” slikt skjer ikke i norge”

Er det noe jeg OFTE får høre når jeg snakker om dyreplageri, så er det et par uvitende viktigperer som skal slenge ut ” hehe, sånt skjer ikke i Norge så det er bare å drite i det” . Nei, det finnes ikke krig i Norge, ikke hungersnød heller, men betyr det at man skal drite i hva som skjer i resten av verden? Jeg synes ikke det. Og for det andre, så skjer det faktisk dyreplageri i Norge. I mange former. Grovt dyreplageri også! Til dere som ikke tror misshandling på slakterier skjer, anbefaler jeg dere å skjekke ut filmen ” smak av hund”. Men nå til det jeg egentlig skal snakke om, nemlig Løken Gård, Norges mest forhatte gård.

♦  Løken gård startet sitt salg av dyr til forsøkslabratorier for 20 år siden

♦ Om lag 120 hunder og 50 katter holdes til en hver tid innesperret på Løken Gård for og så bli solgt videre til dyreforsøk. 

♦  De selger dyr til flere europeiske land og planlegger å utvide driften

♦  Løken gård har flere ganger vært i media for anmeldelse og lovbrudd. Etter en rettsak i 2007 ble gården tvunget til å utlevere sju hunder tilbake til sine eiere, etter at de hadde skjult at hundene skulle selges til dyreforsøk. De kjøper altså hunder og katter fra privatpersoner som de selger videre.

Hele poenget er at vi trenger 30 000 underskrifter MOT dette, og vi er ikke langt unna! Så om nettopp DU skriver under og deler videre kan dette bli stoppet. Skriv under HER.

 

 

110 kommentarer
    1. Syns det e heilt førrfærdeli det fålk sei om at dyreplageri ikke skjer i norge, løken gård e den mæst kjente, og dyreplageri fåregår i korsn såm helst heim, i en stall og til og med ute i offentlig heita, like bloggen din sofie, stå på 🙂

    2. har skrevet under, fysøren korr bra det e at ei som dæ blogge om sånt, ska lov dæ den gården bli stengt!

    3. Skrevet under nå! Det var deilig! Stakkars dyr:( At de menneskene som driver med det kan sove godt om natten… Jævla dyremishandlere! Jeg hater dyretesting og holder meg langt unna produkter som er det. Det er jo ikke nødvendig en gang! Akkurat som pelsproduksjonen. Det er forkastelig.

    4. Jeg er veldig imot dyreplageri, og syns det er helt forferdelig. Ikke frekt ment på noe som helst måte, men syns du har skrevet litt mye om det i det siste. Bloggen din har blitt så “tragisk” på en måte, kan du ikke skrive om litt mer livlige ting som ikke er trist og lese om? 🙂 Forstår at du bryr deg og har et godt hjerte, og er helt enig med deg, men det kan bli litt for mye av det triste av og til. Er selvfølgelig du som bestemmer hva du vil skrive om, og det er viktig å skrive om saker som engasjerer deg, men blir bare så trist av og lese dette. Det er så forferdelig.
      Men stå på videre, du har en kjempeflott blogg:)

    5. Jeg vil bare gi deg skryt for alt du har skrevet om dyremishandling i det siste, det er kjempe viktig at folk får vite om dette. Jeg har skrevet under! :- )

    6. Skrev under da jeg så innlegget, trodde jeg hadde gjort det før.
      Bra du tar opp sånt dritt som dette, viser at du vet hva du snakker om og at du utnytter posisjonen din som toppblogger til å støtte dyr! 🙂 Fint innlegg fra en fin jente. 🙂

    7. Så flott at du står så sterkt for dette sophie! Skrevet under for at dette skal bli stoppet. Helt forferdelig , stakkar uskyldige dyr..

    8. skrevet under, å fått monge andre te å jera de sama. heilt grusomt at de e lovligt!! kjempe bra at du skrive så viktige saker på bloggen!:DD

    9. Gommo og goffa hadde solgt 2 halderstøver valper etter at kaja, hunden til gommo og goffa ikke ville ha dem.. De håpet på at den personen som kjøpte disse nydelige valpene skulle få ett godt hjem, jeg var der da vi ga bort valpene til den eieren, hadde en grusom magefølelse på at noe var galt! til slutt fikk vi vite dette at de var på løken gård, så jeg og mange andre sto utenfor for å få tilbake valpene våres! Vi var en av de heldige som fikk tilbake hundene våre.. hadde håpet det ble lagt ned, men nei da! Caro er enda redd for fremmede folk, gud vet hva de gjorde med han der inne…

    10. Jeg bynner serriøst å gråte over hva folk er villige til og gjøre med dyrene i verden. De er like verdige som meneskene, og fortjener VIKELIG ikke å bli behandlet på denne måten. Tenk hvor redd og forvirret de er når idioter driver og sprøyter inn stoffer i dem!
      Jeg har en hund selv, han er 15 år, og har vert her hele mitt liv. Hver gang jeg tenker på dyreplageri, går jeg bort til ham og koser med ham, for jeg tenker alltid: ennhvis det var ham som ble sprøytet inn stoffer på. Jeg fatter virkelig ikke hvordan folk kan vere så dumme og ikke en gang tenker på hvordan dyrene faktisk har det. De er like mye verd som meneskene så de fortjener virkelig og bli behandlet på samme måte som menesker og. Fy faen for noen menesker som virkelig eier en sånn gård, de har rett og slett ikke et hjerte i det hele og der store! Håper virkelig at noen setter en stoppe på dette, og det fort. Dyreplageri er alltid noe jeg har tenkt på, Jeg vill sette en stoppe på det. Så jeg elsker virkelig at du skriver innlegg slik som dette på bloggen! Du er en toppblogger, og du får tusenvis av menesker til og tenke over ting. Og det skal du virkelig vere stolt over!

    11. sophie! Takk GUD for at du finnes, det betyr så mye det du skriver <3 Etter at du ble vegitaner ble jeg det også:)

    12. Stakkars dyr! :(( …. men har du noen gang tenkt over at du helt sikkert bruker et par sminkeprodukter som har blitt dyretesta??

    13. Tusen takk Sophie, for at du lyser opp dette temaet så mye som du gjør! Det er virkelig vondt at landet vårt lar folk holde på slik. Har delt underskriftskampanjen på Facebook og håper så mange som mulig skriver under 🙂

    14. Det er helt sykt! For de som ikke tror dyremishandling skjer i Norge, så er det bare og søke på youtube og der finner mann masse videoer fra dyremishandling i Norge! Mamma har vært og sett på slakteri flere ganger og har ikke sett noe tegn til mishandling! Men så er jo det bare noen få slakteri av mange hun har vært på!

    15. jeg er sååå glad for at vi har en blogger som deg Sophie! som faktisk gjør “nytte” av bloggingen, og ikke bare blogge om “dagens outfit”.
      Fortsett sånn! og håper det er over 30 000 som signerer underskriften!

    16. Jeg fikk inspirasjon fra deg til å skrive om dette på bloggen min. Tusen takk for at du, som en av Norges mest populære bloggere, blogger om slikt. Takk.

    17. Du kunne ikke tatt og laget et eget innlegg ang sigrids forsvinning? Er veldig viktig å få spredd de opplysningene som har kommet ut, og det du skriver her på bloggen når ut til mange. Vær så snill, dette er noe som betyr mye for meg og mange andre. Hjelp til med å få sigrid trygt hjem!

    18. Dette er jo ULOVLIG! Hvorfor er det ingen som serriøst hamrer på denne “Løken Gård” å arresterer eierne og medarbeidere av dyrekrenkelse og plageri?! Det er jo bare dødsbra at dette har fått så mye media,men når det foregår i dette sekundet hunder/katter som er SPERRET inne,ute fra dagslys og venter på å få kroppen sin muligens DREPT av dyreforsøk så hvorfor kan ingen gjøre noe med det?! PATETISK.

    19. Okei, NÅ er jeg faktisk lei altså. Hva har skjedd med deg egentlig? Og bloggen din? Hvis du skal fortsette nå og skrive de her innleggene dine, da gidder jeg faktisk ikke lese bloggen din lengre, og det tror jeg helt ærlig ikke jeg er alene om. Du går faktisk for langt. Nå tenker jeg kanskje da mest på det jævla provoserende innlegget ditt der du forteller oss som spiser kjøtt av vi er hjerteløse mordere. Virkelig Sophie, VIRKELIG? Så DU av alle personer skal komme og fortelle oss det? Synes du virkelig du er rett person, du som hadde holdt deg unna kjøtt selv i en UKE? Det blir så jævla latterlig vettu, at du ikke skjønner det selv en gang…
      Jeg tror ikke det her handler om dyrene, jeg tror det handler om ditt ego, og ditt behov for oppmerksomhet. Du tror, og du har forsåvidt rett i også, at det å blogge om at man spiser vegetarnuggets til middag og å fremstille seg selv som ett så jævla bra mennenske, det skal gi suksess. Suksessen er jo en ting, den gir deg jo alle pengene du gnåler og skryter over at du har hele tiden, men klarer du virkelig å leve med det etterpå? Leve med at du fortelle meg, eier av 2 hunder som jeg elsker (og neste gang du sier at jeg ikke gjør det fordi jeg er kjøtteter, er det faen meg fare for at jeg dukker opp på døra di og slår ut noen tenner på deg.) Du vet INGENTING om noe som helst, og du skal faen ikke kommer her og fortelle meg hvordan jeg skal leve når du ikke er en DRITT bedre selv.
      Du har faen meg drept ett barn du, og du beskylder meg for å være en morder fordi jeg spiste hamburger til middag i stad? Særiøst liksom?
      Og har det noen gang slått deg at vi mennesker er dyr vi også? Dyr spiser hverandre, sånn er det, og sånn kommer deg alltid til å være uansett hvor mange flere latterlige innlegg du skriver her på bloggen din om dyreplageri meg her og dyreplageri meg der.
      Jeg skjønner faktisk helt sykt godt at familien din misliker utseendet ditt, ser på deg som det sorte får osv, fordi du ser faktisk helt forjævlig ut. Er du ikke flau over å vise deg offentlig sånn som du ser ut? Mener ikke at du er stygg sånn du er i deg selv, men du hadde sett så jævla mye bedre ut hadde du bare dratt ut de stygge, ekle extensionene som synes så alt for godt mellom det fettete håret i bakhuet ditt, hadde du dratt av deg all sminken, selvbruningen, sett til helvette å rivd av de 5 bomshellbhene og pressa de tørre leppa dine INN og ikke UT så ser du ikke ut som en jævla and, DAA hadde du vært ordentlig til jente da.

    20. signert! er så imot dyremishandling!
      og jeg synes det er bra sophie elise tar opp sånne temaer. blogging skal ikke bare handle om shopping,sminke mote ovs ,men også andre ting som skjer i verden.

    21. Jeg spyr av dyreplageri, skal skrive under ofc.
      Sist gang jeg var i Tyrkia spiste vi på en resturant nært sjøen. Det var ei jævla kjerring som dyttet en annen hund i sjøen fordi den kom i nærheten av hundene hennes. Ho slo til den og lot de andre hundene drikke av askebegere.

    22. Skrev selvfølgelig under! Skjønner ikke at folk kan være så hjerteløse, selv om jeg ikke er vegiterianer betyr ikke det at jeg ikke bryr meg om dyr. Tvert imot!

    23. Først og fremst vil jeg si tusen takk for at du forteller om dette på bloggen din! Jeg viste ikke at noe av dette før du bestemte deg for å engasjere deg såpass masse om dyreplageri. Jeg har skrevet under, og håper alle andre gjør det 🙂
      Så en liten hilsen til den anonyme drittsekken et stykke over meg (den laaaange kommentaren).
      For det første: hva gir deg rett til å dømme sophies valg? Og hvorfor i helvete skal noen ville bli vegetarianer KUN for å få oppmerksomhet!? Jeg mener wtf?!
      Og for det andre, hva gir deg retten til å bestemme hvem og hva som er stygt eller fint? Du har ingen rett til å dømme andre før du er 100% perfekt selv, før det er absolutt ingen feil med deg i det hele tatt!

    24. Jeg har skrevet under såklart!!! Jeg skal si det videre til alle rundt meg også! Flott at du bryr deg så mye om dyreplageri! Det har alltid jeg gjort også! Jeg og min samboer har 5 katter som er som barna våre,de er så nydelige<3e vi har tatt dem til oss fordi dr ikke hadde noe hjem! Stå på du er et flott forbilde for mange:-)

    25. Jeg mener jeg kan huske at Løken Gård ble lagt ned. Underskriftskampanjen er jo fra begynnelsen av 2010..

    26. Så utrolig bra at du skriver om dette og gjør folk obs på det!! Fortsett og gjør sånn,det tror jeg hjelper veldig! I og med at du har så mange lesere så er det veldig lurt at du sprer det!! Jeg har skrevet under, og har tenkt til å prøve å sende en Mail til de og! Jeg skal si det videre!! Jeg hater dyremishandling og er utrolig glad for at du deler dette! Jeg har virkelig begynt å se opp til deg,og du er mitt forbilde!! Stå på videre og skriv om sånne ting!

    27. Du burde anbefale appen ´´Dyretestet´´på bloggen. Har den selv , og på den står det hvilke merker som er og ikke er testet på dyr! Det vil si at du enkelt kan sjekke de når du står i butikken ,og skal kjøpe sminke. OG den er gratis!

    28. Jeg er enig i det meste som “………….” sier.. Altså, du skriver at folk som spiser kjøtt er mordere, du sier at det er dyreplageri på SLAKTERIER???? har du noen gang sett inne i et slakteri? Jeg bor på gård, har bodd på gård i 20 år, og vi har/har hatt kyr, høner, sauer, hester, hunder, katter, kaniner, ender, gjess…. ja, you name it, og jeg har sett hundrevis av dem blitt slaktet. Jeg ser ikke noen steder at det er dyreplageri at vi slakter ei ku som er gammel/dårlig.. En sau fordi den har knekt foten.. Eller okser fordi de blir avlet opp til å få bra kjøtt. Kjøtt som du kjøper på butikk eller bestiller på restaurant er ikke dyr som har blitt mishandlet. Du veit faen meg ikke en jævla drit. Dyr som blir slaktet kjenner det ikke en gang! ÅÅÅ det er så mye jeg har lyst til å slenge i trynet på deg. Jeg likte å lese bloggen din før, Sophie, jeg gjorde det… Jeg leser den enda i håp om at du vil slutte med denne “ååh, nå har jeg vært vegetarianer i 1 uke!!!!” og “aaaaaaaaaaalt kjøtt du kjøper er dyreplageri” blablabla…….
      du virker som ei søt og veldig snill jente, men det er like før det renner over for meg assa.

    29. Har du i det hele tatt lest innleggene hennes om temaet, Linnea? Ho har tydelig skrivd at ho ikke har noe imot folk som spiser kjøtt, men velger selv å ikke spise det fordi ho syntes att det blir feil for henne. (ihvertfall slik jeg har oppfattet det.)
      Det er en vesentlig forskjell å slakte ett dyr som ikke har det bra, og å slakte for å få mat. Det ble bare dumt. Jeg mener at det ikke er riktig å avle for å få mat, og derfor er jeg vegiterianer.
      Og hvordan i alle dager veit du att kjøttet en spiser på restaurant ikke kommer fra dyr som har blitt misshandlet?
      Alt i alt syntes jeg egentlig at du ikke har noen ting å komme med.
      Fortsett å blogge om temaet Sophie! Det er faktisk du som har fått meg til å bli vegiterianer.
      Utrolig bra at du bruker bloggen til å dele viktige temaer, og ikke bare hvilke sko du brukte igår, som veldig mange andre bloggere. Jeg ser opp til deg!

    30. kjempe bra att du skriver det du mener å står får! skulle vert flere som deg her i verden, stå på!!

    31. ååååååååh blir så lei meg av dyreplageri!!!
      UKENS SPØRSMÅL:
      hvor er tredemøllen din fra? kan du linke? er den bra?

    32. De stygge folkene som steller i stand det der… Uverdige, dumme krek-folk!! Kan visse folk prøve å tenke på noe annet enn å drepe dyr eller? Hva er det dyr gjør galt? Ingenting! De er bare de beste!!!!♥
      Mennesker, istedenfor å sprette rundt i gjennomsiktig blondetopp og dongerijakke, og henge rundt i gater med folk, og ta teite bilder med iPhonene.. Engasjer dere i dette!!
      Forresten Sophie, det er så utrolig bra at du blogger om dette! Du er fantastisk!♥ Har skrevet under på flere underskriftskampanjer om Løken Gård før, og nå ble enda en skrevet under på! Takk for at du linket til den her!! Har delt det på bloggen min og! ;)♥

    33. Har såklart skrevet under,skal få flere av de jeg kjenner til å gjøre det også:) æsj for en gård!!!!!

    34. åhh, eg e så enig med deg! dyr har også rett på ett liv og di skal behandles riktig å ikke som et forsøk på sminke, shampoo osv… som de kan få en dødelig sykdomm av også er det mange som misshandler dem verre enn det foreksempel er det mange dyr som har fått huden/pelsen slitt av,blitt slott/spent osv… bare for at noen skal ha det gøy! dette synes jeg er helt forferdelig! men en ting, de som spiser kjøtt er ikke mordere! det er bare leve måten vi mennesker er vant med å leve etter! og på en måte så er det sonn vi lever i dag! viss vi mennesker ikke hadde hadt tilgang til kjøtt hadde vi utdødt for lenge siden! men stå på mot dyreplageri uanett ;)!( jeg vil bli vegitarianer har du noen forslag til va jeg kan spise ???… hva spiser du?):D love youre blogg <3

    35. Jeg syntes det er så bra at du tar opp slike ting, Sophie! Du er et stort forbilde for meg! Virkelig! Stå på videre! <3 Visste faktisk ikke om dette...Det er hjerteskjærende

    36. Var i Hellas nå i begynnelsen av sommeren, og du ser alle de der tynne hundene og kattene som aldri får mat, måtte spørre hvorfor de går rundt på gatene osv, Teenk at de kjøper en katt, hund eller uansett hvordan dyr, så har de dyrene i noen uker/noen mnd, så bare kaster de ut dyret, og latt det leve for seg selv, det er så sykt! Tenkt og gjøre noe sånn mot en dyr, det er tragisk..

    37. Dyreplageri er noe av det verste som finnest! Skrev under jeg så håper stemmen min kan gjøre et godt nytte : ) Er kjempe tøft at du skriver om dette !;D

    38. Endelig noen som tar det opp! Flere folk burde engasjere seg.
      Vil forresten tipse deg og tofu/soyais med jordbærsmak som fåes kjøpt hos helsekost. NAM

    39. supert at du skriver om dette, er så mange som bare snur det blotte øyet til og ikke bryr seg mere. løken gård har laget seg ny hjemmeside løkengård.com

    40. JA, jeg har lest innleggene hennes. For eksempel kyr og sånt, de er ikke skapt for å leve fritt. De er alle skapt for å kunne gi oss det vi trenger. Melk og kjøtt. Du skulle bare visst hvor godt de er stelt med. De lever et utrolig godt liv, men er helt ærlig avlet opp for at vi mennesker skal ha kjøttmat. Og slik har det altså vært siden menneskene kom på jorda! Når ble det feil? Når det kommer til annet kjøtt som elg, rådyr osv så blir det jaktet på så-så mange dyr per år. Har du lyst til å bli løpt ned av en flokk elg når du er ute å går kanskje? Nei, tenkte meg det… De blir alle jaktet på og skutt på en human måte. Jegerne er alle opptrent til å avlive dyr på en mest mulig human måte og for at dyret skal kjenne minst mulig.
      Og hva vet du, som konfronterte meg, om at restaurant-kjøtt er fra mishandla dyr? Mishandla dyr blir som regel syke, og det kjøttet blir ikke brukt som mat da det kan være bakterier i det. Det er derfor helsefarlig å bruke det kjøttet. Mishandla dyr blir avlivet for å komme til et bedre sted. Det kjøttet blir IKKE brukt i matproduksjon.
      Også så jeg en dokumentar for en stund siden om extension. Jeg skjønner ikke at du bruker det? Vet du hvor det kommer fra? Det er damer og jenter fra u-land som har spart på håret sitt i årevis, også drar de til noe hellige greier og får det klipt av. Helt snau. For deretter å tro at de selv og deres familie skal få et bedre liv. Men i stedet blir det sendt til dere der ute for å få et lengre hår….. Jeg syns det er så trist… Men det driter jo du i, Sophie:)

    41. Skrev under!!! VÆRSÅSNILL ALLE SAMMEN OG SKRIV UNDER SLIK AT VI KAN HJELPE DE STAKKARNE! 🙁
      Linnea: Det med exteneios; Kan ikke Sophie få gjøre hva hun vil?! Du trenger ikke blande deg! Og du trenger ikke bare klage på henne isåfall! MANGE andre som også bruker det!

    42. Ja, Løken Gård avler opp hunder og katter til dyreforsøk, men er du klar over hvor mange mus, rotter, kaniner, marsvin og ikke minst fisk som årlig blir brukt i forsøk i Norge? 90% av forsøksdyrene i Norge er faktisk fisk, hva med å få stoppet det? Det er så trist at det kun er de “søte” dyrene som får oppmerksomhet…reglene for dyreforsøk i Norge er VELDIG strenge, sier ikke at det er greit for det, men tenk på hvor mye man har funnet ut ved hjelp av dyreforsøk? Alle mulige typer vaksiner feks, du har sikkert fått en eller annen vaksine selv, så hvordan kan man si man er motstander av det når man har støttet det ved å bruke produkter som stammer fra dyreforsøk? Dette er et veldig vanskelig tema, og jeg håper selvfølgelig man finner andre alternativer i fremtiden, men man har altså funnet ut veldig mange bra ting pga det også.
      Et veldig vanskelig tema, men så lenge dyrene ikke lider kan jeg ikke se at dette er noe verre enn feks dyr som brukes til produksjon av mat o.l.

    43. Men i 2010 var det ca 23.000 underskrifter så de har vell nådd 30.000 nå to år etter? Håper virkelig den gården blir stengt fortest mulig! Dritt folk som driver den gården. Stakkars dyr!! Alle mennesker som driver med alvorlig dyreplageri burde blitt hengt!! Og de som ikke driver med veldig alvorlig dyreplagei også!

    44. Hei sophie! Jeg elsker bloggen din, du er veldig fornøyd og rettferig mot alle! Dyr, Naturen 🙂 Hilsen din største fan. Jeg elsker deg! forsett sånn

    45. å der er så iriterene når folk sier sånn ” Det skjer ikke i norge, vi trenger ikke bry oss for det er ikke i norge” Å da blir jeg helt forbanna jeg .
      på sommeren bruker jo folk og fra på ferie osv, å noen orker ikke å ta med hunene sine til en kelner osv så de kan passe dem når eieren er borte.
      Å mamma jobber i dyrebeskytelsen, å de fant en hund som gikk på gaten som var helt utsultet, og rundt halsen hadde den en lapper/plakat der det stod “Drep meg jeg er dom!”

    46. jeg har skrevet under! og til dere som skriver negative/barnslige kommentarer ,er dere 5år eller?
      altså blogging ,skal ikke bare handle om å hår,mote og outfits. men også andre ting som skjer i verden.
      og om dere ikke tåler att sophie elise blogger om dyremishandling og hvordan dyr i verden behandles (ikke alle) ,så ikke les bloggen hennes da. jeg synes det er bra hun tar opp sånne saker ,det viser att hun bryr seg om dyr og vill att de skal ha det bra imotsetning til dere. elsker deg sophie!!

    47. Den gården bør virkelig stenges jeg hater den gården nå så bare det! Hater folkene som jobber der også!

    48. fyfaen! slutt me det dær! æ drit i det egentli! vi kan ikke gjør nåkka me det uansett så du træng ikke lag så big deal av det hær!

    49. helt forferdelig hva folk kan finne på å gjøre! :(((
      vil bare fortelle deg en fakta om en bonaqua reklame som går for tiden. der sier de at viss vi kjøper en flaske så gir de tre liter rent vann til afrika. men det er jo en bra ting, men det utelukker at vannet som de har på flaskene egentlig er vann som de har stjelt fra fattige småe lansbyer i f.eks afrika. så det de egentlig sier er jo at viss du kjøper en flaske vann som vi egentlig har stjelt så får de beholde tre litter som egentlig er deres. bonaqua går innenfor cola selskapet og det samme gjør de og for det meste andre store brus selskaper som f.eks sprite og urge.

    50. Dere som har underskrevet for “lenge siden”, Dere vet at det er en underskriftkampanje flere ganger? Nettopp fordi folk ikke gidder å signere, derfor blir det heller ikke lagt ned. Dette kampanjen kommer flere ganger og takk Gud for det. Dyrene har rett til å leve like mye som oss. Stakkars stakkars skapninger. Løken Gård er noe dritt. At noen i det hele tatt jobber med sånne ting, er helt utrolig.. Grusomme mennesker.

    51. Jeg kjøper bare produkter som er testet på dyr. Det er det beste, for da slipper jeg å være prøvekanin! Anbefaler alle å holde seg unna utestede produkter da det kan føre til allergiske reaksjoner.

    52. Bare lurer Sophie, når du skriver så mye om dyremisshandling. Hvorfor føler du at det er greit å bruke extentions fra indiske kvinner som blir skamklipt, sitter igjen med store sår på hodet og håper på at livet deres skal endres fordi de nå har gitt fra seg dette håret, men ikke får noe for det? Det blir litt dobbel moral i mine øyne.

    53. Seriøst, hvorfor er ikke den gården stengt allerede? Hørte om den for flere år siden, også driver den på fortsatt? Fy fader.

    54. Har Skrivd under, har også linket til den på facebook, men hvis flere kunne ha linket til den på face, blir det flere som skriver under! og også hvis dere skriver om dette på bloggen deres.

    55. Utrolig bra at du tar opp dette! Må si at når jeg nå først klarte og trykke meg inn her på denne bloggen nå så trodde jeg du var en typisk rosablogger. Men kan si jeg tok veldig feil =P Noe jeg er engasjert i så er det i dyrene sine rettigheter! De kan ikke gjøre noe med den situasjonen de havner i, men VI kan. Vi kan stoppe det! Og takket være der så skal jeg prøve meg som vegetarianer, men hva spiser du i stede for kjøtt? Kjøtt er jo bra på sine måter for kroppen? Spiser du egg? Kan du ikke legge ut et innlegg om tips til hvordan man blir vegetarianer? Hva du spiser osv?

    56. Jeg husker jeg var rundt 13-14 år eller noe, da jeg gikk forbi en fyr med hund. Når jeg hadde gått forbi, så hørte jeg brått at bikkja hylte til. Han hadde faen meg sparka bikkja sånn at bikkja lå 2 meter bortenfor… Ble så pissed så jeg bare røsket hunden fra ham og tok den med til politiet.. Så jo, slikt skjer absolutt i norge!

    57. Heisann 🙂 Lurte på om canda goose jakken din er ekte? Siden du er imot dyreplageri,osv.. Eller var det den tiden hvor du ikke brydde deg like mye om dyr,som du gjør nå?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg