røykfri blogger

Herregud jeg begynner å bli sliten av at folk skal framstille meg som et dumt menneske å ta meg på at jeg gjør noe “feil” hele tiden. Mange skrev jo at jeg er dyreplager fordi jeg røyker fordi ja, røyk blir testet på dyr. Det er et merke som ikke gjør det og det er minatou, dere må jo koble to og to sammen å tenke at naturligvis er det det jeg røyker . Før var jeg ikke klar over det og brukte andre merker, på toppen av alt selges ikke minatou i byen jeg bor i så det må alltid kjøpes inn i andre byer. Derfor går også forbruket mitt ned, noe som er veldig bra. En god motivasjon for å slutte og som dere vet – så slutter jeg for fult med en gang skolen starter, prøver i alle fall. Men er det noen som vet om American spirit tester på dyr eller ikke? Fordi jeg har hørt at de ikke gjør det men er ikke 100% sikker, det er mye lettere å få tak i, så. .

Som vanlig har jeg sovet bort dagen, lurer på hvordan jeg klarer!? Er akkurat som om jeg er i et koma og utsetter alarmen førti ganger på rad. Min våkne tid har jeg vært hos Anne-Sofie og ellers bare svart på mailer her hjemme som jeg prøver å bli mye flinkere på! :) Prøver å hjelpe alle med hvilke problemer de enn måtte ha, selv om det er litt mye får jeg så dårlig samvittighet når jeg ikke klarer. . 

Skal fortsette å svare på mailer nå, høres litt senere, suss  


Og så må jeg bare vise dere noen søte bilder fra i natt, som vanlig var jeg hos Lisa og vi sov jeg, henne og lillebroren sammen hele natten. Jeg og Lisa spoonet og så på total blackout haha, om vi hadde vært forelsket i hverandre ville vi vært det perfekte par.

Lillebroren til Lisa, the love of my life haha ♥ La ut bilde av meg og han som sov på instagram, og så skrev jeg noe sånt som ” sleeping with my boyfriend” og alle bare aw, så søte dere er! Haha så ligger jeg der med en 6åring.. Vel vel..

82 kommentarer
    1. Typisk folk:) Prøver selv å bli vegetarianer og har kvittet meg med dyretestet sminke og canada goose.

    2. syns det er så flott at du virkelig kjører det du tror på 100%!! veldig respektfullt:)
      også må jeg bare si at på de to nederste bildene du la ut, gud så nydelig du var!! Jeg vet ikke om du ikke har på sminke i det hele tatt, eller om du har på litt eller hva, men det var ihvertfall utrolig fint 🙂 Du er virkelig en naturlig vakker skjønnhet 🙂

    3. Vil bare si en ting, LOREAL tester ikke på dyr, de sluttet med dette for 15 år siden 🙂
      Vil bare si en ting, LOREAL tester ikke på dyr, de sluttet med dette for 15 år siden 🙂
      Vil bare si en ting, LOREAL tester ikke på dyr, de sluttet med dette for 15 år siden 🙂
      Vil bare si en ting, LOREAL tester ikke på dyr, de sluttet med dette for 15 år siden 🙂
      Vil bare si en ting, LOREAL tester ikke på dyr, de sluttet med dette for 15 år siden 🙂

    4. Ah, kan virkelig ikke tenke meg å bli toppblogger nettopp fordi det er sååå mange som skal pirke på ALT. Og finne hver eneste lille negative ting med en person. Jeg hadde blitt gærn!
      Bra om du kan slutte! Selv, kan jeg si stolt jeg aldri har prøvd. Syns både snus & røyk er noe dritt, men folk må for all del velge selv! Men søte Sophie syns jeg kan slutte! Klarer du å slutte med deilig, saftig kjøtt, da klarer du offe-offe røyken!

    5. Hei Sophie! Ang. det med dyr og at du har blitt veggis, så lurte jeg bare på om du kunne ta deg tid til å skrive et kosthold-innlegg? Absolutt verdt å få med seg for de som kanskje vurderer det selv, bl. annet jeg. Altså, ikke et innlegg med hvor mye kalorier osv, for det interesserer meg 0 – men kanskje hva du spiser, og hvilke produkter – for da vet flere om det og har sjansen til å oppdage disse tingene i eventuelle matbutikker 😀 Håper du kan det!!

    6. Hei Sophie, jeg leser bloggen din hver dag! Og er innom sikkert 7 ganger om dagen. Du er best, og jeg elsker det du gjør for dyr! Du går 100% for det du tror på. Og jeg elsker deg for det! Du leser sikkert ikke min kommentar en gang, men hvis du gjør det så ville jeg bare si at du er FANTASTISK NYDELIG når du smiler med tenner! Du er så nydelig hele du! Du virker som et herlig menneske, innenfra og ut<3 Digger deg! Og du ser sikkert på meg som en helt vanelig bloggleser, men jeg klarer rett og slett ikke å få nok av deg og bloggen din! Jeg elsker når du driter i de som klikker helt pga litt ironi eller at du er ærlig med at du røyker litt og at du fester litt! Folk er så dumme, ALDRI hør på dem. DU er nydelig,fantastisk,pen og søt<3 Elsker deg og bloggen din 🙂 Følger deg på Instagram forressten, og liker siden din på Facebook. Du følger sikkert ikke blogglesere på instagram.. men HVIS du gjør det, så heter jeg @hausjulie på instagram<33 Takk på forhånd hvis du orket å ta deg tid til å lese kommentaren min<3 Stay strong, Sophie<3 WE ALL LOVE YOU, AND THE HATERS? THEY LOVE YOU EVEN MORE<3
      -Klem største bloggfan<3

    7. Heei, lurte bare på noe Sophie 🙂 Siden du er jo så utrolig bra menneske som, ja “kjemper for rettferdighet” om jeg skal si det sånn. Men du bruker jo extensions? Altså – det er indiske jenter/damer som BETALER for å gi butikker håret deres, som selges videre til dyyre penge.. De tror de har gjort en ekstremt god gjerning, og ofret håret deres til GUD! Men nei, det er faktisk shallow jenter som får håret deres! Altså prøver ikke å få deg til å få dårlig samvittighet ellernoe, men jeg bare lurer. Hva synes du om det?

    8. enig med “sofie” opp i der, hvordan kan du ikke få dårlig samvittigehet når du gjør sånt mot andre stakkars mennesker (ja du er med på å forverre dette i og med at du støtter den industrien eller bransjen) det du setter i håret ditt tilhører en stakkars kvinnen et eller annet sted ut i verden, kun fordi du skal føle deg litt finere så får du andre mennesker til å bli skallet. Du burde seriøst tenke over hva du gjør og hva DU støtter, du som er såå down to earth.

    9. Jeg har faktisk også tatt tak i den delen her, med dyreplageri og lignende. Jeg har, eller holder i allefall på, å kvitte meg med dyretestet sminke og hudpleie. Synes det utgjør en forskjell at enkeltfolk gjør sånt, selv om kanskje ikke de andre tenker så mye på det. Men det er viktig å tenke på at dyr lider for vår skjønnhet!

    10. Gelatin som det er i mye av godteri innholder gris. Og noe som er i mange godterityper, ett E-stoff innholder blandt annet hAkket lus, så hvis du skal slutt å spis enda flere dyr, kutt ut det ovenfor

    11. Blir irritert over hvor mange som skal plage deg med alt du gjør :S Du må nesten få bestemme selv om at du skal bruke extensions eller ikke, uten at noen skal klikke for det:S Jeg digger i hvertfall bloggen din <3 Sykt glad for at jeg fant den!

    12. Anerine, hvor har du dette fra? Gelatin er knuste SAUEBEIN, ikke gris.. Jeg så en dokumentar om hva som skjer når de slakter en sau og de bruker faktisk ABSOLUTT alt på sauen! Og da syns jeg det er greit:) og Sofie? Har du noen gang vært på fisketur? Er ikke så veldig humant det, men likevel spiser du fisk:p LOOOOL!

    13. At du føler at du hele tiden gjør noe galt?? Det er jo vi som før høre av deg hele tiden at vi gjør alt galt da! “Dere er gruusomme mennesker som spiser kjøtt etter dere har sett den filmen” eller noe, skriver jo du liksom da…?

    14. seriøst sophie! at du årke å høre på ka alle andre mene, drit i det, du leve sånn som DU vil, det e DITT liv. det e ingen andre som har nåkka dæm sku ha sakt, du læs sikkert ikke den hær komentarn eller tar den til dæ, men e jo lovt til å prøve. hate folk som skal kritisere andre for ka man gjør å ikke gjør. åååh, blir irritert. å til slutt, elske bloggen din haha <3

    15. Hei, jeg lurer på om du kan skrive hvilke norske sminke selgere(dårlig forklart) som tester sminken på dyr.
      Som L’oreal Paris, Max Factor,elf, osv, tester sminken sin på dyr??
      For jeg er også i mot dyreplageri, og vil ikke kjøpe sminke hvis den er tester på dyr…

    16. Vil du IKKE ha reaksjoner så legger du ikke ut et bilde av deg selv med en røyk i munnen! Men du er jo såpass utspekulert at du på forhånd vet at dette kommer til å skape reaksjoner og et lesertall som går litt opp. Må jo være veldig hardt for deg å se at tmcn ligger på topplisten hele tiden til tross for at det kan gå dager før hun poster et innlegg MENS du spytter ut flere innlegg per dag. Også anstrenger du deg sååå hardt for å skape reaksjoner… hehe.. du kan jo ikke ha det så lett.

    17. Når du røyker så skader du dyr uansett for dyrene puster inn røyken de også så uansett hvilket merke du bruker så skader du dyrene mere en du tror. Du har vel tenkt på det siden du er så opptatt av dyr. Jeg mener ikke dette som noe slemt syns det er utrolig bra ut du bryr deg så mye om dyr

    18. Det å vente til skolen begynner, kan allerede være for sent!
      Ofte pleide jeg å si ” Ja men når det er sånn da slutter jeg” – ” jeg slutter etter vi har vært der”.
      Slutt i morgen Sophy,slutt i morgen!!
      Du burde gjøre det fort, for HVER røyk du tar, øker faktisk avhengigheten!

    19. det e jo du som får oss lesera til å føle oss som verdens verste menneska, som spis kjøtt feks. ser ikke opp til deg lengre når du rakke ned på andre for å stille deg i et bedre lys. lol

    20. Tenk om alle kunne vært som deg 🙂 da hadde verden vært et bra sted.
      Syntes du er kjempeflink – følg hjertet og det du tror på. Det er det man kommer langt med.
      <3

    21. Serriøst! voks opp haters.. hun er ikke den eneste som røyker her i dette landet.. så slapp av! er vel ikke noe å legge skjul på om hun røyker.. hun oppfordrer jo ikke de yngre leserne sine av den grunn til å røyke.. herregud! Dere er bare så sinnsykt frekke, og om hun vil bruke extensions la nå hun få gjøre det da uten at dere skal bry dere. Slutt å rakk ned på jenta å døm henne etter hver bidige ting hun gjør. Stikk å finn på noe mer vettigt å gjøre enn å sitte bak en skjerm å leke bitch å rakke ned på andre, det forteller bare mer om dere enn det gjør om henne.! Stå på Sophie 🙂

    22. shiiiiit! du var utrolig vakker på de to øverste bildene! Shiiit ass. Du så både lyklig, sunn og frisk ut og ikke minst naturlig ut 😀 wiii <3 savner den plarinablonde sophie da :/

    23. Syns det er litt rart at du er så opptatt av kropp og formen din osv, men så røyker du?? Henger ikke særlig bra sammen. Røyking gjør deg forresten mye tynnere.. Men stå på, og prøv å slutt! Røyking er no driit 😉

    24. Synes det er veldig bra at du virkelig går for dette! Du har en fantastisk viljestyrke, stå på! Anbefaler deg å laste ned en app som heter “dyretestet?”, der kan du lett sjekke om noe er dyretestet eller ikke 🙂

    25. så enig med deg elise m:))))her virker det som du er villig til og gjøre hva som helst for og holde seertallet oppe.hallo lille frøken? hvordan oppdragelse har foreldrene gitt deg? syns de at det er greit at du “selger” deg for denne bloggen?

    26. American Spirit tester ikke på dyr. Kent, Lucky strike og annet tobakk som blir produsert i England/storbritania tester heller ikke på dyr, fordi det ikke er lov der. (Men skal ikke si det sikkert, leste det på en side).
      Gud du fikk meg virkelig til å åpne øynene nå! Hadde ingen aning om at de tester røyk på dyr. Heldigvis røyker jeg bare lucky strike, men bommer jo kanskje noe annet hos andre. Skal vært fall teste ut American Spirit! Takk for tipset! 😀

    27. Haha, vi i Harstad som e på noen av de festa du e på, veit jo at du har røyka litt av hvert.. Hasj..?
      Jaja, nohate

    28. Virkelig? Du er lei av folk tar deg på “feil” hele tiden? Da burde du kanskje lese over det hysterisk latterlige innlegget du skrev litt lenger ned her, hvor du påstår at du ikke elsker dyr hvis du spiser kjøtt. Jeg mener – hva er problemet ditt egentlig? Tror du virkelig at du bare kan komme her og FORTELLE oss hva som er rett og hva som er galt, som om DU aldri gjorde noen feil? Virkelig? Det virker som om du skal ha det til at du er så jævla perfekt! Du støtter dyrevern og du spiser ikke kjøtt. Vel, gratulerer! Det gjør deg jo til et MYE bedre menneske enn det jeg er. Måten du skriver det innlegget på provoserer meg grenseløst mye. Greit nok at DU velger å avstå fra kjøtt, men noen av de utsagnene du kommer med til oss som faktisk gjøre det, vel, det blir for dumt!! Ikke kom her og lat så jævlig er du er mye bedre enn meg, fordi det er du faen ikke.

    29. skal jeg gi deg et tips? 🙂 visst du skal slutte med noe og har bestemt deg, er det mye lurere å gjøre det med en gang, det blir ofte til at man utsetter mer og mer 😉
      Men du? kan du ikke blogge som du gjorde før? I hvert eneste innlegg nå, klager du på klager du har fått. Du skal liksom fremstå som perfekt og aldri gjøre noe feil… du er utrolig smart og klok, og de fleste dømmer deg nok på utsiden og tror at du er ganske lik på innsiden, noe som ikke stemmer helt, for du er ganske ulik på innsiden og utsiden, du sjønner hva jeg mener. Men det finnes ingen som perfekte og alle gjør og sier mye feil.

    30. Du vet, om vi mennesker IKKE hadde spist dyrekjøtt og ingen tok livet av dem. Så hadde de hopet opp til å bli enda flere, og enda flere til det kom en sykdom og tok dem. Det er naturens gang. Så hvorfor ikke skape en balanse som noen av oss gjør. Ikke drepe for mange og ikke for få.
      Men ja, sånn som deg. Så synes jeg vi mennesker går for langt med drepingen. Det er greit å ta så mye vi tenger, men hunder og katter osv.. er for drøyt. Samme som å pine dem før de dør. Det er umenneskelig. “Det du vil andre skal gjøre med deg, skal du gjøre mot andre” det samme gjelder dyr.

    31. Okey, Sophieelise, det er ikke bra å røyke, du er ca. 18 år og du røyker. Hvis du gjør det for å være kul så tror jeg at veninnene dine driter i det. Hvis de ikke vil være med deg mer hvis ddu slutter er de ikke ekte venner.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg