka+cornflakes” vil være lov å servere personer under 18 år.”
      juristen, ung.no
      Slå det opp.

    30. Hei 🙂
      Jeg er også en vegetarianer 😛 Jeg har en maltipoo som heter Oliver, og han elsker salat han også! Spesielt det som er litt hvitt og ekstra crunchy hahah

    31. en lov sier at personer under 18 år i noreg, har ikkje lov å nye alkohol.! det er og straffbart å kjøpe alkohol til mindreårige.(bot) ke land trur du vi lever i liksom!!?? alkohol er farlig for helsa, så selfølgelig er det ein lov som tilsir at du ikkje kan nyte alkohol før du er 18!!!!! stakkars deg, du er bare så dum!!!!! haha……

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg