forbanna

Herregud jeg er så jævlig forbanna nå at jeg ikke tror ord kan dekke det engang. I byen vi bor i (Harstad) så er det en del måser i byen, men det folk ikke skjønner er jo at den måsearten som er i byen faktisk er FREDET!  Så fikk jeg høre at noen hadde skutt og drept en måse som bodde på taket til hovedshoppingsenteret i byen, den måsen hadde to unger. Den ene er nå død, og den andre lever enn så lenge. Men jeg kan ikke ta den inn, faktisk er det ulovlig for meg og ta inn en fredet måse – så det jeg har gjort med min i utgangspungtet er ikke lovlig heller. Poenget var, det irriterer meg så forbanna mye at noen har skutt den måsen på taket der. Hvorfor I FAEN GJØR MAN DET? Var den litt irriterende kanskje? Ja cry me a fuckings river, jævla måse som passet på barna sine. NOT. Mennesker er de styggeste dyrene på jord, uten tvil. Det er KUN vi som dreper for å drepe, fordi man får en slags glede av det. Håper de som dreper dyr fordi det er “morsomt” brenner i helvette. Og politiet driter jo i slike saker fordi politiet i harstad har viktigere ting å drive på med (som å avbryte hjemmefester, se etter folk som kjører 1 km over fartsgrensa og andre livsviktige saker) så derfor driter de i jeg om noen skyter et fredet dyr. . Well well, neste gang jeg ser eller hører om noen som har drept en måse skal jeg anmelde de til helvette, jeg har penger i massevis og kan gjerne “kaste bort litt” på advokat etc. Det hadde jeg gjort med GLEDE. 

Nå skal jeg prøve å roe meg ned, selv om jeg har EKSTREMT dårlig samvittighet for at jeg ikke kan passe på den lille måseungen som er igjen der oppe. . Håper noen andre kan gjøre det! Skal prøve å sove til min fine Mac Miller,  er så forelska i han at det gjør vondt! Vil heller fokusere på min kjærlighetssorg angående han enn det sinne jeg føler angående stygge idioter som plager dyr.

Hva synes dere om dette?


107 kommentarer
    1. æ skjønne dæ te tusen azza!! æ kjenne æ bli jævli sur æ å, at folk kanj jør sånt! men kos dæ resten av kvelln <3

    2. det er så fint gjort av deg å bry deg om dyrene. Det er helt utrolig hva folk gjør no til dags.. både misshandling og hele pakken.

    3. hva står det på tatoveringen din på kragebeinet ? 🙂 klarer ikke helt og tyde hva det står, men VELDIG kult!

    4. E så heilt enig me dæ, bra at du ikke e en av de kjendisan som bærre tenk på sæ sjøl heile fuckings tia! Digga at det enda fins ordentlige menneska i norge!! <33

    5. Godt noen har hjerte! Syntes det er bra at du reagerer på dette, er så jævlig mange som gir fult faen, og tenker KUN på seg selv! Stå på ;*

    6. Oh my.. stakar måse… :((((((( HERREGUD AZZA! at noen gidder å gjøre noe sånt, den personen kan faen meg brenne i helvette akkurat som du sier!!! Jeg synes du burde få ha måseungen din jeg!! du passer bare på den stakkar.. <3
      love u and your blog toooo!

    7. Kunne ikke vært mer enig… Politiet nå til dags er alt for late. Tydeligvis har det blitt lov til å drepe hverandre. Uff, nei. Stakkars måser. :”c

    8. Syns det er helt jævlig og provoserende. Der jeg bodde før var det en gjeng som dreiv og skøyt og druknet måser. Knyttet måser fast til stein og heiv de fra båten. Også mye dyreplageri mot katter.. Har faen ikke ord! Sånt provoserer meg noe jævlig ass, det er så forferdelig stygt!!

    9. Fy f, så latterlig heftig det hadde vært om lille Sophie hadde hatt en advokat og kjempet for måsene! du er serr fantastisk! Syns jeg ser deg i en sak. Så mye penger som bloggerne har nå, hadde du sikkert ikke merket det i lommeboka en gang.

    10. Godt noen er lik meg, sophie.. Vi var på klassetur en dag, der det var ett Stort vann vi skulle spise ved.. Noen gutter på vår alder er bare så jævlig barnslige noen ganger. Så en fyr i klassen min påsto at en måse med tre unger irriterte han da han skulle spise, så han kastet en stein mot de og traff en måsebaby. Kunne se på mammaen hvor utrolig skuffa og sint hun ble.. Hun var helt fra seg! Jeg kjente jeg ble så forbanna og lei meg at jeg gikk rett bort til han og begynte å skjelle han ut, høyt så alle hørte det.. Så kom tårene! Faen så flaut for meg, og vanvittig dårlig gjort av han… Tror du lærene brydde seg? Ikke faen.. Kunne gjort alt for å bra dra til hele fyren akkurat der og da. Har en slik overbeskyttende følelse mot dyr. De er helt uskyldige og ingen av de har gjort oss noe! De har ingen måte å forklare seg på engang.. Godt flere er som meg på det stadiet, takk Gud for det! Stå på Sophie! Du er best

    11. I byen min, Ålesund, så er det en måsetype som er utrydningstruet. Og i fjor høst var det noen som hadde skutt og drept over 50 måser av den arten. Så fælt! Noen døde med en gang, andre måser lå på bakken og var kjempe skadet og måtte avlives! FÆLT

    12. Her jeg bor blir folk angrepet av måser, folk får sår fordi de er så aggresive. Synes ikke stakkar i den måsen i det hele tatt, uten ungene kunne folk gått trygt uten å bli angrepet av mannevonde og overbeskyttende måser. Sorry, men det er sant:-)

    13. æ forstår det godt at du blir sint pga sånt, dyr har også rett te å få leve i fred her på jorda e ikke bare vi menneske som har første retten her vi må dele brodelig med alle levanes væsn 🙂

    14. Skjønner faen ikke hvorfor folk gjør sånt drit! herregud, de kan vel la de stakkars måsene være i fred!
      lo litt av det du skrev om politiet for sånn er politiet her jeg bor også.. er ikke til hjelp eller nytte for noe som helst!

    15. HVA FAEN??? hva i hellvette feiler folk!? skjønner godt at du blir forbannet, jeg. opplevde noe lignende her i trondheim. en drittunge som hadde kastet en stein på en måse, måsen knakk høyre vinge og fot. og hadde store smerter. drittungen hadde sagt at det var fint at måsen ble skadet, og måtte pines til døde(brenn i hellvette jævla unge)…! jeg hjalp barna som passet på måsen, prøvde å stabilisere vingen til måsen, slik at den skulle få mindre smerter fram til dyrevernet kom. vi dro til der gutten bodde, ingen åpnet og INGEN sto til ansvar. jeg, så forbanna som jeg var. ringte politiet, de skulle oppsøke familien når de hadde tid, og sendte en fra dyrevernet nedover for å avlive måsen. siden, det var jo “bare” en måse… nei faen heller, folk har så lite i mellom ørene. drittungen som kastet den steinen, var faktisk 13år(og utlending). så synes ungen kunne ha skjønt at slikt gjør man faen meg ikke! måsen hadde bare passet på ungen sin, så. dessverre er verden slik at kan du ikke snakke, så har du ingen verdi. dyrene er noe vi burde ta bedre vare på, de er nydelige, alle sammen!

    16. Nå er ikke jeg noen stor fan av måser, MEN folk som er ekkel mot dyra liker jeg enda mindre…..En måse er et dyr, den også, som fortjener et liv….Hvem er vi til å påta oss “rettigheten” av å fjerne et liv egentlig?? Dumt at du ikke kan ta den inn, hadde jo fått vokst opp og fått et liv den da…Håper noen tar vare på den når en eller annen tok mora fra den.

    17. dette er ikke om måser da. Men ifjord på stranden på Nesodden. Var det en stakkars sånn her grevling eller noe som hadde kommet seg ned til søpplekassen. Så ble den skutt, mens det var mange barnd der. Og det var blod over alt!
      enig med deg, blir sykt forbanna!

    18. her jeg bor var det 4 gutter som kvelte,tente på,trampet på å kastet på hav 4 pittesmå måsunger. jeg kan looove deg at jeg hadde lyst å gjøre det samme med dem akkurat da jeg fikk høre om det…

    19. ÅÅÅ, er så enig med deg! herregud, finnes ikke et bedre menneske enn deg, ble så utrolig glad inni meg da jeg leste dette! Det viser bare hvor fantastisk du er! Jeg har så utrolig respekt for deg Sophie! STÅ PÅ! Du er så god<3

    20. Du får de sakt! Mange meina sekkert at”hærregud null stress, d e en måse…” Eg syns de e sjikkeli bra at du tar sånner saker alvoli, e jo bra at nåen bryr seg i allefall! Desutn så e d som du påpeika dyreplageri, å d dær me at menneska drep før å drep… De e SÅ sant! Vældi eni i alt d du skriv i dettan innlegge!

    21. herregud! det er jo helt forferdelig! Hvilke mennesker kan gjøre slik.. helt forferdelig, skjønner du er forbannet. Det er jeg også, men føler ikke jeg kan hjelpe.. Så håper du kommer til å forsette slik du gjør, å slå hardt ned på når sånt skjer! digger deg:D

    22. Jeg kan ikke si meg mer enig. Akkurat sånn føler jeg det også! Det er helt forferdelig. Jeg skjønner ikke hvordan mennesker kan gjøre noe sånt. Mange må virkelig være født skadde. På skolen kaster elevene steiner etter måsene, og prøver og drepe dem, og jeg sitter bare i ett skur og griner, det er så forferdelig slemt og trist. Helt forferdelig. Jeg blir helt knust innvendig, når jeg ser dyr som har det vondt. Om noen år, når jeg får egen eiendom, skal jeg adoptere hjemløse dyr fra dyrebeskyttelser, hjelpe dyr som blir misshandlet/har det vondt, osv.. Du er en herlig sjel, Sophie! Du er virkelig ett forbilde!!

    23. Akkurat det samme som deg!!! Skulle likt å sett noen måseunger ha kommet å skutt di folka!!! At den er fredet har vel ikke så mye å si, dyr er dyr. Vi også. Men uansett har di faen ikke grunn til å drepe en uskyldig måse, MED BARN!!!!!!! er så enig med deg!!

    24. Kan ikke forstå at noen kan være så hjerteløse drittsekker og drepe en stakkars måse.
      Syns du bare skal ta med deg måsen hjem. Ingen vil verken merke, eller finne ut av at du har den. Bedre det, enn at det vil leve i frykt alene!

    25. Fyfaenihælvettesfuckingssatanfolk som driv å dræp dyr/fugla. Blir så fette irritert når nån dræp dyr eller fugla bare for at dæm e litt irriteranes osv. Dæm kan gå å dø i helvette! E enig me dæ Sophie<3

    26. Det er så godt å se at du har et så stort og godt hjerte, Sophie <3 Og ja, vi er faktisk de ENESTE som "dreper for å drepe", så å skulle kalle ulver, haier eller hva det nå enn måtte være for onde - det må man lenger på landet med.
      ♥ Lizbethosnes.com -Behind the scenes. Min hverdag med mine interesser, og den psykiske lidelsen Anorexia Nervosa. Lizbethosnes.com

    27. Bor i et vedlig måseutsatt område,med en fredet type måse. Og ja det irriterer meg at noen kan gå å skyte et uskyldig dyr som bare gjør det innstinktene ber henne/han om.
      Men har hjemme har faktisk flere blitt angrepet av flere måser som har lagt eggene sine inne i tunene,blant annet en gammel dame og flere små barn. Så jeg kan jo forstå at noen blir ganske irritert.

    28. Skremmende hvor lite respekt folk har for måker (og for dyr generelt for den saks skyld). Det har liksom blitt en trend å hate måker. Helt ufattelig. I klassen min har guttene blant annet lagt mat ned på bakken til måkene, for og så dryle store steiner på de. De har dynket brød i sprit slik at måkene har svelgt dette og fått masse brekninger og smerter. Jeg har lest mange artikler om folk som har både mishandlet måkene og ungene deres. Folk er så utrolig ondskapsfulle. Måkene er kanskje “grådige”, men de har faktisk mange små unger de må mate. De har aldri gjort oss noe vondt. Kunne ønske politiet kunne bruke tid på litt mer viktige ting. Tusen takk for at du tar opp dette Sophie! Virkelig.

    29. SÅ ENIG MED DEG! Mennesker har ingen respekt for noen andre enn seg selv.. Er skremmende at såppas mange mennesker kunne med glede drept et dyr, da har man ikke mye medfølelse i seg.

    30. ANMELD DET NESTE GANG DET SKJER!!!
      De tenker jo ikke over hva de driver med og freda dyr skal vere freda, de skal faen meg ikke bli drept!!
      Selvom de ikke liker bråket eller hva det måtte vere har de ikke noen rett til å skyte en forsvarsløs måse!
      Folk burde skjerpe seg, både politiet og de som skyter uskyldige dyr!
      Bra du bryr deg Sophie, du er bare best!
      digger bloggen din, du fortjener VIRKELIG 1.plass <3
      Har du noen forslag til biletter til JB konserten selvom alle er utsolgt? <3

    31. HELT ENIG, måser er jo dyr de også! Var i en sånn badepark engang og jeg og familien jeg dro med fant en måse med brukket vinge, så vi ringte dyrebeskyttelsen og spurte hva vi skulle gjøre og de sa vi bare skulle drepe den fordi “det var bare en måse, så de trengte ikke sende ned sine egne folk til å gjøre det”. fyfaen så urettferdig, men vi gjorde det siden den led så fælt. satt seriøst og grein mens faren i familien skulle slå den ihjel med en stein.

    32. Neeeei, stakkars måse, og spesielt ungene! Herregud, så slemt gjort! Du skriver veldig bra, og du har helt rett i at menneskene er den eneste arten som dreper bare for å drepe… jævla mennesker. Jeg er pissed, altså!
      Bra du tar vare på èn måseunge iallefall! <3

    33. Når pappa var liten var det noen som drev med måsefisking!.. De satt en skarp krok på fiskesnøret, festet en ekte fisk på og kastet den uti til måsene… når måsene spiste den rev de opp hele halsen og døde pågrun av kroken.. Pappa kom syklende forbi og så dette… Han hoppet av sykkelen og dytte de som gjorde dette utfor bryggen 🙂 (de overlevde. altså..) Er stolt av pappa <3

    34. Jeg elsker at du er så opptatt av dyr, virkelig! Skulle ønske flere bloggere tok opp slikt. Du virker som en utrolig herlig person! Synes det er helt forferdelig at vi mennesker er så fæle mot dyr. Skulle ønske det var en lov mot sånt. Stakkars måse 🙁

    35. HELT ENIG MED DEG! Noen mennekser her bare helt jævlige! De fortjener å bli straffet HARDT. Alle som mishandler dyr fortjener det! Hadde jeg sett noen mishandle en måse/måke eller et annet dyr, så hadde jeg klikka helt og brukt alle mine krefter på å banke livskiten ut av dem og reddet dette dyret!

    36. fyfaen at det er mulig å være så ond!!! og når jeg ser oppover kommentarfeltet her står det noen ganger “ja, jeg bryr meg ikke fordi jeg ikke liker måser” HERREGUD DA! Noen liker kanskje ikke måser, og syns de fortjener å dø. Og noen skapninger som allerede er døde fortjener kanskje å leve. Men når vi ikke kan gi de døde livet tilbake, hvordan skal vi da kunne ta livet fra de levende?
      Måker er levende skapninger de også!

    37. jeg får bare lyst til å se vekk fra skjermen. om måsen som ble skutt og også en komentar litt lengre opp, der fire måsunger ble kvelt trampet på og fyrt på og kastet i havet.

    38. Hei Sophie. Jeg er helt enig med det du skriver – Men du tar feil i at mennesker er det eneste dyret som dreper for underholdningens skyld. Skriver kun dette som en saksopplysning 🙂 Likevel mener jeg mennesket er det mest fordervede dyret av alle.

    39. er så enig i det du skriver! spesielt det med at mennesker er de styggeste på jord! fins ikke noe mer egoistisk, selvopptatte vesner enn mennesker! uff!
      Digger deg!<3

    40. FY FAEN!!!
      Det er sykt mye måker her jeg bor også… I fjor drev to gutter på samme alder som meg (17) med det samme. de drepte over 50 måker den sommeren, de kastet måkeegg i sjøen, de hev stein på måker så de styrtet i bakken, de druknet til og med noen! Hva i helvette er det man tenker på!?!?!? blir så jævlig sint av dette! og jeg er sååååå glad for at en toppblogger som deg, kan skrive ett sånnt innlegg å vise verden hvor forferdelige vi er! tenk…: verden hadde vert SÅ vaker uten mennesker! 🙁

    41. Dette er en av grunnene til at jeg leser bloggen din!! Det er fantastisk at du bryr deg, vi trenger fler som deg! Noen folk er ikke til og tro….er selv vegetarianer pga. hvordan mennesker behandler produksjons dyr. Så det du sier om at mennesker er de styggeste dyrene på jord, er jeg helt enig! Tusen takk for at du bryr deg!!

    42. Jeg blir å så sykt forbanna over slike saker. Straffen for å drepe dyr burde være mye mye større en den er i dag. Bor selv i Bodø, og når noen KLEMMER ihjel en katteunge mellem en dør, eller druker hunden sin i et bur for de bare en bot. EN BOT LIKSOM ??? De skulle faen meg sotte i fengsel i flere år. Er så enig med deg med at menneske er det værste dyre, fyfaen vi suger.
      Jeg klarer virkelig ikke å forstå hvor lite samvittighet og hvor lite hjerte de har de som dreper dyr for gøy. Det er helt for jævelig rett og slett.

    43. Det er måser, Sophie! Bli ikke lei deg for at det blir noen måser mindre i byen, de kommer tilbake, å mest sansynlig dobbelt så mange til neste år. Jada, synn at de blir skutt, men når de driver å hyler å gauler på taket hele natta lang, så er det klart at man tar den enkleste løsningen på problemet!

    44. Blir så jævlig forbanna på folk som ikke eier respekt! Skulle virkelig ønske at politiet kunne ta dette litt mer alvorlig. Helt seriøst, hva så om de bråker litt? Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen: BLIR SÅ JÆVLIG FORBANNA PÅ FOLK UTEN ET HJERTE.

    45. kunne ikke vært mer enig! vi er de værste dyrene i verden og gjør forferdelige ting. alt hadde vært bedre om vi ikke fantes

    46. Hent måseungen da!! Den kan jo ikke være der alene! Om politiet skal bry seg, så må de iallefall ta de som drepte mora! Værsåsnill og hent den!! Synes så synd på den som må være der alene! Om politiet ikke bryr seg om de som drepte mora, hvorfor skal de da bry seg om deg som redder en unge?

    47. Jeg er helt enig med deg, det er så forbanna fælt! Tro om de har hjerne! Jeg personlig synes du burde ta måseungen, og hjelpe den, uansett om det er ulovlig. Politiet bryr seg jo ikke ellers (?). Her jeg bor, brukte noen å putte kinaputt i munnen til fuglunger (siden de gaper, de tror de får mat), også sprengte de dem. Vil bare rive av huet på sånne folk! Stå på, Sophie! Jeg er virkelig ved din side <3

    48. 2 bad at det e lov til å skyte måsen/ta egg enkelte plassa. Kommer selvfølgelig an på kordan årstid det e, og ikke når måsen har unga.

    49. Du passer til å bli veggis, Sophie! Er selv vegetarianer og det var http://www.meat.org som fikk meg til å innse hvor viktig det var – for jeg kunne ALDRI ha drept en ku eller en gris med mine egne hender, derfor er det feigt og urettferdig å spise kjøtt som slakterne liksom har ordnet for oss. Selv har jeg hatt jernmangel fordi jeg ikke fikk i meg nok jern som veggis, men det fikset lett ved hjelp av jerntabletter og andre kostholdstilskudd. Det hadde vært fantastisk om du også hadde droppet kjøttindustrien, Sophie, for du har “makten” til å påvirke andre der igjen.
      Rart å si det, men jeg er glad i deg <3

    50. Hahahhaha, hadde jo vært litt synd for deg da hvis du hadde blitt kjørt ned og dødd av en bil over fartsgrensen som politiet kunne ha stoppa, mens de var ute å redda de måsene da? Er unødvendig å skyte en måse, men at det er den viktigste saken i harstad har jeg liten tro på 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg